24-TA-2334: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Epidemioloģiskās drošības likums" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Ministru kabineta 19.11.2024. sēdes protokols Nr. 49 , 27. § 4.6., 4. Veselības ministrijai sagatavot un veselības ministram līdz 2025. gada 1. septembrim noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Epidemioloģiskās drošības likumā.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Veikt grozījumus Epidemioloģiskās drošības likumā, saskaņā ar Ministru kabineta 19.11.2024. sēdes protokols Nr. 49 , 27. § 4.6., 4. rezolūciju, Veselības ministrijai sagatavot un veselības ministram līdz 2025. gada 1. septembrim noteiktā kārtībā iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā grozījumus Epidemioloģiskās drošības likumā.
1) lai, pārņemot Covid-19 pandēmijas laikā gūto pieredzi, nodrošinātu gatavību jauna epidemioloģiskās drošības apdraudējuma gadījumā;
2) veikt tehniskus precizējumus saistībā ar izmaiņām citos normatīvajos aktos.
1) lai, pārņemot Covid-19 pandēmijas laikā gūto pieredzi, nodrošinātu gatavību jauna epidemioloģiskās drošības apdraudējuma gadījumā;
2) veikt tehniskus precizējumus saistībā ar izmaiņām citos normatīvajos aktos.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2024. gada 28. jūlija rīkojuma Nr. 623 "Par Veselības ministrijas padotībā esošās valsts pārvaldes iestādes – Nacionālā veselības dienesta (turpmāk - NVD)– reorganizāciju", 1. punkts nosaka, ka saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma 15. panta trešās daļas 3. punktu un piekto daļu notiek Veselības ministrijas padotībā esošās valsts pārvaldes iestādes– NVD – reorganozācija un līdz 2024. gada 31. decembrim nodot šā rīkojuma 2. punktā noteikto funkciju un uzdevumus SIA "Latvijas Digitālās veselības centrs".
Rīkojuma 2. punkts nosaka, ka sabiedrība ar ierobežotu atbildību (turpmāk - SIA) "Latvijas Digitālās veselības centrs" ar 2025. gada 1. janvāri ir NVD tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības pārņēmēja attiecībā uz funkciju – īstenot e-veselības politiku – un valsts pārvaldes uzdevumiem, kas ir noteikts Rīkojuma 2.1 punktā: 2.1. ir valsts informācijas sistēmas "Vienotā veselības nozares elektroniskā informācijas sistēma" (e-veselības sistēma) pārzinis, kā arī veido, uztur un papildina minēto sistēmu;
Eiropas slimību profilakses un kontroles centrs (turpmāk – ECDC), gūstot pieredzi no Covid-19 pandēmijas, iesaka savlaicīgi gatavoties nākotnes apdraudējumiem, attiecīgi Covid-19 pandēmijas laikā esošo regulējumu vispārinot uz nākotnes pandēmijām un iekļaujot nozaru normatīvajos aktos.
Veselības ministrija ir izvērtējusi Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā iekļautās normas, kas bija spēkā līdz 2024. gada 1. janvārim un, ņemot vērā ECDC rekomendācijas, ir sagatavojusi grozījumus Epidemioloģiskās drošības likumā, lai nodrošinātu gatavību nākotnes pandēmijām un apraudējumiem epidemioloģiskās drošības jomā.
Rīkojuma 2. punkts nosaka, ka sabiedrība ar ierobežotu atbildību (turpmāk - SIA) "Latvijas Digitālās veselības centrs" ar 2025. gada 1. janvāri ir NVD tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības pārņēmēja attiecībā uz funkciju – īstenot e-veselības politiku – un valsts pārvaldes uzdevumiem, kas ir noteikts Rīkojuma 2.1 punktā: 2.1. ir valsts informācijas sistēmas "Vienotā veselības nozares elektroniskā informācijas sistēma" (e-veselības sistēma) pārzinis, kā arī veido, uztur un papildina minēto sistēmu;
Eiropas slimību profilakses un kontroles centrs (turpmāk – ECDC), gūstot pieredzi no Covid-19 pandēmijas, iesaka savlaicīgi gatavoties nākotnes apdraudējumiem, attiecīgi Covid-19 pandēmijas laikā esošo regulējumu vispārinot uz nākotnes pandēmijām un iekļaujot nozaru normatīvajos aktos.
Veselības ministrija ir izvērtējusi Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā iekļautās normas, kas bija spēkā līdz 2024. gada 1. janvārim un, ņemot vērā ECDC rekomendācijas, ir sagatavojusi grozījumus Epidemioloģiskās drošības likumā, lai nodrošinātu gatavību nākotnes pandēmijām un apraudējumiem epidemioloģiskās drošības jomā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd Slimību profilakses un kontroles centram (turpmāk – SPKC) nav pieejama Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošā informācija par personas nodarbinātību. Lai SPKC būtu iespējams pildīt savus pienākumus, epidemioloģiskās drošības draudu gadījumā, t. sk. efektīvi veikt epidemioloģisko izmeklēšanu un organizēt pretepidēmijas pasākumus infekcijas skartajos objektos, nepieciešams nodrošināt SPKC datu apmaiņu ar Valsts ieņēmumu dienestu. Minētais īpaši nozīmīgs, lai padziļināti analizētu epidemioloģisko situāciju un iegūtu datus inficēšanās vietu un veidu noskaidrošanai un lai ieviestu attiecīgus aizsardzības pasākumus. Tāpat svarīgi uzlabot SPKC darbu epidemioloģiskās drošības jomā un dot iespēju analizēt infekcijas slimības, kas izsauc epidēmijas (piemēram, pandēmiskā gripa vai masalas), arī nodarbinātības aspektā un apzināt infekcijas slimību ietekmi uz tautsaimniecību.
Likuma “Par nodokļiem un nodevām” 22.panta otrās daļas 5.punkts pieļauj Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošās informācijas par nodokļu maksātāju sniegšanu citai valsts institūcijai, ja šāda informācija apmaiņa ir noteikta arī citā (nozares) normatīvajā aktā.
Likuma “Par nodokļiem un nodevām” 22.panta otrās daļas 5.punkts pieļauj Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošās informācijas par nodokļu maksātāju sniegšanu citai valsts institūcijai, ja šāda informācija apmaiņa ir noteikta arī citā (nozares) normatīvajā aktā.
Risinājuma apraksts
Projekts nosaka, ka Valsts ieņēmumu dienests, nodod SPKC informāciju par to personu nodarbinātību, kuras atbilstoši SPKC rīcībā esošajiem datiem ir saslimušas ar infekcijas slimību, kas var radīt nopietnu sabiedrības veselības apdraudējumu. Datus nepieciešams sniegt pēc SPKC pamatota pieprasījuma. Saņemot informāciju par inficēto, SPKC var salīdzināt inficētās personas personas kodu ar VID pieejamo informāciju, tādējādi izdalot atsevišķas profesiju grupas, piemēram, pedagogus, ārstniecības personas u.c., kurām ir lielāks risks saslimt ar infekciju slimību.
Problēmas apraksts
Veselības inspekcijas amatpersonām bez policijas iestāžu iesaistes nav iespējams realizēt Likuma 6.panta trešās daļas 3.1) punktā noteiktās tiesības: kontrolēt obligātās pašizolācijas (mājas karantīnas) un izolēšanas nosacījumu izpildi. Šāda norma bija noteikta Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā un būtu nepieciešams to vispārināt attiecībā uz infekcijas slimību kontroli.
Covid 19 pandēmijas laikā gūtā pieredze liecina, ka pašvaldības policijai bija būtiska un līdzvērtīga loma Valsts policijai epidemioloģisko ierobežojumu ievērošanas kontrolēšanā un sabiedriskās kārtības nodrošināšanā. Lai nodrošinātu pašvaldības policijai uzdoto papildu funkciju izpildi, pašvaldībām bija nepieciešams papildus pieprasīt finansējumu par ieguldīto darbu, kas radīja nevienlīdzību salīdzinājumā ar Valsts policiju, kurai finansējums tika nodrošināts tieši no valsts budžeta. Šī nevienlīdzība izpaudās kompensāciju apmēros, kas nebija vienādi.
Covid 19 pandēmijas laikā gūtā pieredze liecina, ka pašvaldības policijai bija būtiska un līdzvērtīga loma Valsts policijai epidemioloģisko ierobežojumu ievērošanas kontrolēšanā un sabiedriskās kārtības nodrošināšanā. Lai nodrošinātu pašvaldības policijai uzdoto papildu funkciju izpildi, pašvaldībām bija nepieciešams papildus pieprasīt finansējumu par ieguldīto darbu, kas radīja nevienlīdzību salīdzinājumā ar Valsts policiju, kurai finansējums tika nodrošināts tieši no valsts budžeta. Šī nevienlīdzība izpaudās kompensāciju apmēros, kas nebija vienādi.
Risinājuma apraksts
Projekts paredz noteikt, ka lai būtu iespējams kontrolēt mājas karantīnas un izolēšanas nosacījumu izpildi, ja tādi ir noteikti, nepieciešamības gadījumā būtu iespējams piesaistīt Valsts policiju un pašvaldības policiju.
Lai būtu iespējams īstenot epidemioloģiskās drošības pasākumu kontrolēšanu, ir nepieciešams nodrošināt taisnīgu un vienlīdzīgu atlīdzību par ieguldīto darbu. Tādēļ nepieciešams noteikt, ka pašvaldības policijas finansēšana par Ministru kabineta noteiktiem veicamiem papildu uzdevumiem, kas saistīti ar infekcijas ierobežošanas pasākumiem un obligātās pašizolācijas (mājas karantīnas) un izolēšanas nosacījumu izpildi tiek nodrošināta no valsts budžeta, ievērojot tos pašus principus un likmes kā Valsts policijai. Tas nodrošinās pašvaldības policijas maksimālu resursu iesaisti un efektīvāku epidemioloģisko drošību.
Lai būtu iespējams īstenot epidemioloģiskās drošības pasākumu kontrolēšanu, ir nepieciešams nodrošināt taisnīgu un vienlīdzīgu atlīdzību par ieguldīto darbu. Tādēļ nepieciešams noteikt, ka pašvaldības policijas finansēšana par Ministru kabineta noteiktiem veicamiem papildu uzdevumiem, kas saistīti ar infekcijas ierobežošanas pasākumiem un obligātās pašizolācijas (mājas karantīnas) un izolēšanas nosacījumu izpildi tiek nodrošināta no valsts budžeta, ievērojot tos pašus principus un likmes kā Valsts policijai. Tas nodrošinās pašvaldības policijas maksimālu resursu iesaisti un efektīvāku epidemioloģisko drošību.
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 6. punktu, viena no pašvaldības autonomajām funkcijām ir rūpēties par iedzīvotāju veselību, īstenojot veselīga dzīvesveida veicināšanas pasākumus un organizējot veselības aprūpes pakalpojumu pieejamību.
Savukārt Epidemioloģiskās drošības likums nosaka, ka normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā un gadījumos pašvaldības var pieņemt lēmumus par pasākumiem epidēmiju un to seku novēršanai. Ja pastāv draudi infekcijas slimības izplatībai (izņemot bīstamas infekcijas slimības), pašvaldība, pamatojoties uz Slimību profilakses un kontroles centra vai Veselības inspekcijas ieteikumiem, ir tiesīga pieņemt lēmumus par: 1)karantīnas pasākumu noteikšanu pašvaldības iestādēs, tostarp izglītības, ārstniecības un sociālās aprūpes iestādēs; 2)sabiedrisko pasākumu rīkošanu vai ierobežošanu; 3)peldvietu lietošanas ierobežošanu vai aizliegšanu; 4)iepriekš noteikto karantīnas vai citu ierobežojošu pasākumu atcelšanu.
Tomēr esošais regulējums nav pietiekams, tādēļ Epidemioloģiskās drošības likumā būtu nepieciešams ietvert pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt pašvaldībām veicamos uzdevumus epidemioloģisku draudu gadījumā. Tas nodrošinātu iespēju ātri un efektīvi novērst sabiedrības veselības apdraudējumu, skaidri nosakot pašvaldību iesaisti infekciju ierobežošanā.
Pašvaldību iespējamās funkcijas varētu ietvert: Loģistikas organizēšanu, tostarp testēšanas punktu darbības nodrošināšanu un to pieejamības organizēšanu savā teritorijā (lai gan pašu testēšanu veic ārstniecības iestādes). Darbinieku norīkošanu iedzīvotāju apzvanīšanai un informēšanai par epidemioloģiskajiem pasākumiem. Pasākumu norises plānošanu atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai, tai skaitā darba organizēšanu infekcijas draudiem pakļautās iestādēs.
Savukārt Epidemioloģiskās drošības likums nosaka, ka normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā un gadījumos pašvaldības var pieņemt lēmumus par pasākumiem epidēmiju un to seku novēršanai. Ja pastāv draudi infekcijas slimības izplatībai (izņemot bīstamas infekcijas slimības), pašvaldība, pamatojoties uz Slimību profilakses un kontroles centra vai Veselības inspekcijas ieteikumiem, ir tiesīga pieņemt lēmumus par: 1)karantīnas pasākumu noteikšanu pašvaldības iestādēs, tostarp izglītības, ārstniecības un sociālās aprūpes iestādēs; 2)sabiedrisko pasākumu rīkošanu vai ierobežošanu; 3)peldvietu lietošanas ierobežošanu vai aizliegšanu; 4)iepriekš noteikto karantīnas vai citu ierobežojošu pasākumu atcelšanu.
Tomēr esošais regulējums nav pietiekams, tādēļ Epidemioloģiskās drošības likumā būtu nepieciešams ietvert pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt pašvaldībām veicamos uzdevumus epidemioloģisku draudu gadījumā. Tas nodrošinātu iespēju ātri un efektīvi novērst sabiedrības veselības apdraudējumu, skaidri nosakot pašvaldību iesaisti infekciju ierobežošanā.
Pašvaldību iespējamās funkcijas varētu ietvert: Loģistikas organizēšanu, tostarp testēšanas punktu darbības nodrošināšanu un to pieejamības organizēšanu savā teritorijā (lai gan pašu testēšanu veic ārstniecības iestādes). Darbinieku norīkošanu iedzīvotāju apzvanīšanai un informēšanai par epidemioloģiskajiem pasākumiem. Pasākumu norises plānošanu atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai, tai skaitā darba organizēšanu infekcijas draudiem pakļautās iestādēs.
Risinājuma apraksts
Jāparedz pilnvarojumu Ministru kabinetam noteikt pašvaldībām veicamos uzdevumus, ja epidemioloģisku draudu gadījumā tās ir nepieciešams iesaistīt infekciju slimības ierobežošanas pasākumos, lai novērstu apdraudējumu sabiedrībai.
Problēmas apraksts
Atbilstoši Epidemioloģiskās drošības likuma 11.1 panta astotās daļas 1) punktam, vienotā digitālā epidemioloģiskā sistēma šā panta pirmajā daļā norādītajiem mērķiem informāciju saņem no Nacionālā veselības dienesta e-veselības sistēmas.
No 2025. gada 1. janvāra e-veselības pārziņa funkcijas pārņem SIA "Latvijas Digitālās veselības centrs".
No 2025. gada 1. janvāra e-veselības pārziņa funkcijas pārņem SIA "Latvijas Digitālās veselības centrs".
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu normatīvā regulējuma atbilstību veiktajām izmaiņām, nepieciešams mainīt vienotās digitālās epidemioloģiskās sistēmas darbības pārziņa nosaukumu uz SIA "Latvijas Digitālās veselības centrs"
Problēmas apraksts
Likums šobrīd nosaka, ka vakcināciju drīkst veikt sertificēta ārstniecības persona vai farmaceits. 2022.gada 25.janvārī spēkā stājās grozījumi Ārstniecības likumā un grozījums likumā "Par reglamentētajām profesijām un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu", ar kuriem tika atcelta prasība par specialitātes sertifikāta nepieciešamību patstāvīgas profesionālas darbības veikšanai māsas specialitātē. Līdz ar to māsām atbilstoši pašlaik spēkā esošo normatīvo aktu prasībām nav pienākuma sertificēties, taču atbilstoši noteiktajām kompetencēm ir tiesības veikt vakcināciju.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams saskaņot minēto likuma redakciju, lai nodrošinātu vienotu izpratni un normu interpretāciju. Likumprojekts nosaka, ka atbilstoši savai kompetencei vakcināciju drīkst veikt ārstniecības persona vai farmaceits. Ārstniecības personu profesionālā kompetence ir noteikta attiecīgās profesijas standartā. Saskaņā ar profesiju standartos noteikto, šāda kompetence ir ārstam, māsai (vispārējās aprūpes māsai), vecmātei, ārsta palīgam un paplašinātās kompetences māsai. Profesiju standarti ir viens no izglītības programmu reglamentējošiem dokumentiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- iedzīvotāji
Ietekmes apraksts
Ja tiks izsludināta ārkārtas situācija, ar Ministru kabinets epidemioloģiskās drošības nolūkos var noteikt īpašus epidemioloģiskās drošības pasākumus un noteikumus, kā arī prasības un ierobežojumus personām un pakalpojumu sniedzējiem, lai novērstu apdraudējumu sabiedrības veselībai.
Juridiskās personas
- Valsts policija
- Pašvaldību policija
- Valsts ieņēmumu dienests
Ietekmes apraksts
Lai SPKC būtu iespējams pildīt savus pienākumus, un veikt epidemioloģisko uzraudzību infekcijas skartajos objektos, ir nepieciešams nodrošināt SPKC datu apmaiņu ar Valsts ieņēmumu dienestu.
Likuma “Par nodokļiem un nodevām” 22.panta otrās daļas 5.punkts pieļauj Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošās informācijas par nodokļu maksātāju sniegšanu citai valsts institūcijai, ja šāda informācija apmaiņa ir noteikta arī citā (nozares) normatīvajā aktā.
Veselības inspekcijas amatpersonām bez policijas iestāžu iesaistes nav iespējams realizēt Likuma 6.panta trešās daļas 3.1) punktā noteiktās tiesības: kontrolēt obligātās pašizolācijas (mājas karantīnas) un izolēšanas nosacījumu izpildi. Šāda norma bija noteikta Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā un būtu nepieciešams to vispārināt attiecībā uz infekcijas slimību kontroli.
Likuma “Par nodokļiem un nodevām” 22.panta otrās daļas 5.punkts pieļauj Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošās informācijas par nodokļu maksātāju sniegšanu citai valsts institūcijai, ja šāda informācija apmaiņa ir noteikta arī citā (nozares) normatīvajā aktā.
Veselības inspekcijas amatpersonām bez policijas iestāžu iesaistes nav iespējams realizēt Likuma 6.panta trešās daļas 3.1) punktā noteiktās tiesības: kontrolēt obligātās pašizolācijas (mājas karantīnas) un izolēšanas nosacījumu izpildi. Šāda norma bija noteikta Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumā un būtu nepieciešams to vispārināt attiecībā uz infekcijas slimību kontroli.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Slimību profilakses un kontroles centrs, Veselības inspekcijaNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Ir ietekme uz sabiedrības veselību, stiprināta gatavība jaunu epidemioloģiskās drošības apdraudējuma gadījumā. Ir būtiski pārvaldīt infekcijas slimības gadījumus, uzliesmojumus un epidēmijas un nodrošinātu sabiedrības veselības aizsardzību epidemioloģiskās drošības jomā.
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Likuma "Par nodokļiem un nodevām” 22.panta otrās daļas 5.punkts pieļauj Valsts ieņēmumu dienesta rīcībā esošās informācijas par nodokļu maksātāju sniegšanu citai valsts institūcijai, ja šāda informācija apmaiņa ir noteikta arī citā (nozares) normatīvajā aktā. Valsts ieņēmumu dienesta informācija nepieciešama Slimību profilakses un kontroles centra darba epidemioloģiskās drošības jomā nodrošināšanai.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi