Anotācija (ex-ante)

22-TA-2938: Cits plānošanas dokumenta (grozījumu) projekts (Groza ar plānošanas dokumentu)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 6. marta rīkojumā Nr. 106 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 46.0. versija)"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk - MK) rīkojuma projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 6. marta rīkojumā Nr. 106 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 46.0. versija)"" (turpmāk - rīkojuma projekts) ir izstrādāts pēc Labklājības ministrijas (turpmāk - LM) iniciatīvas, pamatojoties uz:
1. Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā MK iecerēto darbību īstenošanai (apstiprināts ar Ministru kabineta 2019. gada 7. maija rīkojumu Nr. 210 "Par Valdības rīcības plānu Deklarācijas par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai") IV pasākuma "Moderna pārvaldība" 244.3.apakšpunktā minēto uzdevumu "Digitalizēsim un modernizēsim valsts un pašvaldību pārvaldes procesus, tai skaitā virzot vienotu valsts digitālo pakalpojumu atbalsta centra modeli, kas cels pakalpojumu kvalitāti";
2. MK 2022.gada 21.jūnija sēdes protokola Nr.33 81.§ "Informatīvais ziņojums "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" projektu īstenošanu un pieejamā finansējuma mērķtiecīgu izmantošanu"";
3. MK 2022.gada 9.augusta rīkojumu Nr.549 "Grozījumi Ministru kabineta 2020. gada 15. jūlija rīkojumā Nr. 374 "Par darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību" 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" un 2.2.1.2. pasākuma "Kultūras mantojuma digitalizācija" projektu atlases 1. un 2. kārtas projektu sarakstu Eiropas Savienības fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodam" (turpmāk - MK rīkojums Nr.549).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts ar mērķi pagarināt Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) līdzfinansētā projekta "Invaliditātes ekspertīzes pakalpojumu kvalitātes uzlabošana" (turpmāk - projekts) īstenošanas termiņu par 13 mēnešiem, lai realizētu projektam papildus piešķirto finansējumu 100 000 euro apmērā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Projekta apraksts (kopsavilkums) ir apstiprināts ar MK 2019.gada 6.marta rīkojumu Nr.106 "Par informācijas sabiedrības attīstības pamatnostādņu ieviešanu publiskās pārvaldes informācijas sistēmu jomā (mērķarhitektūras 46.0. versija)" (turpmāk - MK rīkojums Nr.106), nosakot projekta darbības, īstenošanas laiku un finansējuma kopējo apjomu.
Vienošanās Nr.2.2.1.1/19/I/004 starp Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisiju (turpmāk - komisija) un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk - CFLA) par projekta īstenošanu (turpmāk - vienošanās) noslēgta 2019.gada 7.novembrī.
Atbilstoši MK rīkojumam Nr.106 projekta kopējās izmaksas ir 1 300 000 euro, īstenošanas laiks 36 mēneši, tas ir līdz 2022.gada 6.novembrim, kas ir noteikts vienošanās.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Projekta īstenošanas laikā ir veikti grozījumi saistošajos normatīvajos aktos, kas rada izmaiņas komisijas procesos un uzliek pienākumu nodrošināt jaunus pakalpojumus, līdz ar to ir jāveic Invaliditātes informatīvās sistēmas (turpmāk – sistēma) funkcionalitātes izstrāde, kas sākotnēji projektā nebija plānota. Saskaņā ar grozījumiem MK 2014.gada 23.decembra noteikumos Nr.805 “Prognozējamas invaliditātes, invaliditātes un darbspēju zaudējuma noteikšanas un invaliditāti apliecinoša dokumenta izsniegšanas noteikumi” (turpmāk - MK noteikumi Nr.805) komisijai jāsniedz jauns atzinums nepilngadīgām personām par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību un nostiprināta iesnieguma prognozējamas invaliditātes un invaliditātes ekspertīzes veikšanai veidlapa, kurā ietverta arī pašnovērtējuma anketa invaliditātes ekspertīzei personām, kuras pārsniegušas  18 gadu vecumu. Tādējādi komisijas pakalpojums padarīts personām saprotamāks un pieejamāks, mazinot administratīvo slogu, risinot jautājumus, ja kāds no ekspertīzei obligāti nepieciešamajiem dokumentiem netiek iesniegts. Tāpat saskaņā ar Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumu komisijai ir jāsniedz jauns pakalpojums Ukrainas civiliedzīvotājiem - invaliditātes noteikšana un atzinuma sniegšana par īpašu kopšanu, kas rada nepieciešamību steidzamības kārtā sistēmā izstrādāt jauna procesa funkcionalitāti. Izstrādājot atzinumu par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību nepilngadīgām personām, apvienoto iesnieguma un personas funkcionālo spēju pašnovērtējuma anketu, kā arī lēmumu un atzinumu sagatavošanu Ukrainas civiliedzīvotājiem, tiks nodrošināti jauni pakalpojumi Komisijas klientiem, kas sniedz tiesības uz turpmāko atbalstu, tāpat tiks samazināts administratīvais slogs, iesniedzot dokumentus Komisijas ekspertīzei.
Risinājuma apraksts
MK 2022.gada 21. jūnija sēdē tika pieņemts lēmums (protokols Nr.33 81.§) atbalstīt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (turpmāk - VARAM) ierosinājumu novirzīt darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 2.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un  privātā sektora mijiedarbību" (turpmāk - SAM 2.2.1.) ietaupīto finansējumu SAM 2.2.1. 2.2.1.1. pasākuma "Centralizētu publiskās pārvaldes IKT platformu izveide, publiskās pārvaldes procesu optimizēšana un attīstība" ietvaros īstenotajam komisijas projektam, palielinot tā finansējumu par 100 000 euro papildu darbību veikšanai un pagarinot kopējo īstenošanas termiņu līdz 2023.gada 6.decembrim (par 13 mēnešiem) (ņemot vērā, ka informatīvā ziņojuma “Par darbības programmas  “Izaugsme un nodarbinātība” 2.2.1.specifiskā atbalsta mērķa “Nodrošināt publisko datu atkalizmantošanas pieaugumu un efektīvu publiskās pārvaldes un privātā sektora mijiedarbību” projektu īstenošanu un pieejamā finansējuma mērķtiecīgu izmantošanu” (MK 2022.gada 21.jūnija sēdes protokola Nr.33 81.§)  pielikumā ir norādīta nepieciešamība projektu  pagarināt līdz 2023.gada 15.decembrim,norādāms, ka 6.decembris kā projekta īstenošanas noslēguma termiņš ir izvēlēts, balstoties uz pilnu mēnešu uzskaiti).

Ar MK rīkojumu Nr.549 projektam pieejamais finansējuma apjoms palielināts par 100 000 euro, t.i., no 1 300 000 euro uz 1 400 000 euro.

Palielinot projekta finansējumu par 100 000 euro un pagarinot kopējo projekta īstenošanas termiņu par 13 mēnešiem (no 36 mēnešiem uz 49 mēnešiem, tas ir līdz 2023.gada 6.decembrim), tiks veikti pielāgojumi jau piegādātajā sistēmas programmatūrā un jaunas funkcionalitātes izstrāde, kas ir ļoti nepieciešama, lai komisija pilnvērtīgi varētu nodrošināt pamatdarbības funkcijas atbilstoši strukturālajām izmaiņām, un saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem nodrošinātu jaunos pakalpojumus gan iedzīvotājiem, gan līgumiestādēm, kas izmanto sistēmā uzkrātos datus savu funkciju izpildei. Tiks veikti pielāgojumi procesu izpildē, samazinot administratīvo slogu komisijas ekspertiem un lēmumu pieņēmējiem, kā arī nodrošinot atgriezenisko saiti par lēmumiem, kuri tiek apstrīdēti un par kuriem tiek uzsākta tiesvedība, tādējādi veicinot kvalitatīvāku komisijas pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem un līgumiestādēm, kurām ir tiesības saņemt datus par invaliditāti.

Rīkojuma projekts paredz veikt MK rīkojumā Nr.106 šādus grozījumus:
1. palielināt projekta izmaksas no 1 300 000 euro uz 1 400 000 euro (1.punkts).
2. papildināt ar 6.punktu par projekta konsolidētā apraksta (kopsavilkuma) atbalstīšanu.

Vienlaikus tiek veikti šādi būtiski grozījumi projekta aprakstā (kopsavilkumā):
1. Papildināta sadaļa "Darbības projekta mērķu sasniegšanai" ar vienu jaunu darbību - Invaliditātes informatīvās sistēmas datu apmaiņas risinājuma ar Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes pārziņā esošajām informācijas sistēmām izstrāde un ieviešana.
2. Aktualizēta sadaļa "Projekta rezultāta rādītāji". Rādītājs "Atvērto datu kopu skaits" svītrots no šīs sadaļas un iekļauts sadaļā "Projekta iznākuma rādītāji", kā arī precizēta vērtība no "10" uz "12".
3. Sadaļā "Projekta iznākuma rādītāji" precizēta rādītāja "Pilnveidoti darbības procesi" skaitliskā vērtība no "6" uz "7".
4. Aktualizēta sadaļa "Saistība ar iepriekšējā plānošanas perioda projektiem, projekta lietderība un ieguldījums specifiskā atbalsta mērķa rezultāta rādītājos" atbilstoši aktuālai situācijai.

Komisija iesniegs CFLA attiecīgus grozījumus projektā. Plānotie grozījumi Vienošanās par projekta īstenošanu nav uzskatāmi par būtiskām izmaiņām Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17. decembra Regulas (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu,  Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006, izpratnē.

Detalizētais projekta apraksts saskaņots ar VARAM 2022. gada 27. jūlijā (VARAM 2022. gada 27. jūlija vēstule Nr. 11-2/5301 “Par grozījumiem projekta “Invaliditātes ekspertīzes pakalpojumu kvalitātes uzlabošana” detalizētajā aprakstā”).
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Ir veikta izmaksu un ieguvumu analīze. Rīkojuma projekta ietekme atspoguļota projekta konsolidētā apraksta (kopsavilkuma) sadaļā “Sociālekonomisko ieguvumu kategorija".

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
Ietekmes apraksts
2021.gada decembrī valstī bija 201 984 personas ar invaliditāti. 
Datu apmaiņas risinājuma izstrāde un ieviešana sekmē invaliditātes ekspertīzei nepieciešamās informācijas saņemšanu tiešsaistē, neprasot to iesniegt personām papīra formātā.
Juridiskās personas
  • Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
Ietekmes apraksts
Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisijai būs jāsagatavo un jāiesniedz Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā attiecīgus grozījumus projektā, lai varētu tikt sagatavoti grozījumi vienošanās par projekta īstenošanu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
418 192
0
0
85 000
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
418 192
0
0
85 000
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
491 991
0
0
191 667
0
110 000
110 000
2.1. valsts pamatbudžets
491 991
0
0
191 667
0
110 000
110 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-73 799
0
0
-106 667
0
-110 000
-110 000
3.1. valsts pamatbudžets
-73 799
0
0
-106 667
0
-110 000
-110 000
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-106 667
-110 000
-110 000
5.1. valsts pamatbudžets
0
-106 667
-110 000
-110 000
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Rīkojuma projekts paredz palielināt valsts pamatbudžeta programmas 62.00.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projektu un pasākumu īstenošana” apakšprogrammas 62.07.00 “Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) īstenotie projekti labklājības nozarē (2014-2020)” “Invaliditātes ekspertīzes pakalpojumu kvalitātes uzlabošana” projekta (Nr. 2.2.1.1/19/I/004) pieejamo kopējo finansējumu par 100 000 euro, līdz ar to pēc rīkojuma projekta spēkā stāšanās dienas projektam pieejamais kopējais finansējums būs 1 400 000 euro, t.sk. ERAF finansējums – 1 190 000 euro un valsts budžeta finansējums – 210 000 euro.

2019. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 316 001 euro apmērā t.sk. ERAF finansējums 268 601 euro un valsts budžeta finansējums 47 400 euro.

2020. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 428 228 euro apmērā t.sk. ERAF finansējums 363 994 euro un valsts budžeta finansējums 64 234 euro.

2021. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums (atbilstoši Valsts kases izdrukai) 63 780 euro apmērā t.sk ERAF finansējums  54 213 euro un valsts budžeta finansējums 9 567 euro.

2022. gadā saskaņā ar likumu „Par valsts budžetu 2022. gadam” un saskaņā ar likumu “Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” projektam “Invaliditātes ekspertīzes pakalpojumu kvalitātes uzlabošana”  apstiprināts finansējums 294 126 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 250 007 euro un valsts budžeta finansējums 44 119 euro. Savukārt atbilstoši Finanšu ministrijas 2022. gada 28. janvāra rīkojumam Nr. 58 “Par budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" līdzekļu pārdali 2022.gadā” palielināta apropriācija par 197 865 euro, t.sk. ERAF finansējums 168 185 euro un valsts budžeta finansējums 29 680 euro. Līdz ar to projektam pieejamais finansējums 2022. gadā veido 491 991 euro apmērā, t.sk. ERAF finansējums 418 192 euro un valsts budžeta finansējums 73 799 euro.
Pēc rīkojuma projekta spēkā stāšanās, tiks palielināts projektam pieejamas kopējais finansējums par 100 000 euro, t.sk. ERAF finansējums 85 000 euro un valsts budžeta finansējums 15 000 euro, kas atbilstoši projektā plānoto aktivitāšu prognozētajam grafikam, būs nepieciešams 2023.gadā.

“Invaliditātes ekspertīzes pakalpojumu kvalitātes uzlabošana” projekta rezultātā izveidoto risinājumu ilgtspējas nodrošināšana:

Ņemot vērā, ka projekta ietvaros tiks izveidota jauna sistēmas versija, kā arī pilnveidoti komisijas e-pakalpojumi, lai nodrošinātu ilgtspēju projekta ietvaros izstrādātiem un ieviestiem IKT risinājumiem, līdz ar sistēmas ieviešanu produkcijā, t.i. 2023.gadā, ir nepieciešams papildu finansējums sistēmas uzturēšanai, lai risinātu sistēmas ekspluatācijas laikā atklātās nepilnības, uzlabotu sistēmas lietojamību un veiktu programmatūras papildinājumus normatīvā regulējuma izmaiņu gadījumā, kā arī, lai pilnveidotu datu apmaiņas risinājumus, nodrošinot komisijas līgumiestādēm plašākas datu saņemšanas iespējas. Uzturēšanas indikatīvās izmaksas sākot ar 2023.gada 1.martu paredzētas 91 667 euro apmērā (110 000euro : 12mēneši :× 10 mēneši) un ik gadu plānotas aptuveni 8% no projekta realizācijas izdevumiem, kas ir 110 000euro.
Sistēma tiks pilnībā pabeigta un nodota ekspluatācijā 2023.gada 1.ceturksnī (indikatīvi 1.martā), pēc tam turpinot tās pilnveidošanu.
Līdz ar to, LM saskaņā ar likuma “Par budžetu un finanšu vadību” 9.1 panta otrās daļas 1.punktu, kas paredz - Finanšu ministram ir tiesības projektu uzturēšanas apropriācijas rezervi pārdalīt ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm sadalījumā pa programmām, apakšprogrammām un budžeta izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, lai ministrijas un citas centrālās valsts iestādes varētu nodrošināt pabeigto Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu uzturēšanu, ievērojot, ka projekts vai tā posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā, par to ir veikts galīgā norēķina maksājums un tas turpmāk finansējams no valsts budžeta līdzekļiem – normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumu papildu nepieciešamā finansējuma piešķiršanai, attiecīgi iesniedzot detalizētus aprēķinus.
2023.gadā ailē “Izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru” norādīts finansējums:
1. palielinot projektam pieejamo kopējo finansējums par 100 000 euro, t.sk. ERAF finansējums 85 000 euro un valsts budžeta finansējums 15 000 euro,
2. papildu finansējums 91 667 euro apmērā, par kuru LM sniegs priekšlikumus finansējuma iestrādei valsts budžetā pēc projekta attiecīgās IT sistēma pabeigšanas (posms ir pilnībā pabeigts, nodots ekspluatācijā, par to ir veikts galīgā norēķina maksājums) saskaņā ar 9.1 panta otrās daļas 1.punktu.

Pēc MK rīkojuma projekta spēkā stāšanās par projektam nepieciešamo valsts budžeta finansējumu 2023.gadam Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumu valsts pamatbudžeta maksimāli pieļaujamo izdevumu apjoma 2023. – 2025.gadam precizēšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms.
Cita informācija
Pēc projekta rezultātā izveidoto risinājumu ieviešanas 2023.gadā, Labklājības ministrija normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sagatavos un iesniegs Finanšu ministrijā priekšlikumu papildu nepieciešamā finansējuma piešķiršanai, attiecīgi iesniedzot detalizētus aprēķinus.

4.1.1. Invaliditātes informatīvās sistēmas noteikumi (22-TA-360)

Pamatojums un apraksts
Komisija īsteno ERAF projektu, kura ietvaros tiek pilnveidota informācijas sistēma, radot nepieciešamību aktualizēt normatīvo regulējumu atbilstoši informācijas sistēmā iestrādātajiem procesiem un iekļauto datu apjomam, līdz ar to nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2019.gada 20.augusta noteikumos Nr.381 “Invaliditātes sistēmas noteikumi” (turpmāk – Noteikumi Nr.381). Ņemot vērā grozījumu apjomu, kurus būtu nepieciešams veikt Noteikumos Nr.381 (pārsniedz 50%), tiek sagatavota jaunu noteikumu projekta redakcija – Ministru kabineta noteikumu projekts "Invaliditātes informatīvās sistēmas noteikumi".
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tā kā rīkojuma projekts attiecas uz valsts pārvaldes iestādes (komisijas) uzturētās informācijas sistēmas pilnveidošanu, tad sabiedrības iesaiste nav nepieciešama.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu valsts komisija
  • Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Tiks veikti pielāgojumi procesu izpildē, samazinot administratīvo slogu komisijas ekspertiem un lēmumu pieņēmējiem, kā arī nodrošinot atgriezenisko saiti par lēmumiem, kuri tiek apstrīdēti un par kuriem tiek uzsākta tiesvedība, tādējādi veicinot kvalitatīvāku komisijas pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem un līgumiestādēm, kurām ir tiesības saņemt datus par invaliditāti.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Tiks veikti pielāgojumi procesu izpildē, samazinot administratīvo slogu komisijas ekspertiem un lēmumu pieņēmējiem, kā arī nodrošinot atgriezenisko saiti par lēmumiem, kuri tiek apstrīdēti un par kuriem tiek uzsākta tiesvedība, tādējādi veicinot kvalitatīvāku komisijas pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem un līgumiestādēm, kurām ir tiesības saņemt datus par invaliditāti.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekts paredz publiskā pakalpojuma attīstību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Projekta ietvaros veiktie pilnveidojumi sekmēs informācijas apriti par invaliditāi saistītiem jautājumiem.

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Datu apstrāde un uzgalbāšana tiek veikta, ievērojot datu drošības prasības.

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi