24-TA-2263: Rīkojuma (grozījumu) projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījums Ministru kabineta 2023. gada 27. septembra rīkojumā Nr. 614 "Par valsts aģentūras "Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs" 2024. gada budžeta apstiprināšanu"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Kopš 2024.gada valsts aģentūras “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” (turpmāk – Aģentūra) mājas lapa tiek uzturēta vienotajā Valsts kancelejas tīmekļvietnes platformā. 2023. gada 27. aprīļa valsts sekretāru sanāksmē tika noteikts, ka valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas uzturēšanas izmaksas vienas iestādes vienai tīmekļvietnei ir 1 750 euro gadā. Lai nodrošinātu Aģentūras mājas lapas uzturēšanu vienotajā Valsts kancelejas tīmekļvietnes platformā 2024.gadā, Ministru kabineta 2023. gada 27. septembra rīkojuma Nr. 614 “Par valsts aģentūras “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” 2024. gada budžeta apstiprināšanu” (turpmāk – Rīkojums Nr. 614) izpildes ietvaros, ir nepieciešams precizēt Rīkojuma Nr.614 Pielikumā valsts aģentūras “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” ieņēmumu un izdevumu atšifrējums 2024.gadam iekļautos izdevumu klasifikācijas kodus.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Precizēt Rīkojuma Nr.614 Pielikumā iekļautos Aģentūras izdevumu klasifikācijas kodus, lai nodrošinātu Aģentūras mājas lapas uzturēšanu Vienotajā valsts kancelejas tīmekļvietnes platformā 2024.gadā.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Kopš 2018. gada 1. marta nacionālās akreditācijas institūcijas funkcijas, kas noteiktas likumā "Par atbilstības novērtēšanu", kā arī citos normatīvajos aktos pilda Aģentūra.
Aģentūra ir Ekonomikas ministra pārraudzībā esoša iestāde, kas pilda likuma “Par atbilstības novērtēšanu” 14. panta pirmajā daļā noteiktās nacionālās akreditācijas institūcijas funkcijas un tiek finansēta, ievērojot šī panta trešajā daļā noteikto kārtību, proti, no valsts budžeta līdzfinansējuma un pašu ieņēmumiem par sniegtajiem pakalpojumiem. Aģentūra savus pakalpojumus atbilstības novērtēšanas institūcijām sniedz saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 25. oktobra noteikumiem Nr. 666 ”Valsts aģentūras “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” maksas pakalpojumu cenrādis”.
Aģentūra ir Ekonomikas ministra pārraudzībā esoša iestāde, kas pilda likuma “Par atbilstības novērtēšanu” 14. panta pirmajā daļā noteiktās nacionālās akreditācijas institūcijas funkcijas un tiek finansēta, ievērojot šī panta trešajā daļā noteikto kārtību, proti, no valsts budžeta līdzfinansējuma un pašu ieņēmumiem par sniegtajiem pakalpojumiem. Aģentūra savus pakalpojumus atbilstības novērtēšanas institūcijām sniedz saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 25. oktobra noteikumiem Nr. 666 ”Valsts aģentūras “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” maksas pakalpojumu cenrādis”.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Aģentūras 2024. gada budžets tika apstiprināts ar Rīkojumu Nr. 614, ar kuru ir apstiprināti Aģentūras 2024. gada budžeta ieņēmumi 1 196 330 euro apmērā un izdevumi 1 196 330 euro apmērā atbilstoši šā rīkojuma pielikumam. Rīkojums Nr.614 cita starpā paredz, ka valsts budžeta transferts veido 24 560 euro. 2024.gadā valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotai platformai ir pievienojusies arī Aģentūra. 2023. gada 27. aprīļa valsts sekretāru sanāksmē tika noteikts, ka valsts un pašvaldību iestāžu tīmekļvietņu vienotās platformas uzturēšanas izmaksas vienas iestādes vienai tīmekļvietnei ir 1 750 euro gadā. Atbilstoši institucionālo sektoru klasifikācijai un Centrālas statistikas pārvaldes tīmekļa vietnē esošajam institucionālo vienību sarakstam Aģentūra ir budžeta nefinansētā iestāde. Lai nodrošinātu Aģentūras mājas lapas uzturēšanu vienotajā Valsts kancelejas tīmekļvietnes platformā 2024.gadā, Rīkojuma Nr. 614 izpildes ietvaros, ir nepieciešams precizēt izdevumu klasifikācijas kodus, jo izdevumi 1 750 euro apmērā pārcelti no koda 2000 “Preces un pakalpojumi” uz kodu 7812 “No valsts budžeta daļēji finansētu atvasinātu publisku personu un budžeta nefinansētu iestāžu uzturēšanas izdevumu transferti uz valsts budžetu (citai ministrijai, centrālajai valsts iestādei)”.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams veikt grozījumus Rīkojuma Nr.614 Pielikumā valsts aģentūras “Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs” ieņēmumu un izdevumu atšifrējums 2024.gadam attiecībā uz izdevumu klasifikācijas kodiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Tiesību akts nemaina esošo regulējumu, kā arī neparedz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas, bet skar budžeta apstiprināšanu institūcijai tās deleģēto funkciju veikšanai. Līdz ar to sabiedrības līdzdalība un komunikāciju aktivitātes nav attiecināma.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Ekonomikas ministrija
- Valsts aģentūra "Latvijas Nacionālais akreditācijas birojs"
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi