Anotācija (ex-ante)

22-TA-933: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par ģenerāļa speciālās dienesta pakāpes piešķiršanu N. Grūbim" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par ģenerāļa speciālās dienesta pakāpes piešķiršanu N.Grūbim” (turpmāk – Ministru kabineta rīkojuma projekts) sagatavots, lai saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 20.panta trešo daļu un 22.panta pirmās daļas 11.punktu piešķirtu Valsts policijas priekšnieka vietniekam, Galvenās  administratīvās pārvaldes priekšniekam pulkvedim Normundam Grūbim ģenerāļa speciālo dienesta pakāpi.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 20.panta trešo daļu un 22.panta pirmās daļas 11.punktu piešķirtu Valsts policijas priekšnieka vietniekam, Galvenās  administratīvās pārvaldes priekšniekam pulkvedim Normundam Grūbim ģenerāļa speciālo dienesta pakāpi
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Valsts policijas priekšnieka vietniekam, Galvenās  administratīvās pārvaldes priekšniekam pulkvedim Normundam Grūbim speciālā dienesta pakāpe – pulkvedis ir piešķirta 2013. gada 2.maijā. Valsts policijas priekšnieka vietnieka amatam saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr. 810 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amatu klasifikāciju” ir noteikta amatam atbilstošā augstākā dienesta pakāpe – ģenerālis.  Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 22. panta otro daļu kārtējo speciālo dienesta pakāpi ģenerālis  piešķir pēc piecu gadu nodienēšanas pulkveža speciālajā dienesta pakāpē
Ņemot vērā, ka N.Grūbis saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 25. panta trešo daļu uz 2022. gada 22.martu nodienējis pulkveža dienesta pakāpē „ģenerāļa” dienesta pakāpes piešķiršanas noteikto laiku – vairāk kā piecus gadus, N.Grūbja izglītība pilnībā atbilst normatīvajos aktos izvirzītājām prasībām – iegūts profesionālais maģistra grāds tiesību zinātnē (Latvijas Policijas akadēmija), amatpersonas darbības un tās rezultātu novērtējums ir A2 “atbilst noteiktajām prasībām”, veselības stāvoklis un fiziskā sagatavotība ir atbilstošas normatīvo aktu prasībām, N.Grūbim piešķirama nākošā kārtējā speciālā dienesta pakāpe ģenerālis.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi