Anotācija (ex-ante)

23-TA-653: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts meža zemes nodošanu Dobeles novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2. punkta "a" apakšpunkts, Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma (turpmāk – Atsavināšanas likums) 42. panta pirmā daļa un 43. pants, Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punkts un Dobeles novada domes 2022. gada 30. marta lēmums Nr. 108/5 "Par valstij piederošās zemes pārņemšanu pašvaldības īpašumā".

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir atļaut Zemkopības ministrijai nodot bez atlīdzības Dobeles novada pašvaldībai īpašumā valsts meža zemi – valsts nekustamo īpašumu "Tumšsili–Mangaļi c-19" (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 4668 002 0085) 2,76 ha platībā – Jaunbērzes pagastā, Dobeles novadā, lai to izmantotu pašvaldības autonomās funkcijas pildīšanai – gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību (lai izbūvētu ceļu vai atsavinātu tādu valsts meža zemi, uz kuras atrodas ceļš). 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
No Atsavināšanas likuma 43. panta izriet, ka atļauju atsavināt valsts nekustamo īpašumu bez atlīdzības dod Ministru kabinets, pieņemot par to attiecīgu lēmumu. Atsavināšanas likuma 42. panta pirmā daļa noteic, ka valsts nekustamo īpašumu var nodot bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā. Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā nosaka, kuru atvasinātas publiskas personas funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma izpildei nekustamais īpašums tiek nodots. Nostiprinot atvasinātas publiskas personas īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, zemesgrāmatā izdarāma atzīme par Ministru kabineta lēmumā noteiktajiem tiesību aprobežojumiem. Ja nekustamais īpašums vairs netiek izmantots Ministru kabineta lēmumā par valsts nekustamā īpašuma nodošanu bez atlīdzības atvasinātas publiskas personas īpašumā norādīto funkciju vai deleģēta pārvaldes uzdevuma izpildei, atvasināta publiska persona šo īpašumu bez atlīdzības nodod valstij.
Saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2. punkta "a" apakšpunktu zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja valsts meža zeme nepieciešama Pašvaldību likumā noteikto pašvaldības autonomo funkciju izpildei, tostarp ceļu būvniecībai vai tādas valsts meža zemes atsavināšanai, uz kuras atrodas ceļš. Minētā pašvaldības autonomā funkcija atbilst Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punktam, kurā noteikts, ka pašvaldību autonomajās funkcijās ietilpst gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Atbilstoši Meža likuma 44. panta piektajai daļai Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā valsts meža zeme atsavināma šā panta ceturtās daļas 2. punktā minēto pašvaldības autonomo funkciju izpildei. Kārtību, kādā valsts meža zeme atsavināma pašvaldības autonomo funkciju veikšanai, reglamentē Ministru kabineta 2006. gada 19. septembra noteikumi Nr. 776 "Valsts meža zemes atsavināšanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 776).
Nekustamais īpašums "Tumšsili–Mangaļi c-19" (kadastra Nr. 4668 002 0085), kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 2,76 ha platībā, 2014. gada 11. jūlijā ir reģistrēts zemesgrāmatā uz valsts vārda Zemkopības ministrijas personā (Zemgales rajona tiesas Jaunbērzes pagasta zemesgrāmatas nodalījums Nr. 100000534747). 
Pēc Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas (turpmāk – NĪVKIS) datiem, nekustamā īpašuma "Tumšsili–Mangaļi c-19" zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 lietošanas mērķis ir zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā (kods 1101) 2,7600 ha platībā. Zemes vienības platības sadalījums pa lietošanas veidiem: ūdens objektu zeme – 0,73 ha, zemes zem ceļiem platība – 1,08 ha, pārējās zemes platība – 0,95 ha. Nekustamais īpašums ir valsts meža zeme atbilstoši Meža likuma 44. panta pirmajai daļai, kas noteic, ka valsts meža zeme ir Zemkopības ministrijas Meža departamenta zeme pēc stāvokļa 1940. gada 21. jūlijā, kura zemes reformas gaitā nav nodota pastāvīgā lietošanā citām fiziskajām vai juridiskajām personām. To apliecina arī Latvijas valsts vēstures arhīva 2009. gada 23. novembra izziņa Nr.5-JP-3416/5 par nekustamā īpašuma piederību.  
Pēc NĪVKIS datiem, nekustamā īpašuma "Tumšsili–Mangaļi c-19" zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 noteikti šādi aprobežojumi: ekspluatācijas aizsargjoslas teritorija gar elektrisko tīklu gaisvadu līniju ārpus pilsētām un ciemiem ar nominālo spriegumu līdz 20 kilovoltiem – 0,93 ha, līdz 10 km garas dabiskas ūdensteces vides un dabas resursu aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos – 1,79 ha, valsts nozīmes kultūras pieminekļu teritorija un objekti – 0,59 ha. Uz nekustamā īpašuma "Tumšsili–Mangaļi c-19" zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 atrodas pirmsreģistrēta būve (būves kadastra apzīmējums 4668 002 0104 001) – valsts nozīmes ūdensnoteka, kas ir daļa no valsts nozīmes ūdensnotekas "Vecslampe" ar meliorācijas kadastra numuru 38164:01 (posms pik. 01/44-14/48), no ūdensnotekas ass līdz kreisajam krastam. Zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 1,79 ha platībā ir noteikts apgrūtinājums – ūdensnotekas aizsargjosla – 10 metru attālumā no ūdensnotekas krotes (līdz 10 km garas ūdensteces aizsardzības aizsargjoslas teritorija lauku apvidos). Valsts nozīmes ūdensnoteka "Vecslampe" ir valsts īpašums Zemkopības ministrijas personā, un tas ir reģistrēts Meliorācijas kadastra informācijas sistēmā. Ministru kabinetam pieņemot pozitīvu lēmumu, uz zemes vienības pirmsreģistrētā meliorācijas būve ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 001 saglabāsies valsts īpašumā. Atbilstoši Meliorācijas likuma 19. pantam valsts meliorācijas sistēmu un valsts nozīmes meliorācijas sistēmu būvniecību, uzturēšanu un ekspluatāciju nodrošina valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" (turpmāk – ZMNĪ).
Valsts meža īpašuma pārvaldītāja un apsaimniekotāja akciju sabiedrība "Latvijas valsts meži" (turpmāk – LVM) 2022. gada 21. februāra vēstulē Nr. 4.1-2_01hb_101_22_133 Dobeles novada pašvaldībai (turpmāk – Pašvaldība) informē, ka LVM pārvaldīšanā esošajās zemes vienībās esošie ceļi ir inventarizēti, konstatējot, ka uz nekustamā īpašuma "Tumšsili–Mangaļi c-19" (kadastra Nr. 4668 002 0085) zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 atrodas meža autoceļš "Bataru ceļš", ko LVM neizmanto saimnieciskās darbības un meža apsaimniekošanas nodrošināšanai. Atbilstoši LVM informācijai meža autoceļu "Bataru ceļš" primāri izmanto vietējie iedzīvotāji, lai piekļūtu pie saviem nekustamajiem īpašumiem. LVM ir saņēmusi Pašvaldības 2022. gada 17. janvāra vēstuli Nr. 2.5/161, kurā Pašvaldība, ievērojot to, ka meža autoceļu "Bataru ceļš" izmanto tikai Dobeles novada iedzīvotāji, ir gatava zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 pārņemt savā īpašumā. Ņemot vērā minēto, LVM lūdza Pašvaldību pieņemt lēmumu par zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 2,76 ha platībā atsavināšanu saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2. punkta "a" apakšpunktu Pašvaldību likumā noteiktās pašvaldību autonomās funkcijas īstenošanai un vērsties Zemkopības ministrijā ar atsavināšanas ierosinājumu, pievienojot noteikumos Nr. 776 prasītos dokumentus.
Zemkopības ministrija 2022. gada 11. aprīlī saņēma Pašvaldības vēstuli Nr. 2.5/1591 ar pievienotu Dobeles novada domes 2022. gada 30. marta lēmumu Nr. 108/5 "Par valstij piederošās zemes pārņemšanu pašvaldības īpašumā" (turpmāk – Lēmums). Lēmumā nolemts ierosināt atsavināt Pašvaldību likumā minēto pašvaldības autonomo funkciju izpildei valsts meža zemi – zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 2,76 ha platībā, uz kuras atrodas ceļš, kas ietilpst valsts nekustamā īpašuma "Tumšsili–Mangaļi c-19" (kadastra Nr. 4668 002 0085) Jaunbērzes pagastā, Dobeles novadā sastāvā.
LVM ar 2022. gada 8. novembra vēstuli Nr. 4.1-2_0877_101_22_846 Zemkopības ministriju un Pašvaldību informēja par to, ka atbilstoši LVM 2022. gada 17. jūnija iesniegumam par nekustamā īpašuma "Tumšsili–Mangaļi c-19" (kadastra Nr. 4668 002 0085) sadalīšanu Pašvaldība ar 2022. gada 7. jūlija lēmumu Nr. 1.19/26 nolēma sadalīt minēto nekustamo īpašumu divos atsevišķos īpašumos. Grozījumi Jaunbērzes pagasta zemesgrāmatā ir izdarīti 2022. gada 24. augustā, izveidojot šādus nekustamos īpašumus Jaunbērzes pagastā, Dobeles novadā:
1) zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000534747 – nekustamo īpašumu "Tumšsili–Mangaļi c-19" (kadastra Nr. 4668 002 0085), kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104, 2,76 ha platībā (turpmāk – Nekustamais īpašums);
2) zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000629570 – nekustamo īpašumu "Mangaļu ceļš" (kadastra Nr. 4668 002 0119), kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0085, 10,84 ha platībā. 
Pašvaldība 2023. gada 6. februāra izziņā Nr. 2.9/2023/67 apliecina, ka plānotā darbība – Nekustamā īpašuma pārņemšana pašvaldības īpašumā tās autonomo funkciju izpildei – atbilst Dobeles novada domes saistošajiem noteikumiem Nr. 3 "Dobeles novada teritorijas plānojuma 2013.–2025. gadam grozījumu teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi un grafiskā daļa" (stājušies spēkā 2017. gada 27. jūlijā). Saskaņā ar tiem Nekustamais īpašums atrodas transporta infrastruktūras teritorijā, kurā viens no galvenajiem izmantošanas veidiem ir transporta lineārā infrastruktūra.
Noteikumu Nr. 776 5.3. apakšpunkts noteic, ka pašvaldība atsavināšanas ierosinājumam pievieno Valsts vides dienesta izdotos tehniskos noteikumus vai Vides pārraudzības valsts biroja atzinumu par paredzētās darbības ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu, ja to paredz normatīvie akti par ietekmes uz vidi novērtējumu. Tādas valsts meža zemes atsavināšana, uz kuras atrodas ceļš, nav iekļauta to darbību sarakstā, kurai atbilstoši Ministru kabineta 2015. gada 27. janvāra noteikumu Nr. 30 "Kārtība, kādā Valsts vides dienests izdod tehniskos noteikumus paredzētajai darbībai" pielikumam būtu jāizsniedz tehniskie noteikumi, un nav ietverta likuma "Par ietekmes uz vidi novērtējumu" 1. un 2. pielikumā minēto to darbību sarakstā, kurām būtu nepieciešamas ietekmes uz vidi un ietekmes uz vidi sākotnējā izvērtējuma procedūras.
Noteikumu Nr.776 5.4. apakšpunkts noteic, ka pašvaldība valsts meža zemes atsavināšanas ierosinājumam pievieno Dabas aizsardzības pārvaldes atzinumu (ja uz darbību neattiecas šo noteikumu 5.3. apakšpunktā minētā prasība) par plānotās darbības atbilstību attiecīgās teritorijas aizsardzību un izmantošanu regulējošo normatīvo aktu prasībām, ja atsavināmā valsts meža zeme atrodas īpaši aizsargājamā dabas teritorijā vai mikroliegumā. Konkrētajā gadījumā Pašvaldībai nav nepieciešams iesniegt minēto atzinumu, jo nekustamais īpašums neatrodas īpaši aizsargājamā teritorijā vai mikroliegumā.
Noteikumu Nr. 776 6. punkts noteic: ja atsavināšana nepieciešama ceļu būvniecībai vai atsavinot tādu valsts meža zemi, uz kuras atrodas ceļš, pievieno grafisko ieceres risinājuma plānu vizuāli uztveramā mērogā (M 1:500 vai M 1:1000), kurā iezīmēta skartās valsts meža zemes robeža, ieceres izvietojums zemes vienībā un tās galvenie parametri (garums, platums, laukums), un aktuālo teksta un grafisko informāciju no NĪVKIS, ja inženierbūve ir reģistrēta NĪVKIS, kā arī izziņu par ilgtermiņa ieguldījumu uzskaiti inženierbūvei, ja būve atrodas pašvaldības bilancē. Minētajā punktā norādītie parametri ir konstatējami no zemes robežu plāna zemes vienībai ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 un NĪVKIS izdrukas datiem par Nekustamo īpašumu.
Tā kā, Dobeles novada pašvaldībai pārņemot nekustamo īpašumu bez atlīdzības savā īpašumā, tas būs publiski pieejams un netiks izmantots saimnieciskajai darbībai, nododot nekustamo īpašumu Pašvaldības īpašumā, komercdarbības atbalsta nosacījumi nav jāievēro.     
 
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Meža likuma 44. panta ceturtās daļas 2. punkta "a" apakšpunktu zemesgrāmatā ierakstītās valsts meža zemes atsavināšanu var atļaut ar ikreizēju Ministru kabineta rīkojumu, ja valsts meža zeme nepieciešama Pašvaldību likumā noteikto pašvaldības autonomo funkciju izpildei, tostarp ceļu būvniecībai vai tādas valsts meža zemes atsavināšanai, uz kuras atrodas ceļš. Minētā pašvaldības autonomā funkcija atbilst Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. punktam, kurā noteikts, ka pašvaldību autonomajās funkcijās ietilpst gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Atbilstoši Meža likuma 44. panta piektajai daļai Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā valsts meža zeme atsavināma šā panta ceturtās daļas 2. punktā minēto pašvaldības autonomo funkciju izpildei. Kārtību, kādā valsts meža zeme atsavināma pašvaldības autonomo funkciju veikšanai, reglamentē noteikumi Nr. 776.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekta būtība ir Zemkopības ministrijai nodot bez atlīdzības Dobeles novada pašvaldības īpašumā valsts meža zemi pašvaldības autonomās funkcijas izpildei, ievērojot Atsavināšanas likuma 42. panta pirmajā daļā ietverto prasību par valsts nekustamā īpašuma nodošanu atpakaļ Zemkopības ministrijai, ja iestāsies rīkojuma projekta 2. punktā minētais apstāklis un nekustamais īpašums vairs netiks izmantots Ministru kabineta rīkojumā minētās funkcijas izpildei.
Ievērojot nekustamajam īpašumam noteikto apgrūtinājumu – valsts nozīmes kultūras pieminekļu teritorija un objekti, kā arī likuma "Par kultūras pieminekļu aizsardzību" 8. pantā noteikto, ka Nacionālajai kultūras mantojuma pārvaldei jāpaziņo par nodomu atsavināt valsts nozīmes kultūras pieminekli, šajā gadījumā nav nepieciešams nosūtīt attiecīgu paziņojumu un izsniegt norādījumus attiecībā uz nekustamo īpašumu, jo nekustamais īpašums nav iekļauts Valsts aizsargājamo kultūras pieminekļu sarakstā kā atsevišķs valsts nozīmes kultūras piemineklis (https://likumi.lv/ta/id/303392-par-valsts-aizsargajamo-kulturas-piemineklu-sarakstu). Vienlaikus kultūras pieminekļa (vai pieminekļa daļas, vai pieminekļa teritorijā/aizsardzības zonā esoša objekta) īpašniekam (valdītājam) ir saistošs likums "Par kultūras pieminekļu aizsardzību" un Ministru kabineta 2021. gada 26. oktobra noteikumi Nr. 720 "Kultūras pieminekļu uzskaites, aizsardzības, izmantošanas un restaurācijas noteikumi".  
Nekustamais īpašums ir apgrūtināts ar lietu tiesībām, tostarp dažādām aizsargjoslām. Aizsargjoslu veidus un to funkcijas, kā arī saimnieciskās darbības aprobežojumus aizsargjoslās reglamentē Aizsargjoslu likums. Tādējādi Dobeles novada pašvaldībai kā nekustamā īpašuma īpašniecei būs saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam, kā arī saskaņā ar Aizsargjoslu likuma 18. pantu – aizsargjosla, kas ir noteikta ūdensnotekai "Vecslampe".
Ministru kabineta 2018. gada 12. jūnija noteikumos Nr. 326 "Būvju klasifikācijas noteikumi" noteikts, ka inženierbūves ir visas būves, kurām nav ēku pazīmju, tajā skaitā akvedukti, apūdeņošanas un meliorācijas hidrobūves. Atbilstoši likuma "Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatā" 19. panta pirmās daļas 4. punktā noteiktajam Zemesgrāmatā kā patstāvīgi īpašuma objekti nav ierakstāmas tādas transporta būves kā akvedukti, apūdeņošanas un kultivācijas hidrobūves. Tas nozīmē, ka nekustamajā īpašumā pirmsreģistrētā meliorācijas būve ar kadastra apzīmējumu 4668 002 0104 001 nav reģistrējama zemesgrāmatā kā patstāvīgs īpašuma objekts.
Meliorācijas likuma 4.panta pirmā daļā noteikts, ka ZMNĪ izdod tehniskos noteikumus noteiktām darbībām meliorētajās zemēs un ekspluatācijas aizsargjoslās ap meliorācijas būvēm un ierīcēm, tostarp būvju un inženierkomunikāciju būvniecībai, pārvietošanai un pārbūvei, kā arī citām darbībām vietās, kur tas var traucēt meliorācijas sistēmas darbības režīmu. Saskaņā ar Meliorācijas likuma 10. pantu meliorācijas sistēmas būvniecību kontrolē pašvaldības būvvalde, savukārt Meliorācijas likuma 11. pants noteic, ka meliorācijas sistēmas ekspluatāciju un uzturēšanu uzrauga valsts un pašvaldību institūcijas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Tādējādi Dobeles novada pašvaldībai kā nekustamā īpašuma īpašniecei un ZMNĪ kā meliorācijas būves valdītājai būs saistoša normatīvajos aktos noteiktā kārtība, īstenojot savstarpējās tiesiskās attiecības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Rīkojuma projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo papildu līdzekļi no valsts budžeta nav nepieciešami. Dobeles novada pašvaldība segs izdevumus, kas saistīti ar nekustamā īpašuma pārreģistrāciju uz Dobeles novada pašvaldības vārda.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr.970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama to tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Tā kā rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Tiesību aktu projektu publiskajā portālā un Ministru kabineta tīmekļvietnes sadaļā "Tiesību aktu projekti". 
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis", tos publicējot elektroniski tīmekļvietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Zemkopības ministrija
  • Dobeles novada pašvaldība
  • AS "Latvijas valsts meži"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi