Anotācija (ex-ante)

23-TA-1675: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumos Nr. 1080 "Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 30.novembra noteikumos Nr.1080 “Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi” (turpmāk - Noteikumu projekts) paredz iespēju vienu reizi zudušas numura zīmes vietā iegūt numura zīmi ar identisku simbolu kombināciju, atteikties no nepieciešamības VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (turpmāk – CSDD) iesniegt policijas izziņas par dokumenta vai numura zīmju zudības faktu, kā arī paredz iespēju pagarināt numura rezervācijas termiņu un papildina gadījumus, kad nav nepieciešams īpašnieka rakstveida pilnvarojums.
2023. gada 22.jūnijā tika pieņemti grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kas nosaka, ka no 2024.gada 1.janvāra elektroskrejriteņu un velorikšu reģistrācija ir obligāta, un ceļu satiksmē atļauts piedalīties tikai ar reģistrētiem elektroskrejriteņiem un velorikšām. Elektroskrejriteņu un velorikšu reģistrācija veicama līdz 2024. gada 31. martam, un pēc šā termiņa ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem un velorikšām ceļu satiksmē piedalīties aizliegts. Ceļu satiksmē atļauts piedalīties tikai reģistrētiem elektroskrejriteņiem un velorikšām, kam pie to konstrukcijas ir pielīmēta viena valsts reģistrācijas uzlīme. Līdz ar to Noteikumu projektā tiek noteiktas prasības un kārtība velorikšu un elektroskrejriteņu reģistrācijai un valsts reģistrācijas uzlīmes saņemšanai.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Mazināt administratīvo slogu TL īpašniekiem un turētājiem valsts reģistrācijas numura zīmes pazaudēšanas gadījumā, nesniedzot īpašnieka rakstveida pilnvarojumu un atteikties no policijas izziņas.
Elektroskrejriteņu un velorikšu reģistrācijai noteikt vienotu kārtību, prasības, lai atvieglotu tiešsaistes reģistrācijas iespēju juridiskām personām, kuras, izmantojot mobilo aplikāciju vai tīmekļvietnes pakalpojumus, piedāvā koplietošanas elektroskrejriteņus, un noslēgušas sadarbības līgumu par informācijas apmaiņu ar CSDD
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2010.gada 30.novembra noteikumi Nr.1080 “Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi” nosaka, ka transportlīdzeklim valsts reģistrācijas numura zīmes nozaudēšanas vai nozagšanas gadījumā ir jāmaina piešķirtais valsts reģistrācijas numurs un jāsaņem jaunas numura zīmes. Noteiktā prasība attiecas arī uz gadījumiem, ja zudusi viena numura zīme. Šobrīd transportlīdzeklim ar velosipēdu turētāju var piešķirt vēl vienu papildus numura zīmi, bet to nevar piešķirt, ja kāda no iepriekš izsniegtajām numura zīmēm ir zudusi. Vienas numura zīmes nozaudēšanas gadījumā ir jāpiešķir cits transportlīdzekļa reģistrācijas numurs. Šobrīd gadījumā, ja numura zīme ir nozagta, tad CSDD jāiesniedz policijas izziņa par numura zīmes (zīmju) zādzības faktu vai attiecīgas institūcijas izziņa par numura zīmes (zīmju) bojāeju nepārvaramas varas dēļ (var iesniegt kopiju, uzrādot oriģinālu). Izziņa nav jāiesniedz, ja valsts reģistrācijas numurs tiek mainīts vai tiek izsniegta numura zīme (zīmes) nozaudētās vietā. CSDD no policijas tiešsaistē iegūst informāciju par numura zīmju zādzības faktu. Pēc CSDD apkopotās statistikas datiem 2022.gadā bija reģistrēti 3165 vienas vai divu numura zīmju zudības gadījumi. 531 gadījumā no Valsts policijas bija saņemta informācija, ka zudusī numura zīme vai zudušās numura zīmes ir pieteiktas kā zagtas. Visos gadījumos transportlīdzeklim tika piešķirts cits valsts reģistrācijas numurs. 1578 gadījumos 2022.gadā transportlīdzekļa īpašnieks vai turētājs varēja nodot vienu numura zīmi.
Šobrīd arī gadījumā, ja nozagtās transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības vietā transportlīdzekļa īpašnieks vai turētājs saņem jaunu apliecību, CSDD jāiesniedz policijas izziņa par reģistrācijas dokumenta zādzības faktu vai attiecīgas institūcijas izziņa par reģistrācijas dokumenta bojāeju nepārvaramas varas dēļ. Veicot transportlīdzekļu reģistrācijas darbības, CSDD pastāvīgi pārbauda vai kādā no CSDD pieejamajām valsts informācijas sistēmām meklēšanā atrodas, transportlīdzekļa reģistrācijai iesniegtais reģistrācijas dokuments, iesniegtās transportlīdzekļa numura zīmes un, ja  sistēmā ir ieraksts par atrašanos meklēšanā, tad CSDD atbilstoši Ceļu satiksmes likuma 10. panta devītā daļā, Ministru kabineta 2010.gada 30.novembra noteikumu Nr.1080 “Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi” 36.punktā un 2019. gada 30. aprīlī ar Valsts policiju noslēgtajā sadarbības līgumā Nr. 825 noteiktajam sazinās ar Valsts policiju.
Šobrīd elektrotransportlīdzekļu numura zīmes izsniedz transportlīdzekļiem, kuri darbināmi tikai ar elektromotoru, bet elektrotransportlīdzekļu numura zīmes nevar piešķirt transportlīdzekļiem, kuriem enerģijas iegūšana notiek ūdeņraža iekārtā.
2022.gada 25.novembrī stājās spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kas paredz, ka īpašnieka maiņa jāreģistrē līdz nākamajai valsts tehniskajai apskatei vai līdz izbraukšanai no valsts ar transportlīdzekli, kuram reģistrācijas apliecībā norādīts turētājs, ja šā transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais īpašnieks - juridiskā persona - reorganizācijas rezultātā pievienots citai juridiskajai personai un ja nemainās transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais turētājs, bet ne vēlāk kā divu gadu laikā no reorganizācijas reģistrācijas brīža. Šobrīd minētajā gadījumā īpašnieka maiņas reģistrācijai CSDD jāiesniedz īpašnieka pilnvarojums.
Šobrīd Ministru kabineta 2010.gada 30.novembra noteikumi Nr.1080 “Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi” nosaka velosipēdu un elektroskrejriteņu reģistrācijas kārtību, ņemot vērā līdz šim Ceļu satiksmes likumā noteikto brīvprātīgas reģistrācijas principu. Līdz ar to arī reģistrācijas nosacījumi paredz atvieglotu, vienotu reģistrācijas kārtību gan velosipēdiem, gan elektroskrejriteņiem un velorikšām netiek noteikti atsevišķi reģistrācijas nosacījumi. Tāpat nav noteikts vienots valsts reģistrācijas uzlīmes paraugs. Pašreiz arī nav noteikta kārtība, kādā nosakāma pieļaujamā elektroskrejritenim vai elektrovelosipēdam uzstādīto elektromotoru jauda, ja ir uzstādīti vairāki elektromotori. Šobrīd arī nav noteikta  reģistrācijas kārtība gadījumos,  ja elektroskrejritenis ir pašizgatavots, tam veikta pārbūve, palielinot maksimālo ātrumu vai motora jaudu, vai gadījumos, ja nav pieejama informācija par elektroskrejriteņa tehniskajiem datiem vai ir aizdomas par tiesīgā lietotāja norādītās informācijas neatbilstību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Ar identificēto problēmu saistībā ar numura zīmēm transportlīdzekļa īpašnieki vai turētāji saskaras gadījumos, kad pazudusi kāda no izsniegtajām numura zīmēm, jo tādā gadījumā transportlīdzeklim piešķirtais numurs ir jāmaina pret citu valsts reģistrācijas numuru un jāsaņem citas numura zīmes. Transportlīdzekļa īpašnieki vai turētāji nereti sava transportlīdzekļa reģistrācijai ir izvēlējušies un ieguvuši izvēles numuru vai individuāla pasūtījuma valsts reģistrācijas numuru. Maksa par individuāla numura izvēli ir 3647,59 euro. Parasti, izmantojot transportlīdzekli ceļu satiksmē, pazūd tikai viena numura zīme. Lai nerastos situācijas, kad zudušas numura zīmes tiek izmantotas noziedzīgu nodarījumu veikšanai, šobrīd ir noteikts, ka vienas numura zīmes zudības gadījumā transportlīdzeklim jāpiešķir cits transportlīdzekļa valsts reģistrācijas numurs un jāizsniedz jaunas numura zīmes. Vienas numura zīmes izmantošana noziedzīgiem nodarījumiem ir mazāk iespējama, jo mehāniskajiem transportlīdzekļiem, izņemot mopēdus un motociklus, ir paredzētas divas numura zīmes.
2. Elektrotransportlīdzekļu numura zīmes nepiešķir transportlīdzekļiem, kuriem enerģijas iegūšana notiek ūdeņraža iekārtā, bet minētie transportlīdzekļi arī ir bezizmešu transportlīdzekļi, kuru izmantošana būtu jāatbalsta līdzīgi kā elektrotransportlīdzekļu izmantošana.
Ja transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais īpašnieks - juridiskā persona - reorganizācijas rezultātā pievienots citai juridiskajai personai un ja nemainās transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais turētājs īpašnieka pilnvarojuma iesniegšana ir tikai  birokrātiska prasība, jo reģistrējot reorganizāciju iegūstošā juridiskā persona ir pārņēmusi pievienotās juridiskās personas saistības un transportlīdzekļa pārreģistrācijas pienākums izriet no reorganizācijas līguma.
3. Līdz šim, ņemot vērā nosacījumu par brīvprātīgu reģistrāciju, elektroskrejriteņus nav reģistrējušas juridiskās personas, kuras īrēšanai vai iznomāšanai, izmantojot mobilo aplikāciju vai tīmekļvietnes pakalpojumus, piedāvā koplietošanas elektroskrejriteņus. Ņemot vērā šo uzņēmumu īpašumā (lietojumā) esošo elektroskrejriteņu skaitu, to individuāla reģistrācija un reģistrācijas datu uzturēšana šiem uzņēmumiem var būt apgrūtinoša.
Ņemot vērā, ka reģistrācija ir noteikta brīvprātīga, šobrīd elektroskrejriteņus reģistrē personu īpašumā, pamatojoties uz personas apliecinājumu par īpašuma tiesību ieguvi. Netiek fiksēta persona, kuras lietošanā ir elektroskrejritenis. Līdz ar to visos gadījumos atbildība par pārkāpumiem, kas pieļauti, izmantojot elektroskrejriteni satiksmē, šobrīd var tikt piemērota elektroskrejriteņa īpašniekam. Savukārt īpašniekam nav iespējams norādīt elektroskrejriteņa faktisko lietotāju, nemainot īpašuma tiesība uz elektroskrejriteni.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumi Nr. 1080 "Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi" izdoti pamatojoties uz Ceļu satiksmes likuma 10. panta 1.4 daļu, kurā ietverts pilnvarojums Ministru kabinetam noteikt panta pirmās daļas 2. un 3.punktā minēto ceļu satiksmē iesaistīto transportlīdzekļu reģistrācijas un noņemšanas no uzskaites kārtību. Kā izriet no Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumu Nr. 1080 "Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi" satura, valsts reģistrācijas numura zīmes (III.nodaļa), to piešķiršana un izsniegšana, ir transportlīdzekļu reģistrācijas procesa sastāvdaļa, kā arī valsts reģistrācijas numura zīmju piešķiršanas un izsniegšanas kārtību saistītie jautājumi ir Ministru kabineta kompetencē.
1. Lai risinātu identificēto problēmu, Noteikumu projekts paredz, ka transportlīdzekļa īpašnieki vai turētāji vienu reizi varētu iegūt vienu numura zīmi ar identisku simbolu kombināciju zudušās numura zīmes vietā. Šādu numura zīmi nevar saņemt, ja numurs ar identisku simbolu kombināciju ir izsludināts meklēšanā, tostarp, ja numurs atrodams Šengenas informatīvajā sistēmā, vai, ja papildu numura zīme ir iepriekš izsniegta uzstādīšanai uz ierīces, kas paredzētas velosipēdu vai papildu bagāžas pārvadāšanai. Numurs obligāti ir jāmaina un jāpiešķir cits numurs arī gadījumā, ja ir zudušas divas numura zīmes neatkarīgi no tā, kad numura zīmes ir zudušas. Noteikumu projekts paredz, ka transportlīdzeklim papildus paredzētajām vienai vai divām numura zīmēm var saņemt vēl vienu ar identisku simbolu kombināciju apzīmētu numura zīmi.   
Noteikumu projekts paredz, ka informācija par transportlīdzeklim piešķirtu papildu numura zīmi ir iekļauta transportlīdzekļu un to vadītāju reģistrā un, ja reģistrē turētāja vai īpašnieka maiņu, jaunais turētājs vai attiecīgi ieguvējs apliecina, ka ir informēts par papildu numura zīmes izsniegšanas faktu. Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistrā iekļauj informāciju par papildu numura zīmes izsniegšanas faktu un to dzēš, ja numurs tiek nodots CSDD.
Transportlīdzekļu īpašniekiem vienas numura zīmes nozaudēšanas gadījumā būs iespēja izvēlēties turpmāko rīcību proti, transportlīdzeklim saņemt papildu numura zīmi vai mainīt valsts reģistrācijas numuru un saņemt citas numura zīmes. Turpmāk numura zīmes zādzības gadījumā nav jāiesniedz policijas izsniegta izziņa par zādzības faktu kā arī nav jāiesniedz attiecīgas institūcijas izziņu par numura zīmes (zīmju) bojāeju nepārvaramas varas dēļ. CSDD Iekšlietu ministrijas informācijas centram tiešsaistē nodos informāciju par zudušajiem transportlīdzekļu numuriem, ja būs zudušas divas vai trīs izsniegtās transportlīdzekļa reģistrācijas numura zīmes. Projekta izstrādes gaitā ir ņemta vērā Valsts policijas sniegtā informācija, piemēram, gadījumos, ja ir zudušas divas numura zīmes ar identisku simbolu kombināciju, izsniegt jaunu vai jaunas numura zīmes nebūs iespējams, jo pastāv augsts risks, ka zudībā esošās numura zīmes tiks izmantotas noziedzīga nodarījuma izdarīšanā. Ņemot vērā, ka vairākumā gadījumos, transportlīdzekli ir jāaprīko ar divām numura zīmēm, vienas numura zīmes zudības pieļaušana ievērojami neveicina zudušās numura zīmes izmantošanu noziedzīgu nodarījumu izdarīšanā, bet ievērojami samazina administratīvo slogu transportlīdzekļu turētājiem.
Lai mazinātu administratīvo slogu, noteikumu projekts paredz, ka turpmāk, lai atjaunotu transportlīdzekļa reģistrācijas apliecību zudušās vietā CSDD nebūs jāiesniedz policijas izziņa par reģistrācijas dokumenta zādzības faktu vai attiecīgas institūcijas izziņa par reģistrācijas dokumenta bojāeju nepārvaramas varas dēļ. Informāciju par transportlīdzekļa reģistrācijas dokumenta zādzības faktu vai reģistrācijas dokumenta bojāeju nepārvaramas varas dēļ bija nepieciešams iegūt līdz 2022.gada 15.septembrim, jo līdz minētajam datumam saskaņā ar Ministru kabineta 2013.gada 24.septembra noteikumiem Nr.1000 “Valsts akciju sabiedrības "Ceļu satiksmes drošības direkcija" publisko maksas pakalpojumu cenrādis”, bija noteikta atšķirīga maksa par reģistrācijas dokumentu, ja to izsniedz nozaudētā vietā.   
2. Noteikumu projekts paredz, ka tiek precizēta elektrotransportlīdzekļu definīcija un ka elektrotransportlīdzekļu numura zīmes tiek izsniegtas arī transportlīdzekļiem, kuriem enerģijas iegūšana notiek ūdeņraža iekārtā, kā arī tiek noteikti transportlīdzekļu numura zīmju veidi, kuros elektrotransportlīdzekļiem numura zīmes tiek izsniegtas ar simboliem zilā krāsā.
3. Noteikumu projekts paredz, ka īpašnieka pilnvarojums nav nepieciešams, ja transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais īpašnieks - juridiskā persona - reorganizācijas rezultātā pievienots citai juridiskajai personai un ja nemainās transportlīdzekļa reģistrācijas apliecībā norādītais turētājs.
4. Noteikumu projekts paredz, ka turpmāk velosipēdu un velorikšu reģistrācijas un reģistrācijas anulēšanas kārtība būs noteikta noteikumu XV nodaļā. Savukārt, elektroskrejriteņu reģistrācijas un reģistrācijas anulēšanas kārtība būs noteikta noteikumu XV1 nodaļā.
Ņemot vērā, ka Ceļu satiksmes likumā paredzēta atbildība par elektroskrejriteņa izmantošanu un ar to izdarītajiem pārkāpumiem, Noteikumu projekts paredz fiksēt elektroskrejriteņa tiesīgo lietotāju. Nosakot, ka elektroskrejritenis reģistrējams tā tiesīgajam lietotājam, tiek atvieglots slogs elektroskrejriteņa īpašniekam attiecībā uz atbildības par elektroskrejriteņa deleģēšanu tā tiesīgajam lietotājam.
Nosakot vienotu formu elektroskrejriteņa uzlīmei, kurā iekļauts uz elektroskejriteņa redzamā vietā uzlīmējams elektroskrejriteni identificējošs numurs, tiek atvieglota elektroskrejriteņa identificēšana ceļu satiksmē.
Lai ierobežotu elektroskrejriteņu pārbūvi par tādu transportlīdzekli, kas neatbilst elektroskrejriteņa definīcijai, paredzēts noteikt to reģistrācijas kārtību tehnisko datu izmaiņu gadījumos.
Lai atvieglotu elektroskrejriteņu reģistrācijas kārtību personām, kurām īpašumā ir daudz elektroskrejriteņu un kuras īrēšanai vai iznomāšanai, izmantojot mobilo aplikāciju vai tīmekļvietnes pakalpojumus, piedāvā koplietošanas elektroskrejriteņus, nepieciešams piedāvāt tiešsaistes risinājumu, kas paredz atvieglotus nosacījumus elektroskrejriteņu tehnisko datu ievadīšanu reģistrā. Noslēdzot līgumu ar minētajām personām, CSDD var piedāvāt tieši konkrētam personu lokam piemērotu datu norādīšanas risinājumu. Tā kā līgumu slēdz starp valsts kapitālsabiedrību un privāto tiesību subjektu, minētais sadarbības līgums nav sadarbības līgums Valsts pārvaldes iekārtas likuma 61. panta pirmās daļas izpratnē, bet gan pušu vienošanās par savstarpējo rīcību noteiktā tiesiskā un faktiskā situācijā.

Saskaņā ar Ministru kabineta 2018.gada 14.augusta noteikumu Nr. 498 “Vēsturisko spēkratu noteikumi” 11.punktu vēsturiskā spēkrata statusu piešķir uz pieciem gadiem. Beidzoties vēsturiskā spēkrata statusa termiņam, transportlīdzeklim vēsturiskā spēkrata statusu atkārtoti piešķir pēc šo noteikumu 8.punktā minētā iesnieguma saņemšanas un pārbaudes veikšanas šajos noteikumos minētajā kārtībā. Ministru kabineta 2018.gada 14.augusta noteikumi Nr. 498 “Vēsturisko spēkratu noteikumi” nosaka, ka transportlīdzeklis jāuzrāda vēsturiskā spēkrata statusa atkārtotai saņemšanai pēc 5 gadiem. Šajā laikā posmā, darbības transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā var netikt veiktas, vienlaikus nav pamatoti pēc 3 gadiem vispārīgā kārtībā šādus vēsturiskos transportlīdzekļus izslēgt no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Noteikumu projekts paredz papildināt noteikumu 71.2.apakšpunktu ar izņēmumu izslēgšanai no transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra attiecībā uz transportlīdzekļiem, kam ir derīgs vēsturiskā spēkrata statuss, tādējādi saskaņojot Ministru kabineta 2018.gada 14.augusta noteikumu Nr. 498 “Vēsturisko spēkratu noteikumi” 11.punktā un Ministru kabineta 2010.gada 30 novembra noteikumu Nr.1080 “Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi” 71.2.apakšpunktā noteiktos termiņus.

CSDD pakalpojuma apraksts par valsts reģistrācijas numuru elektronisku izvēli tiks izvietots portālā Latvija.gov.lv. viena mēneša laikā pēc šo noteikumu spēkā stāšanās.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Attiecībā uz elektroskrejriteņu reģistrāciju prasības ir samērīgas, elektroskrejriteņu tiesīgajiem lietotājiem un velorikšu īpašniekam jāveic maksājums par reģistrāciju un valsts reģistrācijas uzlīmi.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Tiek samazināts administratīvais slogs transportlīdzekļu īpašniekiem un turētājiem, kuri zudušas transportlīdzekļa numura zīmes vietā vēlas iegūt valsts reģistrācijas numura zīmi ar identisku simbolu kombināciju. Transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības vai numura zīmju zudības gadījumā CSDD nav jāiesniedz policijas izsniegta izziņa.
Reģistrētajam turētājam CSDD nav jāiesniedz īpašnieka – juridiskas personas rakstveida pilnvarojums, ja juridiskā persona reorganizācijas rezultātā pievienota citai juridiskajai personai.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Tiek samazināts administratīvais slogs transportlīdzekļu īpašniekiem un turētājiem, kuri zudušas transportlīdzekļa numura zīmes vietā vēlas iegūt valsts reģistrācijas numura zīmi ar identisku simbolu kombināciju. Transportlīdzekļa reģistrācijas apliecības vai numura zīmju zudības gadījumā CSDD nav jāiesniedz policijas izsniegta izziņa.
Reģistrētajam turētājam CSDD nav jāiesniedz īpašnieka – juridiskas personas rakstveida pilnvarojums, ja juridiskā persona reorganizācijas rezultātā pievienota citai juridiskajai personai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Mobilitātes asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/57e4c20d-f833-4b2b-9dd4-7962bca5a735/public_participations

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Saņemti atzinumi no Latvijas Finanšu nozares asociācijas un biedrības "Auto asociācija". Latvijas Finanšu nozares asociācijas priekšlikums saistībā ar juridiskas personas reorganizāciju, nav ņemts vērā, jo Ministru kabineta 2010. gada 30. novembra noteikumu Nr. 1080 "Transportlīdzekļu reģistrācijas noteikumi" 32.punktā ir noteikts, ka dokumenti transportlīdzekļa vai numurētā agregāta reģistrācijai nav jāiesniedz, ja nepieciešamie dati ir pieejami transportlīdzekļu reģistrā vai citā publiskā CSDD pieejamā reģistrā.
Ņemot vērā, ka par juridiskām personām CSDD informāciju iegūst, veicot pārbaudi LR Uzņēmumu reģistrā, tad noteikumu projekta 32.punktā noteiktā kārtība attiecas arī uz reorganizācijas dokumentu iesniegšanu CSDD, veicot transportlīdzekļu reģistrāciju. CSDD patstāvīgi veic pārbaudi minētajos reģistros par juridiskas personas reorganizāciju un iegūst informāciju par to, kurai iegūstošajai sabiedrībai pievienota reorganizētā sabiedrība, kas beidza pastāvēt bez likvidācijas procesa. Rakstveida dokumenti par reorganizāciju var tikt pieprasīti tikai tādā gadījumā, ja ir reģistra darbības traucējumi un CSDD nav iespēja veikt pārbaudi LR Uzņēmumu reģistrā.
Biedrības "Auto asociācija" izteiktais priekšlikums par terminētu transportlīdzekļu reģistrāciju gadījumos, kad ir aizkavēšanās ar atbilstības sertifikāta iegūšanu ir izvērtēts un nav ņemts vērā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Iesaistītās institūcijas noteikumu projekta izpildi nodrošina to esošo funkciju un uzdevumus ietvaros.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi