21-TA-1035: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 30. jūnija noteikumos Nr. 352 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.1.pasākuma "Profesionālā rehabilitācija" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta (turpmāk – MK) noteikumu projekts "Grozījums Ministru kabineta 2015. gada 30. jūnija noteikumos Nr. 352 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.1.pasākuma "Profesionālā rehabilitācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – noteikumu projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar 2014. gada 3. jūlija Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta izstrādes mērķis ir samazināt 9.1.4. specifiskā atbalsta mērķa (turpmāk – SAM) 9.1.4.1. pasākuma "Profesionālā rehabilitācija" (turpmāk – 9.1.4.1. pasākums) kopējo attiecināmo finansējumu, to novirzot 9.2.2.3. pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana” (turpmāk – 9.2.2.3. pasākums) trešās projektu atlases kārtas īstenošanai, dodot iespēju sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus saņemt vairāk mērķa grupas personām – bērniem ar funkcionāliem traucējumiem.
Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2022. gada 1. ceturksnī.
Noteikumu projekts stāsies spēkā indikatīvi 2022. gada 1. ceturksnī.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
2021. gada 30. septembrī noslēgusies Sociālās integrācijas valsts aģentūras (turpmāk – SIVA) īstenotā 9.1.4.1. pasākuma projekta Nr. 9.1.4.1/16/I/001 “Personu ar invaliditāti vai garīga rakstura traucējumiem integrācija nodarbinātībā un sabiedrībā” (turpmāk - 9.1.4.1. pasākuma projekts) īstenošana. 9.1.4.1. pasākuma projekta īstenošanas laikā Eiropas Savienības (turpmāk – ES) fondu sadarbības iestādes – Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (turpmāk – CFLA) apstiprinātā kopējā 9.1.4.1. pasākuma projekta attiecināmo izdevumu gala summa ir 1 748 611,16 euro no 9.1.4.1. pasākumam pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma 1 752 103 euro, un 9.1.4.1. pasākuma kopējā attiecināmā finansējuma neizlietotais atlikums ir 3 491,84 euro (attiecīgi ir iespējams pārdalīt finansējumu 3 491 euro apmērā). CFLA un SIVA 2016. gada 11. aprīļa vienošanās par 9.1.4.1. pasākuma projekta īstenošanu grozījumi, ar kuriem projekta kopējās attiecināmās izmaksas samazinātas neizlietotā finansējuma apmērā, ir apstiprināti 2021. gada 25. oktobrī.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nepieciešams veikt grozījumu MK 2015. gada 30. jūnija noteikumos Nr. 352 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.1.4.specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt diskriminācijas riskiem pakļauto iedzīvotāju integrāciju sabiedrībā un darba tirgū" 9.1.4.1.pasākuma "Profesionālā rehabilitācija" īstenošanas noteikumi" (turpmāk – MK noteikumi Nr. 352), samazinot 9.1.4.1. pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu neizlietotā atlikuma 3 491 euro apmērā, tādējādi nodrošinot iespēju atbrīvotā finansējuma novirzīšanai citu labklājības nozares SAM īstenošanai.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz veikt grozījumu MK noteikumos Nr. 352, 9.1.4.1. pasākuma kopējo attiecināmo finansējumu samazinot par finansējuma atlikumu 3 491 euro (t.sk. 2 967 euro Eiropas Sociālās fonda (turpmāk – ESF) un 524 euro valsts budžeta finansējums) (atbilst 109. intervences kategorijai (kodam) “Aktīva iekļaušana, tostarp lai veicinātu vienlīdzīgas iespējas un aktīvu līdzdalību un uzlabotu nodarbināmību), attiecīgi – no 1 752 103 euro uz 1 748 612 euro.
LM kā ES fondu atbildīgā iestāde labklājības nozares pārziņas SAM pasākumu iekšējās finansējuma optimizēšanas ietvaros ir pieņēmusi lēmumu īstenot 9.2.2.3. pasākuma trešo kārtu, tādējādi dodot iespēju sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus atbilstoši individuālajām vajadzībām saņemt vairāk mērķa grupas personām – bērniem ar funkcionāliem traucējumiem. 9.2.2.3. pasākuma trešās kārtas īstenošanai plānots novirzīt kopā 1 223 665 euro – finansējuma atlikumu, kas radies 9.2.2.3. pasākuma pirmās un otrās atlases kārtas īstenošanas ietvaros (74 711 euro), 9.1.1.1.pasākuma “Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem” (1 145 463 euro) un 9.1.4.1. pasākuma (3 491 euro) īstenošanas rezultātā. Attiecīgi 9.2.2.3. pasākuma trešās kārtas ietvaros būs iespējams sniegt sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus papildu 296 bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenēs.
Tāpat 9.2.2.3. pasākuma trešās kārtas īstenošanai plānots pārdalīt arī 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" Rīgas plānošanas reģiona projekta Nr. 9.2.2.1/15/I/002 “Deinstitucionalizācija un sociālie pakalpojumi personām ar invaliditāti un bērniem” un Kurzemes plānošanas reģiona projekta Nr. 9.2.2.1/15/I/004 “Kurzeme visiem ” finansējuma atlikumus (1 867 521 euro), vienlaikus vērtējot iespēju mērķa grupu papildināt ar personām ar garīga rakstura traucējumiem.
Priekšlikums par 9.prioritārā virziena (ESF) finansējuma sadalījuma izmaiņām pa intervences kategoriju kodiem, saistībā ar LM ierosinātajām iekšējām finanšu pārdalēm iekļauts kārtējos darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) grozījumos Nr. 8 (priekšlikums grozījumiem virzīts neformālai saskaņošanai Eiropas Komisijai 2021. gada novembrī).
Noteikumu projekts neietekmē (nemaina) darbības programmas 9. prioritārā virziena “Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana” kopējo pieejamo maksimālo finansējumu.
Finansējuma pārdale sekmēs Covid-19 pandēmijas izraisīto negatīvo seku visaptverošu mazināšanu, atbalstot sociālās atstumtības riskam pakļautās personas, jo īpaši bērnus ar invaliditāti, vecākus vai aizbildņus, kas aprūpē bērnu ar invaliditāti.
LM kā ES fondu atbildīgā iestāde labklājības nozares pārziņas SAM pasākumu iekšējās finansējuma optimizēšanas ietvaros ir pieņēmusi lēmumu īstenot 9.2.2.3. pasākuma trešo kārtu, tādējādi dodot iespēju sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus atbilstoši individuālajām vajadzībām saņemt vairāk mērķa grupas personām – bērniem ar funkcionāliem traucējumiem. 9.2.2.3. pasākuma trešās kārtas īstenošanai plānots novirzīt kopā 1 223 665 euro – finansējuma atlikumu, kas radies 9.2.2.3. pasākuma pirmās un otrās atlases kārtas īstenošanas ietvaros (74 711 euro), 9.1.1.1.pasākuma “Subsidētās darbavietas nelabvēlīgākā situācijā esošiem bezdarbniekiem” (1 145 463 euro) un 9.1.4.1. pasākuma (3 491 euro) īstenošanas rezultātā. Attiecīgi 9.2.2.3. pasākuma trešās kārtas ietvaros būs iespējams sniegt sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus papildu 296 bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenēs.
Tāpat 9.2.2.3. pasākuma trešās kārtas īstenošanai plānots pārdalīt arī 9.2.2.1. pasākuma "Deinstitucionalizācija" Rīgas plānošanas reģiona projekta Nr. 9.2.2.1/15/I/002 “Deinstitucionalizācija un sociālie pakalpojumi personām ar invaliditāti un bērniem” un Kurzemes plānošanas reģiona projekta Nr. 9.2.2.1/15/I/004 “Kurzeme visiem ” finansējuma atlikumus (1 867 521 euro), vienlaikus vērtējot iespēju mērķa grupu papildināt ar personām ar garīga rakstura traucējumiem.
Priekšlikums par 9.prioritārā virziena (ESF) finansējuma sadalījuma izmaiņām pa intervences kategoriju kodiem, saistībā ar LM ierosinātajām iekšējām finanšu pārdalēm iekļauts kārtējos darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk – DP) grozījumos Nr. 8 (priekšlikums grozījumiem virzīts neformālai saskaņošanai Eiropas Komisijai 2021. gada novembrī).
Noteikumu projekts neietekmē (nemaina) darbības programmas 9. prioritārā virziena “Sociālā iekļaušana un nabadzības apkarošana” kopējo pieejamo maksimālo finansējumu.
Finansējuma pārdale sekmēs Covid-19 pandēmijas izraisīto negatīvo seku visaptverošu mazināšanu, atbalstot sociālās atstumtības riskam pakļautās personas, jo īpaši bērnus ar invaliditāti, vecākus vai aizbildņus, kas aprūpē bērnu ar invaliditāti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
MK noteikumu projekts tiek virzīts pirms DP grozījumu Nr. 8 oficiālas saskaņošanas ar Eiropas Komisiju. Gadījumā, ja Eiropas Komisija nesaskaņos DP grozījumu Nr. 8 priekšlikumus par finansējuma pārdali un ar to saistītajām rādītāju izmaiņām, LM attiecīgi plānos turpmākās rīcības konkrētā DP SAM/pasākuma ietvaros.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
Noteikumu projektam nav negatīvas ietekmes uz 9.1.4.1. pasākuma mērķa sasniegšanu, jo 9.1.4.1. pasākuma projekta īstenošana ir noslēgusies 2021. gada 30. septembrī. Tā ietvaros plānotais iznākuma rādītājs “atbalstu saņēmušo nelabvēlīgā situācijā esošo iedzīvotāju skaits – 150” sasniegts 100% apmērā (t.i., 150 personas) un rezultāta rādītājs “nelabvēlīgā situācijā esoši dalībnieki, kuri pēc aiziešanas (pēc dalības pasākumā) sākuši darba meklējumus, iesaistījušies izglītībā/apmācībā, kvalifikācijas ieguvē, nodarbinātībā, tostarp pašnodarbinātie (dalībnieku skaits) – 90” sasniegts 102% apmērā (t.i., 92 personas), tādējādi 9.1.4.1. pasākuma mērķis “palielināt personu ar invaliditāti un personu ar garīga rakstura traucējumiem integrāciju sabiedrībā un darba tirgū” ir izpildīts.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- Nelabvēlīgā situācijā esošie iedzīvotāji darbspējas vecumā: - personas ar smagu invaliditāti (I un II grupas invaliditāte); - personas ar garīga rakstura traucējumiem.
Ietekmes apraksts
9.1.4.1. pasākumā personām ar smagu invaliditāti (I un II grupas invaliditāte) un personām ar garīga rakstura traucējumiem tika iesaistīti profesionālās rehabilitācijas programmu apguvē un prasmju apmācībā.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 352 šobrīd 9.1.4.1.pasākumam pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir 1 752 103 euro, tai skaitā ESF finansējums 1 489 287 euro un valsts budžeta finansējums 262 816 euro.
Noteikumu projekts paredz samazināt (pārdalot uz 9.2.2.3. pasākumu) 9.1.4.1. pasākumam pieejamo maksimālo kopējo attiecināmo finansējumu par 3 491 euro, tai skaitā ESF finansējumu – 2 967 euro un valsts budžeta finansējumu – 524 euro. Līdz ar to, pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās 9.1.4.1.pasākumam pieejamais maksimālais finansējums būs 1 748 612 euro, tai skaitā ESF finansējums – 1 486 320 euro un valsts budžeta finansējums – 262 292 euro.
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ESF daļa 85% apmērā no pasākuma attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie pasākuma ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ESF un valsts budžeta) līdzekļi attiecīgajā gadā.
Atbilstoši Valsts kases izdrukai:
2016. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 115 195 euro [1], tai skaitā ESF finansējums 97 916 euro un valsts budžeta finansējums 17 279 euro.
2017. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 284 780 euro, tai skaitā ESF finansējums 242 063 euro un valsts budžeta finansējums 42 717 euro.
2018. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 464 630 euro, tai skaitā ESF finansējums 394 936 euro un valsts budžeta finansējums 69 694 euro.
2019. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 338 195 euro, tai skaitā ESF finansējums 287 466 euro un valsts budžeta finansējums 50 729 euro.
2020. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 288 660 euro, tai skaitā ESF finansējums 245 361 euro un valsts budžeta finansējums 43 299 euro.
2021. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 257 176 euro, tai skaitā ESF finansējums 218 600 euro un valsts budžeta finansējums 38 576 euro.
[1] 2016.gadā faktiski investētā finansējuma kopsumma ietver 24.98 euro neatbilstoši veiktus izdevumus, par kuriem ir samazināta projekta kopējo attiecināmo izdevumu summa.
Noteikumu projekts paredz samazināt (pārdalot uz 9.2.2.3. pasākumu) 9.1.4.1. pasākumam pieejamo maksimālo kopējo attiecināmo finansējumu par 3 491 euro, tai skaitā ESF finansējumu – 2 967 euro un valsts budžeta finansējumu – 524 euro. Līdz ar to, pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās 9.1.4.1.pasākumam pieejamais maksimālais finansējums būs 1 748 612 euro, tai skaitā ESF finansējums – 1 486 320 euro un valsts budžeta finansējums – 262 292 euro.
Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ESF daļa 85% apmērā no pasākuma attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie pasākuma ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ESF un valsts budžeta) līdzekļi attiecīgajā gadā.
Atbilstoši Valsts kases izdrukai:
2016. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 115 195 euro [1], tai skaitā ESF finansējums 97 916 euro un valsts budžeta finansējums 17 279 euro.
2017. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 284 780 euro, tai skaitā ESF finansējums 242 063 euro un valsts budžeta finansējums 42 717 euro.
2018. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 464 630 euro, tai skaitā ESF finansējums 394 936 euro un valsts budžeta finansējums 69 694 euro.
2019. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 338 195 euro, tai skaitā ESF finansējums 287 466 euro un valsts budžeta finansējums 50 729 euro.
2020. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 288 660 euro, tai skaitā ESF finansējums 245 361 euro un valsts budžeta finansējums 43 299 euro.
2021. gadā kopējais faktiskais investētais finansējums 257 176 euro, tai skaitā ESF finansējums 218 600 euro un valsts budžeta finansējums 38 576 euro.
[1] 2016.gadā faktiski investētā finansējuma kopsumma ietver 24.98 euro neatbilstoši veiktus izdevumus, par kuriem ir samazināta projekta kopējo attiecināmo izdevumu summa.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
Nav.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
Nav.
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav.
Cita informācija
Nav.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. 2018. gada 22. maija MK noteikumi Nr. 291 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana" īstenošanas noteikumi"
Pamatojums un apraksts
Noteikumu projekts paredz novirzīt no 9.1.4.1. pasākuma finansējuma atlikumu 3 491 euro 9.2.2.3. pasākuma trešajai kārtai sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu nodrošināšanai bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenēs.
Noteikumu projekts MK sēdē izskatāms vienlaikus vai pirms LM izstrādātā MK noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 22. maija noteikumos Nr. 291 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana" īstenošanas noteikumi"” (izstrādes procesā), ar kuru palielina 9.2.2.3. pasākuma īstenošanai pieejamā kopējā finansējuma summu.
Noteikumu projekts MK sēdē izskatāms vienlaikus vai pirms LM izstrādātā MK noteikumu projekta “Grozījumi Ministru kabineta 2018. gada 22. maija noteikumos Nr. 291 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 9.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt kvalitatīvu institucionālai aprūpei alternatīvu sociālo pakalpojumu dzīvesvietā un ģimeniskai videi pietuvinātu pakalpojumu pieejamību personām ar invaliditāti un bērniem" 9.2.2.3. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana" īstenošanas noteikumi"” (izstrādes procesā), ar kuru palielina 9.2.2.3. pasākuma īstenošanai pieejamā kopējā finansējuma summu.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
4.2. Cita informācija
Nav.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Labklājības ministrija, Sociālās integrācijas valsts aģentūraNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/91402e1d-2fa1-47ee-b42e-b6f373e7132d
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
Līdz noteikumu projekta novirzīšanai saskaņošanai Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā par noteikumu projektu sabiedrības viedoklis netika saņemts.
6.4. Cita informācija
Nav.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Labklājības ministrija
- Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
- Sociālās integrācijas valsts aģentūra
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
Noteikumu projekta izpildē iesaistīto institūciju pienākumi: LM pilda ES struktūrfondu un Kohēzijas fondu vadībā iesaistītās atbildīgās iestādes funkcijas, CFLA pilda sadarbības iestādes funkcijas, SIVA - projekta finansējuma saņēmējs.
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projektam nav negatīvas ietekmes uz iedzīvotāju sociālo situāciju, jo 9.1.4.1. pasākuma projekta īstenošana ir noslēgusies 2021. gada 30. septembrī. Tā kā noteikumu projekts paredz novirzīt no 9.1.4.1. pasākuma finansējuma atlikumu 9.2.2.3. pasākuma trešajai kārtai sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu nodrošināšanai bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenēs, tad ir konstatējama pozitīva ietekme uz bērnu ar funkcionāliem traucējumiem un viņu vecāku, aizbildņu vai audžuģimeņu sociālo situāciju. 9.2.2.3. pasākumā tiks nodrošināti bērnu ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte, individuālajām vajadzībām atbilstoši sabiedrībā balstīti sociālie pakalpojumi. Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšana pilnveidos bērnu ar funkcionāliem traucējumiem sociālās prasmes un uzlabos funkcionālās spējas, tādējādi arī uzlabojot ģimenes sociālo situāciju.
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Noteikumu projektam nav negatīvas ietekmes uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām, jo 9.1.4.1. pasākuma projekta īstenošana ir noslēgusies 2021. gada 30. septembrī. Tā kā noteikumu projekts paredz novirzīt no 9.1.4.1. pasākuma finansējuma atlikumu 9.2.2.3. pasākuma trešajai kārtai sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu nodrošināšanai bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenēs, tad ir konstatējama pozitīva ietekme uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām. 9.2.2.3. pasākumā tiks nodrošināti sabiedrībā balstīti sociālie pakalpojumi bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte, kas pilnveido viņu sociālās prasmes un uzlabo funkcionālās spējas, tādējādi sekmējot vienlīdzīgu iespēju un tiesību īstenošanu.
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
8.2. Cita informācija
Nav.
Pielikumi