Anotācija (ex-ante)

22-TA-2520: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Programmas "Iespējkapitāla ieguldījumi" īstenošanas noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.—2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19.panta 14.punktu un Attīstības finanšu institūcijas likuma 12.panta ceturto daļu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir sekmēt jaunu, inovatīvu, ar augstas izaugsmes un produktivitātes potenciālu saimnieciskās darbības veicēju izveidi un attīstību Latvijā, lai to nodrošinātu Noteikumu projekts paredz veidot jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondu, sākuma stadijas iespēju kapitāla fondu un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla fondu ieguldījumiem veikšanai kapitāla veidā komersantiem to saimnieciskās darbības izveidei, attīstībai un konkurētspējai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Iespēju kapitāla ieguldījumu fondu īstenošanas nepieciešamību pamato Tirgus nepilnību sākotnējais (ex-ante) novērtējums Eiropas Savienības fondu 2021.–2027.gada plānošanas perioda atbalstam finanšu instrumentu veidā (turpmāk – tirgus nepilnību analīze). Saskaņā ar tirgus nepilnību analīzi pieejamība komercbanku aizdevumiem inovatīviem saimnieciskās darbības uzsācējiem un strauji augošiem saimnieciskās darbības veicējiem  ir nepietiekama, ko nosaka šo segmentu neatbilstība komercbanku kredītpolitikai (nepietiekama darbības vēsture  (saimnieciskās darbības uzsācējiem), neto ieņēmumu plūsma, nodrošinājums, pašu kapitāls un  grūti prognozējams apgrozījuma pieaugums (strauji augošiem saimnieciskās darbības veicējiem)). 

Iespēju kapitāla nozares izaugsme Latvijā ir lēna, un agrīnās stadijas privāto riska kapitāla fondu attīstība nav pietiekoša, tādejādi inovatīviem saimnieciskās darbības uzsācējiem un strauji augošiem saimnieciskās darbības veicējiem pieejamība komercbanku aizdevumiem un alternatīviem finansēšanas avotiem, kā piemēram, agrīnās un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla investīcijām ir ierobežota (novērojama zema riska tolerance privātajiem investoriem, veicot iespēju kapitāla ieguldījumus Latvijas komersantos, jo īpaši to agrīnajā attīstības stadijā).
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Tirgus nepilnību analīze apstiprina, ka iespēju kapitāla nozares izaugsme Latvijā ir lēna, un agrīnās stadijas privāto riska kapitāla fondu attīstība nav pietiekoša, tādejādi inovatīviem saimnieciskās darbības uzsācējiem un strauji augošiem saimnieciskās darbības veicējiem pieejamība komercbanku aizdevumiem un alternatīviem finansēšanas avotiem ir ierobežota.
Risinājuma apraksts
Noteikumu projekts jaunzņēmumu iespēju kapitāla fondu, sākuma stadijas iespēju kapitāla fondu un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla fondu, lai nodrošinātu pieejamību iespēju kapitāla investīcijām saimnieciskās darbības veicējiem, tādejādi risinot tirgus nepilnību analīzē identificētās nepilnības finanšu pieejamībā, nodrošinot komercbanku finansējumam alternatīvus finanšu resursus, un vienlaikus veicinot iespēju kapitāla nozares attīstību.

Noteikumu projekts nosaka atbalsta jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondu, sākuma stadijas iespēju kapitāla fondu un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla ieguldījuma fondu darbību un ieguldījumu piešķiršanas nosacījumus saimnieciskās darbības veicējiem to attīstības un konkurētspējas veicināšanai.


Jaunuzņēmumu iespēju kapitāla ieguldījumu fondu, sākuma stadijas iespēju kapitāla ieguldījumu fondu un izaugsmes stadijas iespēju  kapitāla fondu īstenošana ir paredzēta Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 1.politikas mērķa “Konkurentspējīgāka un viedāka Eiropa, veicinot inovatīvas un viedas ekonomiskās pārmaiņas un reģionālo IKT savienojamību” 1.2.3. specifiskā atbalsta mērķa “Veicināt ilgtspējīgu izaugsmi, konkurētspēju un darba vietu radīšanu MVU, tostarp ar produktīvām investīcijām” 1.2.3.3. pasākuma "Iespēju kapitāla ieguldījumi" īstenošanas noteikumi” ietvaros, un šo fondu īstenošanai, tostarp finanšu starpnieku (fondu pārvaldnieku) vadības maksu segšanai, ir paredzēts Eiropas Savienības fondu un valsts budžeta finansējums kopsummā 93 000 000 euro apmērā (79 050 000 euro no 2021.-2027.gada plānošanas perioda fondu fonda resursiem, 13 950 000 euro no valsts budžeta līdzekļiem), tai skaitā jaunuzņēmumu kapitāla ieguldījumu fondam – 55 800 000 euro, sākuma iespēju kapitāla fondam – 12 400 000 euro un izaugsmes iespēju kapitāla fondam 24 800 000 euro. Minētais finansējums tiks ieguldīts finanšu starpnieku dibināto komandītsabiedrību pamatkapitālā un izmantots atbilstoši noteikumu projekta normām.

Jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondā, sākuma stadijas iespēju kapitāla fondā un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla fondā ir paredzēts atbalstīt kopumā 80 saimnieciskās darbības veicējus un piesaistīt privātās investīcijas 31,6  milj., euro apmērā. Lai sekmētu ieguldījumu veikšanu atbilstoši Noteikumu projektā noteiktajam mērķim un nodrošinātu produktivitātes kāpināšanu, noteikumu projekts paredz, ka sabiedrība “Altum”, vērtējot Finanšu starpnieku izstrādātās Ieguldījumu stratēģijas, piešķir lielāku prioritāti tām Ieguldījumu stratēģijām, kas paredz būtisku koncentrēšanos uz viedās specializācijas prioritāriem virzieniem, eksportspējīgiem uzņēmumiem un Latvijas eksporta apjomu palielināšanu, kā arī paredz atbalstīt ieguldījumus pētniecībā un attīstībā. Vienlaikus, lai nodrošinātu inovatīvas uzņēmējdarbības attīstību, kas ir priekšnosacījums konkurētspējas attīstībai Noteikumu projekts paredz, ka vismaz 50% no kapitāla fonda ieguldījumos atbalstīto saimnieciskās darbības veicēju veic ieguldījumus pētniecībā un attīstībā.

Noteikumu projekts paredz, ka šo noteikumu ietvaros izveidotos iespēju kapitāla fondus pārvaldīs sabiedrības “Altum” izvēlēti finanšu starpnieki, kuri jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondus pārvaldīs, pamatojoties uz komerciāliem principiem un ievērojot Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 14. un 15. apakšpunktā noteiktās prasības, savukārt sākuma stadijas un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla fondus, pamatojoties uz komerciāliem principiem un piemērojot labāko nozares praksi, tai skaitā, nozares labās prakses vadlīnijas, ko izstrādājusi  Eiropas Riska Iespēju kapitāla asociācija InvestEurope.

Turklāt ņemot vērā, ka sākuma iespēju kapitāla ieguldījumu fondu un izaugsmes iespējas  kapitāla ieguldījuma fondu pārvaldīs finanšu starpnieki, kuri atbilstoši Eiropas Komisijas Paziņojumā “Pamatnostādnes par valsts atbalstu, lai veicinātu riska finansējuma ieguldījumus” (2014/C 19/04) 2.1.1.sadaļā minētajam darbosies uz pari passu principiem. Ieguldījumu uzskata par līdzvērtīgu, ja publiskie un privātie ieguldītāji tos veikuši saskaņā ar vienādiem noteikumiem, ja abu kategoriju dalībnieki iesaistās vienlaicīgi un ja privātā ieguldītāja intervencei ir reāla ekonomiska nozīme. Līdz ar to atbilstoši Eiropas Komisijas Paziņojumā “Pamatnostādnes par valsts atbalstu, lai veicinātu riska finansējuma ieguldījumus” (2014/C 19/04) 2.1.1.sadaļā minētajam ieguldījumi nav uzskatāmi  par valsts atbalstu.
Minētais fondu salīdzinājums atspoguļots 1.tabulā:

1.tabula
  Jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondi
(kopā 3 fondi)
Iespēju kapitāla fondi
  Pirmssēklas ieguldījumi Sēklas ieguldījumi Sākuma stadijas iespēju kapitāla fonds
(1 fonds)
Izaugsmes stadijas iespēju kapitāla fonds
(1 fonds)
Pieejamais 55 800 000 euro, t.sk. valsts budžeta finansējums 8 370 000 euro. 12 400 000 euro t.sk.  valsts budžeta finansējums 1 500  860  000 24 800 000 euro, t.sk. valsts budžeta finansējums 3 000 720 000 euro
Privātais līdzfinansējums Vismaz 10% jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fonda līmenī >50% (>12,4 milj. EUR) >50% (>24,8 milj. EUR)
Regulējums Komisijas regulas 651/2106 22.pants Komisijas regulas 651/2106 21.pants Pari passu  
Maksimālais ieguldījumu apjoms Līdz 250 tūkst. EUR Līdz 1.5 milj. EUR Līdz 2 milj. EUR
 
Līdz 4 milj. EUR
 
Darbībnas termiņš 10 gadi (+1+1) (investīciju periods 5 gadi ar pagarināšanas iespēju +1 gads )
Ieņēmumu zaudējumu sadale Zaudējumu sadale – proporcionāli ieguldītajam
Ieņēmumu sadale – asimetriska
Vienādi nosacījumi ar privātajiem investoriem
 



Noteikumu projekts paredz, ka finanšu starpnieka piedāvājums ir noraidāms, ja atlases brīdī uz to ir attiecināms vismaz viens no šādiem nosacījumiem:
 
1.saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju tam ir nodokļu vai nodevu parādi, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;
2. tas nav uzskatāms par grūtībās nonākušu uzņēmumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 18. punktu;
3. tam ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ir pasludināts maksātnespējas process, vai tas ir saņēmis glābšanas atbalstu un nav atmaksājis aizdevumu vai atsaucis garantiju, vai tas ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to attiecas pārstrukturēšanas plāns.

Lai nodrošinātu Noteikumu projekta ietvaros paredzētā atbalsta pirmssēklas  un sēklas ieguldījumu veidā pieejamību saimnieciskās darbības veicējiem Altum slēgs komandītsabiedrību līgumus par finanšu instrumentam pieejamā publiskā finansējuma apmēru.

Sākuma stadijas iespēju kapitāla fondu un izaugsmes stadijas iespējas kapitāla fondu pārvaldē finanšu starpnieki izmantos labāko praksi, tostarp savā darbībā piemēros Eiropas privātā pašu kapitāla un iespēju kapitāla asociācijas “Invest Europe” izstrādātās vadlīnijas. Finanšu starpnieki jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondu, sākuma stadijas iespēju kapitāla fondu un izaugsmes stadijas iespēju  kapitāla fondu dibina kā jaunas komandītsabiedrības, kā arī nodrošina uzskaiti.

Jaunuzņēmumu iespēju kapitāla fondos ieguldījumi tiks sniegti  dzīvotspējīgu investīciju projektu realizēšanai, tostarp ievērojot Regulas Nr.651/2014 21.panta 14.punktu, proti, pieņemot lēmumu par attiecīgā ieguldījuma veikšanu, tiks vērtēts saimnieciskās darbības veicēja produkta / pakalpojuma raksturojums, noieta un rentabilitātes, un finansiālās atdeves potenciāls.  Lai nodrošinātu sākuma un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla fondu darbību saskaņā ar nozares praksi (būtiski fondu ilgtspējai) un neietekmētu finanšu starpnieku investīciju stratēģijas un lēmumu pieņemšanu,  Noteikumu projekts neparedz noteikt detalizētus kritērijus, saskaņā ar kādiem finanšu starpnieki veic saimnieciskās darbības veicēja projekta dzīvotspējas izvērtējumu.  

Saskaņā ar Regulas Nr.651/2014 21.panta 14.punkta d) apakšpunktu finanšu starpniekam ir jānodrošina arī attiecīgā ieguldījuma (pašu kapitāla un kvazikapitāla ieguldījumam) saimnieciskās darbības veicējā izejas stratēģijas izvērtējums pirms lēmuma pieņemšanas (tā piemēram, ieguldījumi, kas veikti pašu kapitāla vai kvazikapitāla veidā, var tikt realizēti, tos pārdodot saimnieciskās darbības veicēja dalībniekiem, stratēģiskajiem investoriem, citiem ieguldījumu fondiem, institucionālajiem investoriem vai akciju pircējiem publiskās emisijas ietvaros).

Apzinoties iespēju kapitāla fondu darbības specifiku un investīciju darījumu augstos riskus, Noteikumu projekts nosaka iespēju kapitāla nozares praksei un darījumu riskiem samērīgus peļņas un zaudējumu sadales principus, kuru piemērošana tiks detalizēti noteikta komandītsabiedrību līgumos. Vienlaikus Noteikumu projekts paredz, ka visus ieņēmumus, kas gūti no ieguldījumu realizēšanas, sadala starp fonda dalībniekiem proporcionāli to ieguldījumam attiecīgajā fondā.

Noteikumu projekts paredz, ka iespēju kapitāla fondos tiks piesaistīts arī privāto ieguldītāju līdzfinansējums, attiecīgi sēklasnaudas gadījumā Jaunuznēmumu iespēju kapitāla fondos privātās investīcijas vismaz 40 %, ja saimnieciskās darbības veicējs darbojies kādā tirgū ne ilgāk kā septiņus gadus kopš tā pirmās komerciālās pārdošanas darījuma un 60% ja saimnieciskās darbības veicējs darbojies kādā tirgū ilgāk nekā septiņus gadus kopš tā pirmās komerciālās pārdošanas darījuma. Savukārt sākuma iespēju un izaugsmes iespēju kapitāla fondos privātās investīcijas ir vismaz 50%  no ieguldījuma apmēra.  Dažāds līdzfinansējuma apmērs fondos ir noteikts, jo darījumu riski (attiecīgi iespējas piesaistīt privātos investorus) nav vienlīdzīgi. Turklāt Latvijā ir  nepietiekama privāto investoru riska tolerance, veicot investīcijas, jo īpaši saimnieciskās darbības veicējos to agrīnā attīstības stadijā.

Noteikumu projekts paredz, ka, lai sekmētu jaunu, inovatīvu, ar augstas izaugsmes un produktivitātes potenciālu saimnieciskās darbības veicēju izveidi ieguldījumi tiek veikti ekonomiski dzīvotspējīgos saimnieciskās darbības veicējos  Latvijas Republikas teritorijā. Par saimnieciskās pamata darbības vietu Latvijas Republikā šo noteikumu kontekstā jāuzskata šādi saimnieciskās darbības veicēji, kuriem izpildās vismaz divi no zemāk norādītajiem nosacījumiem: tas reģistrēts Latvijas Republikā, tā galvenais birojs vai lielāka daļa darbinieku atrodas Latvijā, kā arī kāda no uzņēmējdarbības aktivitātēm (pētniecība un attīstība, mārketings, pakalpojumu sniegšana, ražošana, prototipēšana vai testēšana, pārdošana u.c.) pamatā tiek īstenota Latvijā.

Noteikumos ir paredzēts, ka pieejamais vienas pirmssēklas naudas ieguldījuma apmērs nepārsniedz 250 000 euro, savukārt sēklas naudas ieguldījuma apmērs, tajā skaitā turpmāko sēklasnaudas ieguldījuma veidā, ir ne vairāk kā 1 500 000 euro apmērā. Ieguldījuma apmērs sākuma stadijas iespēju kapitāla fondā un izaugsmes stadijas iespēju kapitāla fondā katrā  nepārsniedz 15 % no kopējā attiecīgā fonda finansējuma. Vienlaikus Noteikumu projekts nosaka, ka seklas kapitāla investīcijās tiek sniegtas saimnieciskās darbības veicējiem, kas ir saņēmuši pirmssēklas naudas ieguldījumu viena finanšu starpnieka pārvaldīto fondu ietvaros vai, kas ir saņēmuši pirmssēklas naudas ieguldījumu no citiem sabiedrības Altum kapitalizētajiem fondiem. 

Noteikumu projekts paredz, ka atbalsts netiek sniegts saimnieciskās darbības veicējiem, kuriem uz lēmuma pieņemšanas brīdi:

1. saskaņā ar Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē pieejamo informāciju, ir nodokļu vai nodevu parādi, tai skaitā valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu parādi, kas kopsummā pārsniedz 150 euro;

2. nav uzskatāms par grūtībās nonākušu uzņēmumu saskaņā ar Komisijas regulas Nr.  651/2014 2. panta 18. punktu;

3. ir ierosināta tiesiskās aizsardzības procesa lieta, tiek īstenots tiesiskās aizsardzības process vai ir pasludināts maksātnespējas process, vai tas ir saņēmis glābšanas atbalstu un nav atmaksājis aizdevumu vai atsaucis garantiju, vai tas ir saņēmis pārstrukturēšanas atbalstu un uz to attiecas pārstrukturēšanas plāns;


Atbalsts netiek sniegts arī tādiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuri darbojas Noteikumu projekta IV.sadaļā minētajās neatbalstāmās nozarēs atbilstoši Komisijas regulas Nr. 651/2014 un Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 30. jūnija Regulas (ES) Nr. 2021/1058 prasībām, kā arī darbojas tādās nozarēs, kā alkoholisko dzērienu tirdzniecība, azartspēles un derības, ieroču un munīcijas tirdzniecība un darbības ar nekustamo īpašumu.

Ar mērķi nodrošināt iespēju kapitāla nozares praksei atbilstošus fondu darbības nosacījumus (tostarp neierobežot termiņu turpmāko investīciju veikšanai portfelī esošajos saimnieciskās darbības veicējos), un izvērtējot publiskā finansējuma piešķīrumu fondos, Noteikumu projekts nosaka jaunuzņēmuma iespēju kapitāla fonda, sākuma stadijas iespēju kapitāla fonda un izaugsmes stadijas iespējas  kapitāla fonda darbības termiņu atbilstoši iespēju kapitāla nozares praksei (tipiski līdz 10 gadiem ar saprātīgu pagarināšanas iespēju ieguldījumu labākās vērtības sasniegšanai – atbilstoši nozares praksei par 2 gadiem. Specifiski fondu darbības termiņi tiek noteikti līgumos ar finanšu starpniekiem).

Ar mērķi ievērot Attīstības finanšu institūcijas likuma 5.panta otrās daļas 1.punktā un 12.panta trešajā un ceturtajā daļā noteikto sabiedrība Altum izvērtēs jaunuzņēmumu iespēju  kapitāla fonda, sākuma stadijas iespēju kapitāla fonda un izaugsmes stadijas  kapitāla fonda riskus un sagaidāmos zaudējumus, par kuriem tiks informēta sabiedrības Altum padome pirms noteikumu projekta apstiprināšanas Ministru kabinetā.


Vadības izmaksas sabiedrībai Altum par minēto finanšu instrumentu ieviešanu un administrēšanu nepārsniedz 10 % gadā no sabiedrības Altum kapitāla, kas paredzēts šajos noteikumos minēto finanšu instrumentu, operacionālo risku un citu risku segšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Atbalsta programma tiek izstrādātā pamatojoties uz tirgus nepilnību analīzi, kurā ir izvērtēta esošā situācija riska kapitāla pieejamībā un sniegtas rekomendācijas šo nepilnību novēršanai.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
-

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
Ietekmes apraksts
Regulējums ietekmēs saimnieciskās darbības veicējus, kuri darbojas viedās specializācijas jomās un vēlas attīstīt saimniecisko darbību izmantojot riska kapitāla finansējumu

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
Atbalsta risinājums sniegs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, jo ļaus attīstīties riska kapitāla jomai, sniedzot tiešu atbalstu jauniem, inovatīviem saimnieciskās darbības veicējiem.

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Atbalsta risinājums sniegs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, jo ļaus attīstīties riska kapitāla jomai, sniedzot tiešu atbalstu jauniem, inovatīviem saimnieciskās darbības veicējiem

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
0
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
93 000 000
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
93 000 000
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
0
0
-93 000 000
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-93 000 000
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
93 000 000
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Atbalsta programmai kopējais plānotais finansējums ir 93 000 000 euro, t.sk. ERAF finansējums ir 79 050 000 euro un valsts budžets 13 950 000 euro.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0651
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2014. gada 17. jūnijs, Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, KOMISIJAS REGULA (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32014R0480
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Deleģētā regula (ES) Nr. 480/2014 ( 2014. gada 3. marts ), ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1058
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1058 (2021. gada 24. jūnijs) par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
2014. gada 17. jūnijs, Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, KOMISIJAS REGULA (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas 651/2014 I pielikums
Noteikumu projekta 2.1. un 30.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas 651/2014 21. panta 14. un 15.apakšpunkts
Noteikumu projekta 2.5. un 15.1.  apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas 651/2014 21. panta 6.punkts
Noteikumu projekta 2.8. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas 651/2014 21. panta 10.punkta a) apakšpunkts
Noteikumu projekta 6.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas 651/2014  21.panta 14.punkta “b” apakšpunkts
Noteikumu projekta 10.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 18. punkts
Noteikumu projekta 11.2. un 22.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 14. punkts
Noteikumu projekta 19.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. pielikuma 3. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 20.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijasregulas Nr. 651/2014 1. panta 2. punkta "c" un "d" apakšpunkts
Noteikumu projekta 26.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkta "b", "c" un "d" apakšpunkts
Noteikumu projekta 26.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 1. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 28.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 3. punkta "c" apakšpunkts
Noteikumu projekta 29.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 30.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 74. punkts
Noteikumu projekta 31. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 35. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pants
Noteikumu projekta 36. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 I pielikuma 3. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 74. punkts vai 2. panta 66. punkts
Noteikumu projekta 41. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 2. panta 75. punkts
Noteikumu projekta 43.1. un 43.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. pants
Noteikumu projekta 52. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pants
Noteikumu projekta 53. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 54. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 22. panta 4. punkts
Noteikumu projekta 55. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. pants
Noteikumu projekta 56. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 21. panta 9. punkts
Noteikumu projekta 56. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 651/2014 9. panta 1., 2. un 4. punkts
Noteikumu projekta 62.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Komisijas Deleģētā regula (ES) Nr. 480/2014 ( 2014. gada 3. marts ), ar kuru papildina Eiropas Parlamenta un Padomes Regulu (ES) Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regula Nr. 480/2014), 13. panta 1. un 3. punkts
Noteikumu projekta 9.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Komisijas regulas Nr. 2021/1060 X. pielikuma 1. punkts
Noteikumu projekta 12.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Komisijas regulas Nr. 2021/1060 58.panta 2.punkts
Noteikumu projekta 21.punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1058 (2021. gada 24. jūnijs) par Eiropas Reģionālās attīstības fondu un Kohēzijas fondu
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Regulas (ES) Nr. 2021/1058 7.panta 1.punkts
Noteikumu 26.3. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas (ES) Nr. 2021/1058 panta 1.punkta “a”, “b”, “c”, “e”, “f”, “g” un “h” apakšpunkts
Noteikumu 27.1. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
n/a
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
n/a
Cita informācija
nav

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
-
Nevalstiskās organizācijas
-
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

2021.g. notikušas diskusijas ar nozaru pārstāvjiem un ir ņemti vērā sniegtie priekšlikumi

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

8.1.5. uz teritoriju attīstību

8.1.6. uz vidi

8.1.7. uz klimatneitralitāti

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

8.1.11. uz veselību

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

8.1.13. uz datu aizsardzību

8.1.14. uz diasporu

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi