24-TA-708: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzes ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādis" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Tiesību akta projekts izstrādāts, pamatojoties uz Izglītības likuma 11.1 panta vienpadsmito daļu, kas nosaka Ministru kabinetam noteikt izglītības dokumentu ekspertīzes, tostarp gadījumos, kad nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību, ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Tiesību akta mērķis ir noteikt ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzes, tostarp gadījumos, kad nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību, ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Izglītības likuma 11.1 panta pirmajā daļā noteikts, ka ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzi veic Akadēmiskās informācijas centrs.
Izglītības likuma 11.1 panta otrajā daļā noteikts, ka Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktā ārvalstī no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi veic augstskola, ja tā ieguvusi tiesības veikt minēto dokumentu ekspertīzi.
Izglītības likuma 11.1 panta astotajā daļā noteikts, ka pilngadīgai personai, kurai ir piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss vai kurai ir noteikts pagaidu aizsardzības statuss atbilstoši Patvēruma likuma vai citu normatīvo aktu noteikumiem, Akadēmiskās informācijas centrs par maksu veic ekspertīzi un sagatavo izziņu par ārvalstīs iegūto izglītību, balstoties uz pieejamo un personas sniegto informāciju un saskaņā ar Lisabonas konvenciju, Eiropas Padomes, Eiropas Savienības un Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas dokumentiem šajā jomā, ja personai objektīvu iemeslu dēļ nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību. Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 430 “Nodibinājuma "Akadēmiskās informācijas centrs" maksas pakalpojumu cenrādis” maksa par šādu ekspertīzi nav noteikta.
Izglītības likuma 11.1 panta vienpadsmitajā daļā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka izglītības dokumentu ekspertīzes, tostarp gadījumos, kad nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību, ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi.
Augstskolu likuma 85. panta pirmā daļa nosaka, ka ārvalstīs iegūto izglītības dokumentu atzīšanu, ievērojot Izglītības likuma noteikumus, veic Akadēmiskās informācijas centrs vai augstskola, kura ieguvusi tiesības veikt minēto dokumentu ekspertīzi.
Izglītības likuma 11.1 panta otrajā daļā noteikts, ka Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktā ārvalstī no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi veic augstskola, ja tā ieguvusi tiesības veikt minēto dokumentu ekspertīzi.
Izglītības likuma 11.1 panta astotajā daļā noteikts, ka pilngadīgai personai, kurai ir piešķirts bēgļa vai alternatīvais statuss vai kurai ir noteikts pagaidu aizsardzības statuss atbilstoši Patvēruma likuma vai citu normatīvo aktu noteikumiem, Akadēmiskās informācijas centrs par maksu veic ekspertīzi un sagatavo izziņu par ārvalstīs iegūto izglītību, balstoties uz pieejamo un personas sniegto informāciju un saskaņā ar Lisabonas konvenciju, Eiropas Padomes, Eiropas Savienības un Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas dokumentiem šajā jomā, ja personai objektīvu iemeslu dēļ nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību. Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumos Nr. 430 “Nodibinājuma "Akadēmiskās informācijas centrs" maksas pakalpojumu cenrādis” maksa par šādu ekspertīzi nav noteikta.
Izglītības likuma 11.1 panta vienpadsmitajā daļā noteikts, ka Ministru kabinets nosaka izglītības dokumentu ekspertīzes, tostarp gadījumos, kad nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību, ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi.
Augstskolu likuma 85. panta pirmā daļa nosaka, ka ārvalstīs iegūto izglītības dokumentu atzīšanu, ievērojot Izglītības likuma noteikumus, veic Akadēmiskās informācijas centrs vai augstskola, kura ieguvusi tiesības veikt minēto dokumentu ekspertīzi.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nav normatīvā akta, kas noteiktu Akadēmiskās informācijas centra un augstskolas, kura ieguvusi tiesības veikt Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktās ārvalstīs no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi, maksas pakalpojumu cenrādi par sniegtajiem pakalpojumiem, veicot ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzes, tostarp gadījumos, kad nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību.
Risinājuma apraksts
Izstrādāts noteikumu projekts, lai noteiktu Akadēmiskās informācijas centra un augstskolas, kura ieguvusi tiesības veikt Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktās ārvalstīs no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi, maksas pakalpojumu cenrādi par sniegtajiem pakalpojumiem, veicot ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzes, tostarp gadījumos, kad nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību.
Tiesību akta projektā paredzēts noteikt maksu par:
1) ārvalstīs iegūto izglītības dokumentu ekspertīzi, izziņas sagatavošanu un izsniegšanu, kuru veiks Akadēmiskās informācijas centrs un augstskola, kura ieguvusi tiesības veikt Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktās ārvalstīs no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi un kuras izmaksas veido šādas pozīcijas:
- diplomatzīšanas eksperta darba apmaksa 32,38 EUR (12,95 EUR/stundā * 2,5 stundas (dokumentu izvērtēšana, papildu informācijas meklēšana, izziņas sagatavošana));
- sekretāra – lietveža darba apmaksa 3,89 EUR (11,11 EUR/stundā * 0,35 stundas (komunikācija ar klientu, iesniegumu reģistrācija, korespondences sagatavošana, dokumentu plūsmas pārvaldīšana, datubāzes papildināšana, dokumentu ievadīšana Valsts izglītības informācijas sistēmā);
- pārraudzība (tai skaitā lēmumu pārbaude, konsultācijas, apmācība un izpildes kontrole) 2,69 EUR (17,92 EUR/stundā * 0,15 stundas);
- papīrs, druka, kancelejas preces 0,05 EUR;
- darba organizācija (saimnieciskie izdevumi izziņas sagatavošanas organizēšanai (sakaru izdevumi (tai skaitā pasta sūtījumi, telefons, fakss, internets), biroja telpas (tai skaitā īre, apsaimniekošana, apkure, informācijas tehnoloģijas pakalpojumi), datoru un biroja tehnika un citi)) 15,58 EUR (40% no 32,38 + 3,89 +2,69 jeb tiešajām ar izziņas sagatavošanu saistītajām izmaksām).
Atalgojums noteikts saskaņā ar spēkā esošo atalgojumu sistēmu un ietver valsts sociālās apdrošināšanas obligātās darba devēja iemaksas.
2) ekspertīzi, izziņas sagatavošanu un izsniegšanu par ārvalstīs iegūto izglītību, balstoties uz pieejamo un personas sniegto informāciju un saskaņā ar Lisabonas konvenciju, Eiropas Padomes, Eiropas Savienības un Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas dokumentiem šajā jomā, ja personai objektīvu iemeslu dēļ nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību, kuru veiks Akadēmiskās informācijas centrs un kuras izmaksas veido šādas pozīcijas:
- diplomatzīšanas eksperta darba apmaksa 51,80 EUR (12,95 EUR/stundā * 4 stundas (papildu informācijas meklēšana, viena intervija, izziņas sagatavošana));
- sekretāra – lietveža darba apmaksa 3,33 EUR (11,11 EUR/stundā * 0,3 stundas (komunikācija ar klientu, iesniegumu reģistrācija, korespondences sagatavošana, datubāzes papildināšana, dokumentu ievadīšana Valsts izglītības informācijas sistēmā);
- pārraudzība (tai skaitā lēmumu pārbaude, konsultācijas, apmācība un izpildes kontrole) 2,69 EUR (17,92 EUR/stundā * 0,15 stundas);
- papīrs, druka, kancelejas preces 0,05 EUR;
- darba organizācija (saimnieciskie izdevumi izziņas sagatavošanas organizēšanai (sakaru izdevumi, tai skaitā pasta sūtījumi, telefons, fakss, internets), biroja telpas (tai skaitā īre, apsaimniekošana, apkure, informācijas tehnoloģijas pakalpojumi), datoru un biroja tehnika un citi)) 23,13 EUR (40% no 51,80 + 3,33 +2,69 jeb tiešajām ar izziņas sagatavošanu saistītajām izmaksām).
Atalgojums noteikts saskaņā ar spēkā esošo atalgojumu sistēmu un ietver valsts sociālās apdrošināšanas obligātās darba devēja iemaksas.
Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3. panta astotā daļa nosaka, ka publiskas personas, kā arī privātpersonas, kuras saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par nodokļa maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Ņemot vērā to, ka Akadēmiskās informācijas centram un augstskolai, kura ieguvusi tiesības veikt Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktās ārvalstīs no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi, saskaņā ar Izglītības likuma 11.1 panta pirmajā un otrajā daļā noteikto ir deleģēts valsts pārvaldes uzdevums, tad Akadēmiskās informācijas centrs un augstskola, kura ieguvusi tiesības veikt Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktās ārvalstīs no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi, nav pievienotās vērtības nodokļu maksātājs Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astotās daļas izpratnē un tā sniegtajiem izglītības dokumentu ekspertīzes pakalpojumiem nepiemēro pievienotās vērtības nodokli.
Tiesību akta projektā paredzēts noteikt maksu par:
1) ārvalstīs iegūto izglītības dokumentu ekspertīzi, izziņas sagatavošanu un izsniegšanu, kuru veiks Akadēmiskās informācijas centrs un augstskola, kura ieguvusi tiesības veikt Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktās ārvalstīs no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi un kuras izmaksas veido šādas pozīcijas:
- diplomatzīšanas eksperta darba apmaksa 32,38 EUR (12,95 EUR/stundā * 2,5 stundas (dokumentu izvērtēšana, papildu informācijas meklēšana, izziņas sagatavošana));
- sekretāra – lietveža darba apmaksa 3,89 EUR (11,11 EUR/stundā * 0,35 stundas (komunikācija ar klientu, iesniegumu reģistrācija, korespondences sagatavošana, dokumentu plūsmas pārvaldīšana, datubāzes papildināšana, dokumentu ievadīšana Valsts izglītības informācijas sistēmā);
- pārraudzība (tai skaitā lēmumu pārbaude, konsultācijas, apmācība un izpildes kontrole) 2,69 EUR (17,92 EUR/stundā * 0,15 stundas);
- papīrs, druka, kancelejas preces 0,05 EUR;
- darba organizācija (saimnieciskie izdevumi izziņas sagatavošanas organizēšanai (sakaru izdevumi (tai skaitā pasta sūtījumi, telefons, fakss, internets), biroja telpas (tai skaitā īre, apsaimniekošana, apkure, informācijas tehnoloģijas pakalpojumi), datoru un biroja tehnika un citi)) 15,58 EUR (40% no 32,38 + 3,89 +2,69 jeb tiešajām ar izziņas sagatavošanu saistītajām izmaksām).
Atalgojums noteikts saskaņā ar spēkā esošo atalgojumu sistēmu un ietver valsts sociālās apdrošināšanas obligātās darba devēja iemaksas.
2) ekspertīzi, izziņas sagatavošanu un izsniegšanu par ārvalstīs iegūto izglītību, balstoties uz pieejamo un personas sniegto informāciju un saskaņā ar Lisabonas konvenciju, Eiropas Padomes, Eiropas Savienības un Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas dokumentiem šajā jomā, ja personai objektīvu iemeslu dēļ nav iespējas dokumentāri pierādīt iegūto izglītību, kuru veiks Akadēmiskās informācijas centrs un kuras izmaksas veido šādas pozīcijas:
- diplomatzīšanas eksperta darba apmaksa 51,80 EUR (12,95 EUR/stundā * 4 stundas (papildu informācijas meklēšana, viena intervija, izziņas sagatavošana));
- sekretāra – lietveža darba apmaksa 3,33 EUR (11,11 EUR/stundā * 0,3 stundas (komunikācija ar klientu, iesniegumu reģistrācija, korespondences sagatavošana, datubāzes papildināšana, dokumentu ievadīšana Valsts izglītības informācijas sistēmā);
- pārraudzība (tai skaitā lēmumu pārbaude, konsultācijas, apmācība un izpildes kontrole) 2,69 EUR (17,92 EUR/stundā * 0,15 stundas);
- papīrs, druka, kancelejas preces 0,05 EUR;
- darba organizācija (saimnieciskie izdevumi izziņas sagatavošanas organizēšanai (sakaru izdevumi, tai skaitā pasta sūtījumi, telefons, fakss, internets), biroja telpas (tai skaitā īre, apsaimniekošana, apkure, informācijas tehnoloģijas pakalpojumi), datoru un biroja tehnika un citi)) 23,13 EUR (40% no 51,80 + 3,33 +2,69 jeb tiešajām ar izziņas sagatavošanu saistītajām izmaksām).
Atalgojums noteikts saskaņā ar spēkā esošo atalgojumu sistēmu un ietver valsts sociālās apdrošināšanas obligātās darba devēja iemaksas.
Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3. panta astotā daļa nosaka, ka publiskas personas, kā arī privātpersonas, kuras saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu pilda tām deleģētus vai ar pilnvarojumu nodotus valsts pārvaldes uzdevumus, neuzskata par nodokļa maksātājiem attiecībā uz darbībām vai darījumiem, kuros tās iesaistās valsts pārvaldes funkciju vai uzdevumu pildīšanā. Ņemot vērā to, ka Akadēmiskās informācijas centram un augstskolai, kura ieguvusi tiesības veikt Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktās ārvalstīs no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi, saskaņā ar Izglītības likuma 11.1 panta pirmajā un otrajā daļā noteikto ir deleģēts valsts pārvaldes uzdevums, tad Akadēmiskās informācijas centrs un augstskola, kura ieguvusi tiesības veikt Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktās ārvalstīs no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi, nav pievienotās vērtības nodokļu maksātājs Pievienotās vērtības nodokļa likuma 3.panta astotās daļas izpratnē un tā sniegtajiem izglītības dokumentu ekspertīzes pakalpojumiem nepiemēro pievienotās vērtības nodokli.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- personas, kas izglītību ieguvušas ārvalstīs
Ietekmes apraksts
Personas, kas vēlēsies saņemt izziņu par to, kādam Latvijā izsniedzamam izglītības dokumentam vai Latvijā piešķiramam grādam, vai Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim atbilst vai ir pielīdzināms ārvalstī izsniegtais izglītības dokuments vai saņemt izziņu par ārvalstīs iegūto izglītību studiju uzsākšanai vai turpināšanai Latvijā
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 430 "Nodibinājuma "Akadēmiskās informācijas centrs" maksas pakalpojumu cenrādis"
Pamatojums un apraksts
Šobrīd Akadēmiskās informācijas centra maksas pakalpojumu cenrādi nosaka Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumi Nr. 430 “Nodibinājuma "Akadēmiskās informācijas centrs" maksas pakalpojumu cenrādis” (turpmāk – noteikumi). Noteikumi nosaka maksu arī par ārvalstīs iegūtā akadēmiskā grāda vai izglītības dokumenta ekspertīzi.
Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.2. apakšpunkts nosaka, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Ņemot vērā, ka tiesību akta projektā paredzēts noteikt ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzes ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi, lai nedublētos tiesību normas, tad no noteikumiem svītrojams pakalpojums un maksa par ārvalstīs iegūtā akadēmiskā grāda vai izglītības dokumenta ekspertīzi, kas turpmāk būs noteikta šajā tiesību akta projektā, paredzot maksu par ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzi un izziņas sagatavošanu.
Ministru kabineta 2009.gada 3.februāra noteikumu Nr.108 “Normatīvo aktu projektu sagatavošanas noteikumi” 3.2. apakšpunkts nosaka, ka normatīvā akta projektā neietver normas, kas dublē tāda paša spēka normatīvā akta tiesību normās ietverto normatīvo regulējumu. Ņemot vērā, ka tiesību akta projektā paredzēts noteikt ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzes ietvaros sniegto maksas pakalpojumu cenrādi, lai nedublētos tiesību normas, tad no noteikumiem svītrojams pakalpojums un maksa par ārvalstīs iegūtā akadēmiskā grāda vai izglītības dokumenta ekspertīzi, kas turpmāk būs noteikta šajā tiesību akta projektā, paredzot maksu par ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzi un izziņas sagatavošanu.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Tiesību akta projekts neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Tiesību akta projekts sagatavots saskaņā ar Izglītības likuma 11.1 panta vienpadsmito daļu, kur noteikts, ka ārvalstīs izsniegto izglītības dokumentu ekspertīzes ietvaros sniegtie pakalpojumi ir par maksu.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Akadēmiskās informācijas centrs
- Augstskola, kura ieguvusi tiesības veikt Eiropas Savienības valstī, Eiropas Ekonomikas zonas valstī, Šveices Konfederācijā vai Ministru kabineta noteiktā ārvalstī no 2016. gada 1. janvāra izsniegtu izglītības dokumentu ekspertīzi
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
