Anotācija

24-TA-805: Likumprojekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Elektronisko sakaru likumā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (turpmāk - Regulators) ir konstatējusi Elektronisko sakaru likumā (turpmāk - Likums) atsevišķas nepilnības, kuras var novērst ar likumprojektā iekļautajiem grozījumiem.

Likumprojekts precizē definīcijas:
1) "numerācijas krāpniecība", ņemot vērā, ka numerācijas krāpniecības pazīmes nosaka Regulators;
2) definīcijas tvērumu “Eiropas Komisijas tirgus ieteikums”, lai tiesību normas par Regulatora tiesībām veikt tirgus analīzi un tirgus definēšanu nekļūtu savstarpēji nekorektas;
3) “fiziskā infrastruktūra”, definējot tikpat plaši, kā tas ir bijis līdz šim un kā to paredz Eiropas Parlamenta un Padomes 2018.gada 11.decembra direktīva (ES) 2018/1972 par Eiropas Elektronisko sakara kodeksa izveidi (turpmāk - Eiropas Elektronisko sakaru kodekss).

Likumprojekts paredz pilnveidot tiesību normu par Regulatora tiesībām izvērtēt numerācijas lietošanas tiesību piešķiršanas kārtību, piešķirot Regulatoram papildus izvēli piemērot vienkāršotu procedūru.

Likumprojekts papildina tiesību normu, kas ļaus Regulatoram uzturēt elektronisko sakaru komersantu reģistru aktuālu.

Likumprojekts paredz administratīvā sloga mazināšanu elektronisko sakaru komersantiem saistībā ar Likuma 67.panta otrajā daļā paredzēto informācijas sniegšanu par starpsavienojumu līgumiem vai izmaiņām tajos.

Papildus likumprojekts paredz veikt atsevišķus tehniska rakstura precizējumus Likuma 18., 33., 37., 47., 98. un 106.pantā. 

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Novērst Likumā konstatētās nepilnības.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Pēc Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa prasību pārņemšanas, 2022.gada 29.jūlijā spēkā stājās Likums. Regulators, uzsākot pārstrādāto tiesību aktu piemērošanu praksē, ir konstatējis atsevišķas nepilnības, kas varētu tikt novērstas ar attiecīgiem grozījumiem Likumā.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Likuma 1.panta 39.punkts noteic numerācijas krāpniecības definīciju. Šī definīcija ietver atsevišķas numerācijas krāpniecības pazīmes, piemēram, izsaucošā numura vai tā daļas aizvietošana maršrutēšanas laikā, izsaukumu veikšana no numura, uz kuru elektronisko sakaru komersantam nav piešķirtas lietošanas tiesības, u.c. Tai pat laikā Likuma 64.panta pirmajā daļā ir ietverts deleģējums Regulatoram noteikt numerācijas krāpniecības pazīmes. Tādējādi Regulatora ieskatā Likuma 1.panta 39.punkts un Likuma 64.panta pirmā daļa kopsakarā ar Regulatora izdotajiem noteikumiem (2022.gada 22.septembra lēmums Nr.1/27 “Numerācijas krāpniecības novēršanas noteikumi”) rada nekonsekvenci jautājumā par numerācijas krāpniecības pazīmju noteikšanu.
Risinājuma apraksts
Jāprecizē termina “numerācijas krāpniecība” definīcija Likuma 1.panta 39.punktā, izslēdzot no definīcijas numerācijas krāpniecības pazīmes.
Problēmas apraksts
Likuma 18.panta pirmā daļa noteic gadījumus, kuriem iestājoties, Regulators izslēdz elektronisko sakaru komersantu no elektronisko sakaru komersantu saraksta. Regulators ir konstatējis, ka elektronisko sakaru komersantu sarakstā nereti ir reģistrēti elektronisko sakaru komersanti, kas faktiski darbību elektronisko sakaru nozarē nav uzsākuši vai ir pārtraukuši. Tas nozīmē, ka Regulatoram ir jāveic uzraudzība pār “neaktīviem” [1] elektronisko sakaru komersantiem, kas vienlaikus ir neefektīvs un nelietderīgs Regulatora resursu patēriņš. Pēc Regulatora rīcībā esošās informācijas uz 2022.gada novembri tie ir 10 % no elektronisko sakaru komersantu sarakstā reģistrētajiem elektronisko sakaru komersantiem. Vienlaikus Likumā nav paredzēts mehānisms, kā šādus elektronisko sakaru komersantus izslēgt no elektronisko sakaru komersantu saraksta, kā arī vairumā gadījumu konkrētais elektronisko sakaru komersantu loks nav sasniedzams, lai informētu par nepieciešamību iesniegt elektronisko sakaru komersanta darbības izbeigšanas paziņojumu.

Šāds precizējums ir saskanīgs ar Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa 12.panta 4.punkta nosacījumiem par elektronisko sakaru tīklu un pakalpojumu nodrošinātāju reģistra vai saraksta vešanu (uzturēšanu) vienlaikus izpildot nosacījumu neuzlikt nekādas papildu prasības vai atsevišķas paziņošanas prasības. Minētās Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa 12.panta 4.punkta prasības pārņemtas Likuma 16.panta trešajā daļā, kurā noteikts, ka "komersants kļūst par elektronisko sakaru komersantu un iegūst tiesības sniegt elektronisko sakaru pakalpojumu un nodrošināt elektronisko sakaru tīklu tikai pēc tam, kad Regulators ir saņēmis paziņojumu par darbības uzsākšanu elektronisko sakaru nozarē. Paziņojums par darbības uzsākšanu elektronisko sakaru nozarē uzskatāms par iesniegtu dienā, kad Regulators saņēmis visu paziņojumā par darbības uzsākšanu elektronisko sakaru nozarē iekļaujamo informāciju. Regulators nedēļas laikā pēc minētā paziņojuma saņemšanas nosūta apstiprinājumu par tā saņemšanu un informē elektronisko sakaru komersantu par vispārējo atļauju".

Šāds precizējums veicinās, ka elektronisko sakaru komersantu saraksts ir aktuāls un tajā ir iekļauti tikai tie komersanti, kas patiešām sniedz elektronisko sakaru pakalpojumus[2].

Turklāt tas, ka elektronisko sakaru komersants saskaņā ar augstāk piedāvāto priekšlikumu tiek izslēgts no elektronisko sakaru komersantu saraksta, neliedz tam vērsties Regulatorā ar atkārtotu paziņojumu par darbības uzsākšanu elektronisko sakaru nozarē.

[1] Tādi elektronisko sakaru komersanti, kas, iesniedzot informāciju par regulējamo elektronisko sakaru pakalpojumu rādītājiem, nav norādījuši ieņēmumus par regulējamo elektronisko sakaru pakalpojumu nodrošināšanu.

[2] Īpaši ņemot vērā, ka elektronisko sakaru komersantu sarakstam ir publiska ticamība (Likuma 17.panta otrā daļa).
Risinājuma apraksts
Likuma 18.pantu jāpapildina ar 1.daļu, nosakot gadījumus, kad Regulators var izslēgt elektronisko sakaru komersantu no elektronisko sakaru komersantu saraksta.
Problēmas apraksts
Likuma 37.panta pirmā daļa piešķir Regulatoram deleģējumu noteikt elektronisko sakaru pakalpojumu līgumā un kopsavilkumā iekļaujamo informāciju. Tai pat laikā Eiropas Komisijas 2019.gada 17.decembra Īstenošanas regula Nr.2019/2243, ar ko izveido līguma kopsavilkuma veidni, kas publiski pieejamu elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem jāizmanto saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu (ES) 2018/1972 (turpmāk - Regula) noteic, ka, sākot no 2020.gada 21.decembra, elektronisko sakaru komersantiem jāizmanto elektronisko sakaru pakalpojumu līguma kopsavilkums, kas ir vienota veidne, kurā iekļauta kodolīga un viegli uztverama informācija par galvenajiem elektronisko sakaru pakalpojumu līguma nosacījumiem. Tā kā Regula ir tieši piemērojama, Regulatoram izdodot noteikumus par elektronisko sakaru pakalpojuma līguma kopsavilkumā iekļaujamo informāciju, šie noteikumi dublētu augstāka juridiskā spēka tiesību aktu.
Risinājuma apraksts
Izslēgt Likuma 37.panta pirmajā daļā vārdus “un kopsavilkumā”.
Problēmas apraksts
Likuma 47.panta ceturtā daļa nosaka nosacījumus, kuriem iestājoties Regulatoram ir  tiesības anulēt piešķirtās ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesības. Tomēr, kā izriet no Likuma 9.panta pirmās daļas 11.punkta, Regulators ne tikai piešķir ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesības, bet arī pieņem lēmumus par ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesību iznomāšanu un kopīgu ierobežotas radiofrekvenču joslas izmantošanu. Proti, Regulators arī pieņem lēmumu atļaut [1] ierobežoto resursu izmantošanu.

[1] Ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesību iznomāšanas un kopīgas ierobežotas joslas lietošanas tiesību izmantošanas gadījumā ierobežota radiofrekvenču josla papildu netiek piešķirta kādam citam elektronisko sakaru komersantam.
Risinājuma apraksts
Papildināt Likuma 47.panta ceturto daļu pēc vārdiem “piešķirtās ierobežotas radiofrekvenču joslas lietošanas tiesības” ar vārdiem “kā arī citā veidā iegūtas šo tiesību izmantošanas iespējas”.
Problēmas apraksts
Likuma 63.panta otrā daļa cita starpā paredz, ka Regulators nosaka kārtību, kādā rīko konkursu vai izsoli numerācijas lietošanas tiesību piešķiršanai, kā arī prasības izsoles dalībniekiem un pretendentiem un numerācijas lietošanas tiesību izmantošanas nosacījumus. Proti, Likuma 63.panta otrajā daļā ir dots deleģējums Regulatoram izstrādāt noteikumus, saskaņā ar kuriem rīko konkursu vai izsoli numerācijas lietošanas tiesību piešķiršanai. Regulatora ieskatā, pašlaik nav konstatējama nepieciešamība (piemēram, numerācijas resursu trūkums), lai atzītu, ka konkursa vai izsoles procedūra numerācijas lietošanas tiesību piešķiršanai ir nepieciešama. Tāpat Regulators par šo jautājumu ir rīkojis publisko konsultāciju, kā arī sanāksmes ar elektronisko sakaru komersantiem, kuru rezultātā ir nostiprinājies nozares pārstāvju viedoklis [1], ka šāda speciāla numerācijas lietošanas tiesību piešķiršanas kārtība pie šī brīža apstākļiem nav lietderīga. Vēl jo vairāk, tās ieviešana apgrūtinātu elektronisko sakaru komersantu darbu un paaugstinātu izdevumus.
Ar šiem grozījumiem tiek saglabāts nosacījums, ka numerācijas lietošanas tiesības var tikt piešķirtas konkursa vai izsoles kārtībā, bet vienlaikus ir ietverts papildu nosacījums, ka šādi numerācijas resursu piešķiršanas veidi iegūst spēku vien tad, ja elektronisko sakaru nozarē ir konstatēta šāda nepieciešamība. Turklāt Regulators vēlas atzīmēt, ka piedāvātais priekšlikums nav arī pretrunā Eiropas Elektronisko sakaru kodeksā ietvertajiem nosacījumiem 94.pantā, kas pārņemti Likuma 63.pantā. Turklāt saskaņā ar Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa 13.panta pirmo punktu izsniedzot vispārējo atļauju elektronisko sakaru tīklu vai pakalpojumu nodrošināšanai un radiofrekvenču spektra lietošanas tiesības un numuru resursu lietošanas tiesības, drīkst piemērot tikai I pielikumā uzskaitītos nosacījumus. Tādējādi Regulators izvēlas, kādus nosacījumus piemērot Eiropas Elektronisko sakaru kodeksā noteikto mērķu panākšanai.

[1] Skat. ieinteresēto personu sniegtos viedokļus pie konsultāciju dokumenta par noteikumu projektiem: nacionālais numerācijas plāns; noteikumi numerācijas lietošanas tiesību piešķiršanai izsoles kārtībā. Pieejams: https://www.sprk.gov.lv/content/publiskas-konsultacijas.
Risinājuma apraksts
Papildināt Likuma 63.panta otro daļu ar nosacījumu, ka numerācijas lietošanas tiesības  piešķir konkursa vai izsoles rezultātā tad, ja Regulators konstatē, ka ir šāda nepieciešamība.
Problēmas apraksts
Finanšu un kapitāla tirgus komisija ir integrēta Latvijas Bankā. Saskaņā ar Latvijas Bankas likuma pārejas noteikumu 4.punktu Latvijas Banka ir Finanšu un kapitāla tirgus komisijas mantas, finanšu līdzekļu, tiesību un saistību pārņēmēja saskaņā ar Latvijas Bankas padomes apstiprināto plānu Finanšu un kapitāla tirgus komisijas pievienošanai Latvijas Bankai.
Risinājuma apraksts
Nepieciešams aizstāt Likuma 106.pantā norādi uz Finanšu un kapitāla tirgus komisiju ar norādi uz Latvijas Banku.
Problēmas apraksts
Likuma 98.panta astotajā daļā nepieciešams precizēt atsauces uz Likuma 19.panta otrās daļas atbilstošajiem punktiem par atrašanās vietas datu ārkārtas apstrādi.
Risinājuma apraksts
Likuma 98.panta astotajā daļā precizēt atsauces uz 19.panta otrās daļas 12., 15. un 17.punktu.
Problēmas apraksts
Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa noteikumos Nr. 215 "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi" jau ir noteiktas prasības paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai, taču Likumā deleģējums nav izteikts tik precīzi un tādēļ nepieciešams precizēt (papildināt) Likuma 33.panta otrajā daļā esošo deleģējumu. Pēc Likuma 33.panta otrās daļas grozīšanas saskatāma nepieciešamība veikt grozījumu Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa noteikumu Nr. 215 "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi" 1.punktā, papildinot ar norādi, ka noteikumi nosaka arī prasības paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai.
 
Risinājuma apraksts
Nepieciešams veikt grozījumu Likuma 33.panta otrajā daļā, precizējot deleģējumu, ka Ministru kabinets nosaka arī prasības paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai. 
Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa noteikumus Nr. 215 "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi" būs nepieciešams pārizdot, jo, lai gan noteikumos jau ir noteiktas prasības paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai, noteikumu 1. punktā nav norādes par to.
Problēmas apraksts
Likuma 1.panta pirmās daļas 10.punktā ir definēts termins “Eiropas Komisijas tirgus ieteikums” nosakot, ka tas ir Eiropas Komisijas ieteikums par attiecīgajiem produktu un pakalpojumu tirgiem un būtiskas ietekmes tirgū novērtēšanas vadlīnijas (turpmāk – vadlīnijas). Turpmāk Likumā šis termins tiek izmantots vairākkārtīgi, piemēram, Likuma 75.panta otrajā daļā, 76.panta otrajā un septītajā daļā u.c. Aplūkojot norādītos piemērus detalizētāk, redzams, ka Likumā:
- Regulatoram ir paredzētas tiesības definēt no Eiropas Komisijas tirgus ieteikuma atšķirīgu elektronisko sakaru pakalpojumu tirgu;
- noteikta Regulatora rīcība, ja Eiropas Komisija tirgus ieteikumā ir noteikusi jaunu elektronisko sakaru pakalpojumu tirgu, kura analīzi Regulators nav veicis;
- noteikta rīcība, ja Regulators ir definējis no Eiropas Komisijas tirgus ieteikuma atšķirīgu tirgu u.tml.
Ja termina “Eiropas Komisijas tirgus ieteikums” definīcijā ir ietvertas arī vadlīnijas, iepriekš pieminētās Likuma normas kļūst nekorektas. Proti, vadlīnijās netiek noteikti elektronisko sakaru pakalpojumu tirgus ieteikumi un tādējādi arī Regulators no šīm vadlīnijām nevar definēt atšķirīgus tirgus vai veikt analīzi, balstoties uz vadlīnijās noteiktu jaunu elektronisko sakaru pakalpojumu tirgu, bet tās sniedz ieteikumus, lai panāktu saskanīgu regulēšanas praksi un konsekventu normatīvo aktu ievērošanu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, likumprojekts paredz izslēgt Likuma 1.panta pirmās daļas 10.punktā vārdus “un būtiskas ietekmes tirgū novērtēšanas vadlīnijas”;
Problēmas apraksts
Likuma 1.panta pirmās daļas 21.punktā ir ietverta definīcija terminam “fiziskā infrastruktūra”, ar ko tiek saprastas elektronisko sakaru tīkla inženierbūves vai elektronisko sakaru tīkla daļas elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanai. Iepretim Likumā noteiktajam, Elektronisko sakaru likums (Latvijas Vēstnesis, 183, 17.11.2004. redakcijā līdz 29.07.2022.) paredzēja, ka fiziskā infrastruktūra aptver arī elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanai izmantotās ēkas. Tāpat arī Eiropas Elektronisko sakaru kodeksā (definējot terminu “piekļuve”) ir noteikts, ka ēkas ir fiziskās infrastruktūras sastāvdaļa [Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa 2.panta 27.punkts].
Patreizējā tiesiskajā regulējumā ir nepieciešams terminu “fiziskā infrastruktūra” definēt tikpat plaši, kā tas ir bijis līdz šim un kā to paredz Eiropas Elektronisko sakaru kodekss, kā arī nav konstatējama nepieciešamība minēto definīciju sašaurināt.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, un lai nodrošinātu tiesisko skaidrību par termina “fiziskā infrastruktūra” tvērumu, jāpapildina Likuma 1.panta pirmās daļas 21.punkts pēc vārdiem “elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanai” ar vārdiem “ieskaitot elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanai izmantotās ēkas”.
Problēmas apraksts
Likuma 1.panta pirmās daļas 36.punktā ir skaidrota termina “nepareiza numerācijas izmantošana” definīcija. Likums paredz, ka, konstatējot nepareizu numerācijas izmantošanu, elektronisko sakaru komersantam ir pienākums pārtraukt izsaukumu maršrutēšanu un piekļuvi attiecīgajam numuram vai numuru diapazonam, kā rezultātā var tikt ietekmēti elektronisko sakaru komersantu savstarpējie maksājumi par elektronisko sakaru pakalpojumu nodrošināšanu (Likuma 64.panta otrā un trešā daļa).
Nepareizas numerācijas izmantošanas definīcija ir jāpaplašina, paredzot, ka par nepareizu numerācijas izmantošanu ir uzskatāma arī tādu izsaukumu uzsākšana, maršrutēšana vai saņemšana uz nacionālo numuru, kas nav aktivizēts vai izmantots publiskajā telefonu tīklā Latvijas Republikā. Minētās izmaiņas nepieciešamas, lai samazinātu numerācijas izmantošanu krāpnieciskos nolūkots. Elektronisko sakaru likumā (kas bija spēkā līdz 29.07.2022.) termins “nepareiza numerācijas izmantošana” tika definēts līdzvērtīgi.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, likumprojekts paredz papildināt Likuma 1.panta pirmās daļas 36.punktu pēc vārda “mērķim” ar vārdiem “kā arī izsaukumu uzsākšana, maršrutēšana vai saņemšana uz nacionālo numuru, kas nav aktivizēts vai izmantots publiskajā telefonu tīklā Latvijas Republikā”.
Problēmas apraksts
Likuma 18.panta pirmās daļas 3.punkts noteic, ka Regulators elektronisko sakaru komersantu izslēdz no elektronisko sakaru komersantu saraksta, ja elektronisko sakaru komersanta darbība ir apturēta vai izbeigta, pamatojoties uz tiesas nolēmumu, nodokļu administrācijas vai komercreģistra iestādes lēmumu. Tā kā Regulators informāciju par to, kad elektronisko sakaru komersanta darbība ir apturēta vai izbeigta, primāri iegūst no komercreģistra (ņemot vērā, ka komercreģistra ierakstiem ir publiska ticamība), tiesiskās skaidrības nodrošināšanai ir nepieciešams papildināt šo normu, nosakot Regulatora pienākumu izslēgt elektronisko sakaru komersantu no elektronisko sakaru komersantu saraksta tad, kad komercreģistrā ir izdarīts attiecīgais ieraksts.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, likumprojekts paredz papildināt Likuma 18.panta pirmās daļas 3.punktu ar norādi uz komercreģistrā izdarītu attiecīgu ierakstu.
Problēmas apraksts
Likuma 67.panta nosaukums ir “Starpsavienojums”, tomēr saturiski konkrētā norma regulē ne tikai ar starpsavienojumiem, bet arī ar piekļuvi saistītus jautājumus. Jēdziens “starpsavienojums” ir šaurāks jēdziens par jēdzienu “piekļuve”, proti, starpsavienojums ir viens no piekļuves veidiem (Likuma 1.panta pirmās daļas 62.punkts).
Risinājuma apraksts
Likumprojekts paredz izteikt Likuma 67.panta nosaukumu šādā redakcijā: “67. pants. Piekļuve”.
Problēmas apraksts
Likuma 67.panta otrā daļa paredz, ka elektronisko sakaru komersants starpsavienojuma līgumu vai tā atvasinājumu, grozījumu līgumā vai vienošanos par starpsavienojuma līguma izbeigšanu, kas noslēgta ar citu Latvijas Republikā reģistrētu elektronisko sakaru komersantu, iesniedz Regulatoram 10 darbdienu laikā pēc līguma vai vienošanās noslēgšanas. Ja elektronisko sakaru komersants noslēdz starpsavienojuma līgumu ar citā Eiropas Savienības dalībvalstī reģistrētu elektronisko sakaru komersantu, kas nav reģistrēts Latvijas Republikā kā elektronisko sakaru komersants, tas informē Regulatoru par noslēgto starpsavienojuma līgumu, kā arī par vienošanos par tā izbeigšanu 10 darbdienu laikā pēc līguma vai vienošanās noslēgšanas.
Regulators ir konstatējis, ka praksē šāda pienākuma uzlikšana elektronisko sakaru komersantam rada pārlieku lielu administratīvo slogu, kā arī elektronisko sakaru nozares uzraudzības nodrošināšanai ir pietiekoši, ja Regulators saņem Likuma 67.panta otrās daļas kārtībā informāciju tikai par tādiem starpsavienojuma līgumiem, to atvasinājumiem, grozījumiem un vienošanos, kas noslēgti balss sakaru pakalpojuma nodrošināšanai.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, likumprojekts paredz papildināt Likuma 67.panta otro daļu pēc vārdiem “starpsavienojuma līgumu” ar vārdiem “balss sakaru pakalpojuma nodrošināšanai”.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-

4.1.1. Ministru kabineta 2022. gada 4. oktobra noteikumi Nr. 616 "Elektronisko sakaru komersantam pieprasīto noslodzes datu nodošanas kārtība". 

Pamatojums un apraksts
Pēc grozījumu veikšanas Likumā būs nepieciešams veikt grozījumus Ministru kabineta 2022. gada 4. oktobra noteikumos Nr. 616 "Elektronisko sakaru komersantam pieprasīto noslodzes datu nodošanas kārtība", aizstājot vārdus "Finanšu un kapitāla tirgus komisija" ar vārdiem  "Latvijas Banka" (attiecīgā locījumā).
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa noteikumi Nr. 215 "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Būs nepieciešams veikt grozījumu Ministru kabineta 2024. gada 2. aprīļa noteikumu Nr. 215 "Radioiekārtu atbilstības novērtēšanas, piedāvāšanas tirgū, uzstādīšanas, lietošanas un uzraudzības noteikumi" 1.punktā, papildinot ar norādi, ka noteikumi nosaka arī prasības paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai, jo noteikumos jau ir noteiktas prasības paziņotajai radioiekārtu atbilstības novērtēšanas institūcijai, bet noteikumu 1. punktā nav norādes par to.
Atbildīgā institūcija
Satiksmes ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
02018L1972
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra direktīva (ES) 2018/1972 par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi
Apraksts
Līdz šim pārņemtās, no Eiropas Savienības tiesību normām  izrietošās prasības, netiek mainītas vai ietekmētas.

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 11. decembra direktīva (ES) 2018/1972 par Eiropas Elektronisko sakaru kodeksa izveidi
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Direktīvas  2018/1972  50.panta 2.punkts
Projekta 5.pants par grozījumiem Elektronisko sakaru likuma 47.panta ceturtajā daļā un Elektronisko sakaru likuma 45.panta otrā daļa, 47.panta ceturtā daļa
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2018/1972  94.panta 3.punkts
Projekta 6.pants par grozījumiem Elektronisko sakaru likuma 63.panta otrajā daļā un Elektronisko sakaru likuma 63.panta otrā daļa
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2018/1972   94.panta 4.punkts
Projekta 6.pants par grozījumiem Elektronisko sakaru likuma 63.panta otrajā daļā un Elektronisko sakaru likuma 9.panta trešā daļa, 63.panta otrā daļa
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Direktīvas 2018/1972   94.panta 5.punkts
Projekta 6.pants par grozījumiem Elektronisko sakaru likuma 63.panta otrā daļā un Elektronisko sakaru likuma 63.panta otrā daļa
Pārņemtas pilnībā
Projekts stingrākas prasības neparedz
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Nav attiecināms
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Nav attiecināms
Cita informācija
Projekta 2021-TA-1392 anotācijā atspoguļota pilna atbilstības tabula. Ar šo projektu netiek veikti grozījumi atbilstības tabulā.

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Satiksmes ministrija, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://vktap.mk.gov.lv/public_participations/public_discussions/fb8b6e69-75f8-48d9-a1e4-39495b4d7229

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Attiecībā uz numerācijas lietošanas tiesību piešķiršanu Regulators konsultējās ar sakaru nozares pārstāvjiem. Skat. ieinteresēto personu sniegtos viedokļus pie konsultāciju dokumenta par noteikumu projektiem: nacionālais numerācijas plāns; noteikumi numerācijas lietošanas tiesību piešķiršanai izsoles kārtībā.
Pieejams:
https://www.sprk.gov.lv/content/publiskas-konsultacijas

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija
  • Latvijas Banka

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?
Apraksts
Likumprojekts paredz pilnveidot tiesību normu par Regulatora tiesībām izvērtēt numerācijas lietošanas tiesību piešķiršanas kārtību, piešķirot Regulatoram papildus izvēli piemērot vienkāršotu procedūru, ja netiek konstatēta nepieciešamība numerācijas lietošanas tiesības piešķirt konkursa vai izsoles rezultātā.

Likumprojekts papildina tiesību normu, kas ļaus Regulatoram uzturēt elektronisko sakaru komersantu reģistru aktuālu.

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi