Anotācija (ex-ante)

23-TA-219: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Aizsardzības ministrijas padotībā esošās Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālās vidusskolas statusa noteikšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
Sagatavots, pamatojoties uz  Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumu 31.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Tiesību akta projekta mērķis ir noteikt Aizsardzības ministrijas padotībā esošās Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālās vidusskolas (turpmāk – Izglītības iestāde) iestādes statusu atbilstoši 2022. gada 3. marta grozījumiem Profesionālās izglītības likumā.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija

2022.gada 3.martā tika pieņemti grozījumi Profesionālās izglītības likumā, kas paredz atteikšanos no “Profesionālā izglītības kompetences centra” statusa, kas bija spēkā līdz minēto grozījumu spēkā stāšanās brīdim. Vienlaikus ar minētajiem grozījumiem, kā arī ar 2022.gada 15.septembra grozījumiem Profesionālās izglītības likumā tika ieviesti jauni profesionālās izglītības iestāžu veidi, tostarp profesionālā vidusskola, kā arī noteikts, ka profesionālās izglītības iestādes statusu nosaka tās dibinātājs, kā arī to, ka profesionālās izglītības iestādes atbilstību attiecīgajam profesionālās izglītības iestādes statusam izvērtē izglītības iestādes akreditācijas procesā.
Profesionālās izglītības likuma 16.1 panta sestā daļa līdz devītajai daļai nosaka nosacījumus, kādi ir jāņem vērā, vērtējot profesionālās izglītības iestādes atbilstību statusam. Savukārt Profesionālās izglītības likuma 16.4 pants – profesionālās vidusskolas definīciju, īstenojamās programmas un darbības mērķus.

Vienlaicīgi Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumu 31.punkts paredz, ka profesionālās izglītības iestādes dibinātājs līdz 2022.gada 31.decembrim nosaka profesionālās izglītības iestādes statusu atbilstoši šā likuma 16.1, 16.2, 16.3, 16.4 un 16.5 pantā noteiktajam un iesniegt pieņemto lēmumu Izglītības iestāžu reģistrā.

Ievērojot Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumu 31. punktā minēto, Izglītības iestādei nepieciešams noteikt statusu: profesionāla vidusskola. Proti, šis statuss tiek noteikts atbilstoši Profesionālās izglītības likuma 16.4 pantam.

Savukārt Profesionālās izglītības likuma 16.1 panta otrā daļa paredz, ka profesionālās izglītības iestādes nosaukumu izvēlas atbilstoši Izglītības likumā un šā panta pirmajā daļā noteiktajam.
Saskaņā ar  2021. gada 19. maijā Ministru kabineta rīkojuma Nr. 339 “Par Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālās vidusskolas dibināšanu” 1.punktu tika dibināta Aizsardzības ministrijas pakļautībā esoša profesionālās vidējās izglītības iestāde - Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālā vidusskola. Pie šādiem apstākļiem, izglītības iestādes nosaukums netiek mainīts.
Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālā vidusskola ir profesionālās vidējās izglītības iestāde, kura īsteno profesionālās vidējās izglītības programmu, kas dod iespēju iegūt ceturtajam Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūras līmenim atbilstošu profesionālo kvalifikāciju t.i. līmeņa profesionālo kvalifikāciju t.i., atbilstoši Profesionālās izglītības likuma 16.4 panta pirmajai daļai.
POKPV īsteno vienu izglītības programmu, kods 33863001, 33 Profesionālā vidējā izglītība, īstenojama pēc pamatizglītības ieguves. Mācību ilgums trīs līdz četri gadi
4 (LKI)
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Ievērojot Profesionālās izglītības likuma pārejas noteikumu 31. punktā minēto, Izglītības iestādei nepieciešams noteikt statusu: profesionāla vidusskola
Risinājuma apraksts
Noteikts izglītības iestādes statuss Puklveža Oskara Kalpaka profesionālajai vidusskolai- profesionālā vidusskola.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Profesionālās vidusskolas personāls, izglītojamie, izglītojamo vecāki.
Ietekmes apraksts
Personāla, izglītojamo, to vecāku pienākumi un tiesības nemainās.
Juridiskās personas

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Personāla, izglītojamo, to vecāku pienākumi un tiesības netiek ietekmētas.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālā vidusskola
  • Izglītības kvalitātes valsts dienests
  • Aizsardzības ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Noteikts izglītības iestādes statuss atbilstoši Profesionālās izglītības likuma prasībām.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi