Anotācija (ex-ante)

22-TA-1059: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Noteikumi par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu, administrēšanu un uzraudzību zivsaimniecības attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" (turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto un septīto daļu, kā arī saskaņā ar:
1) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula 2021/1060);
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula 2021/1139).
 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
No 2021. gada 1. janvāra Latvijas Republikā sākās jaunais 2021.–2027. gada Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) plānošanas periods, kuru regulē regulas 2021/1060 un 2021/1139. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir, administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu zivsaimniecības attīstības darbības veidiem (turpmāk – pasākumi).
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
No 2021. gada 1. janvāra Latvijas Republikā sākās jaunais 2021.–2027. gada Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) plānošanas periods, kuru regulē regulas 2021/1060 un 2021/1139. Noteikumu projektā ietverti vispārēji nosacījumi ZRP (2021–2027) pasākumiem, kuri tiek īstenoti atklātu projektu iesniegumu konkursu un kompensāciju maksājumu veidā, t.i., projektu iesniegumu iesniegšanas, projekta iesnieguma vērtēšanas un lēmumu pieņemšanas kārtība, projekta iesnieguma vērtēšanas kritēriji, projekta īstenošanas nosacījumi, kā arī publiskā finansējuma pieprasīšanas un maksājumu kārtība.
Noteikumu projekta 2. - 3. punktā noteikts, ka projektu iesniegumi atbalsta saņemšanai tiek pieņemti kārtās, kas var būt līdz 30 dienām un ilgāk par 30 dienām. Ņemot vērā, ka šobrīd projekta iesniegšana, tam pievienoto dokumentu virzība, kā arī informācijas apmaiņa par projektu ir iespējama, izmantojot elektronisko pieteikšanās sistēmu, noteikumu projekts vairs neparedz iespēju iesniegt projektu un visus ar to saistītos dokumentus papīra veidā, kā tas bija iepriekšējā 2014-2020. gada plānošanas periodā, noteikumu projekta 4. punktā tiek norādīts, ka visa dokumentu iesniegšana Lauku atbalsta dienestā (turpmāk – LAD) notiek, izmantojot elektronisko pieteikšanās sistēmu.
Iepriekšējā 2014-2020. gada plānošanas periodā LAD saskārās ar situācijām, kad atbalsta pretendentiem gadījumos, kad iepirkuma summa pārsniedza 70 000 euro, bija grūtības cenu salīdzināšanai iesniegt trīs derīgus piedāvājumus, kas ar jauno noteikumu 6.5.4. apakšpunktu tiek labots uz nosacījumu par divu derīgu piedāvājumu iesniegšanu.
Noteikumu projekta III nodaļā ir norādīta kārtība, kādā LAD veic projektu iesniegumu vērtēšanu, atlasi un rindošanu, kuras rezultātā priekšroka publiskā finansējuma saņemšanai ir projekta iesniegumiem ar lielāku punktu skaitu. Ņemot vērā, ka projektu iesniegumu vērtēšanas procesā LAD novērtē arī projekta iesnieguma noformēšanu, noteikumu projekta 13. punktā ir definētas prasības, kas atbalsta pretendentam ir jāievēro, sagatavojot gan projekta iesniegumu, gan maksājumu pieprasījumu un pārskatu. Noteikumu projekta 14. punktā noteikts, ka LAD jebkurā vērtēšanas posmā var rakstiski pieprasīt papildu informāciju projekta iesnieguma precizēšanai. Lai izvairītos no pieprasītās informācijas iesniegšanas nenoteiktības vai neskaidrības, kā arī nodrošinātu LAD darba nepārtrauktību projektu iesniegumu vērtēšanas posmā, noteikumu projekta 14. punktā noteikts, ka atbalsta pretendentam jāiesniedz pieprasītā informācija 7 kalendāra dienu laikā no pieprasījuma paziņošanas dienas. Ja pastāv objektīvi un pamatoti iemesli, kas var paildzināt pieprasītās informācijas iesniegšanu LAD, atbalsta pretendentam ir par to rakstiski jāinformē LAD, kas izvērtēs norādītos apstākļus un iemeslus. Noteikuma projekta 15. punktā norādīts, kādos gadījumos LAD noraida projekta iesniegumu. Pēc projekta iesnieguma izvērtēšanas LAD pieņem vienu no lēmumiem, kas norādīti noteikumu projekta 16. punktā. Ņemot vērā, ka projekta iesniegumi tiek iesniegti dažādos pasākumos, noteikumu projekta 18. punkta apakšpunktos norādīti nosacījumi pēc kuriem LAD pieņem lēmumu triju mēnešu laikā par projekta iesnieguma apstiprināšanu. Ņemot vērā to, ka LAD lēmums ir brīdis, kad lēmumu paraksta vadība, vai sistēma automātiski ģenerē lēmumu, un LAD visus lēmumus nosūta elektroniski, un tam nav nepieciešamas 10 dienas, noteikumu projektā vairs netiek iekļauta prasība par noteiktu laika posmu, kurā LAD ir jāpaziņo lēmums.
Noteikumu projekta V nodaļā ir norādīti nosacījumi, kas projekta īstenošanas laikā ir jāņem vērā atbalsta saņēmējam.
Noteikumu projekta 30. punkts nosaka, ka atbalsta saņēmējam ir jābūt pietiekamiem līdzekļiem, lai nosegtu tās neattiecināmās izmaksas, bez kurām nav iespējama projekta īstenošana. Publiskā finansējuma atmaksa notiek saskaņā ar maksājuma pieprasījumu, kas jāiesniedz Lauku atbalsta dienestā pēc projekta vai tā daļas īstenošanas, savukārt avansa vai priekšapmaksas pieprasījums notiek pirms projekta īstenošanas uzsākšanas.
Noteikumu projekta 32.5. apakšpunktā ir ietverta prasība par konta izrakstā atspoguļojamo informāciju. Ņemot vērā, ka iepriekšējos plānošanas periodos Lauku atbalsta dienests saskārās ar situācijām, kad atbalsta saņēmējs iesniedza konta izrakstus, kas nebija izvērsti un pilnībā neatspoguļoja  visa noteiktā laika periodā maksājumu kontā notikušo naudas līdzekļu kustību un maksājumu konta atlikumu perioda sākumā un beigās, Lauku atbalsta dienestam nebija iespējas pārliecināties par godprātīgu un ar projektu saistītu naudas līdzekļu kustību. Prasības par konta izrakstā atspoguļojamo informāciju nostiprināšana noteikumu projektā Lauku atbalsta dienestam nodrošina iespēju pārliecināties par naudas līdzekļu kustību un sniedz iespēju izvērtēt, vai nepastāv savstarpēji norēķini ar piegādātaju, kas var liecināt par neatļautām vienošanām un ES fondu līdzekļu izkrāpšanu, kā arī nepieciešamības gadījumā Lauku atbalsta dienestam, pamatojoties uz noteikumos noteikto, būs tiesības lūgt iesniegt trūkstošo informāciju. 
Noteikumu projektā ir paredzēts, ka atbalsta saņēmēji var pieteikties avansam vai priekšapmaksai. Iespēja vienlaikus pieteikties gan avansam, gan priekšapmaksai nepastāv. Noteikumu projekta 37. punkta norma attiecas uz jebkuru atbalsta saņēmēju, kas var izpildīt punktā norādītos nosacījumus, proti – atbalsta saņēmējs Lauku atbalsta dienestam iesniedz kredītiestādes garantiju par finansiālo saistību izpildi 100% apmērā no avansa summas, ja šādu kredītiestādes garantiju atbalsta saņēmējs nav saņēmis un nevar iesniegt LAD, tad avanss netiek piešķirts. Savukārt noteikumu projekta 42. punkts nosaka, ka priekšapmaksu piešķir pašvaldībai, valsts kapitālsabiedrībai, zinātniskajai institūcijai un atbalsta pretendentiem pasākumā "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā". Nosacījumi tiek diferencēti atbilstoši mērķgrupām, kas noteiktas Rīcības programmā (RP), turklāt zinātnisko institūciju loks, kas var saņemt atbalstu RP ietvaros, ir ierobežots atbilstoši regulas 2021/1039, RP un pasākumu mērķiem un specifiskajos pasākumu MKN noteiktajam. Ja tiek īstenots sabiedriskā labuma projekts saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu pasākumiem sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai, priekšapmaksa tiek piešķirta arī biedrībai, nodibinājumam vai reliģiskai organizācijai. Avansa maksājums tiek paredzēts regulas Nr. 2021/1060 91.panta  izpratnē, savukārt priekšapmaksa projektu īstenošanai tiek veikta atsevišķām atbalsta pretendentu grupām nacionālā līmenī, ievērojot labas finanšu pārvaldības principus sinerģijā ar minimizētu administratīvo slogu. Priekšapmaksu paredz tādiem atbalsta saņēmējiem, kuriem vēsturiski ir konstatēts samazināts risks projektu mērķu sasniegšanā, piemēram, pašvaldības un zinātniskās institūcijas, kā arī tādām pretendentu grupām, kurām vēsturiski konstatēta finansējuma nepieejamība sākotnējai projekta īstenošanai par saviem līdzekļiem, piemēram, piekrastes zvejniekiem, kuriem priekšapmaksa paredzēta balstoties uz piegādātāju, darbu izpildītāju, pakalpojumu sniedzēju rēķiniem. 
Lauku atbalsta dienests pēc tam, kad atbalsta saņēmējs (kas nav valsts budžeta iestāde) ir īstenojis savu projektu, ieguldot tajā savus finanšu līdzekļus, fonda un valsts budžeta līdzfinansējumu pārskaita pašam atbalsta saņēmējam vai viņa pilnvarotam pārstāvim. Savukārt, ja projekta īstenotājs ir valsts budžeta iestāde, tā projekta īstenošanai sākotnēji saņem finansējumu no valsts budžeta, tāpēc pēc projekta īstenošanas Lauku atbalsta dienests projekta īstenošanas izdevumus neatmaksā pašai valsts budžeta iestādei, bet gan tos pārskaita valsts budžeta ieņēmumos, kas norādīts noteikumu projekta 40.1. apakšpunktā. Piemērojot šādu fonda un valsts budžeta līdzfinansējuma pārskaitīšanas pieeju, Lauku atbalsta dienestam ir iespējams fiksēt fonda un valsts budžeta līdzfinansējuma samaksas faktu, lai to varētu iekļaut maksājumu pieteikumā, kas ir iesniedzams Eiropas Komisijai. Šāda opcija – pārskaitījums valsts budžeta ieņēmumos, saukts arī par konsolidējamo pozīciju, budžetā ietverts atsevišķās apakšprogrammās ar izdevumu kodu EKK 7500.
Noteikumu projekta 42. punktā noteikts, kam tiek piešķirta priekšapmaksa, 42.1. apakšpunkts paredz, ka priekšapmaksa tiek piešķirta pašvaldībai, valsts kapitālsabiedrībai, zinātniskajai institūcijai, ja tā priekšapmaksas pieprasījumu, norādot tā apmēru, iesniedz kopā ar projekta iesniegumu, savukārt 42.2. apakšpunkts - biedrībai, nodibinājumam vai reliģiskai organizācijai, kas īsteno sabiedriskā labuma projektu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu pasākumiem sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai, un atbalsta pretendentiem pasākumā "Atbalsts zvejniekiem piekrastes zvejā". Situācijās, kad, piemēram, biedrība vienlaikus ir reģistrēta kā zinātniskā institūcija, tā var pieteikties priekšapmaksai saskaņā ar 42.1. apakšpunktu, ja tiek īstenots cits pasākums, kas nav sabiedriskā labuma projekts saskaņā ar normatīvajiem aktiem par valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanu pasākumiem sabiedrības virzītu vietējās attīstības stratēģiju īstenošanai.
Saskaņā ar Regulas 2021/1060 74. panta 1. “i” apakšpunktu, kas nosaka atbalsta saņēmējiem uzturēt atsevišķu grāmatvedības uzskaiti vai izmantot attiecīgus grāmatvedības kodus attiecībā uz visiem ar darbību saistītajiem darījumiem, noteikumu projekta 47.2. apakšpunktā ietverta norma par to, ka finansējuma saņemšanai ir jāatver konts kredītiestātē un jāizmanto tikai šī konta līdzekļi.
Noteikumu projektā paredzēti gadījumi, kad atbalsta pretendents nevar pretendēt uz atbalstu, piemēram, ja atbalsta pretendents vai atbalsta saņēmējs, kas ir fiziska vai privāto tiesību juridiska persona, atzīts par vainīgu terorismā, terorisma finansēšanā, aicinājumā uz terorismu, terorisma draudos vai personas vervēšanā un apmācībā terora aktu izdarīšanai, kā arī noteikumu projektā ir pielikums ar atsaucēm uz tiesību normām, kas attiecināmas uz atbalsta pretendenta izslēgšanu no atbalsta saņēmēju loka. Lai pārbaudītu 3. pielikumā noteikto, projekta iesnieguma vērtēšanas laikā LAD informāciju iegūst Sodu reģistrā, pārliecinoties, vai tajā nav norādīta informācija par atbalsta pretendentu. Atbilstoši Sodu reģistra likuma 21.panta pirmajai daļai, Sodu reģistrā iekļautās ziņas LAD iegūst izziņas veidā vai tiešsaistes datu pārraides režīmā. Ņemot vērā, ka Sodu reģistrā ir iespējams pārliecināties tikai par to, vai atbalsta pretendentam ir aktuāls sods, bet nav norādīts noziedzīgais nodarījums, un LAD nav pieejama detalizēta informācija par noziedzīgus nodarījumus izdarījušajām fiziskajām un juridiskajām personām, LAD var rakstiski lūgt Iekšlietu ministrijas Informācijas centram (IeM IC) sniegt informāciju par konkrētām fiziskajām personām, par kurām ir konstatēti noziedzīgo nodarījumu pārkāpumi, norādot laika posmu, par kuru informācija ir jāsniedz.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
-
Juridiskās personas
  • EJZAF programmas potenciālie atbalsta saņēmēji
Ietekmes apraksts
Projektā ietvertais tiesiskais regulējums attieksies uz atbalsta pretendentiem

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz Regulu 2021/1060
Noteikumu projekta 1.1. apakšpunkts
-
-
Regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "b" vai "d" apakšpunkts
Noteikumu projekta 8. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 73. panta 3. apakšpunkts
Noteikumu projekta 18. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 50. pants
Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060   9. pielikums
Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 64. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 49. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 1. pielikuma 20. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 50. pants
Noteikumu projekta 2. pielikuma 1.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "a" apakšpunkts
Noteikumu projekta 2. pielikuma 1.5. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 53. panta 1. punkta "b", "c" un "d" apakšpunkts
Noteikumu projekta 2. pielikuma 1.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1060 82. pants
Noteikumu projekta 2. pielikuma 1.7. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regula (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas 2021/1139 60. pants
Noteikumu projekta 25. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 11. pants
Noteikumu projekta 59.6. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Vispārīga atsauce uz Regulu 2021/1139
Noteikumu projekta 1.2. apakšpunkts
-
-
Regulas 2021/1139 11. pants
Noteikumu projekta 1. pielikuma 15. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/1139 60. pants
Noteikumu projekta 2. pielikuma 1.4. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/5e8df9c1-21be-4726-98f6-c1e8dbd32c25

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Iebildumi vai komentāri nav saņemti

6.4. Cita informācija

Atbilstoši Ministru kabineta 2009. gada 25. augusta noteikumiem Nr. 970 "Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā", lai informētu sabiedrību par projektu un dotu iespēju izteikt viedokli, noteikumu projekts un tā anotācija no 2022. gada 7. līdz 21. aprīlim bija pieejami sabiedriskajai apspriešanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā. Iebildumi un priekšlikumi no sabiedrības netika saņemti.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Lauku atbalsta dienests
  • Zemkopības ministrija
  • Iekšlietu ministrijas Informācijas centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi