Anotācija (ex-ante)

22-TA-3107: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2022. gada 5. jūlija noteikumos Nr. 420 "Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība negatīvo ekonomisko seku mazināšanai lauksaimniecības produktu pārstrādes nozarē"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Nepieciešams turpināt pārtikas nozares atbalstu arī periodā  no 2022.gada 1. novembra līdz 31. decembrim tā kā nozarei nav uzkrāti pietiekami finanšu līdzekļi, it īpaši pēc Covid -19 krīzes pārvarēšanas, lai esošajā situācijā, kad pastāvīgi pieaug energoresursu un citu ražošanas materiālu cenas, nodrošinātu nozares komersantu dzīvotspēju un noturētu saimniecisko aktivitāti.
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pagarināt atbalsta periodu atbalstam, kas noteikts ar Ministru kabineta 2022.gada 5. jūlija noteikumiem Nr. 420 “Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība negatīvo ekonomisko seku mazināšanai lauksaimniecības produktu pārstrādes nozarē” (turpmāk - MK noteikumi Nr. 420), nosakot trešo atbalsta perioda kārtu no 2022.gada 1.novembra līdz 31.decembrim, dodot komersantiem iespēju par šo periodu saņemt  avansa maksājumu. Precizēt atbalsta saņemšanas nosacījumus trešā kārtā un palielināt maksimālo atbalsta apjomu MK noteikumi Nr. 420 II. nodaļā noteiktajam atbalstam.
 
 
Spēkā stāšanās termiņš
Jebkādi citi nosacījumi (atrunāti tiesību aktā)
Pamatojums
-

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
MK noteikumi Nr. 420 paredz  atbalstu pārtikas ražošanas nozarei līdz šī gada 31.oktobrim. Šobrīd ir noslēgusies atbalsta pieteikšanās pirmā kārta par atbalsta periodu līdz 2022. gada 31.maijam un ir izsludināta atbalsta pieteikšanās kārta par periodu no 2022.gada 1. jūnija līdz 31. oktobrim. Ņemot vērā to, ka ražošanas izmaksas tupina kāpt un pārdošanas cenas nespēj kompensēt šo kāpumu,  atbalsts nozarei būtu nepieciešams arī turpmākos šī gada mēnešos. Tā kā atbalsts ir jāizmaksā līdz šī gada beigām, tad par šī gada novembri un decembri ir jāparedz avansa maksājums.
Eiropas Komisija 2022.gada 28.oktobrī pieņēma jaunu paziņojumu “Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu” (C(2022) 7945 final)  (turpmāk – Krīzes pagaidu regulējums ),  kas aizstāj 2022. gada 23. martā pieņemto krīzes pagaidu regulējumu. Iepriekšējo krīzes pagaidu regulējumu atceļ no 2022. gada 27. oktobra. Krīzes pagaidu regulējums pilnveido atbalsta saņemšanas nosacījumus t.sk. palielina vienam atbalsta pretendentam pieejamo atbalsta apjomu, precizē atbalsta saņemšanas kritērijus un palielina atbalsta apjomu.  
Atbalsta shēma,  kas paredzēta ar MK noteikumiem Nr. 420 ir saskaņota ar Eiropas Komisiju, kura ir pieņēmusi lēmumu Nr. Nr.SA.103707 par tās saderību ar iekšējo tirgu. Paredzētas izmaiņas atbalsta shēmā arī ir jāsaskaņo ar EK, ņemot vērā  Krīzes pagaidu regulējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Sākoties Krievijas iebrukumam Ukrainā, situācija pārtikas ražošanas nozarē ir vēl straujāk pasliktinājusies – strauji ir palielinājušās ražošanas izmaksas, traucēta izejvielu un citu ražošanas materiālu piegāde, jo Krievijas iebrukums Ukrainā ir radījis tirdzniecības ar Ukrainu piegādes ķēžu traucējumus.
Pārtikas ražošanas nozarei nav uzkrāti pietiekami finanšu līdzekļi, it īpaši pēc Covid -19 krīzes pārvarēšanas, lai esošajā situācijā, kad pastāvīgi pieaug energoresursu un citu ražošanas materiālu cenas, nodrošinātu nozares komersantu dzīvotspēju un noturētu saimniecisko aktivitāti.
Esošā situācija liecina, ka 2022.gada nogale daudziem komersantiem var būt izšķiroša ne tikai energoizmaksu segšanai, bet arī lēmumiem par turpmāku darbības attīstību.
Pašreiz atbalsts pārtikas ražošanas nozarei ir paredzēts līdz šī gada 31.oktobrim.  Ņemot vērā, ka esošā ģeopolitiskā situācija neuzlabojas un turpinās resursu cenu pieaugums būtu nepieciešams paredzēt arī turpmāku atbalstu pārtikas ražošanas nozarei.

 
Risinājuma apraksts
Atbalsts atbilstoši  Krīzes pagaidu regulējums ir pieejams no 2022. gada 1. februāra līdz 2023. gada 31. decembrim. Saskaņotā atbalsta shēma paredz, ka jau patreiz lauksaimniecības produktu pārstrādes  nozarei atbalsts ir pieejams līdz šī gada 31.oktobrim, tad atbalsta periods tiek papildināts ar trešo atbalsta perioda kārtu no 2022.gada 1. novembra līdz  31.decembrim.
Tā kā atbilstoši saskaņotajai atbalsta shēmai  un finansējuma piešķiršanas nosacījumiem atbalsts  ir jāizmaksā līdz šī gada 31.decembrim, tad noteikumu projektā paredzēts, ka atbalsta pretendenti varēs saņemt  avansa maksājumu par atbalsta perioda trešo kārtu.
Ņemot vērā termiņu kurā ir iespējams saskaņot  šo atbalsta shēmu ar Eiropas Komisiju, tad pieteikšanās uz atbalsta avansa maksājumu ir noteikta  šī gada 15.decembrī, lai LAD var veikt iesniegumos iesniegto provizorisko datu atbilstības atbalsta saņemšanas nosacījumiem pārbaudi un izmaksāt avansa maksājumu līdz šī gada 31.decembrim.
Lai pieteiktos atbalstam trešajā kārtā  atbalsta pretendents iesniegumu par avansa maksājumu iesniedz  līdz 2022.gada 15.decembrim  ar provizoriskiem datiem atbalsta aprēķināšanai, savukārt informāciju par  faktiskajām attiecināmajām izmaksām atbalsta aprēķināšanai, tai skaitā zvērināta revidenta ziņojumu par datu patiesuma atbilstību iesniedz  līdz 2023.gada 31.janvārim. Noteikumu projekts paredz, ka Zemkopības ministrija līdz šī gada 1.decembrim Latvijas Vēstnesī publicē informāciju par trešajā kārtā pieejamo finansējumu.
Atbilstoši  Krīzes pagaidu regulējumam, kas pieņemts šī gada 28.oktobrī MK noteikumu Nr. 420 II. nodaļā “Atbalsts iepakojuma un energoresursu izmaksu pieauguma vai EBIT samazinājuma segšanai” tiek paaugstināts pieejamais maksimālā atbalsta apmēru vienam atbalsta pretendentam no 400 000 euro  uz 2 milj. euro”.  
Lai LAD varētu piemērot proporcionālu atbalsta apmēra samazinājumu, gadījumos, kad pieprasītā atbalsta apmērs pārsniedz pieejamo finansējumu, kā arī,  lai Zemkopības ministrija varētu šī gada 1.decembrī izsludināt pieejamā finansējuma atlikumu, LAD jāfiksē pieprasītā atbalsta summa, atbilstoši iesnieguma brīdī esošajiem atbalsta saņemšanas nosacījumiem, tai skaitā maksimālā atbalsta apmēram.
Šajā noteikumu projektā paredzēto maksimālā atbalsta apjoma palielinājumu  MK noteikumu Nr. 420 II nodaļā noteiktajam atbalstam nepiemēro izgludinātajām pieteikšanās kārtām,   tā kā pirmās kārtas atbalsts jau ir izmaksāts, bet otrai kārtai iesniegumu iesniegšana atbalsta saņemšanai beidzās šī gada 21. novembrī.
Tādēļ uz paredzēto maksimālo atbalsta apjoma  palielinājumu (līdz 2 milj. euro) atbalsta pretendenti varēs pretendēt iesniedzot savus iesniegumus līdz 15.decembrim par pirmo, otro un trešo atbalsta perioda kārtu.
Attiecībā uz atbalsta perioda trešo kārtu precizēta atbalsta aprēķināšanas kārtība attiecībā uz atbalstu par EBIT samazinājumu nosakot, ka atbalsts tiek paredzēts par EBIT samazinājumu atbalsta perioda trešajā kārtā, tā kā vidējais EBIT samazinājums attiecīgajā periodā neatspoguļo likviditātes grūtības ar kurām saskaras komersanti. 
MK noteikumu Nr. 420 III. nodaļā “Atbalsts dabasgāzes un elektroenerģijas cenu pieauguma segšanai”.   noteiktajam atbalstam  elektroenerģijas un dabasgāzes izmaksu kompensēšanai trešajā kārtā tiek mainīti atbalsta saņemšanas nosacījumi. Paredzēts, ka aprēķinot attiecināmas izmaksas 2021. gada vidējai cenai tiek piemērots koeficients 1,5 nevis 2, bet atbalsta apjoms no 30% tiek paaugstināts uz 50% no attiecināmajam izmaksām. 
Precizēta MK noteikumu Nr. 420  12.punkta redakcija tā  kā nelikumīga saņemta komercdarbības atbalsta  atmaksa attiecas tikai uz gadījumiem, kad ir pārkāptas  šajos noteikumos noteiktās  komercdarbības atbalsta prasības.
Lai novērstu MK noteikumu Nr. 420 15. punkta interpretācijas iespējās ir precizēta šī punkta redakcija, lai noteiktu  tieši kuras atbalsta programmas datus dienestam ir jāglabā 10 gadus. 
MK noteikumu Nr. 420 21.2 punktā veikts tehnisks precizējums atbilstības kritērijā, lai novērstu interpretācijas iespējās,  tā kā atbilstoši Krīzes pagaidu regulējuma 2.4. sadaļai atbalsta  pretendēts var pieteikties uz atbalstu, ja tam dabasgāzes vai elektroenerģijas izmaksas ir dubultojušās un šāda pieeja tālāk tiek izmantota arī atbalsta attiecināmo izmaksu aprēķināšanā.
Lai pieteiktos avansa maksājumam atbalsta pretendents LAD elektroniskajā sistēmā iesniedz pieteikumu kurā norāda provizoriskos datus  iespējamā atbalsta aprēķināšanai, kā arī apliecina savu atbilstību  atbalsta saņemšanas nosacījumiem. LAD veic atbalsta pretendenta atbilstības un iesniegto datu atbilstības pārbaudi un pārliecinās, ka atbalsta pretendents nepārsniedz  noteikumos noteikto  maksimālo atbalsta apjomu vienam pretendentam.
Tie atbalsta pretendenti, kuri būs saņēmuši avansa maksājumu līdz 2023.gada 31. janvārim iesniedz  iesniegumus ar faktiskajām izmaksām, kā arī visu nepieciešamo informāciju, kas noradītā MK noteikumu Nr. 420 II. un III. nodaļā norādītajā  iesniegumā.  Attiecīgo datu atbilstību apliecina zvērināta revidenta ziņojums. 
Ja izmaksātais atbalsta avansa maksājums pārsniedz aprēķināto atbalsta apjomu  atbalsta pretendentam ir pienākums 30 dienu laikā atmaksāt  atbalsta starpību. Ja atbalsta starpība netiek atmaksāta, tad dienests atgūst nelikumīgo komercdarbības atbalstu atbilstoši šo noteikumu 12.punkta nosacījumiem. Kā arī atbilstoši Krīzes pagaidu regulējumam dienests pirms avansa maksājumu izmaksas pārbauda vai piešķirtais atbalsts nepārsniedz šajos noteikumos noteiktos maksimālos atbalsta apjomus. Tapāt šāda pārbaude tiek veikta pēc faktisko izmaksu iesniegšanas. Visus maksājumus, kas pārsniedz maksimālos atbalsta apjomus vai neatbilst šo noteikumu nosacījumiem dienests atgūst sēšu mēnešu laikā pēc trešās kārtas beigām.    
Atbalsts tieša finansiāla atbalsta veidā tiks piešķirts kā valsts atbalsts saskaņā ar Krīzes pagaidu regulējumu un tas paredz izmaiņas -  avansa maksājumu, maksimālo atbalsta apmēru atbalsta pretendentam un citādu EBIT aprēķināšanas kārtību, un  ir mīkstināti atbalsta saņemšanas kritēriji elektroenerģijas un dabasgāzes izmaksu pieauguma kompensēšanai,  nekā  jau ar Eiropas Komisiju saskaņotajā shēmā Nr.SA.103707. Attiecīgi pirms atbalsta administrēšanas uzsākšanas būs nepieciešams paredzētas izmaiņas atbalsta nosacījumos notificēt Eiropas Komisijā un saņemt Eiropas Komisijas lēmumu par atbalsta saderību ar ES iekšējo tirgu.
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • visi uzņēmumi
Ietekmes apraksts
-
Nozare
Apstrādes rūpniecība
Nozaru ietekmes apraksts
Atbalstu varēs saņemt uzņēmumi, kuri darbojas pārtikas nozarē un ir saskarušies ar sekām, ko izraisījis Krievijas iebrukums Ukrainā, tādām kā energoresursu un citu ražošanas materiālu sadārdzinājums, kā arī tie uzņēmumi, kuriem šo apstākļu dēļ ir samazinājušies ieņēmumi, kas apdraud to turpmāku darbību. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

-

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

-

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Projektam būs pozitīva ietekme uz tautsaimniecību, jo uzņēmumi, kas nodarbojas  ar lauksaimniecības produktu pārstādi, varēs saņemt atbalstu, lai mazinātu finanšu grūtības, ko radījusi Krievijas agresija pret Ukrainu. Tiks uzlabota šo uzņēmumu finansiālā situācija un dzīvotspēja un nodrošināta darbības turpināšana, kā arī saglabātas darbavietas.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Tiks uzlabota mazo un vidējo uzņēmumu dzīvotspēja un nodrošināta to darbības turpināšana.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Uzņēmumiem saņemot atbalstu, tiks saglabātas darbavietas.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
3 640,00
visi uzņēmumi
palielinās
Vērtības nozīme:
9,10
9,10
8,00
8
50
50
1
1
3 640,00
Projekts paredz administratīvā sloga palielinājumu uzņēmumiem, jo atbalsts tiks piešķirts, pamatojoties uz atbalsta iesniegumiem. Tā kā atbalsts paredzēts krīzes situācijas radīto seku mazināšanai kā vienreizējs maksājums pretendentiem, kas pretendēs uz atbalstu, administratīvo izmaksu palielinājums netiks kompensēts.
Kopā
3 640,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
visi uzņēmumi
Kopā
0,00
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Noteikumu projekta īstenošana tiks nodrošināta sākotnēji MK noteikumos Nr.420 plānotā finansējuma ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
-
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022.gada 28.oktobra paziņojums "Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" (turpmāk - Krīzes pagaidu regulējums)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022.gada 28.oktobra paziņojums "Krīzes pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pēc Krievijas agresijas pret Ukrainu" (turpmāk - Krīzes pagaidu regulējums)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Krīzes pagaidu regulējums 55. a. punkts 
1.9. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nav paredzētas stingrākas prasības
Krīzes pagaidu regulējums 57. punkts 
1.10.  apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nav paredzētas stingrākas prasības
Krīzes pagaidu regulējums 68. punkts
1.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nav paredzētas stingrākas prasības
Krīzes pagaidu regulējums 66. e  punkts
1.17. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nav paredzētas stingrākas prasības
Krīzes pagaidu regulējums 78  punkts
1.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Nav paredzētas stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Atbalsta shēma ir saskaņota ar Eiropas Komisijas 2022.gada 22.augusta lēmumu SA.103707 (2022/N)  Latvija TCF Valsts atbalsta piešķiršanas kārtība negatīvo ekonomisko seku mazināšanai lauksaimniecības produktu pārstrādes nozarē.  Tā kā atbalsta shēmā ir paredzētas izmaiņas– paredzēts avansa maksājums, mainīta atbalsta aprēķināšana EBIT samazinājuma gadījumā, palielināts maksimālā atbalsta apmērs atbalsta pretendentam  un pagarināts atbalsta periods līdz krīzes pagaidu regulējumā darbības beigām, tad nepieciešams saskaņot tās ar Eiropas Komisiju.
 
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas

    7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

    Vai projekts skar šo jomu?

    7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

    Vai projekts skar šo jomu?

    7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

    Ietekme
    Jā/Nē
    Skaidrojums
    1. Tiks veidota jauna institūcija
    -
    2. Tiks likvidēta institūcija
    -
    3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
    -
    4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
    -
    5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
    -
    6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
    -
    7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
    -
    8. Cita informācija
    -

    7.5. Cita informācija

    -
    8. Horizontālās ietekmes

    8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.5. uz teritoriju attīstību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.6. uz vidi

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.7. uz klimatneitralitāti

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.11. uz veselību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.13. uz datu aizsardzību

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.14. uz diasporu

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

    Vai projekts skar šo jomu?

    8.2. Cita informācija

    -
    Pielikumi