24-TA-133: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 34 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.3.i. investīcijas "Atbalsts jaunu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 9. janvāra noteikumos Nr. 34 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.3.i. investīcijas "Atbalsts jaunu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā" īstenošanas noteikumi"" (turpmāk - MK noteikumu projekts) izstrādāts, lai nodrošinātu pārizdotās de minimis regulas normu pārņemšanu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
MK noteikumu projekta mērķis ir pārņemt pārizdotās de minimis regulas nosacījumus, kas nodrošinās atbilstošu atbalsta sniegšanu finansējuma saņēmējam.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabinets 2024. gada 9. janvāra sēdē apstiprināja Ministru kabineta noteikumus Nr.34 "Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2.2. reformu un investīciju virziena "Uzņēmumu digitālā transformācija un inovācijas" 2.2.1.3.i. investīcijas "Atbalsts jaunu produktu un pakalpojumu ieviešanai uzņēmējdarbībā" īstenošanas noteikumi" (turpmāk - Noteikumi Nr. 34), kuru mērķis ir finansējuma pieejamības nodrošināšana komersantu digitālajai transformācijai, tai skaitā mūsdienīgu automatizācijas, robotizācijas un darba kontroles rīku ieviešana ražotnē, piesaistot privāto līdzfinansējumu inovāciju ieviešanā.
Komisijas 2013. gada 18. decembra Regula (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1) (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 1407/2013) ar 2023.gada 31.decembri izbeidz savu darbību un ar 2024.gada 1.janvāri stājas spēkā Komisijas 2023. gada 13. decembra Regula (ES) Nr. 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2023. gada 13. decembris, Nr. L 2023/2831) (turpmāk – Komisijas Regula Nr. 2023/2831).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Noteikumos Nr. 34 komercdarbības atbalstu finansējuma saņēmējam sniedz atbilstoši Komisijas Regulas Nr. 1407/2013 nosacījumiem. Ar 2024.gada 1.janvāri spēkā stājās jaunā de minimis atbalsta piešķiršanas Komisijas Regula Nr. 2023/2831.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts paredz:
Precizēt 31.6., 44.2., 51.1., 52.2., 125.1. apakšpunktus un 48., 123., 133., 135. un 138. punktus, grozot MK noteikumu projektā atsauci uz Komisijas Regulu Nr. 2023/2831, ņemot vērā, ka Komisijas Regula Nr. 1407/2013 ar 2023. gada 31. decembri zaudē spēku un ar 2024. gada 1. janvāri stājas spēkā Komisijas Regula Nr. 2023/2831. Pēc būtības atbalsta programmas ietvaros de minimis atbalsta piešķiršanas nosacījumi nemainās. Komisijas Regulā Nr.2023/2831, salīdzinot to ar Komisijas Regulu Nr.1407/2013, ir šādas atšķirības - robežlielums de minimis atbalstam, kuru viens vienots uzņēmums jebkurā triju gadu periodā var saņemt vienā dalībvalstī, ir palielināts no 200 000 EUR līdz 300 000 EUR, trīs gadu laikposms noteikts kā slīdošs periods, tas ir, turpmāk de minimis atbalsta kopsumma, ko viena dalībvalsts piešķir vienam vienotam uzņēmumam, nevienā trīs gadu periodā no tā piešķiršanas brīža nedrīkst pārsniegt noteikto robežlielumu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Juridiskās personas
- Projekta iesniedzējs (komersants vai biedrība)
Ietekmes apraksts
MK noteikumu projekta ietvaros de minimis atbalsta kopsumma finansējuma saņēmējam ir palielinājusies līdz 300 000 euro, kas radīs ietekmi finansējuma saņēmējiem, nodrošinot iespēju saņemt atbalstu. Atbalstu varēs saņemt arī tie komersanti, kas iepriekš kvalificējās zem Komisijas Regulas Nr. 1407/2013 (atbalsta kopsumma 200 000 euro), nepārsniedzot trīs gadu periodā 300 000 euro.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
5.1. Saistības pret Eiropas Savienību
ES tiesību akta CELEX numurs
32023R2831
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023.gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
5.2. Citas starptautiskās saistības
5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2023.gada 13. decembra Regula (ES) 2023/2831 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831
Noteikumu projekta 31.6. apakšpunkts
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831
Noteikumu projekta 44.2. apakšpunkts
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 48. punkts
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 1. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 51.1. apakšpunkts
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831
Noteikumu projekta 52.2. apakšpunkts
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 7. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 125.1. apakšpunkts
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 5. pants, 3. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 133. punkts
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831 3. panta 2. punkts, 2. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 135. punkts
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas Regulas Nr. 2023/2831
Noteikumu projekta 138. punkts
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas 2014. gada 17. jūnija Regula (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunkts, 4. punkta "a" apakšpunkts, 4. panta 1. punkta "i" apakšpunkts
Noteikumu projekta 135. punkts
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
MK noteikumu projekts paredz tehniskus grozījumus, veicot redakcionālus precizējumus, lai pārņemtu pārizdotās de minimis regulas nosacījumus.
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē