Anotācija (ex-ante)

22-TA-2755: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta trīspadsmitās daļas 1.punktu un Ministru kabineta 2018.gada 17.jūlija noteikumu Nr.421 “Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas” 17.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts paredz atļaut Kultūras ministrijai pārdalīt 2022.gadā un turpmākajos gados finansējumu 43 944 euro apmērā budžeta programmas 25.00.00 "Valsts kultūrkapitāla fonds" ietvaros, veicot apropriācijas pārdali no apakšprogrammas 25.02.00 “Valsts kultūrkapitāla fonda programmu un projektu konkursi” uz apakšprogrammu 25.01.00 “Valsts kultūrkapitāla fonda darbības nodrošināšana”.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
No 2022.gada Valsts kultūrkapitāla fonds (turpmāk – Fonds), izpildot Valsts kultūrkapitāla fonda likuma 3.pantā noteikto uzdevumu - izsludināt un organizēt projektu konkursus finansējuma saņemšanai, nodrošina, ka projektu konkursos pieteikumu pieņemšanas un vērtēšanas procesi norit elektroniski – Fonda projektu pieteikumu sistēmā - https://kkf.kulturaskarte.lv/ (turpmāk - Sistēma), tādējādi nodrošinot sabiedrībai pieejamāku līdzdalību un efektīvāku, ātrāku pieteikumu sagatavošanas un izvērtēšanas procesu. Sistēmas izstrāde un ieviešana, sadarbībā ar Kultūras informācijas sistēmu centru notika vairāku gadu garumā, un šobrīd ir nepieciešami papildus līdzekļi informāciju tehnoloģiju un Sistēmas uzturēšanas un uzlabojumu pakalpojumiem, kā arī ir nepieciešami papildus līdzekļi komunikācijas pakalpojumam, lai nodrošinātu Fonda darbības atklātību un, izmantojot aktuālās iespējas un pieejamos tehnoloģiskos risinājumus, sabiedrību informētu, un sniegtu skaidrojumus par Fonda izsludinātajiem konkursiem un regulāro projektu konkursu un mērķprogrammu konkursu ietvaros atbalstītajiem projektiem un to sasniegtajiem rezultātiem.
Savukārt, saskaņā ar Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 14.pantu Fonds īsteno Radošo personu atbalsta pasākumu programmu un Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likuma 15.pants nosaka, ka Radošo personu atbalsta pasākumu programmas finanšu līdzekļus var izlietot ar atbalsta stipendiju piešķiršanu saistīto administratīvo izdevumu segšanai, bet ne vairāk kā 10 procentu apmērā no piešķirtā valsts budžeta finansējuma (2022.gada programmas finansējums 500 000 euro). Programmas administratīvo izdevumu budžeta izpilde iepriekšējos kalendāros gados nesastāda ieplānoto 10 procentu apmēru. Lai 2022.gadā un turpmākajos gados nodrošinātu programmas īstenošanu saskaņā ar 2022.gada 16.jūnijā Saeimā pieņemtā likuma “Grozījumi Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likumā” normām, ievērojot finansējuma izlietojumu plānotajam mērķim (t.sk. administratīvo izdevumu segšanai), nepieciešama apropriācijas pārdale 3 593 euro apmērā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Priekšlikumi finansējuma pārdalei:
Budžeta programmas 25.00.00 "Valsts kultūrkapitāla fonds" ietvaros nepieciešams finansējums budžeta apakšprogrammā 25.01.00 “Valsts kultūrkapitāla fonda darbības nodrošināšana” 43 944 euro apmērā, tajā skaitā:
1) informāciju tehnoloģiju un Fonda projektu pieteikumu sistēmas uzturēšanas un uzlabojumu pakalpojumiem 28 351 euro apmērā (ikmēneša uzturēšanas pakalpojumi (4 393 euro)), labojumi esošajā funkcionalitātē, jaunas funkcionalitātes izstrāde atsevišķiem projektu konkursu veidiem, atskaišu un izdruku ģenerēšana (23 958 euro, vidējā darba stundas likme ~ 60 euro));
2) komunikācijas pakalpojumiem sabiedrības informēšanai un skaidrojumu sniegšanai par Fonda izsludinātajiem konkursiem un regulāro projektu konkursu un mērķprogrammu konkursu ietvaros atbalstītajiem projektiem un to sasniegtajiem rezultātiem 12 000 euro apmērā (integrēta komunikācijas veidošana t.sk. infografikas, video stāsti utt.);
3) darbinieku atlīdzībai Radošo personu atbalsta pasākumu programmas administrēšanas un kontroles procesu un procedūru nodrošināšanai 3 593 euro apmērā (ņemot vērā, ka 2022.gada 16.jūnijā Saeimā pieņemts likums “Grozījumi Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likumā”, kas paredz Fondam veikt ienākumu pārbaudi arī tām radošajām personām, kuras saņem pensiju vai ir sasniegušas vecuma pensijas piešķiršanai likumā noteikto vecumu, lai nodrošinātu Radošo personu statusa un profesionālo radošo organizāciju likumā 15.panta nosacījumu izpildi Fondam esošā finansējuma ietvaros būs iespēja nodrošināt atlīdzību atbilstoši darba snieguma līmenim un veicamo pienākumu sarežģītībai un atbildībai).
Risinājuma apraksts
Saskaņā ar Valsts kultūrkapitāla fonda likuma 5.panta piekto daļu Fonda līdzekļi tiek izmantoti tikai atbilstoši Fonda mērķim un uzdevumiem, kā arī Fonda darbības nodrošināšanai un Ministru kabineta 2004.gada 8.marta noteikumu “Valsts kultūrkapitāla fonda nolikums” 4.7.punkts nosaka, ka Fonda padome apstiprina fonda gada budžeta projektu. Fonda padome, apstiprinot Fonda 2022.gada budžeta sadalījumu, pieņēma lēmumu lūgt Kultūras ministriju rast iespēju apropriācijas pārdalei no apakšprogrammas 25.02.00 “Valsts kultūrkapitāla fonda programmu un projektu konkursi” uz apakšprogrammu 25.01.00 “Valsts kultūrkapitāla fonda darbības nodrošināšana”, lai Fonda administrācija 2022.gadā spētu nodrošināt nepieciešamo funkciju veikšanu.
Likuma par budžetu un finanšu vadību 9.panta trīspadsmitās daļas 1.punkts nosaka, ka finanšu ministram ir tiesības Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, informējot par to Saeimu, veikt apropriāciju pārdales  ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām.
Ņemot vērā minēto, Projekts paredz atļaut Kultūras ministrijai pārdalīt finansējumu 43 944 euro apmērā budžeta programmas 25.00.00 "Valsts kultūrkapitāla fonds" ietvaros, veicot apropriācijas pārdali no apakšprogrammas 25.02.00 “Valsts kultūrkapitāla fonda programmu un projektu konkursi” uz apakšprogrammu 25.01.00 “Valsts kultūrkapitāla fonda darbības nodrošināšana”, lai nodrošinātu informāciju tehnoloģiju un Fonda projektu pieteikumu sistēmas uzturēšanu un uzlabojumu veikšanu, informētu sabiedrību par Fonda organizētajiem konkursiem un nodrošinātu Radošo personu atbalsta pasākumu programmas īstenošanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
12 608 191
0
12 997 613
0
15 257 713
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
12 608 191
0
12 997 613
0
15 257 713
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
12 608 191
0
12 997 613
0
15 257 713
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
12 608 191
0
12 997 613
0
15 257 713
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projektam nav ietekmes uz kopējiem valsts budžeta ieņēmumiem un izdevumiem. Projekts paredz finansējuma pārdali 43 944 euro apmērā 2022.gadā un turpmākajos gados budžeta programmas 25.00.00 "Valsts kultūrkapitāla fonds" ietvaros un  starp izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem, veicot apropriācijas pārdali no budžeta apakšprogrammas 25.02.00 “Valsts kultūrkapitāla fonda programmu un projektu konkursi” samazinot dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem un subsīdiju un dotāciju izdevumus (3000.kods) 43 944 euro apmērā uz budžeta apakšprogrammu 25.01.00 “Valsts kultūrkapitāla fonda darbības nodrošināšana” palielinot vispārējā kārtībā sadalāmo dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem par 43 944 euro apmērā, atlīdzības izdevumus (1000.kods) 3 593 euro apmērā un preču un pakalpojumu izdevumus (2000.kods) 40 351 euro apmērā.
EKK EKK Nosaukums Summa (euro) Paskaidrojums
1119 Pārējo darbinieku mēnešalga (darba alga) 2 907 Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 3. pielikumā noteiktā minimuma valsts un pašvaldības institūcijai sasniegšanai
1210 Darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 686 Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 3. pielikumā noteiktā minimuma valsts un pašvaldības institūcijai sasniegšanai
2231 Izdevumi iestādes sabiedrisko aktivitāšu īstenošanai 12 000 integrētas komunikācijas veidošana
 
2243 Iekārtas, inventāra un aparatūras remonts, tehniskā apkalpošana 4 393 datortehnikas apkalpošanas ikmēneša maksas pieaugums 95.27 procenti sākot ar 01.01.2022.
2250 Informācijas tehnoloģiju pakalpojumi 23 958 projektu pieteikumu sistēmas uzlabojumu pakalpojumi (labojumi esošajā funkcionalitātē, jaunas funkcionalitātes izstrāde atsevišķiem projektu konkursu veidiem, atskaišu un izdruku ģenerēšana (vidējā pakalpojuma sniedzēja darba stundas likme ~ 60 euro)
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Kultūras ministrija, Valsts kultūrkapitāla fonds
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi