Anotācija (ex-ante)

23-TA-1273: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par nekustamā īpašuma "Veclūči", Iecavas pagastā, Bauskas novadā, daļas pirkšanu projekta "Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu" īstenošanai" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likuma (turpmāk – Likums) 9. panta pirmā daļa.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz projekta “Eiropas standarta platuma 1435 mm dzelzceļa līnijas izbūve “Rail Baltica” koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu” (turpmāk – Rail Baltica projekts) īstenošanas vajadzībām no privātpersonas atsavināt tai piederoša nekustamā īpašuma “Veclūči”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0004) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0004) daļu  2.7210 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Īstenojot Rail Baltica projektu, nepieciešams atsavināt īpašniekam piederoša nekustamā īpašuma “Veclūči”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0004) (turpmāk – Nekustamais īpašums), sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0004) (turpmāk – Zemes vienība) daļu 2.7210 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) (turpmāk – Nekustamā īpašuma daļa).
Rail Baltica projekta īstenošanai paredzētā darbība, nosakot dzelzceļa līnijas trases novietojumu Latvijas teritorijā, akceptēta ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 467 “Par Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras līnijas Rail Baltica būvniecībai paredzētās darbības akceptu”. Ar Ministru kabineta 2016. gada 24. augusta rīkojumu Nr. 468 “Par nacionālo interešu objekta statusa noteikšanu Eiropas standarta platuma publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai Rail Baltica” noteikts nacionālo interešu objekta statuss.
Saskaņā ar pilnsabiedrības “RB Latvija” veiktās izpētes “Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas Rail Baltica Latvijas posma detalizēta tehniskā izpēte un ietekmes uz vidi novērtējums” tehniskajiem risinājumiem un to detalizāciju būvprojektā trases Rail Baltica robeža skar Nekustamā īpašuma daļu.
Rail Baltica projekta īstenošanai nepieciešams atsavināt Nekustamā īpašuma daļu aptuveni 2.7210 ha platībā, kas nepieciešama Rail Baltica projekta dzelzceļa infrastruktūras publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras nodalījuma joslā izbūvei.
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta publiskās lietošanas dzelzceļa transporta infrastruktūras projekta attīstībai un atbilstoši RB Rail AS sniegtajai informācijai par būvprojekta tehniskajiem risinājumiem, atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai, ievērojot Dzelzceļa likuma 15.panta pirmā daļā noteikto, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums “Veclūči”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0004) sastāv no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0004) 19.79 ha platībā un zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0005) 15.82 ha platībā, kas ar Rail Baltica projektu netiek skarta. Nekustamais īpašums ierakstīts Iecavas pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 40. Īpašuma tiesības uz Nekustamo īpašumu nostiprinātas juridiskai personai (turpmāk – Īpašnieks).
Nekustamajam īpašumam zemesgrāmatas nodalījumā nav reģistrētas hipotēkas, piedziņas atzīmes, nomas un apbūves tiesības.
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – Kadastra sistēma) Zemes vienībai ir reģistrēti šādi apgrūtinājumi:
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0.7600 ha;
ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar valsts vietējiem un pašvaldību autoceļiem lauku apvidos – 0.1100 ha.
Saskaņā ar Kadastra sistēmas datiem Zemes vienības lietošanas mērķis ir “Zeme, uz kuras galvenā saimnieciskā darbība ir lauksaimniecība” (kods 0101), platības sadalījums pa lietošanas veidiem:
1) Lauksaimniecībā izmantojamās zemes platība 0.2000 ha;
2) Mežu platība 14.5900 ha;
3) Pārējās zemes platība 5.0000 ha.
Saskaņā ar Valsts meža dienesta 2022. gada 23. februāra vēstulē Nr. B7.1.1-4/23 sniegto informāciju Zemes vienībā esošās mežaudzes platība Meža valsts reģistrā ir norādīta 15.65 ha.
Nodalot Rail Baltica projektam nepieciešamo Nekustamā īpašuma daļu 2.7210 ha platībā, atlikumā veidojas Zemes vienības daļa aptuveni 5.4595 ha platībā un Zemes vienības daļa aptuveni 11.6095 ha. Atbilstoši Bauskas novada pašvaldības 2022.gada 5.augusta atzinumam Nr.BNP/2022/4.7/1381/N Zemes vienības daļa 5.4595 ha platībā un Zemes vienības daļa 11.6095 ha platībā atbilst pašvaldības teritorijas plānojumam un turpmāk izmantojamas patstāvīgi.
Atsavināšanas procesā Īpašnieks pieteica šādus prasījumus (zaudējumus):
1. Zaudējumi, kas noteikti aprēķinot īpašuma vērtību atbilstoši LVM Metodikai (piedāvātā) nekustamā īpašuma ekonomiskās atdeves līmeņa aprēķināšanai, kas aprēķina īpašuma ienesīgumu ilgtermiņā - (aprēķina principi ietverti uzņēmuma iekšējā tiesību aktā, kas nav vispārpieejama informācija) – 5929,82 EUR;
2. Izmaksas, kas saistītas ar visa īpašuma kadastrālo uzmērīšanu proporcionāli atsavināmajai platībai -  52,02 EUR. Pieteiktās summas pamatojumam pievienots 2005.gada 20.decembrī starp LVM un SIA “Metrum” noslēgtais uzņēmuma līgums par zemes robežu uzmērīšanu, tostarp Nekustamā īpašuma sastāvā esošām zemes vienībām;
3. Izmaksas par robežu uzturēšanu Zemes vienības atsavināmajā daļā, kur veikta robežstigas tīrīšana 0.371 km garumā un piecu robežzīmju atjaunošana - 317,14 EUR. Pieteiktās summas pamatojumam pievienots 2021.gada 28.decembra SIA “M Consult” rēķins par robežu uzturēšanas darbu veikšanu,  to starp  Nekustamā īpašuma sastāvā esošajās zemes vienībās;
4. Izmaksas par jaunaudžu kopšanu, kas veikta Zemes vienības  atsavināmajā daļā 508 kvartāla apgabala, 446 kvartāla 20. nogabalā 0,58 ha platībā – 103,43 EUR. Pieteiktās summas pamatojumam pievienots 2013.gada 29.decembra SIA “MRR” rēķins par jaunaudžu kopšanu ar objektu sarakstu, kur cita starpā uzrādīti darbi Zemes vienībā.
Pamatojoties uz Likuma 9. pantu un Ministru kabineta 2011. gada 15. marta noteikumu Nr. 204 “Kārtība, kādā nosaka taisnīgu atlīdzību par sabiedrības vajadzībām atsavināmo nekustamo īpašumu” (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi) 36.1.apakšpunktu, Satiksmes ministrija ar 2023.gada 18.maija lēmumu Nr.03.1-14/1389 apstiprināja taisnīgas atlīdzības apmēru par nekustamā īpašuma “Veclūči”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0004), sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0004) daļas 2.7210 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā) atsavināšanu atbilstoši Nekustamā īpašuma daļas 2.7210 ha platībā tirgus vērtībai 7705,87 EUR (septiņi tūkstoši septiņi simti pieci euro, astoņdesmit septiņi euro centi) jeb 0,28 EUR (divdesmit astoņi euro centi) par vienu zemes kvadrātmetru (mežaudzes vērtība nav iekļauta). Atlīdzības apmērs precizējams atbilstoši viena zemes kvadrātmetra tirgus vērtībai, ja zemes kadastrālās uzmērīšanas rezultātā tiks precizēta platība.
Īpašnieka pieteiktie prasījumi (zaudējumi) noraidīti sekojošu apsvēru dēļ:
- Zaudējumi, kas noteikti aprēķinot īpašuma vērtību atbilstoši LVM Metodikai (piedāvātā) nekustamā īpašuma ekonomiskās atdeves līmeņa aprēķināšanai, kas aprēķina īpašuma ienesīgumu ilgtermiņā- (aprēķina principi ietverti uzņēmuma iekšējā tiesību aktā, kas nav vispārpieejama informācija) – 5929,82 EUR - paturot nocirstos kokus un krūmus LVM īpašumā, nav pamata novērtēt mežaudzes vērtību. Savukārt atbilstoši Likuma 23.panta otrajai daļai, nosakot nekustamā īpašuma tirgus vērtību, sertificētam nekustamā īpašuma vērtētājam ir jāņem vērā visi īpašuma tirgus vērtību ietekmējošie faktori, tostarp atbilstoši normatīvo aktu prasībām uzsākto nekustamā īpašuma izmantošanu, ienesīgumu, saimnieciskās izmantošanas iespējas, ja nekustamā īpašuma īpašnieks ir veicis darbības šo iespēju izmantošanai u.c. Faktorus, kas ņemti vērā, nosakot nekustamā īpašuma tirgus vērtību, nav pamatoti vērtēt papildus kā atlīdzināmus zaudējumus. Turklāt LVM pieteikto zaudējumu cēloņsakarību ar Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu, pamatotību un apmēru nav pamatojis ar konkrētiem pierādījumiem (pamatojošiem dokumentiem) kā to noteic Ministru kabineta noteikumi (13. un 21.punkts);
- Izmaksas, kas saistītas ar visa īpašuma kadastrālo uzmērīšanu proporcionāli atsavināmajai platībai -  52,02 EUR. Pievienots 2005.gada 20.decembrī starp LVM un SIA “Metrum” noslēgtais uzņēmuma līgums par zemes robežu uzmērīšanu, to starp Nekustamā īpašuma sastāvā esošām zemes vienībām - prasījums noraidāms kā nesaistīts ar Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu. Zemes vienību kadastrālā uzmērīšana (nekustamā īpašuma noteikšana) un reģistrēšana zemesgrāmatā ir normatīvajos aktos noteikts katra nekustamā īpašuma īpašnieka pienākums (Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 18. un 24.pants, Zemesgrāmatu likuma 1.pants). Zemes ierīcības projekta izstrādes un īstenošanas darbi, kas ir saistīti ar Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu un tiks veikti, lai nodalītu atsavināmo Nekustamā īpašuma daļu, tiks finansēti no Rail Baltica projekta īstenošanas publiskajiem līdzekļiem;
- Izmaksas par robežu uzturēšanu Zemes vienības  atsavināmajā daļā, kur veikta robežstigas tīrīšana 0.371 km garumā un piecu robežzīmju atjaunošana -  317,14 EUR. Pievienots 2021. gada 28. decembra SIA “M Consult” rēķins par robežu uzturēšanas darbu veikšanu, tostarp Nekustamā īpašuma sastāvā esošajās zemes vienībās - prasījums noraidāms kā nesaistīts ar Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu. Zemes vienības robežu saglabāšana un uzturēšana ir normatīvajos aktos noteikts katra nekustamā īpašuma īpašnieka pienākums (Ministru kabineta 2011.gada 27.decembra noteikumu Nr.1019 “Zemes kadastrālās uzmērīšanas noteikumi” 274.4.apakšpunkts noteic nekustamā īpašuma īpašnieka pienākumu kā krietnam un rūpīgam saimniekam saglabāt un uzturēt ierīkoto robežu (robežzīmes un robežstigas), bet, ja robežzīmes ir iznīcinātas, lūgt mērniekam tās atjaunot);
- Izmaksas par jaunaudžu kopšanu, kas veikta Zemes vienības  atsavināmajā daļā 508 kvartāla apgabala, 446 kvartāla 20. nogabalā 0,58 ha platībā – 103,43 EUR. Pievienots 2013. gada 29. decembra SIA “MRR” rēķins par jaunaudžu kopšanu ar objektu sarakstu, kur cita starpā uzrādīti darbi Zemes vienībā - prasījums noraidāms kā nesaistīts ar Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanu. Atjaunotās vai ieaudzētās mežaudzes kopšana ir normatīvajos aktos noteikts katra nekustamā īpašuma īpašnieka pienākums (Meža likuma 21.pants noteic, ka meža īpašnieka vai tiesiskā valdītāja pienākums ir atjaunot mežaudzi pēc cirtes vai citu faktoru ietekmes, ja mežaudzes šķērslaukums ir kļuvis mazāks par kritisko šķērslaukumu, kā arī nodrošināt atjaunotās vai ieaudzētās mežaudzes kopšanu). Jaunaudžu kopšanu veic ar mērķi veicināt konkrētiem meža augšanas apstākļiem vislabāk piemērotu koku sugu attīstību, kopšana palielina nākotnes meža ražību un atstājamo koku vērtību, līdz ar to veikto darbību rezultātā nocirsto un LVM īpašumā saglabājamo koku vērtība palielinājusies.
Īpašnieks ar 2023. gada 11. aprīļa vēstuli Nr. 4.1-2_02xe_260_23_337 informēja, ka piekrīt Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanai un aprēķinātajam atlīdzības apmēram ar nosacījumiem. Pirkuma līgumā paredzams:
- Īpašniekam tiek piešķirtas koku ciršanas tiesības uz Rail Baltica projekta īstenošanai saņemto atļauju pamata un īpašuma tiesības uz nocirstajiem kokiem, līgumā paredzot ciršanas tiesību īstenošanas kārtību un termiņu;
- Rail Baltica projekta ietvaros paredzēts nocirst visus kokus atsavināmajā Zemes vienības daļā. Ja objektīvu apsvērumu dēļ Rail Baltica projektā dzelzceļa līnijas izbūvei netiek paredzēta visu koku ciršana visā atsavinātajā Zemes vienības platībā, necērtamās mežaudzes īpašuma tiesības ir Zemes vienības īpašniekam un Īpašniekam kompensējama attiecīgās necērtamās mežaudzes vērtība, attiecīgu prasījumu piesakot un izskatot Ministru kabineta noteikumu 2.punkta kārtībā.
Pēc Nekustamā īpašuma sadalīšanas un Nekustamā īpašuma daļas atsavināšanas, Satiksmes ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā nostiprinās īpašuma tiesības uz atsavināto Nekustamā īpašuma daļu zemesgrāmatā uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma pārejas noteikumu 53. punktu Satiksmes ministrija Nekustamā īpašuma daļu nodos Rail Baltica projekta īstenotājam pārvaldīšanā tā pienācīgai apsaimniekošanai līdz būvdarbu uzsākšanai.
Risinājuma apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts paredz atsavināt nekustamā īpašuma “Veclūči”, Iecavas pagastā, Bauskas novadā (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4064 003 0004) sastāvā esošās zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 4064 003 0004) daļu 2.7210 ha platībā (platība var tikt precizēta zemes kadastrālās uzmērīšanas procesā).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļa tiek atsavināta transporta infrastruktūras attīstībai un atsavināšana ir vienīgais veids šī mērķa sasniegšanai.
Dzelzceļa likuma 15. panta pirmā daļa noteic, ka zeme valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā ir valsts īpašums.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Taisnīga atlīdzība par Nekustamā īpašuma daļu aprēķināta un apstiprināta, ievērojot normatīvajos aktos noteikto kārtību.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

Nosaukums
-
Apraksts
Nekustamā īpašuma daļas nepieciešamība sabiedrības vajadzībām konstatēta Rail Baltica projekta īstenošanas ietvaros izstrādātajos detalizētajos tehniskajos risinājumos būvprojektā.

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama  transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai.
Rīkojuma projektā risinātie jautājumi tiešā veidā skar Nekustamā īpašuma Īpašnieku, kuram piederošā Nekustamā īpašum daļa atsavināma sabiedrības vajadzībām.
Rīkojuma projekts netiešā veidā skar Rail Baltica projekta ietvaros pārbūvējamās un jaunizbūvējamās publiskās lietošanas transporta infrastruktūras lietotājus, piemēram, pārvadātājus.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai. Rail Baltica projekta ietvaros īstenojamie transporta infrastruktūras uzlabojumi un jaunas izbūves veicinās attiecīgā reģiona un valsts ekonomisko izaugsmi.

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Nekustamā īpašuma daļa ir nepieciešama transporta infrastruktūras attīstībai - Rail Baltica projekta īstenošanai, kas labvēlīgi ietekmēs citas tautsaimniecības nozares, radot iespējas palielināt eksporta apjomu un ātrumu.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt uzņēmējdarbības vidi, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi mazās un vidējās uzņēmējdarbības attīstībai.

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu radīt labvēlīgu vidi konkurences attīstībai gan Latvijā, gan ārpus tās, ņemot vērā Rail Baltica projekta pārnacionālo nozīmi.

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Rīkojuma projekta tiesiskais regulējums nākotnē varētu ietekmēt tautsaimniecību kā valsts saimniecības nozari, tostarp nodarbinātību un darbaspēka migrācijas iespējas, jo, plānojot un īstenojot Rail Baltica projektu, tiek veidota tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām atbilstoša infrastruktūra.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami.
Izdevumi, kas saistīti ar Nekustamā īpašuma sadalīšanu, pirkšanu un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, tiks segti no finansēšanas līgumā, kas noslēgts 2020.gada 13.novembrī starp RB Rail AS un Eiropas Inovācijas un tīklu izpildaģentūru, par līdzfinansējumu triju Baltijas valstu ātrgaitas dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta attīstībai paredzētajiem līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas".

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Rīkojuma projekta īstenošana tiks veikta esošo valsts pārvaldes funkciju ietvaros, tā neietekmēs pārvaldes funkcijas vai institucionālo struktūru.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Rīkojuma projekts ietekmē transporta infrastruktūru un tās attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Uzturot un veicot dzelzceļa un autoceļu attīstību, tā tiek veidota atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām un tās attīstībai, stabilas satiksmes interesēm, kā arī vides aizsardzības prasībām.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Izstrādes procesā izmantoto dokumentu, kas satur personas datus, apstrādes mērķis ir nodrošināt pilnvērtīgu Rīkojuma projekta par nekustamā īpašuma atsavināšanu atbilstības izvērtēšanu gan normatīvajiem aktiem, gan dokumentiem, tādējādi nodrošinot, ka tiek aizsargātas visu nekustamā īpašuma atsavināšanā iesaistīto pušu tiesības. Dokumenti, kas satur personas datus, ir paredzēti šauram subjektu lokam – noteiktajiem saskaņošanas dalībniekiem, kas veic Rīkojuma projekta un tā anotācijas vērtēšanu.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi