Anotācija (ex-ante)

23-TA-2922: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi likumā "Par Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
ES dokuments
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 20. oktobra direktīva 2021/1883/ES par trešo valstu valstspiederīgo ieceļošanas un uzturēšanās nosacījumiem augsti kvalificētas nodarbinātības nolūkā un ar ko atceļ Padomes Direktīvu 2009/50/EK

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Pārņemt direktīvas Nr. 2021/1883/ES normas nacionālajos normatīvajos aktos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvijas normatīvajos aktos jāpārņem Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 20. oktobra direktīvas Nr. 2021/1883/ES par trešo valstu valstspiederīgo ieceļošanas un uzturēšanās nosacījumiem augsti kvalificētas nodarbinātības nolūkā un ar ko atceļ Padomes Direktīvu 2009/50/EK normas, kas saistītas ar Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusa piešķiršanu un atteikumu šo statusu piešķirt un statusa anulēšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd Likumā par Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā ir noteikti iemesli, kuriem pastāvot, Eiropas Savienības zilās kartes pieprasītājs var ilgāku periodu uzturēties ārpus Latvijas Republikas, prombūtnei nepārtraucot nepārtrauktās uzturēšanās laiku, kā arī tādi paši iemesli attaisno Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja - bijušā Eiropas Savienības zilās kartes turētāja - prombūtni no Eiropas Savienības. Direktīvā Nr. 2021/1883/ES šādi iemesli nav paredzēti - Eiropas Savienības zilās kartes turētāja nepārtraukto uzturēšanās periodu nepārtrauc 18 mēnešu prombūtne no valsts, un personai nav jāpierāda, ka prombūtne bijusi saistīta, piemēram, ar saimniecisko darbību, brīvprātīgā dienesta pildīšanu vai studēšanu iepriekšējā mītnes valstī, kā arī persona, kam piešķirts Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statuss un kam pirms tā piešķiršanas bijusi izsniegta Eiropas Savienības zilā karte, drīkst uzturēties ārpus Eiropas Savienības teritorijas līdz 24 mēnešiem nepārtraukti.
Risinājuma apraksts
No tiesību akta izslēgti prombūtni attaisnojošie iemesli (saimnieciskā darbība vai pašnodarbinātas personas aktivitātes, brīvprātīgā dienesta pildīšana studijas iepriekšējā mītnes zemē), kas turpmāk pieļaus Eiropas Savienības zilās kartes turētājam un Eiropas Savienības pastāvīgajam iedzīvotājam - bijušajam Eiropas Savienības zilās kartes turētājam, iespēju noteiktu laika periodu uzturēties pilsonības vai iepriekšējā mītnes valstī, nepierādot prombūtnes attaisnojošo iemeslu esamību.
Problēmas apraksts
Spēkā esošais tiesību akts paredz, ka trešās valsts pilsonis, kas vismaz trīs gadus uzturējies citā Eiropas Savienības dalībvalstī ar Eiropas Savienības zilo karti un divus gadus ar Eiropas Savienības zilo karti - Latvijas Republikā, ir tiesīgs pieprasīt Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā. Direktīva Nr.2021/1883/ES paredz, ka šādas tiesības attiecināmas arī uz personu, kas citā Eiropas Savienības dalībvalstī uzturējusies kā valsts izsniegtas atļaujas augstas kvalifikācijas nodarbinātības nolūkā turētājs, pētnieks, students vai saistībā ar starptautisko aizsardzību.
Risinājuma apraksts
Tiesību akta projekts papildināts ar norādi uz to, ka uzturēšanās periods citā Eiropas Savienības dalībvalstī kā valsts izsniegtas atļaujas augstas kvalifikācijas nodarbinātības nolūkā turētājam, studentam, pētniekam vai sakarā ar starptautisko aizsardzību, ir ieskaitāms nepārtrauktās uzturēšanās periodā, kas nepieciešams, lai pieprasītu Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā. Attiecībā uz studentu nepārtrauktas uzturēšanās laikā ieskaita pusi no studiju perioda. 
Problēmas apraksts
Šobrīd tiesību aktā nav pietiekami precīzi norādīts, kādas procedūras ietvaros persona, kuras Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusu apliecinošā dokumenta termiņš ir beidzies, var šo dokumentu atjaunot.
Risinājuma apraksts
Tiesību akta projektā paredzēts, ka Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja atļauju persona atjauno Imigrācijas likumā noteiktās reģistrācijas procedūras ietvaros. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Trešo valstu pilsoņi
Ietekmes apraksts
Trešo valstu pilsoņi - Eiropas Savienības zilās kartes turētāji, kas pieprasa vai ir saņēmuši Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusu.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Tiesību akta projekta normu izpilde tiks nodrošināta piešķirto finanšu līdzekļu ietvaros.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021L1883
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
32021L1883
Apraksts
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva (ES) 2021/1883 (2021. gada 20. oktobris) par trešo valstu valstspiederīgo ieceļošanas un uzturēšanās nosacījumiem augsti kvalificētas nodarbinātības nolūkā un ar ko atceļ Padomes Direktīvu 2009/50/EK

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
32021L1883
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
17. panta 7. punkts, 18. panta 1. punkts un 2. punkta "a" apakšpunkts
2. pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
18. panta 3. punkts
1. pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
18. panta 4. punkts
4. pants
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Likumprojekta 2.pantā papildus Direktīvas 2021/1883/ES 18. panta 1. punktā un 2. punkta "a" apakšpunktā norādītajam ietvertas arī Direktīvas 2003/109/ES 4.panta 2.punkta prasības, kas šķietami paredz rīcības brīvību dalībvalstīm attiecībā uz tā uzturēšanās perioda ieskaitīšanu nepārtrauktas piecu gadu uzturēšanās periodā, ko persona pavadījusi valstī kā students. Direktīvā 2003/109/ES noteikts, ka tikai puse no šī perioda var tikt ņemta vērā, aprēķinot piecu gadu uzturēšanās periodu. Lai gan normas gramatiskais formulējums atbilst izvēles nosacījuma formulējumam, tomēr normas būtība, ko vairākkārt apliecinājusi Eiropas Komisija, ir tāda, ka puses no studiju perioda ņemšana vērā ir obligāta prasība. Daļēji to apliecina arī pārstrādātais 2003/109/ES direktīvas teksts, par kuru šobrīd notiek diskusijas Eiropas Savienības darba grupās, kur, atbilstoši Eiropas Komisijas priekšlikumam, vērā ņemams būtu viss studiju periods. Vērtējot normu pēc būtības un atbilstoši pašreizējam Direktīvas 2003/109/ES formulējumam, ievērojot Latvijā konstatēto vietējā darbaspēka trūkumu un nepieciešamību piesaistīt augsti kvalificētus nodarbinātos, Latvija ir ieinteresēta, lai trešo valstu pilsoņi, kas ieguvuši izglītību Latvijā, būtu motivēti šeit uzsākt nodarbinātību vai komercdarbību, tādēļ arī nosacījums par puses no studiju perioda ņemšanu vērā nepārtrauktas uzturēšanās termiņa aprēķināšanā atbilst Latvijas nacionālajām interesēm.

Direktīvas 2021/1883/ES 17. panta 7. punkta otrajā teikumā paredzētā iespēja dalībvalstīm pieprasīt, lai ES zilās kartes turētāja ģimenes loceklis, pirms viņš iegūst patstāvīgu uzturēšanās atļauju Latvijā, būtu uzturējies dalībvalstī vismaz divus gadus pirms šādas atļaujas pieprasīšanas, pārņemts likuma "Par Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā" 3.panta pirmās daļas 3. punktā. Divu gadu uzturēšanās perioda pieprasīšana ir būtiska, lai persona šajā laikposmā varētu integrēties sabiedrībā. 
 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
Pārējās direktīvas 2021/1883 prasības pārņemtas Imigrācijas likumā un tam pakārtotajos Ministru kabineta noteikumos, kas šobrīd atrodas dažādās izstrādes stadijās:
Direktīvas 2. panta 1.-10. un 13.-14. punkts - Imigrācijas likuma 1. pants.
Direktīvas 2. panta 11. punkts - likuma “Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu” 1.panta 12.punkts. 
Direktīvas 3. panta otrā punkta "a", "c"-"h" apakšpunkts - Imigrācijas likuma 34. panta pirmās daļas 31.punkts.
Direktīvas 5. panta 1. punkts un 7. punkts - Ministru kabineta 2010. gada 21. jūnija noteikumos Nr. 564 "Uzturēšanās atļauju noteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr.564), kas šobrīd atrodas saskaņošanas stadijā (23-TA-1681);
Direktīvas 5. panta 2. punkts - Darba likuma 20. pants;
Direktīvas 5. panta 3., 4. un 5. punkts - Ministru kabineta 2017. gada 25. aprīļa noteikumos Nr. 225 "Noteikumi par ārzemniekam nepieciešamo finanšu līdzekļu apmēru un to esības konstatēšanas kārtību" (turpmāk - Noteikumi Nr.225). Minētajā tiesību aktā netiks veikti grozījumi, bet tas tiks papildināts ar atsauci uz direktīvu (23-TA-1605);
Direktīvas 5. panta 7. punkts - ir pārņemts (izpildīts) MK noteikumu Nr. 564 25. punktā, kur uzskaitīti dokumenti, kādi jāiesniedz, pieprasot uzturēšanās atļauju, t.sk., ES zilo karti. Šajā uzskaitījumā nav iekļauts dzīvesvietu apliecinošs dokuments. Personai ir jāaizpilda anketa, kurā norāda paredzamo dzīvesvietu, bet šai norādei ir tikai informatīvs raksturs. Patiesā dzīvesvieta jānorāda, saņemot uzturēšanās atļauju (MK noteikumu Nr. 564 73.5. apakšpunkts).
Direktīvas 7. panta 1. punkts - Imigrācijas likuma 34. pants;
Direktīvas 7. panta 2. punkta "b", "c" apakšpunkts - Imigrācijas likuma 22.1 pants;
Direktīvas 7. panta 2. punkta "d" apakšpunkts - Imigrācijas likuma 9.1 pants;
Direktīvas 7. panta 3. punkts un 8. panta 7. punkts, 21. panta 7. punkts - Administratīvā procesa likuma 13. pants;
Direktīvas 8. panta 1. punkts, 2. punkta pirmā daļa un 3., 4., 5. un 6. punkts - Imigrācijas likuma 35. panta pirmā daļa;
Direktīvas 8. panta 2. punkta otrā daļa - Noteikumi Nr. 225;
Direktīvas 9.panta 1. punkts - Noteikumi Nr. 564;
Direktīvas 9. panta 2. punkts - Imigrācijas likuma 23. panta pirmās daļas 6. punkts;
Direktīvas 9. panta 7. punkts - Imigrācijas likuma 4. pants;
Direktīvas 10. pants - Imigrācijas likuma 32. un 33. pants un Noteikumi Nr.564;
Direktīvas 11. panta 1. punkta pirmā daļa, 4. un 5. punkts - Imigrācijas likuma 32. pants un Paziņošanas likums;
Direktīvas 11. panta 2. un 3. punkts - Administratīvā procesa likums;
Direktīvas 12. panta 1. punkts - Imigrācijas likuma 6. pants;
Direktīvas 14. pants - Imigrācijas likuma 9.1 pants;
Direktīvas 15. panta 1. punkts - Imigrācijas likuma 9. pants;
Direktīvas 15. panta 2. punkta "a" apakšpunkts, 3., 4. punkts - Noteikumi Nr. 564;
Direktīvas 16. pants - Darba likums,
Direktīvas 17. panta 2. punkts - pārņemts Imigrācijas likuma 23. panta ceturtajā daļā, kurā paredzētas ģimenes locekļu tiesības vienlaicīgi ar galveno iesniedzēju saņemt uzturēšanās atļauju. Minētā norma nesatur direktīvā minētos ierobežojumus.
Direktīvas 17. panta 4. punkts - Imigrācijas likuma 33.panta pirmās daļas 1.1 apakšpunkts;
Direktīvas 17. panta 5. punkts - Imigrācijas likuma 23. panta ceturtā daļa;
Direktīvas 18. panta pirmās daļas "b" apakšpunkts - Likuma "Par Eiropas Savienības pastāvīgā iedzīvotāja statusu Latvijas Republikā" 3. panta pirmās daļas 3. punkts;
Direktīvas 20. pants - Imigrācijas likuma 5.4, 5.5 un 5.6 pants;
Direktīvas 21. panta 1. un 2. punkts un ​​​​​​22. panta 2. punkts - Imigrācijas likuma 5.6 pants;
Direktīvas 21. panta 3. punkts - Imigrācijas likuma 32. panta otrā daļa un 9. panta trešās daļas 13. punkts;
Direktīvas 21. panta 4. un 5. punkts - Noteikumi Nr. 564;
Direktīvas 21. panta 6. punkts - Imigrācijas likuma 34. panta pirmā daļa;
Direktīvas 21. panta 7. punkts - administratīvās procedūras principi noteikti Administratīvā procesa likumā;
Direktīvas 21. panta 10. punkts - izvēles nosacījums par īpašas atļaujas izsniegšanu netiek pārņemts, jo persona, kuras iepriekšējās uzturēšanās atļaujas termiņš beidzies pieteikuma izskatīšanas laikā, ir tiesīga uzturēties Latvijas Republikā līdz lēmuma pieņemšanas brīdim (Imigrācijas likuma 33.panta septītā daļa);
Direktīvas 22. panta 1. punkts - Imigrācijas likuma 23. panta ceturtā daļa;
Direktīvas 22. panta 2. punkts - Imigrācijas likuma 5.6 pants;
Direktīvas 22. panta 3. punkts - Imigrācijas likuma 32. panta pirmā daļa un 33. panta septītā daļa;
Direktīvas 22. panta 4. un 5. punkts - Noteikumi Nr. 564 un Imigrācijas likuma 32. panta pirmā daļa;
Direktīvas 23. panta 1. punkts - Imigrācijas likuma 35. panta trešās daļas 4. punkts;
Direktīvas 23. panta 2. punkts - Imigrācijas likuma 5.4 pants;
Direktīvas 23. panta 4. punkts - Imigrācijas likuma 9.1 pants;
Direktīvas 23. panta 5. punkts un 28. panta 1. punkts - Imigrācijas likums 39.1 pants;

Nacionālajā normatīvajā regulējumā nav nepieciešams pārņemt Direktīvas 1.pantu, 2. panta 12. punktu, 3. panta 1. punktu, 2. punkta "b" apakšpunktu un 3. punktu, 4. pantu, 5. panta 6. punktu (nav jāpārņem, jo LV nav nacionālās procedūras – uzturēšanās atļaujas piešķiršanas augstas kvalifikācijas nolūkos), 6. pantu, 7. panta 2. punkta "a", "e" apakšpunktu, 9. panta 3.-6.punktu, 11. panta 1. punkta otro daļu, un 6.punktu, 12. panta 2. punktu, 13. pantu, 24.-27. pantu, 15. panta 5.-9.punktu (5.punkts - nacionālajos normatīvajos dokumentos nav noteikts aizliegums iesaistīties pašnodarbinātas personas aktivitātēs, ir jāsaņem tikai papildu ieraksts uzturēšanās atļaujā. Pašnodarbinātas personas aktivitāšu uzsākšana notiek vispārējā kārtībā. 6. punkts – nav jāpārņem, jo Latvija neizsniedz nacionālās uzturēšanās atļaujas augsti kvalificētai nodarbinātībai; 7. punkts – izvēles nosacījums, šobrīd nav pārņemts nacionālajos normatīvajos aktos. Nākotnē varētu tikt pārņemts, bet ir nepieciešamas diskusijas par pieļaujamo aktivitāšu loku; 8. punkts – nav jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos, jo ierobežojumi trešo valstu pilsoņiem ieņemt noteiktus amatus iekļauti speciālajos normatīvajos aktos, piemēram, likuma “Par tiesu varu” 51.pantā, Valsts civildienesta likuma 7. pantā u.tml.; 9. punkts – vispārējs nosacījums, kas ieviests, nosakot Eiropas Savienības dalībvalstu pilsoņiem vienkāršotu nodarbinātības uzsākšanas kārtību (nesaņemot tiesības uz nodarbinātību vai vīzu, vai uzturēšanās atļauju). MK 30.08.2011. noteikumi Nr. 675 “Kārtība, kādā Savienības pilsoņi un viņu ģimenes locekļi ieceļo un uzturas Latvijas Republikā”, 17. panta 1. punktu, 3. punktu (nacionālie normatīvie akti neparedz nekādus integrācijas nosacījumus, personām piesakoties termiņuzturēšanās atļaujas pieprasīšanai), 8. punktu (nav jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos, jo tad, ja persona bauda tiesības uz brīvu pārvietošanos, viņai piemērojami tie normatīvie akti, kas regulē personu brīvu pārvietošanos - MK 30.08.2011. noteikumi Nr. 675 “Kārtība, kādā Savienības pilsoņi un viņu ģimenes locekļi ieceļo un uzturas Latvijas Republikā”), 9. punktu (nav jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos. Personai, kam citā ES dalībvalstī piešķirta starptautiskā aizsardzība, tiks piemērota vispārējā kārtība – tāda, kāda jebkuram citam trešās valsts pilsonim), 10. punktu, 18. panta 5. un 6. punktu (5. punkts – attiecībā uz piekļuvi precēm un pakalpojumiem un pensiju un pabalstu izmaksu piemērojami normatīvie dokumenti, kas regulē attiecīgo jomu. 17. un 22. pants nosaka vispārējos principus saistībā ar ģimenes locekļu uzņemšanu, bet Latvijas normatīvie akti jau paredz visiem ģimenes locekļiem vienlīdzīgu attieksmi neatkarīgi no tā, kāds statuss ir galvenajam iesniedzējam; 6. punkts – Latvijas nacionālajos normatīvajos aktos nav noteikti ierobežojumi citu valstu ES pastāvīgā iedzīvotāja statusa turētāju ieceļošanai), 19. pantu (normas nodrošina administratīvā prakse - Personu apliecinošo dokumentu informācijas sistēmā iestrādāta funkcionalitāte atbilstošas piezīmes iekļaušanai uzturēšanās atļaujā), 21. panta 8. un 9. punktu (8. punktā noteikts, ka otrā dalībvalsts nedrīkst noteikt nekādas papildu pārbaudes – Latvijas nacionālajos normatīvajos aktos tādas nav noteiktas, savukārt 9. punktā paredzēti vispārīgi principi, kas nav īpaši jānosaka normatīvajā aktā – pozitīva lēmuma gadījumā izsniedz ES zilo karti (Noteikumi Nr.564), bet negatīva lēmuma gadījumā personai jāpamet valsts (Imigrācijas likuma 4. pants). 9. punkta otrā daļa -  – Imigrācijas likuma 33.panta pirmās daļas 1.1 punkts, trešā daļa - 39.1 panta pirmās daļas 1. punkts) un 11. punktu (nav jāpārņem nacionālajā normatīvajā aktā, jo sniegts jēdzienu skaidrojums, kā arī norādīti pārcelšanās termiņi uz citu dalībvalsti. Latvijas normatīvajos aktos nav noteikts ierobežojums pārcelšanās termiņam), 6. un 7. punktu (6. punkts - nav jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos, jo personai, kam citā ES dalībvalstī piešķirta starptautiskā aizsardzība, tiks piemērota vispārējā ieceļošanas kārtība – tāda, kāda jebkuram citam trešās valsts pilsonim; 7. punkts -  nav jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos, jo tad, ja persona bauda tiesības uz brīvu pārvietošanos, viņai piemērojami tie normatīvie akti, kas regulē personu brīvu pārvietošanos - MK 30.08.2011. noteikumi Nr. 675 “Kārtība, kādā Savienības pilsoņi un viņu ģimenes locekļi ieceļo un uzturas Latvijas Republikā”), 23. panta 3. punktu (ievērojot to, ka personu brīvprātīgas izceļošanas izmaksas nav saistāmas ar administratīvo lietu izskatīšanas procesu, jautājumi par izmaksu segšanu netiks iekļauti migrāciju regulējošajos normatīvajos aktos), 24. pantu (nosaka, kāda informācija paziņojama Eiropas Komisijai. Šādas normas migrāciju regulējošajos normatīvajos aktos netiek iekļautas, jo tās tiek nodrošinātas, veicot paziņošanas pienākumu), 26. pantu (nosaka Eiropas Komisijas kompetencē esošu jautājumu – profesiju saraksta izveidi, līdz ar to nacionālajā normatīvajā aktā to pārņemt nav nepieciešams), 28. panta 2. un 3. punktu, 29.-33. pantu. Minētajos pantos iekļautais regulējums vai nu ir vispārīgs (piemēram, direktīvas mērķis), vai nosaka Eiropas Komisijas veicamās darbības, vai attiecas uz dalībvalstu pienākumiem, kas tiek izpildīti, balstoties uz citos normatīvajos aktos noteikto (piemēram, statistikas sniegšanas pienākumu paredz Eiropas Savienības regula), vai regulē procedūras, kādas Latvijas Republikas normatīvajos aktos migrācijas jomā nav ieviestas (piemēram, darba devēju atzīšanas procedūra). Detalizēts Direktīvas pantu pārņemšanas pārskats sniegts Iekšlietu ministrijas priekšlikumos likumprojektam "Grozījumi Imigrācijas likumā", kas pieņemts Saeimā 08.06.2023. https://titania.saeima.lv/LIVS14/SaeimaLIVS14.nsf/0/4AB0CAA3B603E320C22589C000236B2F?OpenDocument 

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/2fdcd9de-b2a1-4f44-ac97-8b431897f441 

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Komentāri par tiesību akta projektu nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi