21-TA-958: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Autoceļu lietošanas nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju reģistrācijas, uzraudzības un izslēgšanas no reģistra kārtība" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta direktīva (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā (pārstrādātā redakcija) (turpmāk – Direktīva 2019/520).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumi projekts paredz noteikt elektronisko ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmu pakalpojumu sniedzēju reģistrācijas un uzraudzības kārtību, kā arī kārtību, kādā pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no reģistra.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Šobrīd autoceļu lietošanas nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju reģistrācijas un uzraudzības kārtību, kā arī kārtību, kādā pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no reģistra nosaka Ministru kabineta 2015. gada 24. marta noteikumi Nr. 140 “Noteikumi par autoceļu lietošanas nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzēju reģistrāciju, uzraudzību un izslēgšanu no reģistra” (turpmāk – MK noteikumi Nr.140).
MK noteikumi Nr.140 tika izstrādāti, lai pārņemtu Komisijas 2009. gada 6. oktobra Lēmumu 2009/750/EK par Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmas un tās tehnisko elementu definēšanu (turpmāk – Lēmums 2009/750/EK) 3.pantā noteikto prasību – jebkurš uzņēmums, ko uzskata par prasībām atbilstošu, kas veic uzņēmējdarbību tās teritorijā un vēlas kļūt par Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskā iekasēšanas sistēmu (turpmāk – EETS) pakalpojumu sniedzēju, var pieteikties reģistrācijai.
Direktīva 2019/520 ir Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Direktīvas 2004/52/EK par ceļu lietotāju nodokļa elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā (turpmāk – Direktīva 2004/52/EK) pārstrādātā redakcija, kā arī Direktīva 2019/520 precīzāk atspoguļo dažādu EETS tirgus dalībnieku kategoriju lomas, kas iepriekš bija definēts Lēmumā 2009/750/EK.
Ņemot vērā, ka Direktīvas 2004/52/EK prasības attiecās tikai uz tādām ceļu lietotāju nodevām, kas būtu saistīts ar transportlīdzekļa nobraukto attālumu (maksa, kas atkarīga no nobrauktā attāluma) vai ar transportlīdzekļa izbraukšanu cauri īpašam punktam (piemēram, maksa pie barjeras vai izbraucot caur speciāliem vārtiem), taču Latvijā ir tika autoceļu lietošanas nodeva, kas ir atkarīga no laika, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz autoceļa, un ņemot vērā, ka Latvijā nav elektroniskās ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmu, tad kopš MK noteikumu Nr.140 stāšanās spēkā nav neviens komersants izteicis vēlmi reģistrēties kā elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzējs.
Tā kā Latvija tuvākajos gados netiek plānots aizstāt esošo autoceļu lietošanas nodevu ar ceļu lietotāju nodevu, kas būtu maksājama par nobraukto attālumu, tādejādi šim projektam nav nekādas faktiskās ietekmes, noteikumu projekts ir formāla Direktīvas 2019/520 prasību pārņemšana.
MK noteikumi Nr.140 tika izstrādāti, lai pārņemtu Komisijas 2009. gada 6. oktobra Lēmumu 2009/750/EK par Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmas un tās tehnisko elementu definēšanu (turpmāk – Lēmums 2009/750/EK) 3.pantā noteikto prasību – jebkurš uzņēmums, ko uzskata par prasībām atbilstošu, kas veic uzņēmējdarbību tās teritorijā un vēlas kļūt par Eiropas ceļu lietotāju nodevu elektroniskā iekasēšanas sistēmu (turpmāk – EETS) pakalpojumu sniedzēju, var pieteikties reģistrācijai.
Direktīva 2019/520 ir Eiropas Parlamenta un Padomes 2004. gada 29. aprīļa Direktīvas 2004/52/EK par ceļu lietotāju nodokļa elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību Kopienā (turpmāk – Direktīva 2004/52/EK) pārstrādātā redakcija, kā arī Direktīva 2019/520 precīzāk atspoguļo dažādu EETS tirgus dalībnieku kategoriju lomas, kas iepriekš bija definēts Lēmumā 2009/750/EK.
Ņemot vērā, ka Direktīvas 2004/52/EK prasības attiecās tikai uz tādām ceļu lietotāju nodevām, kas būtu saistīts ar transportlīdzekļa nobraukto attālumu (maksa, kas atkarīga no nobrauktā attāluma) vai ar transportlīdzekļa izbraukšanu cauri īpašam punktam (piemēram, maksa pie barjeras vai izbraucot caur speciāliem vārtiem), taču Latvijā ir tika autoceļu lietošanas nodeva, kas ir atkarīga no laika, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz autoceļa, un ņemot vērā, ka Latvijā nav elektroniskās ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmu, tad kopš MK noteikumu Nr.140 stāšanās spēkā nav neviens komersants izteicis vēlmi reģistrēties kā elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzējs.
Tā kā Latvija tuvākajos gados netiek plānots aizstāt esošo autoceļu lietošanas nodevu ar ceļu lietotāju nodevu, kas būtu maksājama par nobraukto attālumu, tādejādi šim projektam nav nekādas faktiskās ietekmes, noteikumu projekts ir formāla Direktīvas 2019/520 prasību pārņemšana.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai pārņemtu pilnvērtīgi Direktīvas 2019/520 prasības un ņemot vērā, ka spēkā esošajos MK noteikumos Nr. 140 ir paredzēts grozīt gandrīz katru (lielāko daļu) noteikumu punktu, un ir ieviests jauns punkts – noteikumos lietotie termini, kā arī MK noteikumos Nr. 140 ir nepieciešams precizēt terminus šo noteikumu nosaukumā, ir paredzēts noteikumus izteikt jaunā redakcijā.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu tiek noteikta elektronisko ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmu pakalpojumu sniedzēju reģistrācijas un uzraudzības kārtība, kā arī kārtība, kādā pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no reģistra.
Noteikumu projekts pēc būtības paredz saglabāt šādas prasības no MK noteikumiem Nr.140.
Valsts sabiedrībā ar ierobežoju atbildību "Latvijas Valsts ceļi" (turpmāk – LVC) iesniedzamo dokumentu un informācijas apjomu, ja komersants vēlas reģistrēt elektronisko ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmu pakalpojumu.
Nosaka LVC rīcību, ja komersants iesniegtā informācija neatbilst šo noteikumu prasībām.
Nosaka ka nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no reģistra pēc paša vēlēšanās.
Nosaka, ka LVC nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu reģistrācijas un uzraudzības ietvaros no Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra iegūst komersanta reģistrācijas datus komercreģistrā, savukārt no Iekšlietu ministrijas informācijas centrā iegūst Sodu reģistra informāciju.
Noteikumu projekts papildus prasībām, kas bija iepriekš MK noteikumos Nr.140 ir papildināts ar šādām prasībām.
Ir ieviests punkts – noteikumos lietotie termini, ar vairākiem terminiem un to skaidrojumiem.
Noteikumu projekts nosaka, ka tas attiecas uz visu veidu elektroniskajām ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmām, kur maksa tiek piemērota transportlīdzekļiem par nobraukto attālumu vai par izbraukšanu cauri īpašam punktam, uz visiem ceļiem, kā arī dažādām būvēm, piemēram, tuneļiem, tiltiem un prāmjiem, izņemot, elektroniskajām ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmas, kam nav nepieciešamas transportlīdzeklī uzstādītas iekārtas; mazām tikai vietējas nozīmes ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmām, kuru atbilstība šo noteikumu prasībām izmaksātu nesamērīgi dārgi salīdzinājumā ar priekšrocībām.
Noteikumu projekts nav attiecināms uz ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmām, kur noteiktais ceļu lietošanas nodevas apmērs ir saistīts ar laiku, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz ceļa, ka arī maksām par autostāvvietu lietošanu.
Noteikumu projekts nosaka, ka LVC pārraudzības ietvaros pieprasa reģistrētajiem elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzējiem gadu pēc reģistrācijas iesniegt šajos noteikumos noteikto informāciju.
Noteikumu projekts ir papildināts ar informatīvo atsauci uz Direktīvu 2019/520.
Noteikumu projekts pēc būtības paredz saglabāt šādas prasības no MK noteikumiem Nr.140.
Valsts sabiedrībā ar ierobežoju atbildību "Latvijas Valsts ceļi" (turpmāk – LVC) iesniedzamo dokumentu un informācijas apjomu, ja komersants vēlas reģistrēt elektronisko ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmu pakalpojumu.
Nosaka LVC rīcību, ja komersants iesniegtā informācija neatbilst šo noteikumu prasībām.
Nosaka ka nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzējs izslēdzams no reģistra pēc paša vēlēšanās.
Nosaka, ka LVC nodevas elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu reģistrācijas un uzraudzības ietvaros no Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra iegūst komersanta reģistrācijas datus komercreģistrā, savukārt no Iekšlietu ministrijas informācijas centrā iegūst Sodu reģistra informāciju.
Noteikumu projekts papildus prasībām, kas bija iepriekš MK noteikumos Nr.140 ir papildināts ar šādām prasībām.
Ir ieviests punkts – noteikumos lietotie termini, ar vairākiem terminiem un to skaidrojumiem.
Noteikumu projekts nosaka, ka tas attiecas uz visu veidu elektroniskajām ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmām, kur maksa tiek piemērota transportlīdzekļiem par nobraukto attālumu vai par izbraukšanu cauri īpašam punktam, uz visiem ceļiem, kā arī dažādām būvēm, piemēram, tuneļiem, tiltiem un prāmjiem, izņemot, elektroniskajām ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmas, kam nav nepieciešamas transportlīdzeklī uzstādītas iekārtas; mazām tikai vietējas nozīmes ceļu lietotāju maksājumu iekasēšanas sistēmām, kuru atbilstība šo noteikumu prasībām izmaksātu nesamērīgi dārgi salīdzinājumā ar priekšrocībām.
Noteikumu projekts nav attiecināms uz ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmām, kur noteiktais ceļu lietošanas nodevas apmērs ir saistīts ar laiku, ko transportlīdzeklis ir pavadījis uz ceļa, ka arī maksām par autostāvvietu lietošanu.
Noteikumu projekts nosaka, ka LVC pārraudzības ietvaros pieprasa reģistrētajiem elektroniskās iekasēšanas sistēmas pakalpojumu sniedzējiem gadu pēc reģistrācijas iesniegt šajos noteikumos noteikto informāciju.
Noteikumu projekts ir papildināts ar informatīvo atsauci uz Direktīvu 2019/520.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi"
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts ietekmēs elektronisko ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmu pakalpojumu sniedzējus un Valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Latvijas Valsts ceļi", kurai jau šobrīd ir pienākums elektronisko ceļu lietotāju nodevu iekasēšanas sistēmu pakalpojumu sniedzējus reģistrēt, uzraudzīt un izslēgt no reģistra.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32019L0520
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Direktīva (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā [publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 91, 29.03.2019.].
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2019. gada 19. marta Direktīva (ES) 2019/520 par ceļu lietotāju nodevu elektroniskās iekasēšanas sistēmu savstarpēju izmantojamību un informācijas par ceļu lietošanas maksu nesamaksāšanu pārrobežu apmaiņas veicināšanu Savienībā [publicēta “Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī L 91, 29.03.2019.].
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas 2019/520 4. panta c) punkts
Noteikumu projekta 5.4., 5.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 4. panta d) punkts
Noteikumu projekta 5.6., 6.2., 6.3., 6.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 2. punkta a) apakšpunkts
Noteikumu projekta 3.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 2. punkta b) apakšpunkts
Noteikumu projekta 3.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 1. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 2.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 2.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 2.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 10. punkts
Noteikumu projekta 2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 11. punkts
Noteikumu projekta 2.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 2. panta 13. punkts
Noteikumu projekta 2.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 4. panta a) punkts
Noteikumu projekta 5.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 4. panta b) punkts
Noteikumu projekta 5.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 4. panta e) punkts
Noteikumu projekta 5.10. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 4. panta f) punkts
Noteikumu projekta 5.7., 5.8., 5.9., 6.5., 6.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Direktīvas 2019/520 21. panta 1. punkta priekšpēdējais teikums
Noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Pārējās Direktīvas 2019/520 normas ir pārņemtas ar grozījumiem likumā “Autoceļu lietošanas nodevas likums”, likumā “Par autoceļiem”, Administratīvās atbildības likumu, kā arī tiks pārņemtas ar grozījumiem Ministru Kabineta 2014. gada 7. janvāra noteikumos Nr. 15 “Pārrobežu informācijas apmaiņas kārtība par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem” un grozījumiem Ministru kabineta 2007. gada 27. februāra noteikumos Nr. 151 “Ceļu lietotāju maksājumu elektronisko iekasēšanas sistēmu savstarpējās izmantošanas kārtība”.
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs"Nevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Sabiedriskā apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi