Anotācija (ex-ante)

23-TA-31: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2019. gada 26. marta noteikumos Nr. 128 "Meliorācijas kadastra noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts

Meliorācijas likuma 14. panta trešā daļa un 16. panta trešā daļa.
Lai pilnvērtīgi uzturētu un aktualizētu meliorācijas kadastra informāciju, nepieciešams  pilnveidot meliorācijas būvju klasifikāciju, kadastra numerācijas sistēmu un uzkrājamos datus.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts

Meliorācijas kadastrā nepieciešams pilnveidot meliorācijas būvju klasifikāciju un to numerācijas sistēmu, lai katrai meliorācijas būvei būtu unikāls kods un kopēja sistēma. Turklāt, lai savlaicīgi aktualizētu meliorācijas kadastra datus meliorācijas kadastra informācijas sistēmā, nepieciešams precizēt datus, ko iesniedz zemes īpašnieks, tiesiskais valdītājs vai pašvaldība. 

Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija

Pašlaik meliorācijas kadastra datu saturs un aktualizēšanas kārtība noteikta Ministru kabineta 2019. gada 26. marta noteikumos Nr. 128 "Meliorācijas kadastra noteikumi" (turpmāk – noteikumi Nr. 128).
Saskaņā ar Meliorācijas likuma (Saeimā 2022. gada 20. oktobrī pieņemtā likuma "Grozījumi Meliorācijas likumā" redakcija) 16. panta pirmās daļas 3. punktu pašvaldība ir tiesīga inventarizēt savā administratīvajā teritorijā esošo pašvaldības meliorācijas sistēmu vai pašvaldības nozīmes koplietošanas meliorācijas sistēmu. Turklāt saskaņā ar Meliorācijas likuma 18. panta otro daļu pašvaldība mēneša laikā pēc kvantitatīvu vai kvalitatīvu pārmaiņu konstatēšanas pašvaldības nozīmes koplietošanas meliorācijas sistēmā par to rakstveidā informē valsts sabiedrību ar ierobežotu atbildību "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi" (turpmāk – ZMNĪ). Ievērojot minēto, ir precizējams iesniegums datu reģistrēšanai meliorācijas kadastrā.
Valsts meliorācijas sistēmas un valsts nozīmes meliorācijas sistēmas ir arī Rīgas HES ūdenskrātuves inženieraizsardzības būve – polderu sūkņu stacijas, aizsargdambji un dambju filtrācijas ūdeņu dziļā drenāža ar akām – Ikšķilē un Ogrē, Ogres novadā un Rīgas HES ūdenskrātuves inženieraizsardzības dziļās piedambja drenāžas liela diametra kolektori un skatakas, bet tās nav iekļautas noteikumos Nr. 128.
Meliorācijas kadastrā nepieciešams precizēt apzīmējumu sistēmu, jo ir konstatēts, ka atsevišķu meliorācijas sistēmu un ūdensnoteku apzīmējumi ir līdzīgi. Pašreizējā meliorācijas kadastrā būvju apzīmējumi ir tikai skaitļu kombinācija, bet skaitļi ir jāpapildina ar burtiem, lai atvieglotu kadastra lietotājam meliorācijas būvju apzīmējumu uztveramību. Katra meliorācijas sistēma apzīmējama ar unikālu skaitļu un burtu kombināciju – meliorācijas kadastra kodu.
Spēkā esošajos noteikumos Nr. 128 par pamatojumu meliorācijas kadastra datiem ir norādīts gan tehniskās apsekošanas atzinums, gan tehniskās pārbaudes atzinums. Samazinot administratīvo slogu, noteikumu projektā paredzēts vienkāršot procesus un saglabāt tikai tehniskās apsekošanas atzinumu.

Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts

Tā kā termina "meliorācijas kadastra numurs" vietā turpmāk tiks lietots termins "meliorācijas kadastra kods", ir redakcionāli jāprecizē noteikumu Nr. 128 4. punkts. Tāpat ir jāprecizē noteikumu Nr. 128 41. punkts, lai terminu "decimālās zīmes kārtas numurs" aizstātu ar terminu "kārtas skaitlis". 

Risinājuma apraksts

Precizēti termini noteikumu Nr. 128 4. un 41. punktā (noteikumu projekta 1. un 17. punkts).

Problēmas apraksts

Noteikumu Nr. 128 10. punktā nepieciešams meliorācijas kadastrā precizēt apzīmējumu sistēmu, jo ir konstatēts, ka atsevišķu ūdensnoteku apzīmējumi ir līdzīgi. Lai apzīmējumi atšķirtos, ir jāpievieno ūdensnotekas piederības apzīmējumi ar burtiem.
Katra meliorācijas sistēma apzīmējama ar unikālu skaitļu un burtu kombināciju – meliorācijas kadastra kodu.

Risinājuma apraksts

Lai pilnveidotu meliorācijas kadastra informācijas sistēmu, nepieciešams papildināt un pilnveidot meliorācijas sistēmu apzīmējumus, jo līdz šim meliorācijas sistēmas bija numurētas ar skaitļiem, to apzīmējumā neizmantojot burtus. Meliorācijas sistēmu apzīmējumi veidojas šādi: ūdensnotekām un grāvjiem meliorācijas kadastra numuru veido no tā sateces baseina numura, kurā atrodas ūdensnoteka vai grāvis, un ūdensnotekas vai grāvja numura šajā sateces baseinā. Ūdensnotekām meliorācijas sistēmas kods tiek papildināts ar lielajiem latīņu burtiem starp sateces baseina numuru un ūdensnotekas numuru sateces baseinā: koplietošanas – burts K, pašvaldības nozīmes koplietošanas – burts P un viena īpašuma – burts V.
Lai izprastu meliorācijas sistēmas sasaisti ar konkrēto sistēmu un ietekmi uz noteikto būvju veidu, kā arī nekustamā īpašuma lietošanas veidu, meža meliorācijas sistēmām papildus pievienojams burts M, sūkņu stacijām – burts S un aizsargdambjiem – burts D.
Lai detalizēti norādītu meliorācijas sistēmas piederību, grāvju sistēmu numurē šādi:
1) vaļējo grāvju sistēmu meliorācijas kadastra kodu veido no sateces baseina koda, kola un būves numura bez burtiem;
2) meža grāvju meliorācijas sistēmu meliorācijas kadastra kodu veido no sateces baseina numura, sistēmas numura sateces baseinā, ja sateces baseinā ietilpst vairākas meža meliorācijas sistēmas, un lielā burta M;
3) polderu sūkņu stacijām meliorācijas kadastra kods sākas ar lielo burtu S, un to veido administratīvo teritoriju un teritoriālā iedalījuma vienību klasifikatora kods, kols, poldera numura teritorijā – trīs skaitļi – un sūkņu stacijas numurs polderī – trīs skaitļi; 
4) aizsargdambjiem meliorācijas kadastra kods sākas ar lielo burtu D, un to veido administratīvo teritoriju un teritoriālā iedalījuma vienību klasifikatora kods, kols, poldera numurs šajā teritorijā – trīs skaitļi – un aizsargdambja numura polderī – trīs skaitļi, ja aizsargdambja norobežotā teritorija nav polderis. Pirmās trīs zīmes aiz kola norāda aizsargdambju grupu administratīvajā teritorijā;
5) liela diametra kolektoriem meliorācijas kadastra kodu veido sateces baseina numurs, izbūvētā meliorācijas objekta numurs administratīvajā teritorijā, sistēmas numurs objektā un kolektora numurs sistēmā, ja vienā sistēmā ir vairāk par vienu liela diametra kolektoru. Liela diametra kolektoram, kas izbūvēts ārpus meliorācijas objekta, norāda tuvāk esošā objekta un sistēmas numuru. Liela diametra kolektoriem uz valsts nozīmes ūdensnotekām norāda ūdensnotekas sateces baseina numuru un, atdalot ar apakšsvītru, trīs skaitļus – kolektora kārtas numuru uz attiecīgās ūdensnotekas;
6) hidromezgliem, regulatoriem un citām hidrotehniskajām būvēm, izņemot aizsargdambjus, meliorācijas kadastra kodu veido administratīvo teritoriju un teritoriālā iedalījuma vienību klasifikatora kods, apakšsvītra un būves numurs administratīvajā teritorijā – trīs zīmes. Ja būve atrodas uz administratīvo teritoriju robežas, tai tiek piešķirts kods, kurā teritorijas daļā ir lielākā būves daļa (noteikumu projekta 2., 3. punkts).

Problēmas apraksts

ZMNĪ nodrošina Rīgas HES dambja ķermeņa nosusināšanu. Valsts meliorācijas būves ir Rīgas HES ūdenskrātuves inženieraizsardzības būve – polderu sūkņu stacijas, aizsargdambji un dambju filtrācijas ūdeņu dziļā drenāža ar akām – Ikšķilē un Ogrē, Ogres novadā un Rīgas HES ūdenskrātuves inženieraizsardzības dziļās piedambja drenāžas liela diametra kolektori un skatakas, bet noteikumu Nr. 128 11. punktā tās nav iekļautas valsts meliorācijas sistēmā un valsts nozīmes meliorācijas sistēmā, tāpēc meliorācijas kadastra informācijas sistēmā jānorāda arī Rīgas HES nosusināšanas būves.

Risinājuma apraksts

Meliorācijas kadastra informācijas sistēmā kā valsts meliorācijas sistēmu noteikt Rīgas HES ūdenskrātuves inženieraizsardzības būvi – polderu sūkņu stacijas, aizsargdambji un dambju filtrācijas ūdeņu dziļā drenāža ar akām – Ikšķilē un Ogrē, Ogres novadā un kā valsts nozīmes meliorācijas sistēmu – Rīgas HES ūdenskrātuves inženieraizsardzības dziļās piedambja drenāžas liela diametra kolektorus un skatakas (noteikumu projekta 4. un 6. punkts).

Problēmas apraksts

Noteikumu Nr. 128 11.2.1. apakšpunktā nav norādīts, ka ūdensnoteka var būt ievadīta liela diametra kolektorā un ka tā arī var būt valsts nozīmes meliorācijas sistēma.

Risinājuma apraksts

Precizēts noteikumu Nr. 128 11.2.1. apakšpunkts, nosakot, ka liela diametra kolektors ir valsts nozīmes meliorācijas sistēma (noteikumu projekta 5. punkts).

Problēmas apraksts

Noteikumu Nr. 128 11.5.1. apakšpunktā ir noteikts, ka drenu sistēma ir koplietošanas meliorācijas sistēmas elements, bet faktiski drenu sistēma ir pazemes konstrukciju sistēma, kas ir spējīga uzņemt un novadīt no augsnes liekos ūdeņus konkrētā zemes gabalā, tāpēc atsevišķa drenu sistēma nevar būt vispārīga un plaša koplietošanas meliorācijas sistēma.
Noteikumu Nr. 128 11.6.1. apakšpunktā nav norādīti drenu kolektori, kas ir drenu sistēmas elementi.

Risinājuma apraksts

Redakcionāli precizēts noteikumu Nr. 128 11.5.1. apakšpunkts, no koplietošanas meliorācijas sistēmas svītrojot drenu sistēmu. Precizēts noteikumu Nr. 128 11.6.1. apakšpunkts, pievienojot drenu kolektoru viena īpašuma meliorācijas sistēmai (noteikumu projekta 7. un 8. punkts).

Problēmas apraksts

Noteikumu Nr. 128 18. punktā noteikts, ka meliorācijas kadastra datus ZMNĪ aktualizē, izmantojot jaunākās ortofotokartes.
Tā kā Latvijas Republikā jaunākās kartes sagatavo Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūra, noteikumu projektā ir jāprecizē, kuras institūcijas kartes tiks izmantotas meliorācijas kadastra datu aktualizēšanai.

Risinājuma apraksts

Precizēts noteikumu Nr. 128 18. punkts, nosakot, ka ZMNĪ meliorācijas kadastra datu aktualizācijai izmanto Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūras izstrādātās jaunākās kartes (noteikumu projekta 9. punkts).

Problēmas apraksts

Nododot ekspluatācijā meliorācijas būvi, tiek veikti teritorijas un būves izpildmērījumi, tā iegūstot jaunākos datus, lai papildinātu meliorācijas kadastra datus. Spēkā esošajos noteikumos Nr. 128 nav noteikta iespēja papildināt meliorācijas kadastra datus, pamatojoties uz jaunākajiem teritorijas un meliorācijas būves izpildmērījumiem.

Risinājuma apraksts

Lai aktualizētu meliorācijas kadastra datus meliorācijas kadastra informācijas sistēmā, ir jāpapildina noteikumu Nr. 128 21.1. apakšpunkta ievaddaļa, paredzot iespēju meliorācijas kadastrā iekļaut arī teritorijas kadastrālos  izpildmērījumus atbilstoši normatīvajiem aktiem meliorācijas būvju kadastrālās uzmērīšanas jomā (noteikumu projekta 10. punkts).

Problēmas apraksts

Noteikumu Nr. 128 21.2. apakšpunktā un 22. punkta ievaddaļā dota norāde uz spēku zaudējušiem normatīvajiem aktiem par meliorācijas sistēmu un hidrotehnisko būvju būvniecību. Noteikumu projektā ir jāiekļauj atsauce uz spēkā esošo normatīvo aktu – Ministru kabineta 2014. gada 16. septembra noteikumiem Nr. 550 "Hidrotehnisko un meliorācijas būvju būvnoteikumi".
Noteikumu Nr. 128 30. punktā dota norāde uz spēku zaudējušiem normatīvajiem aktiem par būvprakses un arhitekta prakses sertifikātu piešķiršanu, reģistrēšanu un anulēšanu.
Noteikumu projektā ir jāiekļauj atsauce uz spēkā esošo normatīvo aktu – Ministru kabineta 2018. gada 20. marta noteikumiem Nr. 169 "Būvspeciālistu kompetences novērtēšanas un patstāvīgās prakses uzraudzības noteikumi".

Risinājuma apraksts

Noteikumu projektā ietverta atsauce uz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem par hidrotehnisko un meliorācijas būvju būvnoteikumiem (noteikumu projekta 10. un 11. punkts).
Noteikumu projektā ietverta atsauce uz spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem par būvspeciālistu kompetences novērtēšanas un patstāvīgās prakses uzraudzību (noteikumu projekta 17. punkts).

Problēmas apraksts

Pēc būves tehniskās apsekošanas var būt situācijas, kad nekustamajā īpašumā ir mainīts zemes lietošanas veids vai būve ir nojaukta vai dabā nepastāv.
Šādās situācijās ir nepieciešams izņemt meliorācijas sistēmas datus no publiski pieejamās meliorācijas kadastra informācijas sistēmas un fiksēt aktuālo informāciju, tāpēc noteikumu Nr. 128 23. punkts papildināms ar normu, ka zemes lietošanas veida maiņa, būves demontāža vai fakts, ka būve dabā nepastāv, ir pamatojums, lai meliorācijas sistēmas datus izņemtu no publiski pieejamās meliorācijas kadastra informācijas sistēmas.

Risinājuma apraksts

Noteikumu projektā noteikt, ka situācijās, kad tehniskajā apsekošanā tiek konstatēts, ka meliorācijas būve dabā nepastāv vai ir demontēta vai faktiski mainīts zemes lietošanas veids un to apliecina valsts atbildīgā institūcija, tas ir pamatojums, lai meliorācijas sistēmas datus izņemtu no publiski pieejamās meliorācijas kadastra informācijas sistēmas (noteikumu projekta 12. un 13. punkts).

Problēmas apraksts

Lai padarītu tiesību normas saprotamākas, redakcionāli precizējams noteikumu Nr. 128 25. un 26. punkts par rīcību, kad ZMNĪ pieņem lēmumu par atteikumu reģistrēt meliorācijas sistēmu vai izņemt datus. Papildus zemes īpašniekam un tiesiskam valdītājam datu iesniedzēja un lēmuma saņēmēja tiesības 25., 26. un 27. punktā ir jānosaka arī pašvaldībai.

Risinājuma apraksts

Noteikumu Nr. 128 25., 26. un 27. punkts precizēts, nosakot, ka arī pašvaldība var būt datu iesniedzēja un lēmuma saņēmēja (noteikumu projekta 14., 15. un 16. punkts).

Problēmas apraksts

Saskaņā ar Meliorācijas likumu pašvaldība ir tiesīga inventarizēt savā administratīvajā teritorijā esošo pašvaldības meliorācijas sistēmu vai pašvaldības nozīmes koplietošanas meliorācijas sistēmu. Turklāt pašvaldība mēneša laikā pēc kvantitatīvu vai kvalitatīvu pārmaiņu konstatēšanas pašvaldības nozīmes koplietošanas meliorācijas sistēmā par to rakstveidā informē ZMNĪ.
Ievērojot minēto, precizējams iesniegums datu reģistrēšanai meliorācijas kadastrā (noteikumu Nr. 128 3. pielikums), norādot arī pašvaldību, kas iesniedz iesniegumu datu aktualizācijai meliorācijas kadastra informācijas sistēmā.
Pašlaik 3. pielikumā noteikts, ka iesniegumam pielikumā jāpievieno paziņojums par zemes lietošanas veida maiņu, ja ierosinātājs ir konstatējis, ka zemes lietošanas veida faktiskā platība zemes vienībā vairāk nekā par 10 procentiem atšķiras no Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā reģistrētajiem datiem. Līdzšinējā pieredze liecina, ka personām nav vienotas izpratnes par šo prasību. Lai panāktu vienotu izpratni par zemes lietošanas veidu, iesniegums ir papildināts ar prasību pievienot atzinumu par zemes lietošanas veidu – izziņu no valsts institūcijas par zemes lietošanas veidu.

Risinājuma apraksts

Noteikumu Nr. 128 3. pielikums precizēts, norādot, ka iesnieguma iesniedzējs var būt arī pašvaldība un kura izziņa pievienojama pielikumā (noteikumu projekta 1. pielikums).

Problēmas apraksts

Praktiskajā meliorācijas būvju būvniecībā, izmantojot Amerikas Savienoto Valstu pieredzi, ienāk jauns būves veids – koksnes šķeldas bioreaktors, tāpēc nepieciešams papildināt meliorācijas sistēmu apzīmējumus, raksturojumu un vērtēšanas kritērijus noteikumu Nr. 128 4. pielikumā ar jaunu vides aizsardzības būvi – koksnes šķeldas bioreaktoru (ŠB).

Risinājuma apraksts

Noteikumu Nr. 128 4. pielikums papildināts ar 2.11. apakšpunktu, iekļaujot jauno vides aizsardzības būvi – koksnes šķeldas bioreaktoru (ŠB) (noteikumu projekta 2. pielikums).

Problēmas apraksts
Noteikumu Nr. 128 pielikumos lietotā terminoloģija jāsalāgo ar Būvniecības likumā noteiktajiem terminiem, kā arī, ievērojot grozījumu noteikumu Nr. 128 4. punktā, jāaizstāj termins "meliorācijas kadastra numurs" ar terminu "meliorācijas kadastra kods".
Risinājuma apraksts
Izteikt noteikumu Nr. 128 3., 4., 5., 6., 7., 8. un 9. pielikumu jaunā redakcijā (noteikumu projekta 18., 19. punkts un noteikumu projekta 1., 2., 3., 4., 5., 6. un 7. pielikums).
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Tiesiskais regulējums attiecas uz fiziskām personām, kuru nekustamajos īpašumos iebūvētas meliorācijas sistēmas. Latvijā lauksaimniecībā izmantojamā un meža zeme kopumā ir meliorēta 2,4 milj. ha platībā, un 71 % meliorācijas sistēmu ir nodots zemes īpašniekiem, kuru meliorācijas sistēmas ir reģistrētas meliorācijas kadastrā.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Tiesiskais regulējums attiecas uz juridiskām personām, kuru nekustamajos īpašumos iebūvētas meliorācijas sistēmas.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
VSIA "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi", Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/a8788830-8477-4964-9340-8fe4848a5028

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Iebildumi un priekšlikumi nav saņemti.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VSIA "Zemkopības ministrijas nekustamie īpašumi"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi