Anotācija

25-TA-814: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Lauku atbalsta dienesta nolikums" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16. panta pirmā daļa.
Ministru kabineta 2024. gada 13. septembra rīkojums Nr. 743 "Par Lauksaimniecības datu centra likvidāciju" (turpmāk – rīkojums Nr. 743). Rīkojuma Nr. 743 2. punktā noteikts, ka Lauku atbalsta dienests (turpmāk – dienests) ar 2025. gada 1. janvāri ir Lauksaimniecības datu centra funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, bilancē esošās kustamās mantas, lietvedības un nepieciešamā apjoma personāla resursu pārņēmējs.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Nepieciešams pārskatīt un precizēt dienesta uzdevumus un kompetenci atbilstoši aktuālajai situācijai, ievērojot arī Lauksaimniecības datu centra līdzšinējo funkciju, pārvaldes uzdevumu, tiesību un saistību pārņemšanas faktu.
Spēkā stāšanās termiņš
01.01.2025.
Pamatojums
Paredzēts, ka noteikumu projekts ir piemērojams ar 2025. gada 1. janvāri, jo saskaņā ar rīkojuma Nr. 743 1. punktu Ministru kabinets pieņēmis lēmumu likvidēt Zemkopības ministrijas padotībā esošo valsts pārvaldes iestādi – Lauksaimniecības datu centru – un līdz 2025. gada 1. janvārim nodot šā rīkojuma 2. punktā minētos pārvaldes uzdevumus dienestam.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Patlaban ir spēkā Ministru kabineta 2004. gada 19. oktobra noteikumi Nr. 876 "Lauku atbalsta dienesta nolikums" (turpmāk – noteikumi Nr. 876), kuros noteikti dienesta uzdevumi un kompetence. 
Lauku atbalsta dienesta likuma 3. panta pirmā daļa noteic, ka dienests ir zemkopības ministra pārraudzībā esoša tiešās pārvaldes iestāde, kas atbild par vienotu valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta politikas īstenošanu valstī, uzrauga normatīvo aktu ievērošanu lauksaimniecības jomā un pilda citas ar lauksaimniecības un lauku atbalsta politikas īstenošanu saistītas funkcijas.

Dienesta funkcijas un valsts pārvaldes uzdevumi noteikti Lauku atbalsta dienesta likumā, Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumā, Veterinārmedicīnas likumā un uz minēto likumu, kā arī uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma pamata izdotajos Ministru kabineta noteikumos.
Lauku atbalsta dienesta likuma 4. panta pirmajā daļā noteiktas dienesta funkcijas, tostarp no Lauksaimniecības datu centra pārņemtās, t. i., nodrošināt lauksaimniecības un zivsaimniecības nozares informācijas sistēmu pārvaldību un īstenot valsts un Eiropas Savienības politiku lauksaimniecības dzīvnieku un mājas (istabas) dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba jomā (ietvertas minētās likuma daļas 12. un 13. punktā). 

Tika izvērtēta noteikumu Nr. 876 atbilstība citiem ārējiem normatīvajiem aktiem, tostarp ievērojot Lauksaimniecības datu centra līdzšinējo funkciju un pārvaldes uzdevumu pārņemšanu, un sagatavots noteikumu projekts atbilstoši šā brīža aktuālajai situācijai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Jaunajā noteikumu projektā ietverta liela daļa no pārskatītajām noteikumu Nr. 876 tiesību normām un jaunas tiesību normas atbilstoši aktuālajai situācijai.
Noteikumu projekta I nodaļā jānosaka dienesta padotības forma atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16. panta otrās daļas 2. punktam.

Noteikumu projekta II nodaļā jānosaka dienesta funkcijas, uzdevumi un kompetence atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16. panta otrās daļas 3. punktam.
1. Ievērojot Lauku atbalsta dienesta likuma 4. pantā minētās funkcijas, kā arī Ministru kabineta 2009. gada 17. jūnija noteikumos Nr. 573 "Kārtība, kādā administrē Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Zivsaimniecības fondu, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai, lauku un zivsaimniecības attīstībai", Ministru kabineta 2014. gada 30. septembra noteikumos Nr. 599 "Noteikumi par Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda, Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai, Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par valsts un Eiropas Savienības atbalsta lauksaimniecībai un lauku un zivsaimniecības attīstībai finansējuma administrēšanu 2014.–2020. gada plānošanas periodā", Ministru kabineta 2023. gada 31. janvāra noteikumos Nr. 50 "Kārtība, kādā administrē un uzrauga Eiropas Lauksaimniecības garantiju fondu un Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai, kā arī valsts un Eiropas Savienības atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai 2023.–2027. gada plānošanas periodā", Ministru kabineta 2023. gada 18. aprīļa noteikumos Nr. 198 "Tiešo maksājumu piešķiršanas kārtība lauksaimniekiem" un citos uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma pamata izdotajos Ministru kabineta noteikumos noteikto, dienests administrē valsts atbalstu un Eiropas Savienības atbalstu laukiem, lauksaimniecībai, mežsaimniecībai un zivsaimniecībai (pieņem un izvērtē iesniegumus (projektus) atbalsta saņemšanai, pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, lemj par atbalsta izmaksu vai atteikumu to izmaksāt un veic izmaksātā atbalsta uzskaiti un izlietošanas kontroli).

2. Saistībā ar Lauksaimniecības datu centra likvidāciju Dzīvnieku audzēšanas un ciltsdarba likumā un uz tā pamata izdotajos noteikumos, piemēram, Ministru kabineta 2018. gada 18. decembra noteikumos Nr. 796 "Šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrības un krustojuma cūku audzētāju organizācijas atzīšanas kārtība, kā arī audzēšanas programmas apstiprināšanas kārtība", Ministru kabineta 2019. gada 26. februāra noteikumos Nr. 94 "Liellopu, cūku, aitu, kazu un zirgu šķirņu ciltsgrāmatas un krustojuma cūku ciltsreģistra kārtošanas noteikumi", Ministru kabineta 2019. gada 12. marta noteikumos Nr. 116 "Prasības personām, kas nodarbojas ar lauksaimniecības dzīvnieku vērtēšanu, snieguma pārbaudi un pārraudzību, mākslīgo apsēklošanu, fertilizāciju in vitro un embriju pārnešanu", Ministru kabineta 2025. gada 25. februāra noteikumos Nr. 116 "Lauksaimniecības dzīvnieku un akvakultūras dzīvnieku, to ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas kārtība un lauksaimniecības dzīvnieku apzīmēšanas kārtība", vairākos dzīvnieku pārraudzību un snieguma pārbaudes kārtību regulējošajos Ministru kabineta noteikumos, minētos uzdevumus no 2025. gada 1. janvāra pilda dienests.
Veterinārmedicīnas likuma 21. panta otrajā daļā paredzēts, ka dienests izveido, uztur un pārzina dzīvnieku reģistru, ievērojot dzīvnieku reģistrācijas kārtību reglamentējošos normatīvos aktus (tostarp uz šā likuma pamata izdotos Ministru kabineta 2022. gada 21. jūnija noteikumus Nr. 359 "Mājas (istabas) dzīvnieku reģistrācijas kārtība").
Nodrošinot Lauksaimniecības datu centra pildīto funkciju, uzdevumu un tā sniegto pakalpojumu izpildes nepārtrauktību, dienests sniedz maksas pakalpojumus saskaņā ar Ministru kabineta 2024. gada 17. decembra noteikumiem Nr. 847 "Lauku atbalsta dienesta publisko maksas pakalpojumu cenrādis", kuros pakalpojumu veidi, mērvienības un maksas pakalpojumu summas netika mainītas, t. i., saglabātas tādas pašas, kā bija noteiktas Ministru kabineta 2013. gada 17. septembra noteikumos Nr. 880 "Lauksaimniecības datu centra sniegto publisko maksas pakalpojumu cenrādis". Tādējādi dienests nodrošina dzīvnieku identifikāciju, reģistrāciju un izsekojamību.
Dienests no 2025. gada 1. janvāra Lauksaimniecības datu centra vietā pārstāv valsts intereses lauksaimniecības dzīvnieku audzēšanas jomā Starptautiskajā dzīvnieku pārraudzības komitejā (ICAR) un Starptautiskajā vaislas buļļu novērtēšanas dienestā (Interbull) (rīkojuma Nr. 743  2.11. apakšpunkts).

3. Ministru kabineta 2007. gada 31. jūlija noteikumos Nr. 525 "Kārtība, kādā atsevišķiem naftas produktiem piemēro samazinātu akcīzes nodokļa likmi vai atbrīvojumu no akcīzes nodokļa” paredzēts, ka dati par lietotājam piešķirtā naftas produktu daudzuma iegādi tiek reģistrēti un iegādātais naftas produktu daudzums tiek uzskaitīti dienesta elektroniskajā pieteikšanās sistēmā, ar to aizstājot Valsts ieņēmumu dienesta izsniegtās papīra izziņas.

4. Saskaņā ar Ministru kabineta 2010. gada 13. jūlija noteikumiem Nr. 635 "Kārtība, kādā apseko un nosaka neapstrādātās lauksaimniecībā izmantojamās zemes platību un sniedz informāciju par to" dienests vizuāli apseko tās lauksaimniecībā izmantojamās zemes vienības, kuru platība ir lielāka par vienu hektāru. Apkopoto informāciju par tām zemes vienībām, kas uzskatāmas par neapstrādātu lauksaimniecībā izmantojamo zemi, dienests iesniedz vietējā pašvaldībā, un tā savukārt šo informāciju izmanto nekustamā īpašuma nodokļa administrēšanas vajadzībām.

6. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2013. gada 26. marta noteikumiem Nr. 161 "Noteikumi par vienoto zemkopības nozares informācijas sistēmu" dienests apstrādā personas datus  vienotajā zemkopības nozares informācijas sistēmā. Dienests pilda personas datu operatora funkciju. Starpiestāžu datu apmaiņa, digitālo pakalpojumu izveide un sniegšana, tīmekļvietņu un digitālo asistentu darbināšana un ar šiem jautājumiem saistītie aspekti – datu pārvaldība, kiberaizsardzība, skaitļošanas infrastruktūra un lietojamība – ir kļuvuši par iestāžu ikdienu neatkarīgi no nozares, un digitālās tehnoloģijas ir mūsdienīgas valsts pārvaldes darba neatņemama sastāvdaļa gan iekšējo darba procesu nodrošināšanā, gan publisko pakalpojumu sniegšanā.
Dienestam ir nodoti Lauksaimniecības datu centra valsts pārvaldes uzdevumi saistībā ar Zemkopības ministrijas padotības iestāžu strukturālo optimizāciju, lai mazinātu sabiedrībai sniegto pakalpojumu fragmentāciju, uzlabojot iestāžu un kapitālsabiedrību pārvaldību un saņemto pakalpojumu kvalitāti. Lauksaimniecības datu centrs bija atbildīgā iestāde par zemkopības nozares datu centra uzturēšanu, zemkopības nozares koplietošanas informācijas un komunikāciju tehnoloģiju infrastruktūras uzturēšanu un zemkopības nozares koplietošanas informācijas sistēmu tehnisko uzturēšanu. Pēc Zemkopības ministrijas padotības iestāžu funkciju pārskatīšanas tiks nodrošināta ātrāka datu un informācijas aprite starp valsts pārvaldes iestādēm un privātpersonām, tā uzlabojot un vienkāršojot sabiedrībai sniegtos pakalpojumus. Zemkopības nozares datu centrs kā funkcionāla loģiski organizēta informācijas un komunikācijas tehnoloģijas resursu pārvaldības daļa ir svarīga ne tikai nozarei, bet arī valstij kopumā, domājot par racionālu un ekonomisku pārvaldību, kā arī drošību pastāvošās ģeopolitiskās situācijas mainīgajos apstākļos. Nozīmīgi ir nodalīt sistēmu attīstību un pārziņus no informācijas un komunikācijas tehnoloģijas infrastruktūras pakalpojuma centra, tā nodrošinot augstāko pakalpojuma kvalitāti un plašāko pakalpojumu klāstu, kā arī ļaujot īstenot izvirzītos valsts datu apstrādes mākoņa mērķus.

7. Dienests atbilstoši kompetencei piedalās Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības Padomes darba grupu un komiteju sanāksmēs kopš Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā. Lauku atbalsta dienesta likuma 14. panta pirmā un otrā daļa noteic, ka Zemkopības ministrija akreditē dienestu to funkciju pildīšanai, kuras nepieciešamas Eiropas Savienības atbalsta administrēšanai. Dienesta atbilstību akreditācijai attiecībā uz Eiropas Savienības atbalsta administrēšanai nepieciešamo funkciju pildīšanu izvērtē saskaņā ar nosacījumiem un kritērijiem, kas ietverti Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulā (ES) 2021/2116 par kopējās lauksaimniecības politikas finansēšanu, pārvaldību un uzraudzību un ar ko atceļ regulu (ES) Nr. 1306/2013 (turpmāk – regula 2021/2116) un Komisijas 2021. gada 7. decembra Deleģētajā regulā (ES) 2022/127, ar ko Eiropas Parlamenta un Padomes regulu (ES) 2021/2116 papildina ar noteikumiem par maksājumu aģentūrām un citām struktūrām, finanšu pārvaldību, grāmatojumu noskaidrošanu, nodrošinājumiem un euro izmantošanu. Piemēram, regulas 2021/2116 preambulas 11., 39. un 44. punkts paredz maksājumu aģentūrai uzturēt saikni ar Eiropas Komisiju, lai nodrošinātu Eiropas Savienības līdzekļu pareizu pārvaldību. Pildot minētajās regulās akreditētajai maksājumu aģentūrai noteiktos pienākumus, dienests regulāri piedalās Eiropas Savienības institūciju darbā.
Dienests sagatavo un sniedz informāciju Zemkopības ministrijai un citām valsts un pašvaldību iestādēm, starptautiskajām organizācijām, kā arī citām juridiskām un fiziskām personām. Dienests īsteno informatīvus un konsultatīvus pasākumus, lai nodrošinātu iestādes kompetencē esošo programmu izpildi.

8. Noteikumu projektā jānosaka dienesta kompetences jautājumi, tostarp tiesības sadarboties valsts, Eiropas Savienības un starptautiskā mērogā, tiesības saņemt pieprasīto informāciju, tiesības pārbaudīt valsts un Eiropas Savienības atbalsta saņēmējus, tiesības organizēt nacionālos un starptautiskos pasākumus, apspriedes, konferences un piedalīties to darbā, kā arī sniegt konsultācijas, piedalīties apmācības organizēšanā u. c.

Noteikumu projekta III nodaļā jāietver jautājumi par dienesta darbības tiesiskuma nodrošināšanu un pārskatu sniegšanu par dienesta darbību un valsts budžeta līdzekļu izlietojumu atbilstoši Valsts pārvaldes iekārtas likuma 16. panta otrās daļas 4., 5. un 6. punktā noteiktajam.
Dienesta darbības tiesiskumu nodrošina dienesta direktors, un viņš arī izveido dienesta iekšējās kontroles un lēmumu pārbaudes sistēmu. Dienesta amatpersonu pieņemtos lēmumus var apstrīdēt un pārsūdzēt Lauku atbalsta dienesta likuma 13. pantā noteiktajā kārtībā.
Lai saglabātu un uzturētu dienestam piešķirto akreditāciju (kā maksājumu aģentūrai) ir svarīgi nostiprināt struktūru (skaitu un administratīvo teritoriju (novadu) iedalījumu) ārējā normatīvajā aktā, tā maksimāli nodrošinot lauksaimniekiem sniegto pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Ir svarīgi saglabāt esošo reģionālo struktūrvienību skaitu, jo pašreizējā struktūra pilnībā atbilst maksājumu aģentūrai izvirzītajām akreditācijas prasībām. 
Jāparedz kārtība, kādā sniedzami pārskati par iestādes funkciju pildīšanu un līdzekļu izmantošanu. Attiecīgi jānoteic, ka dienests ne retāk kā reizi gadā iesniedz zemkopības ministram pārskatu par dienesta darbību, savu funkciju izpildi un valsts budžeta līdzekļu izlietojumu.
Noteikumu projekta IV nodaļā jāietver tiesību normas, kas nosaka noteikumu projekta piemērojamību no 2025. gada 1. janvāra un paredz atzīt par spēku zaudējušiem noteikumus Nr. 876.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekta 1. punktā noteikts, ka dienests atrodas zemkopības ministra pārraudzībā.
Noteikumu projekta 2. punktā noteikts, ka dienesta darbības tiesiskais pamats un funkcijas noteiktas Lauku atbalsta dienesta likumā un citos normatīvajos aktos, kas regulē dienesta darbību.
Noteikumu projekta 3. punktā noteikti tādi dienesta uzdevumi kā
1) ieviest administratīvo, finanšu un tehniskās vadības sistēmu, lai īstenotu valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta pasākumus, kā arī citus lauksaimniecības politikas pasākumus;
2) veikt valsts un Eiropas Savienības atbalsta pretendentu un saņēmēju kontroli un pārbaudes; 
3) veidot, uzturēt un aktualizēt dienesta informācijas sistēmu, lai administrētu lauksaimniecības un lauku atbalsta politikas, valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta pasākumus; 
4) veidot, uzturēt un aktualizēt dienesta informācijas sistēmu par dzīvniekiem, to reģistrāciju un identifikāciju, objektiem, ciltsdarbu un ar to saistīto informāciju, uzraudzīt un kontrolēt dzīvnieku izsekojamību, audzēšanu, ciltsdarbu un ciltsdarbā iesaistīto personu darbību, kā arī sniegt maksas pakalpojumus saskaņā ar cenrādi, nodrošinot dzīvnieku reģistrāciju un identifikāciju;
5) uzskaitīt dienesta informācijas sistēmā to naftas produktu daudzumu, kam piemēro samazinātu akcīzes nodokļa likmi vai atbrīvojumu no akcīzes nodokļa;
6) pārbaudīt lauksaimniecībā izmantojamās zemes platības;
7) nodrošināt sezonas laukstrādnieku ienākuma nodokļa informācijas sistēmas darbību;
8) uzturēt un uzraudzīt zemkopības nozares kritisko infrastruktūru un modulāro servertelpu un nodrošināt valsts datu apstrādes mākoņpakalpojumus;
9) sagatavot un sniegt informāciju Zemkopības ministrijai un citām valsts un pašvaldību iestādēm, starptautiskajām organizācijām, kā arī citām juridiskām un fiziskām personām; 
10) īstenot informatīvus un konsultatīvus pasākumus, lai nodrošinātu iestādes kompetencē esošo programmu izpildi;
11) piedalīties Eiropas Komisijas un Eiropas Savienības Padomes darba grupu un komiteju sanāksmēs.
Noteikumu projekta 4. punktā noteikts, ko dienests ir tiesīgs darīt savas kompetences jomā.
Noteikumu projekta 5. punktā regulēts dienesta darbības tiesiskumu nodrošināšanas jautājums.
Noteikumu projekta 6. punktā noteikta amatpersonu lēmumu apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība.
Noteikumu projekta 7. punktā noteikta dienesta struktūra, pievienojot pielikumā deviņu teritoriālo struktūrvienību – reģionālo lauksaimniecības pārvalžu – sarakstu.
Noteikumu projekta 8. punktā noteikta pārskatu sniegšanas kārtība zemkopības ministram.
Noteikumu projekta noslēguma jautājumu 9. un 10. punkts noteic noteikumu Nr. 876 spēka zaudēšanu un jaunā noteikumu projekta piemērojamību.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Noteikumu projekta noslēguma jautājumos ietverta tiesību norma, kas paredz atzīt par spēku zaudējušiem noteikumus Nr. 876.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Lauksaimniecības datu centra un dienesta ierēdņi un darbinieki (turpmāk kopā - nodarbinātie)
Ietekmes apraksts
Likvidējot Lauksaimniecības datu centru un paplašinot dienesta funkciju un pārvaldes uzdevumu klāstu, uzlabosies lauksaimniecības nozares uzraudzība un izsekojamība, uzlabosiesi pakalpojumi un to pieejamība sabiedrībai. Tādējādi, koncentrējot cilvēkresursu vienā iestādē, izvērtēts un salīdzināts nodarbināto daudzums minētajās iestādēs, lai lemtu par iespējamu kompetenču pārdali un nodarbināto skaita efektīvāku plānošanu īstenojamo funkciju izpildei.
Juridiskās personas
  • Lauksaimniecības datu centrs un dienests
Ietekmes apraksts
Vērtējot reorganizācijas procesa ietekmi uz administratīvajām procedūrām, ir identificējama pozitīva ietekme uz valsts budžetu, tas ir, cilvēkresursu koncentrēšanās vienā iestādē, kā arī labas pārvaldības modeļa ieviešana ar zemkopības nozari saistīto pakalpojumu nodrošināšanā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projekts tiks īstenots par dienestam piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama to tiesību aktu projektu izstrādē, kuri skar sabiedrībai nozīmīgas iniciatīvas un procesus, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesu un publiskā finansējuma plānošanu. Tā kā noteikumu projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, projekta izstrādē nav piemērojama sabiedrības līdzdalības kārtība. Noteikumu projekts un tā anotācija ir publiski pieejami TAP portālā.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Dienestam pārņemot Lauksaimniecības datu centra līdz šim pildītos uzdevumus, palielinās pildāmo valsts pārvaldes uzdevumu daudzums.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi