25-TA-2423: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 7. maija noteikumos Nr. 283 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.2. pasākuma "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 7. maija noteikumos Nr. 283 "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.4.specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.2. pasākuma "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” īstenošanas noteikumi"" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts pēc Izglītības un zinātnes ministrijas iniciatīvas un saskaņā ar Eiropas Savienības fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda vadības likuma 19. panta 6. un 13. punktu.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir atbrīvot 4.2.4.2. pasākumā "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” paredzēto elastības finansējumu, proporcionāli samazinot pasākuma uzraudzības rādītājus, lai nodrošinātu tā novirzīšanu uz Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošo Eiropas Sociālā fonda plus projektu vispārējās izglītības jomā integrētai "skola-kopiena" sadarbības programmai atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Ministru kabineta 2024. gada 7. maija noteikumu Nr. 283 "Eiropas Savienības Kohēzijas politikas programmas 2021. – 2027. gadam 4.2.4. specifiskā atbalsta mērķa "Veicināt mūžizglītību, jo īpaši paredzot elastīgas kvalifikācijas paaugstināšanas un pārkvalificēšanās iespējas visiem, ņemot vērā digitālās prasmes, labāk paredzot pārmaiņas un jaunas prasības pēc prasmēm, kas balstītas uz darba tirgus vajadzībām, atvieglojot karjeras maiņu un sekmējot profesionālo mobilitāti" 4.2.4.2. pasākuma "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” īstenošanas noteikumi" (turpmāk - MK noteikumi Nr. 283) 5. punkts paredz, ka 4.2.4.2. pasākumam "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” (turpmāk - 4.2.4.2. pasākums) plānotais kopējais attiecināmais finansējums ir 34 623 466 euro, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums – 29 429 946 euro un valsts budžeta līdzfinansējums – 5 193 520 euro, un atbilstoši 6.punktā noteiktajam projekta īstenošanai pieejamo finansējumu plāno ne vairāk kā 29 160 745 euro apmērā, ko veido Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 24 786 633 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 4 374 112 euro apmērā.
MK noteikumu Nr. 283 4.punkts nosaka, ka 4.2.4.2. pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
1. iznākuma rādītājs – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits), – 28 000, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 5600 personas;
2. rezultāta rādītāji:
- dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas projektā ir ieguvuši kvalifikāciju (personu skaits), – 24 118;
- dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc aiziešanas (pēc dalības projektā) atrodas labākā darba tirgus situācijā (personu skaits), – 5601;
3. nacionālie rādītāji:
- nodarbinātas personas ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu (personu skaits), – 14 000. Rādītājs ietilpst kopējā šo noteikumu 4.1. apakšpunktā noteiktā iznākuma rādītāja vērtībā;
- izstrādāta metodika sistēmiskai pieaugušo izglītības kvalitātes uzraudzībai ar ieviešanas plānu tās īstenošanai (skaits) – 1.
Vienlaikus MK noteikumu Nr.283 7. punkts paredz, ka atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt 4.2.4.2. pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz MK noteikumu Nr.283 5. punktā minētajam plānotajam maksimālajam apmēram.
2024.gada 17. oktobrī noslēgts līgums par Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.4.2/1/24/I/001 “Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” īstenošanu pieejamā finansējuma- 29 160 744,99 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 24 786 633 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 4 374 111,99 euro apmērā, ar projekta īstenošanas laiku no 2024. gada 2. janvāra līdz 2029. gada 30. novembrim. Projekta iesniegumā iznākuma un rezultāta rādītāji ieplānoti proporcionāli 4.2.4.2. pasākumam pieejamam finansējumam, projektā mācību iespējas tiek plānotas 23 582 nodarbinātām personām, tostarp 11 791 nodarbinātām personām ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr.283 4.1. punktā minētā iznākuma rādītāja – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits), vērtības – 28 000, un attiecīgi 84,22 procenti no 4.3.1.apakšpunktā noteiktā nacionālā rādītāja - nodarbinātas personas ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu (personu skaits), vērtības – 14 000, kas 4.2.4.2. pasākuma ietvaros sasniedzami līdz 2029. gada 31. decembrim. Arī MK noteikumu Nr.283 4.2.1. un 4.2.2. apakšpunktā noteiktie rezultāta rādītāji, 4.2.4.2. pasākuma projektā ieplānoti proporcionāli pieejamam finansējumam, paredzot, ka 20 313 dalībnieki iegūs kvalifikāciju (personu skaits) un 4 717 dalībnieki sešus mēnešus pēc aiziešanas (pēc dalības projektā) atradīsies labākā darba tirgus situācijā. Minētie sasniedzamie iznākuma rādītāji ir unikālu personu skaits, līdz ar to, atkārtota personas iesaiste projektā netiek ņemta vērā iznākuma rādītājos un neveicina to sasniegšanu.
MK noteikumu Nr. 283 4.punkts nosaka, ka 4.2.4.2. pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzami šādi uzraudzības rādītāji:
1. iznākuma rādītājs – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits), – 28 000, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 5600 personas;
2. rezultāta rādītāji:
- dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas projektā ir ieguvuši kvalifikāciju (personu skaits), – 24 118;
- dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc aiziešanas (pēc dalības projektā) atrodas labākā darba tirgus situācijā (personu skaits), – 5601;
3. nacionālie rādītāji:
- nodarbinātas personas ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu (personu skaits), – 14 000. Rādītājs ietilpst kopējā šo noteikumu 4.1. apakšpunktā noteiktā iznākuma rādītāja vērtībā;
- izstrādāta metodika sistēmiskai pieaugušo izglītības kvalitātes uzraudzībai ar ieviešanas plānu tās īstenošanai (skaits) – 1.
Vienlaikus MK noteikumu Nr.283 7. punkts paredz, ka atbildīgā iestāde pēc Eiropas Komisijas lēmuma par vidusposma pārskatu var ierosināt no 2026. gada 1. janvāra palielināt 4.2.4.2. pasākumam pieejamo kopējo attiecināmo finansējumu līdz MK noteikumu Nr.283 5. punktā minētajam plānotajam maksimālajam apmēram.
2024.gada 17. oktobrī noslēgts līgums par Eiropas Sociālā fonda Plus projekta Nr.4.2.4.2/1/24/I/001 “Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” īstenošanu pieejamā finansējuma- 29 160 744,99 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 24 786 633 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 4 374 111,99 euro apmērā, ar projekta īstenošanas laiku no 2024. gada 2. janvāra līdz 2029. gada 30. novembrim. Projekta iesniegumā iznākuma un rezultāta rādītāji ieplānoti proporcionāli 4.2.4.2. pasākumam pieejamam finansējumam, projektā mācību iespējas tiek plānotas 23 582 nodarbinātām personām, tostarp 11 791 nodarbinātām personām ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr.283 4.1. punktā minētā iznākuma rādītāja – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits), vērtības – 28 000, un attiecīgi 84,22 procenti no 4.3.1.apakšpunktā noteiktā nacionālā rādītāja - nodarbinātas personas ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu (personu skaits), vērtības – 14 000, kas 4.2.4.2. pasākuma ietvaros sasniedzami līdz 2029. gada 31. decembrim. Arī MK noteikumu Nr.283 4.2.1. un 4.2.2. apakšpunktā noteiktie rezultāta rādītāji, 4.2.4.2. pasākuma projektā ieplānoti proporcionāli pieejamam finansējumam, paredzot, ka 20 313 dalībnieki iegūs kvalifikāciju (personu skaits) un 4 717 dalībnieki sešus mēnešus pēc aiziešanas (pēc dalības projektā) atradīsies labākā darba tirgus situācijā. Minētie sasniedzamie iznākuma rādītāji ir unikālu personu skaits, līdz ar to, atkārtota personas iesaiste projektā netiek ņemta vērā iznākuma rādītājos un neveicina to sasniegšanu.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošā Eiropas Sociālā fonda plus 4.2.3.1. pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs" (turpmāk - 4.2.3.1. pasākums) mērķis ir attīstīt integrētu skolas - kopienas jeb pašvaldības izglītības ekosistēmas pieeju, veicinot starpinstitūciju sadarbību un izglītojamā vecāku (personu, kas realizē aizgādību) iesaisti izglītības procesā, lai nodrošinātu koordinētu rīcību sociālās atstumtības un priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska samazināšanai izglītojamiem un sekmētu vispārējās pamatizglītības un vidējās izglītības satura apguvi. 4.2.3.1. pasākumam pieejams finansējums 15 951 890 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda plus finansējums 13 559 106 euro apmērā un valsts budžeta līdzfinansējums 2 392 784 euro apmērā. Secināts, ka 4.2.3.1. pasākumam pieejamais finansējums nav pietiekams, lai pilnvērtīgi nodrošinātu atbalsta funkciju izglītības iestādēs izglītības finansēšanas modeļa “Programma skolā” ieviešanai, kā arī lai veicinātu 4.2.3.1. pasākuma atbalsta pieejamību lielākā apjomā mērķa grupas izglītojamiem vispārējās izglītības iestādēs un profesionālās izglītības iestādēs.
Risinājuma apraksts
Ar noteikumu projektu paredzēts svītrot MK noteikumu Nr. 283 5. un 7. punktu, tādējādi atbrīvojot 4.2.4.2. pasākumam plānoto kopējo elastības finansējumu par 5 462 721 euro, tai skaitā Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums 4 643 313 euro un valsts budžeta līdzfinansējums 819 408 euro. Vienlaikus tiek redakcionāli precizēts MK noteikumu Nr. 283 6. punkts, nosakot ka 29 160 745 euro ir 4.2.4.2. pasākuma īstenošanai pieejamais kopējais attiecināmais finansējums, kā arī svītrots nosacījums, ka rādītājus plāno proporcionāli pasākumam pieejamam finansējumam.
4.2.4.2. pasākuma elastības finansējums tiek pārdalīts Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošajam Eiropas Sociālā fonda Plus 4.2.3.1. pasākumam, lai paplašinātu atbalsta funkciju izglītības iestādēs izglītības finansēšanas modeļa “Programma skolā” ieviešanas atbalstam un lai veicinātu 4.2.3.1. pasākuma atbalsta pieejamību lielākā apjomā mērķa grupas izglītojamiem vispārējās izglītības iestādēs un profesionālās izglītības iestādēs. Detalizētākā informācija pieejama grozījumos Ministru kabineta 2024. gada 16. jūlija noteikumos Nr. 483 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.1. pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi” (24-TA-3050) anotācijā.
Vienlaikus ņemot vērā 4.2.4.2. pasākumam plānotā elastības finansējuma samazinājumu par 5 462 721 euro, kas ir 15,78 procenti no 4.2.4.2. pasākumam plānotā finansējuma, tiek precizēti un proporcionāli samazināti arī MK noteikumu Nr. 283 4.punktā noteiktie 4.2.4.2. pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzamie uzraudzības rādītāji, paredzot:
1. iznākuma rādītāju – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits), – 23 582, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 5600 personas, kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr.283 4.1. punktā minētā iznākuma rādītāja;
2. rezultāta rādītājus:
- dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas projektā ir ieguvuši kvalifikāciju (personu skaits), – 20 313, kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr. 283 4.2.1.apakšpunktā noteiktā rezultāta rādītāja;
- dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc aiziešanas (pēc dalības projektā) atrodas labākā darba tirgus situācijā (personu skaits), – 4 717, kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr. 283 4.2.2.apakšpunktā noteiktā rezultāta rādītāja;
3. nacionālos rādītājus:
- nodarbinātas personas ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu (personu skaits), – 11 791, kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr. 283 4.3.1.apakšpunktā noteiktā nacionālā rādītāja. Rādītājs ietilpst kopējā šo noteikumu 4.1. apakšpunktā noteiktā iznākuma rādītāja vērtībā;
- izstrādāta metodika sistēmiskai pieaugušo izglītības kvalitātes uzraudzībai ar ieviešanas plānu tās īstenošanai (skaits) – 1.
Novirzot 4.2.4.2. pasākuma elastības finansējumu 5 462 721 euro (t. sk. Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums - 4 643 313 euro) apmērā 4.2.3.1. pasākumā pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma palielināšanai, mainīsies finansējuma sadalījums intervences kodos, jo atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027.gadam 4.2.4.2. pasākuma Eiropas Sociālā fonda Plus investīcijām ir piemērots 150. intervences kods "Atbalsts pieaugušo izglītībai (izņemot infrastruktūru)", bet 4.2.3.1. pasākuma Eiropas Sociālā fonda Plus investīcijām ir piemērots 149. intervences kods "Atbalsts pamatizglītībai līdz vidējai izglītībai (izņemot infrastruktūru)".
4.2.4.2. pasākuma elastības finansējums tiek pārdalīts Izglītības un zinātnes ministrijas pārziņā esošajam Eiropas Sociālā fonda Plus 4.2.3.1. pasākumam, lai paplašinātu atbalsta funkciju izglītības iestādēs izglītības finansēšanas modeļa “Programma skolā” ieviešanas atbalstam un lai veicinātu 4.2.3.1. pasākuma atbalsta pieejamību lielākā apjomā mērķa grupas izglītojamiem vispārējās izglītības iestādēs un profesionālās izglītības iestādēs. Detalizētākā informācija pieejama grozījumos Ministru kabineta 2024. gada 16. jūlija noteikumos Nr. 483 “Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.1. pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi” (24-TA-3050) anotācijā.
Vienlaikus ņemot vērā 4.2.4.2. pasākumam plānotā elastības finansējuma samazinājumu par 5 462 721 euro, kas ir 15,78 procenti no 4.2.4.2. pasākumam plānotā finansējuma, tiek precizēti un proporcionāli samazināti arī MK noteikumu Nr. 283 4.punktā noteiktie 4.2.4.2. pasākuma ietvaros līdz 2029. gada 31. decembrim sasniedzamie uzraudzības rādītāji, paredzot:
1. iznākuma rādītāju – nodarbinātas personas, tostarp pašnodarbinātas personas (personu skaits), – 23 582, tai skaitā līdz 2024. gada 31. decembrim – 5600 personas, kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr.283 4.1. punktā minētā iznākuma rādītāja;
2. rezultāta rādītājus:
- dalībnieki, kuri pēc dalības pārtraukšanas projektā ir ieguvuši kvalifikāciju (personu skaits), – 20 313, kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr. 283 4.2.1.apakšpunktā noteiktā rezultāta rādītāja;
- dalībnieki, kuri sešus mēnešus pēc aiziešanas (pēc dalības projektā) atrodas labākā darba tirgus situācijā (personu skaits), – 4 717, kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr. 283 4.2.2.apakšpunktā noteiktā rezultāta rādītāja;
3. nacionālos rādītājus:
- nodarbinātas personas ar zemu izglītības līmeni (pabeigta vai nepabeigta pamatizglītība vai vispārējā vidējā izglītība), kuras saņēmušas Eiropas Sociālā fonda Plus atbalstu (personu skaits), – 11 791, kas ir 84,22 procenti no MK noteikumu Nr. 283 4.3.1.apakšpunktā noteiktā nacionālā rādītāja. Rādītājs ietilpst kopējā šo noteikumu 4.1. apakšpunktā noteiktā iznākuma rādītāja vērtībā;
- izstrādāta metodika sistēmiskai pieaugušo izglītības kvalitātes uzraudzībai ar ieviešanas plānu tās īstenošanai (skaits) – 1.
Novirzot 4.2.4.2. pasākuma elastības finansējumu 5 462 721 euro (t. sk. Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums - 4 643 313 euro) apmērā 4.2.3.1. pasākumā pieejamā kopējā attiecināmā finansējuma palielināšanai, mainīsies finansējuma sadalījums intervences kodos, jo atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027.gadam 4.2.4.2. pasākuma Eiropas Sociālā fonda Plus investīcijām ir piemērots 150. intervences kods "Atbalsts pieaugušo izglītībai (izņemot infrastruktūru)", bet 4.2.3.1. pasākuma Eiropas Sociālā fonda Plus investīcijām ir piemērots 149. intervences kods "Atbalsts pamatizglītībai līdz vidējai izglītībai (izņemot infrastruktūru)".
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Nē
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
- skolēni
Ietekmes apraksts
Veicot finansējuma samazinājumu 4.2.4.2. pasākumam un to novirzot uz Eiropas Sociālā fonda Plus projektam vispārējās izglītības jomā, lai paplašinātu atbalsta funkciju izglītības iestādēs izglītības finansēšanas modeļa “Programma skolā” ieviešanas atbalstam, tiks paplašināti izglītojamiem pieejamie atbalsta pasākumi, radot pozitīvu ietekmi uz šo mērķa grupu.
Juridiskās personas
Nē
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu novērtējums juridiskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Administratīvā sloga novērtējums fiziskām personām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.5. Atbilstības izmaksu novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
Cita informācija
-
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
4.1. Saistītie tiesību aktu projekti
4.1.1. Grozījumi Ministru kabineta 2024. gada 16. jūlija noteikumos Nr. 483 "Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmas 2021.–2027. gadam 4.2.3. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt to, lai – jo īpaši nelabvēlīgā situācijā esošām grupām – būtu vienlīdzīga piekļuve kvalitatīvai un iekļaujošai izglītībai un mācībām un iespēja to iegūt, sākot ar pirmsskolas izglītību un aprūpi un vispārējās izglītības un profesionālās izglītības un mācību gaitā līdz pat augstākajai izglītībai un pieaugušo izglītībai un mācībām, tostarp veicināt mācību mobilitāti visiem un atvieglot piekļūstamības iespējas personām ar invaliditāti" 4.2.3.1. pasākuma "Integrēta "skola-kopiena" sadarbības programma atstumtības riska mazināšanai izglītības iestādēs" īstenošanas noteikumi”
(turpmāk - grozījumi MK noteikumos Nr.483) 24-TA-3050).
Pamatojums un apraksts
Pēc 4.2.4.2. pasākuma elastības finansējuma atbrīvošanas, tiks izstrādāti grozījumi augstāk minētajos 4.2.3.1. pasākuma īstenošanu regulējošajos Ministru kabineta noteikumos, attiecīgi palielinot 4.2.3.1. pasākuma īstenošanai pieejamā finansējuma apmēru.
Atbildīgā institūcija
Izglītības un zinātnes ministrija
4.2. Cita informācija
Noteikumu projekts neradīs ietekmi uz Valsts izglītības attīstības aģentūras uzsākto projektu Nr.4.2.4.2/1/24/I/001 “Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai”, kā arī nebūs nepieciešams veikt grozījumus 2024.gada 17.oktobrī noslēgtajā vienošanās starp Centrālo finanšu un līgumu aģentūru un Valsts izglītības attīstības aģentūru par projekta Nr.4.2.4.2/1/24/I/001 īstenošanu no 2024.gada 2.janvāra līdz 2029. gada 30.novembrim, ievērojot to, ka ar noteikumu projektu tiek samazināts pasākuma finansējums un arī proporcionāli samazināti arī 4.2.4.2. pasākuma uzraudzības rādītāji, tādejādi tie būs atbilstoši apstiprinātajam projektam Nr.4.2.4.2/1/24/I/001.
Lai nodrošinātu savstarpēji saskaņotu lēmumu pieņemšanu, noteikumu projekts izskatāms Ministru kabinetā pirms vai vienlaikus ar grozījumiem MK noteikumos Nr.483 (24-TA-3050).
Lai nodrošinātu savstarpēji saskaņotu lēmumu pieņemšanu, noteikumu projekts izskatāms Ministru kabinetā pirms vai vienlaikus ar grozījumiem MK noteikumos Nr.483 (24-TA-3050).
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Jā
Skaidrojums
Noteikumu projekts paredz atbrīvot 4.2.4.2. pasākumā "Atbalsts pieaugušo individuālajās vajadzībās balstītai pieaugušo izglītībai” paredzēto elastības finansējumu un izmaiņas ir uzskatāmas par tehniskiem grozījumiem, līdz ar to sabiedrības līdzdalība nav nepieciešama.
6.4. Cita informācija
-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi
