22-TA-1801: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027. gadam īstenošanas uzraudzības noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekts "Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027. gadam īstenošanas uzraudzības noteikumi" (turpmāk – noteikumi) izstrādāts saskaņā ar:
Labklājības ministrijas Informatīvais ziņojums “Par Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā pārvaldību un īstenošanu Latvijā”, izskatīts MK 2020. gada 27. oktobra sēdē (prot. Nr. 65 31.§ 4.2. apakšpunkts).
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula Nr. 2021/1060);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 (turpmāk - Regula Nr.2021/1057);
Saeimas 2022. gada 5. maija sēdē pieņemto (stājās spēkā 2022. gada 23. maijā) likumu „Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums” (turpmāk - likums) 9. panta 7., 8., 9. un 11. punktā ietverto deleģējumu MK izdot detalizētākus noteikumus Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai (turpmāk – programma) vadības, tai skaitā, programmas īstenošanai un uzraudzībai, kā arī likuma Pārejas noteikumos paredzēto, ka MK noteikumus izdod līdz 2022. gada 30. jūnijam.
Labklājības ministrijas Informatīvais ziņojums “Par Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.–2027. gada plānošanas periodā pārvaldību un īstenošanu Latvijā”, izskatīts MK 2020. gada 27. oktobra sēdē (prot. Nr. 65 31.§ 4.2. apakšpunkts).
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regula Nr. 2021/1060);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus (ESF+) un atceļ Regulu (ES) Nr. 1296/2013 (turpmāk - Regula Nr.2021/1057);
Saeimas 2022. gada 5. maija sēdē pieņemto (stājās spēkā 2022. gada 23. maijā) likumu „Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums” (turpmāk - likums) 9. panta 7., 8., 9. un 11. punktā ietverto deleģējumu MK izdot detalizētākus noteikumus Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai (turpmāk – programma) vadības, tai skaitā, programmas īstenošanai un uzraudzībai, kā arī likuma Pārejas noteikumos paredzēto, ka MK noteikumus izdod līdz 2022. gada 30. jūnijam.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts ir izstrādāts ar mērķi noteikt kārtību, kādā programmas vadībā iesaistītās institūcijas – vadošā un sadarbības iestādes - Labklājības ministrija un Sabiedrības integrācijas fonds (attiecīgi), savu pienākumu ietvaros veic programmas īstenošanas uzraudzību.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
1. Latvijā 2014.-2020. gada plānošanas periodā atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2014. gada 11. marta regulai (ES) Nr. 223/2014 par Eiropas Atbalsta fondu vistrūcīgākajām personām, pārtikas un pamata materiālo palīdzību sniedz, kā arī nodrošina sociālās iekļaušanas pasākumus Eiropas Atbalsta fonds vistrūcīgākajām personām (turpmāk – EAFVP), kura ieviešanas nosacījumus regulē 2014. gada 25. septembrī Saeimā pieņemtais likums “Eiropas Atbalsta fonda vistrūcīgākajām personām 2014.-2020. gada plānošanas perioda vadības likums”.
2. Sākot ar 2021. gada 1. janvāri Latvijā sākas 2021.-2027. gada Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu plānošanas periods, kurā stājušās spēkā jaunas regulas (skat. šīs sadaļas 1.1. punktā norādīto pamatojumu).
3. Saskaņā ar Regulu Nr. 2021/1057, apvienojot vairākus ES instrumentus, tostarp iekļaujot EAFVP ESF Plus, tiek izveidota programma, kas saglabā jau efektīvi darbojošos EAFVP administratīvās pārvaldības modeli.
2. Sākot ar 2021. gada 1. janvāri Latvijā sākas 2021.-2027. gada Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu plānošanas periods, kurā stājušās spēkā jaunas regulas (skat. šīs sadaļas 1.1. punktā norādīto pamatojumu).
3. Saskaņā ar Regulu Nr. 2021/1057, apvienojot vairākus ES instrumentus, tostarp iekļaujot EAFVP ESF Plus, tiek izveidota programma, kas saglabā jau efektīvi darbojošos EAFVP administratīvās pārvaldības modeli.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likums nodrošina pamatu programmas vadības un kontroles sistēmai, nosakot deleģējumu MK izdot detalizētākus noteikumus programmas vadībai, tai skaitā, programmas īstenošanai un uzraudzībai.
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā:
programmas vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina programmas īstenošanas uzraudzību un izvērtēšanu;
izmanto programmas vadības informācijas sistēmu.
Noteikumu projekts nosaka kārtību, kādā:
programmas vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina programmas īstenošanas uzraudzību un izvērtēšanu;
izmanto programmas vadības informācijas sistēmu.
Risinājuma apraksts
Noteikumi izstrādāti uz 2014.-2020. gada plānošanas perioda Ministru kabineta MK 2014. gada 23. decembra noteikumu Nr. 833 „Darbības programmas “Pārtikas un pamata materiālās palīdzības sniegšanai vistrūcīgākajām personām 2014.-2020. gada plānošanas periodā” īstenošanas uzraudzības noteikumi” pamata, taču tajā ir veikti atsevišķi uzlabojumi, kas galvenokārt balstīti uz EAFVP vadībā iesaistīto institūciju pieredzi un kopumā vērsti uz programmas īstenošanas vienkāršošanu un administratīvā sloga mazināšanu Regulā Nr. 2021/1060 un Regulā Nr. 2021/1057 noteiktā ietvaros.
Noteikumu punkti sadalīti astoņas nodaļās. Noteikumu I nodaļā iekļauti vispārīgie jautājumi, tai skaitā, programmas īstenošanas uzraudzības un izvērtēšanas sasniedzamos mērķus, kā arī organizāciju, kas pārstāv pilsonisko sabiedrību, iesaisti programmas īstenošanas uzraudzībā, izveidojot programmas konsultatīvo darba grupu.
Noteikumu II nodaļa nosaka programmas vadībā iesaistīto institūciju pienākumus un to secību, nodrošinot finanšu plūsmas nepārtrauktību, atskaišu un dokumentu pārbaudi, kā arī maksājuma pieteikumu un pārskatu par grāmatvedības gadu iesniegšanu Eiropas Komisijai.
Sadarbības iestādes pienākuma veikt pārbaudes pārtikas un pamata materiālās palīdzības izdales vietās detalizēts regulējums ietverts noteikumu III nodaļā, savukārt vadošās iestādes tiesības veikt šādas pārbaudes ietvertas noteikumu IV nodaļā. Lai vienkāršotu pārbaužu veidus programmas īstenošanas periodā, ir noteikti tikai divi pārbaužu veidi - plānotās un neplānotās ārkārtas pārbaudes. Sadarbības iestāde, atsevišķos gadījumos arī vadošā iestāde, veiks neplānotās vai ārkārtas pārbaudes darbību īstenošanas vietā, papildus veicot atkārtotas pārbaudes, ja iepriekšējās pārbaudēs ir konstatētas atkāpes no līguma vai vienošanās par atbalstāmo darbību īstenošanas nosacījumiem. Savstarpējā informācijas apmaiņa starp visām programmas īstenošanas pārvaldībā un uzraudzībā iesaistītām institūcijām novērsīs auditu un revīziju pārklāšanos, mazinot slogu programmas īstenošanā iesaistītajām institūcijām.
Būtiska loma programmas vadībā iesaistītajām institūcijām ir savlaicīga iespējamo programmas īstenošanas risku identificēšana un preventīvi pasākumi, lai nepieļautu risku iestāšanos. Noteikumu V nodaļa iezīmē pamatprincipus risku novēršanai un krāpšanas apkarošanai. Noteikumi, tai skaitā iezīmē pasākumus dubultfinansēšanas riska novēršanai.
Noteikumu VI nodaļā iekļauta atbildību sadale un ziņošanas kārtība par programmas ieviešanā konstatētajiem pārkāpumiem, kā arī noteikta kārtība, kādā neatbilstoši veiktos izdevumus noraksta, ietur vai atgūst.
Noteikumu VII nodaļa paredz nosacījumu par programmas vadības informācijas sistēmu, kas ļaus visu iepriekšējās nodaļās minēto informāciju pārskatāmi un lietotājam ērtā veidā izmantot finanšu vadībā un visos atskaitīšanās un uzraudzības procesos, tai skaitā revīzijās un auditos, kā arī uzkrātos datus un informāciju izmantot programmas īstenošanas izvērtēšanā.
Noteikumi nosaka, ka visa starpinstitucionālā informācijas apmaiņa notiek, izmantojot sadarbības iestādes valdījumā esošo programmas vadības informācijas sistēmu.
Programmas vadības informācijas sistēma ir “Mērķa finansējuma izlietojuma pārvaldības platformas”, kas tiek finansēta no Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. - 2020. gada plānošanas perioda „Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1. pasākuma “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/001 „Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)” pilnībā nodalīta instance - gan datu, gan arī ārējo integrāciju līmenī. Personas datu apstrāde programmas vadības informācijas sistēmā netiks veikta.
Noslēdzošā noteikumu VIII nodaļa regulē datu uzkrāšanas par programmas īstenošanu prasību nodrošināšanu, periodā kad EAFVP un programmas īstenošana tiks veikta vienlaicīgi, gadījumā ja programmas vadības informācijas sistēma nebūs pieejama.
Noteikumu punkti sadalīti astoņas nodaļās. Noteikumu I nodaļā iekļauti vispārīgie jautājumi, tai skaitā, programmas īstenošanas uzraudzības un izvērtēšanas sasniedzamos mērķus, kā arī organizāciju, kas pārstāv pilsonisko sabiedrību, iesaisti programmas īstenošanas uzraudzībā, izveidojot programmas konsultatīvo darba grupu.
Noteikumu II nodaļa nosaka programmas vadībā iesaistīto institūciju pienākumus un to secību, nodrošinot finanšu plūsmas nepārtrauktību, atskaišu un dokumentu pārbaudi, kā arī maksājuma pieteikumu un pārskatu par grāmatvedības gadu iesniegšanu Eiropas Komisijai.
Sadarbības iestādes pienākuma veikt pārbaudes pārtikas un pamata materiālās palīdzības izdales vietās detalizēts regulējums ietverts noteikumu III nodaļā, savukārt vadošās iestādes tiesības veikt šādas pārbaudes ietvertas noteikumu IV nodaļā. Lai vienkāršotu pārbaužu veidus programmas īstenošanas periodā, ir noteikti tikai divi pārbaužu veidi - plānotās un neplānotās ārkārtas pārbaudes. Sadarbības iestāde, atsevišķos gadījumos arī vadošā iestāde, veiks neplānotās vai ārkārtas pārbaudes darbību īstenošanas vietā, papildus veicot atkārtotas pārbaudes, ja iepriekšējās pārbaudēs ir konstatētas atkāpes no līguma vai vienošanās par atbalstāmo darbību īstenošanas nosacījumiem. Savstarpējā informācijas apmaiņa starp visām programmas īstenošanas pārvaldībā un uzraudzībā iesaistītām institūcijām novērsīs auditu un revīziju pārklāšanos, mazinot slogu programmas īstenošanā iesaistītajām institūcijām.
Būtiska loma programmas vadībā iesaistītajām institūcijām ir savlaicīga iespējamo programmas īstenošanas risku identificēšana un preventīvi pasākumi, lai nepieļautu risku iestāšanos. Noteikumu V nodaļa iezīmē pamatprincipus risku novēršanai un krāpšanas apkarošanai. Noteikumi, tai skaitā iezīmē pasākumus dubultfinansēšanas riska novēršanai.
Noteikumu VI nodaļā iekļauta atbildību sadale un ziņošanas kārtība par programmas ieviešanā konstatētajiem pārkāpumiem, kā arī noteikta kārtība, kādā neatbilstoši veiktos izdevumus noraksta, ietur vai atgūst.
Noteikumu VII nodaļa paredz nosacījumu par programmas vadības informācijas sistēmu, kas ļaus visu iepriekšējās nodaļās minēto informāciju pārskatāmi un lietotājam ērtā veidā izmantot finanšu vadībā un visos atskaitīšanās un uzraudzības procesos, tai skaitā revīzijās un auditos, kā arī uzkrātos datus un informāciju izmantot programmas īstenošanas izvērtēšanā.
Noteikumi nosaka, ka visa starpinstitucionālā informācijas apmaiņa notiek, izmantojot sadarbības iestādes valdījumā esošo programmas vadības informācijas sistēmu.
Programmas vadības informācijas sistēma ir “Mērķa finansējuma izlietojuma pārvaldības platformas”, kas tiek finansēta no Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. - 2020. gada plānošanas perioda „Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” 2.2.1.1. pasākuma “Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība” projekta Nr. 2.2.1.1/21/I/001 „Datu izplatīšanas un pārvaldības platforma (DAGR)” pilnībā nodalīta instance - gan datu, gan arī ārējo integrāciju līmenī. Personas datu apstrāde programmas vadības informācijas sistēmā netiks veikta.
Noslēdzošā noteikumu VIII nodaļa regulē datu uzkrāšanas par programmas īstenošanu prasību nodrošināšanu, periodā kad EAFVP un programmas īstenošana tiks veikta vienlaicīgi, gadījumā ja programmas vadības informācijas sistēma nebūs pieejama.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Detalizēts sadalījums par noteikumu ietekmi uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem ir novērtēts likuma anotācijā līdz ar to, noteikumu anotācijā netiek dublēts.
Likuma anotācija pieejama: https://likumi.lv/ta/id/332212-eiropas-sociala-fonda-plus-programmas-materialas-nenodrosinatibas-mazinasanai-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums
Likuma anotācija pieejama: https://likumi.lv/ta/id/332212-eiropas-sociala-fonda-plus-programmas-materialas-nenodrosinatibas-mazinasanai-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likums
Pamatojums un apraksts
Ministru kabinets līdz 2022. gada 30. jūnijam izdod noteikumus, kas ietver šā likumprojekta 9. panta 7., 8., 9. un 11.punktā minētos jautājumus.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.1.2. Eiropas Sociālā fonda Plus programmas materiālās nenodrošinātības mazināšanai 2021.-2027.gadam īstenošanas noteikumi.
Pamatojums un apraksts
Ministru kabinets līdz 2022. gada 30. jūnijam izdod noteikumus, kas ietver šā likuma 9. panta 1., 2., 3., 4., 5. un 6. punktā minētos jautājumus.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
Regulā nav noteikts termiņš, kādā jāpieņem nacionālie normatīvie akti ES fondu ieviešanai.
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1057
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ regulu (ES) Nr. 1296/2013.
Apraksts
Regulā nav noteikts termiņš, kādā jāpieņem nacionālie normatīvie akti ES fondu ieviešanai.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
63. panta
2. punkts
2. punkts
9.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
69. panta 9. punkts
64. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
69. panta 10. punkts
13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
91. panta 1. punkts
11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
97. panta 1. un 2. punkts
16. un 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
98. panta 1. punkta a) un b) apakšpunkts
14. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumi šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumi šo jomu neskar
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija regulu (ES) Nr. 2021/1057, ar ko izveido Eiropas Sociālo fondu Plus un atceļ regulu (ES) Nr. 1296/2013.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
23. pants 3. punkts
3. punkts
Pārņemtas pilnībā
Noteikumi neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumi šo jomu neskar
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumi šo jomu neskar
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija, Sabiedrības integrācijas fondsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/legal_acts/headers/4610727d-f330-4134-885f-e49340d80c18/review_submissions
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Netika saņemti nekādi priekšlikumi.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Sabiedrības integrācijas fonds
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Detalizēts izdevumu aprēķins 2022. – 2025. gadam noteiks likuma anotācijas 3. sadaļas 6.2.2. apakšpunktā [https://likumi.lv/ta/id/332212-eiropas-sociala-fonda-plus-programmas-materialas-nenodrosinatibas-mazinasanai-2021-2027-gada-planosanas-perioda-vadibas-likums], līdz ar to noteikumos netiek dublēts.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
Programmas vadības informācijas sistēmā personas datu apstrāde netiks veikta.
Pielikumi