Anotācija

25-TA-1558: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2025. gada 11. februāra noteikumos Nr. 98 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.1.pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" ceturtās kārtas īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Tiesību akta projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2025. gada 11. februāra noteikumos Nr. 98 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju 4.3.5.1. pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" ceturtās kārtas īstenošanas noteikumi" (turpmāk – TA projekts) ir Labklājības ministrijas (turpmāk – LM) iniciatīva un izstrādāts saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
TA projekta mērķis ir palielināt 4.3.5.1. pasākuma “Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana” (turpmāk – 4.3.5.1. pasākums) ceturtās kārtas kopējo attiecināmo finansējumu un sasniedzamo Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam (turpmāk – Programma) iznākuma rādītāju.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai šobrīd ir noteikts kopējais attiecināmais finansējums 5 622 757 euro (tai skaitā ESF Plus finansējums – 4 779 343 euro un nacionālais līdzfinansējums – 843 414 euro, ko veido valsts un pašvaldību budžeta finansējums) un sasniedzamais Programmas iznākuma rādītājs – sociālās atstumtības riskam pakļautas personas, kuras ir saņēmušas sabiedrībā balstītus sociālos pakalpojumus – 660 personas.

2. MK noteikumu Nr.98 29.2. un 29.3. apakšpunktā noteikti finansējuma saņēmēja pienākumi attiecībā uz komunikācijas un vizuālās identitātes prasībām, kas noteiktas regulas 2021/1060[1] 47. un 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā.

3. MK noteikumu Nr. 98. 30.1.2. apakšpunkts paredz pienākumu 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas projektu vadībā iesaistītajam personālam un iepirkumu līgumu izpildītājiem parakstīt apliecinājumus par interešu konflikta neesību saskaņā ar  Eiropas Parlamenta un Padomes 2024. gada 23. septembra Regulas (ES, Euratom) 2024/2509 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam (pārstrādāta redakcija) (turpmāk – regula 2024/2509) 61. pantu un publisko iepirkumu regulējošiem normatīvajiem aktiem, kā arī pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem.

[1] Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regula (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
1. 2025. gada 6. maijā, noslēdzoties atklātai projektu iesniegumu iesniegšanai 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas ietvaros, KP VIS tika kopumā iesniegti 22 projektu iesniegumi par kopējo finansējuma apmēru 7 027 887 euro, kas indikatīvi par 1 405 130 euro pārsniedz šobrīd 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu (5 622 757 euro). Uzsākot 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas iesniegto projektu iesniegumu vērtēšanas procesu (uzsākts 2025. gada 7. maijā un paredzēts līdz 2025. gada 6. augustam), tika secināts, ka 21 no 22 iesniegtajiem projektu iesniegumiem atbilst 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas izvirzītajiem kvalitātes kritērijiem, bet ierobežotā finansējuma dēļ vismaz četri projekta iesniegumi šobrīd būtu noraidāmi finansējuma nepietiekamības dēļ.
Tāpat, ņemot vērā sociālās rehabilitācijas pakalpojumu aktualitāti un pieprasījumu pēc tiem gan bērnu ar funkcionāliem traucējumiem vecāku/likumisko pārstāvju vidū, gan pašvaldību un citu sociālo pakalpojumu sniedzēju vidū, LM jau 2025. gada sākumā sagatavoja un iesniedza Finanšu ministrijai kā ES fondu vadošai iestādei priekšlikumu Programmas grozījumiem Nr. 3, paredzot 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas ietvaros identificētā finansējuma atlikuma 8 500 000 euro apmērā pārdali uz 4.3.5.1. pasākuma ceturto kārtu. Tādējādi paredzēts nodrošināt daudz plašāku atbalstu 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas ietvaros sociālās rehabilitācijas pakalpojumu un īslaicīgās aprūpes jeb atelpas brīža pakalpojumu sniegšanai mērķa grupai – pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem, kurām ir noteikta I vai II invaliditātes grupa, bērniem ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenēs, kā arī šo personu vecākiem, aizbildņiem, audžuģimenēm vai neformālajiem aprūpētājiem (turpmāk –mērķa grupa), jau iepriekš pašvaldību vai sociālo pakalpojumu sniedzēju izveidotajā un funkcionējošā infrastruktūrā. Ar šo plānoto finansējuma pārdali tiktu nodrošināta vairāku 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas projektu iesniegumu atlašu (uzsaukumu) īstenošana gan 2025. gadā, gan arī 2026. un 2027. gadā.
Papildus tam, 2025. gada 28. aprīlī, noslēdzoties 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas projektu iesniegumu vērtēšanas procesam, kura ietvaros viens projekta iesniegums tika noraidīts un vēl viens projekta iesniedzējs atsauca savu projekta iesniegumu, 4.3.5.1. pasākuma otrās kārtas ietvaros tika identificēts lielāks kopējā attiecināmā finansējuma atlikums 10 177 514 euro apmērā kā plānots LM priekšlikumā Programmas grozījumiem Nr. 3.
Attiecīgi 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas visu šobrīd iesniegto 21 projektu iesniegumu apstiprināšanai un atkārtotu projektu iesniegumu uzsaukumu īstenošanai ir iespējams pārdalīt lielāku finansējuma apmēru, kas nodrošinās sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanu daudz lielākam mērķa grupas personu skaitam kā tas ir ieplānots LM priekšlikumā Programmas grozījumiem Nr. 3.

