Anotācija (ex-ante)

24-TA-1160: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumos Nr. 635 "Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumi izstrādāti pamatojoties uz Elektroenerģijas tirgus likuma (turpmāk - ETL) pārejas noteikumu 109.punktu un Ministru kabineta 2023. gada 7. novembra noteikumu Nr. 635 "Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr.635) 150.1 punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Izstrādāt nosacījumus, kas paredz ETL pārejas noteikumu 109.punktā noteiktās kompensācijas izmaksas kārtības izstrādi sistēmas operatora pamatoto, negūto izdevumu segšanai, kas radušies, piemērojot mājsaimniecībām piemēroto atlaidi sistēmas pakalpojumu fiksētajai komponentei laikposmā no 2024.gada 1.janvāra līdz 2025.gada 31.decembrim, kā arī izstrādāt kārtību, kādā sistēmas operatoram tiek izmaksāta MK noteikumu Nr.635 150.1 punktā minētā kompensācija.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2023.gadā Saeima ir pieņēmusi grozījumus ETL, kas ietver normas, kas nosaka valsts pienākumu izmaksāt kompensāciju sistēmas operatoram par mājsaimniecības lietotājiem sniegto atbalstu sistēmas pakalpojumu izmaksu samazināšanai, kā ari kompensāciju sistēmas operatoram par to mājsaimniecības lietotāju, kas veic pāreju no neto uzskaites sistēmas uz neto norēķinu sistēmu finansiālā vērtībā izteiktā un izdevumu par sistēmas pakalpojumiem neizmantotā uzkrājuma izmaksai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
2023.gada 23.novembrī Saeima pieņēma grozījumu ETL, kas stājās spēkā 2024.gada 1.janvārī, kas paredz pakāpenisku elektroenerģijas sistēmas tarifu fiksētās komponentes pieaugumu mājsaimniecību lietotājiem, kuru vienfāzes un trīsfāžu pieslēgumu ievadaizsardzības aparāta strāvas lielums ir robežās no 16 līdz 25 apmēriem. ETL 20.panta 3.daļa nosaka, ka sadales sistēmas operators, kura sistēmai ir pieslēgti vairāk par simt tūkstošiem lietotāju, tarifu aprēķināšanas metodikā noteiktajā termiņā, kas nav īsāks par vienu mēnesi pirms nākamā tarifu perioda sākuma, iesniedz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (turpmāk – regulators) jaunu tarifu projektu vai jaunu tarifu vērtību projektu esošā regulatīvā perioda ietvaros, ja kopējās sadales sistēmas pakalpojuma sniegšanas prognozētās izmaksas nākamajam tarifu periodam sasniedz tarifu aprēķināšanas metodikā noteikto maksimālo tarifu vērtību novirzes līmeni. ETL 20.panta 4.daļa noteic, ka regulators tarifu aprēķināšanas metodikā nosaka maksimālo tarifu vērtību novirzes līmeni 12 mēnešu periodā sadales sistēmas pakalpojumu tarifu komponentei, kas nav saistīta ar patērētās elektroenerģijas apjomu. Savukārt ETL pārejas noteikumu 108.punktā ir noteiktas specifiski tarifu novirzes līmeņi mājsaimniecību elektroenerģijas pieslēgumiem, izrietot no to ievadaizsardzības aparāta strāvas lieluma. ETL pārejas noteikumu 108.punkts nosaka, ka ETL pārejas noteikumu 108.punkta piemērošanas rezultātā radušos pamatotos negūtos ieņēmumus sadales sistēmas operators uzskaita atsevišķi un tos nesedz citi sadales sistēmas lietotāji, regulators pārbauda šādi radušos pamatoto negūto ieņēmumu apmēru, un Ministru kabinets lemj par negūto ieņēmumu segšanas kārtību.
Ņemot vērā, ka MK noteikumi Nr.635 paredz kārtību, kādā sadales sistēmas operatoram ir piemērojama kompensācija par mājsaimniecībām piemēroto atbalstu, attiecīgo kompensācijas mehānismu var izmantot arī ETL pārejas noteikumu 109.punktā minētās kompensācijas izmaksai, papildinot MK noteikumu Nr.635 XV nodaļu “Valsts kompensācijas piemērošanas kārtība” ar jaunu punktu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka MK noteikumi Nr.635 paredz kārtību, kādā sadales sistēmas operatoram ir piemērojama kompensācija par mājsaimniecībām piemēroto atbalstu, kompensācijas mehānismu ETL pārejas noteikumu 109.punktā minētās kompensācijas izmaksai nepieciešams ietvert MK noteikumu Nr.635 XV nodaļā “Valsts kompensācijas piemērošanas kārtība” nosakot, ka: 
1) sistēmas operators aprēķina, sagatavo un iesniedz Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (turpmāk - regulators) aprēķinu par Elektroenerģijas tirgus likuma  pārejas noteikumu 109.punktā minētajiem pamatotajiem negūtajiem ieņēmumiem;
2) ja regulators konstatē kļūdas iesniegtajā aprēķinā, tas lūdz sistēmas operatoru to piecu darba dienu laikā precizēt un iesniegt precizēto aprēķinu;
2) regulators 15 darbdienu laikā no minētā aprēķina iesniegšanas sniedz atzinumu par sistēmas operatora pamatoto negūto ieņēmumu apmēru;
3) sistēmas operators ne biežāk, kā četras reizes kalendāra gada ietvaros iesniedz Klimata un enerģētikas ministrijā un Būvniecības valsts kontroles birojā regulatora atzinumu par pamatoto negūto ieņēmumu apmēru, un tam atbilstošu sistēmas operatora rēķinu (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
4) Būvniecības valsts kontroles birojs 60 kalendāra dienu laikā no sistēmas operatora rēķina saņemšanas izmaksā sistēmas operatoram valsts kompensāciju (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli) saskaņā ar minēto rēķinu (60 kalendāra dienu termiņš noteikts, balstoties uz pieredzi rīkojumu par apropriācijas pārdali izstrādes un saskaņošanas ietvaros, kā arī balstoties uz termiņu, kāds nepieciešams finansējuma pārskaitīšanas veikšanai).
Ņemot vērā, ka sadales sistēmas operators akciju sabiedrība “Sadales tīkls” atbilstoši ETL ietvertajam deleģējumam, sākot no 2024.gada 1.javāra ir piemērojis mājsaimniecību lietotājiem atlaidi sadales sistēmas tarifa fiksētajai komponentei, papildu regulējuma izstrāde attiecībā uz atbalstu mājsaimniecībām nav nepieciešama, un attiecīgais noteikumu projekts neskar sadales sistēmas lietotājus. Kā arī ņemot vērā, ka sadales sistēmas operators birojā iesniegs regulatora atzinumu un rēķinu, papildu kompensācijas pārrēķina mehānisms un kompensācijas pārrēķina periods nav nepieciešams.
Papildus skaidrojam, ka attiecīgais kompensācijas pieprasīšanas mehānisms ir izstrādāts, sadarbojoties ar sadales sistēmas operatoru, proti, attiecīgā kārtība izstrādāta, balstoties uz sadales sistēmas operatora priekšlikumu. Noteikumu projektā paredzētā kārtība nodrošinās iespējami ātru un precīzu informācijas nodošanu visām iesaistītajām pusēm. Proti, sadales sistēmas operators, pirmkārt, vērsīsies regulatorā ar visu nepieciešamo informāciju atzinuma sniegšanai. Nepieciešamības gadījumā regulators lūgs sistēmas operatoru iesniegto informāciju precizēt. Pēc regulatora apstiprinošā atzinuma saņemšanas sistēmas operators to ar uz atzinuma pamata sagatavotu rēķinu nosūtīs birojam un Ministrijai, lai abas iesaistītās institūcijas savas kompetences ietvaros var iespējami ātri uzsākt darbu kompensācijas izmaksas nodrošināšanai - Ministrija izstrādās rīkojumu par apropriācijas pārdali un birojs veiks visus nepieciešamos priekšdarbus kompensācijas izmaksai.

Skaidrojam, ka ar 156.12. un 156.13.apakšpunktā lietoto terminu "atzinums" saprot atzinumu, kam tiek pievienots apraksts, kas liecina par veikto pārbadi, kā arī visi sistēmas operatora iesniegtie pamatojoši dokumenti, regulatora pārbaudes rezultāti un gala secinājumi. Ievērojot, ka kompensācija tiks izmaksāta no valsts budžeta līdzekļiem, Ministrijai un birojam ir jāsaņem detalizēts atzinums (kas iekļauj gan sistēmas operatora iesniegtos aprēķinus, gan regulatora secinājumus).
Problēmas apraksts
Papildus 2023.gada 21.decembrī Saeima pieņēma grozījumus ETL, kas stājās spēkā 2024.gada 5.janvārī, un kas cita starpā paredz, ka pārejot no neto uzskaites sistēmas uz neto norēķinu sistēmu līdz 2025. gada 28. februārim, mājsaimniecības lietotāja neto uzskaites sistēmā uzkrāto saražotās elektroenerģijas apjomu sadales sistēmas operators izsaka finansiālā vērtībā. Finansiālā vērtībā izteikto uzkrāto saražotās elektroenerģijas apjomu izmanto mājsaimniecības lietotāja elektroenerģijas sistēmas pakalpojumu maksas segšanai. Ministru kabinets nosaka neto uzskaites sistēmas ietvaros uzkrātās saražotās elektroenerģijas finansiālās vērtības noteikšanas kārtību un maksimālo mājsaimniecības lietotāja elektroenerģijas sistēmas pakalpojumu maksas segšanai izmantojamo finansējuma apjomu. Vienlaikus MK noteikumu Nr.635 173.4 nosaka, ka maksimālais mājsaimniecības lietotāja uzkrātās elektroenerģijas, kas izteikta finansiālā izteiksmē finansiālais apjoms ir 600 euro. Finansējuma apjomu, ko mājsaimniecības lietotājs neizmantos izmaksu par sistēmas pakalpojumiem segšanai, sadales sistēmas operators izmaksās finansiālā vērtībā. MK noteikumu Nr.635 150.1 punkts noteic, ka valsts kompensē sistēmas operatoram šos izdevumus, taču MK noteikumos Nr.635 nav paredzēta kārtība, kādā šī kompensācija tiek izmaksāta, tāpēc MK noteikumus Nr.635 ir nepieciešams papildināt ar papildu punktu, kas nosaka attiecīgo kompensācijas izmaksas kārtību.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā, ka MK noteikumi Nr.635 paredz kārtību, kādā sadales sistēmas operatoram ir piemērojama kompensācija par mājsaimniecībām piemēroto atbalstu, attiecīgo kompensācijas mehānismu var izmantot arī MK noteikumu Nr.635 150.1 punktā minētās kompensācijas
izmaksai, papildinot MK noteikumu Nr.635 XV nodaļu “Valsts kompensācijas piemērošanas kārtība” ar jaunu punktu, kas nosaka, ka:
1) sistēmas operators ne biežāk, kā četras reizes kalendāra gada ietvaros aprēķina, sagatavo un iesniedz Klimata un enerģētikas ministrijā un Būvniecības valsts kontroles birojā minētās valsts kompensācijas apmēra aprēķinu un tam atbilstošu rēķinu (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli);
2) ja Būvniecības valsts kontroles birojs konstatē kļūdas minētajā aprēķinā, tas lūdz sistēmas operatoru piecu darbdienu laikā precizēt aprēķinu un atkārtoti iesniegt aprēķinu un tam atbilstošo rēķinu;
3) Būvniecības valsts kontroles birojs 60 kalendāra dienu laikā no sistēmas operatora rēķina vai precizētā rēķina saņemšanas izmaksā sistēmas operatoram valsts kompensāciju (ieskaitot pievienotās vērtības nodokli) saskaņā ar minēto rēķinu (60 kalendāra dienu termiņš noteikts, balstoties uz pieredzi rīkojumu par apropriācijas pārdali izstrādes un saskaņošanas ietvaros, kā arī balstoties uz termiņu, kāds nepieciešams finansējuma pārskaitīšanas veikšanai).
Ņemot vērā, ka birojs sistēmas operatora rēķinu apmaksās pēc operatora iesniegtā rēķina un tā pamatojošo dokumentu pārbaudes, papildu kompensācijas pārrēķina periodu noteikt nav nepieciešams.
Papildus skaidrojam, ka attiecīgais kompensācijas pieprasīšanas mehānisms ir izstrādāts, sadarbojoties ar sadales sistēmas operatoru, proti, attiecīgā kārtība izstrādāta, balstoties uz sadales sistēmas operatora priekšlikumu. Noteikumu projektā paredzētā kārtība nodrošinās iespējami ātru un precīzu informācijas nodošanu visām iesaistītajām pusēm, lai iesaistītās institūcijas savas kompetences ietvaros var iespējami ātri uzsākt darbu kompensācijas izmaksas nodrošināšanai - Ministrija izstrādās rīkojumu par apropriācijas pārdali un birojs veiks visus nepieciešamos priekšdarbus kompensācijas izmaksai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Sadales sistēmas operators akciju sabiedrība “Sadales tīkls”
Ietekmes apraksts
Ietekmēs pozitīvi, radot nosacījumus ETL noteiktā atbalsta mājsaimniecību lietotājiem piemērošanas rezultātā radušos pamatoto, negūto izdevumu kompensēšanai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Juridiskās personas
Kopā (juridiskās personas)
0,00
Sadales sistēmas operators akciju sabiedrība “Sadales tīkls”
neietekmē
Neparedz jaunu procedūru vai informācijas apmaiņas izstrādi. Informācijas apmaiņa starp sistēmas operatoru un biroju tiks veikta kārtībā, kāda noteikta MK noteikumos Nr.635
Kopā
0,00

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2024
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2025
2026
2027
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
50 000 000
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
50 000 000
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
50 000 000
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
50 000 000
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Noteikumu projekta 156.1 un 156.2 punktā paredzētā valsts kompensācija tiks nodrošināšana likumā "Par valsts budžetu 2024. gadam un budžeta ietvaru 2024., 2025. un 2026. gadam" 74. resora “Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” budžeta programmā 15.00.00 “Finansējums energoapgādes izmaksu atbalsta pasākumu īstenošanai” 2024.gadam prioritārajam pasākumam “Atbalsts elektroenerģijas tarifu pieauguma kompensēšanai” paredzētā finansējuma 50 000 000 euro apmērā ietvaros. Saskaņā ar sadales sistēmas operatora AS "Sadales tīkls" sniegto informāciju attiecīgais finansējuma apjoms varētu nebūt pietiekams, lai segtu 2024.gada decembra rēķinu par kompensāciju. Provizoriskā iztrūkstošā finansējuma daļa varētu būt aptuveni 2-3 milj. euro. Lai rastu risinājumu finansējuma nodrošināšanai valsts kompensācijas izmaksai Klimata un enerģētikas ministrija radīs fiskāli neitrālu risinājumu. Tāpat, ņemot vērā, ka ETL pārejas noteikumu 109.punktā minētā valsts kompensācija sistēmas operatoram par mājsaimniecību lietotājiem piemēroto izmaksu par sistēmas pakalpojumiem samazinājumu ir izmaksājama 2024. un 2025.gadā, Klimata un enerģētikas ministrija radīs fiskāli neitrālu risinājumu attiecīgās valsts kompensācijas izmaksai 2025.gadā. Valsts kompensācijas izmaksai nepieciešamais finansējums 2025.gadā tiks nodrošināts Ekonomikas ministrijas budžeta ietvaros atbilstoši informatīvam ziņojumam "Kompleksi pasākumi obligātā iepirkuma komponentes problemātikas risināšanai un elektroenerģijas tirgus attīstībai".
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Izstrādātais tiesību akts tieši neskar sabiedrības intereses.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Būvniecības valsts kontroles birojs
  • Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Būvniecības valsts kontroles birojs
neietekmē
Neparedz jaunu procedūru vai informācijas apmaiņas izstrādi. Informācijas apmaiņa starp sistēmas operatoru un biroju tiks veikta kārtībā, kāda noteikta MK noteikumos Nr.635. Ņemot vērā maksimālo rēķinu apjomu, kas gada laikā tiks iensiegts birojā, birojs attiecīgo rēķinu izskatīšanu un apmaksu veiks resora esošā budžeta ietvaros.
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
neietekmē
ETL pārejas noteikumu 107.punkts noteic, ka regulators nosaka mājsaimniecību lietotājiem piemērotā sadales sistēmas tarifa fiksētās koponentes vērtību novirzes, tāpēc regulators jau sākotnēji būs izvērtējis sadales sistēmas operatora iesniegto tarifu projektu. Vienlaikus nesegtās ieņēmumu daļas noteikšanai regulatoram būs nepieciešams kopsakarā vērtēt gan tarifu projekta izvērtēšanas gaitā elektroenerģijas sadales sistēmas iesniegto informāciju (tajā skaitā informāciju par prognozēto sadalīto elektroenerģijas apjomu), gan informāciju, ko Regulators no elektroenerģijas sadales sistēmas operatora vēl tikai saņems kopā ar aprēķiniem par negūtajiem ieņēmumiem.
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
-

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi