23-TA-337: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumos Nr. 537 "Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju–juridisko personu–kreditēšanas veicināšanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumos Nr. 537 "Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai"" (turpmāk - MK Noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta ceturto daļu un Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 14.punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK Noteikumu projekts izstrādāts, lai Ministru kabineta 2017. gada 5. septembra noteikumos Nr. 537 "Noteikumi par portfeļgarantijām sīko (mikro), mazo un vidējo saimnieciskās darbības veicēju – juridisko personu – kreditēšanas veicināšanai" (turpmāk - MK noteikumi Nr.537) iestrādātu normas, lai atbilstoši šiem noteikumiem komersantu garantijas varētu sniegt arī Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Portfeļgarantijas finanšu instrumentā līdzīgi kā individuālo garantiju finanšu instrumentā, komersantam tiek sniegts valsts atbalsts garantijas veidā par kredītiestādes un kredītiestādes meitas sabiedrības (turpmāk – kredītiestāde) sniegtu finanšu pakalpojumu. Komersanta saistību nepildīšanas gadījumā garantija sedz daļu no kredītiestādes zaudējumiem par komersantam neatmaksātu finanšu pakalpojumu.
MK noteikumu Nr. 537 ietvaros to spēkā esošajā redakcijā sabiedrība Altum īsteno garantiju apakšprogrammas 2007.-2013. gada Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas perioda atmaksāto finansējumu ietvaros, kā arī COVID-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai sabiedrība Altum īsteno portfeļgarantijas programmu ar valsts budžeta finansējumu.
MK noteikumu Nr. 537 ietvaros to spēkā esošajā redakcijā sabiedrība Altum īsteno garantiju apakšprogrammas 2007.-2013. gada Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda plānošanas perioda atmaksāto finansējumu ietvaros, kā arī COVID-19 izraisītās krīzes seku mazināšanai sabiedrība Altum īsteno portfeļgarantijas programmu ar valsts budžeta finansējumu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā, ka tirgus nepilnība, kas pamato garantiju instrumenta nepieciešamību, ir pamatota Tirgus nepilnību sākotnējā (ex-ante) novērtējumā Eiropas Savienības fondu 2021.–2027.gada plānošanas perioda (turpmāk – ES fondu plānošanas periods) atbalstam finanšu instrumentu veidā (turpmāk – tirgus nepilnību analīze), atbalsts komersantiem garantiju veidā ir nepieciešams arī ES fondu plānošanas periodā. Lai ar pēc iespējas mazāku administratīvo slogu uzsāktu ES fondu plānošanas perioda atbalsta programmas finanšu instrumentu veidā, MK Noteikumu projekts paredz MK noteikumos Nr. 537 iestrādāt normas, kas ļautu turpināt īstenot komersantu garantiju programmu secīgos ES fondu plānošanas periodos.
Risinājuma apraksts
1. MK noteikumi Nr. 537 papildināšana ar jauniem atbalsta pasākumiem 2021.-2027.gada ES fondu plānošanas perioda ietvaros
MK Noteikumu projekts paredz grozījumus, kas nepieciešami, lai MK noteikumi Nr. 537 papildinātu ar jauniem atbalsta pasākumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.4. pasākumu “Garantijas, portfeļgarantijas pilna cikla uzņēmējdarbībai (turpmāk – 1.2.3.4. pasākums)” uzsākšanai.
MK Noteikumu projekts neparedz būtiski mainīt garantiju programmas ieviešanas nosacījumus. Arī ES fondu plānošanas perioda ietvaros garantijas saimnieciskās darbības veicējiem piešķir akciju sabiedrība Altum kā de minimis atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam 1.2.3.4. pasākumam kopumā pieejams finansējums 10 000 000 euro apmērā, tai skaitā 3 750 000 euro Eiropas Reģionālās attīstības fonds finansējums (turpmāk - ERAF) un 1 500 000 euro valsts budžeta finansējums.
MK Noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr. 537 ar 5.3. apakšpunktu, kas papildina noteikumus ar atsauci, ka pieejamais finansējumu minētajam pasākumam Ministru kabineta noteikumu līmenī tiek noteikts atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam finanšu instrumentu īstenošanu (turpmāk – Kopīgie noteikumi). Šāda pieeja plaši izmantota 2021.-2027.gada ES fondu plānošanas perioda finanšu instrumentu, kuri tiek īstenota līdzdalības fonda ietvaros, regulējumā.
2. Neatbalstāmie finanšu pakalpojumi un darbības
Tāpat tiek veikti grozījumi neatbalstāmo nozaru sarakstā un MK noteikumi Nr. 537 tiek papildināti ar 13.1 1. apakšpunktu, kas nosaka ka 1.2.3.4. pasākuma īstenošanā, garantiju nepiešķir nozarē, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu 7. panta 1.punktā.
MK noteikumu projekts papildina MK noteikumu Nr. 537 ar 13.1 punktu par 1.2.3.4. pasākuma īstenošanā papildus šo noteikumu 13.punkta nosacījumiem garantiju nepiešķir neattiecināmajām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par ERAF, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regulas Nr. 2021/1060) 64. panta 1.panta b) apakšpunktā - zemes iegāde, ja summa pārsniedz 10 procentus no attiecīgās darbības kopējiem attiecināmajiem izdevumiem- vai attiecībā uz pamestām teritorijām un bijušajām rūpniecības teritorijām, kurās ir ēkas, minēto ierobežojumu palielina līdz 15 procentiem no garantētā finanšu pakalpojuma summas.
Tāpat garantijas nepiešķir Savienības fondu projektu līdzfinansēšanai, tai skaitā priekšfinansēšanai saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 58. panta 7. punktu.
3. Vadības izmaksu kompensācija
Ņemot vērā, ka vadības izmaksu noteikšanas princips jau ir noteikts saskaņā ar "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumiem”, MK noteikumu projekts nenosaka papildus normas attiecībā uz vadības izmaksu noteikšanu 1.2.3.4. pasākumam, kas jau noteikta sabiedrības Altum līdzdalības fonda pārvaldības maksu un finanšu instrumentu pārvaldības maksu aprēķina, ievērojot Regulas Nr. 2021/1060 68. panta 4. punktā noteiktās robežvērtības.
MK Noteikumu projekts paredz grozījumus, kas nepieciešami, lai MK noteikumi Nr. 537 papildinātu ar jauniem atbalsta pasākumiem Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām" 1.2.3.4. pasākumu “Garantijas, portfeļgarantijas pilna cikla uzņēmējdarbībai (turpmāk – 1.2.3.4. pasākums)” uzsākšanai.
MK Noteikumu projekts neparedz būtiski mainīt garantiju programmas ieviešanas nosacījumus. Arī ES fondu plānošanas perioda ietvaros garantijas saimnieciskās darbības veicējiem piešķir akciju sabiedrība Altum kā de minimis atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulu (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam 1.2.3.4. pasākumam kopumā pieejams finansējums 10 000 000 euro apmērā, tai skaitā 3 750 000 euro Eiropas Reģionālās attīstības fonds finansējums (turpmāk - ERAF) un 1 500 000 euro valsts budžeta finansējums.
MK Noteikumu projekts paredz papildināt MK noteikumus Nr. 537 ar 5.3. apakšpunktu, kas papildina noteikumus ar atsauci, ka pieejamais finansējumu minētajam pasākumam Ministru kabineta noteikumu līmenī tiek noteikts atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam finanšu instrumentu īstenošanu (turpmāk – Kopīgie noteikumi). Šāda pieeja plaši izmantota 2021.-2027.gada ES fondu plānošanas perioda finanšu instrumentu, kuri tiek īstenota līdzdalības fonda ietvaros, regulējumā.
2. Neatbalstāmie finanšu pakalpojumi un darbības
Tāpat tiek veikti grozījumi neatbalstāmo nozaru sarakstā un MK noteikumi Nr. 537 tiek papildināti ar 13.1 1. apakšpunktu, kas nosaka ka 1.2.3.4. pasākuma īstenošanā, garantiju nepiešķir nozarē, kas noteiktas Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu 7. panta 1.punktā.
MK noteikumu projekts papildina MK noteikumu Nr. 537 ar 13.1 punktu par 1.2.3.4. pasākuma īstenošanā papildus šo noteikumu 13.punkta nosacījumiem garantiju nepiešķir neattiecināmajām izmaksām saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas Nr. 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par ERAF, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk - Regulas Nr. 2021/1060) 64. panta 1.panta b) apakšpunktā - zemes iegāde, ja summa pārsniedz 10 procentus no attiecīgās darbības kopējiem attiecināmajiem izdevumiem- vai attiecībā uz pamestām teritorijām un bijušajām rūpniecības teritorijām, kurās ir ēkas, minēto ierobežojumu palielina līdz 15 procentiem no garantētā finanšu pakalpojuma summas.
Tāpat garantijas nepiešķir Savienības fondu projektu līdzfinansēšanai, tai skaitā priekšfinansēšanai saskaņā ar Regulas Nr. 2021/1060 58. panta 7. punktu.
3. Vadības izmaksu kompensācija
Ņemot vērā, ka vadības izmaksu noteikšanas princips jau ir noteikts saskaņā ar "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumiem”, MK noteikumu projekts nenosaka papildus normas attiecībā uz vadības izmaksu noteikšanu 1.2.3.4. pasākumam, kas jau noteikta sabiedrības Altum līdzdalības fonda pārvaldības maksu un finanšu instrumentu pārvaldības maksu aprēķina, ievērojot Regulas Nr. 2021/1060 68. panta 4. punktā noteiktās robežvērtības.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Atbalsta programma tiek izstrādātā pamatojoties uz tirgus nepilnību analīzi, kurā ir izvērtēta esošā situācija finansējuma pieejamībā un sniegtas rekomendācijas šo nepilnību novēršanai, izmantojot garantijas.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem un vidējiem komersantiem, nodrošinot aizdevuma saņemšanas iespējas, kas nepieciešamas uzņēmējdarbības nodrošināšanai un attīstībai.
2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
1.2.3.4. pasākumam pieejamais finansējums atbilstoši normatīvajam aktam, kas nosaka Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam finanšu instrumentu īstenošanu.
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi paredz, ka 1.2.3.4. pasākumam kopumā pieejams finansējums 10 000 000 EUR apmērā, tai skaitā 3 750 000 EUR ERAF finansējums un 1 500 000 EUR valsts budžeta finansējums.
Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi paredz, ka 1.2.3.4. pasākumam kopumā pieejams finansējums 10 000 000 EUR apmērā, tai skaitā 3 750 000 EUR ERAF finansējums un 1 500 000 EUR valsts budžeta finansējums.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta noteikumos "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi”
Pamatojums un apraksts
-
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
4.2. Cita informācija
MK Noteikumu projekts tiks virzīts apstiprināšanai uz Ministru kabineta sēdi pēc tiesību akta 22-TA-1912 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027. gadam finanšu instrumentu kopīgie īstenošanas noteikumi" projekta apstiprināšanas
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1058
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu
Apraksts
-
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
-
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 2021/1060 64. panta 1. punkta b) apakšpunkts
Noteikumu projekta 13.1 2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2021/1060 58. panta 7. punkts
Noteikumu projekta 13.1 3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2021/1060 63. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 13.1 4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
n/a
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1058 par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas 2021/1058 7. panta 1.punkts
Noteikumu projekta 13. 1 1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
n/a
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
-Nevalstiskās organizācijas
JāCits
-6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Tiks norādīti pēc publiskās apspriedes
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi