Anotācija (ex-ante)

22-TA-799: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valsts pētījumu programmu "Inovāciju fonds – nozaru pētījumu programma"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ekonomikas ministrija ir izstrādājusi Ministru kabineta rīkojuma projektu “Par valsts pētījumu programmu “Inovāciju fonds – nozaru pētījumu programma”” (turpmāk – rīkojuma projekts) saskaņā ar:
1) Valdības rīcības plāna Deklarācijas par Artura Krišjāņa Kariņa vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību īstenošanai (apstiprināts ar Ministru kabineta 2019. gada 7. maija rīkojumu Nr. 210) 59.1. pasākumu, kas nosaka, ka tiks uzsāktas un īstenotas jaunas Valsts pētījumu programmas, pakāpeniski aptverot visas 18 valstī noteiktās politikas jomas un valstij prioritārās nozares;
2) Zinātniskās darbības likuma (turpmāk – Likums) 13. panta otrās daļas 3. punktu, kas paredz, ka Ministru kabinets apstiprina prioritāros zinātņu virzienus un valsts pētījumu programmas;
3) Likuma 35. panta otro daļu, atbilstoši kurai valsts pētījumu programmu mērķus un uzdevumus nosaka attiecīgās nozaru ministrijas, konsultējoties ar Latvijas Zinātņu akadēmiju un Latvijas Zinātnes padomi. Izglītības un zinātnes ministrija vai citas nozaru ministrijas valsts pētījumu programmu projektu konkursa kārtībā var piešķirt valsts pētījumu programmu projektiem finansējumu no zinātnes finansēšanai piešķirtajiem valsts budžeta līdzekļiem. Valsts pētījumu programmu projektu konkursu organizē un īsteno Latvijas Zinātnes padome;
4) Ministru kabineta 2018. gada 4. septembra noteikumu Nr. 560 “Valsts pētījumu programmu projektu īstenošanas kārtība” (turpmāk – MK noteikumi Nr. 560) 4. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekta mērķis ir apstiprināt valsts pētījumu programmu “Inovāciju fonds – nozaru pētījumu programma” (turpmāk – Programma), nosakot tās virsmērķi, mērķus, uzdevumus, īstenošanas termiņu un piešķirto finansējumu. Apstiprinot rīkojuma projektu, Ekonomikas ministrija varēs īstenot un finansēt Programmu, veicot pasūtījumu zinātniski pētnieciskajam darbam, atbilstoši ministrijas definētajām pētniecības prioritātēm.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Latvijas nacionālajā attīstības plānā 2021.-2027. gadam (rīcības virziena “Zinātne sabiedrības attīstībai, tautsaimniecības izaugsmei un drošībai” mērķa “Zinātnes izcilība sabiedrības attīstībai, tautsaimniecības izaugsmei un drošībai” indikators “Finansējuma īpatsvars pētniecībai un attīstībai, % no IKP” – mērķa vērtība 2027. gadā) un Nacionālās industriālās politikas pamatnostādnēs 2021.-2027. gadam noteikts pētniecības un attīstības (turpmāk – P&A) izdevumu mērķis, kas paredz, ka 2027. gadā kopējiem izdevumiem P&A jāsasniedz 1,5% no IKP. Līdzšinējās tendences liecina, ka P&A ieguldījuma mērķa trajektorijas sasniegšana nebūs iespējama bez jauniem finansiāliem stimuliem, kas paredz gan publiskā jeb valsts budžeta P&A finansējuma daļas palielināšanu, gan privātā sektora (uzņēmumu) P&A ieguldījumu paaugstināšanu. Dažādos spēkā esošos politikas plānošanas dokumentos noteikts, ka valsts budžeta finansējumam P&A (neskaitot ārvalstu un augstskolu finansējumu zinātniski pētnieciskajam darbam) 2027. gadā ir jāsasniedz 0,4% no IKP (2020. gadā – 0,27 % no IKP), kas šobrīd ir tālu no 2027. gada mērķa un ir arī būtiski mazāk par Eiropas Savienības vidējo līmeni. Zemais P&A ieguldījumu apmērs (īpaši – publiskais finansējums) tieši ietekmē zinātnisko darbinieku iespējas veikt kvalitatīvu, starptautiski konkurētspējīgu pētniecību. Ar nolūku veikt nepieciešamās izmaiņas P&A veicināšanas jomā un lai ieliktu pamatus mērķtiecīgai P&A attīstībai Viedās specializācijas stratēģijas (turpmāk – RIS3) jomās, 2021. gada 30. jūnija Latvijas Pētniecības un inovācijas stratēģiskā padomes sēdē, cita starpā, tās dalībnieki diskutēja un konceptuāli atbalstīja Ekonomikas ministrijas redzējumu par ilgtermiņa pētījumiem, kas tiktu īstenoti kādā no valstī nostiprinātajām RIS3 jomām.
Viens no virzieniem publiskās P&A izdevumu daļas paaugstināšanai ir nozaru ministriju ieguldījums, īstenojot Valsts pētījumu programmas. Valsts pētījumu programma ir nozares ministrijas valsts pasūtījums pētniecības darbu veikšanai, lai radītu jaunas zināšanas, prasmes un inovācijas, attīstītu jaunus produktus, procesus un pakalpojumus, attīstītu cilvēkresursus nozaru problēmu risināšanai un stratēģisko attīstības mērķu sasniegšanai, kā arī atbalstītu valsts politikas prioritāšu īstenošanu, aktīvi izmantojot pētniecības rezultātus politikas izstrādei, un nodrošinātu pētniecības atpazīstamību sabiedrībā, kā arī stiprinātu saikni starp pētniecību un prioritārām valsts politikas jomām.
Programmas īstenošana veicinās Latvijas ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanu (īpaši – attiecībā uz valsts budžeta finansējuma palielināšanu P&A), ekonomiskās izaugsmes stimulēšanu un inovācijas potenciāla attīstību, t. sk. sniegs ieguldījumu zināšanu bāzes veidošanā un cilvēkkapitāla attīstībā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Secināms, ka ilgtermiņa pieeja valsts P&A programmu ieviešanai un attiecīgs finansējums ir kritiski svarīgs mērķtiecīgai, pārmaiņas nodrošinošai P&A kapacitātes attīstībai valstī un valsts finansējuma P&A kāpināšanai. Savukārt īstermiņa, piemēram, viena līdz divus gadus ilgu projektu pieeja nenodrošina nepieciešamo pēctecību, stabilitāti un zinātnisko atjaunotni un rada fragmentētu, kā arī neparedzamu pieeju pētniecības finansēšanai.
Projekts paredz izveidot Ekonomikas ministrijas ilgtermiņa valsts pasūtījumu, kuru īsteno pētniecības ietvaros, stiprinot zinātnisko kapacitāti divās Latvijā apstiprinātajās RIS3 jomās – “Biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, biofarmācija un biotehnoloģijas” un “Viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas”, kuras ir nozīmīgas Latvijas tautsaimniecības transformācijai uz jaunu un inovatīvu tehnoloģisko risinājumu radīšanu un augstas pievienotās vērtības produktu un pakalpojumu attīstīšanu.
RIS3 joma “Biomedicīna, biofarmācija veselības tehnoloģijas un biotehnoloģijas” ir Latvijai nozīmīga starptautiski atpazīstama un konkurētspējīga pētniecības joma, kura ir balstīta uz Latvijai tradicionālu pētniecību un industriju. Latvijai šajā jomā ir gan augsta zinātniskā izcilība un inovācijas potenciāls, gan arī augsts komercializācijas potenciāls, tajā paša laikā ir identificējams ieguldījums Covid-19 pandēmijas seku novēršanai. Latvijā pētniecība šajā jomā aptver gan tradicionālo augstas kvalitātes bioloģisko pētniecību, gan klīnisko izpēti, gan pieaugošā apmērā digitalizēto veselības aprūpi.
Savukārt RIS3 jomā “Viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas” ir vērojams vislielākais potenciāls jaunu, inovatīvu, ar augstu pievienoto vērtību produktu un tehnoloģiju radīšanā. Pētniecība un inovācija šajā jomā sniedz pienesumu tehnoloģisko iespēju uzlabošanai un modernizācijai un energoefektīvāku  un videi draudzīgāku tehnoloģiju izmantošanai rūpnieciskajos procesos, kā arī enerģētikā, būvniecībā, lauksaimniecībā, medicīnā, u.c. un sekmē ilgtspējīgu attīstību ilgtermiņā. Latvijas potenciālu šajā jomā papildina arī Latvijas dalība Eiropas Kodolpētījumu organizācijas (CERN) un Eiropas kosmosa aģentūrā, kā arī atbilst Eiropas kopējo interešu projektu programmas (IPCEI) mērķiem.
Abās RIS3 jomās ir izveidojošies pētniecības un inovāciju ekselences centri. RIS3 jomā “Biomedicīna, biofarmācija veselības tehnoloģijas un biotehnoloģijas” darbojas Baltijas Biomateriālu ekselences centrs (BBEC) kas izveidots, lai paaugstinātu zinātnisko kapacitāti un sekmētu ekselences veidošanos jaunu biomateriālu izpētē un izstrādē. RIS3 jomā “Viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas” darbojas Viedo materiālu pētījumu un tehnoloģiju pārneses ekselences centrs (CAMART²), kas profilējies materiālzinātnes un tehnoloģiju pārneses jomā.
Tādējādi svarīgi nodrošināt, ka valsts stratēģiski investē budžeta līdzekļus zinātniskajā darbībā, tajā skaitā minētajās RIS3 jomās, lai radītu labvēlīgus apstākļus Latvijas ilgtspējīgas attīstības mērķu sasniegšanai, tajā skaitā ekonomiskās izaugsmes stimulēšanai.
Risinājuma apraksts
Rīkojuma projekts ir izstrādāts, lai apstiprinātu Programmu un noteiktu tās virsmērķi, mērķi, uzdevumus, sasniedzamos rezultātus, īstenošanas laiku un finansējumu. Rīkojuma projekts Ekonomikas ministrijai dos iespēju uzsākt Programmas īstenošanu, projektu pieteikumu konkursa nolikuma izstrādi, secīgi izsludināt Programmas projektu pieteikumu konkursu, veikt projektu pieteikumu atlasi un noslēgt projektu īstenošanas līgumus, iesaistoties Latvijas Zinātnes padomei, kā to paredz Ministru kabineta noteikumi Nr. 560.
Programmas virsmērķis – misijas orientētā pieejā balstītu jaunu zināšanu, kā arī produktu un tehnoloģiju risinājumu attīstība ilgtermiņā Latvijā apstiprinātajās RIS3 jomās “Biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija” un “Fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas”.
Programmas misijas orientēts ilgtermiņa mērķis – veicināt zinātnisko pētniecību un sekmēt tehnoloģiju pārnesi, inovatīvu un komercializējumu produktu un tehnoloģiju attīstību, atbilstoši industrijas pieprasījumam RIS3 jomās “Biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija” un “Fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas”.
Programmas misijas orientētā ilgtermiņa mērķa sasniegšanai uzdevumi:
1. RIS3 jomā “Biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija” –  terapijas pieejamības uzlabošana dzīvildzes un darbspējas pieaugumam, attīstot zāļu, to transportformu un vakcīnu ražošanas tehnoloģijas, īstenojot zāļvielu pārprofilēšanu un jaunu zāļu atklāšanu un attīstības pētījumus, kā arī identificējot jaunus biomarķierus un attīstot precīzijas medicīnas risinājumus;
2. RIS3 jomā “Fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas” – viedu optikas un materiālu, mikrofluīdikas, mikroelektronikas un sensoru, robotikas un nākotnes lietu interneta risinājumu attīstīšana.
Saskaņā ar Likuma 35. panta pirmo un otro daļu un Ministru kabineta noteikumu Nr. 560 3., 4. un 6. punktu, Programmu izstrādāja Ekonomikas ministrija, sadarbojoties ar ministrijas izveidotu Programmas stratēģiskās vadības padomi (turpmāk – stratēģiskā padome), kuras uzdevums ir konsultēt ministriju par Programmas stratēģiskajiem mērķiem un uzdevumiem, sniegt priekšlikumus Programmas pilnveidei un izvērtēt Programmas sasniegtos rezultātus pēc tās pabeigšanas. Stratēģiskās padomes locekļu sastāvā ir pārstāvji no Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, Valsts prezidenta biroja, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, Latvijas Darba devēju konfederācijas, Latvijas Universitātes, Rīgas Tehniskās universitātes, Rīgas Stradiņa universitātes, Latvijas Lauksaimniecības universitātes.
Rīkojuma projekts ir saskaņots ar Programmas stratēģiskās padomes locekļiem, kā arī ar Latvijas Zinātņu akadēmiju un Latvijas Zinātnes padomi kā konsultāciju sniedzējiem.
Programmas īstenošanas laiks ir no 2022. gada līdz 2024. gadam, atbilstoši piešķirtajam valsts budžeta finansējumam 2022.-2024. gadam (tai skaitā 2022. gadam 4 000 000 euro, 2023. gadam – 4 000 000 euro, 2024. gadam – 4 000 000 euro apmērā).
Programmas īstenošanu var pagarināt līdz vienam gadam, tas ir, līdz 2025. gada 31. decembrim, ja tas ir nepieciešams Programmas un tās projektu rezultātu nostiprināšanai un publiskošanai, bez papildu finansējuma piešķiršanas.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
Skaidrojums
Programmas īstenošanas laikā tiks sagatavots un publicēts vidusposma ziņojums par Programmas īstenošanu, kā arī tiks sagatavots un publicēts gala ziņojums par Programmas īstenošanu.
Kas veiks ex-post novērtējumu?
-
Ietekmes pēcpārbaudes veikšanas termiņš
-
Rezultāti/rādītāji, pēc kā tiek vērtēta tiesību akta (vai kādas tā daļas) mērķa sasniegšana
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Latvijas Republikas zinātnisko institūciju reģistrā reģistrētas zinātniskās institūcijas vai augstskolas
  • Valsts institūcijas, kurām zinātniskās darbības veikšana ir noteikta ar ārējo tiesību aktu, nolikumā vai statūtos
Ietekmes apraksts
Projekta tiesiskais regulējums ietekmē zinātniskas institūcijas, augstskolas un tajos nodarbinātos, zinātniekus, studējošos un doktora grāda pretendentus, kuri Programmas ietvaros īstenos pētījumus, kuriem jādemonstrē nākotnes komercializācijas potenciāls un tādējādi Projekts var sniegt pozitīvu ieguldījumu arī komersantu attīstībai, ja atbilstoša pētniecības rezultātu nodošanas procesa rezultātā pētījumu rezultātus tālāk komercializē un tirgū ievieš komersanti.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
Programmas ietvaros tiks nodarbināti zinātnieki, doktoranti un studējošie.

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
4 000 000
0
4 000 000
0
4 000 000
0
-4 000 000
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
4 000 000
0
4 000 000
0
4 000 000
0
-4 000 000
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
4 000 000
0
4 000 000
0
4 000 000
0
-4 000 000
2.1. valsts pamatbudžets
4 000 000
0
4 000 000
0
4 000 000
0
-4 000 000
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Likumā “Par valsts budžetu 2022. gadam” un likumā “Par vidēja termiņa ietvaru 2022., 2023. un 2024. gadam” Ekonomikas ministrijas budžeta programmā 35.00.00 “Valsts atbalsta programmas” ir paredzēts finansējums Programmas īstenošanai 2022. – 2024. gadam ik gadu 4 000 000 euro apmērā.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Ekonomikas ministrija, Izglītības un zinātnes ministrija, Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitāte, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, Latvijas Valsts prezidenta kanceleja Latvijas Universitāte Rīgas Tehniskā Universitāte Rīgas Stradiņa Universitāte
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera", Latvijas Darba devēju konfederācija
Cits
-

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Diskusija/apspriede
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
-

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Ekonomikas ministrija 2021. gada 15. decembrī organizēja RIS3 jomas “Biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas un farmācija” un 17. decembrī RIS3 jomas “Viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas” nozaru fokusa grupu tikšanos ar pārstāvjiem no pētniecības organizācijām, nozares uzņēmumiem un asociācijām, kā arī valsts institūcijām (Veselības ministrija, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra), kuru laikā Ekonomikas ministrija prezentēja Programmas konceptu un organizēja diskusiju.
Izstrādājot Programmas ietvaru, ministrija konsultējās ar Programmas stratēģisko padomi (tajā ietilpst pārstāvji no Ekonomikas ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras, Latvijas Lauksaimniecības universitātes, Latvijas Valsts prezidenta kancelejas, Latvijas Universitātes, Rīgas Tehniskā universitātes, Rīgas Stradiņa universitātes), nosakot Programmas mērķus un uzdevumus, vienlaikus ņemot vērā arī nozares ierosinājumus, kuri izskanēja nozaru fokusa grupu tikšanās laikā 2021. gada 15. un  17. decembrī.

6.4. Cita informācija

Pēc Programmas projektu konkursa izsludināšanas paredzēts organizēt informatīvu semināru Programmas projektu pieteikumu iesniedzējiem par Programmas projektu konkursa nolikumu un praktiskajām vadlīnijām projekta pieteikuma sagatavošanai, kā arī publicēt informāciju par konkursa nolikumu, vadlīnijām, kā arī atbilžu apkopojumu biežāk uzdotajiem jautājumiem ministrijas un Latvijas Zinātnes padomes mājaslapā.
Uzsākot Programmas projektu īstenošanu, arī ir paredzēts informēt sabiedrību par Programmas norisi un rezultātiem, izveidojot ministrijas tīmekļa vietnē atsevišķu sadaļu, kā arī paredzot Programmas projektu īstenošanas līgumos sabiedrības informēšanas uzdevumus.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Zinātnes padome
  • Ekonomikas ministrija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi