Anotācija

25-TA-563: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta rīkojuma projekts sagatavots, pamatojoties uz Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma 8.pantu un Ministru kabineta 2024. gada 18. decembra rīkojumu Nr. 1109 (prot. Nr. 52 94. §) “Par Pasākumu plānu atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam” un ar to apstiprinātā “Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam” Nr.p.k. 6.9., no budžeta resora “74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” Izglītības un zinātnes ministrijai tiek piešķirts finansējums atbalstam neformālās izglītības pasākumu nodrošināšanai, t.sk. latviešu valodas apguvei, Ukrainas bērniem un jauniešiem (turpmāk - atbalsta programma).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Sniegt atbalstu neformālās izglītības pasākumu nodrošināšanai, t.sk. latviešu valodas apguvei, Ukrainas bērniem un jauniešiem. Lai pilnvērtīgi un veiksmīgi integrētos Latvijas izglītības sistēmā un kultūrvidē, Ukrainas bērniem un jauniešiem ir jāapgūst un jāpilnveido latviešu valodas prasmes un ikdienā jāpraktizē latviešu valoda. Lai mazinātu viņos kara notikumu izraisīto psihoemocionālo spriedzi, ir jāsniedz atbalsts psihoemocionālajai labizjūtai, ko iespējams sekmēt daudzveidīgās neformālās izglītības aktivitātēs gan vietējā, gan ukraiņu kopienā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pamatojoties uz “Pasākumu plāna atbalsta sniegšanai Ukrainas civiliedzīvotājiem Latvijas Republikā 2025. gadam” un atbilstoši likuma “Par valsts budžetu 2025. gadam un budžeta ietvaru 2025., 2026. un 2027. gadam” 68. pantu, Izglītības un zinātnes ministrija/Valsts izglītības attīstības aģentūra (turpmāk - VIAA), slēdzot sadarbības līgumus ar pašvaldībām, nodrošinās Ukrainas bērniem un jauniešiem atbalsta pasākumu īstenošanu, lai veicinātu Ukrainas bērnu veiksmīgu iekļaušanos Latvijas izglītības sistēmā un kultūrvidē, sniegtu iespējas un atbalstītu latviešu valodas apguvi, sekmētu viņu psihoemocionālo labbūtību un socializāciju, kā arī stiprinātu Ukrainas bērnu etnisko identitāti.
Valsts atbalsta sniegšanā iepriekš bija iesaistīts Valsts izglītības satura centrs (turpmāk - VISC), bet 2025.gadā būs iesaistīta VIAA, kas pamatojoties uz  Ministru kabineta 2024. gada 30. jūlija rīkojuma Nr. 635 “Par Valsts izglītības attīstības aģentūras pārveidošanu un Valsts izglītības satura centra un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras likvidāciju” 1.1. apakšpunktu un 2. punktu, ir VISC tiesību un saistību pārņēmēja.
Valsts atbalsts Ukrainas bērniem un jauniešiem tika sniegts jau 2023. un 2024. gadā, īstenojot atbalsta programmu “Neformālās izglītības pasākumi, t.sk. latviešu valodas apguve, Ukrainas bērniem un jauniešiem”. Pamatojoties uz Ministru kabineta 2024. gada 12. marta rīkojumu Nr.175 (prot. Nr. 11 9. §) “Par apropriācijas pārdali no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” programmas 17.00.00 "Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai””, lai nodrošinātu Ukrainas bērniem neformālās izglītības pasākumus, t.sk. latviešu valodas apguvi, tika paredzēts atbalsts 780 000 euro apmērā, vienam bērnam  paredzot 297 euro.
2024. gadā VISC noslēdza sadarbības līgumus ar 31 pašvaldību. Programmas īstenošanā neiesaistījās 12 novadu pašvaldības: Aizkraukles, Augšdaugavas, Ādažu, Dienvidkurzemes, Krāslavas, Līvānu, Ludzas, Madonas, Preiļu, Salaspils, Saulkrastu un Ventspils novada pašvaldība. Līdz 2024. gada beigām programmu īstenoja  25 pašvaldības, bet tajā neiesaistījās 18 pašvaldības, jo 12 pašvaldības nenoslēdza sadarbības līgumu un 6 pašvaldības (Cēsu, Ropažu, Siguldas, Talsu novadu pašvaldības, Valmieras valstspilsētas un Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība), lai gan noslēdza sadarbības līgumu, programmu tomēr neīstenoja un atgrieza piešķirto finansējumu. Pilnībā piešķirto finansējumu apguva septiņas pašvaldības: Daugavpils valstspilsētas, Rēzeknes valstspilsētas, Jēkabpils, Kuldīgas, Ķekavas, Ogres un Valkas novadu pašvaldības.
Atbalsta programmas īstenošanas gaitā pašvaldības sadarbībā ar pakalpojuma sniedzējiem veicināja Ukrainas bērnu un jauniešu integrēšanos Latvijas sabiedrībā, nodrošinot viņiem dalību daudzveidīgos kultūras un sporta notikumos, apmeklējot kultūras vietas un dabas objektus, darbojoties radošajās aktivitātēs un vienlaikus praktizējot un nostiprinot latviešu valodas lietošanas prasmes. Programmas īstenošanā galvenais akcents tika likts uz latviešu valodas apguvi: visvairāk ir realizētas valodas mācīšanas un mācīšanās nodarbības, apgūstot un pilnveidojot latviešu valodas prasmes (runāšana, klausīšanās, rakstīšana, lasīšana). Vairākums pašvaldību ir realizējušas radošas un integrētas valodas apguves nodarbības, vienlaikus iepazīstinot Ukrainas bērnus ar Latvijas dabu un kultūrtelpu, vietējo kopienu un tradīcijām. Tika organizēti saliedēšanās pasākumi gan pašu Ukrainas civiliedzīvotāju vidū, gan ar Latvijas sabiedrību lokāli, tādējādi veicinot psiholoģisko atbalstu. Programmā no jūnija līdz decembrim iesaistījās 796 Ukrainas bērni un jaunieši vecumā no 5 līdz 18 gadiem. Izlietotais finansējums: 197 253,17 euro jeb 25,28 % no piešķirtā finansējuma apjoma. Samērā nelielajai finansējuma apguvei ir vairāki iemesli: programmas īstenošana tika uzsākta tikai vasaras otrajā pusē - pēc nometņu sezonas, Ukrainas bērnu neviendabīgais izvietojums un mainība administratīvajā teritorijā un dažādas izglītības iestādēs, problēmas ar loģistiku un cilvēkresursu trūkums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Civilās aizsardzības pārvaldes datiem uz 2025. gada 20. janvāri, Latvijā reģistrēti 7665 Ukrainas bēgļu bērni vecumā no 5 līdz 18 gadiem. Plānotais atbalsts nepieciešams gan tiem Ukrainas pusaudžiem un jauniešiem, kuri mācās Latvijas izglītības sistēmā, gan tiem, kuri mācās attālināti Ukrainas izglītības iestādēs un kuru komunikācija ar vienaudžiem Latvijā ir ierobežota, gan arī tiem skolēniem, kuri vienlaikus mācās gan Latvijas, gan Ukrainas izglītības iestādēs un izjūt pārslodzi.
Risinājuma apraksts
Atbalsta programma vērsta uz sociālās ilgtspējības, integrācijas, saliedēšanas, ukraiņu kopienas labbūtības veicināšanu, pašvaldību iesaisti un sadarbību ar NVO, lai aptvertu pēc iespējas vairāk Ukrainas bērnu un jauniešu. Atbalsta programmu īsteno VIAA sadarbībā ar pašvaldībām, kuras piesaista pasākumu īstenotājus. Pasākumu īstenotāji var būt gan valsts un pašvaldības institūcijas un iestādes, gan nevalstiskās organizācijas, gan augstākās izglītības iestādes, gan valodu apmācību centri u.c.
Pašvaldība ir tiesīga noteikt kritērijus un nosacījumus pretendentiem neformālās izglītības pasākumu organizēšanai un piedāvājumu izvērtēšanai, lai nodrošinātu mērķa sasniegšanu un kvalitatīvu atbalsta programmas norisi. Finansējums tiks piešķirts uz sadarbības līguma pamata starp VIAA un pašvaldību. Pašvaldību ietvaros finansējums pasākumu īstenotājiem piešķirams caurspīdīgā, atklātā, nediskriminējošā un konkurenci nodrošinošā procesā.
Atbalsta programmas saturu veido dažādi neformālās izglītības pasākumi, kas ietver daudzveidīgas aktivitātes:
- latviešu valodas prasmju apgūšana un nostiprināšana gan valodas mācīšanas un mācīšanās nodarbībās, gan radošās un integrētās valodas apguves nodarbībās, gan Latvijas dabas un kultūrtelpas iepazīšanā, lai veiksmīgāk iekļautos vietējā kopienā un integrētos Latvijas izglītības sistēmā un sabiedrībā;
- ukraiņu valodas, tradīciju un kultūras vērtību saglabāšana un praktizēšana, lai mazinātu bērnu un jauniešu psihoemocionālo spriedzi, kā arī lai veidotu un uzturētu ukraiņu kopienu Latvijā.
Pasākumu īstenošanā var izmantot dažādas darbības formas, piemēram, valodas mācīšanās un/vai interešu izglītības nodarbība, radošā darbnīca, saliedēšanās pasākums, ekskursija, iešana dabā, āra aktivitātes, talka, muzeja, kultūras pasākuma apmeklējums, vienlaikus praktizējot latviešu valodu u.c.
Atbalsta programma tiek īstenota līdz 2025.gada 1.decembrim. Atbalsts plānots 2600 dalībniekiem jeb vienai trešdaļai no Latvijā reģistrētajiem Ukrainas civiliedzīvotājiem (no 5 līdz 18 gadu vecumam ieskaitot). 2025.gadā finansējuma aprēķins pašvaldībām tiek veidots, ņemot vērā atbalsta programmas īstenošanas gaitu un pieredzi 2024. gadā. Pašvaldības, kurās ir mazs Ukrainas civiliedzīvotāju skaits, norādīja, ka piešķirtais finansējums vienai trešdaļai no pašvaldībā reģistrētajiem bērniem ir bijis nepietiekams un tādējādi programmu īstenotāji nav bijuši finansiāli ieinteresēti piedalīties atbalsta programmā. Atsevišķas pašvaldības norādīja, ka Ukrainas civiliedzīvotāju blīvums atkarībā no viņu dzīvesvietas pašvaldībās ir atšķirīgs, tādējādi radušās loģistikas problēmas. Apzinoties minētās problēmas, lai pēc iespējas vairāk Ukrainas bērnu un jauniešu saņemtu neformālās izglītības atbalsta pasākumus, pašvaldībai tiek piemērots koeficients, par kritēriju ņemot tajā reģistrēto Ukrainas civiliedzīvotāju skaitu (vecumā no 5 līdz 18 gadiem):
pašvaldībās reģistrēto Ukrainas civiliedzīvotāju (vecumā no 5 līdz 18 gadiem) skaits - 41 un vairāk – koeficients  1;
pašvaldībās reģistrēto Ukrainas civiliedzīvotāju (vecumā no 5 līdz 18 gadiem) skaits – 31- 40 - koeficients 1,5;
pašvaldībās reģistrēto Ukrainas civiliedzīvotāju (vecumā no 5 līdz 18 gadiem) skaits - 21-30 – koeficients 2;
pašvaldībās reģistrēto Ukrainas civiliedzīvotāju (vecumā no 5 līdz 18 gadiem) skaits līdz 20 – koeficients 3.
Aprēķins tiek veidots tā, ka viena trešdaļa no pašvaldībā reģistrēto Ukrainas civiliedzīvotāju skaita vecumā no 5 līdz 18 gadiem tiek reizināta ar piemēroto koeficientu, iegūstot atbalstāmo bērnu skaitu un nosakot pašvaldībai piešķirto finansējumu atbalsta programmas īstenošanā. Tādējādi 16 pašvaldībās Ukrainas bērni un jaunieši iegūst lielāku atbalstu nekā sākotnēji tika plānots (1/3 no kopējā reģistrēto bērnu skaita pašvaldībā).
Finansējums tiek izlīdzināts, samazinot Rīgas valstspilsētas pašvaldībā plānoto programmā iesaistāmo dalībnieku skaitu, ņemot vērā, ka 2024.gadā tika apgūti tikai 11% no piešķirtā finansējuma.
Jāņem vērā, ka dati par pašvaldībā esošajiem Ukrainas bērniem var būt mainīgi. Ja pašvaldībā ir neliels Ukrainas bēgļu bērnu skaits, ir pieļaujama blakus esošo pašvaldību sadarbība, lai nodrošinātu nepieciešamo atbalstu.
Programmas īstenošanas laikā tiek atbalstītas 60 stundu aktivitātes vienam bērnam. Vienas stundas izmaksa 5 euro, tādējādi vienam bērnam var nodrošināt atbalstu 300 euro apmērā. Vienam bērnam paredzētajā atbalsta (300 euro) apmērā ir iekļautas arī izmaksas VIAA atbalsta programmas administrēšanai 1% apmērā un izmaksas pašvaldībām pasākumu administrēšanai 4%.
Aktivitātes var tikt organizētas gan visas pēc kārtas, gan sadalot tās visā programmas īstenošanas periodā, ņemot vērā pieprasījumu un piedāvājuma iespējas. Piemēram, dienā var būt gan 6 stundu, gan 2 stundu gara aktivitāte atkarībā no nodarbības mērķa, satura un formas.
No piešķirtā finansējuma var apmaksāt nodarbību vadītāju/pedagogu darba samaksu, mācību materiālus, ieejas biļetes, transporta izdevumus un citus izdevumus, kas saistīti ar  pasākumu īstenošanu. Ja viens bērns neizmanto visas 60 stundas, tad neizlietoto finansējumu var saņemt cits bērns, bet ne vairāk kā 80 stundas kopumā. Ja aktivitātēs piedalās arī Latvijas bērni, viņu dalību apmaksā vecāki (likumiskie pārstāvji) vai pašvaldība.
Ukrainas bērnu skaits (5-18 gadi) - ~7665. Ja pieņemam, ka atbalstu varētu saņemt trešdaļa no viņiem, t.i., 2600, un katram bērnam paredzētais atbalsts ir 300 euro gadā, tad kopējā summa ir: 2600 x 300 euro = 780 000 euro. Atbalsta programmas administrēšanai (līgumu slēgšana ar pašvaldībām, konsultēšana par programmas īstenošanu, informatīvu semināru organizēšana, programmas īstenošanas starpposma izvērtēšana, gala atskaišu apkopošana, programmas rezultātu izvērtēšana) VIAA tiek paredzēts 1% no kopējās programmas summas, t.i., 780 000 x 1% = 7 800 euro, kas paredzēti atlīdzībai grāmatveža pienākumu apmaksai un programmas koordinatoru un administratora pienākumu apmaksai (3 darbinieki ar vidējo atlīdzību 1315 euro x 20% piemaksa = 789 x 8 mēneši = 6 312 euro; 6312 euro x DDVSAOI = 7 801 euro).
Attiecīgi pašvaldībām pārskaitāmais finansējums ir 780 000 – 7800 = 772 200 euro.
Pašvaldībām neformālās izglītības pasākumu administrēšanai 4 % (772 200 x 4% = jeb 30 888  euro) no programmā apgūtā finansējuma paredzēts, lai segtu papildu administratīvās un organizatoriskās izmaksas pašvaldībā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
780 000
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
780 000
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-780 000
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
-780 000
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
780 000
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Projekts paredz no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai” Izglītības un zinātnes ministrijai tiek piešķirts finansējums atbalstam neformālās izglītības pasākumu nodrošināšanai, t.sk. latviešu valodas apguvei Ukrainas bērniem un jauniešiem (turpmāk - atbalsta programma).
Atbalsta programma tiek īstenota līdz 2025.gada 1.decembrim. Atbalsts plānots ~ 2600 dalībniekiem. Ņemot vērā katrā pašvaldībā dzīvojošo Ukrainas bērnu un jauniešu skaitu (no 5 līdz 18 gadu vecumam ieskaitot), finanšu aprēķins veidots tā, lai iesaistītu aptuveni vienu trešdaļu no viņiem. Lai nodrošinātu motivējošāku finansējuma pieejamību un veicinātu programmā iesaistīties pašvaldības ar mazāku Ukrainas civiliedzīvotāju (no 5 līdz 18 gadu vecumam ieskaitot) skaitu, finansējums tiek aprēķināts, pamatojoties uz kritērijiem un piemēroto koeficientu:
41 un vairāk bērnu - koeficients  1;
31- 40 bērnu  - koeficients 1,5;
21- 30 bērnu - koeficients 2;
līdz 20 bērniem - koeficients 3.
Aprēķins tiek veidots tā, ka viena trešdaļa no pašvaldībā reģistrēto Ukrainas civiliedzīvotāju skaita (vecumā no 5 līdz 18 gadiem) tiek reizināta ar piemēroto kritēriju, iegūstot kopējo pašvaldībai piešķiroto finansējumu atbalsta programmas īstenošanā. Atbalstāmo bērnu skaita palielināšana un piešķirtais finansējums tiek izlīdzināts, samazinot Rīgas valstspilsētas pašvaldībā plānoto programmā iesaistāmo dalībnieku skaitu.
Programmas īstenošanas laikā tiek atbalstītas 60 stundu aktivitātes vienam bērnam. Vienas stundas izmaksa 5 euro, tādējādi vienam bērnam var nodrošināt atbalstu 300 euro apmērā. Vienam bērnam paredzētajā atbalsta (300 euro) apmērā ir iekļautas arī izmaksas VIAA atbalsta programmas administrēšanai 1% apmērā un izmaksas pašvaldībām pasākumu administrēšanai 4%. Tādējādi reāli saņemtais atbalsts vienam bērnam ir 285 euro.
Aprēķins: bērnu skaits * atbalsta apmērs euro (2600 x 300 euro =  780 000 euro)
Atbalsta programmas administrēšanai (līgumu slēgšana ar pašvaldībām, konsultēšana par programmas īstenošanu, informatīvu semināru organizēšana, programmas īstenošanas starpposma izvērtēšana, gala atskaišu apkopošana, programmas rezultātu izvērtēšana) VIAA tiek paredzēts 1% no kopējās programmas summas  780 000 x 1% = 7 800 euro, kas paredzēti atlīdzībai  grāmatveža pienākumu apmaksai un programmas koordinatoru un administratora pienākumu apmaksai. (3 darbinieki  ar vidējo atlīdzību 1315 euro x 20% piemaksa  = 789 x 8 mēneši = 6 312 euro; 6312 euro x DDVSAOI = 7 801 euro)
Attiecīgi pašvaldībām pārskaitāmais finansējums ir 780 000 – 7800 = 772 200 euro.
Pašvaldībām neformālās izglītības pasākumu administrēšanai 4 % (772 200 x 4% = jeb 30 888  euro) no programmā apgūtā finansējuma paredzēta, lai segtu papildu administratīvās un organizatoriskās izmaksas pašvaldībā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai tiks rasti no valsts budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" programmas programmas 17.00.00 “Finansējums Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likumā noteikto pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Sabiedrības līdzdalība uz šo projektu neattiecas.

6.4. Cita informācija

2024. gada 18. decembrī VISC organizētajā atbalsta programmas īstenošanas izvērtēšanas sanāksmē pašvaldību programmas koordinatori pauda viedokli un minēja labās prakses piemērus attiecībā uz latviešu valodas apguves prioritāti un nepieciešamību, lai Ukrainas bērni iekļautos Latvijas izglītības sistēmā un sabiedrībā.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Valsts izglītības attīstības aģentūra
  • pašvaldības

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts izglītības attīstības aģentūra
neietekmē
pašvaldības
neietekmē
Kopā
0,00

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Vai ietekmē?
Izmaksas par vienību - euro
Vienību skaits
Atbilstības izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Valsts izglītības attīstības aģentūra
pašvaldības
Kopā
0,00

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Ukrainas bērniem un jauniešiem tiek nodrošināts atbalsts dalībai neformālās izglītības pasākumos un latviešu valodas prasmju apguvei.

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi