25-TA-540: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 13. jūnija noteikumos Nr. 306 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās" 2023.–2027. gadam"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturtā daļa
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Lai īstenotu spēkā esošajos Ministru kabineta 2023. gada 13. jūnija noteikumos Nr. 306 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās" 2023.–2027. gadam" (turpmāk – noteikumi Nr. 306) noteikto, Lauku atbalsta dienestā (turpmāk – LAD) ir notikušas divas projektu iesniegumu pieņemšanas kārtas.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 306 nav noteikti nosacījumi par de minimis. Tā kā ar noteikumiem tiek atbalstītas darbības, kas nav paredzētas Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā, noteikumos jēiekļauj de minimis nosacījumi.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 1, 3, 4, 5. un 6. punktu noteikumi Nr. 306 papildināti ar jauniem punktiem par de minimis nosacījumiem, ietverot tos, kas noteikti Komisijas 2023. gada 13. decembra Regulas (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam nosacījumiem atbalsta darbībām, kas neietilpst Līguma par Eiropas Savienības darbību I pielikumā, ievērojot Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulas (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013, 145. pantā.
Problēmas apraksts
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 306 nav noteikts, kurš brīdis ir juridiski saistošs, kad atbalsta saņēmējam ir likumīgas tiesības saņemt de minimis atbalstu.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 2. punktu noteikumu Nr. 306 5. punkts papildināts ar nosacījumu, ka lēmuma pieņemšanas diena uzskatāma par komercdarbības atbalsta piešķiršanas dienu.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 306 13. punktā ir noteikts, kuri rādītāji vai mērķi atbalsta saņēmējam, tostarp saimnieciskās darbības uzsācējam, ir jāsasniedz. LAD mēdz saskarties ar situāciju, ka saimnieciskās darbības uzsācējs bieži izvēlas kādu no noteikumu Nr. 306 13.3 punktā norādītajiem mērķiem, bet neizvēlas palielināt apgrozījumu, lai gan intervences mērķis ir atbalstīt mazo lauku saimniecību attīstību, palielinot to ražošanas produktivitāti un efektivitāti, kā tas noteikts Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskajā plānā (turpmāk – KLP SP).
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 8. punktu noteikumi Nr. 306 papildināti ar jaunu 13.1 punktu, kurā noteikts, ka saimnieciskās darbības uzsācējiem jāpalielina neto apgrozījums vismaz par 10 procentiem no projektā apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām, lai veicinātu saimnieciskās darbības uzsācējus attīstīt lauksaimniecisko darbību un gūt ienākumus no tās.
Atbilstoši svītrots noteikumi Nr. 306 13.1. apakšpunkts, kā arī precizētas atsauces noteikumu Nr. 306 16., 42. un 45. punktā.
Lauku atbalsta dienests pēc saskaņošanas ar Zemkopības ministriju vismaz mēnesi pirms kārtas uzsākšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" izsludinās iesniegumu iesniegšanas kārtu, nosakot projektu īstenošanas beigu termiņu. Informācija par oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicētajiem paziņojumiem būs pieejama LAD tīmekļvietnē pie sadaļas LA5 "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās".
Atbalsta saņēmēji, kuru projekti jau ir apstiprināti, saglabās esošās tiesības un uz viņiem neattieksies jaunie noteikumu Nr. 306 grozījumi, jo tiesiskās paļāvības princips paredz, ka grozījumi neietekmē jau apstiprinātus projektus.
Atbilstoši svītrots noteikumi Nr. 306 13.1. apakšpunkts, kā arī precizētas atsauces noteikumu Nr. 306 16., 42. un 45. punktā.
Lauku atbalsta dienests pēc saskaņošanas ar Zemkopības ministriju vismaz mēnesi pirms kārtas uzsākšanas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" izsludinās iesniegumu iesniegšanas kārtu, nosakot projektu īstenošanas beigu termiņu. Informācija par oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicētajiem paziņojumiem būs pieejama LAD tīmekļvietnē pie sadaļas LA5 "Atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās".
Atbalsta saņēmēji, kuru projekti jau ir apstiprināti, saglabās esošās tiesības un uz viņiem neattieksies jaunie noteikumu Nr. 306 grozījumi, jo tiesiskās paļāvības princips paredz, ka grozījumi neietekmē jau apstiprinātus projektus.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 306 16. punktā norādīts: "ierīko ilggadīgos augļkopības kultūru stādījumus". Norma jāprecizē, to attiecinot uz ilggadīgo augļkopības kultūru stādījumu nozari, tāpat kā ir noteikts ar gaļas liellopu audzēšanas nozari tajā pašā punktā.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 9. punktā precizēts noteikumu Nr. 306 16. punkts, vārdus "ierīko ilggadīgos augļkopības kultūru stādījumus" aizstājot ar vārdiem "ilggadīgo augļkopības kultūru stādījumu nozarē".
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 306 27.2 apakšpunktā noteikts, ka atbalsta saņēmējs var iegādāties lietotu tehniku un iekārtas, kas nav vecākas par 10 gadiem. Ievērojot KLP SP grozījumus, kas paredz palielināt šo vecumu līdz 15 gadiem, jāgroza arī noteikumu Nr. 306 27.2. apakšpunkts.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 10. punkts paredz, ka atbalsta saņēmējs drīkst iegādāties lietotu tehniku un iekārtas, kas nav vecākas par 15 gadiem.
Problēmas apraksts
Pašlaik noteikumos Nr. 306 nav noteikts maksimālo attiecināmo izmaksu apmērs jaunas būvniecības un pārbūves izmaksām. LAD mēdz saskarties ar situāciju, kad atbalsta saņēmēji piesaka nesamērīgi lielas būvniecības darbu izmaksas, tāpēc nepieciešams iekļaut atsauci uz Zemkopības ministrijas izstrādātajām vadlīnijām par maksimālo attiecināmo jaunas būvniecības un pārbūves izmaksu apmēru.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 11. punktu noteikumi Nr. 306 papildināti ar jaunu 29.1 punktu, nosakot, ka jaunas būvniecības un pārbūves izmaksas nedrīkst pārsniegt Zemkopības ministrijas noteikto un publiskoto maksimālo attiecināmo izmaksu apmēru publiskā finansējuma piešķiršanai. Lauku atbalsta dienests, izvērtējot projektus, ņems vērā Zemkopības ministrijas noteikto maksimālo attiecināmo izmaksu apmēru.
Vadlīnijas ir pieejamas šeit: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.zm.gov.lv/lv/media/16896/download?attachment
Atbalsta saņēmēji, kuru projekti jau ir apstiprināti, saglabās esošās tiesības un uz viņiem neattieksies jaunie noteikumu Nr. 306 grozījumi, jo tiesiskās paļāvības princips paredz, ka grozījumi neietekmē jau apstiprinātus projektus.
Vadlīnijas ir pieejamas šeit: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.zm.gov.lv/lv/media/16896/download?attachment
Atbalsta saņēmēji, kuru projekti jau ir apstiprināti, saglabās esošās tiesības un uz viņiem neattieksies jaunie noteikumu Nr. 306 grozījumi, jo tiesiskās paļāvības princips paredz, ka grozījumi neietekmē jau apstiprinātus projektus.
Problēmas apraksts
Spēkā esošo noteikumu Nr. 306 41. punktā, 44.4. apakšpunktā un pielikumā doti projekta atlases kritēriji. Tā kā projektu atlases kritēriji tiek apstiprināti KLP SP 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā un tos nevar grozīt Ministru kabinets, šie kritēriji svītrojami no noteikumiem Nr. 306.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 12. un 14. punktu svītrota atsauce uz noteikumu Nr. 306 41. punktā paredzētajiem projektu atlases kritērijiem, kas ietverti noteikumu Nr. 306 pielikumā, bet ar noteikumu projekta 17. punktu svītrots noteikumu Nr. 306 pielikums.
Projekta atlases kritēriji saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai tiek apstiprināti Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā, norādīti uzraudzības komitejas protokolā un publicēti Zemkopības ministrijas tīmekļvietnē. Projektu vērtēšanas kritēriji tiks skatīti un apstiprināti KLP SP 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā līdz projekta iesniegšanas izsludināšanas kārtai.
Ja projektu atlasē iegūtais punktu skaits ir vienāds, rindošanā augstāk atrodas atbalsta pretendents, kam ir izmaksāts mazāks publiskais finansējums. Ja ir vienāds gan punktu skaits, gan izmaksātā publiskā finansējuma apmērs, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir pēc lauksaimniecībā izmantojamās zemes platības mazākai saimniecībai.
Projekta atlases kritēriji saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību lauku un zivsaimniecības attīstībai tiek apstiprināti Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā, norādīti uzraudzības komitejas protokolā un publicēti Zemkopības ministrijas tīmekļvietnē. Projektu vērtēšanas kritēriji tiks skatīti un apstiprināti KLP SP 2023.–2027. gadam uzraudzības komitejā līdz projekta iesniegšanas izsludināšanas kārtai.
Ja projektu atlasē iegūtais punktu skaits ir vienāds, rindošanā augstāk atrodas atbalsta pretendents, kam ir izmaksāts mazāks publiskais finansējums. Ja ir vienāds gan punktu skaits, gan izmaksātā publiskā finansējuma apmērs, priekšroka saņemt publisko finansējumu ir pēc lauksaimniecībā izmantojamās zemes platības mazākai saimniecībai.
Problēmas apraksts
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 306 nav normas par finanšu korekcijas piemērošanu situācijā, kad rādītāji vai mērķi netiek sasniegti.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projekta 15. punktu noteikumi Nr. 306 papildināti ar jaunu punktu (44.1 punktu) par finanšu korekciju piemērošanu, lai noteiktu termiņus un procentu likmi situācijās, kad intervencē ietvertie rādītāji vai mērķi netiek sasniegti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
-
Juridiskās personas
JāIetekmes apraksts
Noteikumu projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem, kas var būt fiziskas vai juridiskas personas, kuru gada kopējais apgrozījums iepriekšējā noslēgtajā gadā pirms projekta iesnieguma iesniegšanas nepārsniedz 15 000 eiro un kuru īpašumā vai nomā nav vairāk kā 100 hektāru lauksaimniecībā izmantojamās zemes.
Saimnieciskās darbības uzsācējiem būs jāpalalina neto apgrozījums vismaz par 10 procentiem no projektā apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām. Atbalsta pretendentam, piesakoties atbalstam, būs jāiesniedz de minimis uzskaites veidlapa, ja atbalsts attieksies uz primāro produktu pārstrādi vai tūrismu.
Saimnieciskās darbības uzsācējiem būs jāpalalina neto apgrozījums vismaz par 10 procentiem no projektā apstiprinātajām attiecināmajām izmaksām. Atbalsta pretendentam, piesakoties atbalstam, būs jāiesniedz de minimis uzskaites veidlapa, ja atbalsts attieksies uz primāro produktu pārstrādi vai tūrismu.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās komersantu attīstību un palielinās konkurētspēju.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās komersantu izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot arī nozares konkurētspēju kopumā.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās saimniecību un komersantu izaugsmi un palielinās konkurētspēju, tā palielinot arī nozares konkurētspēju kopumā.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Paredzēts atbalsts ieguldījumiem mazajās lauku saimniecībās.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Atbalsts veicinās lauksaimniecības komersantu izaugsmi un palielinās konkurētspēju.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
12012E/TXT
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Līgums par Eiropas Savienības darbību I pielikums
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz
regulu 2023/2831
regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 1. punkts,
noteikumu Nr. 306 2.1 punkts
noteikumu Nr. 306 2.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 3. panta 2. punkts un 2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 3. punkts,
noteikumu Nr. 306 6.11. apakšpunkts
noteikumu Nr. 306 6.11. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 5. pants un 3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 3. punkts,
noteikumu Nr. 306 6.12. apakšpunkts
noteikumu Nr. 306 6.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 3. punkts,
noteikumu Nr. 306 6.13. apakšpunkts
noteikumu Nr. 306 6.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 7. panta 3.punkts un 8. pants
Noteikumu projekta 3. punkts,
noteikumu Nr. 306 6.14. apakšpunkts
noteikumu Nr. 306 6.14. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 1. panta 1. punkta "a", "b", "c" un "d" apakšpunkts un 1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 3. punkts,
noteikumu Nr. 306 6.15. apakšpunkts
noteikumu Nr. 306 6.15. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 6. panta 3.punkts
Noteikumu projekta 5. punkts,
noteikumu Nr. 306 6.3 apakšpunkts
noteikumu Nr. 306 6.3 apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz
regulu 2023/2831
regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 6. punkts,
noteikumu Nr. 306 6.4 punkts
noteikumu Nr. 306 6.4 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regula (ES) 2023/2831 dalībvalstīm paredz rīcības brīvību regulas ieviešanā, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP stratēģiskajā plānā 2023.–2027. un pamatotiem ar visaptverošu SVID (stipro un vājo pušu, iespēju un draudu) analīzi.
Ar noteikumiem Nr. 306 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 2023/2831, tika izmantota rīcības brīvība. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2013. gada.
Ar noteikumiem Nr. 306 ieviešot atbalsta shēmu saskaņā ar Komisijas regulu 2023/2831, tika izmantota rīcības brīvība. Savukārt de minimis atbalsta uzskaites sistēma Latvijā ieviesta jau no 2013. gada.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijas Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktam.
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Līgums par Eiropas Savienības darbību I pielikums
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Līgums par Eiropas Savienības darbību I pielikums
Noteikumu projekta 1. punkts,
noteikumu Nr. 306 2.1 punkts
noteikumu Nr. 306 2.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Noteikumu projekts nesatur nacionālās tehniskās prasības un nav paziņojams Eiropas Komisijai kā tehnisko noteikumu projekts atbilstoši Ministru kabineta 2010. gada 23. februāra instrukcijas Nr. 1 "Kārtība, kādā valsts pārvaldes iestādes sniedz informāciju par tehnisko noteikumu projektu" 4.1. apakšpunktam.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/8126427a-f47e-4673-b08a-e38158bd62bd
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Publiskās apspriešanas laikā tika saņemti komentāri no vienas organizācijas – Latvijas Zemnieku Federācijas. Saņemtie iebildumi un priekšlikumi ir apkopoti un izvērtēti (sk. papildu dokumentus).
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
