Anotācija (ex-ante)

22-TA-3412: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra noteikumos Nr. 663 "Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestāžu maksas pakalpojumu cenrādis"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots saskaņā ar Likuma par budžetu un finanšu vadību 5.panta devīto daļu, kas nosaka, ka Ministru kabinets izdod noteikumus par valsts tiešās pārvaldes iestāžu sniegto maksas pakalpojumu cenrāžu apstiprināšanu un atbilstoši Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumu Nr.333 „Kārtība, kādā plānojami un uzskaitāmi ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un ar šo pakalpojumu sniegšanu saistītie izdevumi, kā arī maksas pakalpojumu izcenojumu noteikšanas metodika un izcenojumu apstiprināšanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.333) 18.punktam.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir veikt grozījumus Ministru kabineta 2019.gada 17.decembra noteikumos Nr.663 "Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības iestāžu maksas pakalpojumu cenrādis" (turpmāk – MK noteikumi Nr.663), lai nodrošinātu pakalpojumu un to cenu aktualizāciju, precizētu atsevišķu izglītības iestāžu maksas pakalpojumu nosaukumus, papildinātu cenrādi ar jauniem pakalpojumiem, kā arī precizētu izglītības iestāžu nosaukumus, ņemot vērā normatīvajos aktos paredzētās profesionālās izglītības kompetences centru statusa izmaiņas.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2023.
Pamatojums
Projekts paredz, ka grozījumi MK noteikumos Nr.663 stājas spēkā 2023.gada 1.janvārī, lai izglītības iestādes, uzsākot jauno saimniecisko gadu, nodrošinātu pakalpojumu sniegšanu atbilstoši aktualizētajam cenrādim.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašreiz spēkā esošais cenrādis ir apstiprināts ar MK noteikumiem Nr.663. Iepriekšējie grozījumi MK noteikumos Nr.663, ar kuriem tika aktualizētas izglītības iestāžu pakalpojumu cenas, tika veikti 2020.gada 22.septembrī, un ir pagājuši vairāk kā divi gadi un izglītības iestādes ir norādījušas uz nepieciešamību veikt cenrāža aktualizāciju.

2022.gada 3.martā tika pieņemti grozījumi Profesionālās izglītības likumā, kas paredz atteikšanos no “Profesionālā izglītības kompetences centra” statusa, kas bija spēkā līdz minēto grozījumu spēkā stāšanās brīža. Vienlaikus ar minētajiem grozījumiem, kā arī ar 2022.gada 15.septembra grozījumiem Profesionālās izglītības likumā tika ieviesti jauni profesionālās izglītības iestāžu veidi: tehnikums, mākslu izglītības kompetences centrs, profesionālā vidusskola, profesionālās tālākizglītības centrs un koledža, kā arī noteikts, ka profesionālās izglītības iestādes statusu nosaka tās dibinātājs, kā arī to, ka profesionālās izglītības iestādes atbilstību attiecīgajam profesionālās izglītības iestādes statusam izvērtē izglītības iestādes akreditācijas procesā. Lai izvērtētu Kultūras ministrijas padotībā esošo izglītības iestāžu atbilstību Profesionālās izglītības likumā noteiktam profesionālās izglītības iestādes statusam, ar Kultūras ministrijas 2022.gada 11.oktobra rīkojumu Nr.2.5-1-160 “Par Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās vidējās izglītības iestāžu statusa noteikšanas komisijas apstiprināšanu” tika izveidota Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās vidējās izglītības iestāžu statusa noteikšanas komisija. Pamatojoties uz komisijas veikto izvērtējumu Kultūras ministrija sagatavoja Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālo izglītības iestāžu statusa noteikšanu un to nosaukumiem” (22-TA-3587), kurā ir noteikti Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālo izglītības iestāžu statusi un to nosaukumi. Ņemot vērā minēto, MK noteikumos Nr.663 ir nepieciešams precizēt Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālo izglītības iestāžu statusus un nosaukumus.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tā kā kopš iepriekšējiem grozījumiem MK noteikumos Nr.663, ar kuriem tika aktualizētas izglītības iestāžu pakalpojumu cenas, ir pagājuši vairāk kā divi gadi, izglītības iestādes ir norādījušas uz nepieciešamību veikt MK noteikumos Nr.663 ietvertā cenrāža aktualizāciju. Izglītības iestādes ir konstatējušas, ka ir nepieciešams precizēt atsevišķu pakalpojumu nosaukumus, svītrot no cenrāža atsevišķus pakalpojumus, kurus tās vairs nesniedz, aktualizēt atsevišķu pakalpojumu nosaukumus un cenas, ņemot vērā pakalpojumu faktiskās izmaksas, kas salīdzinot ar pašlaik spēkā esošo cenrādi, ir vairumā gadījumu augušas.

Ministru kabineta 2021.gada 1.jūnija noteikumi Nr.352 „Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr.352) nosaka Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtību, tai skaitā Latvijas Goda ģimenes apliecības piešķiršanas un izmantošanas kārtību, kā arī apliecības anulēšanas gadījumus un kārtību. MK noteikumu Nr.352 6.1.punkts nosaka, ka Sabiedrības integrācijas fonds pieņem lēmumu par Latvijas Goda ģimenes apliecības piešķiršanu, pamatojoties uz personas iesniegumu, ja personas aprūpē ir trīs bērni vai vairāk bērnu, tai skaitā audžuģimenē vai aizbildnībā esoši bērni un pilngadīgas personas, kuras nav sasniegušas 24 gadu vecumu, ja viņas iegūst vispārējo, profesionālo vai augstāko izglītību. MK noteikumu Nr.352 9.punkts nosaka, ka Sabiedrības integrācijas fonds Latvijas Goda ģimenes apliecību izsniedz MK noteikumu Nr.352 6.1.punktā minētajām personām no sešu gadu vecuma un personai, kura iesniegusi iesniegumu Sabiedrības integrācijas fondam par Latvijas Goda ģimenes apliecības saņemšanu. Savukārt MK noteikumu Nr.352 35.punkts nosaka, ka tiesības izmantot Latvijas Goda ģimenes apliecību ir personai, uzrādot personu apliecinošu dokumentu vai derīgu autovadītāja apliecību, bērnam, uzrādot skolēna apliecību vai personu apliecinošu dokumentu, pilngadīgajai personai, kura nav sasniegusi 24 gadu vecumu un turpina iegūt izglītību, uzrādot apliecību kopā ar studenta apliecību vai personu apliecinošu dokumentu. MK noteikumu Nr.352 41.punkts nosaka, ka MK noteikumu Nr.352 6.1.2., 10.8. un 14.3.apakšpunkts, 16.punkts, 23.3. un 35.4.apakšpunkts zaudē spēku 2021.gada 31.decembrī.

Ar MK noteikumu Nr.352 spēkā stāšanos 2021.gada 5.jūnijā spēku zaudējuši ir Ministru kabineta 2016.gada 5.janvāra noteikumi Nr.15 „Valsts atbalsta programmas „Latvijas Goda ģimenes apliecība „3+ Ģimenes karte”” īstenošanas kārtība”. Savukārt MK noteikumu Nr.352 40.punkts nosaka, ka valsts atbalsta programmas „Latvijas Goda ģimenes apliecība „3+ Ģimenes karte”” ietvaros daudzbērnu ģimenei izsniegtā Latvijas Goda ģimenes apliecība „3+ Ģimenes karte” ir derīga līdz apliecības plastikāta kartes derīguma termiņa beigām.

Kultūras ministrijas padotībā ir desmit profesionālās vidējās izglītības iestādes, četrām no tām šobrīd ir piešķirts profesionālās izglītības kompetences centra statuss. Taču, ņemot vērā normatīvo aktu izmaiņas un Kultūras ministrijas veikto izvērtējumu, ir sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālo izglītības iestāžu statusa noteikšanu un to nosaukumiem” (22-TA-3587), kas paredz mainīt šo četru profesionālās izglītības kompetences centru statusu uz mākslu izglītības kompetences centru statusu. MK noteikumos Nr.663 ir nepieciešams veikt grozījumus, precizējot izglītības iestāžu nosaukumus.
 
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu izmaiņas, ir nepieciešams veikt grozījumus MK noteikumu Nr.663 pielikumā.

Izglītības iestādes ir izvērtējušas to sniegtos pakalpojumus, un ir konstatēts, ka atsevišķus pakalpojumus izglītības iestādes vairs nesniedz un tādējādi tos nepieciešams svītrot. Līdz ar to tiek svītroti MK noteikumu Nr.663 pielikuma 1.12., 6., 4.4., 4.5., 4.6., 6.6.3., 9.16., 9.22, 9.23, 9.24., 9.25., 9.26., 9.27., 9.28. un 9.29.punktā norādītie pakalpojumi.

Tāpat arī konstatēts, ka nepieciešama atsevišķu pakalpojumu nosaukumu precizēšana, lai nodrošinātu nosaukumu atbilstību sniedzamā pakalpojuma būtībai. Tāpēc Projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr.663 pielikuma 1.11., 6.6.3., 9.1., 9.2., 9.3., 9.4., 9.8., 9.9., 9.10., 9.15. un 9.22.punktā norādīto pakalpojumu nosaukumus.

Lai nodrošinātu elastīgu un faktiskajām izmaksām atbilstošu cenu noteikšanu par transporta pakalpojumu izmantošanu Alfrēda Kalniņa Cēsu mūzikas vidusskolā, Projektā svītrots pašreiz spēkā esošais MK noteikumu Nr.352 1.12.punkts "transportlīdzekļa ekspluatācijas izdevumi nomas periodā" un attiecīgi precizēts MK noteikumu Nr.352 1.11.punkta nosaukums, paredzot, ka turpmāk kopējās transporta pakalpojumu izmaksas (ietverot arī ekspluatācijas izmaksas) tiks noteiktas ar tāmi, kas ietvers faktiskās izmaksas.

Attiecībā uz Projekta pielikuma 9.15.punktā ietverto pakalpojumu "aprīkojuma, instrumentu noma", kurus sniedz profesionālās izglītības kompetences centrs "Nacionālā Mākslu vidusskola", norādāms, ka minētā izglītības iestāde īsteno ne tikai mūzikas izglītības programmas, bet arī mākslas izglītības programmas un dažādas citas izglītības programmas, piemēram, interešu izglītības, tālākizglītības un mūžizglītības programmas, kuru īstenošanai tiek izmantoti dažādi instrumenti, kas nav uzskatāmi par mūzikas instrumentiem. Tādējādi Projekta pielikuma 9.15.punktā ietvertais pakalpojums ir izdalīts kā atsevišķs pakalpojums un tas neattiecas uz mūzikas instrumentu nomu, un nedublē iepriekšējos punktos noteiktos pakalpojumus par mūzikas instrumentu nomu.

Papildus tam atbilstoši izglītības iestāžu veiktajiem aprēķiniem, nepieciešamas pārskatīt atsevišķu pakalpojumu cenas un to noteikšanas principus.

Ņemot vērā to, ka pašreizējos apstākļos ir ļoti mainīgas pakalpojumu un materiālu izmaksas, kuru vērtību ir grūti paredzēt ilgāku laika periodu uz priekšu, kā arī to, ka ir mainīga pakalpojuma sniegšanā iesaistīto darbinieku atlīdzības sadaļa, secināts, ka atsevišķiem pakalpojumiem būtu lietderīgi mainīt MK noteikumu Nr.663 pielikumā noteiktās fiksētās cenas uz to, ka šiem pakalpojumiem cenas tiek noteiktas, pamatojoties uz tāmi. Galvenokārt šie pakalpojumi ir saistīti ar pakalpojumiem par telpu nomu, transporta pakalpojumiem, dienesta viesnīcas pakalpojumu sniegšanu, kuru izdevumi pašreiz ir ļoti mainīgi, kā arī par mācību maksu interešu izglītības programmās, jo šo izglītības programmu apjoms, dalībnieku skaits un izmaksas var mainīties atkarībā no izglītības programmas stundu skaita un faktiskajām izmaksām. Projekts paredz precizēt MK noteikumu Nr.663 pielikuma 2.4., 2.5., 2.8.1., 2.8.2., 5.2., 9.4., 9.7., 9.8., 9.9., 9.15., 9.20., 9.21. un 9.22.punktā noteiktās pakalpojumu cenas uz “tāme”. Minētais ļaus izglītības iestādēm elastīgāk reaģēt uz cenu izmaiņām un nodrošināt racionālu līdzekļu izmantošanu, nodrošinot, ka maksa par pakalpojumu tiek noteikta atbilstoši faktiskajām izmaksām.

Lai nodrošinātu vienotu cenu aprēķināšanas metodiku Projektā iekļautajiem jaunajiem pakalpojumiem, tāpat kā līdz šim MK noteikumos Nr.663 apstiprinātajiem pakalpojumiem gadījumos, kad cenrāža pozīcijai tiek piemērota tāme, sastādot izmaksu tāmi, izglītības iestādes izmantos MK noteikumos Nr.333 noteiktos principus, aizpildot un apstiprinot katram pakalpojumam maksas pakalpojuma izcenojuma aprēķinu atbilstoši MK noteikumu Nr.333 1.pielikumam, kurā tiks iekļautas konkrētā maksas pakalpojuma tiešās un netiešās izmaksas un cena noteikta, paredzot plānoto pakalpojumu vienību skaitu.

Projekts paredz arī pārskatīt esošo cenrāža pakalpojumu cenas. Atbilstoši izglītības iestāžu veiktajiem aprēķiniem, ņemot vērā aktuālās izmaksas, tiek samazinātas MK noteikumu Nr.663 pielikuma 7.4. un 10.10.punktā noteiktās cenas.

Savukārt MK noteikumu Nr.663 pielikumā noteikto cenu palielinājums ir veikts 3.3., 3.4., 3.5., 3.8., 6.5., 6.6.4., 7.1., 9.3., 9.5., 9.6., 10.14., 10.15 un 10.17.punktā norādītajiem pakalpojumiem.

Projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.663 ar profesionālās izglītības kompetences centra „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” sniegtajiem pakalpojumiem, kas ietverti Projekta pielikuma 7.3., 7.5., 7.6. un 7.7.punktā. Projekta pielikuma 7.3.punkts paredz jaunu pakalpojumu par dienesta viesnīcas maksu izglītojamam uz vienu dienu, kas iepriekš netika paredzēts. Bet ņemot vērā pieprasījumu un to, ka ne visi izglītojamie dienesta viesnīcā dzīvo pilnu mēnesi, secināts, ka ir nepieciešamība noteikt šādu pakalpojumu. Savukārt Projekta pielikuma 7.7.punkts paredz jaunu pakalpojumu – dalības maksa izglītības iestādes rīkotajos semināros un kursos. Šāds pakalpojums ir nepieciešams profesionālās izglītības kompetences centra „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” funkciju nodrošināšanai un ņemot vērā to, ka pakalpojuma apjomu un cenu šobrīd nav iespējams ļoti precīzi paredzēt, jo gan izmaksas, gan pakalpojumu saņēmēju skaits var būt mainīgs, Projektā paredzot, ka tā cena tiks noteikta, pamatojoties uz tāmi. Minētajiem diviem pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 12.punktu. Papildus tam, Projekta pielikumā ietvertais cenrādis tiek papildināts ar 7.5. un 7.6.punktu, kas paredz noteikt maksu par profesionālās izglītības kompetences centra „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” izstāžu zāles nomu ar aprīkojumu un dizaina darbnīcu nomu ar aprīkojumu. Minētie pakalpojumi nepieciešami pasākumiem ar sadarbības partneriem un meistarklašu rīkošanai. Projekta pielikuma 7.5. un 7.6.punktā noteiktie pakalpojumi ir pieejami tikai tad, ja attiecīgajā laikā telpa netiek izmantota mācību procesam vai izglītības iestādes vajadzībām. Pakalpojumiem pievienotās vērtības nodokli nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 59.panta pirmo daļu.

Projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr.663 ar jaunu profesionālās izglītības kompetences centra „Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” pakalpojumu, kas ietverts Projekta pielikuma 10.4.punktā – interešu izglītības programmas apguve, jo izglītības iestāde ir paplašinājusi tās īstenojamo izglītības programmu klāstu ar maksas interešu izglītības programmām, kas atbilstoši profesionālās izglītības kompetences centra „Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” nolikumam tiek finansētas no mācību maksas. Pievienotās vērtības nodokli šim pakalpojumam nepiemēro saskaņā ar Pievienotās vērtības nodokļa likuma 52.panta pirmās daļas 12.punktu.

Projektā precizēto un no jauna iekļauto izglītības iestādes sniegto maksas pakalpojumu kalkulācija ir pievienota Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā.

Projekta pielikumā veikti arī četru izglītības iestāžu nosaukumu precizējumi, to nosaukumos aizstājot vārdus “Profesionālās izglītības kompetences centrs” ar vārdiem “Mākslu izglītības kompetences centrs”.

Attiecīgi, ņemot vērā Projektā veiktos precizējumus MK noteikumu Nr.663 pielikumā ietvertajā cenrādī un precizēto numerāciju, Projektā veiktas izmaiņas MK noteikumu Nr.663 3., 4. un 5.punktā.

MK noteikumu Nr.663 3., 4. un 5.punktā veikti šādi precizējumi:
1) svītroti MK noteikumu Nr.663 pielikuma 4.4., 4.5., 4.6. un 6.6.3.punktā noteiktie pakalpojumi, jo attiecīgie pakalpojumi ir svītroti no cenrāža;
2) svītrots MK noteikumu Nr.663 pielikuma 6.2.punktā noteiktais pakalpojums, jo atbilstoši savstarpēji noslēgtajam līgumam ar Rēzeknes valstspilsētas pašvaldību, norēķinus par pakalpojumu veic pašvaldība, nevis fiziskās personas un šādas atlaides atbilstoši noslēgtajam līgumam netiek piemērotas;
3) papildināts ar Projekta pielikuma 7.3.punktā noteikto pakalpojumu, jo ieviests profesionālās izglītības kompetences centra „Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola” jauns pakalpojums par dienesta viesnīcas nomu vienai dienai, un atlaides tiek piemērotas analoģiski pakalpojumam, kas tiek sniegts uz mēnesi, lai nodrošinātu vienotu pieeju atlaižu piemērošanā neatkarīgi no dienesta viesnīcas izmantošanas laika. Vienlaikus papildināts MK noteikumu Nr.663 4. un 5.punkts ar Projekta pielikuma 7.2.punktā noteikto pakalpojumu, lai nodrošinātu vienotu pieeju atlaižu piemērošanā;
4) papildināts ar Projekta pielikuma 10.4.punktā noteikto pakalpojumu, jo ir ieviests jauns pakalpojums profesionālās izglītības kompetences centrā „Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola” un ir nepieciešams nodrošināt vienotu pieeju atvieglojumu piemērošanai;
5) precizēta MK noteikumu Nr.663 3., 4. un 5.punktā noteiktā Projekta pielikuma punktu numerācija, ņemot vērā aktualizēto numerāciju cenrādī: Projekta pielikuma 9.16.punkts aizstāts ar 9.17.punktu, 10.9.punkts izstāts ar 10.10.punktu, 10.13.punkts aizstāts ar 10.14.punktu. Pakalpojuma būtība un nosaukums nemainās.

Projekts paredz precizēt arī MK noteikumu Nr.663 4.punktu, ņemot vērā MK noteikumos Nr.352 noteikto tiesisko regulējumu. Projekts paredz grozīt MK noteikumu Nr.663 4.3.punktu un noteikt, ka 4.punktā minētajiem pakalpojumiem piemēro 50 % atlaidi izglītojamiem no daudzbērnu ģimenēm (uzrādot normatīvajos aktos par Latvijas Goda ģimenes apliecības programmas īstenošanas kārtību noteiktos dokumentus, vai daudzbērnu ģimenes statusu apliecinošus dokumentus vai bērnu skaitu apliecinošus dokumentus).

Pēc Projektā noteiktā tiesiskā regulējuma spēkā stāšanās netiek plānots izglītības iestāžu pašu ieņēmumu palielinājums vai samazinājums, jo Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikuma cenrādī iekļautās cenas ir noteiktas, ņemot vērā iestāžu faktiskās izmaksas un pakalpojumu skaitu.

Sniedzot maksas pakalpojumus, izglītības iestādes vienlaikus nodrošinās, ka Eiropas Savienības fondu 2014.-2020.gada plānošanas perioda ietvaros īstenoto Eiropas Savienības fondu projektu ietvaros iegūtās materiālās vērtības tiek saglabātas un izmantotas atbilstoši šo projektu mērķiem un izcenojums maksas pakalpojumiem tiek noteikts ievērojot Eiropas Savienības fondu regulējuma prasības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Projekts ietekmēs izglītības iestāžu sniegto pakalpojumu saņēmējus – izglītojamos un to vecākus, kā arī citus pakalpojumu saņēmējus.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Projekts ietekmēs izglītības iestāžu sniegto pakalpojumu saņēmējus, piemēram, personas, kas veic maksājumus par telpu un aprīkojuma nomu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
584 920
0
584 920
0
584 920
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
584 920
0
584 920
0
584 920
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
584 920
0
584 920
0
584 920
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
584 920
0
584 920
0
584 920
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projektam nav ietekmes uz valsts budžetu, jo Projekts tiek īstenots esošā budžeta ietvaros.
Projektā precizēto un no jauna iekļauto izglītības iestādes sniegto maksas pakalpojumu kalkulācija ir pievienota Projekta sākotnējās ietekmes novērtējuma ziņojuma (anotācijas) pielikumā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālo izglītības iestāžu statusa noteikšanu un to nosaukumiem” (22-TA-3587).

Pamatojums un apraksts
Plānots, ka Kultūras ministrijas sagatavotajā Ministru kabineta rīkojuma projektā “Par Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālo izglītības iestāžu statusa noteikšanu un to nosaukumiem” (22-TA-3587) paredzētās izmaiņas attiecībā uz Kultūras ministrijas padotībā esošo profesionālās izglītības kompetences centru statusa maiņu uz mākslu izglītības kompetences centru statusu varētu stāties spēkā 2023.gada 1.janvārī.
Atbildīgā institūcija
Kultūras ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Alfrēda Kalniņa Cēsu Mūzikas vidusskola, Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskola, Jelgavas Mūzikas vidusskola, Jāņa Ivanova Rēzeknes mūzikas vidusskola, Profesionālās izglītības kompetences centrs "Ventspils Mūzikas vidusskola", Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskola, Profesionālās izglītības kompetences centrs "Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola", Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskola, Profesionālās izglītības kompetences centrs "Nacionālā Mākslu vidusskola", Profesionālās izglītības kompetences centrs "Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola"
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • Alfrēda Kalniņa Cēsu Mūzikas vidusskola
  • Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskola
  • Jelgavas Mūzikas vidusskola
  • Jāņa Ivanova Rēzeknes mūzikas vidusskola
  • Profesionālās izglītības kompetences centrs "Ventspils Mūzikas vidusskola"
  • Rēzeknes Mākslas un dizaina vidusskola
  • Profesionālās izglītības kompetences centrs "Rīgas Dizaina un mākslas vidusskola"
  • Jāzepa Mediņa Rīgas Mūzikas vidusskola
  • Profesionālās izglītības kompetences centrs "Nacionālā Mākslu vidusskola"
  • Profesionālās izglītības kompetences centrs "Liepājas Mūzikas, mākslas un dizaina vidusskola

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts nodrošina pakalpojumu aktualizāciju atbilstoši faktiskajām iestāžu vajadzībām, tajā skaitā cenrādis papildināts ar jauniem pakalpojumiem. Atsevišķiem pakalpojumiem cenas noteikšana padarīta elastīgāka, kas mainīgajos ekonomiskajos apstākļos mazinās nepieciešamību grozīt MK noteikumus Nr.663.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiek sakārtots regulējums attiecībā uz atlaižu piemērošanu izglītojamiem no daudzbērnu ģimenēm, ņemot vērā MK noteikumos Nr.352 noteikto tiesisko regulējumu.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Pielikums
Nosaukums
Kultūras ministrijas padotībā esošo izglītības iestāžu publisko maksas pakalpojumu cenu kalkulācija
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk