24-TA-2345: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumos Nr. 1524 "Noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Spēkā esošajos Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumos Nr. 1524 "Noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai" (turpmāk – noteikumi Nr. 1524) ir noteikti valsts atbalsta pasākumi lauksaimniecības attīstībai, valsts atbalsta apmērs, piešķiršanas kritēriji un kārtība 2024. gadam.
Pēc Lauku atbalsta dienesta sniegtās informācijas, noteikumu Nr. 1524 atbalsta pasākumos "Atbalsts ciltsdarba pasākumiem piensaimniecības nozarē", "Atbalsts lauku un lauksaimnieku biedrību un nodibinājumu savstarpējās sadarbības veicināšanai un dalībai starptautiskajās organizācijās" un "Atbalsts aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu vai garantētu tradicionālo īpatnību produkta reģistrācijai" līdz 2024. gada beigām netiks izmantots viss pieejamais finansējums, savukārt atbalsta pasākumā "2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējums" ir nepieciešams vairāk finansējuma.
Pēc Lauku atbalsta dienesta sniegtās informācijas, noteikumu Nr. 1524 atbalsta pasākumos "Atbalsts ciltsdarba pasākumiem piensaimniecības nozarē", "Atbalsts lauku un lauksaimnieku biedrību un nodibinājumu savstarpējās sadarbības veicināšanai un dalībai starptautiskajās organizācijās" un "Atbalsts aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu vai garantētu tradicionālo īpatnību produkta reģistrācijai" līdz 2024. gada beigām netiks izmantots viss pieejamais finansējums, savukārt atbalsta pasākumā "2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējums" ir nepieciešams vairāk finansējuma.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2013. gada 17. decembra noteikumos Nr. 1524 "Noteikumi par valsts atbalstu lauksaimniecībai"" (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir pārdalīt 2024. gadam piešķirto finansējumu starp apstiprinātajiem atbalsta pasākumiem. Ar noteikumu projektu pārdalītais finansējums ir paredzēts 2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildei, t. i., ciltsdarba pasākumiem, kā arī tirgus veicināšanas pasākumā plānotajām pārtikas produktu izstādēm.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Vairākos noteikumu Nr. 1524 atbalsta pasākumos 2024. gadā ir prognozējams finansējuma atlikums, ko iespējams pārdalīt uz atbalsta pasākumu, kurā pietrūkst finansējuma.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Atbalsta pasākumā "2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējums" pietrūkst finansējuma 122 905 euro apmērā, jo 2024. gada sākumā pretendenti lopkopības nozarē pieprasīja lielāku atbalstu, nekā bija plānots par 2023. gada nogalē sniegtajiem pakalpojumiem. Tas saistīts gan ar šķirnes lauksaimniecības dzīvnieku audzētāju biedrību darba plānošanu (dažkārt gada sākumā ir pieprasītas lielākas atbalsta summas par iepriekšējā gada nogali, kā tas ir 2024. gadā), gan ar atsevišķu lopkopības nozaru darbības specifiku. Piemēram, cūkkopības nozarē pēc Āfrikas cūku mēra uzliesmojuma vairākas saimniecības bija spiestas pārtraukt ražošanu, bet dažas saimniecības 2023. gada nogalē ir atsākušas savu darbību. Tādējādi ir palielinājies atbalstāmo dzīvnieku skaits un cūkkopības nozarei ir nepieciešams lielāks finansējums par 2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildi.
Uz pasākumu "2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējums" ir attiecināmi tikai tie atbalsta pieprasījumi, kas ir par 2023. gada nogalē īstenotajām darbībām. Par tiem atbalsta pieprasījumiem, kas 2024. gada sākumā iesniegti par 2024. gadā īstenotajām darbībām, tiek maksāts no attiecīgajam pasākumam paredzētā finansējuma.
Finansējuma trūkuma dēļ nav izmaksāts pieprasītais atbalsts par 2023. gadā uzsāktajiem atbalsta pasākumiem ciltsdarba jomā, kā arī par tirgus veicināšanas pasākumā plānotajām pārtikas produktu izstādēm. Tirgus veicināšanas pasākumam katru gadu daļa atbalsta tiek piešķirta no pārejošajiem maksājumiem jeb atbalsta pasākuma "2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējums”, jo daļa izmaksu rodas gada beigās un esošajā gadā tās nav iespējams apmaksāt. Tirgus veicināšanai nav radušās papildu izmaksas, taču plānotās izmaksas nav segtas, jo lielāks finansējum tika izlietots ciltsdarba pasākumiem.
Uz pasākumu "2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējums" ir attiecināmi tikai tie atbalsta pieprasījumi, kas ir par 2023. gada nogalē īstenotajām darbībām. Par tiem atbalsta pieprasījumiem, kas 2024. gada sākumā iesniegti par 2024. gadā īstenotajām darbībām, tiek maksāts no attiecīgajam pasākumam paredzētā finansējuma.
Finansējuma trūkuma dēļ nav izmaksāts pieprasītais atbalsts par 2023. gadā uzsāktajiem atbalsta pasākumiem ciltsdarba jomā, kā arī par tirgus veicināšanas pasākumā plānotajām pārtikas produktu izstādēm. Tirgus veicināšanas pasākumam katru gadu daļa atbalsta tiek piešķirta no pārejošajiem maksājumiem jeb atbalsta pasākuma "2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējums”, jo daļa izmaksu rodas gada beigās un esošajā gadā tās nav iespējams apmaksāt. Tirgus veicināšanai nav radušās papildu izmaksas, taču plānotās izmaksas nav segtas, jo lielāks finansējum tika izlietots ciltsdarba pasākumiem.
Risinājuma apraksts
Atbalsta pasākumā "2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējums" nepietiekamo finansējumu ir iespējams pārdalīt no citiem atbalsta pasākumiem, tāpēc precizētas noteikumu Nr. 1524 2. punkta attiecīgās atbalsta summas:
1) 2.1.1.1. apakšpunktā atbalsts ciltsdarba pasākumiem piensaimniecības nozarē samazināts no 2 038 774 līdz 1 927 469 euro (samazinājums par 111 305 euro). Atlikums veidojies, jo piensaimniecības nozarē ir liels dzīvnieku skaits un dažādi atbalsta pasākumi, tāpēc nav iespējams pēc kārtējā gada datiem precīzi prognozēt nākamajā gadā nozarei nepieciešamo atbalsta apmēru. Attiecīgi precizētas arī 2.1. un 2.1.1. apakšpunktā noteiktās kopējās atbalsta summas;
2) 2.3.1. apakšpunktā atbalsts lauku un lauksaimnieku biedrību un nodibinājumu savstarpējās sadarbības veicināšanai un dalībai starptautiskajās organizācijās samazināts no 452 800 līdz 446 200 euro (samazinājums par 6600 euro). Atlikums veidojies, jo vienai no nevalstiskajām organizācijām tika samazināta atbalsta summa vērtējumā iegūto punktu skaita dēļ. Attiecīgi precizēta arī 2.3. apakšpunktā noteiktā kopējā atbalsta summa;
3) 2.5.2. apakšpunktā atbalsts aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu vai garantētu tradicionālo īpatnību produkta reģistrācijai samazināts no 7500 līdz 2500 euro (samazinājums par 5000 euro). Atlikums veidojies, jo produkta reģistrācijai plānoto trīs pretendentu vietā kritērijus izpildīja un pieteicās tikai viens pretendents. Attiecīgi precizēta arī 2.5. apakšpunktā noteiktā kopējā atbalsta summa;
4) 2.7. apakšpunktā atbalsts 2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam palielināts no 551 840 līdz 674 745 euro (palielinājums par 122 905 euro).
Minētie grozījumi ļaus plānveidā izmantot valsts atbalstam piešķirtos finanšu līdzekļus 2024. gadā.
1) 2.1.1.1. apakšpunktā atbalsts ciltsdarba pasākumiem piensaimniecības nozarē samazināts no 2 038 774 līdz 1 927 469 euro (samazinājums par 111 305 euro). Atlikums veidojies, jo piensaimniecības nozarē ir liels dzīvnieku skaits un dažādi atbalsta pasākumi, tāpēc nav iespējams pēc kārtējā gada datiem precīzi prognozēt nākamajā gadā nozarei nepieciešamo atbalsta apmēru. Attiecīgi precizētas arī 2.1. un 2.1.1. apakšpunktā noteiktās kopējās atbalsta summas;
2) 2.3.1. apakšpunktā atbalsts lauku un lauksaimnieku biedrību un nodibinājumu savstarpējās sadarbības veicināšanai un dalībai starptautiskajās organizācijās samazināts no 452 800 līdz 446 200 euro (samazinājums par 6600 euro). Atlikums veidojies, jo vienai no nevalstiskajām organizācijām tika samazināta atbalsta summa vērtējumā iegūto punktu skaita dēļ. Attiecīgi precizēta arī 2.3. apakšpunktā noteiktā kopējā atbalsta summa;
3) 2.5.2. apakšpunktā atbalsts aizsargātu ģeogrāfiskās izcelsmes norāžu, aizsargātu cilmes vietas nosaukumu vai garantētu tradicionālo īpatnību produkta reģistrācijai samazināts no 7500 līdz 2500 euro (samazinājums par 5000 euro). Atlikums veidojies, jo produkta reģistrācijai plānoto trīs pretendentu vietā kritērijus izpildīja un pieteicās tikai viens pretendents. Attiecīgi precizēta arī 2.5. apakšpunktā noteiktā kopējā atbalsta summa;
4) 2.7. apakšpunktā atbalsts 2023. gadā uzsākto atbalsta pasākumu izpildes finansējumam palielināts no 551 840 līdz 674 745 euro (palielinājums par 122 905 euro).
Minētie grozījumi ļaus plānveidā izmantot valsts atbalstam piešķirtos finanšu līdzekļus 2024. gadā.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar noteikumiem noteikumiem Nr. 1524 daļā atbalsta pasākumu atbalsts tiek piešķirts de minimis atbalsta veidā. Lai būtu skaidras noteikumu normas, nepieciešams precizēt nosacījumus par atbalsta kumulēšanu, datu glabāšanu, nelikumīga atbalsta atmaksu, kā arī precizēt atsauci uz normatīvajiem aktiem pa de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību.
Risinājuma apraksts
Attiecībā uz de minimis atbalstu precizēti šādi noteikumu Nr. 1524 punkti:
1) 8.6. apakšpunkts par atbalsta kumulēšanu, tostarp, lai situācijā, kad saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirtais de minimis atbalsts tiek kumulēts (apvienots) ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām, tiktu nodrošināts, ka pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentu. Kumulējot atbalstu, jāņem vērā arī ad-hoc lēmumā un Eiropas Komisijas lēmumā noteiktā atbalsta intensitāte un atbalsta summa. Atbilstoši Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulai (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, un Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulai (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, ad-hoc atbalsts ir atbalsts, ko piešķir, neizmantojot atbalsta shēmu. Eiropas Komisijas lēmums ir lēmums par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu. Noteikumos Nr. 1524 pašlaik nav iekļauts neviens ad-hoc atbalsts, ne arī atbalsts, kam ir bijis nepieciešams Eiropas Komisijas lēmums par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, taču, tā kā pretendents var izmantot arī citos normatīvajos aktos paredzētos atbalstus, nosacījumos par atbalsta kumulāciju ir iekļauta atsauce arī uz ad-hoc lēmumu un Eiropas Komisijas lēmumu;
2) 8.13. apakšpunkts, precizējot atsauci uz Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – regula Nr. 1408/2013) 7. panta 4. punktu, kurā noteikts pārejas periods attiecīgās regulas piemērošanai;
3) 8.14. apakšpunkts, iekļaujot pienākumu nodrošināt informācijas pieejamību 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas;
4) 8.12. apakšpunkts, iekļaujot nosacījumu, ka atbalsta pretendents sniedz informāciju arī par atbalsta intensitāti;
5) 8.2 punkts, iekļaujot pienākumu nodrošināt informācijas pieejamību 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas;
6) 10.1 punkts, precizējot normas par pienākumu atmaksāt nelikumīgo de minimis atbalstu;
7) 118.3. apakšpunkts, 151.1 punkts, 205.2. un 225.162. apakšpunkts, precizējot atsauci uz normatīvajiem aktiem pa de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību;
Noteikumi Nr. 1524 papildināti ar 188.1 punktu par de minimis uzskaites veidlapu aizpildīšanu, ja pretendents saņem de minimis atbalstu.
1) 8.6. apakšpunkts par atbalsta kumulēšanu, tostarp, lai situācijā, kad saskaņā ar šiem noteikumiem piešķirtais de minimis atbalsts tiek kumulēts (apvienots) ar citu de minimis atbalstu par vienām un tām pašām izmaksām, tiktu nodrošināts, ka pēc atbalstu apvienošanas atbalsta vienībai vai izmaksu pozīcijai attiecīgā maksimālā atbalsta intensitāte nepārsniedz 100 procentu. Kumulējot atbalstu, jāņem vērā arī ad-hoc lēmumā un Eiropas Komisijas lēmumā noteiktā atbalsta intensitāte un atbalsta summa. Atbilstoši Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regulai (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, un Komisijas 2022. gada 14. decembra Regulai (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, ad-hoc atbalsts ir atbalsts, ko piešķir, neizmantojot atbalsta shēmu. Eiropas Komisijas lēmums ir lēmums par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu. Noteikumos Nr. 1524 pašlaik nav iekļauts neviens ad-hoc atbalsts, ne arī atbalsts, kam ir bijis nepieciešams Eiropas Komisijas lēmums par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu, taču, tā kā pretendents var izmantot arī citos normatīvajos aktos paredzētos atbalstus, nosacījumos par atbalsta kumulāciju ir iekļauta atsauce arī uz ad-hoc lēmumu un Eiropas Komisijas lēmumu;
2) 8.13. apakšpunkts, precizējot atsauci uz Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – regula Nr. 1408/2013) 7. panta 4. punktu, kurā noteikts pārejas periods attiecīgās regulas piemērošanai;
3) 8.14. apakšpunkts, iekļaujot pienākumu nodrošināt informācijas pieejamību 10 gadus no pēdējā atbalsta piešķiršanas dienas;
4) 8.12. apakšpunkts, iekļaujot nosacījumu, ka atbalsta pretendents sniedz informāciju arī par atbalsta intensitāti;
5) 8.2 punkts, iekļaujot pienākumu nodrošināt informācijas pieejamību 10 gadus no atbalsta piešķiršanas dienas;
6) 10.1 punkts, precizējot normas par pienākumu atmaksāt nelikumīgo de minimis atbalstu;
7) 118.3. apakšpunkts, 151.1 punkts, 205.2. un 225.162. apakšpunkts, precizējot atsauci uz normatīvajiem aktiem pa de minimis atbalsta uzskaites un piešķiršanas kārtību;
Noteikumi Nr. 1524 papildināti ar 188.1 punktu par de minimis uzskaites veidlapu aizpildīšanu, ja pretendents saņem de minimis atbalstu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- ganāmpulku īpašnieki
Ietekmes apraksts
Ganāmpulku īpašnieki saņems finansētus ciltsdarba pakalpojumus par 2023. gada nogali.
Juridiskās personas
- ganāmpulku īpašnieki
- personas, kas nodarbojas ar pārtikas produktu ražošanu
Ietekmes apraksts
Ganāmpulku īpašnieki saņems finansētus ciltsdarba pakalpojumus par 2023. gada nogali.
Personas, kas nodarbojas ar pārtikas produktu ražošanu, saņems finansētus pakalpojumus par tirgus veicināšanas pasākumiem – izstādēm.
Personas, kas nodarbojas ar pārtikas produktu ražošanu, saņems finansētus pakalpojumus par tirgus veicināšanas pasākumiem – izstādēm.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023.gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula 2023/2831)
Apraksts
Regula 2023/2831 nosaka prasības de minimis atbalsta piešķiršanai.
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1408
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – regula Nr. 1408/2013)
Apraksts
Regulā Nr. 1408/2013 noteikti de minimis atbalsta nosacījumi attiecībā uz lauksaimniecības nozari.
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk – regula 2022/2472)
Apraksts
Regulā 2022/2472 noteiktas prasības attiecībā uz valsts atbalsta piešķiršanu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2023.gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (turpmāk – regula 2023/2831)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
Noteikumu projekta 7., 9., 10. un 13. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.14. apakšpunkts, 8.2, 10.1 un 188.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 5. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 6. panta 3. un 7. punkts
Noteikumu projekta 7. un 9. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.14. apakšpunkts un 8.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 7. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 6. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 8. pants
Noteikumu projekta 6. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013.gada 18.decembra Regula (ES) Nr. 1408/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam lauksaimniecības nozarē (turpmāk – regula Nr. 1408/2013)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu Nr. 1408/2013
Noteikumu projekta 7., 9. 10., 12. un 13. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.14. apakšpunkts, 8.2, 10.1, 151.1 un 188.1 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1408/2013 3. panta 3.a punkts
Noteikumu projekta 5. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1408/2013 6. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 7. un 9. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.14. apakšpunkts un 8.2 punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1408/2013 7. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 6. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas Nr. 1408/2013 8. pants
Noteikumu projekta 6. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 8.13. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2022. gada 14. decembra Regula (ES) 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu (turpmāk – regula 2022/2472)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2472
Noteikumu projekta 10. punktā izteiktais noteikumu Nr. 1524 10.1 punkts.
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts ir steidzams, tādēļ netiek organizēts sabiedrības līdzdalības process. Pēc būtības atbalsta nosacījumi nav grozīti, ir tikai pārdalīts finansējums uz pasākumu, kuram tā pietrūkst.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi