24-TA-1551: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Nepieciešamība noteikt Ukrainas civiliedzīvotājiem sniedzamos atbalsta pasākumus Latvijas Republikā 2025. gadam saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu un aprēķināt to īstenošanai indikatīvi nepieciešamo finansējumu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Pasākumu plāns atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam nosaka valsts institūciju, pašvaldību, nevalstisko organizāciju un komersantu īstenojamos pasākumus un iesaistāmos resursus, lai nodrošinātu saskaņotu rīcību, sniedzot atbalsta pasākumus Ukrainas civiliedzīvotājiem- gan tiem, kuri jau uzturas Latvijas Republikā, gan tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kuri, bēgot no kara, vēl ieradīsies Latvijas Republikā - 2025. gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Pasākumu plāns atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam paredz atbalsta pasākumus, kas tiks īstenoti no 2025. gada 1. janvāra.
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ukrainas civiliedzīvotājiem palīdzība Latvijas Republikā 2024. gadā tiek nodrošināta saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu, uz tā pamata izdotajiem normatīvajiem aktiem, citiem saistošajiem normatīvajiem aktiem, kā arī saskaņā ar 2023. gada 23. decembra MK rīkojumu Nr. 927 "Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam". Ar minētajiem tiesību aktiem tiek īstenota Eiropas Savienības "Padomes Direktīva 2001/55/EK (2001. gada 20. jūlijs) par obligātajiem standartiem, lai pārvietoto personu masveida pieplūduma gadījumā sniegtu tām pagaidu aizsardzību, un par pasākumiem, lai līdzsvarotu dalībvalstu pūliņus, uzņemot šādas personas un uzņemoties ar to saistītās sekas".
Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 69. pants paredz:
(1) Noteikt, ka budžeta resora 74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” noteikto apropriāciju 70 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam pasākumu plānam atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadā, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
(2) Finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju šā panta pirmajā daļā minētajā programmā Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam pasākumu plānam atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadā un palielināt šā likuma 33. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2024. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
(3) Lai nodrošinātu paredzēto valsts budžeta līdzekļu maksimāli efektīvu izlietošanu, finanšu ministram ir tiesības ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei no šā panta pirmajā daļā minētās programmas pārdalīto un noteiktajiem mērķiem neizmantoto finansējumu pārdalīt no ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes budžeta uz šā panta pirmajā daļā minēto programmu.
Likuma "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 69. pants paredz:
(1) Noteikt, ka budžeta resora 74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” noteikto apropriāciju 70 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam pasākumu plānam atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadā, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
(2) Finanšu ministram ir tiesības palielināt šajā likumā noteikto apropriāciju šā panta pirmajā daļā minētajā programmā Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam pasākumu plānam atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadā un palielināt šā likuma 33. pantā noteikto maksimālo valsts parādu 2024. gada beigās un paplašināt valdības rīcības pieļaujamās robežas valdības saistību izpildei, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas palielinājumu.
(3) Lai nodrošinātu paredzēto valsts budžeta līdzekļu maksimāli efektīvu izlietošanu, finanšu ministram ir tiesības ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei no šā panta pirmajā daļā minētās programmas pārdalīto un noteiktajiem mērķiem neizmantoto finansējumu pārdalīt no ministrijas vai citas centrālās valsts iestādes budžeta uz šā panta pirmajā daļā minēto programmu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2023. gada 23. decembrī ar Ministru kabineta rīkojumu Nr. 927 tika apstiprināts Pasākumu plāns atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2024. gadam (turpmāk – Pasākumu plāns). Pasākumu plāns paredz atbalsta pasākumus laika posmā no 2024. gada 1. janvāra līdz 2024. gada 31. decembrim, un tā izpildei finansējuma avots ir budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" 2024. gadā plānotais finansējums 70 000 000 euro apmērā. Finansējums tiek piešķirts atbilstoši faktiski nepieciešamajiem izdevumiem. Uz 2024. gada 1. oktobri Ukrainas civiliedzīvotāju atbalstam ar Finanšu ministrijas rīkojumu atbildīgajām iestādēm bija pārdalīts finansējums 32 786 766 euro apmērā (uz šo pašu datumu pieņemts ar MK rīkojumu: 47 397 040 euro). Lielākā daļa no šīs summas (14 251 385) pārdalīta Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijai pašvaldību izdevumu kompensēšanai par Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto primāro atbalstu (izmitināšana un ēdināšana) un par palīdzību sociālā un izglītības jomā; kā arī kompensējot pašvaldībām izdevumus par Ukrainas civiliedzīvotājiem sniegto atbalstu valsts pakalpojumu pieteikšanā un fizisko personu reģistrāciju, par vienoto koordinācijas punktu darbību un pašvaldību veiktajiem uzlabojumiem pašvaldību ēkās papildus izmitināšanas vietu nodrošināšanai. Labklājības ministrijai sociālās palīdzības un pakalpojumu sniegšanai pārdalīti 1 400 000 euro.Veselības ministrijai veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem pārdalīti 3 895 078 euro. Sabiedrības integrācijas fondam integrācijas atbalsta pakalpojumu sniegšanai (latviešu valodas apmācības, kultūrorientācijas kursi, u.c.) pārdalīti 6 354 138. Savukārt Izglītības un zinātnes ministrijai izglītības pakalpojumu nodrošināšanai - 1 930 661 euro. Sīkāku informāciju par 2024. gadā atbildīgo ministriju pieprasītajiem un pārdalītajiem finanšu līdzekļiem budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" skatīt Iekšlietu ministrijas sagatavotajos informatīvajos ziņojumos "Par aktuālo situāciju atbalsta sniegšanā Ukrainas civiliedzīvotājiem" (24-TA-1179 un
24-TA-2447). Saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu (Nr. 22 45. §) Iekšlietu ministrija šādus ziņojumus sagatavo un iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā reizi četros mēnešos.
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 1. pants nosaka, ka likumā paredzētais atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem tiek sniegts Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta norises laikā. Karadarbība Ukrainā vēl joprojām ir aktīva, uzbrukumi civiliedzīvotājiem un infrastruktūrai notiek visā Ukrainas teritorijā. Bruņotā konflikta intensificēšanās un tā būtiskas eskalācijas risks saglabājas augsts. Līdz ar to paredzams, ka droša atgriešanās Ukrainā 2025. gadā lielākajai daļai no Eiropas valstīs, tajā skaitā – Latvijā, izmitinātajiem pagaidu aizsardzības saņēmējiem nebūs iespējama. Uz 2024. gada 1. jūniju pagaidu aizsardzības statuss Latvijā bija piešķirts 44 946 personām. Eiropas Savienības dalībvalstīs kopā patvērumu raduši 4, 2 miljoni pagaidu aizsardzības saņēmēju. Ņemot vērā minēto, 2024. gada 13. jūnijā Eiropas Savienības Tieslietu un iekšlietu ministru padomes laikā iekšlietu ministri panāca politisku vienošanos par pagaidu aizsardzības statusa pagarināšanu no kara Ukrainā bēgošajiem trešo valstu pilsoņiem par vēl vienu gadu, proti, līdz 2026. gada 4. martam. Formāli minēto lēmumu paredzēts apstiprināt līdz 2024. gada jūnija beigām.
Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem 2024. gadam darbība beigsies 2024. gada 31. decembrī. Lai savlaicīgi nodrošinātu mērķēta atbalsta turpināšanos Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadā, kā arī mazinātu atbalsta pasākumiem atvēlētā finansējuma pārrāvuma riskus, ir nepieciešams izstrādāt atbalsta pasākumu plānu 2025. gadam un aprēķināt plāna īstenošanai indikatīvi nepieciešamo finansējumu.
Finansējuma aprēķināšanai Iekšlietu ministrija izstrādāja prognozi par 2025. gadā Latvijā no jauna ieceļojošo Ukrainas civiliedzīvotāju skaitu, kas balstās aktuālajos datos par Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijā.
No jauna ieceļojošo Ukrainas civiliedzīvotāju plūsma 2024. gadā saglabājas mērena un stabila. Uz 2024. gada 1.oktobri Fizisko personu reģistrā (FPRIS) bija iekļauti 46 994 Ukrainas civiliedzīvotāju, kuriem ir noteikts Latvijas pagaidu aizsardzības statuss. No tiem vīrieši: 18 521; sievietes: 28 473; vecumā 0-17 gadi: 12 202; 18-64 gadi: 31 022; 65 + gadi: 3767.
2024. gada pirmajos deviņos mēnešos FPRIS no jauna reģistrēto personu skaits ir nostabilizējies vidēji no 450 – 500 jaunām reģistrācijām mēnesī; savukārt anulēts pagaidu aizsardzības statuss šajā pašā laika posmā ticis 1336 personām jeb vidēji 148 personām mēnesī.
Uz 2024. gada 1. oktobri Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta sniegšanai nepieciešamās informācijas reģistrā ( UCASNIR ) pašvaldībās atbalsta saņemšanai kā aktīvi bija reģistrēti 32 304 Ukrainas civiliedzīvotāji. No tiem sievietes: 19 554; vīrieši: 12 742; nepilngadīgie: 8141. Pēdējos deviņos mēnešos UCASNIR no jauna atbalsta saņemšanai reģistrējušās vidēji aptuveni 340 personas mēnesī.
Ņemot vērā minētos datus un pie nosacījuma, ka situācija frontē Ukrainā saglabājas relatīvi līdzīga, Iekšlietu ministrija prognozē, ka 2025. gadā Latvijā no jauna ieradīsies no 6000 līdz 10 000 Ukrainas civiliedzīvotāju.
24-TA-2447). Saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu (Nr. 22 45. §) Iekšlietu ministrija šādus ziņojumus sagatavo un iesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā reizi četros mēnešos.
Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 1. pants nosaka, ka likumā paredzētais atbalsts Ukrainas civiliedzīvotājiem tiek sniegts Krievijas Federācijas izraisītā bruņotā konflikta norises laikā. Karadarbība Ukrainā vēl joprojām ir aktīva, uzbrukumi civiliedzīvotājiem un infrastruktūrai notiek visā Ukrainas teritorijā. Bruņotā konflikta intensificēšanās un tā būtiskas eskalācijas risks saglabājas augsts. Līdz ar to paredzams, ka droša atgriešanās Ukrainā 2025. gadā lielākajai daļai no Eiropas valstīs, tajā skaitā – Latvijā, izmitinātajiem pagaidu aizsardzības saņēmējiem nebūs iespējama. Uz 2024. gada 1. jūniju pagaidu aizsardzības statuss Latvijā bija piešķirts 44 946 personām. Eiropas Savienības dalībvalstīs kopā patvērumu raduši 4, 2 miljoni pagaidu aizsardzības saņēmēju. Ņemot vērā minēto, 2024. gada 13. jūnijā Eiropas Savienības Tieslietu un iekšlietu ministru padomes laikā iekšlietu ministri panāca politisku vienošanos par pagaidu aizsardzības statusa pagarināšanu no kara Ukrainā bēgošajiem trešo valstu pilsoņiem par vēl vienu gadu, proti, līdz 2026. gada 4. martam. Formāli minēto lēmumu paredzēts apstiprināt līdz 2024. gada jūnija beigām.
Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem 2024. gadam darbība beigsies 2024. gada 31. decembrī. Lai savlaicīgi nodrošinātu mērķēta atbalsta turpināšanos Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadā, kā arī mazinātu atbalsta pasākumiem atvēlētā finansējuma pārrāvuma riskus, ir nepieciešams izstrādāt atbalsta pasākumu plānu 2025. gadam un aprēķināt plāna īstenošanai indikatīvi nepieciešamo finansējumu.
Finansējuma aprēķināšanai Iekšlietu ministrija izstrādāja prognozi par 2025. gadā Latvijā no jauna ieceļojošo Ukrainas civiliedzīvotāju skaitu, kas balstās aktuālajos datos par Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijā.
No jauna ieceļojošo Ukrainas civiliedzīvotāju plūsma 2024. gadā saglabājas mērena un stabila. Uz 2024. gada 1.oktobri Fizisko personu reģistrā (FPRIS) bija iekļauti 46 994 Ukrainas civiliedzīvotāju, kuriem ir noteikts Latvijas pagaidu aizsardzības statuss. No tiem vīrieši: 18 521; sievietes: 28 473; vecumā 0-17 gadi: 12 202; 18-64 gadi: 31 022; 65 + gadi: 3767.
2024. gada pirmajos deviņos mēnešos FPRIS no jauna reģistrēto personu skaits ir nostabilizējies vidēji no 450 – 500 jaunām reģistrācijām mēnesī; savukārt anulēts pagaidu aizsardzības statuss šajā pašā laika posmā ticis 1336 personām jeb vidēji 148 personām mēnesī.
Uz 2024. gada 1. oktobri Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta sniegšanai nepieciešamās informācijas reģistrā ( UCASNIR ) pašvaldībās atbalsta saņemšanai kā aktīvi bija reģistrēti 32 304 Ukrainas civiliedzīvotāji. No tiem sievietes: 19 554; vīrieši: 12 742; nepilngadīgie: 8141. Pēdējos deviņos mēnešos UCASNIR no jauna atbalsta saņemšanai reģistrējušās vidēji aptuveni 340 personas mēnesī.
Ņemot vērā minētos datus un pie nosacījuma, ka situācija frontē Ukrainā saglabājas relatīvi līdzīga, Iekšlietu ministrija prognozē, ka 2025. gadā Latvijā no jauna ieradīsies no 6000 līdz 10 000 Ukrainas civiliedzīvotāju.
Risinājuma apraksts
Pasākumu plāns 2025. gadam izstrādāts, ņemot vērā Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto regulējumu. Tas nosaka valsts institūciju, pašvaldību, nevalstisko organizāciju un komersantu īstenojamos pasākumus desmit rīcības virzienos. Ukrainas civiliedzīvotājiem tiek nodrošināta uzturēšanās un tiesības uz nodarbinātību apliecinošu dokumentu izsniegšana, informācijas sniegšanas pakalpojumi, primārais atbalsts izmitināšanai* un ēdināšanai, sociālā palīdzība, finansiālā atbalsta pasākumi, piekļuve izglītībai un veselības aprūpei, ar nodarbinātības veicināšanu saistīti atbalsta pasākumi, valodas apmācības, kultūrorientācijas un citi integrācijas pasākumi, kā arī nodrošina nepilngadīgo bez vecāku pavadības ieceļojušo personu tiesību un interešu nodrošināšanu. Ukrainas civiliedzīvotājiem iespējamā atbalsta apmērs vienam cilvēkam ir veidots, ievērojot pamatprincipu, ka Ukrainas civiliedzīvotājiem sniedzamo pakalpojumu/atbalsta apjoms ir tāds pats un nepārsniedz Latvijas iedzīvotājiem pieejamo atbalsta apmēru. Līdzīgs pamatprincips raksturo arī Igaunijas un Lietuvas atbalsta sistēmu, tādejādi no kara Ukrainā bēgošajām personām sniegtais atbalsts visās Baltijas valstīs veidojas relatīvi līdzīgs. Tāpat kā Latvija, Igaunija un Lietuva ukraiņiem piešķir pagaidu aizsardzības statusu, nodrošinot šīm personām uzturēšanās un nodarbinātības tiesības valstī. Gan Igaunijas, gan Lietuvas regulējums paredz, ka no kara Ukrainā bēgošajiem pienākas tāds pats vai ļoti pietuvināts pakalpojumu un atbalsta klāsts un apjoms, kāds ir šo valstu pilsoņiem un pastāvīgajiem iedzīvotājiem. Tas attiecas uz tādām jomām kā nodarbinātība, izglītība, veselības aprūpe, sociālais atbalsts un pakalpojumi. Visas trīs Baltijas valstis piedāvā arī mērķētus psiholoģiskā atbalsta pakalpojumus, kā arī īsteno dažādus integrācijas pasākumus, tajā skaitā valsts apmaksātus valodu kursus. (Avoti par Lietuvas un Igaunijas atbalsta sistēmu: European Commission, Study on The application of the Temporary Protection Diective: Challenges and good practices in 2023; publicēts: 06.11.2023.; https://home-affairs.ec.europa.eu/whats-new/publications/application-temporary-protection-directive-challenges-and-good-practices-2023_en?prefLang=lv; UNHCR, Regional Refugee Response for the Ukraine Situation 2024; publicēts 2024. gada janvārī; https://reporting.unhcr.org/ukraine-situation-regional-refugee-response-plan-6697 )
Pasākumu plāns attiecas gan uz tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas jau uzturas Latvijas Republikā, gan uz tiem, kas ieceļos 2025. gadā.
Pasākumu plānā iekļautos pasākumus turpina koordinēt un nepieciešamības gadījumā papildu pasākumus nosaka ar Ministru prezidenta 2022. gada 3. marta rīkojumu Nr. 2022/1.2.1.-68 "Par Civilās aizsardzības Operacionālo vadības centru" izveidotais Civilās aizsardzības Operacionālais vadības centrs, kuru vada Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs.
Plānā ietverto atbalsta pasākumu īstenošanai atbildīgo iestāžu kopējais 2025. gadam aprēķinātais nepieciešamais finanšu apjoms indikatīvi veido 77 479 467 euro (ja 2025. gadā Latvijā no jauna ieradīsies 6000 Ukrainas civiliedzīvotāju). Vienlaikus, ievērojot Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra ārkārtas sēdē nolemto (prot. Nr.38 2.§ "Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam" (24-TA-2265) 2.punkts) prioritārajam pasākumam "Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam īstenošana" 2025. gadam atbalstīts finansējums 65 000 000 euro apmērā. Ievērojot finanšu avota (budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" plānotais finansējums) noteikto ietvaru, finansējums, kas pieejams no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai", ministrijām ieplānots proporcionāli, piemērojot koeficientu 0,838931946 (65 000 000 dalīts ar 77 479 467 = 0,838931946) (aprēķins iekļauts anotācijas 1.pielikumā). Tādējādi pasākuma plāna īstenošanai katrai institūcijai indikatīvais papildu pieejamais finansējuma apmērs nepārsniedz pasākumu plāna anotācijas 1.pielikumā noteikto maksimālo apmēru. Gadījumā, ja pasākumu plāna īstenošanai nepieciešams papildu finansējums, attiecīgajai ministrijai sadarbībā ar Iekšlietu ministriju jāizstrādā un attiecīgajam ministram jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvais ziņojums par papildus finanšu līdzekļu piešķiršanu atbilstoši faktiski nepieciešamajam, nepārsniedzot plāna kopējo finanšu apjomu 65 000 000 euro.
*Attiecībā uz primāri sniedzamā atbalsta ietvaros paredzēto izmitināšanas nodrošināšanu normatīvie akti nosaka, ka pašvaldībām ir pienākums izvēlēties ekonomiski visizdevīgāko izmitināšanas veidu (Ministru Kabineta 2022. gada 8.jūnija noteikumi Nr. 339 "Noteikumi par primāri sniedzamā atbalsta nodrošināšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem", 3. punkta 3.1. apakšpunkts). Savukārt mājsaimniecības, kuras sev piederošā mājoklī bez maksas izmitina vienu vai vairākus Ukrainas civiliedzīvotājus, saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.1 panta pirmo daļu ir tiesīgas saņemt atlīdzību ar izmitināšanu saistītu papildu izmaksu kompensēšanai.Savukārt šī paša panta septītajā daļā ir noteikts, ka atlīdzība izmitinātājam: 1) ir pielīdzināma likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" 9. panta pirmās daļas 16. punktā minētajai kompensācijai, kas netiek ietverta gada apliekamajā ienākumā un netiek aplikta ar iedzīvotāju ienākuma nodokli; 2) nav pakļauta ieturējumu veikšanai un parādu piedziņai;
3) nav pieskaitāma faktiskajiem ienākumiem, no kuriem sedzami kreditoru prasījumi fiziskās personas saistību dzēšanas plāna izpildes laikā maksātnespējas procesa ietvaros; 4) netiek ņemta vērā ienākumos, novērtējot izmitinātāja mājsaimniecības materiālo situāciju sociālās palīdzības un trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa piešķiršanai. Šis pats pants tāpat nosaka gan prasības mājoklim, kurā var izmitināt Ukrainas civiliedzīvotājus un saņemt minēto kompensāciju, gan pienākumu pašvaldībām pārliecināties par dubulta finansējuma neesamību, t.i., ka attiecīgais izmitinātājs vienlaikus nesaņem citus atlīdzības veidus par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu.
Pasākumu plāns attiecas gan uz tiem Ukrainas civiliedzīvotājiem, kas jau uzturas Latvijas Republikā, gan uz tiem, kas ieceļos 2025. gadā.
Pasākumu plānā iekļautos pasākumus turpina koordinēt un nepieciešamības gadījumā papildu pasākumus nosaka ar Ministru prezidenta 2022. gada 3. marta rīkojumu Nr. 2022/1.2.1.-68 "Par Civilās aizsardzības Operacionālo vadības centru" izveidotais Civilās aizsardzības Operacionālais vadības centrs, kuru vada Iekšlietu ministrijas valsts sekretārs.
Plānā ietverto atbalsta pasākumu īstenošanai atbildīgo iestāžu kopējais 2025. gadam aprēķinātais nepieciešamais finanšu apjoms indikatīvi veido 77 479 467 euro (ja 2025. gadā Latvijā no jauna ieradīsies 6000 Ukrainas civiliedzīvotāju). Vienlaikus, ievērojot Ministru kabineta 2024. gada 19. septembra ārkārtas sēdē nolemto (prot. Nr.38 2.§ "Informatīvais ziņojums "Par valsts budžeta likumprojektā iekļaujamiem prioritārajiem pasākumiem 2025., 2026., 2027. un 2028. gadam" (24-TA-2265) 2.punkts) prioritārajam pasākumam "Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam īstenošana" 2025. gadam atbalstīts finansējums 65 000 000 euro apmērā. Ievērojot finanšu avota (budžeta resorā "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" plānotais finansējums) noteikto ietvaru, finansējums, kas pieejams no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai", ministrijām ieplānots proporcionāli, piemērojot koeficientu 0,838931946 (65 000 000 dalīts ar 77 479 467 = 0,838931946) (aprēķins iekļauts anotācijas 1.pielikumā). Tādējādi pasākuma plāna īstenošanai katrai institūcijai indikatīvais papildu pieejamais finansējuma apmērs nepārsniedz pasākumu plāna anotācijas 1.pielikumā noteikto maksimālo apmēru. Gadījumā, ja pasākumu plāna īstenošanai nepieciešams papildu finansējums, attiecīgajai ministrijai sadarbībā ar Iekšlietu ministriju jāizstrādā un attiecīgajam ministram jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvais ziņojums par papildus finanšu līdzekļu piešķiršanu atbilstoši faktiski nepieciešamajam, nepārsniedzot plāna kopējo finanšu apjomu 65 000 000 euro.
*Attiecībā uz primāri sniedzamā atbalsta ietvaros paredzēto izmitināšanas nodrošināšanu normatīvie akti nosaka, ka pašvaldībām ir pienākums izvēlēties ekonomiski visizdevīgāko izmitināšanas veidu (Ministru Kabineta 2022. gada 8.jūnija noteikumi Nr. 339 "Noteikumi par primāri sniedzamā atbalsta nodrošināšanu Ukrainas civiliedzīvotājiem", 3. punkta 3.1. apakšpunkts). Savukārt mājsaimniecības, kuras sev piederošā mājoklī bez maksas izmitina vienu vai vairākus Ukrainas civiliedzīvotājus, saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 7.1 panta pirmo daļu ir tiesīgas saņemt atlīdzību ar izmitināšanu saistītu papildu izmaksu kompensēšanai.Savukārt šī paša panta septītajā daļā ir noteikts, ka atlīdzība izmitinātājam: 1) ir pielīdzināma likuma "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli" 9. panta pirmās daļas 16. punktā minētajai kompensācijai, kas netiek ietverta gada apliekamajā ienākumā un netiek aplikta ar iedzīvotāju ienākuma nodokli; 2) nav pakļauta ieturējumu veikšanai un parādu piedziņai;
3) nav pieskaitāma faktiskajiem ienākumiem, no kuriem sedzami kreditoru prasījumi fiziskās personas saistību dzēšanas plāna izpildes laikā maksātnespējas procesa ietvaros; 4) netiek ņemta vērā ienākumos, novērtējot izmitinātāja mājsaimniecības materiālo situāciju sociālās palīdzības un trūcīgas vai maznodrošinātas mājsaimniecības statusa piešķiršanai. Šis pats pants tāpat nosaka gan prasības mājoklim, kurā var izmitināt Ukrainas civiliedzīvotājus un saņemt minēto kompensāciju, gan pienākumu pašvaldībām pārliecināties par dubulta finansējuma neesamību, t.i., ka attiecīgais izmitinātājs vienlaikus nesaņem citus atlīdzības veidus par Ukrainas civiliedzīvotāju izmitināšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Uzturēšanās tiesības, izmitināšana, sociālais atbalsts, piekļuve darba tirgum, izglītības sistēmai un veselības aprūpei, integrācijas pasākumi.
Juridiskās personas
- nevalstiskās organizācijas
Ietekmes apraksts
Atbalsta pakalpojumu sniegšana Ukrainas civiliedzīvotāiem
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
65 552 322
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
65 552 322
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-65 552 322
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-65 552 322
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
552 322
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-65 000 000
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-65 000 000
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pasākuma plāna kopējās izmaksas 2025. gadā ir 65 552 322 euro, tajā skaitā:
- papildu nepieciešams 65 000 000 euro (finansēšanas avots: budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" plānotais finansējums). Finansējuma kopsavilkums atspoguļots anotācijas 1. pielikumā.
- ārvalstu finanšu instrumentu ietvaros 65 713 euro (finansēšanas avots: attiecīgās Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas (Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde));
- Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda Tematiskā mehānisma Ārkārtas palīdzības finanšu instrumenta ("Emergency Assistance") projekta "Atbalsts pārvietotajām personām" ("Support to Displaced Persons from Ukraine in Latvia") ietvaros 486 609 euro (Nodrošinājuma valsts aģentūra). Šis projekts turpināsies arī 2026. gada (ieviesēji būs Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centrs un Nodrošinājuma valsts aģentūra).
Detalizēti izdevumu aprēķini pievienoti anotācijas 1.-15. pielikumā. Pielikumos pievienotie aprēķini ir indikatīvi. Finansējuma sadalījums pa izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem un pasākumiem var tikt precizēts atbilstoši faktiskajai situācijai.
Līdzekļus pasākuma plāna ieviešanai ministrijas pieprasīs atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta pirmajā daļā noteiktajam - pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanai.
- papildu nepieciešams 65 000 000 euro (finansēšanas avots: budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmā 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai" plānotais finansējums). Finansējuma kopsavilkums atspoguļots anotācijas 1. pielikumā.
- ārvalstu finanšu instrumentu ietvaros 65 713 euro (finansēšanas avots: attiecīgās Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas (Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde));
- Patvēruma, migrācijas un integrācijas fonda Tematiskā mehānisma Ārkārtas palīdzības finanšu instrumenta ("Emergency Assistance") projekta "Atbalsts pārvietotajām personām" ("Support to Displaced Persons from Ukraine in Latvia") ietvaros 486 609 euro (Nodrošinājuma valsts aģentūra). Šis projekts turpināsies arī 2026. gada (ieviesēji būs Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs, Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centrs un Nodrošinājuma valsts aģentūra).
Detalizēti izdevumu aprēķini pievienoti anotācijas 1.-15. pielikumā. Pielikumos pievienotie aprēķini ir indikatīvi. Finansējuma sadalījums pa izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem un pasākumiem var tikt precizēts atbilstoši faktiskajai situācijai.
Līdzekļus pasākuma plāna ieviešanai ministrijas pieprasīs atbilstoši faktiski nepieciešamajam apmēram atbilstoši Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8. panta pirmajā daļā noteiktajam - pasākumus atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem primāri finansē no valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļiem, kas iedalīti no budžeta finansētajām institūcijām. Ministru kabinets pēc pamatota ministriju pieprasījuma var pieņemt lēmumu par finansējuma piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" atsevišķā programmā plānotā finansējuma šajā likumā noteiktā atbalsta sniegšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Detalizēti izdevumu aprēķini pievienoti anotācijas 1.-15. pielikumā.
1.pielikums: KOPSAVILKUMS
2.pielikums: Labklājības ministrijas aprēķins
3.pielikums: Satiksmes ministrijas aprēķins
4.pielikums: Veselības ministrijas aprēķins
5.pielikums: Izglītības un zinātnes ministrijas aprēķins
6.pielikums: Kultūras ministrijas aprēķins
7.pielikums: Zemkopības ministrijas aprēķins
8.pielikums: Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas aprēķins
9.pielikums: Ekonomikas ministrijas aprēķins
10.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Iekšlietu ministrijas Informācijas centra) aprēķins
11.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta) aprēķins
12.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Valsts robežsardzes) aprēķins
13.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes) aprēķins
14.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centra) aprēķins
15.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Nodrošinājuma valsts aģentūras) aprēķins
1.pielikums: KOPSAVILKUMS
2.pielikums: Labklājības ministrijas aprēķins
3.pielikums: Satiksmes ministrijas aprēķins
4.pielikums: Veselības ministrijas aprēķins
5.pielikums: Izglītības un zinātnes ministrijas aprēķins
6.pielikums: Kultūras ministrijas aprēķins
7.pielikums: Zemkopības ministrijas aprēķins
8.pielikums: Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas aprēķins
9.pielikums: Ekonomikas ministrijas aprēķins
10.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Iekšlietu ministrijas Informācijas centra) aprēķins
11.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta) aprēķins
12.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Valsts robežsardzes) aprēķins
13.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes) aprēķins
14.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centra) aprēķins
15.pielikums: Iekšlietu ministrijas (Nodrošinājuma valsts aģentūras) aprēķins
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Amata vietu skaita izmaiņas netiek plānotas.
Cita informācija
Likumprojekta "Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam" 66. pants noteic, ka budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmā 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” noteikto apropriāciju 65 000 000 euro apmērā finanšu ministrs pārdala ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai atbilstoši Ministru kabineta apstiprinātajam pasākumu plānam atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadā, ja ir pieņemts attiecīgs Ministru kabineta lēmums un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piecu darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas dienas ir to izskatījusi un nav iebildusi pret apropriācijas pārdali.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32024D1836
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
PADOMES īstenošanas lēmums 2024/1836, ar ko pagarina ar Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/382 ieviesto pagaidu aizsardzību
Apraksts
Padomes īstenošanas lēmums par vienu gadu pagarina Padomes Īstenošanas lēmumā 2022/382 noteiktu pagaidu aizsardzību no Ukrainas pārvietotajām personām, nosakot, ka pagaidu aizsardzība šīm personām ir spēkā līdz 2026. gada 4. martam. Pagaidu aizsardzības statuss paredz noteiktu tiesību un atbalsta apjomu no kara Ukrainā bēgošajām personām.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
PADOMES īstenošanas lēmums 2024/1836, ar ko pagarina ar Īstenošanas lēmumu (ES) 2022/382 ieviesto pagaidu aizsardzību
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
1.pants
Plāns kopumā
Pārņemtas pilnībā
Nē
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms. ES tiesību akts pagarina sākotnējā lēmuma darbību, nemainot tā saturu.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms
Cita informācija
Nav
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde
- Ekonomikas ministrija
- Sabiedrības integrācijas fonds
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- VSIA "Autotransporta direkcija"
- Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra
- VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
- Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome
- Nodrošinājuma valsts aģentūra
- Zemkopības ministrija
- Pārtikas un veterinārais dienests
- Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"
- Labklājības ministrija
- Sociālās integrācijas valsts aģentūra
- Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija
- Finanšu ministrija
- Bērnu aizsardzības centrs
- Kultūras ministrija
- Satiksmes ministrija
- Veselības ministrija
- Iekšlietu ministrija
- Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs
- Valsts policija
- Iekšlietu ministrijas veselības un sporta centrs
- Valsts robežsardze
- Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests
- Nodarbinātības valsts aģentūra
- Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests
- Izglītības un zinātnes ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Pasākumu plānā iekļauti pasākumi Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta sniegšanai nepieciešamās informācijas reģistra (UCASNIR) uzturēšanai un pilnveidei.
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Pasākumu plāns paredz vairākus atbalsta pasākumus sociālo pakalpojumu, palīdzības un finansiālā atbalsta jomā Ukrainas civiliedzīvotājiem.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Pasākumu plāns ietver virkni atbalsta pasākumu Ukrainas civiliedzīvotājiem veselības aprūpes jomā.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Pasākumu plāns paredz vairākus pasākumus nepilngadīgo Ukrainas civiliedzīvotāju tiesību aizsardzības jomā.
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
5. pielikums
Nosaukums
Izglītības un zinātnes ministrijas aprēķins
8. pielikums
Nosaukums
Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas aprēķins
10. pielikums
Nosaukums
Iekšlietu ministrijas (IeM IC) aprēķins
11. pielikums
Nosaukums
Iekšlietu ministrijas (VUGD) aprēķins
12. pielikums
Nosaukums
Iekšlietu ministrijas (VRS) aprēķins
13. pielikums
Nosaukums
Iekšlietu ministrijas (PMLP) aprēķins
14. pielikums
Nosaukums
Iekšlietu ministrijas (IeM VSC) aprēķins
15. pielikums
Nosaukums
Iekšlietu ministrijas (NVA) aprēķins