25-TA-173: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 24. maija noteikumos Nr. 318 "Aprites uzraudzības un kontroles kārtība ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Pēc Zemkopības ministrijas iniciatīvas ir sagatavoti Ministru kabineta 2022. gada 24. maija noteikumu Nr. 318 "Aprites uzraudzības un kontroles kārtība ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi" (turpmāk – noteikumi Nr. 318) grozījumi, lai precizētu prasības ar CE zīmi marķēta ES mēslošanas līdzekļa (turpmāk – mēslošanas līdzeklis) uzskaites pieteikšanai. Valsts augu aizsardzības dienesta (turpmāk – dienests) amatpersonas varēs pilnvērtīgi izvērtēt iepakotā vai pārpakota mēslošanas līdzekļa atbilstību Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regulā (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003, (turpmāk – regula 2019/1009) noteiktajām prasībām, ja tām būs pieejams iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa identifikācijas marķējuma, etiķetes vai pavaddokumenta teksts (turpmāk – marķējuma teksts). Ievērojot minēto, noteikumos Nr. 318 ir nosakāma prasība personai, kas piesaka uzskaitei iepakotu vai pārpakotu mēslošanas līdzekli, kopā ar pārējiem iesniedzamajiem dokumentiem iesniegt arī iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Samazināms laika periods kādā mēslošanas līdzekļi pirms to laišanas tirgū jāpiesaka uzskaitē Latvijā. Precizējams, ka turpmāk dienests, iekļaujot mēslošanas līdzekli reģistrā, nevērtēs tā marķējuma teksta atbilstību regulas 2019/1009 III pielikuma prasībām. Iekļaujama jauna prasība, ka piesakot uzskaitē pārpakotu mēslošanas līdzekli ir jāiesniedz arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts latviešu valodā, kā arī precizējams terminu lietojums.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 318 tiek lietota Mēslošanas līdzekļu aprites likuma 1. pantā lietotie termini, tostarp termins "iepakotājs" – fiziskā vai juridiskā persona, kas veic saimniecisko darbību Latvijā un uz sava rēķina iepako vai pārpako citu ražotu vai ievestu mēslošanas līdzekli vai augu augšanas substrātu.
Regulas 2019/1009 10. pants nosaka gadījumus, kad ražotāju pienākumus attiecina uz importētājiem un izplatītājiem. Ja importētājs vai izplatītājs laiž tirgū kādu ES mēslošanas līdzekli ar savu nosaukumu, vārdu vai preču zīmi vai maina jau tirgū laistu ES mēslošanas līdzekli tā, ka maiņa var ietekmēt atbilstību šai regulai, minēto importētāju vai izplatītāju šajā regulā uzskata par ražotāju un viņam ir 6. pantā noteiktie ražotāja pienākumi.
Regulas 2019/1009 11. pantā noteikts, kā rīkoties situācijās, kad ar iepakošanu un pārpakošanu nodarbojas importētāji un izplatītāji. Ja importētājs vai izplatītājs iepako vai pārpako ES mēslošanas līdzekli un netiek uzskatīts par ražotāju, minētais importētājs vai izplatītājs, ievērojot regulas 2019/1009 10. pantā noteikto, nodrošina, ka uz iepakojuma ir norādīts viņa nosaukums, reģistrētais uzņēmuma nosaukums vai reģistrētā preču zīme un pasta adrese, pirms kuriem atrodas vārdi "iepakotājs" vai "pārpakotājs".
Iepakotāju un pārpakotāju darbības veids mēslošanas līdzekļu apritē un tiesības un pienākumi atšķiras atkarībā no tā, vai šī persona nodarbojas tikai ar iepakošanu vai pārpakošanu saskaņā ar regulas 2019/1009 11. pantu vai arī persona ir uzskatāma par mēslošanas līdzekļa ražotāju, jo īsteno regulas 2019/1009 10. pantā minētās darbības. Lai tiesību normas būtu nepārprotami skaidras tās piemērotājiem, noteikumos Nr. 318 jāietver korektas atsauces uz regulu 2019/1009.
Spēkā esošo noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunktā ir noteikts, ka komersantam ir jāiesniedz mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma tekstu oriģinālvalodā un to tulkojumu latviešu valodā, kurš atbilst regulas 2019/1009 III pielikumam. Patlaban noteikumu Nr. 318 6. un 7. punkts noteic, ka dienests mēneša laikā iekļauj mēslošanas līdzekli kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmā (turpmāk – reģistrs) vai 20 darbdienu laikā izdara tajā grozījumus. Noteikumu Nr. 318 5. un 9. punktā komersantam ir noteikta prasība saistībā ar iesniedzamo iesniegumu un tam pievienojamajiem dokumentiem 20 darbdienu laikā novērst neatbilstības, iesniegt nepieciešamo informāciju, dokumentus par mēslošanas līdzekļiem, kā arī šādā pašā laika periodā ir jāinformē dienests, ja tiek izbeigtas darbības ar mēslošanas līdzekļiem.
Regulas 2019/1009 10. pants nosaka gadījumus, kad ražotāju pienākumus attiecina uz importētājiem un izplatītājiem. Ja importētājs vai izplatītājs laiž tirgū kādu ES mēslošanas līdzekli ar savu nosaukumu, vārdu vai preču zīmi vai maina jau tirgū laistu ES mēslošanas līdzekli tā, ka maiņa var ietekmēt atbilstību šai regulai, minēto importētāju vai izplatītāju šajā regulā uzskata par ražotāju un viņam ir 6. pantā noteiktie ražotāja pienākumi.
Regulas 2019/1009 11. pantā noteikts, kā rīkoties situācijās, kad ar iepakošanu un pārpakošanu nodarbojas importētāji un izplatītāji. Ja importētājs vai izplatītājs iepako vai pārpako ES mēslošanas līdzekli un netiek uzskatīts par ražotāju, minētais importētājs vai izplatītājs, ievērojot regulas 2019/1009 10. pantā noteikto, nodrošina, ka uz iepakojuma ir norādīts viņa nosaukums, reģistrētais uzņēmuma nosaukums vai reģistrētā preču zīme un pasta adrese, pirms kuriem atrodas vārdi "iepakotājs" vai "pārpakotājs".
Iepakotāju un pārpakotāju darbības veids mēslošanas līdzekļu apritē un tiesības un pienākumi atšķiras atkarībā no tā, vai šī persona nodarbojas tikai ar iepakošanu vai pārpakošanu saskaņā ar regulas 2019/1009 11. pantu vai arī persona ir uzskatāma par mēslošanas līdzekļa ražotāju, jo īsteno regulas 2019/1009 10. pantā minētās darbības. Lai tiesību normas būtu nepārprotami skaidras tās piemērotājiem, noteikumos Nr. 318 jāietver korektas atsauces uz regulu 2019/1009.
Spēkā esošo noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunktā ir noteikts, ka komersantam ir jāiesniedz mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma tekstu oriģinālvalodā un to tulkojumu latviešu valodā, kurš atbilst regulas 2019/1009 III pielikumam. Patlaban noteikumu Nr. 318 6. un 7. punkts noteic, ka dienests mēneša laikā iekļauj mēslošanas līdzekli kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmā (turpmāk – reģistrs) vai 20 darbdienu laikā izdara tajā grozījumus. Noteikumu Nr. 318 5. un 9. punktā komersantam ir noteikta prasība saistībā ar iesniedzamo iesniegumu un tam pievienojamajiem dokumentiem 20 darbdienu laikā novērst neatbilstības, iesniegt nepieciešamo informāciju, dokumentus par mēslošanas līdzekļiem, kā arī šādā pašā laika periodā ir jāinformē dienests, ja tiek izbeigtas darbības ar mēslošanas līdzekļiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Lai saskaņā ar regulu 2019/1009 mēslošanas līdzekļa importētājs vai izplatītājs, kas iepako vai pārpako mēslošanas līdzekli, netiktu uzskatīts par tā ražotāju atbilstoši regulas 2019/1009 10. pantam, tam ir jāievēro regulas 2019/1009 11. pantā noteiktās prasības. Tā kā no spēkā esošo noteikumu 3. punktā lietotā termina "iepakotājs" nav nepārprotami saprotams, ka uz personu, kas iepako vai pārpako mēslošanas līdzekli, attiecas regulas 2019/1009 10. vai 11. panta prasības, ir jāprecizē termini un prasības mēslošanas līdzekļu apritē iesaistītajām personām.
2. Noteikumu Nr. 318 3.1. apakšpunktā noteikts, ka atļauts brīvi ievest mēslošanas līdzekli, ko uzskaitei ir pieteicis ražotājs. Tā kā patlaban nav noteikts, ka var brīvi ievest arī tādu mēslošanas līdzekli, ko uzskaitei ir pieteicis iepakotājs vai pārpakotājs, kurš tiek uzskatīts par ražotāju saskaņā ar regulas 2019/1009 10. pantu, tas tiesību normu piemērotājiem var radīt neskaidrību par savām tiesībām un pienākumiem.
3. Noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunktā noteikts, ka dienestā jāiesniedz mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma teksts. Tā kā patlaban nav noteikts, ka persona, piesakot uzskaitei mēslošanas līdzekli, var iesniegt arī par ražotāju uzskatāma iepakotāja vai pārpakotāja marķējuma tekstu, tas tiesību normu piemērotājiem var radīt neskaidrību par savām tiesībām un pienākumiem. Tā kā saskaņā ar regulas 2019/1009 6. panta 7. punktu
ražotāja pienākumos ietilpst arī sagatavot šīs regulas III pielikumā noteiktajām prasībām atbilstošu marķējuma tekstu, līdz ar to noteikumu 3.2. apakšpunktā nav nepieciešams papildus norādīt, ka ražotāja marķējuma tekstam ir jāatbilst regulas 2019/1009 III pielikumam.
Šobrīd ir noteikta prasība komersantiem, piesakot uzskaitē mēslošanas līdzekli, iesniegt šī mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu oriģinālvalodā, taču praksē ir situācijas, kad mēslošanas līdzekļu ražotāji jau ir sagatavojuši mēslošanas līdzekļu marķējuma tekstu latviešu valodā un līdz ar to noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunkts ir precizējams, nosakot, ka nepieciešams iesniegt mēslošanas līdzekļa ražotāja vai par ražotāju uzskatāma iepakotāja vai pārpakotāja marķējuma tekstu latviešu valodā vai oriģinālvalodā ar pievienotu tulkojumu latviešu valodā.
4. Tā kā pašreizējā noteikumu Nr. 318 redakcija paredz, ka, piesakot uzskaitei iepakoto vai pārpakoto mēslošanas līdzekli, ir jāiesniedz tikai mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma teksts, tas nozīmē, ka dienesta amatpersonām nav pieejams iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts un tādējādi nav iespējams kontrolēt, vai mēslošanas līdzekļa iepakotājs vai pārpakotājs ir ievērojis regulas 2019/1009 11. pantā noteiktās prasības un vai iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts nav pretrunā mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma tekstam. Regulas 2019/1009 11. panta "a" apakšpunkts paredz: ja importētājs vai izplatītājs iepako vai pārpako ES mēslošanas līdzekli un netiek uzskatīts par ražotāju, ievērojot minētās regulas 10. pantu, attiecīgais importētājs vai izplatītājs nodrošina, lai uz iepakojuma ir norādīts viņa nosaukums, reģistrētais uzņēmuma nosaukums vai reģistrētā preču zīme un pasta adrese, pirms kuriem atrodas vārdi "iepakotājs" vai "pārpakotājs".
Noteikumu Nr. 318 līdzšinējais 3.3. apakšpunkts kļūst par 3.4. apakšpunktu.
2. Noteikumu Nr. 318 3.1. apakšpunktā noteikts, ka atļauts brīvi ievest mēslošanas līdzekli, ko uzskaitei ir pieteicis ražotājs. Tā kā patlaban nav noteikts, ka var brīvi ievest arī tādu mēslošanas līdzekli, ko uzskaitei ir pieteicis iepakotājs vai pārpakotājs, kurš tiek uzskatīts par ražotāju saskaņā ar regulas 2019/1009 10. pantu, tas tiesību normu piemērotājiem var radīt neskaidrību par savām tiesībām un pienākumiem.
3. Noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunktā noteikts, ka dienestā jāiesniedz mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma teksts. Tā kā patlaban nav noteikts, ka persona, piesakot uzskaitei mēslošanas līdzekli, var iesniegt arī par ražotāju uzskatāma iepakotāja vai pārpakotāja marķējuma tekstu, tas tiesību normu piemērotājiem var radīt neskaidrību par savām tiesībām un pienākumiem. Tā kā saskaņā ar regulas 2019/1009 6. panta 7. punktu
ražotāja pienākumos ietilpst arī sagatavot šīs regulas III pielikumā noteiktajām prasībām atbilstošu marķējuma tekstu, līdz ar to noteikumu 3.2. apakšpunktā nav nepieciešams papildus norādīt, ka ražotāja marķējuma tekstam ir jāatbilst regulas 2019/1009 III pielikumam.
Šobrīd ir noteikta prasība komersantiem, piesakot uzskaitē mēslošanas līdzekli, iesniegt šī mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu oriģinālvalodā, taču praksē ir situācijas, kad mēslošanas līdzekļu ražotāji jau ir sagatavojuši mēslošanas līdzekļu marķējuma tekstu latviešu valodā un līdz ar to noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunkts ir precizējams, nosakot, ka nepieciešams iesniegt mēslošanas līdzekļa ražotāja vai par ražotāju uzskatāma iepakotāja vai pārpakotāja marķējuma tekstu latviešu valodā vai oriģinālvalodā ar pievienotu tulkojumu latviešu valodā.
4. Tā kā pašreizējā noteikumu Nr. 318 redakcija paredz, ka, piesakot uzskaitei iepakoto vai pārpakoto mēslošanas līdzekli, ir jāiesniedz tikai mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma teksts, tas nozīmē, ka dienesta amatpersonām nav pieejams iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts un tādējādi nav iespējams kontrolēt, vai mēslošanas līdzekļa iepakotājs vai pārpakotājs ir ievērojis regulas 2019/1009 11. pantā noteiktās prasības un vai iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma teksts nav pretrunā mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma tekstam. Regulas 2019/1009 11. panta "a" apakšpunkts paredz: ja importētājs vai izplatītājs iepako vai pārpako ES mēslošanas līdzekli un netiek uzskatīts par ražotāju, ievērojot minētās regulas 10. pantu, attiecīgais importētājs vai izplatītājs nodrošina, lai uz iepakojuma ir norādīts viņa nosaukums, reģistrētais uzņēmuma nosaukums vai reģistrētā preču zīme un pasta adrese, pirms kuriem atrodas vārdi "iepakotājs" vai "pārpakotājs".
Noteikumu Nr. 318 līdzšinējais 3.3. apakšpunkts kļūst par 3.4. apakšpunktu.
Risinājuma apraksts
1. Noteikumu Nr. 318 3. punktā un pielikuma 1. punktā iekļauts termins "pārpakotājs" (noteikumu projekta 1. un 10. punkts).
2. Noteikumu Nr. 318 3.1. apakšpunkts papildināts, nosakot, ka var brīvi ievest ne tikai mēslošanas līdzekli, ko uzskaitei ir pieteicis tā ražotājs, bet arī mēslošanas līdzekli, ko uzskaitei ir pieteicis par ražotāju uzskatāms iepakotājs vai pārpakotājs (noteikumu projekta 1. punkts).
3. Noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunkts papildināts, nosakot, ka persona, piesakot uzskaitei mēslošanas līdzekli, iesniedz mēslošanas līdzekļa ražotāja vai par ražotāju uzskatāma iepakotāja vai pārpakotāja identifikācijas marķējuma tekstu latviešu valodā vai oriģinālvalodā ar pievienotu tulkojumu latviešu valodā. Svītrota atsauce uz regulas 2019/1009 III pielikumu (noteikumu projekta 1. punkts).
4. Jaunajā noteikumu Nr. 318 3.3. apakšpunktā paredzēts, ka, piesakot uzskaitei iepakoto vai pārpakoto mēslošanas līdzekli, būs jāiesniedz arī iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu latviešu valodā, kas atbilst regulas 2019/1009 11. panta "a" apakšpunktam un nav pretrunā noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunktā minētā ražotāja dokumenta tekstam (t. i., mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma tekstam). Tādējādi dienesta amatpersonas varēs kontrolēt, vai iepakotājs vai pārpakotājs ir ievērojis regulas 2019/1009 11. pantā noteiktās prasības un nav mainījis ražotāja marķējuma tekstu tā, lai tas būtu uzskatāms par šī mēslošanas līdzekļa ražotāju (noteikumu projekta 1. punkts).
2. Noteikumu Nr. 318 3.1. apakšpunkts papildināts, nosakot, ka var brīvi ievest ne tikai mēslošanas līdzekli, ko uzskaitei ir pieteicis tā ražotājs, bet arī mēslošanas līdzekli, ko uzskaitei ir pieteicis par ražotāju uzskatāms iepakotājs vai pārpakotājs (noteikumu projekta 1. punkts).
3. Noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunkts papildināts, nosakot, ka persona, piesakot uzskaitei mēslošanas līdzekli, iesniedz mēslošanas līdzekļa ražotāja vai par ražotāju uzskatāma iepakotāja vai pārpakotāja identifikācijas marķējuma tekstu latviešu valodā vai oriģinālvalodā ar pievienotu tulkojumu latviešu valodā. Svītrota atsauce uz regulas 2019/1009 III pielikumu (noteikumu projekta 1. punkts).
4. Jaunajā noteikumu Nr. 318 3.3. apakšpunktā paredzēts, ka, piesakot uzskaitei iepakoto vai pārpakoto mēslošanas līdzekli, būs jāiesniedz arī iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu latviešu valodā, kas atbilst regulas 2019/1009 11. panta "a" apakšpunktam un nav pretrunā noteikumu Nr. 318 3.2. apakšpunktā minētā ražotāja dokumenta tekstam (t. i., mēslošanas līdzekļa ražotāja marķējuma tekstam). Tādējādi dienesta amatpersonas varēs kontrolēt, vai iepakotājs vai pārpakotājs ir ievērojis regulas 2019/1009 11. pantā noteiktās prasības un nav mainījis ražotāja marķējuma tekstu tā, lai tas būtu uzskatāms par šī mēslošanas līdzekļa ražotāju (noteikumu projekta 1. punkts).
Problēmas apraksts
Ievērojot no regulu tiešās piemērojamības principa izrietošo vispārīgo aizliegumu pārrakstīt regulu normas, svītrojams noteikumu Nr. 318 4. punkts, kurā daļēji un neprecīzi ietvertas regulas 2019/1009 10. pantā noteiktās prasības.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 318 4. punkts svītrots (noteikumu projekta 2. punkts).
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 318 5. punkts noteic, ka tad, ja iesniegums nav pilnībā aizpildīts vai nav iesniegti visi šo noteikumu 3. punktā minētie dokumenti, dienests pieprasa, lai persona 20 darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas iesniegtu vajadzīgo informāciju un dokumentus. Dažkārt dienests saskaras ar situāciju, kad komersanti nesadarbojas un nevēlas pildīt dienesta norādījumus vai lūgumus.
Regulas 2019/1009 6. panta 9. punktā, 8. panta 9. punktā un 9. panta 5. punktā ir noteikts, ka pēc pamatota kompetentās valsts iestādes pieprasījuma ražotāji, importētāji, izplatītāji šai iestādei papīra formā vai elektroniski sniedz visu informāciju un dokumentāciju, kas nepieciešama, lai pierādītu ES mēslošanas līdzekļa atbilstību šai regulai. Pēc minētās iestādes pieprasījuma tie ar to sadarbojas visos pasākumos, kas īstenoti, lai nepieļautu apdraudējumus, ko rada ES mēslošanas līdzekļi, kurus tie darījuši pieejamus tirgū.
Tādējādi ir precizējams arī noteikumu Nr. 318 5. punkts, nosakot, ka dienests saskaņā ar regulā 2019/1009 noteikto pieprasa, lai persona iesniegtu visu nepieciešamo informāciju un dokumentus par mēslošanas līdzekli. Tādējādi tas viesīs skaidrību komersantiem par to, ka dienestam ir tiesības pieprasīt visu vajadzīgo informāciju un dokumentāciju par mēslošanas līdzekli saskaņā ar regulā 2019/1009 noteikto.
Regulas 2019/1009 6. panta 9. punktā, 8. panta 9. punktā un 9. panta 5. punktā ir noteikts, ka pēc pamatota kompetentās valsts iestādes pieprasījuma ražotāji, importētāji, izplatītāji šai iestādei papīra formā vai elektroniski sniedz visu informāciju un dokumentāciju, kas nepieciešama, lai pierādītu ES mēslošanas līdzekļa atbilstību šai regulai. Pēc minētās iestādes pieprasījuma tie ar to sadarbojas visos pasākumos, kas īstenoti, lai nepieļautu apdraudējumus, ko rada ES mēslošanas līdzekļi, kurus tie darījuši pieejamus tirgū.
Tādējādi ir precizējams arī noteikumu Nr. 318 5. punkts, nosakot, ka dienests saskaņā ar regulā 2019/1009 noteikto pieprasa, lai persona iesniegtu visu nepieciešamo informāciju un dokumentus par mēslošanas līdzekli. Tādējādi tas viesīs skaidrību komersantiem par to, ka dienestam ir tiesības pieprasīt visu vajadzīgo informāciju un dokumentāciju par mēslošanas līdzekli saskaņā ar regulā 2019/1009 noteikto.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 318 5. punkts precizēts, nosakot, ka dienests saskaņā ar regulā 2019/1009 noteikto pieprasa nepieciešamo informāciju un dokumentus, ja noteikumu Nr. 318 3. punktā minētais iesniegums nav pilnībā aizpildīts vai nav iesniegti visi tam pievienojamie dokumenti, vai tie neatbilst 3. punktā minētajām prasībām (noteikumu projekta 3. punkts).
Problēmas apraksts
Lai mēslošanas līdzekli pieteiktu uzskaitē ir jāiesniedz noteikumu Nr. 318 3.1. apakšpunktā minētais iesniegums par mēslošanas līdzekļa uzskaiti. Savukārt, noteikumu Nr. 318 6. punktā tiek lietota atsauce uz Mēslošanas līdzekļu aprites likuma 5. panta pirmās daļas 1. punktā minēto iesniegumu, kas var radīt neskaidrības komersantiem. Lai tiesību normas būtu skaidras un nepārprotamas, nepieciešams noteikumu Nr. 318 6. punktā ietvert atsauci uz šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto iesniegumu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 318 6. punktā ietverta atsauce uz šo noteikumu 3.1. apakšpunktā minēto iesniegumu (noteikumu projekta 4. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 318 7. punktā noteikts, ka grozījumus kultūraugu uzraudzības valsts informācijas sistēmā dienests izdara 20 darbdienu laikā pēc ražotāja, ievedēja vai iepakotāja iesnieguma un tam pievienoto dokumentu saņemšanas. Tā kā noteikumu Nr. 318 3. punktā jau dots turpmāk lietojamais vārdkopas saīsinājums "persona", tiesību norma ir redakcionāli jāprecizē.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 318 7. punktā vārdi "ražotājs, ievedējs, vai iepakotājs" aizstāti ar vārdu "persona" (noteikumu projekta 5. punkts).
Problēmas apraksts
Dienests mēslošanas līdzekļiem aprites uzraudzību un kontroli īsteno saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regulā (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – regula 2019/1020) noteiktajām prasībām. Regulas 2019/1020 15. pantā ir noteikts, ka tirgus uzraudzības iestādes var atgūt izmaksas no uzņēmēja par produktu testēšanu, ja produkti ir izrādījušies neatbilstīgi.
Noteikumu Nr. 318 10.4. apakšpunktā noteikts, ka kontroles paraugu testēšanas izdevumus sedz persona, kas ražo, ieved vai iepako konkrēto mēslošanas līdzekli, tāpēc ir jāiekļauj atsauce uz regulas 2019/1020 15. pantu, no kura izriet prasība personai segt mēslošanas līdzekļu kontroles paraugu testēšanas izdevumus, ja konstatēta mēslošanas līdzekļa neatbilstība. Tā kā mēslošanas līdzekli var ne tikai iepakot, bet arī pārpakot, 10.4. apakšpunkts ir jāpapildina ar vārdiem "vai pārpako".
Noteikumu Nr. 318 10.4. apakšpunktā noteikts, ka kontroles paraugu testēšanas izdevumus sedz persona, kas ražo, ieved vai iepako konkrēto mēslošanas līdzekli, tāpēc ir jāiekļauj atsauce uz regulas 2019/1020 15. pantu, no kura izriet prasība personai segt mēslošanas līdzekļu kontroles paraugu testēšanas izdevumus, ja konstatēta mēslošanas līdzekļa neatbilstība. Tā kā mēslošanas līdzekli var ne tikai iepakot, bet arī pārpakot, 10.4. apakšpunkts ir jāpapildina ar vārdiem "vai pārpako".
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 318 10.4. apakšpunkts papildināts ar atsauci uz regulas 2019/1020 15. pantu, no kuras izriet prasība personai, kas ražo, ieved, iepako vai pārpako mēslošanas līdzekli, segt visus izdevumus par mēslošanas līdzekļa parauga testēšanu, ja tā kvalitāte neatbilst regulas 2019/1009 prasībām. Noteikumu Nr. 318 10.4. apakšpunkts aiz vārda "iepakot" ir papildināts ar vārdiem "vai pārpako" (noteikumu projekta 7. punkts).
Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 318 10.5. apakšpunktā dota nekorekta atsauce uz regulas 2019/1009 38., 40. un 41. punktu, nevis pantu.
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 318 10.5. apakšpunktā ietverta korekta atsauce uz regulas 2019/1009 38., 40. un 41. pantu (noteikumu projekta 8. punkts).
Problēmas apraksts
Šobrīd noteikumos Nr. 318 noteiktais, ka ne vēlāk kā mēnesi pirms mēslošanas līdzekļa laišanas tirgū personai dienestā jāiesniedz iesniegums ar pievienotiem dokumentiem, un, ka dienests mēneša laikā pēc minētā iesnieguma saņemšanas informāciju par mēslošanas līdzekli ievada reģistrā, savukārt grozījumus reģistrā izdara 20 darbdienu laikā, kavē šo mēslošanas līdzekļu laišanu Latvijas tirgū.
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojumā Nr. 55 “Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai” noteiktajam un lai mēslošanas līdzekļu pieteikšanu uzskaitē padarītu ātrāku un efektīvāku, ir nepieciešams noteikt īsāku laika periodu ar mēslošanas līdzekļu uzskaiti saistītajām darbībām. Jāsaīsina arī 20 darbdienu laika periods, kādā komersantiem jānovērš neatbilstības iesniegtajā iesniegumā vai tam pievienotajos dokumentos, kā arī jāinformē dienests, ja tiek izbeigtas darbības ar mēslošanas līdzekļiem.
Izmaiņas no noteikumiem Nr. 318 izrietošo procedūru termiņos tika veiktas gan pēc komersantu, gan dienesta iniciatīvas. Paredzot, ka ES mēslošanas līdzekļus ar CE zīmi varēs pieteikt uzskaitē ne vēlāk kā 15 darbdienu laikā pirms to laišanas tirgū (nevis mēneša laikā, kā tas ir līdz šim), komersanti varēs ātrāk laist savus mēslošanas līdzekļus Latvijas tirgū.
Turklāt, iekļaujot reģistrā ES mēslošanas līdzekli ar CE zīmi, turpmāk dienests vairs nevērtēs marķējuma teksta atbilstību regulas 2019/1009 III pielikuma prasībām, process kļūs ātrāks un efektīvāks, līdz ar to dienesta inspektori varēs iekļaut ES mēslošanas līdzekļus ar CE zīmi uzskaitē 15 darbdienu laikā.
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 20. janvāra rīkojumā Nr. 55 “Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Evikas Siliņas vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai” noteiktajam un lai mēslošanas līdzekļu pieteikšanu uzskaitē padarītu ātrāku un efektīvāku, ir nepieciešams noteikt īsāku laika periodu ar mēslošanas līdzekļu uzskaiti saistītajām darbībām. Jāsaīsina arī 20 darbdienu laika periods, kādā komersantiem jānovērš neatbilstības iesniegtajā iesniegumā vai tam pievienotajos dokumentos, kā arī jāinformē dienests, ja tiek izbeigtas darbības ar mēslošanas līdzekļiem.
Izmaiņas no noteikumiem Nr. 318 izrietošo procedūru termiņos tika veiktas gan pēc komersantu, gan dienesta iniciatīvas. Paredzot, ka ES mēslošanas līdzekļus ar CE zīmi varēs pieteikt uzskaitē ne vēlāk kā 15 darbdienu laikā pirms to laišanas tirgū (nevis mēneša laikā, kā tas ir līdz šim), komersanti varēs ātrāk laist savus mēslošanas līdzekļus Latvijas tirgū.
Turklāt, iekļaujot reģistrā ES mēslošanas līdzekli ar CE zīmi, turpmāk dienests vairs nevērtēs marķējuma teksta atbilstību regulas 2019/1009 III pielikuma prasībām, process kļūs ātrāks un efektīvāks, līdz ar to dienesta inspektori varēs iekļaut ES mēslošanas līdzekļus ar CE zīmi uzskaitē 15 darbdienu laikā.
Risinājuma apraksts
Noteikumos Nr. 318 tiks noteikts, ka persona ne vēlāk kā 15 darbdienas pirms mēslošanas līdzekļa laišanas tirgū iesniedz iesniegumu. Dienests 15 darbdienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas informāciju par mēslošanas līdzekli ievadīs reģistrā vai izdarīs grozījumus reģistrā, vai no reģistra izslēgs informāciju par mēslošanas līdzekli (noteikumu projekta 1., 4., 5. un 9. punkts). Komersantam tiks noteikta prasība 10 darbdienu laikā novērst neatbilstības iesniegumā un tam pievienotajos dokumentos, kā arī 10 darbdienu laikā informēt dienestu, ja tiek izbeigtas darbības ar mēslošanas līdzekļiem (noteikumu projekta 3. un 6. punkts).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Fiziskas personas, kas pieteiks uzskaitei iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus
Ietekmes apraksts
Noteikumu Nr. 318 grozījumi ietekmēs aptuveni divas fiziskās personas gadā, jo tām, piesakot dienestā uzskaitei iepakotu vai pārpakotu mēslošanas līdzekli, papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem vajadzēs iesniegt arī iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
Juridiskās personas
- Komersanti, kas pieteiks uzskaitei iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus
Ietekmes apraksts
Noteikumu Nr. 318 grozījumi ietekmēs aptuveni 38 komersantus gadā, jo tiem, piesakot dienestā uzskaitei iepakotu vai pārpakotu mēslošanas līdzekli, papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem vajadzēs iesniegt arī iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Komersanti, kas pieteiks uzskaitei iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus
palielinās
Vērtības nozīme:
10,00
Stundas likme komersantam, kas iepakoto vai pārpakoto mēslošanas līdzekli pieteiks uzskaitei
0,05
Laika patēriņš komersantam, lai iesniegtu iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu
38
To komersantu skaits gada laikā, kuri iepakotos vai pārpakotos mēslošanas līdzekļus pieteiks uzskaitei
1
Reizes gadā, cik bieži komersants iepakoto vai pārpakoto mēslošanas līdzekli pieteiks uzskaitei
19,00
Pēc aptuveniem aprēķiniem, administratīvās izmaksas, kas veidosies šai sabiedrības grupai, ir šādas: C = (10 * 0,05) * (38 * 1) = 19,00 eiro. Tās ir administratīvās izmaksas, kas gada laikā radīsies 38komersantiem, kuri papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem iesniegs arī pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
Izmaksu novērtējums veikts par noteikumu Nr. 318
3.3. apakšpunktu.
Kopā
19,00
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Patērētais laiks - stundās
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskas personas, kas pieteiks uzskaitei iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus
palielinās
Vērtības nozīme:
0,05
Laika patēriņš personai, lai iesniegtu iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu
2
To personu skaits gada laikā, kuras iepakotos vai pārpakotos mēslošanas līdzekļus pieteiks uzskaitei
1
Reizes gadā, cik bieži persona iepakotu vai pārpakotu mēslošanas līdzekli pieteiks uzskaitei
0,10
Pēc aptuveniem aprēķiniem, šai sabiedrības grupai patērētais laiks = (0,05 * 2 * 1) = 0,10 h. Tas ir laika patēriņš, kas gada laikā radīsies divām personām, kuras papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem, iesniegs arī iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
Izmaksu novērtējums veikts par noteikumu Nr. 318
3.3. apakšpunktu.
Kopā
0,10
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme vai dokumentu sagatavošanas un iesniegšanas izdevumi - euro
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Izlietotie naudas līdzekļi - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskas personas, kas pieteiks uzskaitei iepakotus vai pārpakotus mēslošanas līdzekļus
palielinās
Vērtības nozīme:
0,50
Tādas izmaksas radīsies, lai sagatavotu un iesniegtu dienestā marķējuma tekstu, lai pieteiktu uzskaitei pārpakotu mēslošanas līdzekli
2
To personu skaits gada laikā, kuras iepakotos vai pārpakotos mēslošanas līdzekļus pieteiks uzskaitei
1
Reizes gadā, cik bieži persona iepakotu vai pārpakotu mēslošanas līdzekli pieteiks uzskaitei
1,00
Pēc aptuveniem aprēķiniem, šai sabiedrības grupai izlietotie naudas līdzekļi = (0,5 * 2 * 1) = 1,00 eiro. Tik daudz naudas līdzekļu izlietos divas personas gada laikā, kuras papildus jau pašlaik iesniedzamajiem dokumentiem iesniegs arī iepakotā vai pārpakotā mēslošanas līdzekļa marķējuma tekstu.
Izmaksu novērtējums veikts par noteikumu Nr. 318
3.3. apakšpunktu.
Kopā
1,00
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1009
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003 (turpmāk – regula 2019/1009)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32019R1020
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regula (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – regula 2019/1020)
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
Līdz šim no noteikumu projektā ieviestās Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regulas (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003, izrietošajās prasības netiek mainītas, ietekmētas.
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 5. jūnija Regula (ES) 2019/1009, ar ko nosaka noteikumus par to, kā tirgū dara pieejamus ES mēslošanas līdzekļus, un ar ko groza Regulas (EK) Nr. 1069/2009 un (EK) Nr. 1107/2009 un atceļ Regulu (EK) Nr. 2003/2003 (turpmāk – regula 2019/1009)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/1009 10. pants
Noteikumu projekta 1. punkts (noteikumu 3.1. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Regulas 2019/1009 6. panta 7. punkts, 8. panta 4. punkts, 9. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 1. punkts (noteikumu 3.2. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Regulas 2019/1009 8. panta 4. punkts, 9. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 1. punkts (noteikumu 3.3. apakšpunkts)
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Regulas 2019/1009 11. panta "a" apakšpunkts un Regulas 2019/1009 11. pants
Noteikumu projekta 1. punkts (noteikumu 3.3. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Regulas 2019/1009 V pielikums
Noteikumu projekta 1. punkts (3.4. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Regulas 2019/1009 6. panta 9. punkts, 8. panta 9. punkts un 9. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 3. punkts (noteikumu 5. punkts).
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Regulas 2019/1009 I pielikums un III pielikuma II un III daļa
Noteikumu projekta 7. punkts (noteikumu 10.4. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
regulas 2019/1009 38., 40. un 41. pants
Noteikumu projekta 8. punkts (noteikumu 10.5. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2009/1009.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 20. jūnija Regula (ES) 2019/1020 par tirgus uzraudzību un produktu atbilstību un ar ko groza Direktīvu 2004/42/EK un Regulas (EK) Nr. 765/2008 un (ES) Nr. 305/2011 (turpmāk – regula 2019/1020)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2019/1020 15. pants
Noteikumu projekta 7. punkts (noteikumu 10.4. apakšpunkts).
Pārņemtas pilnībā
Noteikumu projektā netiek noteiktas stingrākas prasības kā regulā 2019/1020.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regulas 2019/1020 15. panta 1. punkts paredz, ka dalībvalstis var atļaut savām tirgus uzraudzības iestādēm atgūt no attiecīgā uzņēmēja savu darbību izmaksas, kas radušās saistībā ar neatbilstības gadījumiem. No regulas 2019/1020 15. panta 2. punkta izriet, ka tirgus uzraudzības iestādēs var atgūt izmaksas par testēšanu.
Tā kā Regulas 2019/1020 15. panta 1. punktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas attiecas tikai uz ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi saskaņā ar regulas 2019/1020 2. panta 1. punktā noteikto, tad no regulas 2019/1020 15. panta 1. punkta izrietošā rīcības brīvība dienestam atgūt izdevumus par mēslošanas līdzekļa parauga testēšanu, ja tā kvalitāte ir neatbilstoša, ir ieviesta noteikumos Nr. 318.
Tiesību norma tika ieviesta noteikumu Nr. 318 10.4. apakšpunktā, nosakot konkrētu pienākumu personai, kas ražo, ieved, iepako vai pārpako konkrēto mēslošanas līdzekli, segt visus izdevumus par mēslošanas līdzekļa parauga testēšanu, ja tā kvalitāte neatbilst regulas 2019/1009 prasībām.
Nosakot iepriekšminēto prasību personai, tiek izmantota ES tiesību aktā paredzē rīcības brīvība ieviest konkrēto ES tiesību akta normu, kas ieviesta, lai dienestam nebūtu jāsedz izdevumus, kuri rodas no nekvalitatīvu ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi testēšanas.
Tā kā Regulas 2019/1020 15. panta 1. punktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas attiecas tikai uz ES mēslošanas līdzekļiem ar CE zīmi saskaņā ar regulas 2019/1020 2. panta 1. punktā noteikto, tad no regulas 2019/1020 15. panta 1. punkta izrietošā rīcības brīvība dienestam atgūt izdevumus par mēslošanas līdzekļa parauga testēšanu, ja tā kvalitāte ir neatbilstoša, ir ieviesta noteikumos Nr. 318.
Tiesību norma tika ieviesta noteikumu Nr. 318 10.4. apakšpunktā, nosakot konkrētu pienākumu personai, kas ražo, ieved, iepako vai pārpako konkrēto mēslošanas līdzekli, segt visus izdevumus par mēslošanas līdzekļa parauga testēšanu, ja tā kvalitāte neatbilst regulas 2019/1009 prasībām.
Nosakot iepriekšminēto prasību personai, tiek izmantota ES tiesību aktā paredzē rīcības brīvība ieviest konkrēto ES tiesību akta normu, kas ieviesta, lai dienestam nebūtu jāsedz izdevumus, kuri rodas no nekvalitatīvu ES mēslošanas līdzekļu ar CE zīmi testēšanas.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts augu aizsardzības dienestsNevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Biedrība Zemnieku saeima, Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijaCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
No 2025. gada 27. janvāra līdz 10. februārim informācija par noteikumu projektu ievietota TAP portāla sadaļā "Sabiedrības līdzdalība".
Noteikumu projekts 2025. gada 27. janvārī elektroniski tika nosūtīts saskaņošanai biedrībām "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", "Zemnieku Saeima" un "Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija".
Par TAP portālā ievietoto noteikumu projektu netika saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi. Nevalstiskās organizācijas viedokli nesniedza.
Noteikumu projekts 2025. gada 27. janvārī elektroniski tika nosūtīts saskaņošanai biedrībām "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", "Zemnieku Saeima" un "Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācija".
Par TAP portālā ievietoto noteikumu projektu netika saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi. Nevalstiskās organizācijas viedokli nesniedza.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Valsts augu aizsardzības dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
