25-TA-852: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij piederošā nekustamā īpašuma "Selgas iela 1C" Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, nodošanu Tukuma novada pašvaldības īpašumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Publiskas personas mantas atsavināšanas likuma 42. panta pirmā daļa, 43. pants, likuma “Par autoceļiem” 4. panta pirmā daļa, Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. un 12. punkts, Tukuma novada domes 2023. gada 31. augusta lēmums Nr. TND/23/492 “Par nekustamā īpašuma Selgas ielā 1C, Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu pašvaldības īpašumā” (prot. Nr. 13, 16. §) un 2025. gada 30. janvāra lēmums Nr. TND/1-1.1/25/39 “Par nekustamā īpašuma Selgas ielā 1C, Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu” (prot. Nr. 1, 39. §).
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts, lai nodotu bez atlīdzības Tukuma novada pašvaldības īpašumā valstij Satiksmes ministrijas personā piederošu nekustamo īpašumu, kas nepieciešams pašvaldības autonomās funkcijas īstenošanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par valstij piederošā nekustamā īpašuma “Selgas iela 1C” Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā nodošanu Tukuma novada pašvaldības īpašumā” (turpmāk – rīkojuma projekts) sagatavots, pamatojoties uz Tukuma novada domes 2023. gada 31. augusta lēmumu Nr. TND/23/492 “Par nekustamā īpašuma Selgas ielā 1C, Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu pašvaldības īpašumā” (prot. Nr. 13, 16. §) un 2025. gada 30. janvāra lēmumu Nr. TND/1-1.1/25/39 “Par nekustamā īpašuma Selgas ielā 1C, Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu” (prot. Nr. 1, 39. §).
Rīkojuma projekts paredz Satiksmes ministrijai nodot bez atlīdzības Tukuma novada pašvaldības īpašumā valstij piederošo nekustamo īpašumu “Selgas iela 1C” Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā (kadastra Nr. 90660010659) – zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 90660010652 0,0295 ha platībā un uz tās izbūvēto komplekso inženierbūvi ar kadastra apzīmējumu 90660010652001 (“P128 km 12,4 stāvlaukums”) 263,0 m2 platībā.
Atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. un 12. punktam pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību, kā arī sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu. Nekustamais īpašums pašvaldībai ir nepieciešams ielas (laukuma) infrastruktūras uzturēšanai, lai nodrošinātu piekļuvi nekustamajiem īpašumiem un tirdzniecības kioska apmeklētāju automašīnu novietošanai.
Nekustamais īpašums “Selgas iela 1C” (kadastra Nr. 90660010659), kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 90660010652 0,0295 ha platībā un uz tās izbūvētā stāvlaukuma (būves kadastra apzīmējums 90660010652001) 263,0 m2 platībā, ir ierakstīts Zemgales rajona tiesas Lapmežciema pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000601389 uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Nekustamajam īpašumam ar kadastra Nr. 90660010659 ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
– atzīme – Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija 0,0295 ha;
– atzīme – nacionālā parka (Ķemeru nacionālais parks) neitrālās zonas teritorija 0,0295 ha;
– atzīme – zemes īpašniekam nepiederoša būve (90660010650003) 0,0003 ha; pamats: Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā 2019. gada 18. oktobrī reģistrēts apgrūtinājumu plāns.
Tukuma novada pašvaldība 2025. gada 30. janvāra lēmumā Nr. TND/1-1.1/25/39 “Par nekustamā īpašuma Selgas ielā 1C, Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu” norāda, ka ir informēta, ka uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 90660010652 atrodas zemes īpašniekam nepiederoša būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650002 (tirdzniecības kiosks, aizņem 57,1 m² lielu zemes platību, pieder fiziskai personai) un būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650003 (aizņem 3 m² lielu zemes platību), un tas nerada šķēršļus nekustamā īpašuma pārņemšanai Tukuma novada pašvaldības īpašumā.
Tukuma novada pašvaldība 2025. gada 6. jūnija izziņā Nr. TND/4-4.2.3/25/609 apstiprina, ka pieņemot valstij piederošo nekustamo īpašumu “Selgas iela 1C” Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pašvaldība viena mēneša laikā no pieņemšanas brīža slēgs zemes nomas līgumu ar esošo pašvaldībai nepiederošo būvju (būvju kadastra apzīmējumi 90660010650002; 90660010650003) īpašniekiem.
Kadastrālās informācijas sistēmā norādīts, ka uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 90660010652 atrodas būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650002 (tirdzniecības kiosks), kas nepieder zemes īpašniekam. Informācija ir uzskatāma par informatīvu raksturojošu rādītāju, kas atspoguļo faktisko situāciju dabā, bet nenozīmē, ka būve ir iekļauta īpašuma sastāvā. Kadastrālajā lietā zemes vienības sastāvā šī būve nav norādīta un tā nav nododamā īpašuma daļa.
Atbilstoši zemesgrāmatas ierakstam, uz zemes vienības atrodas arī būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650003, kas pieder trešajai personai. Būve daļēji atrodas uz nododamās zemes vienības, un tās esība uzrādīta zemesgrāmatā kā apgrūtinājums, kas radies, trešajai personai veicot būves kadastrālo uzmērīšanu un nostiprinot tiesības uz būvi. Būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650003 nav iekļauta nododamajā nekustamajā īpašumā, un tā nav saistīta ar zemes īpašumtiesībām. Kadastra informācijas sistēmā šī būve pie zemes vienības ir redzama tikai kā fiziski saistīts objekts, nevis kā īpašuma sastāvdaļa. Šāda situācija ir atbilstoša likumdošanā pieļautai praksei un neierobežo zemes vienības nodošanu pašvaldības īpašumā.
Tukuma novada pašvaldībai, izmantojot nekustamo īpašumu, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam. Saskaņā ar Nekustamo īpašumu valsts kadastra informācijas sistēmas datiem nekustamā īpašuma lietošanas mērķis ir zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā.
2025. gada 30. janvāra lēmumā Nr. TND/1-1.1/25/39 “Par nekustamā īpašuma Selgas ielā 1C, Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu” Tukuma novada pašvaldības dome norāda, ka nekustamais īpašums pašvaldībai ir nepieciešams ielas (laukuma) infrastruktūras uzturēšanai, lai nodrošinātu piekļuvi nekustamajiem īpašumiem un tirdzniecības kioska apmeklētāju automašīnu novietošanai.
Pamatojoties uz likuma “Par autoceļiem” 5. panta pirmo daļu, ceļu lietotājiem ir tiesības transportlīdzekļu satiksmei lietot visus autoceļus, uz kuriem neattiecas īpašs aizliegums, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus un Ministru kabineta noteikumus par autoceļu valsts aizsardzību. Ņemot vērā, ka nekustamo īpašumu paredzēts izmantot publiskai lietošanai un tādas infrastruktūras attīstībai, kas paredzēta publiskai lietošanai un Tukuma novada pašvaldība nekustamo īpašumu neizmantos saimnieciskās darbības veikšanai. Par nekustamā īpašuma (stāvlaukuma) izmantošanu netiks iekasēta maksa un to varēs izmantot ikviens iedzīvotājs. Līdz ar to šajā gadījumā nekustamā īpašuma nodošana pašvaldībai nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likumam un komercdarbības atbalsta nosacījumi nav piemērojami.
Tukuma novada pašvaldība, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, tiek pilnvarota:
– norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr Tukuma novada pašvaldība nodrošina šā rīkojuma 1. punktā minēto funkciju īstenošanu;
– ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku.
Rīkojuma projekta 3.2. apakšpunktā minēto aizliegumu – apgrūtināt nekustamo īpašumu ar hipotēku – nepiemēro, ja nekustamais īpašums tiek ieķīlāts valsts aizdevuma nodrošināšanai, lai saņemtu Eiropas Savienības fondu atbalstu.
Izbeidzoties nepieciešamībai Tukuma novada pašvaldībai izmantot nekustamos īpašumus rīkojuma projektā minētās autonomās funkcijas izpildei, nekustamais īpašums tiks atdots Satiksmes ministrijai visā tā sastāvā kopā ar neatdalāmiem uzlabojumiem.
Rīkojuma projekts paredz Satiksmes ministrijai nodot bez atlīdzības Tukuma novada pašvaldības īpašumā valstij piederošo nekustamo īpašumu “Selgas iela 1C” Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā (kadastra Nr. 90660010659) – zemes vienību ar kadastra apzīmējumu 90660010652 0,0295 ha platībā un uz tās izbūvēto komplekso inženierbūvi ar kadastra apzīmējumu 90660010652001 (“P128 km 12,4 stāvlaukums”) 263,0 m2 platībā.
Atbilstoši Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. un 12. punktam pašvaldības autonomā funkcija ir gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību, kā arī sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu. Nekustamais īpašums pašvaldībai ir nepieciešams ielas (laukuma) infrastruktūras uzturēšanai, lai nodrošinātu piekļuvi nekustamajiem īpašumiem un tirdzniecības kioska apmeklētāju automašīnu novietošanai.
Nekustamais īpašums “Selgas iela 1C” (kadastra Nr. 90660010659), kas sastāv no zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 90660010652 0,0295 ha platībā un uz tās izbūvētā stāvlaukuma (būves kadastra apzīmējums 90660010652001) 263,0 m2 platībā, ir ierakstīts Zemgales rajona tiesas Lapmežciema pagasta zemesgrāmatas nodalījumā Nr. 100000601389 uz valsts vārda Satiksmes ministrijas personā.
Nekustamajam īpašumam ar kadastra Nr. 90660010659 ir noteikti šādi apgrūtinājumi:
– atzīme – Baltijas jūras un Rīgas jūras līča ierobežotas saimnieciskās darbības joslas teritorija 0,0295 ha;
– atzīme – nacionālā parka (Ķemeru nacionālais parks) neitrālās zonas teritorija 0,0295 ha;
– atzīme – zemes īpašniekam nepiederoša būve (90660010650003) 0,0003 ha; pamats: Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā 2019. gada 18. oktobrī reģistrēts apgrūtinājumu plāns.
Tukuma novada pašvaldība 2025. gada 30. janvāra lēmumā Nr. TND/1-1.1/25/39 “Par nekustamā īpašuma Selgas ielā 1C, Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu” norāda, ka ir informēta, ka uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 90660010652 atrodas zemes īpašniekam nepiederoša būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650002 (tirdzniecības kiosks, aizņem 57,1 m² lielu zemes platību, pieder fiziskai personai) un būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650003 (aizņem 3 m² lielu zemes platību), un tas nerada šķēršļus nekustamā īpašuma pārņemšanai Tukuma novada pašvaldības īpašumā.
Tukuma novada pašvaldība 2025. gada 6. jūnija izziņā Nr. TND/4-4.2.3/25/609 apstiprina, ka pieņemot valstij piederošo nekustamo īpašumu “Selgas iela 1C” Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pašvaldība viena mēneša laikā no pieņemšanas brīža slēgs zemes nomas līgumu ar esošo pašvaldībai nepiederošo būvju (būvju kadastra apzīmējumi 90660010650002; 90660010650003) īpašniekiem.
Kadastrālās informācijas sistēmā norādīts, ka uz zemes vienības ar kadastra apzīmējumu 90660010652 atrodas būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650002 (tirdzniecības kiosks), kas nepieder zemes īpašniekam. Informācija ir uzskatāma par informatīvu raksturojošu rādītāju, kas atspoguļo faktisko situāciju dabā, bet nenozīmē, ka būve ir iekļauta īpašuma sastāvā. Kadastrālajā lietā zemes vienības sastāvā šī būve nav norādīta un tā nav nododamā īpašuma daļa.
Atbilstoši zemesgrāmatas ierakstam, uz zemes vienības atrodas arī būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650003, kas pieder trešajai personai. Būve daļēji atrodas uz nododamās zemes vienības, un tās esība uzrādīta zemesgrāmatā kā apgrūtinājums, kas radies, trešajai personai veicot būves kadastrālo uzmērīšanu un nostiprinot tiesības uz būvi. Būve ar kadastra apzīmējumu 90660010650003 nav iekļauta nododamajā nekustamajā īpašumā, un tā nav saistīta ar zemes īpašumtiesībām. Kadastra informācijas sistēmā šī būve pie zemes vienības ir redzama tikai kā fiziski saistīts objekts, nevis kā īpašuma sastāvdaļa. Šāda situācija ir atbilstoša likumdošanā pieļautai praksei un neierobežo zemes vienības nodošanu pašvaldības īpašumā.
Tukuma novada pašvaldībai, izmantojot nekustamo īpašumu, ir saistoša Aizsargjoslu likumā noteiktā kārtība atbilstoši aizsargjoslu veidam. Saskaņā ar Nekustamo īpašumu valsts kadastra informācijas sistēmas datiem nekustamā īpašuma lietošanas mērķis ir zeme dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā un ceļu zemes nodalījuma joslā.
2025. gada 30. janvāra lēmumā Nr. TND/1-1.1/25/39 “Par nekustamā īpašuma Selgas ielā 1C, Ragaciemā, Lapmežciema pagastā, Tukuma novadā, pārņemšanu” Tukuma novada pašvaldības dome norāda, ka nekustamais īpašums pašvaldībai ir nepieciešams ielas (laukuma) infrastruktūras uzturēšanai, lai nodrošinātu piekļuvi nekustamajiem īpašumiem un tirdzniecības kioska apmeklētāju automašīnu novietošanai.
Pamatojoties uz likuma “Par autoceļiem” 5. panta pirmo daļu, ceļu lietotājiem ir tiesības transportlīdzekļu satiksmei lietot visus autoceļus, uz kuriem neattiecas īpašs aizliegums, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus un Ministru kabineta noteikumus par autoceļu valsts aizsardzību. Ņemot vērā, ka nekustamo īpašumu paredzēts izmantot publiskai lietošanai un tādas infrastruktūras attīstībai, kas paredzēta publiskai lietošanai un Tukuma novada pašvaldība nekustamo īpašumu neizmantos saimnieciskās darbības veikšanai. Par nekustamā īpašuma (stāvlaukuma) izmantošanu netiks iekasēta maksa un to varēs izmantot ikviens iedzīvotājs. Līdz ar to šajā gadījumā nekustamā īpašuma nodošana pašvaldībai nekvalificējas kā komercdarbības atbalsts atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likumam un komercdarbības atbalsta nosacījumi nav piemērojami.
Tukuma novada pašvaldība, nostiprinot zemesgrāmatā īpašuma tiesības uz nekustamo īpašumu, tiek pilnvarota:
– norādīt, ka īpašuma tiesības nostiprinātas uz laiku, kamēr Tukuma novada pašvaldība nodrošina šā rīkojuma 1. punktā minēto funkciju īstenošanu;
– ierakstīt atzīmi par aizliegumu atsavināt nekustamo īpašumu un apgrūtināt to ar hipotēku.
Rīkojuma projekta 3.2. apakšpunktā minēto aizliegumu – apgrūtināt nekustamo īpašumu ar hipotēku – nepiemēro, ja nekustamais īpašums tiek ieķīlāts valsts aizdevuma nodrošināšanai, lai saņemtu Eiropas Savienības fondu atbalstu.
Izbeidzoties nepieciešamībai Tukuma novada pašvaldībai izmantot nekustamos īpašumus rīkojuma projektā minētās autonomās funkcijas izpildei, nekustamais īpašums tiks atdots Satiksmes ministrijai visā tā sastāvā kopā ar neatdalāmiem uzlabojumiem.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Nekustamais īpašums ir nepieciešams Tukuma novada pašvaldībai Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. un 12. punktā minētās autonomās funkcijas izpildes nodrošināšanai – gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību, kā arī sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu.
Risinājuma apraksts
Pašvaldības autonomo funkciju īstenošanai valstij Satiksmes ministrijas personā piederošais nekustamais īpašums ir nododams Tukuma novada pašvaldības īpašumā.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Jā
Apraksts
Pamatojoties uz Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. un 12. punktu, Tukuma novada pašvaldība rīcībā ar nekustamo īpašumu gādās par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību, kā arī sekmēs saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegs tai atbalstu, līdz ar to rīkojuma izdošana ir vienīgais veids kā nodrošināt šī uzdevuma izpildi.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
JāIetekmes apraksts
Iedzīvotāji. Nekustamais īpašums ir nepieciešams pašvaldības autonomās funkcijas izpildes nodrošināšanai.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.2.1. uz makroekonomisko vidi:
Nē2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:
Nē2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:
Jā
Ietekmes apraksts
Ietekme uz tautsaimniecību ir konstatējama vides sakārtošanas jomā.
2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:
Nē2.2.5. uz konkurenci:
Nē2.2.6. uz nodarbinātību:
Nē2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
Izdevumus, kas saistīti ar nekustamā īpašuma pārņemšanu pašvaldības īpašumā un īpašuma tiesību nostiprināšanu zemesgrāmatā, segs Tukuma novada pašvaldība.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2024. gada 15. oktobra noteikumu Nr. 639 “Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 4. punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama attīstības plānošanas dokumentu projektu, kā arī tiesību aktu projektu izstrādē un citās sabiedrībai nozīmīgās iniciatīvās un procesos, it īpaši reformu izstrādes un īstenošanas procesā un publiskā finansējuma plānošanā, nodrošinot sabiedrības pārstāvjiem iespējas iegūt informāciju un sniegt priekšlikumus par reformu vai publiskā finansējuma prioritātēm.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.
Ņemot vērā, ka rīkojuma projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, jo nav saistīts ar reformu izstrādi un tā īstenošanas procesu, vai publiskā finansējuma plānošanu, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota. Projekts un tā anotācija būs publiski pieejami Ministru kabineta tīmekļvietnē – sadaļā/Tiesību aktu projekti.
Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija un VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.
6.4. Cita informācija
Saskaņā ar Oficiālo publikāciju un tiesiskās informācijas likuma 2. panta pirmo daļu un 3. panta pirmo daļu tiesību aktus publicē oficiālajā izdevumā „Latvijas Vēstnesis”, tos publicējot elektroniski tīmekļa vietnē www.vestnesis.lv.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Satiksmes ministrija
- VSIA "Latvijas Valsts ceļi"
- Tukuma novada pašvaldība
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Nē
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Nē
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Nē
-
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Saskaņā ar Pašvaldību likuma 4. panta pirmās daļas 3. un 12. punktā minētās autonomās funkcijas izpildes nodrošināšanu – gādāt par pašvaldības īpašumā esošo ceļu būvniecību, uzturēšanu un pārvaldību, kā arī sekmēt saimniecisko darbību pašvaldības administratīvajā teritorijā un sniegt tai atbalstu.
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Tiks nodrošināta teritorijas sakārtošana.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