2. MK noteikumu Nr. 98 29.3. apakšpunktā minētais finansējuma saņēmēja pienākums savā tīmekļvietnē, ja tāda ir, un sociālajos tīklos ievietot informāciju par projekta īstenošanu un aktualizēt to, tiklīdz pieejama jaunāka informācija, tieši izriet no MK noteikumu Nr.98 29.2. apakšpunktā noteiktā pienākuma finansējuma saņēmējam nodrošināt komunikācijas un vizuālās identitātes prasības, kas noteiktas regulas 2021/1060 50. pantā un normatīvajos aktos, kas nosaka kārtību, kādā Eiropas Savienības fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027. gada plānošanas periodā. Proti, 29.3. apakšpunktam ir paskaidrojošs raksturs attiecībā uz 29.2. apakšpunktā finansējuma saņēmējam noteiktajām prasībām.

3. Regula Nr. 2024/2509 61. panta prasības ir tieši piemērojamas tādiem projektiem, kas saistīti ar Eiropas Savienības fondu atbalsta saņemšanu un vienlaikus kuros finansējuma saņēmējs atlases kārtībā Eiropas Savienības fondu dalībniekiem vai gala saņēmējiem sniedz finansiālu atbalstu (t.s. daudzpakāpju projekti). Savukārt publisko iepirkumu regulējums neprasa parakstīt interešu konflikta neesības apliecinājumu finansējuma saņēmējam, bet apliecinājumus paraksta regulējumā noteiktās ar konkrēto iepirkumu saistītās personas. Attiecīgi finansējuma saņēmējam nav obligāti izvirzāmas MK noteikumu Nr. 98 30.1.2. apakšpunktā minētās prasības.
Risinājuma apraksts
TA projekts paredz:
1. palielināt 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas kopējo attiecināmo finansējumu par  9 838 858 euro (tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējumu par 8 363 029 euro, un nacionālo līdzfinansējumu par 1 475 829 euro), nosakot, ka 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums ir 15 461 615 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 13 142 372 euro un nacionālais līdzfinansējums – 2 319 243 euro, ko veido valsts budžeta un pašvaldību finansējums. Vienlaikus tiek palielināta 4.3.5.1. pasākuma Programmas iznākuma rādītāja vērtība no 660 personām uz 1 813 personām, t.i., rādītāja vērtība tiek palielināta par 1 153 mērķa grupas personām. Ar 4.3.5.1. pasākuma palielināto finansējumu būs iespējams atbalstīt arī tos četrus projekta iesniegumus, kas citādi būtu noraidāmi finansējuma nepietiekamības dēļ šobrīd vērtēšanā esošajā projektu iesniegumu atlasē, gan īstenot jaunas projektu iesniegumu atlases 2025., 2026. un 2027. gadā;
2. papildināt MK noteikumu Nr.98 29.2. apakšpunktu (tehnisks precizējums) ar palīgteikumu, kas skaidro regulas 2021/1060 50. pantā finansējuma saņēmējam noteikto prasību izpildi attiecībā uz informācijas publicēšanu tā tīmekļvietnē. Vienlaikus tiek svītrots 29.3. apakšpunkts;
3. svītrot MK noteikumu Nr. 98 30.1.2. apakšpunktu, vairs neparedzot prasību vadībā iesaistītajam personālam un iepirkumu līgumu izpildītājiem parakstīt apliecinājumus par interešu konflikta neesību un pienākumu ziņot par konstatētajiem vai iespējamiem trūkumiem un pārkāpumiem.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

TA projektā paredzētās izmaiņas nav būtiskas regulas 2021/1060 65. panta izpratnē, jo neparedz izmaiņas, kas ietekmētu sākotnējo mērķu sasniegšanu. Tāpat TA projektam nav ietekmes uz īstenošanā esošiem 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas projektiem, jo vēl nav noslēgts neviens līgums vai vienošanās par projektu īstenošanu. TA projektam būs pozitīva ietekme uz šobrīd vērtēšanā esošiem projektiem, jo palielinātais finansējuma apmērs ļaus atbalstīt visus iesniegtos un apstiprinātos projektu iesniegumus, kā arī īstenot atkārtotu projektu iesniegumu atlasi nākotnē, tādējādi lielākam skaitam sociālo pakalpojumu sniedzēju skaitam būs iespēja saņemt atbalstu sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu sniegšanai mērķa grupas personām.

Pēc TA projekta spēkā stāšanās (indikatīvi 2025. gada jūlija beigās) sadarbības iestāde veiks grozījumus 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas atlases nolikumā, tajā paredzot palielināto 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas kopējā attiecināmā finansējuma apmēru. Pēc atlases nolikuma grozījumu veikšanas tiks organizēta projektu iesniegumu vērtēšanas komisijas sēde un līdz 2025. gada 6. augustam tiks pieņemti lēmumi par četru projektu iesniegumu (kuriem līdz finansējuma pārdalei pietrūkst finansējums) apstiprināšanu vai apstiprināšanu ar nosacījumu.
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • personas ar invaliditāti
  • pilngadīgas personas ar garīga rakstura traucējumiem, kurām ir noteikta I vai II invaliditātes grupa;
  • bērni ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir noteikta invaliditāte un kuri dzīvo ģimenēs
  • šo personu vecāki, aizbildņi, audžuģimenes vai neformālie aprūpētāji
Ietekmes apraksts
Sociālās rehabilitācijas un īslaicīgās sociālās aprūpes pakalpojumus varēs saņemt daudz lielāks 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas mērķa grupas personu skaits.
Juridiskās personas
  • Pašvaldības vai to izveidoti sociālo pakalpojumu sniedzēji
  • Citi sociālo pakalpojumu sniedzēji
Ietekmes apraksts
Pašvaldības (vai to izveidoti sociālo pakalpojumu sniedzēji) un citi sociālo pakalpojumu sniedzēji kā 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas finansējuma saņēmēji, kuriem tiks nodrošinātas lielākas iespējas saņemt finansējumu mērķa grupas atbalstam atkārtotās projektu iesniegumu atlasēs.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām

Vai projekts skar šo jomu?

2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2025
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2026
2027
2028
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
1 314 237
0
2 628 474
0
3 942 712
2 628 475
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
1 314 237
0
2 628 474
0
3 942 712
2 628 475
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
1 546 162
0
3 092 323
0
4 638 484
3 092 323
2.1. valsts pamatbudžets
0
1 430 199
0
2 860 399
0
4 290 598
2 860 399
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
115 963
0
231 924
0
347 886
231 924
3. Finansiālā ietekme
0
-231 925
0
-463 849
0
-695 772
-463 848
3.1. valsts pamatbudžets
0
-115 962
0
-231 925
0
-347 886
-231 924
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
-115 963
0
-231 924
0
-347 886
-231 924
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-231 925
-463 849
-695 772
-463 848
5.1. valsts pamatbudžets
-115 962
-231 925
-347 886
-231 924
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
-115 963
-231 924
-347 886
-231 924
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Pirms finansējuma pārdales (šobrīd) 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums ir 5 622 757 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 4 779 343 euro un nacionālais līdzfinansējums – 843 414 euro, ko veido valsts un pašvaldību budžeta finansējums.

Pēc finansējuma pārdales 4.3.5.1. pasākuma ceturtajai kārtai pieejamais maksimālais kopējais attiecināmais finansējums būs 15 461 615 euro, tai skaitā ESF Plus finansējums – 13 142 372 euro un nacionālais līdzfinansējums– 2 319 243 euro, ko veido pašvaldību un valsts budžeta finansējums.

Budžeta ieņēmumi ir finansējuma ESF Plus daļa, kas nepārsniedz 85 procentus  no 4.3.5.1.pasākuma ceturtās kārtas attiecināmām izmaksām. Budžeta izdevumi ir kopējie pasākuma ieviešanai nepieciešamie publiskā finansējuma (ESF Plus un valsts un pašvaldību budžeta finansējums) līdzekļi attiecīgajā gadā. Nacionālais līdzfinansējums (valsts budžeta finansējums un pašvaldību budžeta finansējums) tiek nodrošināts minimālā 15 procentu apmērā, matemātiski noapaļojot, lai ESF Plus finansējums nepārsniedz 85 procentus. Projektu iesniedzējiem un finansējuma saņēmējiem ir jāievēro MK noteikumu Nr.98 8. punktā norādītais nacionālais līdzfinansējuma apmērs – 2 319 243 euro.

4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas projektu plānotais īstenošanas termiņš ir no 2025. gada 3. ceturkšņa un to īstenošana paredzēta maksimāli 30 mēnešus, bet ne ilgāk kā līdz 2029. gada 31.decembrim. 4.3.5.1. pasākuma ceturtajā kārtā plānoti vairāki projektu iesniegumu uzsaukumi. Precīzs projektu īstenošanas termiņš un attiecīgi ceturtās kārtas finanšu plānojums tiks noteikts, visiem finansējuma saņēmējiem noslēdzot līgumus vai vienošanās par projektu īstenošanu ar sadarbības iestādi, kā arī ir iespējams, ka atsevišķu projektu īstenošanas termiņš tiks precizēts projektu īstenošanas laikā, ja būs kādas izmaiņas/ietekme, piemēram, secīgu darbību īstenošanā, iepirkumu īstenošanā u.tml.

2025. gadā finansējums plānots indikatīvi 1 546 162 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 1 314 237 euro un nacionālais līdzfinansējums 231 925 euro (tai skaitā valsts budžets 115 962 euro un pašvaldību budžets 115 963 euro);
2026. gadā finansējums plānots indikatīvi 3 092 323 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 2 628 474 euro un nacionālais līdzfinansējums 463 849 euro (tai skaitā valsts budžets 231 925 euro un pašvaldību budžets 231 924 euro);
2027. gadā finansējums plānots indikatīvi 4 638 484 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 3 942 712 euro un nacionālais līdzfinansējums 695 772 euro (tai skaitā valsts budžets 347 886 euro un pašvaldību budžets 347 886 euro);
2028. gadā finansējums plānots indikatīvi 3 092 323 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 2 628 475 euro un nacionālais līdzfinansējums 463 848 euro (tai skaitā valsts budžets 231 924 euro un pašvaldību budžets 231 924 euro);
2029. gadā finansējums plānots indikatīvi 3 092 323 euro, t.sk., ESF Plus finansējums 2 628 474 euro un nacionālais līdzfinansējums 463 849 euro (tai skaitā valsts budžets 231 924 euro un pašvaldību budžets 231 925 euro).

Finansējuma sadalījumā pa gadiem nacionālā līdzfinansējuma apmērs tiek noteikts 50% valsts budžets un 50% pašvaldību budžets, ņemot vērā, ka šobrīd nav iespējams noteikt pašvaldību un citu sociālo pakalpojumu sniedzēju īpatsvaru nākotnē plānotajās projektu iesniegumu atlasēs. Sadalījums ir indikatīvs un var mainīties atkarībā no apstiprināto projektu finansējuma saņēmēju projektu izmaksām un projektu iesniedzēju juridiskā statusa.

2024. gadā 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtai finansējums netika plānots. Sākot ar 2025.gadu, nepieciešamo valsts budžeta finansējumu Finanšu ministrija (CFLA) pēc projektu apstiprināšanas normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā lūgs pārdalīt no 74. resora "Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" 80.00.00 programmas "Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai".
Projektiem nepieciešamais finansējums tiks ieplānots Finanšu ministrijas (CFLA) apakšprogrammā 63.08.00 “Eiropas Sociālā fonda Plus avansa maksājumi un atmaksas finansējuma saņēmējiem (2021-2027)”.

Finansējuma sadalījums pa gadiem norādīts indikatīvi un var tikt precizēts projekta īstenošanas gaitā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas ESF Plus investīcijām 13 142 372 euro piemērots:
- intervences kategorija: 159. kods “Pasākumi, ar ko uzlabo pakalpojumus, kas nodrošina aprūpi ģimenes apstākļos un vietējā kopienā”;
- finansējuma veids: 01. kods “Dotācija”;
- teritoriālie sasniegšanas mehānismi: 33. kods “Bez teritoriālā mērķa”;
- ESF Plus sekundārās tēmas: 06. kods “Bērnu nabadzības problēmas risināšana” piemērots 50,4% ESF Plus finansējuma jeb 6 623 331 euro, pārējam ESF Plus finansējumam 6 519 041 euro apmērā piemērots 09. kods “Nepiemēro”;
- dzimumu līdztiesība: 02. kods “Dzimumu līdztiesības aspekta integrēšana”.

4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 3. septembra noteikumos Nr. 593 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.3.5. specifiskā atbalsta mērķa "Uzlabot vienlīdzīgu un savlaicīgu piekļuvi kvalitatīviem, ilgtspējīgiem un izmaksu ziņā pieejamiem pakalpojumiem; pilnveidot sociālās aizsardzības sistēmas, tostarp veicināt sociālās aizsardzības pieejamību; uzlabot ilgtermiņa aprūpes pakalpojumu pieejamību, efektivitāti un izturētspēju" 4.3.5.1.pasākuma "Sabiedrībā balstītu sociālo pakalpojumu pieejamības palielināšana" otrās kārtas īstenošanas noteikumi""  (25-TA-1555)

Pamatojums un apraksts
4.3.5.1. pasākuma otrā kārta ir finansējuma avots 4.3.5.1. pasākuma ceturtās kārtas kopējā attiecināmā finansējuma palielinājumam.
Atbildīgā institūcija
Labklājības ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
TA projekts tiek virzīts steidzamības kārtā. Ierosinātie grozījumi ir izrietoši no LM ierosinātajiem Programmas grozījumiem Nr.3.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Labklājības ministrija
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

TA projekts nemaina 4.3.5.1. pasākuma ceturtajā kārtā sākotnēji identificētās horizontālās ietekmes aspektus.
Pielikumi