Anotācija

23-TA-1658: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 16. augusta noteikumos Nr. 562 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.4. pasākuma "P&A infrastruktūras attīstīšana viedās specializācijas jomās un zinātnisko institūciju institucionālās kapacitātes stiprināšana" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījums Ministru kabineta 2016. gada 16. augusta noteikumos Nr. 562 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.4. pasākuma "P&A infrastruktūras attīstīšana viedās specializācijas jomās un zinātnisko institūciju institucionālās kapacitātes stiprināšana" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - noteikumu projekts) izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts paredz pagarināt projektu īstenošanas termiņu līdz 2023.gada 31.decembrim, nodrošinot iespēju pēc Covid-19 pandēmijas radīto seku, esošās ģeopolitiskā situācijas ar karadarbību Ukrainā un pret agresoriem ieviestām sankcijām, tam sekojošā energoresursu krīze, kā arī Konkurences padomes lēmumu saistībā ar būvniecības karteļa lietu, ir ļoti mainījusies tirgus situācija būvniecības nozarē (izmaksu pieaugums, pakalpojuma sniedzēju skaita samazināšanās), pabeigt uzsākto projektu īstenošanu un nodrošinātu uzņemto saistību izpildi.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2020. gadā Rīgas Tehniskā universitāte (turpmāk – RTU) sadarbībā ar partneriem (Latvijas Organiskās sintēzes institūtu, Rīgas Stradiņa universitāti (turpmāk - RSU) un RSU Stomatoloģijas institūtu, AO Pētniecības institūtu Davosā, Šveicē un Fridriha Aleksandra Erlangenas-Nirnbergas universitātes Biomateriālu centru Vācijā) saskaņā ar līgumu Nr. 857287 uzsāka Eiropas Savienības programmas “Apvārsnis 2020” apakšprogrammas “Izcilības izplatīšana un dalības paplašināšana” Baltijas Biomateriālu ekselences centra (turpmāk - BBCE) projektu, kā arī vienlaikus RTU projekta “Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu un viedo tehnoloģiju centra infrastruktūras attīstība Viedās specializācijas jomās”, vienošanās Nr. 1.1.1.4/17/I/004 (turpmāk – Projekts), ietvaros RTU tika piešķirts papildus finansējums, lai līdz 2023. gada 30. novembrim uzbūvētu BBCE ēku Paula Valdena ielā 3-k1, Rīgā (turpmāk - BBCE ēka).
Covid-19 pandēmijas radītās sekas, esošā ģeopolitiskā situācija saistībā ar karadarbību Ukrainā un pret Krieviju un Baltkrieviju ieviestās sankcijas pēc 2022.gada 24.februāra, tam sekojošā energoresursu krīze, kā arī Konkurences padomes lēmumi saistībā ar būvniecības karteļa lietu, ir būtiski mainījuši tirgus situāciju būvniecības nozarē, radot gan izmaksu pieaugumu, gan pieejamo pakalpojuma sniedzēju skaita samazināšanos.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Lai RTU varētu noslēgt iepirkumu līgumu par BBCE ēkas būvprojekta izstrādi, autoruzraudzību un būvdarbiem tai bija nepieciešams veikt vairākas atkārtotas iepirkumu procedūras. Sākotnēji izsludināto atklāto konkursu nācās pārtraukt dēļ nepietiekama finansējuma, bet atkārtota atklātā konkursa rezultātā noslēgto iepirkumu līgumu pārtrauca izpildītājs. RTU pārskatīja un optimizēja projektēšanas uzdevumu un telpu programmu, lai vēlreiz atkārtotu iepirkuma procedūru, kuras rezultātā 2021.gada 21.oktobrī RTU noslēdza iepirkuma līgumu Nr. 01J02-1-e/291. Veicot visās augstāk minētās iepirkuma procedūrās RTU patērēja lielākus laika resursus nekā sākotnēji plānots. 2022.gada augustā RTU tika iesniegts izstrādāts būvprojekts, ietverot būvprojekta ekonomisko sadaļu, saskaņošanai un bija zināmas jaunceļamās ēkas būvniecības izmaksas - EUR 5 707 664.80, kuras ievērojami pārsniedza šim mērķim 1.1.1.4/17/I/004 projektā plānoto finansējumu EUR 3 604 357.99.
Ņemot vērā nepietiekamos resursus 1.1.1.4/17/I/004 projektā RTU veica esošā būvprojekta izvērtējumu, tai skaitā no finanšu resursu pieejamības un darbu veikšanas izpildes termiņa iespējām. RTU pārskatīja visas izmaksas, ņemot vērā Ekonomikas ministrijas tīmekļvietnē publiskotās vadlīnijas būvmateriālu izmaksu sadārdzinājuma novērtēšanai sakarā ar Krievijas militāro agresiju Ukrainā grozījumu veikšanai spēkā esošajos publiskajos būvdarbu līgumos attiecībā uz ēku būvniecību. RTU vērsās ar lūgumu Izglītības un zinātnes ministrijā (turpmāk – IZM) pēc papildus finansējuma 1.1.1.4/17/I/004 projektā, tomēr IZM bija spiesta atteikt RTU lūgumam, ņemot vērā brīvā finansējuma neesamību 1.1.1.4.pasākumā. Tādējādi RTU veica sarunas ar pakalpojumu sniedzēju, lai samazinātu BBCE jaunceļamās ēkas būvniecības izmaksas un RTU to varētu uzbūvēt. Tāpat RTU veica izmaiņas iegādājamo iekārtu sarakstā, lai nodrošinātu, ka nepieciešamais finansējums to iegādei nepārsniedz plānoto finansējuma apjomu projektā, kā arī veica minēto izmaiņu saskaņošanu ar IZM.
Ņemot vērā, ka saskaņā ar RTU noslēgto vienošanos par būvdarbiem BBCE ēkas būvniecību plānots pabeigt līdz 2024.gada februāra beigām, RTU nodrošinās nepieciešamo finansējumu EUR 2 103 307 apmērā (līdzfinansējumu finansējuma saņēmējs nodrošinās no tā rīcībā esošā saimnieciskās darbības rezultātā gūtā privātā finansējuma, kredītresursu līdzekļiem, citiem finanšu resursiem vai finansējuma, ko piešķir saskaņā ar normatīvajiem aktiem par kārtību, kādā paredzami valsts budžeta līdzekļi valsts zinātniskās institūcijas pamatdarbību īstenošanai), līdz ar to, lai nodrošinātu maksimālu izmaksu attiecināmības periodu ir nepieciešamas veikt grozījumus Ministru kabineta 2016. gada 16. augusta noteikumos Nr. 562 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.4. pasākuma "P&A infrastruktūras attīstīšana viedās specializācijas jomās un zinātnisko institūciju institucionālās kapacitātes stiprināšana" īstenošanas noteikumi".

Izvērtējot Eiropas Komisijas Vadlīnijās darbības programmu slēgšanai Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondā 2014.–2020. gada periodā piedavātos risinājumus projektu pabeigšanai pēc 2023.gada 31.decembra, ir izvēlēts nefunkcionējoša projekta risinājums kā vispiemērotākais, ņemot vērā, ka RTU projekta būvdarbu izpildes termiņš ir 2024. gada februāris un vērtējot citus projekta pabeigšanas risinājumus, ir saskatāms risks nodrošināt projekta īstenošanu Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam ietvaros, ievērojot īso termiņu kādā ir jānodrošina šāda projekta īstenošanai nepieciešamo normatīvo aktu izstrāde un apstiprināšana (grozījumi minētajā programmā, MK noteikumi par Eiropas Savienības līdzfinansēta pasākuma īstenošanu, ar projektu iesniegumu atlasi saistīti dokumenti, u.c.). Tādējādi var netikt ievērots Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulas (ES) 2021/1060 63. panta 6. punktā noteiktais, ka darbības atbalsta saņemšanai no fondiem neatlasa, ja tās ir faktiski pabeigtas vai pilnībā īstenotas, pirms ir iesniegts pieteikums par finansējumu atbilstoši programmai, neatkarīgi no tā, vai ir veikti visi saistītie maksājumi.
 
Risinājuma apraksts
Lai nodrošinātu iepriekš norādītās darbības un veiktu precizējumus Ministru kabineta 2016. gada 16. augusta noteikumos Nr. 562 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.4. pasākuma "P&A infrastruktūras attīstīšana viedās specializācijas jomās un zinātnisko institūciju institucionālās kapacitātes stiprināšana" īstenošanas noteikumi" (turpmāk  - MK noteikumi Nr.562), kā arī atbalstīt, ka gadījumā, ja 1.1.1.4.pasākuma ietvaros tiks konstatēti citi projekti, kurus finansējuma saņēmēji varēs pabeigt pēc 2023. gada 31. decembra par privāto finansējumu, atbilstoši 2021.gada 14.oktobra Komisijas paziņojuma (2021/C 417/01) "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda (2014.–2020. gada periodā)" (turpmāk - EK slēgšanas vadlīnijas) 7. sadaļai “nefunkcionējošās darbības”, un, ja atbildīgā iestāde un sadarbības iestāde atbilstoši savai kompetencei izvērtēs vai nav pārsniegts Darbības programmā noteiktais nefunkcionējošo projektu slieksnis 20%, un sniegs pozitīvu vērtējumu, noteikumu projekts tiek papildināts ar šādiem noteikumu punktiem:

Lai, nepieciešamības gadījumā, ja vēl kāds finansējuma saņēmējs 1.1.1.4.pasākuma projektu īstenošanā saskarsies ar līdzīgām problēmām projekta īstenošanas gaitā līdz 2023. gada 31. decembrim, atbilstoši EK slēgšanas vadlīnijās noteiktajam, noteikumu projekts paredz, ka:
"56. Pasākuma  ietvaros, izņemot šo noteikumu 56.1 punktā minētajā gadījumā, projektu īsteno saskaņā ar vienošanos par projekta īstenošanu, bet ne ilgāk kā līdz 2023. gada 31. decembrim.
56.1 Gadījumos, kad finansējuma saņēmējs nevar pilnībā pabeigt projektā plānotās aktivitātes un sasniegt projektā plānotos iznākuma rādītājus līdz termiņam, kas noteikts Regulas Nr. 1303/2013 65. panta 2. punktā, un sadarbības iestāde un atbildīgā iestāde savas kompetences ietvarā izvērtējot sniedz pozitīvu atzinumu par projekta termiņa pagarināšanu, projektu pilnībā pabeidz un pamatojošo dokumentāciju par pabeigtajām aktivitātēm sadarbības iestādē iesniedz līdz 2024. gada 31.oktobrim, nodrošinot projekta mērķa sasniegšanu un tā funkcionalitāti."

RTU iesniedzot grozījumus projektā Sadarbības iestādē, RTU kā Projekta īstenošanas termiņu jānosaka tādu, līdz kuram paredzēts pabeigt visas darbības un nodrošināt projekta mērķu sasniegšanu (plānots pabeigt 2024.gada pirmajā pusē, bet ne vēlāk kā līdz 2024.gada 31.maijam), savukārt neatkarīgi no pagarinātā termiņa, Sadarbības iestāde attiecinās tikai tos izdevumus, kas projekta ieviesējam būs radušies līdz 2023.gada 31.decembrim, bet atlikušos izdevumus, kas saistīti ar projekta īstenošanu pēc 2023.gada 31.decembrim RTU segs no saviem līdzekļiem, nodrošinot papildu nepieciešamo finansējumu projektā EUR 2 103 307 apmērā.

Tāpat MK noteikumi Nr. 562 tiek papildināti ar punktu, kas paredz darbības, ja finansējuma saņēmējs neizpilda noteiktās prasības:
"70. Ja finansējuma saņēmējs nepabeidz par saviem līdzekļiem visas plānotās projekta aktivitātes un nesasniedz visus plānotos iznākuma rādītājus šo noteikumu 56.1 punktā norādītajos termiņos, finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt visu projektā izmaksāto atbalsta finansējumu sadarbības iestādei saskaņā ar vienošanās nosacījumiem.".

Tāpat gadījumos, kad nefunkcionējošs projekts tiek turpināts īstenot pēc 2023.gada 31.decembra sasniedzot pilnu funkcionalitāti līdz 2024.gada 31.oktobrim, Sadarbības iestādei un Finansējuma saņēmējam ir pienākums turpināt projekta uzraudzības pasākumus, sniedzot atskaites, atsevišķi vienojoties savstarpēji noslēgtā vienošanās par projekta īstenošanu ietvaros un Sadarbības iestādei ir tiesības apstiprināt un veikt maksājums par izdevumiem, kas veikti līdz 2023.gada 31.decembrim.
2024.gada 31.oktobris kā gala termiņš projekta īstenošanai noteikts, lai sadarbības iestādei būtu pietiekoši ilgs laiks, lai pārliecinātos par projekta mērķu sasniegšanu un funkcionalitātes nodrošināšanu, pirms Eiropas Komisijai tiktu iesniegti darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” slēgšanas dokumenti (šobrīd termiņš dokumentu iesniegšanai ir 2026. gada 15.februāris).

MK noteikumu Nr. 562 6.punkts nosaka 1.1.1.4. pasākuma iznākuma un rezultātu rādītājus. Attiecīgi Atbildīgajai iestādei ir pienākums nodrošināt pasākuma līmeņa un projektu līmeņu rādītāju uzraudzību un sasniegšanu, tādējādi tā sadarbībā ar Sadarbības iestādi, veicot grozījumus projektos, ir atbildīga par tiem rādītājiem, kuri rādītāji tiks sasniegti uz 2023.gada 31.decembri, kā arī par tiem, kuri tiks sasniegti nefunkcionējošo projektu ietvaros, kā arī par divu periodu ietvaros sasniegtajiem rādītājiem, nodrošinot monitoringu un atskaitīšanos.

Noteikumu projekta grozījumi atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes Regulā (ES) 2013.gada 17. decembra Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu nav uzskatāmi par būtiskiem, jo ne kopējais finansējums, ne darbības veids, ne mērķi netiek mainīti 1.1.1.4.pasākuma ietvaros, taču noteikumu projekts skars finansējuma saņēmējus.
Kopumā minētie grozījumi ir vērsti uz 1.1.1.4.pasākuma mērķa sasniegšanu un iznākumu rādītāju sasniegšanu, jo tiks nodrošināta plānotās pētniecības infrastruktūras attīstība. Minētie noteikumu grozījumi prasīs izmaiņas īstenošanā esošajā RTU projektā, uz kuru attiecināmas izmaiņas.

Pēc noteikumu projekta spēkā stāšanās Izglītības un zinātnes ministrija informēs 1.1.1.4.pasākuma finansējuma saņēmējus par veiktajām izmaiņām Ministru kabineta 2016. gada 16. augusta noteikumos Nr. 562.

Vērtējot riskus, kas saistīti ar projektu īstenošanas termiņa pagarināšanu pēc 2023.gada 31.decembra un sasniedzamajiem 1.1.1.4. pasākuma iznākuma rādītājiem, kas noteikti Darbības programmā “Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk - DP) secināms, ka iznākuma rādītājs - līdz 2023. gada 31. decembrim to pētnieku skaits pilna laika ekvivalenta izteiksmē, kuri strādā uzlabotos pētniecības infrastruktūras objektos, uz 2023.gada 28.jūliju atbilstoši Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā pieejamajai informācijai ir sasniegts - 2 113.17 PLE apmērā, kas nedaudz pārsniedz DP plānoto vērtību 2 031. Ņemot vērā minēto, IZM ieskatā nepastāv Eiropas Komisijas finanšu korekcijas risks DP mērķa nesasniegšanas gadījumā.


Papildus nosacījumiem, kas saistīti ar "nefunkcionējoša projekta" īstenošanu noteikumu projekts paredz veikt tehniskus precizējumus, kas saistīti ar spēkā stājušiem grozījumiem nacionālajā komercdarbības atbalsta kontroles regulējumā - Komercdarbības atbalsta kontroles likumā, un tas ir papildināts ar IV un V nodaļu, kas paredz nosacījumus nelikumīga komercdarbības atbalsta atgūšanā. Attiecīgi noteikumu projekts paredz precizēt MK noteikumi Nr.562 47.1 un 55.1punktu.


Ņemot vērā, ka MK noteikumu Nr.562 48.punktā ietvertais saturs ir integrētas MK noteikumi Nr.562 47.1 punkta jaunajā redakcijā, lai nodrošinātu satura nedublēšanos dzēsts MK noteikumu Nr.562 48.punkts.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • 1.1.1.4.pasākuma finansējuma saņēmēji
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts paredz pozitīvu ietekmi uz 1.1.1.4. pasākuma finansējuma saņēmējiem, jo nepieciešamības gadījumā, ja kāds no finansējuma saņēmējiem 1.1.1.4.pasākuma projektu īstenošanā saskarsies ar objektīviem apstākļiem, kuru dēļ tas nevar veiksmīgi noslēgt projekta īstenošanu līdz 2023. gada 31. decembrim, iespēju pagarināt 1.1.1.4.pasākuma projekta īstenošanu atbilstoši noteikumu projektā un EK slēgšanas vadlīnijās noteiktajam.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Tiek pagarināts projektu īstenošanas termiņš, līdz ar to grozījumi uzskatāmi par tehniskiem grozījumiem un sabiedrības līdzdalība nav nepieciešama.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Rīgas Tehniskā universitāte
  • Izglītības un zinātnes ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi