Anotācija

25-TA-369: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 327 "Veterināro zāļu ievešanas un izvešanas kārtība"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Tiesību akts / Ministru Prezidenta rezolūcija
Apraksts
1. Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu, kā arī prekursoru likumīgās aprites likuma (turpmāk – Narkotiku likums) 7.2 panta vienpadsmitā daļa (2025. gada 2. oktobrī Saeimā pieņemto Narkotiku likuma grozījumu redakcijā, reģ. Nr. 1015/Lp14), kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī.
2. Likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunkts (2024. gada 9. maijā Saeimā pieņemto grozījumu redakcijā), kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī.
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Lai samazinātu administratīvo slogu komersantiem, nepieciešams pilnveidot nosacījumus veterināro zāļu paralēlajā tirdzniecībā (iesniedzamo informāciju veterināro zāļu paralēlajai tirdzniecībai).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts sagatavots, lai precizētu
1) narkotisko un psihotropo zāļu importa un eksporta nosacījumus, nosakot tos muitas kontroles punktus, cauri kuriem atļauts importēt I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;
2) Pārtikas un veterinārajam dienestam sniedzamo informāciju pirms veterināro zāļu paralēlās tirdzniecības, mazinot komersantu administratīvo slogu paralēlajā tirdzniecībā.
Spēkā stāšanās termiņš
01.12.2025.
Pamatojums
Likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" pārejas noteikumu 9. punkts paredz, ka 2. pielikuma II nodaļas 6. punkta 3. apakšpunktā minētajai vielai "etorfīns" noteiktais izņēmums attiecībā uz lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām stājas spēkā 2025. gada 1. decembrī.
Grozījumi Narkotiku likumā par aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumiem attiecībā uz I saraksta vielām, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, stājas spēkā 2025. gada 1. decembrī.

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Latvijā kontrolējamo narkotisko un psihotropo vielu, kā arī prekursoru saraksti (turpmāk – I saraksts, II saraksts vai III saraksts) noteikti likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" 2. pielikumā. 

Ministru kabineta 2016. gada 31. maija noteikumos Nr. 327 "Veterināro zāļu ievešanas un izvešanas kārtība" (turpmāk – noteikumi Nr. 327) noteikti muitas kontroles punkti, cauri kuriem ir atļauts II un III sarakstā iekļauto vielu saturošu zāļu imports un eksports.
Attiecībā uz vielu "etorfīns" 2025. gada 1. decembrī stāsies spēkā izņēmums, pieļaujot tā lietošanu veterinārmedicīniskām manipulācijām (saskaņā ar likuma "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību" pārejas noteikumu 9. punktu).
Viela "etorfīns" ir iekļauta I sarakstā. Saskaņā ar Narkotiku likuma 5. pantu I saraksta vielu aprite, tostarp imports un eksports, ir aizliegta, ja vien narkotisko un psihotropo vielu un zāļu regulējumā nav noteikti citi izņēmumi. Tā kā izņēmums uz I saraksta vielu etorfīnu līdz šim nav bijis noteikts, nav noteikti arī šī saraksta vielu likumīgās aprites nosacījumi un kārtība.
Lai noteiktu aprites, kontroles un uzraudzības nosacījumus I saraksta vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām (turpmāk – I saraksta zāles), tostarp etorfīnam, 2025. gada 2. oktobrī Saeimā tika pieņemti Narkotiku likuma grozījumi, kas stāsies spēkā 2025. gada 1. decembrī. Ievērojot likumā doto pilnvarojumu, nepieciešams grozīt noteikumus Nr. 327, lai noteiktu tos muitas kontroles punktus, cauri kuriem ir atļauts I saraksta zāļu imports.

Lai I saraksta zāles varētu importēt, pirms tam ir jāsaņem Zāļu valsts aģentūras ikreizēja importa atļauja, turklāt personai, kas vēlas šīs zāles importēt, jābūt spēkā esošai speciālajai atļaujai (licencei) veterināro zāļu izplatīšanai vai ražošanai ar norādi, ka ir atļauts izplatīt vai ražot II sarakstā iekļautās vielas saturošas veterinārās zāles, un jābūt ietvertai to objektu sarakstā, kuriem atļauta darbība ar I saraksta zālēm.
Nosacījumi un kārtība, kādā veterināro zāļu lieltirgotavu, ražotāju vai importētāju iekļauj vai atsaka iekļaut to objektu sarakstā, kuriem atļauta darbība ar I saraksta zālēm, noteikta sagatavotajā noteikumu grozījumu projektā "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai"" (25-TA-372).

Vienlaikus grozījumi Narkotiku likumā konkretizē Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas, pārdalot veterinārās farmācijas jomas funkciju Pārtikas un veterinārajam dienestam pēc kompetences, t. i., paredzot, ka veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražotāju, importētāju un izplatītāju vairumtirdzniecībā uzraudzību un kontroli nodrošinās Pārtikas un veterinārais dienests.

2. Lai nodrošinātu plašāku veterināro zāļu pieejamību dzīvnieku ārstēšanai, veterināro zāļu lieltirgotājs var izplatīt veterinārās zāles paralēlajā tirdzniecībā. Veterināro zāļu paralēlā tirdzniecība attiecas uz veterinārajām zālēm, kurām citā dalībvalstī ir piešķirta tirdzniecības atļauja un kuras Latvijā ieved lieltirgotava, kas nav šo veterināro zāļu ražotāja, tirdzniecības atļaujas turētāja vai tā pilnvarota pārstāve. Paralēlā tirdzniecība ir atļauta, ja Pārtikas un veterinārais dienests ir pieņēmis lēmumu atļaut lieltirgotavai attiecīgo veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību Latvijā. Lai Pārtikas un veterinārais dienests varētu pieņemt iepriekšminēto lēmumu, lieltirgotavai jāiesniedz Pārtikas un veterinārajā dienestā iesniegums par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību. Iesniegumu  var iesniegt elektroniski, un Pārtikas un veterinārais dienests lēmumu par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību reģistrē elektroniski, neizsniedzot atsevišķu atļauju.
Noteikumu Nr. 327 VIII nodaļā ir noteikti paralēlās tirdzniecības atļaujas iegūšanas nosacījumi un kārtība, tostarp informācija un dokumenti, kas jāiesniedz Pārtikas un veterinārajam dienestā. Spēkā esošie noteikumi Nr. 327 paredz, ka veterināro zāļu lieltirgotājam, ikreiz pieprasot un pārreģistrējot atļauju, papildus iesniegumam jāiesniedz arī kopijas, bet, lai šo informāciju atkārtoti katru reizi sagatavotu un iesniegtu, komersantam tas rada nevajadzīgu administratīvo slogu, ja ņem vērā, ka Pārtikas un veterinārais dienests par šo dokumentu esamību var pārliecināties Savienības ražošanas un vairumtirdzniecības datubāzē vai kārtējās pārbaudes laikā veterināro zāļu lieltirgotavā.
Lai mazinātu administratīvo slogu komersantam, kā arī to dokumentu skaitu, kuri jāpievieno iesniegumam par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību, nepieciešams grozīt noteikumus Nr. 327.

3. Vienlaikus, pārskatot normatīvo regulējumu, konstatēts, ka tajā nepieciešami daži tehniski un redakcionāli precizējumi, lai nodrošinātu vienotu terminu lietojumu un atsauces uz aktuālajiem normatīvajiem aktiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. Lai izpildītu Narkotiku likuma 7.2 panta vienpadsmitajā daļā noteikto pilnvarojumu, noteikumu Nr. 327 izdošanas pamatojums jāpapildina ar Narkotiku likuma pantu, uz kura pamata iekļaujamas normas par muitas kontroles punktiem, cauri kuriem atļauts importēt I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kam paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
Risinājuma apraksts
1. Ar noteikumu projekta 1.1. apakšpunktu noteikumu Nr. 327 izdošanas pamatojums papildināts ar atsauci uz Narkotiku likuma 7.2 panta vienpadsmito daļu.
Problēmas apraksts
2. Noteikumu Nr. 327 1.2. apakšpunktā noteikts, ka cauri konkrētām noteikumos Nr. 327 noteiktām robežšķērsošanas vietām ir atļauts II un III saraksta vielas saturošu zāļu imports un eksports, bet nav noteikts, ka cauri šīm kontroles vietām būtu atļauts I saraksta zāļu imports. Tāpat 1.2. apakšpunktā tiek lietoti termini, kas nesaskan ar Narkotiku likumā lietotajiem.
Risinājuma apraksts
2. Noteikumu projekta 1.2. apakšpunktā precizēts noteikumu Nr. 327 1.2. apakšpunkts, nosakot, ka I saraksta zāļu imports atļauts cauri konkrētiem muitas kontroles punktiem. 
Vienlaikus ar noteikumu projekta 1.2. apakšpunktu vārdi "robežšķērsošanas vietas" aizstāti ar vārdiem "muitas kontroles punkti", lai salāgotu konkrēto tiesību aktu ar noteikto izdošanas pamatojumu un lietotajiem terminiem Narkotiku likumā, kā arī ar Muitas likumā. Tā kā noteikumu Nr. 327 normās ir atsauce uz noteikumiem veterināro zāļu jomā, kuros lietots termins "robežšķēršošanas vietas", tas tiek saglabāts turpmākajā tekstā, veidojot atsauci uz konkrēto terminu – "(turpmāk – robežšķērsošanas vietas)".
Problēmas apraksts
3. Ievērojot precizējumus noteikumu Nr. 327 1. punktā atbilstoši Narkotiku likuma 28. pantā un 7.2 panta vienpadsmitajā daļā noteiktajam pilnvarojumam, konstatēts, ka noteikumu Nr. 327 I nodaļa ir jāpapildina ar noteikumos lietojamā termina saīsinājumu attiecībā uz veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm, lai nodrošinātu terminu konsekvenci un vienotu piemērošanu.
Risinājuma apraksts
3. Noteikumu projekta 1.3. apakšpunktā tehniski precizēts noteikumu Nr. 327 3. punkts, lai, runājot par Latvijā kontrolējamo narkotisko vielu, psihotropo vielu un prekursoru sarakstiem, normatīvajā aktā tiktu lietots termina saīsinājums "veterinārās narkotiskās un psihotropās zāles".
Problēmas apraksts
4. Noteikumu Nr. 327 25.1. apakšpunktā noteikts, ka veterinārās narkotiskās un psihotropās zāles var importēt un eksportēt, ja ir saņemta speciālā atļauja (licence) zāļu vai veterināro zāļu ražošanai vai zāļu vai veterināro zāļu lieltirgotavas darbībai un tajā norādīts, ka ir atļauta darbība ar veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm. Savukārt noteikumu Nr. 327 25.2. apakšpunkts noteic, ka šīs speciālās atļaujas (licences) izsniedz Zāļu valsts aģentūra, un 33. punkts paredz Pārtikas un veterinārajam dienesta pienākumu par konstatētajiem pārkāpumiem veterināro narkotisko un psihotropo zāļu importēšanā nekavējoties informēt Veselības inspekciju.

Līdz šim Narkotiku likumā bija noteikts, ka Zāļu valsts aģentūra izsniedz speciālajās atļaujas (licences) arī veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai vairumtirdzniecībā. Tā kā Pārtikas un veterinārais dienests atbilstoši savai kompetencei ir iestāde Latvijā, kuras pārziņā ir veterināro zāļu uzraudzība un kura pieņem lēmumu par speciālās atļaujas (licences) un atbilstošo sertifikātu izsniegšanu veterināro zāļu ražošanas un importēšanas licencēšanas un sertificēšanas jomā, kā arī veterināro zāļu izplatīšanā, ar ko nodarbojas veterināro zāļu lieltirgotavas, Narkotiku likumā ir konkretizētas Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas, veterinārās farmācijas jomas funkcijas pārdalot Pārtikas un veterinārajam dienestam pēc kompetences, lai tā nodrošinātu veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražotāju, importētāju un izplatītāju vairumtirdzniecībā uzraudzību un kontroli atbilstoši Farmācijas likumā noteiktajam.
Ievērojot iepriekšminēto, nepieciešams precizēt noteikumu Nr. 327 25.1. un 25.2. apakšpunktu, kā arī 33. punktu.

Vienlaikus tiek izdarīti grozījumi arī Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai", lai precizētu speciālo atļauju (licenšu) veterinārfarmaceitiskajai darbībai izsniegšanas, apturēšanas, pārreģistrēšanas un anulēšanas nosacījumus un kārtību veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanā, ražošanā un importēšanā. Skaidri noteikts, ka zāļu vai veterināro zāļu lieltirgotavai, ražotājam vai importētājam, lai īstenotu darbības ar veterinārajām zālēm, tostarp veterinārajām narkotiskajām un psihotropajām zālēm, ir jāsaņem Pārtikas un veterinārā dienesta izsniegta speciālā atļauja (licence) veterināro zāļu izplatīšanai, ražošanai vai importēšanai. 
Risinājuma apraksts
4. Noteikumu projekta 1.4. un 1.5. apakšpunktā precizēts noteikumu Nr. 327 25.1. un 25.2. apakšpunkts, skaidri nosakot, ka speciālās atļaujas (licences) veterināro zāļu, tostarp veterināro narkotisko un psihotropo zāļu, importam izdod Pārtikas un veterinārais dienests un ka ikreizējo ievešanas atļauju nemainīgi izsniedz Zāļu valsts aģentūra saskaņā ar Narkotiku likuma 18. pantu par II un III saraksta zālēm un 7.2 panta piekto daļu par I saraksta zālēm.

Ievērojot funkciju pārdali un to, ka veterināro zāļu, tostarp narkotisko un psihotropo veterināro zāļu, uzraudzība ir Pārtikas un veterinārā dienesta kompetence, ar noteikumu projekta 1.6. apakšpunktu tiek svītrots noteikumu Nr. 327 33. punkts. Minētā norma vairs nav piemērojama, jo pēc kompetenču pārdales Pārtikas un veterinārais dienests pilnībā nodrošinās veterināro narkotisko un psihotropo zāļu aprites uzraudzību, tāpēc vairs nav attiecināms pienākums informēt Veselības inspekciju par konstatētajiem pārkāpumiem.
Problēmas apraksts
6. Pārskatot normatīvo regulējumu, konstatēts, ka noteikumu Nr. 327 39. un 40. punktā jāizdara redakcionāli precizējumi, lai nodrošinātu vienotus terminus un atsauces uz aktuālajiem tiesību aktiem.
Risinājuma apraksts
6. Ar noteikumu projekta 1.7. un 1.8. apakšpunktu precizēts noteikumu Nr. 327 39. un 40. punkts, tos salāgojot ar normām un terminiem Narkotiku likumā, kā arī veterināro zāļu aprites regulējošos normatīvajos aktos. Vienlaikus ar noteikumu projekta 1.7. apakšpunktu noteikumu Nr. 327 39. punkts papildināts ar atsauci uz Narkotiku likuma 7.2 panta piekto daļu, paredzot, ka par I saraksta zālēm komersantam ir jāsaņem atbilstoša Zāļu valsts aģentūras atļauja.
Problēmas apraksts
7. Noteikumu Nr. 327 44. punktā noteikts, kura informācija jānorāda, iesniedzot Pārtikas un veterinārajā dienestā iesniegumu par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību. Noteikumu Nr. 327 44.8. apakšpunktā minēti tie dokumenti un apliecinājumi, kas jāiesniedz Pārtikas un veterinārajam dienestam papildus iesniegumam par paralēlo tirdzniecību, tostarp licences un līgumi (kopijas) ar personām, kuras iesaistītas paralēlai tirdzniecībai paredzēto veterināro zāļu pārpakošanā, sērijas izlaidē, uzglabāšanā vai transportēšanā.
Atkārtota dokumentu kopiju iesniegšana līdz ar katru iesniegumu rada nesamērīgu administratīvo slogu komersantiem, tāpēc noteikumu Nr. 327 44.8. apakšpunktā jāsvītro prasība par šo dokumentu ikreizēju iesniegšanu.
Tāpat ir jāprecizē Pārtikas un veterinārā dienesta tīmekļvietnē pieejamā iesnieguma forma par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību, lai svītrotu prasību iesniegt iepriekšminētos dokumentus un to kopijas, kā arī nodrošinātu pilnvērtīgu no komersanta saņemamo informāciju.
Risinājuma apraksts
7. Noteikumu projekta 1.12. apakšpunktā precizēts noteikumu Nr. 327 44.8. apakšpunkts, svītrojot 44.8.5. apakšpunktu, kurā noteikts katru reizi iesnieguma pielikumā iesniegt licences un līgumus vai to kopijas ar personām, kas iesaistītas paralēlajai tirdzniecībai paredzēto veterināro zāļu pārpakošanā un sērijas izlaidē, uzglabāšanā un transportēšanā. Šī informācija vairākumā gadījumu Pārtikas un veterinārajam dienestam ir pieejama Savienības ražošanas un vairumtirdzniecības datubāzē, vai šos dokumentus vai to kopijas pēc nepieciešamības var pieprasīt komersantam uzrādīt, kad tiek veikta kārtējā pārbaude veterināro zāļu lieltirgotavā.
Pārtikas un veterinārais dienests attiecīgi varēs precizēt savā tīmekļvietnē pieejamo iesnieguma veidlapu, lai no komersanta tiktu saņemta pilnīgāka informāciju par veterināro zāļu piegādes vai izplatīšanas ķēdē iesaistītajām personām un to pienākumiem.
Informāciju un dokumentus ir tiesīga iesniegt atbildīgā amatpersona, kas, pamatojoties uz Farmācijas likumu un veterināro zāļu apriti reglamentējošajiem normatīvajiem aktiem, ir noteikta par konkrētā komersanta veterināro zāļu apriti atbildīgā amatpersona. Tai nav jābūt obligāti iesniedzēja pilnvarotai personai.

Savukārt noteikumu projekta 1.9., 1.10. un 1.11. apakšpunkts precizē un papildina noteikumu Nr. 327 44.2., 44.3. un 44.7.2. apakšpunktā norādīto iesniedzamo informāciju ar atsauci uz Eiropas Savienības veterināro zāļu ražošanas un vairumtirdzniecības datubāzi, lai komersantam iesniedzot iesniegumu par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību, dotu iespēju tajā norādīt atsauces numuru Eiropas Savienības veterināro zāļu ražošanas un vairumtirdzniecības datubāzē.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Nav alternatīvu risinājumu.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Apraksts
Veicināta veterināro zāļu pieejamība īpašos gadījumos dzīvnieku ārstēšanai.

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • veterināro zāļu ražotāji un importētāji
  • veterināro zāļu izplatītāji vairumtirdzniecībā (noteikumu Nr. 327 44.8.5. punkts)
Ietekmes apraksts
Mazināts administratīvais slogs, samazinot iesniedzamo dokumentu skaitu Pārtikas un veterinārā dienestā, kad jāiesniedz pieprasījums par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību.

Noteikumu projekts dod iespēju nodrošināt importu I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, tā veicinot šo zāļu pieejamību īpašos gadījumos dzīvnieku ārstēšanai.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
veterināro zāļu ražotāji un importētāji
neietekmē
Prasības nemainās
veterināro zāļu izplatītāji vairumtirdzniecībā (noteikumu Nr. 327 44.8.5. punkts)
samazinās
Vērtības nozīme:
10,60
eiro/h
1,00
stundas
15
veterināro zāļu lieltirgotavu iesniegumu skaits gadā paralēlās tirdzniecības atļaujas saņemšanai
1
reizes gadā
-159,00
Mazināts administratīvais slogs, samazinot iesniedzamo dokumentu skaitu Pārtikas un veterinārā dienestā, kad jāiesniedz pieprasījums par veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību. Stundas likmes aprēķinā izmantota oficiālajā statistikas portālā (https://stat.gov.lv/lv) pieejamā informācija par vidējo bruto darba samaksu valstī par pilnas slodzes darbu privātajā sektorā strādājošajiem uzņēmumiem 2025. gada 2. ceturksnī (1781 eiro) un pilna mēneša slodze stundās (168 h)
Kopā
-159,00

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Pārtikas un veterinārais dienests funkcijas pildīs, izmantojot piešķirtos finanšu līdzekļus. 
Vienlaikus ir sagatavoti un tiek virzīti šādi noteikumu projekti:
1) "Grozījumi Ministru kabineta 2008. gada 17. jūnija noteikumos Nr. 441 "Narkotisko un psihotropo vielu un zāļu iepirkšanas, saņemšanas, uzglabāšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtība zāļu un veterināro zāļu ražošanā, zāļu un veterināro zāļu lieltirgotavās un aptiekās"" (25-TA-370), nosakot saņemšanas, iepirkšanas, izplatīšanas, izsniegšanas, uzglabāšanas, uzskaites un iznīcināšanas kārtību un nosacījumus veterināro zāļu lieltirgotavās un ražošanā I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;

2) "Grozījumi Ministru kabineta 2021. gada 22. jūnija noteikumos Nr. 405 "Noteikumi par darbībām ar narkotiskajām un psihotropajām vielām un zālēm veterinārmedicīniskās prakses iestādēs""
(25-TA-371), nosakot prasības un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestādes iegūst tiesības darbībai ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām, kā arī nosacījumus un kārtību, kādā veterinārmedicīniskās prakses iestāde iegādājas, saņem, nodod lietošanā, uzglabā, uzskaita un iznīcina I sarakstā iekļautās vielas saturošas zāles, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām;

3) "Grozījumi Ministru kabineta 2011. gada 11. janvāra noteikumos Nr. 35 "Kārtība, kādā izsniedzamas, apturamas, pārreģistrējamas un anulējamas speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai"" (25-TA-372), nosakot prasības un kārtību, kādā izsniedz, aptur, pārreģistrē un anulē speciālās atļaujas (licences) veterinārfarmaceitiskajai darbībai attiecībā uz veterināro narkotisko un psihotropo zāļu izplatīšanu, ražošanu un importēšanu, kā arī nosacījumus iekļaušanai to objektu sarakstā, kam ir atļauta darbība ar I sarakstā iekļautās vielas saturošām zālēm, kurām paredzēts izņēmums – lietošanai veterinārmedicīniskām manipulācijām.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Pārtikas un veterinārais dienests, Zemkopības ministrija
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome", Biedrība Zemnieku saeima, Latvijas Veterinārārstu biedrība, biedrība "Latvijas veterināro zāļu lieltirgotavu asociācija", biedrība "VZVA Veterināro zāļu vairumtirgotāju apvienība"
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/public_participation/6f249cc6-98e1-4031-ba62-432d448d6507

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Noteikumu projekts tika nodots sabiedrības līdzdalībai TAP portālā no 2025. gada 10. līdz 24. septembrim. Par noteikumu projektu nav saņemti ne iebildumi, ne priekšlikumi.

Noteikumu projekts tika nosūtīts elektroniskai saskaņošanai biedrībām "Latvijas veterināro zāļu lieltirgotavu asociācija", "VZVA Veterināro zāļu vairumtirgotāju apvienība", "Lauksaimniecību organizāciju sadarbības padome", "Zemnieku saeima" un "Latvijas Veterinārārstu biedrība".
Biedrības "Latvijas veterināro zāļu lieltirgotavu asociācija", "VZVA Veterināro zāļu vairumtirgotāju apvienība", "Lauksaimniecību organizāciju sadarbības padome", "Zemnieku saeima" un "Latvijas Veterinārārstu biedrība" atbalsta noteikumu projekta tālāku virzību bez iebildumiem un priekšlikumiem.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Pārtikas un veterinārais dienests

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
Sabiedrības grupa
Palielinās/samazinās
Stundas samaksas likme - euro
Laika patēriņš uz vienību - stundās
Subjektu skaits
Cik bieži - reizes gadā
Administratīvās izmaksas - euro
Aprēķinu skaidrojums
Pārtikas un veterinārais dienests
samazinās
Vērtības nozīme:
8,87
eiro/h
0,50
laiks, kas tiek patērēts sniedzot informāciju
1
iestāžu skaits, kam jāsniedz informācija
1
reizes
-4,44
Aaprēķins par noteikumu Nr.327 33. punktu veikts, ka vienreizējas informācijas sniegšanas attēlojums, ņemot vērā, ka nav pieejami statistiskie dati par to cik bieži sniegta informācija par konstatētajiem pārkāpumiem veterināro narkotisko un psihotropo zāļu importēšanā. Dienesta inspektora atalgojuma stundas likme aprēķināta, ņemot vērā to, ka Pārtikas un veterinārā dienesta veterinārās jomas inspektors saņem atalgojumu atbilstoši valstī noteiktajai 9. mēnešalgu grupai. Tajā atbilstoši jaunajai atlīdzības skalai (bruto) minimālā atlīdzība paredzēta 1043 eiro, viduspunkts – 1490 eiro, bet maksimums – 1863 eiro. Aprēķinā izmantots vidējais atalgojums (1490 eiro) un pilna mēneša slodze stundās (168 h).
Kopā
-4,44

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Tiek mainītas Zāļu valsts aģentūras un Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas un uzdevumi, nodalot katras iestādes pamatuzdevumus pēc kompetences.
Zāļu valsts aģentūras funkcijas un uzdevumi tiek sašaurināti, turpretī Pārtikas un veterinārā dienesta funkcijas un uzdevumi paplašināti, nosakot pilnu atbildību par speciālo atļauju (licenču) izsniegšanu veterināro narkotisko un psihotropo zāļu ražošanai, importēšanai un izplatīšanai vairumtirdzniecībā un veterināro narkotisko un psihotropo zāļu aprites uzraudzību.
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

Tiks noteiktas skaidras prasības par narkotisko un psihotropo zāļu pārbaudēm uz robežas. 
Tiks nodrošināta pilnvērtīga informācijas saņemšana no komersantiem saistībā ar veterināro zāļu paralēlo tirdzniecību.
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi