Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Informējam, ka š.g. 31.oktobra Valsts sekretāru sanāksme tiek atcelta. Nākamā kārtējā Valsts sekretāru sanāksme plānota š.g. 7.novembrī.
24-TA-2721: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumos Nr. 119 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.5.i. investīcijas "Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana" pasākuma "Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Projekts sagatavots, pamatojoties uz Likuma par budžeta un finanšu vadību 19.3 panta otro daļu. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekta mērķis ir precizēt Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” pasākuma “Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana” ietvaros pieejamo finansējumu un sasniedzamos rādītājus, nodrošinot atbalstu mediju uzņēmumu tehnoloģisko risinājumu attīstībā, kā arī precizēt prasības projekta iesniedzējam un projekta sadarbības partnerim.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 28. aprīļa rīkojumu Nr. 292 “Par Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plānu” apstiprināts Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāns, paredzot 2.2. reformas un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” (turpmāk – 2.2.1.5.i. investīcija) ietvaros atbalstu mediju uzņēmumu tehnoloģisko risinājumu attīstībai. 

Kopējais Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas finansējums ir 5 700 000 euro, kuru plānots piešķirt, īstenojot divus pasākumus ar šādu finansējuma sadalījumu: 
- 2 000 000 euro Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma “Mācības mediju nozares speciālistu digitālās kompetences un zināšanu pilnveidošanai” ieviešanai; 
- 3 700 000 euro Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma “Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana” ieviešanai (turpmāk – pasākums). 

Par 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ieviešanu atbildīgā nozares ministrija ir Kultūras ministrija.

2024. gada 29. februārī stājās spēkā Ministru kabineta 2024. gada 20. februāra noteikumi Nr. 119 “Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.5.i. investīcijas “Mediju nozares uzņēmumu digitālās transformācijas veicināšana” pasākuma “Mediju nozares uzņēmumu procesu modernizēšana” īstenošanas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr. 119). 
 
Noteikumi Nr. 119 nosaka, ka 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma mērķis ir veicināt mediju nozares digitālo transformāciju un darbības pielāgošanu mūsdienu mediju patēriņa tendencēm digitālā vidē, vienlaikus veicinot vietējā mediju satura veidotāju ilgtspēju, saglabājot plurālistisku mediju tirgu un stiprinot noturību pret dezinformāciju. 

2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma mērķa grupa ir mediju nozares asociācijas un uzņēmumi. 

2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma atbalsta saņēmēji ir juridiskas personas vai personālsabiedrības, kas vismaz divus gadus pirms projekta iesniegšanas ir reģistrētas Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā un nav pilnībā vai daļēji piederošas publiskai personai.

2.2.1.5.i. investīcijas pasākumam pieejamais Atveseļošanas fonda finansējums ir 3 700 000 euro.

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra 2024. gada 27. martā  2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros izsludināja atklātu projektu iesniegumu atlasi un atlases ietvaros noteiktajā projektu iesniegumu iesniegšanas termiņā līdz 2024. gada 27. jūnijam tika saņemti 30 projekta iesniegumi. Izvērtējot iesniegtos projekta iesniegumus, tika secināts, ka 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma īstenošanas nosacījumiem atbilst 27 projekta iesniegumi, tomēr ar pieejamo Atveseļošanas fonda finansējumu iespējams atbalstīt tikai 7 projekta iesniegumus. Lai atbalstītu visus 27 projekta iesniegumus, kas atbilst 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma īstenošanas nosacījumiem, trūkstošais Atveseļošanas fonda finansējums ir 7 400 000 euro.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Latvijas mediju nozarei ir stratēģiska nozīme nacionālās drošības un Latvijas kultūrtelpas uzturēšanā un saglabāšanā, kvalitatīva un demokrātijas vērtībām atbilstoša mediju satura piedāvāšanā, ņemot vērā Latvijas sabiedrības intereses un spēcinot latviešu valodu Latvijas kultūras un sabiedriski politiskajā vidē. Demokrātiska valsts balstās uz medijiem, kas pārstāv dažādas sabiedrības grupas un ļauj publiskajā telpā brīvi pastāvēt atšķirīgiem uzskatiem. Mediju daudzveidība sekmē satura dažādību, viedokļu plurālismu, ģeogrāfisku un sociālu pieejamību, veicina vārda un izteiksmes brīvību, daudzpusīgu diskusiju un debašu telpu demokrātiskā sabiedrībā. 
 
Vienlaikus Latvijas mediju vidē ir zems mediju uzņēmējdarbības digitalizācijas līmenis, kas rada apdraudējumu mediju tirgus ilgtspējai, rezultātā samazinot mediju daudzveidību un plurālismu, kas ir kritiski nozīmīgi demokrātisku procesu pilnvērtīgā funkcionēšanā.  

Lai nodrošinātu Latvijas mediju uzņēmumu konkurētspēju tirgus faktiskajā situācijā, ir nepieciešams atbalstīt mediju nozares digitālo transformāciju un stiprināt konkurētspēju, kas ilgtermiņā mediju uzņēmumiem ļaus reaģēt uz auditoriju pāreju uz tiešsaistes platformām, un būt pašpietiekamākiem un konkurētspējīgiem tādā līmenī, kas ir nepieciešams valsts drošības veicināšanai un demokrātisko procesu nodrošināšanai. 
 
Latvijas mediju vidē īpaši svarīgi atbalstīt žurnālistiku par notikumiem reģionos, lai vecinātu sabiedrības izpratni par apkārt notiekošo un vairotu cilvēku piederību vietējām kopienām. 

Ņemot vērā to, ka 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma izsludinātās projektu iesniegumu atlases ietvaros iesniegtais projektu iesniegumu skaits apliecināja, ka mediju digitālās transformācijas un tehnoloģisko risinājumu attīstības nepieciešamības nav iespējams atrisināt 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma pieejamā Atveseļošanas fonda finansējuma 3 700 000 euro apmērā ietvaros, Kultūras ministrija vērsās pie Finanšu ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas un Ekonomikas ministrijas ar lūgumu rast finansējuma pārdales iespēju no to pārziņā esošajām digitalizācijas programmām, lai varētu atbalstīt visus 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros iesniegtos projekta iesniegumus, kas izpilda 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma īstenošanas nosacījumus.

Noteikumi Nr. 119 nosaka prasību, ka projekta iesniedzējs un sadarbības partneris nav pilnībā vai daļēji piederošs publiskai personai, nenosakot skaidru jēdziena “piederošs publiskai personai” tvērumu.
Risinājuma apraksts
Izvērtējot Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna ietvaros īstenojamo investīciju progresu, tika panākta vienošanās par Atveseļošanās fonda finansējuma pārdali no šādām Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” investīcijām:
- 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.r. “Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu” 2.2.1.2.i. investīcijas “Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā" (turpmāk – 2.2.1.2.i. investīcija) 4 000 000 euro apmērā;
- 2.3. reformu un investīciju virziena “Digitālās prasmes” 2.3.1.r. “Ilgtspējīgas un sociāli atbildīgas atbalsta sistēmas pieaugušo izglītībai attīstība” investīcijas 2.3.1.3.i. “Pašvadītas IKT speciālistu mācību pieejas attīstība” (turpmāk – 2.3.1.3.i. investīcijas) 3 400 000 euro apmērā.

Ekonomikas ministrija, veicot 2.2.1.2.i. investīcijas īstenošanas progresa izvērtējumu, rada risinājumu samazināt 2.2.1.2.i. investīcijas ietvaros pieejamo finansējumu, vienlaikus neradot risku 2.2.1.2.i. investīcija rādītāju sasniegšanā.

Izglītības un zinātnes ministrija, veicot 2.3.1.3.i. investīcijas īstenošanas progresa izvērtējumu, rada risinājumu samazināt 2.3.1.3.i. investīcijas ietvaros pieejamo finansējumu. Vienlaikus Kultūras ministrijai, Finanšu ministrijai un Izglītības un zinātnes ministrijai jāvērtē iespējas nodrošināt Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda 65. mērķa rādītāja “To IKT speciālistu skaits, kas sagatavoti, izmantojot neformālu mācību pieeju” izpildi, tai skaitā nepieciešamības gadījumā piesakot attiecīgus grozījumus Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda plānā.

Lai nodrošinātu visaptverošu Latvijas mediju uzņēmumiem mērķētu atbalstu tehnoloģisko risinājumu attīstībā, nodrošinot nepieciešamo izrāvienu un stiprinot mediju uzņēmumu spēju konkurēt ar globālā mediju tirgus dalībnieku piedāvātajam iespējām mediju satura patēriņā, un būt pašpietiekamākiem un konkurētspējīgiem tādā līmenī, kas ir nepieciešams valsts drošības veicināšanai un demokrātisko procesu nodrošināšanai, Projekts paredz palielināt 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros pieejamo kopējo Atveseļošanās fonda finansējumu par 7 400 000 euro.

Projekts paredz, ka 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros kopējais Atveseļošanās fonda finansējums ir 11 100 000 euro.

Palielinot 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma Atveseļošanās fonda finansējumu, vienlaikus tiek palielināts arī 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros sasniedzamais mērķrādītājs no “izveidotas trīs mediju nozares digitālās platformas vai digitālie risinājumi” uz “izveidotas deviņas mediju nozares digitālās platformas vai digitālie risinājumi”.

2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros Centrālā finanšu un līgumu aģentūra atbilstoši normatīvajiem aktiem par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna īstenošanas un uzraudzības kārtību, nodrošina investīciju projektu iesniegumu atlasi, slēdz līgumu par projekta īstenošanu un nodrošina investīcijas īstenošanas uzraudzību.

Attiecīgi pēc Projekta spēkā stāšanās un Eiropas Komisijas saskaņojuma par Atveseļošanās fonda finansējuma pārdali Centrālā finanšu un līgumu aģentūra veic grozījumus 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma atlases nolikumā, palielinot 2.2.1.5.i. investīcijas ietvaros pieejamo finansējumu un informē projekta iesniedzējus, kuru projektu īstenošanai 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma atlases ietvaros bija nepietiekams finansējums, par turpmāko rīcību.

Noteikumu Nr. 119 20.1.1.2. apakšpunktā un 22.2. apakšpunktā ietvertās tiesību normas patiesais mērķis ir nodrošināt, ka atbalsts tiek sniegts juridiskām personām, kas pastāvīgi nesaņem atbalstu no valsts, attiecīgi lietotais jēdziens “publiska persona” ir attiecināms uz Latvijas publiskajām personām, nevis citu valstu publiskajām personām. Papildus, ievērojot, ka Noteikumu Nr. 119 20.1.1.2. apakšpunkts un 22.2. apakšpunkts nenosaka jēdziena “nav pilnībā vai daļēji piederoša publiskai personai” tvērumu, tad atbilstoši tiesību normas norādītajam mērķim arī attālināta (jeb ar citu juridisku personu starpniecību esoša) piederība publiskai personai ir uzskatāma par atbilstošu šim jēdzienam. Projekta iesniedzēja un sadarbības partnera atbilstība Noteikumu 20.1.1.2. apakšpunkta un 22.2. apakšpunkta prasībām tiek noteikta atbilstoši Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra informācijai par juridiskās personas dalībniekiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • 2.2.1.5.i.investīcijas pasākuma projekta iesniedzēji
Ietekmes apraksts
Vērtējot Projekta īstenošanas ietekmi uz administratīvajām procedūrām, nav identificējams administratīvā sloga palielinājums potenciālajiem finansējuma saņēmējiem un Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītajām institūcijām.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros sniegtais atbalsts veicinās mediju nozares uzņēmumu digitālo transformāciju, kas nodrošinās to konkurētspēju. Tā rezultātā tiks veicināts Latvijas mediju vides plurālisms, kas ir viens no mediju politikas sasniedzamajiem mērķiem. Jaunu zināšanu un tehnoloģiju ieviešana mediju darbība veicinās nozares produktivitāti, rezultātā ar zemākām izmaksām radot galaproduktu. Vienlaikus tiks veicināta mediju nozarē strādājošo konkurētspēja, ņemot vērā, ka būs nepieciešams pielāgot prasmes darbam jaunākām tehnoloģijām. Investīcijas mediju digitālajā transformācijā veicinās to konkurētspēju ar ārvalstu pakalpojumu sniedzējiem, tādējādi nodrošinot papildu nodokļu ieņēmumus valsts budžetā.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros atbalstāmās darbības ļaus mediju nozares komersantiem nodrošināt investīciju ieguldījumus procesu digitalizācijā, paaugstinot to produktivitāti.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
740 000
0
5 180 000
0
1 480 000
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
740 000
0
5 180 000
0
1 480 000
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
740 000
0
5 180 000
0
1 480 000
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
740 000
0
5 180 000
0
1 480 000
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma īstenošanai Atveseļošanas fonda finansējums ir 11 100 000 euro

Projekts paredz palielināt 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros pieejamo kopējo Atveseļošanās fonda finansējumu par 7 400 000 euro, kur plānotās attiecīgās izdevumu proporcijas dalījumā pa gadiem indikatīvi ir šādas:
2024. gads: 7 400 000 x 10% = 740 000 euro;
2025. gads: 7 400 000 x 70% = 5 180 000 euro;
2026. gads: 7 400 000 x 20% = 1 480 000 euro.
 
Izdevumu attiecināmības termiņš ir līdz 2026. gada 30. jūnijam. 
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
2.2.1.5.i. investīcijas pasākumam nepieciešamais Atveseļošanās fonda finansējums tiks pieprasīts no budžeta programmas 80.00.00 “Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”. 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma ietvaros pievienotās vērtības nodokļa izmaksas finansējuma saņēmēji nodrošinās no saviem līdzekļiem.
Projekts virzāms izskatīšanai Ministru kabinetā vienlaikus ar grozījumiem Ministru kabineta 2023. gada 10. janvāra noteikumos Nr. 10 “Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.2. reformu un investīciju virziena “Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas” 2.2.1.r. “Uzņēmējdarbības digitālās transformācijas pilna cikla atbalsta izveide ar reģionālo tvērumu” 2.2.1.2.i. investīcijas “Atbalsts procesu digitalizācijai komercdarbībā” īstenošanas noteikumi”. 
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Projekts paredz precizēt jau apstiprināto Noteikumu Nr. 119 ietvaros noteiktā 2.2.1.5.i. investīcijas pasākuma Atveseļošanas fonda finansējuma apmēru atbilstoši projektu iesniegumu atlases ietvaros iesniegto projekta iesniegumu pieprasījumam.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Kultūras ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Ekonomikas ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
2.2.1.5.i. investīcijas pasākums būtiski sekmē klimata pārmaiņu mazināšanas mērķi saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2020. gada 18. jūnija Regulas (ES) 2020/852 par regulējuma izveidi ilgtspējīgu ieguldījumu veicināšanai un ar ko groza Regulu (ES) 2019/2088 (turpmāk - regula Nr. 2020/852) 10. panta pirmās daļas “c” apakšpunktā minēto darbību “Palielināt videi nekaitīgu vai klimatneitrālu mobilitāti” sasniegšanu, ko atbalsta infrastruktūras ieguldījumi platjoslas infrastruktūras izveidē, kas nodrošina pakalpojumu saņemšanu e-vidē. 

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
2.2.1.5.i. investīcijas procesu modernizēšanas pasākums būtiski sekmē klimata pārmaiņu mazināšanas mērķi saskaņā ar regulas Nr. 2020/852 10.panta pirmās daļas “c” apakšpunktā minēto darbību “Palielināt videi nekaitīgu vai klimatneitrālu mobilitāti” sasniegšanu, ko atbalsta ieguldījumi, kas nodrošina pakalpojumu saņemšanu e-vidē. 

Principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” 2.2.1.5.i investīcijas novērtējumā norādīts, ka nav tikusi konstatēta negatīva ietekme uz vidi. Finansējuma saņēmēja un projekta īstenotāja pienākums ir izvērtēt un nodrošināt, ka ievēro visus principa ”Nenodarīt būtisku kaitējumu” nosacījumus.   

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi