Anotācija (ex-ante)

23-TA-1109: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 28. februāra noteikumos Nr. 145 "Noteikumi par fitosanitāriem pasākumiem un to piemērošanas kārtību koksnes iepakojamam materiālam"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts sagatavots, lai Ministru kabineta 2012. gada 28. februāra noteikumos Nr. 145 "Noteikumi par fitosanitāriem pasākumiem un to piemērošanas kārtību koksnes iepakojamam materiālam" (turpmāk – noteikumi Nr. 145) precizētu prasību par zāģmateriālu uzkraušanu to termiskai apstrādei, kā arī formulu termiskās apstrādes ilguma aprēķināšanai atkarībā no uzkrauto zāģmateriālu biezuma.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2012. gada 28. februāra noteikumos Nr. 145 "Noteikumi par fitosanitāriem pasākumiem un to piemērošanas kārtību koksnes iepakojamam materiālam"" (turpmāk – noteikumu projekts) mērķis ir precizēt koksnes iepakojamā materiāla termiskās apstrādes procesa sertifikācijas procedūru.
 
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pašlaik ir spēkā  noteikumi Nr. 145, kuru 35.1. apakšpunkts noteikts, ka, uzkraujot termiskai apstrādei divas zāģmateriālu rindas starp starplikām, to kopējais biezums nedrīkst pārsniegt 30 milimetru, un 37.4. apakšpunktā noteikts, ka termiskās apstrādes ilguma aprēķina formula ir τHT = 30 + 6 x (B1+B2) x Ks. Lai to aprēķinātu, ir jāzina zāģmateriālu biezums, kuriem nepieciešams ilgāks termiskās apstrādes laiks gan pirmajā, gan otrajā rindā, kā arī koku sugu koeficients un termiskās apstrādes minimālais ilgums.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Pamatojoties uz SIA "Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūts" sniegto izvērtējumu, ir nepieciešams mainīt noteikumu Nr. 145 35.1. apakšpunktā noteiktās prasības par biezuma ierobežojumu 30 mm, uzkraujot termiskās apstrādes procesam divas kokmateriālu kārtas bez starplikām. Uzkraujot zāģmateriālus termiskai apstrādei, var palielināt kopējo uzkrauto rindu biezumu, nenosakot maksimālā biezuma ierobežojumu (30 milimetrus), attiecīgi palielinot termiskās apstrādes ilgumu, kas tiek aprēķināts pēc precizētas formulas. Prasība par maksimāli divu zāģmateriālu rindu uzkraušanu netiek mainīta.
Uzkraujot kopā divas zāģmateriālu rindas ar atšķirīgu biezumu, tiek rēķināts termiskās apstrādes ilgums pēc biezākās rindas biezuma, nevis pēc vidējā rādītāja, kā noteikts spēkā esošo noteikumu 37.4 apakšpunktā dotajā termiskās apstrādes ilguma aprēķina formulā.
 
Risinājuma apraksts
Noteikumu Nr. 145 35.1. apakšpunktā svītrojama prasība par divu uzkrauto zāģmateriālu rindu maksimālo kopējo biezumu, kas tagad ir 30 milimetri.
Noteikumu Nr. 145 37.4. apakšpunktā jāprecizē termiskās apstrādes ilguma aprēķina formula, t.i., τHT = 30 + 6 x 2 x B x Ks, kā arī formulas atšifrējums.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts attiecas uz personām, kas nodarbojas ar koksnes vai koksnes iepakojamā materiāla termisko apstrādi un marķē šādu koksni vai koksnes iepakojamo materiālu atbilstoši noteikumu Nr. 145 31. punktā minētajam standartam. Jaunās prasības samazinās termiskās apstrādes procesa energoefektivitāti un izmaksas, kā arī palielinās lietderīgo termiskās apstrādes kameras ietilpību.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts skar juridiskas personas, kas nodarbojas ar koksnes vai koksnes iepakojamā materiāla termisko apstrādi un marķē šādu koksni vai koksnes iepakojamo materiālu atbilstoši noteikumu Nr. 145 31. punktā minētajam standartam. Jaunās prasības samazinās termiskās apstrādes procesa energoefektivitāti un izmaksas, kā arī palielinās lietderīgo termiskās apstrādes kameras ietilpību, tā palielinot arī konkurētspēju ar Lietuvas un Igaunijas uzņēmumiem.

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projekts skar juridiskas personas, kas nodarbojas ar koksnes vai koksnes iepakojamā materiāla termisko apstrādi un marķē šādu koksni vai koksnes iepakojamo materiālu atbilstoši noteikumu Nr. 145 31. punktā minētajam standartam. Jaunās prasības samazinās termiskās apstrādes procesa energoefektivitāti un izmaksas, kā arī palielinās lietderīgo termiskās apstrādes kameras ietilpību.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
-

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Valsts augu aizsardzības dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Latvijas Kokmateriālu ražotāju un tirgotāju asociācija
Cits
SIA "Meža un koksnes produktu pētniecības un attīstības institūts"

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/d70a94aa-e815-4b00-a7cf-31f664dae43c

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

No sabiedrības pārstāvjiem iebildumi un priekšlikumi netika saņemti

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?
-

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi
Piekrītu
Paziņojums par sīkdatņu lietošanu
Lai nodrošinātu TAP portāla pieejamību, tā darbībai tiek izmantotas tikai obligātās tehniskās sīkdatnes. Esmu informēts par sīkdatņu izmantošanu un, turpinot darboties šajā vietnē, piekrītu to izmantošanai. Lasīt vairāk