22-TA-933: Rīkojuma projekts (Apstiprināšana, iecelšana amatā, speciālās dienesta pakāpes piešķiršana)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par ģenerāļa speciālās dienesta pakāpes piešķiršanu N. Grūbim" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par ģenerāļa speciālās dienesta pakāpes piešķiršanu N.Grūbim” (turpmāk – Ministru kabineta rīkojuma projekts) sagatavots, lai saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 20.panta trešo daļu un 22.panta pirmās daļas 11.punktu piešķirtu Valsts policijas priekšnieka vietniekam, Galvenās administratīvās pārvaldes priekšniekam pulkvedim Normundam Grūbim ģenerāļa speciālo dienesta pakāpi.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 20.panta trešo daļu un 22.panta pirmās daļas 11.punktu piešķirtu Valsts policijas priekšnieka vietniekam, Galvenās administratīvās pārvaldes priekšniekam pulkvedim Normundam Grūbim ģenerāļa speciālo dienesta pakāpi
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts policijas priekšnieka vietniekam, Galvenās administratīvās pārvaldes priekšniekam pulkvedim Normundam Grūbim speciālā dienesta pakāpe – pulkvedis ir piešķirta 2013. gada 2.maijā. Valsts policijas priekšnieka vietnieka amatam saskaņā ar Ministru kabineta 2016. gada 13. decembra noteikumiem Nr. 810 “Noteikumi par Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm amatu klasifikāciju” ir noteikta amatam atbilstošā augstākā dienesta pakāpe – ģenerālis. Saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 22. panta otro daļu kārtējo speciālo dienesta pakāpi ģenerālis piešķir pēc piecu gadu nodienēšanas pulkveža speciālajā dienesta pakāpē
Ņemot vērā, ka N.Grūbis saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 25. panta trešo daļu uz 2022. gada 22.martu nodienējis pulkveža dienesta pakāpē „ģenerāļa” dienesta pakāpes piešķiršanas noteikto laiku – vairāk kā piecus gadus, N.Grūbja izglītība pilnībā atbilst normatīvajos aktos izvirzītājām prasībām – iegūts profesionālais maģistra grāds tiesību zinātnē (Latvijas Policijas akadēmija), amatpersonas darbības un tās rezultātu novērtējums ir A2 “atbilst noteiktajām prasībām”, veselības stāvoklis un fiziskā sagatavotība ir atbilstošas normatīvo aktu prasībām, N.Grūbim piešķirama nākošā kārtējā speciālā dienesta pakāpe ģenerālis.
Ņemot vērā, ka N.Grūbis saskaņā ar Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likuma 25. panta trešo daļu uz 2022. gada 22.martu nodienējis pulkveža dienesta pakāpē „ģenerāļa” dienesta pakāpes piešķiršanas noteikto laiku – vairāk kā piecus gadus, N.Grūbja izglītība pilnībā atbilst normatīvajos aktos izvirzītājām prasībām – iegūts profesionālais maģistra grāds tiesību zinātnē (Latvijas Policijas akadēmija), amatpersonas darbības un tās rezultātu novērtējums ir A2 “atbilst noteiktajām prasībām”, veselības stāvoklis un fiziskā sagatavotība ir atbilstošas normatīvo aktu prasībām, N.Grūbim piešķirama nākošā kārtējā speciālā dienesta pakāpe ģenerālis.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
-
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi