24-TA-1131: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par atsevišķu Ministru kabineta noteikumu atzīšanu par spēku zaudējušiem" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Par atsevišķu Ministru kabineta noteikumu atzīšanu par spēku zaudējušiem" ir sagatavots, lai tajā minētos normatīvos aktus noteiktu par spēku zaudējušiem, jo tie tika izstrādāti pamatojoties uz direktīvas prasībām, kuras ir atceltās ar regulām.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projektā noteikts, ka tajā minētie normatīvie akti ir zaudējuši spēku.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2006.gada 27.jūnija noteikumi Nr.535 "Lauksaimniecībā vai mežsaimniecībā izmantojamo traktoru, piekabju un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi" un Ministru kabineta 2008.gada 7.jūlija noteikumi Nr.516 "Noteikumi par tehniskajām prasībām lauksaimniecības un mežsaimniecības riteņtraktoru redzamības laukam un priekšējā stikla tīrītājiem" (turpmāk - Ministru kabineta noteikumi) paredz lauksaimniecībā vai mežsaimniecībā izmantojamo traktoru, piekabju, maināmo velkamo iekārtu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas kārtību.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Ministru kabineta noteikumi ir izstrādāti, lai pārņemtu virkni direktīvu normas, kas attiecināmas uz lauksaimniecībā vai mežsaimniecībā izmantojamo traktoru, piekabju, maināmo velkamo iekārtu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanu, jeb transportlīdzekļu tipu apstiprināšanu.
Direktīvas ir zaudējušas spēku un sākot ar 2016. gada 1.janvāri, visas tas normas ir pārņemtas ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 5. februāra Regulu (ES) Nr. 167/2013 par lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību. Līdz ar to, Ministru kabineta noteikumi ir zaudējuši savu aktualitāti, jo lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzība Eiropas Savienībā, tai skaitā Latvijā, notiek saskaņā ar Regulas 167/2013 noteikto kārtību.
2. Ministru kabineta 2006.gada 27.jūnija noteikumi Nr.535 "Lauksaimniecībā vai mežsaimniecībā izmantojamo traktoru, piekabju un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi", paredz arī kārtību kādā atsevišķi vienā eksemplārā var apstiprināt Latvijā izgatavotu vai no ārvalstīm ievestu jaunu transportlīdzekli, jeb veikt individuālo lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanu. 2016. gada 26. novembrī, stājās spēkā Ministru kabineta 2016. gada 16. novembra noteikumi Nr. 731 "Individuālo lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanas noteikumi", kas nosaka individuālās lauksaimniecības un mežsaimniecības traktortehnikas, tās piekabju un maināmo velkamo iekārtu, kā arī speciālās traktortehnikas atbilstības novērtēšanas kārtību un tehniskās prasības. Līdz ar to, rodas neskaidrība par to, pēc kādiem normatīvajiem aktiem ir jāveic lauksaimniecībā vai mežsaimniecībā izmantojamo traktoru, piekabju, maināmo velkamo iekārtu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšana - atsevišķa vai individuāla transportlīdzekļu apstiprināšana, tādējādi neaktuālie normatīvie akti ir atceļami.
Direktīvas ir zaudējušas spēku un sākot ar 2016. gada 1.janvāri, visas tas normas ir pārņemtas ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 5. februāra Regulu (ES) Nr. 167/2013 par lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzību. Līdz ar to, Ministru kabineta noteikumi ir zaudējuši savu aktualitāti, jo lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu apstiprināšanu un tirgus uzraudzība Eiropas Savienībā, tai skaitā Latvijā, notiek saskaņā ar Regulas 167/2013 noteikto kārtību.
2. Ministru kabineta 2006.gada 27.jūnija noteikumi Nr.535 "Lauksaimniecībā vai mežsaimniecībā izmantojamo traktoru, piekabju un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanas noteikumi", paredz arī kārtību kādā atsevišķi vienā eksemplārā var apstiprināt Latvijā izgatavotu vai no ārvalstīm ievestu jaunu transportlīdzekli, jeb veikt individuālo lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanu. 2016. gada 26. novembrī, stājās spēkā Ministru kabineta 2016. gada 16. novembra noteikumi Nr. 731 "Individuālo lauksaimniecības un mežsaimniecības transportlīdzekļu atbilstības novērtēšanas noteikumi", kas nosaka individuālās lauksaimniecības un mežsaimniecības traktortehnikas, tās piekabju un maināmo velkamo iekārtu, kā arī speciālās traktortehnikas atbilstības novērtēšanas kārtību un tehniskās prasības. Līdz ar to, rodas neskaidrība par to, pēc kādiem normatīvajiem aktiem ir jāveic lauksaimniecībā vai mežsaimniecībā izmantojamo traktoru, piekabju, maināmo velkamo iekārtu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšana - atsevišķa vai individuāla transportlīdzekļu apstiprināšana, tādējādi neaktuālie normatīvie akti ir atceļami.
Risinājuma apraksts
Noteikt, ka noteikumu projektā "Par atsevišķu Ministru kabineta lēmumu atzīšanu par spēku zaudējušiem" minētie Ministra kabineta noteikumi zaudē spēku, jo ir zaudējuši savu aktualitāti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi