24-TA-704: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencēs "Individuālu (vienreizēju) konsultāciju pakalpojumi" un "Daudzgadu konsultāciju pakalpojumi ("inkubācija")"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Valsts un Eiropas Savienības atbalsta piešķiršanas kārtība Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai intervencē "Individuālu (vienreizēju) konsultāciju pakalpojumi" un intervencē "Daudzgadu konsultāciju pakalpojumi (“inkubācija”)""(turpmāk – noteikumu projekts) ir sagatavots, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta ceturto daļu, kā arī saskaņā ar
1) Komisijas 2022. gada 11. novembra Īstenošanas lēmumu Nr. CCI: 2023LV06AFSP001, ar kuru apstiprina Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģisko plānu attiecībā uz Savienības atbalstu, ko finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115);
3) Komisijas (ES) 2023. gada 13. decembra Regulu 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, ja atbalsts attiecināms uz gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām pārtikas ražošanas (Līguma par ES darbību I pielikumā neminētu pārtikas produktu (izņemot zivsaimniecības produktus) ražošanas) nozarē un darbībām jebkurā citā nelauksaimniecības nozarē (izņemot mežsaimniecības nozari) (turpmāk - regula 2023/2831);
4) Komisijas (ES) 2022. gada 14. decembra Regulu 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, ja atbalsts attiecināms uz gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām mežsaimniecības nozarē (turpmāk - regula 2022/2472).
1) Komisijas 2022. gada 11. novembra Īstenošanas lēmumu Nr. CCI: 2023LV06AFSP001, ar kuru apstiprina Latvijas 2023.–2027. gada KLP stratēģisko plānu attiecībā uz Savienības atbalstu, ko finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda un Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai;
2) Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regulu (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013 (turpmāk – regula 2021/2115);
3) Komisijas (ES) 2023. gada 13. decembra Regulu 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam, ja atbalsts attiecināms uz gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām pārtikas ražošanas (Līguma par ES darbību I pielikumā neminētu pārtikas produktu (izņemot zivsaimniecības produktus) ražošanas) nozarē un darbībām jebkurā citā nelauksaimniecības nozarē (izņemot mežsaimniecības nozari) (turpmāk - regula 2023/2831);
4) Komisijas (ES) 2022. gada 14. decembra Regulu 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu, ja atbalsts attiecināms uz gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām mežsaimniecības nozarē (turpmāk - regula 2022/2472).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu Latvijas Kopējās lauksaimniecības politika stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam intervencē "Individuālu (vienreizēju) konsultāciju pakalpojumi" un intervencē "Daudzgadu konsultāciju pakalpojumi (“inkubācija”)".
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Uzsākot jauno Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskā plāna 2023.–2027. gadam (turpmāk – KLP SP) plānošanas periodu, nepieciešami jauni Ministru kabineta noteikumi, jo ir pieņemti jauni Eiropas Savienības normatīvie akti par atbalsta piešķiršanu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (turpmāk – ELFLA). 2022. gada 11. novembrī Eiropas Komisija apstiprināja Zemkopības ministrijas izstrādāto KLP SP 2023.–2027. gadam.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar KLP SP horizontālā mērķa “Ar zināšanām, inovācijām un digitalizēšanu modernizēt lauksaimniecību un lauku apvidus, veicinot jaunā apgūšanu, kopīgošanu un tālāku izplatīšanu” situācijas analīzi lauksaimniecības, mežsaimniecības, kā arī nelauksaimniecības jomā valstī konsultāciju pakalpojumus Latvijā nodrošina vairāku veidu pakalpojumu sniedzēji. Lauksaimniecības konsultāciju jomā ir izveidota saimniecību konsultāciju sistēma un galvenais neatkarīgu konsultāciju sniedzējs ir SIA “Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs”. Kopumā tirgū konsultāciju pakalpojumi tiek sniegti dažādos veidos – daži pakalpojumu sniedzēji konsultācijas piedāvā kā pakalpojumu, daži oficiāli neuzskata savu pakalpojumu par konsultāciju pakalpojumu, lai gan būtībā tie tādi ir (piemēram, zinātniskās iestādes, maksājumu un kontroles aģentūras) un daži šos pakalpojumus dēvē par konsultācijām, lai gan būtībā tā ir kāda konkrēta produkta pārdošana, kuras ietvaros tiek sniegta informācija. Atkarībā no organizācijas vai institūcijas darbības specifikas tiek nodrošinātas konsultācijas gan par lauksaimniecības, mežsaimniecības, vides un klimata jautājumiem, inovācijām un tehnoloģijām, gan arī par ekonomiskajiem un konkurētspējas aspektiem, kā arī sociālās likumdošanas jautājumiem. Tā kā konsultāciju pakalpojumi ir salīdzinoši dārgi (atkarībā no pakalpojuma sniedzēja), Latvijas lauku attīstības programmas 2014.- 2020.gadam (turpmāk - LAP 2014-2020) ietvaros tika paredzēts atbalsts, lai vismaz noteiktās prioritārās jomās nodrošinātu šo pakalpojumu pieejamību visiem interesentiem.
Taču zināšanu un izpratnes trūkums joprojām tiek norādīts SVID (stipro, vājo pušu, iespēju un draudu) analīzē kā vājā puse, jo īpaši par siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazināšanas potenciālu, pielāgošanos un iespējām klimata pārmaiņu mazināšanā, par preventīviem pasākumiem dzīvnieku veselības nodrošināšanai un antimikrobiālo līdzekļu lietošanu, par augu aizsardzības līdzekļu lietošanu un ilgtspējīgu lauksaimniecisko darbību. Tāpat ir minēta nepietiekama izpratne par bioloģiskās daudzveidības nozīmi un nepieciešamību veikt saglabāšanas un apsaimniekošanas pasākumus. Arvien lielākā interese par bioloģiskās lauksaimniecības attīstību un bioloģisko produktu pārstrādi pārtikas mājamatniecībā rada nepieciešamību pēc zināšanām par videi draudzīgām saimniekošanas metodēm un apliecina vajadzību pēc konsultāciju pakalpojumiem. Izvērtējot LAP 2014-2020 ietvaros īstenoto konsultāciju datus, secināms, ka atkārtota konsultāciju pakalpojumu izmantošana norāda arī uz tendenci saimniecību vadītāju vidū palielināties interesei par nozares jautājumiem un aktualitātēm.
Saimniecībām ar mazu apgrozījumu, kas lielākoties ražo produkciju pašpatēriņam, uzņēmējdarbības uzsācējiem vairāk piemērots ir atsevišķu individuālu konsultāciju atbalsts. Savukārt uzņēmumiem, saimniecībām, kas plāno tālāku izaugsmi, jau ir vairāk uz tirgu orientētas, ir svarīgs komplekss konsultatīvais atbalsts par saimniecības darbības virzienu, ražošanas efektivizāciju, mārketinga, pārdošanas u.tml. jautājumiem, sadarbībā ar konsultantiem izvirzot konkrētus mērķus un uzdevumus uzņēmuma attīstībai. Zinošu speciālistu atbalsts ir būtisks, lai motivētu tālākai izaugsmei un ilgtermiņā sekmētu izvirzīto mērķu sasniegšanu, tādēļ tiek paredzēts sniegt konsultatīvu atbalstu, nodrošinot iespēju saņemt kompleksu pakalpojumu grozu izaugsmes un konkurētspējas sekmēšanai (‘inkubāciju’).
Un ir nepieciešams veicināt zināšanu un konsultatīvā atbalsta pieejamību, īpaši, jaunajiem uzņēmējiem, sīkajiem, mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, lai sekmētu izpratni par lauksaimniecības daudzveidību, ekonomisko ilgtspēju, uzņēmuma izaugsmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, ar tehnoloģiju, inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības paaugstināšanu, digitalizācijas potenciālu nozarē, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, vides aspektiem, lai veicinātu videi draudzīgu saimniekošanu, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu pielietošanu, ūdens resursu aizsardzību un ilgtspējīgu izmantošanu, par gaisa kvalitāti un gaisu piesārņojošo vielu emisiju samazināšanu, augu aizsardzības līdzekļu lietošanu, bioloģisko daudzveidību, resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību un par citiem jautājumiem.
Taču zināšanu un izpratnes trūkums joprojām tiek norādīts SVID (stipro, vājo pušu, iespēju un draudu) analīzē kā vājā puse, jo īpaši par siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazināšanas potenciālu, pielāgošanos un iespējām klimata pārmaiņu mazināšanā, par preventīviem pasākumiem dzīvnieku veselības nodrošināšanai un antimikrobiālo līdzekļu lietošanu, par augu aizsardzības līdzekļu lietošanu un ilgtspējīgu lauksaimniecisko darbību. Tāpat ir minēta nepietiekama izpratne par bioloģiskās daudzveidības nozīmi un nepieciešamību veikt saglabāšanas un apsaimniekošanas pasākumus. Arvien lielākā interese par bioloģiskās lauksaimniecības attīstību un bioloģisko produktu pārstrādi pārtikas mājamatniecībā rada nepieciešamību pēc zināšanām par videi draudzīgām saimniekošanas metodēm un apliecina vajadzību pēc konsultāciju pakalpojumiem. Izvērtējot LAP 2014-2020 ietvaros īstenoto konsultāciju datus, secināms, ka atkārtota konsultāciju pakalpojumu izmantošana norāda arī uz tendenci saimniecību vadītāju vidū palielināties interesei par nozares jautājumiem un aktualitātēm.
Saimniecībām ar mazu apgrozījumu, kas lielākoties ražo produkciju pašpatēriņam, uzņēmējdarbības uzsācējiem vairāk piemērots ir atsevišķu individuālu konsultāciju atbalsts. Savukārt uzņēmumiem, saimniecībām, kas plāno tālāku izaugsmi, jau ir vairāk uz tirgu orientētas, ir svarīgs komplekss konsultatīvais atbalsts par saimniecības darbības virzienu, ražošanas efektivizāciju, mārketinga, pārdošanas u.tml. jautājumiem, sadarbībā ar konsultantiem izvirzot konkrētus mērķus un uzdevumus uzņēmuma attīstībai. Zinošu speciālistu atbalsts ir būtisks, lai motivētu tālākai izaugsmei un ilgtermiņā sekmētu izvirzīto mērķu sasniegšanu, tādēļ tiek paredzēts sniegt konsultatīvu atbalstu, nodrošinot iespēju saņemt kompleksu pakalpojumu grozu izaugsmes un konkurētspējas sekmēšanai (‘inkubāciju’).
Un ir nepieciešams veicināt zināšanu un konsultatīvā atbalsta pieejamību, īpaši, jaunajiem uzņēmējiem, sīkajiem, mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, lai sekmētu izpratni par lauksaimniecības daudzveidību, ekonomisko ilgtspēju, uzņēmuma izaugsmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, ar tehnoloģiju, inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības paaugstināšanu, digitalizācijas potenciālu nozarē, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, vides aspektiem, lai veicinātu videi draudzīgu saimniekošanu, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu pielietošanu, ūdens resursu aizsardzību un ilgtspējīgu izmantošanu, par gaisa kvalitāti un gaisu piesārņojošo vielu emisiju samazināšanu, augu aizsardzības līdzekļu lietošanu, bioloģisko daudzveidību, resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību un par citiem jautājumiem.
Risinājuma apraksts
Pamatojoties uz situācijas analīzi par norisēm tautsaimniecībā, un jo īpaši, lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un lauku teritorijā, kā arī ņemot vērā Eiropas Savienības tiesību aktos noteiktās prasības, KLP SP tiek nodefinētas atbalsta intervences, kas ļauj nodrošināt Latvijas ieguldījumu kopējos ES mērķos, kā arī sniegt būtisku ieguldījumu Latvijas lauksaimniecības, mežsaimniecības attīstībā un sekmēt lauku telpas problēmu risināšanu.
Veicot SVID analīzi, tika noteikta vajadzība veicināt konsultatīvā atbalsta pieejamību.
Regula 2021/2115 paredz visus iespējamos pasākumus, ko var atbalstīt ar Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai starpniecību, un dalībvalstis, ņemot vērā ekonomisko un sociālo situāciju valstī, izvēlas konkrētus pasākumus. Regula 2021/2115 dalībvalstīm nosaka rīcības brīvību, ieviešot regulu, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP SP.
Lai nodrošinātu ELFLA finansējuma piešķiršanu intervences īstenošanai 2023.–2027. gada plānošanas periodā, ir jāizdod Ministru kabineta noteikumi.
Noteikumu projektā saskaņā ar regulas 2021/2115 78.pantu noteikta kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu intervencē "Individuālu (vienreizēju) konsultāciju pakalpojumi" un intervencē "Daudzgadu konsultāciju pakalpojumi (“inkubācija”)" (turpmāk - intervences).
Noteikumu projekts nosaka atbalsta pretendentus, gala labuma guvējus, atbalsta saņemšanas nosacījumus un kārtību, publiskā finansējuma veidu un apmēru.
Intervences "Individuālu (vienreizēju) konsultāciju pakalpojumi" atbalsta mērķis ir nodrošināt konsultatīvā atbalsta pieejamību, veicināt individuālu (atsevišķu) konsultāciju pakalpojumu izmantošanu lauku teritoriju attīstībai, bet intervences "Daudzgadu konsultāciju pakalpojumi (“inkubācija”)" atbalsta mērķis ir nodrošināt konsultatīvā atbalsta pieejamību, lai veicinātu konsultācijām uzņēmuma izaugsmi un konkurētspēju, slēdzot vairāku gadu sadarbības līgumu par konsultāciju pakalpojuma saņemšanu.
Atbalstu gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām mežsaimniecības nozarē piešķirs saskaņā ar regulu 2022/2472.
Atbalstu gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām pārtikas ražošanas (Līguma par ES darbību I pielikumā neminētu pārtikas produktu (izņemot zivsaimniecības produktus) ražošanas) nozarē un darbībām jebkurā citā nelauksaimniecības nozarē (izņemot mežsaimniecības nozari, jo tādos gadījumos atbalstu piešķir saskaņā ar regulu 2022/2472) piešķirs ar regulu 2023/2831. De minimis atbalsta kopsummu nosaka trīs gadu laikaposmā kā slīdošā periodā - ar trīs gadu periodu saprotams laika periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts, līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024. gada 18. septembris, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021. gada 18. septembrim.
Saskaņā ar regulas 2021/2115 145. pantu ELFLA atbalstam nepiemēro komercdarbības atbalsta normas atbalstam, kas attiecināms uz darbībām, kuras vērstas uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu.
Lai nodrošinātu to, ka KLP finansētās darbības nepārklājas ar citu Eiropas Savienības fondu finansētām darbībām, Lauku atbalsta dienestam ir izveidota tieša sasaiste ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu, kurā iespējams pārbaudīt projektu nepārklāšanos un atbalsta nedublēšanos.
Veicot SVID analīzi, tika noteikta vajadzība veicināt konsultatīvā atbalsta pieejamību.
Regula 2021/2115 paredz visus iespējamos pasākumus, ko var atbalstīt ar Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai starpniecību, un dalībvalstis, ņemot vērā ekonomisko un sociālo situāciju valstī, izvēlas konkrētus pasākumus. Regula 2021/2115 dalībvalstīm nosaka rīcības brīvību, ieviešot regulu, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP SP.
Lai nodrošinātu ELFLA finansējuma piešķiršanu intervences īstenošanai 2023.–2027. gada plānošanas periodā, ir jāizdod Ministru kabineta noteikumi.
Noteikumu projektā saskaņā ar regulas 2021/2115 78.pantu noteikta kārtība, kādā piešķir valsts un Eiropas Savienības atbalstu intervencē "Individuālu (vienreizēju) konsultāciju pakalpojumi" un intervencē "Daudzgadu konsultāciju pakalpojumi (“inkubācija”)" (turpmāk - intervences).
Noteikumu projekts nosaka atbalsta pretendentus, gala labuma guvējus, atbalsta saņemšanas nosacījumus un kārtību, publiskā finansējuma veidu un apmēru.
Intervences "Individuālu (vienreizēju) konsultāciju pakalpojumi" atbalsta mērķis ir nodrošināt konsultatīvā atbalsta pieejamību, veicināt individuālu (atsevišķu) konsultāciju pakalpojumu izmantošanu lauku teritoriju attīstībai, bet intervences "Daudzgadu konsultāciju pakalpojumi (“inkubācija”)" atbalsta mērķis ir nodrošināt konsultatīvā atbalsta pieejamību, lai veicinātu konsultācijām uzņēmuma izaugsmi un konkurētspēju, slēdzot vairāku gadu sadarbības līgumu par konsultāciju pakalpojuma saņemšanu.
Atbalstu gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām mežsaimniecības nozarē piešķirs saskaņā ar regulu 2022/2472.
Atbalstu gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām pārtikas ražošanas (Līguma par ES darbību I pielikumā neminētu pārtikas produktu (izņemot zivsaimniecības produktus) ražošanas) nozarē un darbībām jebkurā citā nelauksaimniecības nozarē (izņemot mežsaimniecības nozari, jo tādos gadījumos atbalstu piešķir saskaņā ar regulu 2022/2472) piešķirs ar regulu 2023/2831. De minimis atbalsta kopsummu nosaka trīs gadu laikaposmā kā slīdošā periodā - ar trīs gadu periodu saprotams laika periods no konkrēta datuma, kad piešķirts pēdējais atbalsts, līdz konkrētam datumam, kas ir jaunā piešķiramā atbalsta datums, piemēram, ja jaunā atbalsta piešķiršanas datums ir 2024. gada 18. septembris, trīs gadu periods būs skaitāms līdz 2021. gada 18. septembrim.
Saskaņā ar regulas 2021/2115 145. pantu ELFLA atbalstam nepiemēro komercdarbības atbalsta normas atbalstam, kas attiecināms uz darbībām, kuras vērstas uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu.
Lai nodrošinātu to, ka KLP finansētās darbības nepārklājas ar citu Eiropas Savienības fondu finansētām darbībām, Lauku atbalsta dienestam ir izveidota tieša sasaiste ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadības informācijas sistēmu, kurā iespējams pārbaudīt projektu nepārklāšanos un atbalsta nedublēšanos.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Gala labuma guvēji, kas saņem konsultācijas, - fiziskas personas, kuru dzīvesvieta ir deklarēta lauku teritorijā vai kuru nekustamā īpašuma (lauksaimniecības vai meža zemes) adrese ir lauku teritorijā.
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta iespēja saņemt konsultatīvo atbalstu par dažādu jomu tēmām.
Juridiskās personas
- Gala labuma guvēji, kas saņem konsultācijas, - juridiskas personas, kuru juridiskā adrese ir lauku teritorijā. Atbalsta pretendents - finansējuma saņēmējs, kas konsultāciju pakalpojuma sniegšanai izvēlēts, organizējot publisko iepirkumu.
Ietekmes apraksts
Tiks nodrošināta konsultatīvā atbalsta pieejamība.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Konsultatīvais atbalsts, zināšanu izplatīšana, kas tiks nodrošināta, paaugstinās izpratni par resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu pielietošanu, videi draudzīgu saimniekošanu, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, tehnoloģiju, inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības paaugstināšanu, digitalizācijas potenciālu, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību un citiem jautājumiem. Atbalsts zināšanu pilnveidei pozitīvi ietekmēs ieguldījumu tautsaimniecības konkurētspējā.
2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Jā
Ietekmes apraksts
Konsultatīvais atbalsts paaugstinās izpratni par resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu pielietošanu, videi draudzīgu saimniekošanu, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, tehnoloģiju, inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības paaugstināšanu, digitalizācijas potenciālu, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību un citiem jautājumiem. Atbalsts palielinās uzņēmumu konkurētspēju, sekmējot arī nozares konkurētspēju kopumā.
2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Konsultatīvais atbalsts paaugstinās izpratni par resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu pielietošanu, videi draudzīgu saimniekošanu, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, tehnoloģiju, inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības paaugstināšanu, digitalizācijas potenciālu, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību un citiem jautājumiem. Tādējādi pozitīvi tiks ietekmēta uzņēmējdarbības vides pilnveidošanas joma: uzņēmumu izmaksu mazināšana.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Jā
Ietekmes apraksts
Konsultatīvais atbalsts paaugstinās izpratni par resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu pielietošanu, videi draudzīgu saimniekošanu, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, tehnoloģiju, inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības paaugstināšanu, digitalizācijas potenciālu, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību un citiem jautājumiem.
Nodrošinot iespēju saņemt kompleksu pakalpojumu grozu izaugsmes un konkurētspējas sekmēšanai (‘inkubāciju’), uzņēmēji tiks motivēti tālākai izaugsmei un ilgtermiņā izvirzīto mērķu sasniegšanai.
Atbalsts pozitīvi ietekmēs mazo un vidējo uzņēmēju spēju realizēt savu potenciālu.
Nodrošinot iespēju saņemt kompleksu pakalpojumu grozu izaugsmes un konkurētspējas sekmēšanai (‘inkubāciju’), uzņēmēji tiks motivēti tālākai izaugsmei un ilgtermiņā izvirzīto mērķu sasniegšanai.
Atbalsts pozitīvi ietekmēs mazo un vidējo uzņēmēju spēju realizēt savu potenciālu.
2.2.5. uz konkurenci:
Jā
Ietekmes apraksts
Konsultatīvais atbalsts, zināšanu izplatīšana paaugstinās izpratni par resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu pielietošanu, videi draudzīgu saimniekošanu, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, tehnoloģiju, inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības paaugstināšanu, digitalizācijas potenciālu, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību un citiem jautājumiem.
2.2.6. uz nodarbinātību:
Jā
Ietekmes apraksts
Netieši. Zināšanu izplatīšana, kas tiks nodrošināta, paaugstinās izpratni par resursu efektīvu un ilgtspējīgu izmantošanu, lauksaimniecības produktu ražošanas procesu un tehnoloģiju pilnveidošanu un attīstīšanu, dzīvnieku labturību, sabiedrības, dzīvnieku un augu veselību, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu pielietošanu, videi draudzīgu saimniekošanu, klimata pārmaiņu mazināšanas un pielāgošanās pasākumu nozīmi, konkurētspējīgu un efektīvu produkcijas ražošanu, tehnoloģiju, inovāciju izmantošanu nozarē un saimniecībā, pievienotās vērtības paaugstināšanu, digitalizācijas potenciālu, zinātnes atziņu un jaunas prakses pielietojamību un citiem jautājumiem, ietekmēs iedzīvotāju ekonomiskās aktivitātes dinamiku.
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
1 097 350
0
1 942 462
1 954 362
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
1 097 350
0
1 942 462
1 954 362
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
1 291 000
0
2 285 250
2 299 250
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
1 291 000
0
2 285 250
2 299 250
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-193 650
0
-342 788
-344 888
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-193 650
0
-342 788
-344 888
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-193 650
-342 788
-344 888
5.1. valsts pamatbudžets
0
-193 650
-342 788
-344 888
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar 2022. gada 18.janvāra Ministru Kabineta protokolu Nr.3 34.§ “Informatīvais ziņojums "Par Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023.-2027. gadam”” un Latvijas Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģisko plānu 2023. – 2027. gadam intervencei "Individuālu (vienreizēju) konsultāciju pakalpojumi" publiskais finansējums apstiprināts 7 000 000 EUR apmērā, ar ES līdzfinansējumu (85%) 5 950 000 EUR apmērā un valsts finansējumu (15%) 1 050 000 EUR apmērā un intervencei "Daudzgadu konsultāciju pakalpojumi ("inkubācija")" publiskais finansējums apstiprināts 2 200 000 EUR apmērā, ar ES līdzfinansējumu (85%) 1 870 000 EUR apmērā un valsts finansējumu (15%) 330 000 EUR apmērā.
Kopā abām intervencēm apstiprināts finansējums 9 200 000 EUR apmērā, ar ES līdzfinansējumu (85%) 7 820 000 EUR apmērā un valsts finansējumu (15%) 1 380 000 EUR apmērā, kas sadalās pa gadiem sekojoši:
2025.gads – 1 291 000 EUR;
2026.gads – 2 285 250 EUR;
2027.gads – 2 299 250 EUR;
2028.gads – 2 117 250 EUR;
2029.gads – 1 207 250 EUR.
Kopā abām intervencēm apstiprināts finansējums 9 200 000 EUR apmērā, ar ES līdzfinansējumu (85%) 7 820 000 EUR apmērā un valsts finansējumu (15%) 1 380 000 EUR apmērā, kas sadalās pa gadiem sekojoši:
2025.gads – 1 291 000 EUR;
2026.gads – 2 285 250 EUR;
2027.gads – 2 299 250 EUR;
2028.gads – 2 117 250 EUR;
2029.gads – 1 207 250 EUR.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Nepieciešamo finansējumu pasākuma īstenošanai Zemkopības ministrija pieprasīs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 80.00.00 "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" intervences īstenošanai.
Zemkopības ministrija atbalstu intervences īstenošanai izmaksās no budžeta apakšprogrammas 65.10.00. “Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) projektu un pasākumu īstenošanai (2023-2027)”.
Zemkopības ministrija atbalstu intervences īstenošanai izmaksās no budžeta apakšprogrammas 65.10.00. “Maksājumu iestādes izdevumi Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) projektu un pasākumu īstenošanai (2023-2027)”.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
-
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
Vai ir attiecināms?
Jā
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R2115
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
Apraksts
Kopējās lauksaimniecības politikas stratēģiskajā plānā minēto atbalstu piešķir saskaņā ar regulu 2021/2115.
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Apraksts
Vispārīgā de minimis atbalsta regula. Atbalstu gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām pārtikas ražošanas (Līguma par ES darbību I pielikumā neminētu pārtikas produktu (izņemot zivsaimniecības produktus) ražošanas) nozarē un darbībām jebkurā citā nelauksaimniecības nozarē (izņemot mežsaimniecības nozari) piešķirs ar regulu 2023/2831.
ES tiesību akta CELEX numurs
32022R2472
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas (ES) 2022. gada 14. decembra Regula 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
Apraksts
Atbalstu saskaņā ar regulu 2022/2472 piešķir gala labuma guvējiem, kuru darbība nav vērsta uz lauksaimniecības produktu primāro ražošanu, par darbībām mežsaimniecības nozarē.
5.2. Citas starptautiskās saistības
Vai ir attiecināms?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 2. decembra Regula (ES) 2021/2115, ar ko izveido noteikumus par atbalstu stratēģiskajiem plāniem, kuri dalībvalstīm jāizstrādā saskaņā ar kopējo lauksaimniecības politiku (KLP stratēģiskie plāni) un kurus finansē no Eiropas Lauksaimniecības garantiju fonda (ELGF) un no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA), un ar ko atceļ Regulas (ES) Nr. 1305/2013 un (ES) Nr. 1307/2013
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2021/2115
2.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/2115 15.panta 4.punkts
15.punkts,
36.punkts
36.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2021/2115 79.panta 1.punkts
43.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Regula 2021/2115 paredz visus iespējamos pasākumus, kurus var atbalstīt ar Eiropas lauksaimniecības fondu lauku attīstībai starpniecību. Dalībvalstis, ņemot vērā ekonomisko un sociālo situāciju valstī, izvēlas konkrētus pasākumus.
Regula (ES) 2021/2115 dalībvalstīm nosaka rīcības brīvību, ieviešot regulu, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP SP.
Regula (ES) 2021/2115 dalībvalstīm nosaka rīcības brīvību, ieviešot regulu, tomēr izvēlētajiem nosacījumiem ir jābūt aprakstītiem KLP SP.
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2023/2831
2.2.apakšpunkts,
59.punkts,
62.punkts,
64.punkts
59.punkts,
62.punkts,
64.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 1.panta 1.punkts
57.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 1.panta 2.punkts
60.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 2.panta 2.punkts
57.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 3.panta 2.punkts
60.punkts,
61.punkts
61.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2023/2831 5.panta 1., 2. un 3.punkts
61.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas (ES) 2022. gada 14. decembra Regula 2022/2472, ar kuru, piemērojot Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. pantu, dažu kategoriju atbalstu lauksaimniecības un mežsaimniecības nozarē un lauku apvidos atzīst par saderīgu ar iekšējo tirgu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz regulu 2022/2472
2.3.apakšpunkts,
5.punkts,
55.punkts,
56.punkts
5.punkts,
55.punkts,
56.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 1. panta 4. punkta "a" apakšpunkts
54.1.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 1.panta 5.punkts
53.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 2.panta 59.punkts
53.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 9. panta 1. punkta "c" apakšpunkts
54.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 9. panta 3. punkts
54.3.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 48.pants
52.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 48. panta 7.punkts
54.4.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Regulas 2022/2472 I pielikuma3.panta 3.punkts
16.2.apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības.
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Ministru kabineta noteikumu projekts sagatavots, ievērojot Eiropas Savienības normatīvajos aktos noteiktās prasības.
Atbalstu plānots piešķirt saskaņā ar regulu 2022/2472 par darbībām mežsaimniecības nozarē. Atbilstoši regulas 2022/2472 prasībām kopsavilkuma informācija Eiropas Komisijai, izmantojot SANI sistēmu, tiks iesniegta 20 darbdienu laikā pēc noteikumu projekta stāšanās spēkā.
Atbalstu plānots piešķirt saskaņā ar regulu 2022/2472 par darbībām mežsaimniecības nozarē. Atbilstoši regulas 2022/2472 prasībām kopsavilkuma informācija Eiropas Komisijai, izmantojot SANI sistēmu, tiks iesniegta 20 darbdienu laikā pēc noteikumu projekta stāšanās spēkā.
Cita informācija
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Zemkopības ministrija
- Lauku atbalsta dienests
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Atbalsts vērsts uz lauku teritoriju attīstību.
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Paredzot atbalstu konsultācijām, zināšanu izplatīšanai par tēmām, kas saistītas ar vides aspektiem, lai sekmētu videi draudzīgu lauksaimniecības pozīciju uzlabošanos, ilgtspējīgu dabas resursu apsaimniekošanu veicinošu saimniekošanas metožu pielietošanu, ūdens resursu aizsardzību un ilgtspējīgu izmantošanu, ar jautājumiem par gaisa kvalitāti un gaisu piesārņojošo vielu emisiju samazināšanu, augu aizsardzības līdzekļu lietošanu utml., tiks veicināta ilgtspējīga attīstība.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Paredzot atbalstu konsultācijām, zināšanu izplatīšanai par tēmām, kas saistītas ar klimata pārmaiņu mazināšanu, pielāgošanās pasākumu nozīmi, klimatam draudzīgu lauksaimniecības praksi, ilgtspējīgu resursu un atjaunojamās enerģijas izmantošanu, piesārņojošo vielu emisiju samazināšanu utml., tiks uzlabota lauksaimnieku un mežsaimnieku izpratne, lai sekmētu lauksaimniecības ieguldījumu klimata pārmaiņu mazināšanā un lauksaimnieku spēju tām pielāgoties.
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Pastarpināti, sekmējot uzņēmumu, saimniecību konkurētspēju, ietekmējot iedzīvotāju ekonomiskās aktivitātes dinamiku, tostarp sociālekonomiskās situācijas uzlabošanos.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
