Anotācija (ex-ante)

22-TA-3269: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumos "Zvejas flotes modernizācija" un "Zvejas kuģa pirmā iegāde"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumos "Zvejas flotes modernizācija" un "Zvejas kuģa pirmā iegāde"" ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
3) Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regulu (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu (turpmāk – regula 2022/79);
4) Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģēto regulu (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu (turpmāk – regula 2022/2181).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
2021. gada 1. janvārī Latvijas Republikā sākās jaunais 2021.–2027. gada Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) plānošanas periods, kurā finansējuma piešķiršanas kārtību noteic regula 2021/1060, regula 2021/1139, regula 2022/79 un regula 2022/2181. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda atbalstam pasākumos "Zvejas flotes modernizācija" un "Zvejas kuģa pirmā iegāde"".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021. gada 1. janvārī sākās jaunais 2021.–2027. gada EJZAF plānošanas periods, kurā finansējuma piešķiršanu noteic regula 2021/1060, regula 2021/1139, regula 2022/79 un regula 2022/2181. Lai uzsāktu 2021.–2027. gada EJZAF plānošanas perioda pasākumu īstenošanu, ir jāizdod jauni Ministru kabineta noteikumi, kuri dotu iespēju zvejas kuģu īpašniekiem saņemt atbalstu zvejas kuģa modernizācijas pasākumiem un fiziskai personai pirmā zvejas kuģa iegādei. 
Noteikumu projektā noteikti finansējuma saņemšanas nosacījumi, publiskā finansējuma apmērs, attiecināmās un neattiecināmās izmaksas, pieteikšanās kārtība un iesniedzamie dokumenti divos pasākumos: pasākumā "Zvejas flotes modernizācija" (turpmāk – 1. pasākums) un pasākumā "Zvejas kuģa pirmā iegāde" (turpmāk – 2. pasākums).
1. pasākuma mērķis ir sniegt atbalstu zvejas kuģu modernizācijai, tostarp zvejnieku, arī piekrastes zvejnieku, higiēnas, veselības, drošības un darba apstākļu uzlabošanai uz zvejas kuģiem, kā arī selektīvāku zvejas rīku iegādei.
2. pasākuma mērķis ir Eiropas Savienībā reģistrēta, lietota, piekrastes zvejniecībai neparedzēta, zvejas kuģa iegāde ar stacionāro dzinēju. 2. pasākumā atbalsta saņēmējs nodrošina saimniecisko darbību komerciālajā zvejā iegādājoties savu pirmo zvejas kuģi.
Paredzēts, ka atbalsta pretendents izsludinātajā projektu pieņemšanas kārtā var pieteikties tikai vienā no pasākumiem, jo, lai iegādātos pirmo zvejas kuģi, ir nepieciešams sasniegt projekta mērķi un nodrošināt veiksmīgu saimnieciskās darbības nodrošināšanu zvejniecībā un tikai pēc tam ar atbalstu var veikt, piemēram, nepieciešamos zvejas kuģa modernizācijas darbus, iesniedzot projektu 1. pasākumā.
2. pasākuma ietvaros nav atbalstāma pirmā zvejas kuģa iegāde piekrastes zvejniekiem, jo šāda aktivitāte paredzēta Ministru kabineta 2022. gada 20. septembra noteikumos Nr. 587 "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība pasākumam "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā"".  2. pasākumam, kur plānota pirmā kuģa iegāde netiek atbalstītas projektu sagatavošanas izmaksas. Ekonomisko dzīvotspēju un grūtībās nonākušā saimnieciskās darbības veicēja statusu nevērtē tiem atbalsta saņēmējiem, kam vēl nav reģistrēta saimnieciskā darbība (2. pasākumā).
Ja atbalsta pretendents ir plānojis investēt saskaņā ar regulas 2021/1139 18. un 19.pantu, tad ir jāņem vērā šo pantu atbalsta saņemšanas nosacījumi.
Vidējās izmaksas tiek noteiktas saskaņā ar Lauku atbalsta dienesta metodiku, kas izstrādāta pamatojoties uz Eiropas Komisijas auditoru norādēm un pieaicināto neatkarīgo ekspertu viedokli.
Uz noteikumu projekta 24.1. apakšpunktu attiecās visi iepirkumu jomu regulējošie normatīvie akti. 
Eiropas Savienības atbalsta pasākumu ieviešanas kārtība ir noteikta un viena no pamatsastāvdaļām ir Uzraudzības komiteja, kas pieņem ar atbalstiem saistītus lēmumus. Šajā gadījumā par projektu atlases kritērijiem - Uzraudzības komitejas pieņemtie lēmumi, tai skaitā apstiprinātie projektu atlases kritēriji atbalsta pasākumiem pieejami šajā saitē: - https://www.zm.gov.lv/lv/uzraudzibas-komitejas-lemumi 
Projektu atlases kritēriji un to punkti ir izvēlēti balstoties uz Kopējās Zivsaimniecības politikas mērķiem un ir saskaņoti ar zivsaimniecības nevalstiskajām organizācijām, izvērtējot katra punkta svaru attiecīgajā kritērijā, piemēram, attiecībā uz 1. pasākumu, nosakot vienādu punktu skaita gadījumā, priekšroku atbalsta saņemšanai paredzēt vecākam kuģim, kam ir nepieciešamas lielākas modernizēšanas darbības un, pamatojoties uz regulas 2021/1139 21. preambulu, kur noteikts, ka paaudžu atjaunošanās ir problemātiska, līdz ar to būtu jāveicina jauno zvejnieku atbalstīšana. Līdz ar to 2. pasākumā vienādu punktu skaita gadījumā priekšroka tiks dota tiem zvejniekiem, kas ir gados jaunāki, Lauku atbalsta dienestam saskaņā ar Lauku atbalsta dienesta projektu vērtēšanas iekšējo kārtību,vērtējot faktisko vecumu (ja nepieciešams, salīdzinot atbalsta pretendentu vecumu mēnešos). 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
-
Risinājuma apraksts
-
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • zvejnieki
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem.
Juridiskās personas
  • zvejniecībā iesaistītie uzņēmumi
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Fiziskās personas
Kopā (fiziskās personas)
139,30
zvejnieki
palielinās
Vērtības nozīme:
9,95
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
2,00
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 2 stundas.
7
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 7 atbalsta pretendentiem visā plānošanas periodā līdz 2027. gadam.
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
139,30
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Ievērojot atbalsta pasākumam paredzēto finansējumu, mērķgrupā nevarētu būt vairāk kā septiņi pretendenti. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido projekta iesnieguma aizpildīšana un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošana. Projekta iesnieguma un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešamais laiks vienam darbiniekam nepārsniedz divas stundas. Pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati). C = (f x l) x (n x b) = (9,95 x 2) x (7 x 1) = 139,3 euro, kur C – informācijas sniegšanas pienākuma radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu projektā paredzētā informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu saskaņā ar projektu sniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas projektā paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta informācijas sniegšana. Lauku atbalsta dienesta administratīvās izmaksas veidojas par sludinājuma teksta sagatavošanu saistībā ar projektu iesniegumu pieņemšanas kārtas uzsākšanu un tā iesniegšanu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", projektu iesniegumu un tālākās informācijas pieņemšanu, apstrādi un uzglabāšanu. Aptuvenās izmaksas: informācijas pieņemšana un apstrāde – C = (f x l) x (n x b) = (13,02 x 2) x (22 x 1) = 572,88 euro. Informācijas uzglabāšana neradīs papildu administratīvo slogu. Tādējādi kopējās administratīvās izmaksas ir prognozējamas ap 1010,68 euro.
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
298,50
zvejniecībā iesaistītie uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
9,95
avots par vienas stundas darbaspēka izmaksām zivsaimniecībā – Centrālās statistikas pārvaldes dati.
2,00
Projekta iesnieguma sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešams laiks vienam darbiniekam nepārsniedz 2 stundas.
15
Uz atbalstu varētu pieteikties ap 15 atbalsta pretendentiem visā plānošanas periodā līdz 2027. gadam.
1
Atbalsts plānots vienu reizi gadā.
298,50
Mērķgrupa ir pasākuma atbalsta pretendenti. Ievērojot atbalsta pasākumam paredzēto finansējumu, mērķgrupā nevarētu būt vairāk kā 15 pretendentu. Mērķgrupas administratīvās izmaksas veido projekta iesnieguma aizpildīšana un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošana. Projekta iesnieguma un nepieciešamo pavaddokumentu sagatavošanai un informācijas apkopošanai vidēji nepieciešamais laiks vienam darbiniekam nepārsniedz divas stundas. Pieņemot, ka vienas stundas darbaspēka izmaksas zivsaimniecībā ir 9,95 euro (avots – Centrālās statistikas pārvaldes dati). C = (f x l) x (n x b) = (9,95 x 2) x (15 x 1) = 298,5 euro, kur C – informācijas sniegšanas pienākuma radītās izmaksas jeb administratīvās izmaksas; f – finanšu līdzekļu apmērs, kas nepieciešams, lai nodrošinātu projektā paredzētā informācijas sniegšanas pienākuma izpildi (stundas samaksas likme, ieskaitot virsstundas vai stundas limitu ārējo pakalpojumu sniedzējiem, ja tādi ir); l – laika patēriņš, kas nepieciešams, lai sagatavotu saskaņā ar projektu sniedzamo informāciju; n – subjektu skaits, uz kuriem attiecas projektā paredzētās informācijas sniegšanas prasības; b – reižu skaits gada laikā, kad paredzēta informācijas sniegšana. Lauku atbalsta dienesta administratīvās izmaksas veidojas par sludinājuma teksta sagatavošanu saistībā ar projektu iesniegumu pieņemšanas kārtas uzsākšanu un tā iesniegšanu publicēšanai oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", projektu iesniegumu un tālākās informācijas pieņemšanu, apstrādi un uzglabāšanu. Aptuvenās izmaksas: informācijas pieņemšana un apstrāde – C = (f x l) x (n x b) = (13,02 x 2) x (22 x 1) = 572,88 euro. Informācijas uzglabāšana neradīs papildu administratīvo slogu. Tādējādi kopējās administratīvās izmaksas ir prognozējamas ap 1010,68 euro.
Kopā
437,80

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
415 439
0
415 439
0
415 439
415 439
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
415 439
0
415 439
0
415 439
415 439
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
593 484
0
593 484
0
593 484
593 484
2.1. valsts pamatbudžets
0
593 484
0
593 484
0
593 484
593 484
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-178 045
0
-178 045
0
-178 045
-178 045
3.1. valsts pamatbudžets
0
-178 045
0
-178 045
0
-178 045
-178 045
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-178 045
-178 045
-178 045
-178 045
5.1. valsts pamatbudžets
-178 045
-178 045
-178 045
-178 045
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar EJZAF Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gadam atbalsta pasākums paredzēts, lai īstenotu 1. prioritātes "Veicināt ilgtspējīgu zvejniecību un ūdeņu bioloģisko resursu atjaunošanu un saglabāšanu" 1.1. konkrēto mērķi "Ekonomiski, sociāli un vides ziņā ilgtspējīgu zvejas darbību stiprināšana". 
Atbalsta pasākumā "Zvejas flotes modernizācija" līdz 2029. gadam kopējais pieejamais finansējums ir 2 miljoni euro, t.sk. EJZAF finansējums (70 %) 1 400 000 euro un valsts budžeta finansējums (30 %) 600 000 euro, ko plānots sadalīt vienādās daļās pa visiem septiņiem uz atbalstu attiecināmajiem gadiem.
Atbalsta pasākumā "Zvejas kuģa pirmā iegāde" līdz 2029. gadam kopējais pieejamais finansējums ir 2 154 389 euro, t.sk. EJZAF finansējums (70 %) 1 508 072,3 euro un valsts budžeta finansējums (30 %) 646 316,7 euro, ko plānots sadalīt vienādās daļās pa visiem septiņiem uz atbalstu attiecināmajiem gadiem.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finansējumu pasākuma īstenošanai plānots izmaksāt no budžeta apakšprogrammas 66.10.00. "Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (EJZAF) projektu un pasākumu īstenošanai (2021–2027)".
Nepieciešamo finansējumu ZM normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā pieprasīs no valsts pamatbudžeta programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padome 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R0079
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2181
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1139
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 14. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 2. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 11. pants
Noteikumu projekta 4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 17. pants
Noteikumu projekta 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības. 
Regulas 2021/1139 17. panta 2. punkta "a" un "b" apakšpunkts un 3. punkts
Noteikumu projekta 10.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 17. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 10.3. un 27.3. apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 1. pielikums
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 18. pants
Noteikumu projekta 16.1. apakšpunkts, 18. punkts un 27.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 19. pants
Noteikumu projekta 16.1. un 16.2. apakšpunkts, 18. punkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 2. panta 2. punkta 14. apakšpunkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 16.3. un 21.9. apakšpunkts 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 17. pants
Noteikumu projekta 10., 17. un 18. punkts un 23.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 III pielikuma 1. rinda
Noteikumu projekta 17. punkts un 16.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 13. pants
Noteikumu projekta 21.12. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 III pielikuma 3. rinda
Noteikumu projekta 16.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 III pielikuma 7. rinda
Noteikumu projekta 16.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 III pielikuma 2. rinda
Noteikumu projekta 16.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 41. pants
Noteikumu projekta 16.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 47. pants 
Noteikumu projekta 11., 14. un 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekta 10.1. apakšpunktā tiek ieviesta regulas 2021/1139 17. panta 2. un 3. punktā paredzētā rīcības brīvība, nosakot atbalsta saņēmēju, pamatojoties uz Programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.-2027. gadam.
Noteikumu projekta 16.3. un 16.4. apakšpunktā tiek ieviesta regulas 2021/1139 III pielikuma 2. rindā un 7. rindā paredzētā rīcības brīvība, nosakot 90% atbalsta intensitāti saskaņā ar Programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.-2027.gadam.
Noteikumu projekta 25. punktā tiek ieviesta regulas 2021/1139 47. pantā paredzētā rīcības brīvība, nosakot, ka atbalsta saņēmējam, sākot ar nākamo gadu pēc projekta īstenošanas, par pilno noslēgto gadu un projekta uzraudzības perioda trešajā gadā, mēneša laikā pēc gada pārskata vai gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas Valsts ieņēmumu dienestā jāiesniedz Lauku atbalsta dienesta elektroniskās pieteikšanās sistēmā pārskatu par saimnieciskās darbības rādītājiem iepriekšējos kalendāra gados.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padome 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/1060
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "d" apakšpunktu un 3. punkta "a" apakšpunktu
Noteikumu projekta 20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkta "i" un "ii" apakšpunkts
Noteikumu projekta 21.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Noteikumu projekta 20. punktā tiek ieviesta regulas 2021/1060 53. pantā paredzētā rīcības brīvība, nosakot iespēju izvēlēties vienotas likmes finansējuma piemērošanu projektu sagatavošanas izmaksām. 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 19. janvāra Īstenošanas regula (ES) 2022/79, ar ko nosaka Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2021/1139 piemērošanas noteikumus attiecībā uz darbības līmeņa īstenošanas datu reģistrēšanu, nosūtīšanu un izklāstu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārēja atsauce uz regulu 2022/79
Noteikumu projekta 1.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 29. jūnija Deleģētā regula (ES) 2022/2181, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2021/1139 par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu papildina attiecībā uz atbalsta pieteikumu nepieņemamības sākuma dienu un ilgumu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārēja atsauce uz regulu 2022/2181
Noteikumu projekta 1.4. un 4.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests
Nevalstiskās organizācijas
Zivsaimniecības nozares nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/f33a756d-13b3-442e-a585-1e39f0a20294

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Priekšlikumi vai iebildumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • VSIA "Latvijas Jūras administrācija"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi