24-TA-1920: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par finanšu līdzekļu piešķiršanu no valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 2018. gada 17. jūlija noteikumu Nr. 421 "Kārtība, kādā veic gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas izmaiņas" 43. punkts, valsts galvenā pārtikas un veterinārā inspektora 2024. gada 20. jūnija rīkojums Nr. 107 "Par karantīnas noteikšanu un ierobežojumiem Valmieras novada Matīšu pagastā" un valsts galvenā pārtikas un veterinārā inspektora 2024. gada 25. jūnija rīkojums Nr. 116 "Par karantīnas noteikšanu un ierobežojumiem Valmieras novada Vecates pagastā".
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Lauku atbalsta dienestam nepieciešami papildu budžeta līdzekļi (17 534,38 euro), lai segtu izdevumus, kas radušies, organizējot Valmieras novada Matīšu pagasta un Vecates pagasta novietnēs esošo cūku līķu un no apgrozības izņemtās dzīvnieku izcelsmes pārtikas transportēšanu un iznīcināšanu.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Valsts galvenais pārtikas un veterinārais inspektors 2024. gada 20. jūnijā izdeva rīkojumu Nr. 107 "Par karantīnas noteikšanu un ierobežojumiem Valmieras novada Matīšu pagastā", pamatojoties uz valsts zinātniskā institūta "Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "BIOR"" (turpmāk – institūts BIOR) 2024. gada 20. jūnija testēšanas pārskatu Nr. DZ-2024-V-40247.01, un 2024. gada 25. jūnijā – rīkojumu Nr. 116 "Par karantīnas noteikšanu un ierobežojumiem Valmieras novada Vecates pagastā", pamatojoties uz institūta BIOR 2024. gada 25. jūnija testēšanas pārskatu Nr. DZ-2024-V-42106.01. Valmieras novada Matīšu pagastā (novietnes reģistrācijas numurs Lauksaimniecības datu centra datubāzē LV1480282) un Vecates pagastā (novietnes reģistrācijas numurs Lauksaimniecības datu centra datubāzē LV1484411) ir konstatēta mājas cūku saslimšana ar Āfrikas cūku mēri (turpmāk – ĀCM).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ņemot vērā Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 9. marta Regulu 2016/429 par pārnēsājamām dzīvnieku slimībām un ar ko groza un atceļ konkrētus aktus dzīvnieku veselības jomā ("Dzīvnieku veselības tiesību akts"), Eiropas Komisijas 2019. gada 17. decembra Deleģētās regulas 2020/687, ar ko attiecībā uz noteikumiem par noteiktu sarakstā norādītu slimību profilaksi un kontroli papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) 2016/429, (turpmāk – Regula 2020/687) 12. pantu un Eiropas Komisijas 2023. gada 16. marta Īstenošanas regulu 2023/594, ar ko nosaka īpašus slimības kontroles pasākumus attiecībā uz Āfrikas cūku mēri un atceļ īstenošanas regulu 2021/605 31. un 35. pantā, kā arī Ministru kabineta 2024. gada 18. jūnija noteikumu Nr. 381 "Āfrikas cūku mēra uzliesmojuma likvidēšanas un draudu novēršanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 381) 35. punktu, visi cūku sugas dzīvnieki inficētajā novietnē ir jānogalina, lai likvidētu slimības uzliesmojumu.
Regulā 2020/687 ir noteikts, ka dzīvnieku izcelsmes blakusprodukti, kas nav paredzēti cilvēku patēriņam (turpmāk – blakusprodukti), tostarp iegūti, nonāvējot dzīvniekus, kā arī dzīvnieku izcelsmes produkti tiek likvidēti vai pārstrādāti saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulu (EK) Nr. 1069/2009, ar ko nosaka veselības aizsardzības noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem un atvasinātajiem produktiem, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1774/2002 (turpmāk – Regula Nr. 1069/2009). Savukārt noteikumos Nr. 381 ir noteikts, ka ĀCM uzliesmojuma gadījumā blakusproduktus pārstrādā, piemērojot Regulas 1069/2009 I sadaļas II nodaļas nosacījumus un Eiropas Komisijas 2011. gada 25. februāra Regulā (ES) Nr. 142/2011, ar kuru īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1069/2009, ar ko nosaka veselības aizsardzības noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem un atvasinātajiem produktiem, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, un īsteno Padomes Direktīvu 97/78/EK attiecībā uz dažiem paraugiem un precēm, kam uz robežas neveic veterinārās pārbaudes atbilstīgi minētajai direktīvai, (turpmāk – Regula Nr. 142/2011) noteiktās pārstrādes metodes un nosacījumus, lai novērstu slimības ierosinātāja izplatīšanās iespēju.
Tātad kopumā jāņem vērā šādi faktori:
1) ātra rīcība ar slimajiem dzīvniekiem ĀCM skartajās dzīvnieku novietnēs;
2) tūlītēja dzīvnieku līķu un no apgrozības izņemtās dzīvnieku izcelsmes pārtikas pārstrāde un likvidēšana;
3) blakusproduktu pārstrādes uzņēmumam jābūt ar attiecīgu darbības jaudu.
Latvijā ir tikai viens dzīvnieku līķu (2. kategorijas blakusproduktu) pārstrādes uzņēmums, kas atbilst Regulā Nr. 1069/2009 un Regulā Nr. 142/2011 noteiktajām prasībām, – blakusproduktu pārstrādes uzņēmums SIA "Grow Energy" (reģistrācijas numurs 40103275664, juridiskā adrese "Gravas", Limbažu pagasts, Limbažu novads, LV-4020, faktiskā adrese "Gravas", Limbažu pagasts, Limbažu novads, LV-4020, Pārtikas un veterinārā dienesta (turpmāk – PVD) atzīšanas numurs A 064721) ar dzīvnieku līķu pārstrādes jaudu liela epizootijas uzliesmojuma gadījumā. Turklāt PVD ir līgums ar SIA "Grow Energy" par nobeigušos un inficēto mežacūku līķu savākšanu visā Latvijas teritorijā, to pārstrādi un likvidēšanu.
PVD ir veicis epidemioloģisko izmeklēšanu un noskaidrojis epidemioloģiski saistīto cūku novietni un pārtikas uzņēmumu. PVD inspektori saistītajā cūku novietnē organizēja cūku piespiedu nogalināšanu un pārtikas uzņēmumā izsekoja gaļas pārvietošanu un aizturēja produkciju.
Nogalinot cūkas Matīšu pagastā, radās 49,36 tonnas dzīvnieku līķu, un no apgrozības tika izņemti 210,40 kg dzīvnieku izcelsmes pārtikas, savukārt Vecates pagastā, nogalinot cūkas, radās 1,32 tonnas dzīvnieku līķu.
Latvijā tiek īstenota ar Eiropas Komisiju saskaņota un apstiprināta ĀCM uzraudzības un kontroles programma, taču tajā minētie līdzekļi nav paredzēti, lai segtu izdevumus, kas radušies ĀCM uzliesmojumu apkarošanai cūku novietnēs.
Regulā 2020/687 ir noteikts, ka dzīvnieku izcelsmes blakusprodukti, kas nav paredzēti cilvēku patēriņam (turpmāk – blakusprodukti), tostarp iegūti, nonāvējot dzīvniekus, kā arī dzīvnieku izcelsmes produkti tiek likvidēti vai pārstrādāti saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2009. gada 21. oktobra Regulu (EK) Nr. 1069/2009, ar ko nosaka veselības aizsardzības noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem un atvasinātajiem produktiem, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, un ar ko atceļ Regulu (ES) Nr. 1774/2002 (turpmāk – Regula Nr. 1069/2009). Savukārt noteikumos Nr. 381 ir noteikts, ka ĀCM uzliesmojuma gadījumā blakusproduktus pārstrādā, piemērojot Regulas 1069/2009 I sadaļas II nodaļas nosacījumus un Eiropas Komisijas 2011. gada 25. februāra Regulā (ES) Nr. 142/2011, ar kuru īsteno Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (EK) Nr. 1069/2009, ar ko nosaka veselības aizsardzības noteikumus attiecībā uz dzīvnieku izcelsmes blakusproduktiem un atvasinātajiem produktiem, kuri nav paredzēti cilvēku patēriņam, un īsteno Padomes Direktīvu 97/78/EK attiecībā uz dažiem paraugiem un precēm, kam uz robežas neveic veterinārās pārbaudes atbilstīgi minētajai direktīvai, (turpmāk – Regula Nr. 142/2011) noteiktās pārstrādes metodes un nosacījumus, lai novērstu slimības ierosinātāja izplatīšanās iespēju.
Tātad kopumā jāņem vērā šādi faktori:
1) ātra rīcība ar slimajiem dzīvniekiem ĀCM skartajās dzīvnieku novietnēs;
2) tūlītēja dzīvnieku līķu un no apgrozības izņemtās dzīvnieku izcelsmes pārtikas pārstrāde un likvidēšana;
3) blakusproduktu pārstrādes uzņēmumam jābūt ar attiecīgu darbības jaudu.
Latvijā ir tikai viens dzīvnieku līķu (2. kategorijas blakusproduktu) pārstrādes uzņēmums, kas atbilst Regulā Nr. 1069/2009 un Regulā Nr. 142/2011 noteiktajām prasībām, – blakusproduktu pārstrādes uzņēmums SIA "Grow Energy" (reģistrācijas numurs 40103275664, juridiskā adrese "Gravas", Limbažu pagasts, Limbažu novads, LV-4020, faktiskā adrese "Gravas", Limbažu pagasts, Limbažu novads, LV-4020, Pārtikas un veterinārā dienesta (turpmāk – PVD) atzīšanas numurs A 064721) ar dzīvnieku līķu pārstrādes jaudu liela epizootijas uzliesmojuma gadījumā. Turklāt PVD ir līgums ar SIA "Grow Energy" par nobeigušos un inficēto mežacūku līķu savākšanu visā Latvijas teritorijā, to pārstrādi un likvidēšanu.
PVD ir veicis epidemioloģisko izmeklēšanu un noskaidrojis epidemioloģiski saistīto cūku novietni un pārtikas uzņēmumu. PVD inspektori saistītajā cūku novietnē organizēja cūku piespiedu nogalināšanu un pārtikas uzņēmumā izsekoja gaļas pārvietošanu un aizturēja produkciju.
Nogalinot cūkas Matīšu pagastā, radās 49,36 tonnas dzīvnieku līķu, un no apgrozības tika izņemti 210,40 kg dzīvnieku izcelsmes pārtikas, savukārt Vecates pagastā, nogalinot cūkas, radās 1,32 tonnas dzīvnieku līķu.
Latvijā tiek īstenota ar Eiropas Komisiju saskaņota un apstiprināta ĀCM uzraudzības un kontroles programma, taču tajā minētie līdzekļi nav paredzēti, lai segtu izdevumus, kas radušies ĀCM uzliesmojumu apkarošanai cūku novietnēs.
Risinājuma apraksts
Lai segtu zaudējumus, kas radušies ĀCM apkarošanas laikā, no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem" Zemkopības ministrijai nepieciešams saņemt 17 534,38 euro.
Dalībvalstu izdevumus, kas radušies, pēc ĀCM uzliesmojuma īstenojot tā apkarošanas pasākumus cūku novietnēs, Eiropas Savienība līdzfinansē kā ārkārtas pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 28. aprīļa Regulas (ES) 2021/690, ar ko izveido iekšējā tirgus, uzņēmumu, tostarp mazo un vidējo uzņēmumu, konkurētspējas, augu, dzīvnieku, pārtikas aprites un dzīvnieku barības jomas un Eiropas statistikas programmu (vienotā tirgus programma) un atceļ Regulas (ES) Nr. 99/2013, (ES) Nr. 1287/2013, (ES) Nr. 254/2014, un (ES) Nr. 652/2014, (turpmāk – Regula 2021/690) 12. un 13. panta un I pielikuma nosacījumiem.
Rīkojuma projekta pieņemšana problēmu atrisinās pilnībā.
Dalībvalstu izdevumus, kas radušies, pēc ĀCM uzliesmojuma īstenojot tā apkarošanas pasākumus cūku novietnēs, Eiropas Savienība līdzfinansē kā ārkārtas pasākumus saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 28. aprīļa Regulas (ES) 2021/690, ar ko izveido iekšējā tirgus, uzņēmumu, tostarp mazo un vidējo uzņēmumu, konkurētspējas, augu, dzīvnieku, pārtikas aprites un dzīvnieku barības jomas un Eiropas statistikas programmu (vienotā tirgus programma) un atceļ Regulas (ES) Nr. 99/2013, (ES) Nr. 1287/2013, (ES) Nr. 254/2014, un (ES) Nr. 652/2014, (turpmāk – Regula 2021/690) 12. un 13. panta un I pielikuma nosacījumiem.
Rīkojuma projekta pieņemšana problēmu atrisinās pilnībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
ĀCM Latvijā ir aktuāls kopš 2014. gada 26. jūnija, kad Latvijas teritorijā Baltkrievijas un Krievijas Federācijas pierobežā tika konstatēti pirmie mežacūku saslimšanas gadījumi ar ĀCM. Vēlāk, slimībai izplatoties mežacūku populācijā, ĀCM tika konstatēts arī piemājas cūku novietnēs.
Īstenojot ĀCM uzraudzības programmu, šogad laikposmā līdz 5. augustam ir atklātas 855 mežacūkas, kuru laboratoriskie izmeklējumi ir pozitīvi uz ĀCM.
Īstenojot ĀCM uzraudzības programmu, šogad laikposmā līdz 5. augustam ir atklātas 855 mežacūkas, kuru laboratoriskie izmeklējumi ir pozitīvi uz ĀCM.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
17 535
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
17 535
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-17 535
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-17 535
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
17 535
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
ĀCM skartajā novietnē Valmieras novada Matīšu pagastā, nogalinot dzīvniekus, radās 49,36 tonnas dzīvnieku līķu, un no apgrozības tika izņemti 210,40 kg dzīvnieku izcelsmes pārtikas. ĀCM skartajā novietnē Valmieras novada Vecates pagastā, nogalinot dzīvniekus, radās 1,32 tonnas dzīvnieku līķu. SIA "Grow Energy" ir iesniegusi aprēķinu par dzīvnieku līķu un no apgrozības izņemtās dzīvnieku izcelsmes pārtikas savākšanas, transportēšanas, pārstrādāšanas un likvidēšanas izmaksām, kas ir 310,80 euro par tonnu cūku līķu un 4875,42 euro par tonnu no apgrozības izņemtās dzīvnieku izcelsmes pārtiku Matīšu pagastā, un 884,69 euro par tonnu cūku līķu Vecates pagastā.
Kopā izmaksu aprēķins ir šāds:
49,36 t x 310,80 euro/t = 15 341,08 euro,
0,2104 t x 4875,42 euro/t = 1 025,78 euro,
1,32 t x 884,69 euro/t = 1 167,79 euro,
15 341,08 euro + 1 025,78 euro + 1 167,79 euro = 17 534,65 euro.
SIA "Grow Energy" iesniegumā Nr. IE-24-5/08 lūdz izmaksāt 17 534,38 euro.
Attaisnojošie dokumenti par faktiskajām izmaksām tika nosūtīti uz Finanšu ministrijas elektroniskā pasta adresi vairis.santars@fm.gov.lv
Kopā izmaksu aprēķins ir šāds:
49,36 t x 310,80 euro/t = 15 341,08 euro,
0,2104 t x 4875,42 euro/t = 1 025,78 euro,
1,32 t x 884,69 euro/t = 1 167,79 euro,
15 341,08 euro + 1 025,78 euro + 1 167,79 euro = 17 534,65 euro.
SIA "Grow Energy" iesniegumā Nr. IE-24-5/08 lūdz izmaksāt 17 534,38 euro.
Attaisnojošie dokumenti par faktiskajām izmaksām tika nosūtīti uz Finanšu ministrijas elektroniskā pasta adresi vairis.santars@fm.gov.lv
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Rīkojuma projekts paredz finansējuma piešķiršanu Zemkopības ministrijai (Lauku atbalsta dienestam) no valsts budžeta programmas 02.00.00 "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", lai nodrošinātu samaksu SIA "Grow Energy".
Regula 2021/690 paredz ārkārtas pasākumu līdzfinansējumu saskaņā ar 3. panta 2. punkta "e" apakšpunktā minēto mērķi un nosacījumiem.
Regula 2021/690 paredz ārkārtas pasākumu līdzfinansējumu saskaņā ar 3. panta 2. punkta "e" apakšpunktā minēto mērķi un nosacījumiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Tā kā ar rīkojuma projektu nav paredzēts ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, sabiedrības līdzdalība un komunikācijas pasākumi rīkojuma projekta izstrādes laikā netika organizēti (Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumu Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā" 5. punkts).
Vienlaikus norādāms, ka rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdes izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejamu Ministru kabineta tīmekļvietnes www.mk.gov.lv sadaļās "Ministru kabineta sēdes" un "Tiesību aktu projekti", lai ar tiem varētu iepazīties jebkurš interesents.
Vienlaikus norādāms, ka rīkojuma projekts un tā anotācija pēc to iekļaušanas attiecīgās Ministru kabineta sēdes izskatāmo jautājumu sarakstā būs publiski pieejamu Ministru kabineta tīmekļvietnes www.mk.gov.lv sadaļās "Ministru kabineta sēdes" un "Tiesību aktu projekti", lai ar tiem varētu iepazīties jebkurš interesents.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Finanšu ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi