Anotācija (ex-ante)

23-TA-551: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts nekustamo īpašumu Ilmeņa ielā 6A un 6B, Rīgā, nodošanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 42.panta pirmā daļa un 43.pants,
Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta "c” un "d" apakšpunkti,
Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punkts,
Rīgas domes 2023. gada 20.decembra lēmums Nr.RD-23-3205-lē (prot. prot. Nr.110, 24.§) "Par Latvijas valstij SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” personā piederošo nekustamo īpašumu Ilmeņa ielā 6A, Rīgā (kadastra Nr. 01001092039), un Ilmeņa ielā 6B, Rīgā (kadastra Nr.01001092040), nepieciešamību pašvaldībai tās autonomās funkcijas nodrošināšanai un pārņemšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nodot bez atlīdzības Atsavināšanas likumā un Meža likumā noteiktajā kārtībā valstij piederošus nekustamos īpašumus pašvaldībai īpašumā pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai – parka vai mežaparka ierīkošanai un uzturēšanai pilsētu un ciemu teritorijās.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ar Ministru kabineta 1997.gada 25.novembra rīkojuma Nr.595 "Par valsts īpašuma objektu nodošanu privatizācijai" 1.1.apakšpunktu privatizācijai nodots no valsts akciju sabiedrības "Masts” atdalītās atpūtas bāzes “Buļļi" valsts īpašums Rīgā, Ilmeņu ielā 6.

Nekustamais īpašums Ilmeņa ielā 6, Rīgā, kadastra Nr.01001092004 (turpmāk – Objekts), kas sastāvēja no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 01001092004 (platība 3,5173 ha) un 10 būvēm (būvju kadastra apzīmējumi 01001092004001, 01001092004002, 01001092004003, 01001092004004, 01001092004005, 01001092004006, 01001092004007, 01001092004008, 01001092004009, 01001092004013), 2001.gada 20.martā ierakstīts Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.21766 uz Latvijas valsts vārda SIA “Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” (turpmāk – Possessor) personā.

Objekta privatizācijas ierosinājums saņemts Possessor 2003.gada 6.augustā un saskaņā ar Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 5.panta sesto daļu reģistrēts privatizācijas ierosinājumu reģistrā ar Nr.1.33/2798-5534.

Ievērojot Meža likuma 44.pantā noteiktos valsts meža zemes privatizācijas ierobežojumus, kas bija spēkā no 2006.gada 21.marta līdz 2021.gada 18.maijam, no Objekta sastāvā esošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 01001092004 tika nodalīta valsts meža zeme, izveidojot divus jaunus nekustamos īpašumus (turpmāk kopā – Īpašumi):
1) Ilmeņa ielā 6A, Rīgā, kadastra Nr.01001092039 (turpmāk – Īpašums Ilmeņa ielā 6A), kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 01001092039, platība 1,4415 ha, un vienas būves – estrādes (būves kadastra apzīmējums 01001092004013, turpmāk – Būve);
2) Ilmeņa iela 6B, Rīgā, kadastra Nr.01001092040 (turpmāk – Īpašums Ilmeņa ielā 6B), kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 01001092040, platība 0,4591 ha.

Īpašumi 2009.gada 17.martā ierakstīti zemesgrāmatā uz Latvijas valsts vārda Possessor personā: Īpašums Ilmeņa ielā 6A Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000455590, bet Īpašums Ilmeņa ielā 6B – Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījumā Nr.100000455584.

Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā (turpmāk – NĪVKIS) Īpašumu sastāvā esošajām zemes vienībām reģistrēts šāds platības sadalījums pa zemes lietošanas veidiem:
1) Īpašumā Ilmeņa ielā 6A: mežu platība – 1,3672 ha, zemes zem ēkām platība – 0,0174 ha, pārējās zemes platība – 0,0569 ha;
2) Īpašumā Ilmeņa ielā 6B: mežu platība – 0,4591 ha.

Īpašumam Ilmeņa ielā 6A NĪVKIS norādīti lietošanas mērķi "Pārējo sabiedriskās nozīmes objektu apbūve" (kods 0908) 0,0597 ha platībā un "Dabas pamatnes, parki, zaļās zonas un citas rekreācijas nozīmes objektu teritorijas, ja tajās atļautā saimnieciskā darbība nav pieskaitāma pie kāda cita klasifikācijā norādīta lietošanas mērķa" (kods 0501) 1,3818 ha platībā, nekustamā īpašuma novērtējums kadastrā 22 902 EUR (tajā skaitā zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 01001092039 kadastrālā vērtība 19 369 EUR un Būves kadastrālā vērtība 200 EUR) un šādi apgrūtinājumi:
1) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu kabeļu līniju (tips 7312050201) – 0,0123 ha platībā;
2) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar ielu vai ceļu - sarkanā līnija (tips 7312030100) – 0,0125 ha platībā;
3) ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektronisko sakaru tīklu gaisvadu līniju (tips 7312040200) – 0,0194 ha platībā;
4) aizsargjoslas teritorija gar pazemes elektronisko sakaru tīklu līnijām un kabeļu kanalizāciju (tips 020401) – 0,0134 ha platībā.
Minētie apgrūtinājumi norādīti arī Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr.100000455590 III daļas 1.iedaļā "Lietu tiesības, kas apgrūtina nekustamu īpašumu".

Īpašumam Ilmeņa ielā 6B NĪVKIS norādīts lietošanas mērķis "Dabas pamatnes, parki, zaļās zonas un citas rekreācijas nozīmes objektu teritorijas, ja tajās atļautā saimnieciskā darbība nav pieskaitāma pie kāda cita klasifikācijā norādīta lietošanas mērķa" (kods 0501) visā platībā, nekustamā īpašuma novērtējums kadastrā 5740 EUR (tajā skaitā zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 01001092040 kadastrālā vērtība 4591 EUR), bet apgrūtinājumi nav reģistrēti.
Rīgas pilsētas zemesgrāmatas nodalījuma Nr.100000455584 III daļas 1.iedaļā "Lietu tiesības, kas apgrūtina nekustamu īpašumu" apgrūtinājumi nav norādīti.

Saskaņā ar Valsts meža dienesta Rīgas reģionālās virsmežniecības 2024.gada 23.janvāra izziņu Īpašumā Ilmeņa ielā 6A ir mežs 1,37 ha platībā, ko veido divi meža nogabali 0,26 ha un 1,11 ha platībā, bet Īpašumā Ilmeņa ielā 6B ir mežs visā platībā.

Atbilstoši Rīgas valstspilsētas pašvaldības (turpmāk – Pašvaldība) 2023.gada 27.decembra vēstulē Nr.DI-23-2225-nd norādītajam saskaņā ar Dabas aizsardzības pārvaldes dabas datu pārvaldības sistēmas “Ozols” datiem Īpašumā Ilmeņa ielā 6A un Īpašumā Ilmeņa ielā 6B daļēji atrodas Eiropas savienības nozīmes aizsargājams biotops – Mežainas piejūras kāpas (2180).

Atbilstoši Rīgas domes Pilsētvides attīstības un kvalitātes komisijas 2024.gada 19.janvāra sēdes protokolam Nr.PAKK-24-2-pro (1.19.p.) Īpašuma Ilmeņa ielā 6A sastāvā esošā Būve ir klasificēta kā vidi degradējoša būve.

Saskaņā ar NĪVKIS datiem Būves apbūves laukums un kopējā platība ir 27.1 m2 un nolietojums 50%.

Īpašumi nav iznomāti un tiem nav pirmpirkuma tiesīgo personu.

Īpašums Ilmeņa ielā 6A robežojas ar Pašvaldībai piederošu zemesgabalu ar kadastra Nr.01001090002, kā arī ar zemesgabalu ar kadastra Nr.01001092038, kura tiesiskais valdītājs saskaņā ar NĪVKIS datiem ir Pašvaldība.
Īpašums Ilmeņa ielā 6B robežojas ar Pašvaldībai piederošo zemesgabalu ar kadastra Nr.01001090002, kā arī ar zemesgabaliem ar kadastra Nr.01001092023 un Nr.01001080316, kuru tiesiskais valdītājs saskaņā ar NĪVKIS datiem ir Pašvaldība.

2023.gada 20.decembrī pieņemts Rīgas domes lēmums Nr.RD-23-3205-lē (prot. prot. Nr.110, 24.§) "Par Latvijas valstij SIA "Publisko aktīvu pārvaldītājs Possessor” personā piederošo nekustamo īpašumu Ilmeņa ielā 6A, Rīgā (kadastra Nr. 01001092039), un Ilmeņa ielā 6B, Rīgā (kadastra Nr. 01001092040), nepieciešamību pašvaldībai tās autonomās funkcijas nodrošināšanai un pārņemšanu Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā" (turpmāk – Lēmums), kurā noteikts, ka Īpašumi nepieciešami Pašvaldību likuma 4.panta pirmās daļas 2.punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas – gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību, publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošanu un uzturēšanu, parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošanu un uzturēšanu – izpildei. Lēmuma 3.punktā nolemts lūgt Ministru kabinetu izdot rīkojumu par Īpašumu nodošanu bez atlīdzības Pašvaldības īpašumā, jo tie nepieciešami Lēmuma 2.punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas izpildes nodrošināšanai, norādot, ka Pašvaldībai ir tiesības jebkādā veidā rīkoties ar Īpašuma Ilmeņa ielā 6A sastāvā esošo Būvi, tostarp par Pašvaldības līdzekļiem to nojaukt, nepieprasot atlīdzību no Latvijas valsts.

Saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta "c" un "d" apakšpunktiem zemesgrāmatā ierakstītas valsts meža zemes atsavināšanu var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja valsts meža zeme nepieciešama Pašvaldību likumā noteikto pašvaldības autonomo funkciju veikšanai, tostarp parku vai mežaparku ierīkošanai un uzturēšanai.
Atbilstoši Meža likuma 44.panta piektajai daļai Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā valsts meža zeme atsavināma šā panta ceturtās daļas 2.punktā minēto pašvaldības autonomo funkciju izpildei – to reglamentē Ministru kabineta 2006.gada 19.septembra noteikumi Nr.776 "Valsts meža zemes atsavināšanas kārtība" (turpmāk – MK noteikumi Nr.776).

2023.gada 28.decembrī Possessor saņemts gan Lēmums, gan MK noteikumu Nr.776 3.punktā norādītais atsavināšanas ierosinājums – Pašvaldības 2023.gada 27.decembra vēstule Nr.DI-23-2225-nd "Par nekustamo īpašumu Ilmeņa iela 6A un 6B, Rīgā, atsavināšanas ierosinājumu" (turpmāk – Atsavināšanas ierosinājums).
Atsavināšanas ierosinājumā Pašvaldība norāda, ka Īpašumi atbilstoši Rīgas domes 2021.gada 15.decembra saistošo noteikumu Nr.103 "Rīgas teritorijas izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi" (turpmāk – TIAN) grafiskajai daļai "Funkcionālais zonējums" ietilpst dabas un apstādījumu teritorijā (DA2), kas noteikta, lai nodrošinātu rekreācijas, sporta, tūrisma, kvalitatīvas dabas un kultūrvides u.tml. funkciju īstenošanu dabas vai daļēji pārveidotās dabas teritorijās, ietverot ar attiecīgo funkciju saistītās ēkas un inženierbūves.
Atsavināšanas ierosinājumā minēts, ka Īpašumi tiks nodoti SIA “Rīgas meži” apsaimniekošanā un tos paredzēts izmantot tikai un vienīgi atbilstoši atļautajai izmantošanai, t.i., parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošanai un uzturēšanai, nekāda saimnieciskā darbība tajos netiek plānota. Tāpat Atsavināšanas ierosinājumā vērsta uzmanība, ka jebkura Rīgas valstspilsētas pašvaldības īpašumā esoša meža zeme ir pieejama tās apmeklētājiem; līdz ar to Īpašumus un tajos radīto infrastruktūru varēs izmantot ikviena iedzīvotāja vajadzībām un tie būs publiski pieejami bez maksas, tādēļ, pārņemot Īpašumus Pašvaldības īpašumā, komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi nav piemērojami.
Papildus Pašvaldība informē, ka, ņemot vērā, ka Īpašumi neatrodas aizsargājamā dabas teritorijā vai mikroliegumā, ietekmes uz vidi novērtējums nav veicams, līdz ar to Atsavināšanas ierosinājumam netiek pievienoti MK noteikumu Nr.776  5.3. un 5.4. apakšpunktā noteiktie dokumenti.

Atsavināšanas ierosinājumā Pašvaldība arī norāda, ka Īpašumi robežojas ar vairākiem Pašvaldībai piederošajiem zemesgabaliem (kadastra apzīmējums 01001090002, 01001090055, 01001092023), kuri ir iekļauti ar Rīgas domes 2023.gada 14.jūnija lēmumu Nr. RD-23-2654-lē “Par valsts pārvaldes funkciju veikšanai vides nozarē nepieciešamo nekustamo īpašumu sarakstu apstiprināšanu” apstiprinātajā sarakstā “Valsts pārvaldes funkciju veikšanai vides nozarē nepieciešamie nekustamie īpašumi – meži Rīgas valstspilsētas pašvaldības administratīvajā teritorijā” (turpmāk – Saraksts). Tādējādi Īpašumi kopā ar minētājiem Pašvaldībai piederošajiem zemesgabaliem tiks izmantoti Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas – gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību, parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošanu un uzturēšanu – izpildei.
Sarakstā cita starpā uzskaitītas darbības, kas vēl jāveic ar minētajiem Pašvaldībai piederošajiem zemesgabaliem (Sarakstā ar Nr.118, Nr.120 un Nr.124), lai tos varētu izmantot norādītās pašvaldības autonomās funkcijas izpildei.
Tā kā gan Īpašumi, gan tiem pieguļošie Pašvaldības zemesgabali tiks izmantoti šai funkcijai, Īpašumu pārņemšana Pašvaldības īpašumā nodrošinās iespēju kompleksi risināt jautājumu par parka vai mežaparka ierīkošanu šajā teritorijā kopumā, pirms tam veicot nepieciešamo zemes vienību apvienošanu, līdz ar to lietderīgi izmantojot Pašvaldības līdzekļus un resursus.

Atbilstoši Noteikumu Nr. 776 8. punktam, ja atsavināšana nepieciešama parku vai mežaparku ierīkošanai un uzturēšanai, papildus šo noteikumu 5. punktā minētajam ierosinājumam pievieno:
1) grafisko ieceres risinājuma plānu vizuāli uztveramā mērogā (M 1:500, M 1:1000, M 1:2000 vai M 1:5000), kurā iezīmēta skartās valsts meža zemes robeža un ieceres izvietojums zemes vienībā –  rīkojuma projekta paskaidrojošiem dokumentiem ir pievienota izdruka no NĪVKIS mērogā M 1:2000, kurā iezīmētas skartās valsts meža zemes – Īpašumu – robežas, kā arī redzams to izvietojums apvidū;
2) skaidrojošo aprakstu par plānoto darbību (atrašanās vieta, tās vispārīgs raksturojums, esošā situācija un plānotie darbi, plānotie darbu īstenošanas termiņi) – Īpašumi atbilstoši TIAN ietilpst dabas un apstādījumu teritorijā (DA2), kas noteikta, lai nodrošinātu rekreācijas, sporta, tūrisma, kvalitatīvas dabas un kultūrvides u.tml. funkciju īstenošanu dabas vai daļēji pārveidotās dabas teritorijās. Teritorijas galvenie izmantošanas veidi ir ārtelpa ar vai bez labiekārtojuma, bet kā papildu izmantošana ir atļauta atsevišķu tirdzniecības un pakalpojumu objektu, tūrisma un atpūtas iestāžu, kultūras iestāžu un sporta būvju apbūve. Parka vai mežaparka ierīkošanas darbu termiņi vēl nav noteikti.
3) lēmumu, kurā ietverti publiskās apspriešanas rezultāti, ja par parka vai mežaparka ierīkošanas ieceri ir organizēta publiskā apspriešana – netiek pievienots, jo publiskā apspriešana nav organizēta.

Pašvaldība netiek pilnvarota veikt MK noteikumu Nr.776  10. punktā norādītās darbības, jo tajā minētie dokumenti jau ir Possessor rīcībā. 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Meža likuma 44.panta trešajā daļā noteikts, ka valsts meža zeme pastāvīgā lietošanā netiek piešķirta un nav atsavināma vai privatizējama, izņemot šā panta ceturtajā un 4.1 daļā noteiktos gadījumus.
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Meža likuma 44.panta ceturtās daļas 2.punkta “c” un “d” apakšpunktiem ar Ministru kabineta rīkojumu valsts meža zemi var atļaut atsavināt pašvaldībai, ja tā nepieciešama Pašvaldību likumā noteikto pašvaldības autonomo funkciju veikšanai – parku vai mežaparku ierīkošanai un uzturēšanai pilsētu un ciemu teritorijās.

Pašvaldību likuma 10.panta pirmās daļas 16.punktā noteikta domes kompetence lemt par nekustamā īpašuma iegūšanu, bet atbilstoši 73.panta ceturtajai daļai pašvaldībai ir tiesības iegūt nekustamo īpašumu, ievērojot likumā noteikto par rīcību ar publiskas personas finanšu līdzekļiem un mantu.

Atsavināšanas likuma 3.panta pirmās daļas 6.punktā noteikts, ka publiskas personas nekustamo mantu var atsavināt, nododot bez atlīdzības. Saskaņā ar Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu un 43.pantu lēmumu par publiskas personas mantas nodošanu īpašumā bez atlīdzības pieņem Ministru kabinets.

Atbilstoši Atsavināšanas likuma 42.panta pirmajai daļai valsts nekustamo īpašumu var nodot bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā, un Ministru kabinets lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā nosaka, kādas atvasinātas publiskas personas funkcijas veikšanai nekustamais īpašums tiek nodots, kā arī paredz nosacījumu, ka gadījumā, ja nodotais nekustamais īpašums vairs netiek izmantots atvasinātas publiskas personas funkciju veikšanai, atvasināta publiska persona šo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.

Rīkojuma projekts paredz, ka Possessor, ievērojot Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2. punkta "c" un "d" apakšpunktus un Atsavināšanas likuma 5.panta pirmo daļu, 42.panta pirmo daļu un 43.pantu, nodod bez atlīdzības valstij piederošos Īpašumus Pašvaldības īpašumā.
Vienlaikus rīkojuma projektā noteikts, ka Pašvaldībai, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz Īpašumiem:
1) jānorāda, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr Pašvaldība nodrošina pašvaldības autonomo funkciju – gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu (parku vai mežaparku ierīkošanu un uzturēšanu);
2) jāieraksta atzīmi par aizliegumu atsavināt Īpašumus un apgrūtināt tos ar lietu tiesībām.
Minēto aizliegumu apgrūtināt Īpašumus ar lietu tiesībām nepiemēro, ja tie tiek ieķīlāti valsts aizdevuma nodrošināšanai, lai saņemtu Eiropas Savienības fondu atbalstu.

Tā kā Būve ir klasificēta kā vidi degradējoša būve, atbilstoši Rīgas domes 2015.gada 28.aprīļa saistošo noteikumu Nr.146 "Rīgas pilsētas teritorijas kopšanas un būvju uzturēšanas saistošie noteikumi" tā atzīstama par graustu.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2014.gada 19.augusta noteikumu Nr.500 "Vispārīgie būvnoteikumi" 158.2.apakšpunktu, ja būve ir vidi degradējoša, atkarībā no konkrētiem apstākļiem tā ir jāsakārto, jānojauc vai jāveic tās konservācija. Ievērojot, ka Pašvaldības struktūrvienība (Rīgas domes Pilsētvides attīstības un kvalitātes komisija) Būvi ir klasificējusi kā vidi degradējošu un Pašvaldības domes lēmumā pausta vēlme par Pašvaldības līdzekļiem Būvi nojaukt, var secināt, ka konkrētajos apstākļos Būves nojaukšana ir vienīgā lietderīgā rīcība ar to. Tā kā Atsavināšanas ierosinājumā Pašvaldība norāda, ka Īpašumus varēs izmantot ikviena iedzīvotāja vajadzībām un tie būs publiski pieejami, grausta (Būves) nojaukšana sekmēs drošas un estētiskas vides radīšanu. Ņemot vērā minēto un Lēmumā norādīto, Rīkojuma projektā iekļauts punkts, kas noteic, ka Pašvaldībai atļauts par saviem finanšu līdzekļiem nojaukt Būvi un dzēst zemesgrāmatā un Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā ierakstus par Būvi.

Pašvaldībai kā Īpašumu ieguvējai būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, kā arī citos normatīvajos aktos noteiktā kārtība rīcībai ar Īpašumiem atbilstoši konkrētajiem apgrūtinājumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Īpašumus un tajos radīto infrastruktūru varēs izmantot ikviena iedzīvotāja vajadzībām un tie būs publiski pieejami bez maksas, tādēļ, pārņemot Īpašumus Pašvaldības īpašumā, komercdarbības atbalsta kontroles nosacījumi nav piemērojami.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Visas fiziskās personas, teritoriju tuvumā ietekmē sakopta vide, kurā tās uzturās. Jebkura sabiedriskās vides labiekārtošana, šajā gadījumā, parku izveidošana un teritorijas sakārtošana ir ieguldījums pozitīvā un valstiski kopējā ekonomikas attīstības vidē. 
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Teritorijas labiekārtošana, parku un atpūtas vietas ierīkošana.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Publisko aktīvu pārvaldītājs "Possessor"
  • Rīgas valstspilsētas pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Teritorijas labiekārtošana, sakopšana un iekļaušana pilsētvidē.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Teritorijas labiekārtošana, sakopšana un iekļaušana pilsētvidē.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pozitīva iedarbība pilsētvides sakārtošanā uz indivīdu. 

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Pozitīva iedarbība pilsētvides sakārtošanā uz indivīdu. 

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi