Anotācija

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2025. gada 5. decembrī no 00:00 līdz 02:00 LVRTC veiks plānotus infrastruktūras darbus. Šajā laikā īslaicīgi var būt traucēti vai nepieejami eID un eParaksts pakalpojumi (tai skaitā eParaksts mobile).
24-TA-2309: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu nodošanu Aizkraukles novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42.panta pirmā daļa, 42.1 panta pirmā daļa, 43. pants, likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa, Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punkts, Aizkraukles novada domes 2024. gada 15. februāra lēmums Nr. 113 “Par valsts vietējā autoceļa V930 “Daudzevas rampas pievedceļš” un V929 “Daudzeva–Dimanti” pārņemšanu bez atlīdzības pašvaldības īpašumā” (prot. Nr. 2, 49. punkts) un Aizkraukles novada pašvaldības 2024. gada 9. jūlija vēstule Nr. 4.1/N/24/1607 “Par informācijas sniegšanu (V930)”.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Projekts sagatavots, lai atbilstoši Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma regulējumam saņemtu Ministru kabineta atļauju Satiksmes ministrijai nodot bez atlīdzības Aizkraukles novada pašvaldības īpašumā valstij piekrītošus nekustamos īpašumus (zemes vienības un inženierbūves (ceļus)), Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punktā noteiktās pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par valstij piekrītošo nekustamo īpašumu nodošanu Aizkraukles novada pašvaldības īpašumā” (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots pamatojoties uz Aizkraukles novada domes 2024. gada 15. februāra lēmumu Nr. 113 “Par valsts vietējā autoceļa V930 “Daudzevas rampas pievedceļš” un V929 “Daudzeva–Dimanti” pārņemšanu bez atlīdzības pašvaldības īpašumā” (prot. Nr. 2, 49. punkts), kā arī ņemot vērā Aizkraukles novada pašvaldības 2024. gada 9. jūlija vēstuli Nr. 4.1/N/24/1607 “Par informācijas sniegšanu (V930)”.
Rīkojuma projekts paredz Satiksmes ministrijai nodot bez atlīdzības Aizkraukles novada pašvaldības īpašumā valstij piekrītošo nekustamo īpašumu “V929” ar kadastra Nr. 3250 004 0397, Daudzeses pagastā, Aizkraukles novadā, kura sastāvā ietilpst zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 3250 004 0397 un uz tās izbūvētā kompleksā inženierbūve “Autoceļš V929 km 0,000–1,400” ar kadastra apzīmējumu 3250 004 0397 001 un nekustamo īpašumu “V930” ar kadastra Nr. 3250 004 0466, Daudzeses pagastā, Aizkraukles novadā, kura sastāvā ietilpst zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 3250 004 0466 un uz tās izbūvētā kompleksā inženierbūve “Autoceļš V930 km 0,000–1,600” ar kadastra apzīmējumu 3250 004 0466 001 (turpmāk – nekustamie īpašumi).
Nekustamie īpašumi nav ierakstīti zemesgrāmatā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2010.gada 31.maija rīkojuma Nr.297 “Par zemes vienību piederību vai piekritību valstij un nostiprināšanu zemesgrāmatā uz valsts vārda attiecīgās ministrijas vai valsts akciju sabiedrības "Privatizācijas aģentūra" personā” 9.punktu (9. pielikuma kārtas numuri 2719. un 2723.) zemes vienības ir atzītas par valstij piekrītošām.
Likuma „Par autoceļiem” 4.panta pirmajā daļā noteikts, ka valsts autoceļi un to zemes, tai skaitā ceļu zemes nodalījuma joslas, ar visām šo autoceļu kompleksā ietilpstošajām būvēm ir Latvijas Republikas īpašums.
Nekustamie īpašumi atrodas Satiksmes ministrijas valdījumā.
Nekustamo īpašumu sastāvu veidojošie autoceļi: V929 “Daudzeva–Dimanti” 1,4 km  kopgarumā un V930 “Daudzevas rampas pievedceļš” 1,6 km kopgarumā, ir iekļauti Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumu Nr.1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem” 3.pielikumā “Vietējie autoceļi” ar kuriem ir noteikta to piederība valstij.
VSIA „Latvijas Valsts ceļi” ar 2024.gada 26.jūnija izziņu Nr.4.9/12000 un 2024.gada 30.jūlija izziņu Nr.4.9/14114 ir apliecinājusi, ka Ministru kabineta 2009.gada 29.septembra noteikumu Nr.1104 3.pielikuma “Vietējie autoceļi” sarakstā iekļautie minētie valstij piederošo autoceļu posmi atrodas Satiksmes ministrijas Valsts autoceļu fonda bilancē un saskaņā ar Deleģēšanas līgumu Nr. SM 2022/-58, noslēgtu 2022.gada 29.decembrī starp Satiksmes ministriju un VSIA „Latvijas Valsts ceļi”, ir nodoti VSIA „Latvijas Valsts ceļi” pārvaldījumā.
VSIA "Latvijas Valsts ceļi" 2024.gada 30.jūlija izziņā Nr.4.9/14114 ir norādījusi, ka uz Satiksmes ministrijai piekrītošā zemes īpašuma “V930”, Daudzeses pagasts, Aizkraukles novads, kadastra Nr. 3250 004 0466, sastāvā ietilpstošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 3250 004 0466, VAS “Latvijas dzelzceļš” lietojumā esošā “Stacija Daudzeva”, Daudzeses pagasts, Aizkraukles novads, kadastra Nr. 32500040331, sastāvā ietilpstošās zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 3250 004 0331 un citām personām piederošām zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 3250 004 0133 un 3250 004 0019, ir izbūvēta kompleksa inženierbūve ar kadastra apzīmējumu 3250 004 0466 001 (“Autoceļš V930 km 0,000-1,600”) - valsts vietējais autoceļš V930 “Daudzevas rampas pievedceļš” km 0,000-1,600.
Kompleksā inženierbūve “Autoceļš V930 km 0,000–1,600” (būves kadastra apzīmējums 3250 004 0466 001) ir daļa no teritoriālā zemes vienību kopuma (zemes vienību kadastra apzīmējumi 3250 004 0466, (īpašnieks – valsts Satiksmes ministrijas personā), 3250 004 0133 (īpašnieks – SIA “A.C.B.”), 3250 004 0331 (īpašnieks valsts – Satiksmes ministrijas personā, valdītājs VAS “Latvijas dzelzceļš”), 3250 004 0019 (īpašnieks – SIA “Tālava”), kas ir ģeogrāfiski saistītas, bet ar ierakstiem publiskajās datu bāzēs – atdalītas juridiski. Tās katra atsevišķi ir reģistrētas dažādu nekustamo īpašumu sastāvos, kam par pamatu kalpo nekustamo īpašumu izmantošanas veids, kas noteikts atbilstoši tos veidojošo zemes vienību saistībai ar ēkām (būvēm) un citu publiskas nozīmes infrastruktūru.
Nekustamais īpašums “Stacija Daudzeva” (nekustamā īpašuma kadastra Nr. 3250 004 0331) – Daudzeses pagastā, Aizkraukles novadā, ietilpst valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā, kas saskaņā ar Dzelzceļa likuma 15. panta pirmo daļu nav atsavināma. Zemes vienība ar kadastra apzīmējumu 3250 004 0331 attiecīgā daļā, uz kuras ir izvietota kompleksā inženierbūve “Autoceļš V930 km 0,000–1,600”, ir izmantojama pārbrauktuvju un to pieeju apkalpošanas pasākumiem.
Saskaņā ar likuma “Par autoceļiem” 2. pantu autoceļš ir kompleksa inženierbūve un tā kompleksā ietilpst zemes klātne, ceļa braucamā daļa, mākslīgās būves, ceļu inženierbūves un satiksmes organizācijas tehniskie līdzekļi. Autoceļš bez funkcionēšanai nepieciešamajiem autoceļa kompleksā ietilpstošajiem elementiem, īpaši zemes klātnes, nav izmantojams.
Saskaņā ar Dzelzceļa likuma 16.panta trešo daļu gadījumos, kad dzelzceļa zemes nodalījuma josla pārklājas ar cita veida zemes nodalījuma joslu vai aizsargjoslu, spēkā ir stingrākās prasības un lielākais minimālais platums. Visu veidu darbību šajās vietās saskaņo ieinteresētās institūcijas.  Savukārt, Aizsargjoslu likuma 35.panta piektā daļa nosaka, ja aizsargjoslas sakrīt vai krustojas, ar attiecīgo objektu ekspluatāciju un remontu saistītos darbus kopīgajos aizsargjoslu iecirkņos veic attiecīgo objektu īpašnieki vai valdītāji pēc savstarpējas vienošanās.
Ievērojot Ministru kabineta 1998. gada 6. oktobra noteikumus Nr. 392 “Dzelzceļu pārbrauktuvju un pāreju ierīkošanas, aprīkošanas, apkalpošanas un slēgšanas noteikumi”, starp VAS “Latvijas dzelzceļš” un VAS “Latvijas Valsts ceļi” (šobrīd VSIA “Latvijas Valsts ceļi”) 2013. gada 26. jūlijā tika noslēgta vienošanās Nr. 24/LVC par sadarbību dzelzceļu un autoceļu uzturēšanas robežām zemes nodalījuma joslu pārklāšanās vietās. Līdz ar to, mainoties kompleksās inženierbūves “Autoceļš V930 km 0,000–1,600” piederības faktam un Aizkraukles novada pašvaldībai pārņemot to savā īpašumā, ar minēto vienošanos noteikto pienākumu izpilde no VSIA “Latvijas Valsts ceļi” pāriet uz Aizkraukles novada pašvaldību. Attiecīgi, ja minēto nekustamo īpašumu īpašnieki konstatēs izmaiņas faktiskajos apstākļos, kas ietekmēs savstarpējās tiesiskās attiecības, puses būs tiesīgas vienoties un precizēt vai mainīt vienošanās noteikumus atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Attiecībā uz juridiskām personām piederošām zemes vienībām ar kadastra apzīmējumiem 3250 004 0133 un 3250 004 0019, mainoties kompleksās inženierbūves “Autoceļš V930 km 0,000–1,600” piederības faktam, Aizkraukles novada pašvaldībai varēs rīkoties atbilstoši Zemes pārvaldības likuma 8.panta septītajā daļā noteiktajam.
Ar 2024. gada 9. jūlija vēstuli Nr. 4.1/N/24/1607 “Par informācijas sniegšanu (V930)” Aizkraukles novada pašvaldība apliecina, ka ir informēta par to, ka kompleksā inženierbūve “Autoceļš V930 km 0,000–1,600” ar kadastra apzīmējumu 32500040466001 – valsts vietējais autoceļš V930 “Daudzevas rampas pievedceļš” 0,000.–1,600. km atrodas uz zemes vienībām ar kadastra apzīmējumu 3250 004 0466 (īpašnieks – valsts Satiksmes ministrijas personā), 3250 004 0133 (īpašnieks – SIA “A.C.B.”), 3250 004 0331 (īpašnieks valsts – Satiksmes ministrijas personā, valdītājs VAS “Latvijas dzelzceļš”), 3250 004 0019 (īpašnieks – SIA “Tālava”).
Atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2.punktam Aizkraukles novada pašvaldība 2024. gada 15. februārī ir pieņēmusi lēmumu Nr. 113 “Par valsts vietējā autoceļa V930 “Daudzevas rampas pievedceļš” un V929 “Daudzeva–Dimanti” pārņemšanu bez atlīdzības pašvaldības īpašumā” (prot. Nr. 2, 49. punkts) nekustamā īpašuma pārņemšanai, tā turpmāk nodrošinot autonomo funkciju realizāciju un izpildi – gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu, gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.
Saskaņā ar Nekustamā īpašuma valsts kadastra likuma 15.panta 3. un 4.punktu nekustamie īpašumi kopā ar to sastāvā esošiem iepriekš minēto valstij piederošo autoceļu posmiem ir reģistrēti Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā kā kadastra objekti.
Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punkts nosaka pašvaldībām pienākumu gādāt par administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību.
Nekustamos īpašumus paredzēts nodot Aizkraukles novada pašvaldības īpašumā, lai saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmo daļu  tos izmantotu pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai, kā arī tādu aktivitāšu īstenošanai, kas nav kvalificējamas kā saimnieciskas, jo ir saistītas ar vispārējas, publiski un bez maksas pieejamas infrastruktūras, t. i. autoceļu, attīstīšanu, līdz ar to  nekustamo īpašumu bezatlīdzības nodošana šādu aktivitāšu īstenošanai nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts un attiecīgi nav jāpiemēro komercdarbības atbalsta regulējuma nosacījumi.
Pamatojoties uz likuma “Par autoceļiem” 5. panta pirmo daļu, ceļu lietotājiem ir tiesības transportlīdzekļu satiksmei lietot visus autoceļus, uz kuriem neattiecas īpašs aizliegums, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus un Ministru kabineta noteikumus par autoceļu valsts aizsardzību, līdz ar to nododamos nekustamos īpašumus paredzēts izmantot publiskai lietošanai un tādas infrastruktūras attīstībai, kas paredzēta publiskai lietošanai.
Aizkraukles novada pašvaldība, pārņemot nekustamos īpašumus, varēs normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistīt līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas “Valsts autoceļa fonds” apakšprogrammas “Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām)”. Nekustamie īpašumi un uz tiem plānotā infrastruktūra būs pieejama ikvienam bez ierobežojuma un bez maksas, tādējādi saglabājot vispārējās publiskās infrastruktūras statusu. Izbeidzoties nepieciešamībai Aizkraukles novada pašvaldībai izmantot nekustamos īpašumus rīkojuma projektā minētās autonomās funkcijas izpildei, nekustamie īpašumi tiks atdoti Satiksmes ministrijai visā tā sastāvā kopā ar neatdalāmiem uzlabojumiem.
Ar rīkojuma projektu Aizkraukles novada pašvaldība tiek pilnvarota parakstīt nostiprinājuma lūgumu par nekustamo īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatā un īpašuma tiesību nostiprināšanu uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā, kā arī veikt citas nepieciešamās darbības attiecīgo nekustamo īpašumu ierakstīšanai zemesgrāmatā.
Nekustamie īpašumi ir ierakstāmi zemesgrāmata uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā vienlaikus ar Aizkraukles novada pašvaldības īpašuma tiesību nostiprināšanu.
Nostiprinot īpašuma tiesības zemesgrāmatā, ir ierakstāma atzīme par aizliegumu Aizkraukles novada pašvaldībai atsavināt nekustamos īpašumus un apgrūtināt tos ar hipotēku.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamie īpašumi ir nepieciešami Aizkraukles novada pašvaldībai Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2.punktā minētās autonomās funkcijas izpildes nodrošināšanai – gādāt par pašvaldības administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana un uzturēšana; parku, skvēru un zaļo zonu ierīkošana un uzturēšana; pretplūdu pasākumi; kapsētu un beigto dzīvnieku apbedīšanas vietu izveidošana un uzturēšana), kā arī noteikt teritoriju un būvju uzturēšanas prasības, ciktāl tas saistīts ar sabiedrības drošību, sanitārās tīrības uzturēšanu un pilsētvides ainavas saglabāšanu.
Risinājuma apraksts
Pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai un Eiropas Savienības finansējuma piesaistei ceļu un citas infrastruktūras sakārtošanai, darbavietu radīšanai un privāto investīciju piesaistei valstij Satiksmes ministrijas personā piekrītošie nekustamie īpašumi ir nododami pašvaldībai īpašumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. punktu, Aizkraukles novada pašvaldība rīcībā ar nekustamo īpašumu gādās par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu, veiksmīgāk un operatīvāk realizējot dažādu inženierkomunikāciju izbūves un uzturēšanas pasākumus un normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā piesaistot līdzekļus no valsts pamatbudžeta programmas “Valsts autoceļa fonds” apakšprogrammas “Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām), un rīkojuma izdošana ir vienīgais veids kā nodrošināt šā uzdevuma izpildi.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
Pašvaldībai izbūvējot jaunus objektus un tos labiekārtojot fizisko personu sadzīves ērtībām.
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Uzlabojot transporta infrastruktūru, pastarpināti tiek veicināta arī uzņēmējdarbība autopārvadājumu jomā.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā, pašvaldībai izbūvējot jaunus objektus un tos labiekārtojot fizisko personu sadzīves ērtībām.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā, pašvaldībai izbūvējot jaunus objektus un tos labiekārtojot fizisko personu sadzīves ērtībām.

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Izdevumus, kas saistīti ar nekustamo īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatā, segs Aizkraukles novada pašvaldība. Aizkraukles novada pašvaldībai, pārņemot īpašumā nekustamos īpašumus, finansējuma apmērs tiks noteikts saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 11. marta noteikumiem Nr. 173 „Valsts pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas kārtība”.

4.1.1. Ministru kabineta 2009. gada 29. septembra noteikumi Nr. 1104 “Noteikumi par valsts autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo autoceļu posmu sarakstiem”.

Pamatojums un apraksts
Nepieciešams precizēt norādes par rīkojuma projektā minētā nekustamā īpašuma piederību Aizkraukles novada pašvaldībai.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024.gada 15.oktobra noteikumu Nr.639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. 
Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnes sadaļā “Tiesību aktu projekti”.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, VSIA "Latvijas valsts ceļi" un Aizkraukles novada pašvaldība.

6.4. Cita informācija

Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Satiksmes ministrija
  • VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
  • Aizkraukles novada pašvaldība

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 2. un 3. punktu Aizkraukles novada pašvaldība ar nekustamo īpašumu pārņemšanu nodrošinās autonomo funkciju realizāciju un izpildi – gādāt par savas administratīvās teritorijas labiekārtošanu un sanitāro tīrību (ielu, ceļu un laukumu būvniecība, rekonstruēšana un uzturēšana; ielu, laukumu un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana) un citu publiskai lietošanai paredzēto teritoriju apgaismošana) un gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Skar transporta infrastruktūras attīstību.

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Tiks nodrošināta transporta infrastruktūras izbūves teritorijas sakārtošana.

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi