Anotācija

24-TA-2182: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Bīstamo iekārtu reģistra un tehniskās uzraudzības noteikumi" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Noteikumu projekts "Bīstamo iekārtu reģistra un tehniskās uzraudzības noteikumi" (turpmāk - Noteikumu projekts) izstrādāts atbilstoši grozījumiem likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" (turpmāk - Likums) 3.panta otrās daļas 2., 3., 4., 5., 6. punktā noteiktajam deleģējumam.  

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekts izstrādāts ar mērķi, lai noteiktu vienotas prasības bīstamo iekārtu tehniskajai uzraudzībai un kārtībai, bīstamo iekārtu reģistrēšanai, izslēgšanai no reģistra un informācijas ievadīšanai reģistrā par bīstamajām iekārtām, inspicēšanas institūciju un bīstamo iekārtu valdītāju pienākumiem un bīstamās iekārtas pārbaudes zīmei. 
Spēkā stāšanās termiņš
02.06.2025.
Pamatojums
Pamatojoties uz to, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centram nepieciešams veikt apmācības bīstamo iekārtu valdītājiem un inspicēšanas institūcijām, un vajadzīgs ilgāks laiks, lai sagatavotos un apgūt jaunā reģistra funkcionalitāti, Noteikumu projekts stājas spēkā vienlaicīgi ar Likumu, kuru spēkā stāšanās laiks ir 2025.gada 2.jūnijs. 

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Atbilstoši Likumā noteiktajam deleģējumam (3.panta otrās daļas 2., 3., 4., 5., 6.punkts), Noteikumu projektā noteiktas vienotas prasības visām bīstamajām iekārtām, nosakot: 
  - prasības bīstamo iekārtu tehniskajai uzraudzībai un kārtībai, tajā skaitā pārbaudes veicējiem (inspicēšanas institūcijām);
  - kārtību, kādā bīstamās iekārtas reģistrē un izslēdz no reģistra, un ievada reģistrā informāciju par bīstamajām iekārtām;
  - inspicēšanas institūciju un valdītāju pienākumus saistībā ar datu aktualizāciju reģistrā;
  - prasības bīstamo iekārtu pārbaudes zīmei un tās izsniegšanas kārtībai. 

Lai optimizētu bīstamo iekārtu normatīvo regulējumu, šobrīd spēkā esošajos Ministru kabineta 2009.gada 17.novembra noteikumos Nr. 1320 "Noteikumi par bīstamo iekārtu reģistrāciju" (turpmāk - Noteikumi Nr.1320) un Ministru kabineta 2006.gada 14.februāra noteikumos Nr.124 "Noteikumi par bīstamo iekārtu pārbaudes zīmi" noteiktās normas daļēji iekļautas Noteikumu projektā. 
Noteikumos Nr.1320 noteikts, ka Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk - PTAC) ir reģistra valsts informācijas sistēmas pārzinis. Reģistrs ir elektroniski veidota datubāze, kas satur sistematizētu informāciju par bīstamajām iekārtām, to valdītājiem un bīstamo iekārtu uzraudzības procesu, lai nodrošinātu vienotu bīstamo iekārtu valsts uzskaiti un efektīvu bīstamo iekārtu kontroli, uzraudzību un pārbaužu veikšanu. Reģistrs veidots kā trīs līmeņu sistēma: datu bāzes līmenis, kas sastāv no datu tabulām, skatiem, procedūrām; funkcionālās programmatūras līmenis, kas nodrošina nepieciešamo programmatūras moduļu formu izsaukšanu, aprēķina algoritmu un datu apstrādes skriptu izpildi, sadaļu un ar tām saistītu sarakstu komponenšu un ievadlauku konfigurēšanu, atskaišu sistēmu darbību; lietotāja saskarnes līmenis, kas autorizētiem lietotājiem nodrošina lietotāja saskarni tīmekļa vietnes veidā latviešu valodā. Šobrīd reģistrs nav publiski pieejams un autorizēto lietotāju skaits ir aptuveni 250 lietotāji. Reģistrs satur datus par aptuveni 45 000 bīstamajām iekārtām un aptuveni 8000 valdītājiem.
Vienlaikus Noteikumi Nr.1320 nosaka, ka inspicēšanas institūcijai veicot bīstamo iekārtu reģistrāciju un tehniskās pārbaudes, datus reģistrā ievada piecu darbdienu laikā, veicot izmaiņas reģistrā, ja notikusi bīstamās iekārtas valdītāja maiņa - triju darbdienu laikā, bīstamās iekārtas reģistrācijas adreses maiņas datus - triju darbdienu laikā vai, ja ir pārtraukta bīstamās iekārtas lietošana, tad - triju darbdienu laikā.
Šobrīd, lai nodrošinātu piekļuves tiesību piešķiršanu bīstamo iekārtu valdītājiem un inspicēšanas institūciju darbiniekiem, nepieciešams iesniegt rakstisku iesniegumu PTAC, pēc kura saņemšanas PTAC darbinieki izveido piekļuves kontu. Kārtība, kādā tiek piešķirtas piekļuves tiesības, un autorizēšanās reģistra sistēmā ir novecojusi un neatbilst mūsdienu drošības prasībām.
Pašreizējais reģistrs ir izveidots 2008.gadā un vairs nenodrošina PTAC, inspicēšanas institūcijām un bīstamo iekārtu valdītājiem nepieciešamo funkcionalitāti. Reģistra datu bāzes izstrādē tika izmantota programmatūra, kas būtiski ierobežo uzglabājamo datu apjomu, līdz ar to reģistrā nav iespējams pievienot datnes, piemēram, dokumentāciju, kas satur informāciju par bīstamajām iekārtām un to pārbaudēm.

2024.gada sākumā PTAC ir uzsācis jaunas informācijas sistēmas "Patērētāju tiesību aizsardzības centra lietu pārvaldības un bīstamo iekārtu reģistrācijas valsts informācijas sistēmas reģistru" – Uzraugs 2.0 ieviešanu, kas paaugstinās PTAC darba efektivitāti, nodrošinot kvalitatīvu datu pārvaldību, kvalitatīvu informācijas sniegšanu sabiedrībai, kā arī efektīvu uzraudzību patērētāju tiesību, tirgus, metroloģijas un bīstamo iekārtu uzraudzības jomās. Uzrauga 2.0 tvērumā ir plānota arī reģistra pārstrāde. Reģistra izstrādes izmaksas noteiktas 2022.gada jaunās politikas iniciatīvā "PTAC darbības procesu un sniegto pakalpojumu digitalizēšana". Uzrauga 2.0 līgums ar izstrādes, ieviešanas un uzturēšanas summām ir iekļauta Elektronisko iepirkumu sistēmā (https://www.eis.gov.lv/EKEIS/Supplier/Procurement/85376). Reģistrs ir reģistrēts Valsts informācijas resursu, sistēmu un sadarbspējas informācijas sistēmā (ID 404). 

Līdz 2024.gada beigām reģistrs un Uzraugs 2.0 tuvojas nodošanai produkcijas vidē un nav vērtējams kā sākotnējās izstrādes procesā, tādēļ Uzraugs 2.0 nav nepieciešams saskaņot ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju atbilstoši Ministru kabineta 2023.gada 4.jūlija noteikumiem Nr. 368 "Informācijas sistēmu un to darbībai nepieciešamo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju resursu un pakalpojumu attīstības aktivitāšu un likvidēšanas uzraudzības kārtība" 4.1., 4.2. apakšpunktam. 
Vienlaikus Ministru kabineta 2024.gada 23.aprīļa noteikumos Nr. 256 "Patērētāju tiesību aizsardzības centra lietu pārvaldības un bīstamo iekārtu reģistrācijas valsts informācijas sistēmas noteikumi" noteikts, ka PTAC lietu pārvaldības un bīstamo iekārtu reģistrācijas valsts informācijas sistēmas pārzinis ir PTAC atbilstoši Valsts informācijas sistēmu likuma 5.panta 1.1 daļas minētajām prasībām. 

Ar jauno reģistru paredzēts:
  - īstenot PTAC pamatdarbības procesu, veicot bīstamo iekārtu valsts uzraudzību;
  - īstenot inspicēšanas institūciju pamatdarbības procesu un informācijas ievadīšanai reģistrā par bīstamajām iekārtām;
  - īstenot bīstamo iekārtu valdītājiem bīstamo iekārtu pārvaldības un uzturēšanas procesu;
  - neautorizētajiem lietotājiem iespējams pārliecināties par bīstamo iekārtu pārbaužu esamību. 

Katram bīstamo iekārtu veidam šobrīd ir spēkā normatīvie akti, kas nosaka atbilstības novērtēšanas, tirgus uzraudzības prasības un tehnisko uzraudzības kārtību, ar mērķi nodrošināt drošību cilvēkam un videi. Attiecīgajai bīstamajai iekārtai šajos noteikumos ir izstrādātas specifiskās normas atbilstoši Eiropas Savienības un nacionālajam regulējumam, starptautiskajiem standartiem, kas attiecināms tikai uz konkrēto iekārtu, piemēram, normas attiecībā uz tehniskajām pārbaudēm, pārbaudes termiņiem, tehniskās un drošības prasības (liftiem specifiskās prasības (tehniskās un drošības) noteiktas Ministru kabineta 2020. gada 17. novembra noteikumos Nr. 679 "Liftu un vertikālo cēlējplatformu drošības un tehniskās uzraudzības noteikumi"). Tādēļ noteikumu projektā konkrētai bīstamajai iekārtai noteikumi ar konkrētām specifiskām prasībām  ir apzīmēti kā speciālie noteikumi. Ņemot vērā, ka katrai bīstamai iekārtai speciālos noteikumos normas redakcionāli atšķiras, kas rada valdītājiem un inspicēšanas institūcijām neizpratni par normatīvā regulējuma piemērošanu, kā arī, lai optimizētu bīstamo iekārtu regulējumu, nodrošinot normatīvā regulējuma pārskatāmību, paredzēts atstāt speciālos noteikumos tikai specifiskās prasības (tajā skaitā atbilstības novērtēšanas un tirgus uzraudzības prasības) konkrētajai iekārtai, bet šajā noteikumu projektā noteikt visām bīstamām iekārtām vienotas prasības tehniskajai uzraudzībai un kārtībai.  
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd speciālos noteikumos tehniskās prasības redakcionāli atšķiras starp bīstamo iekārtu veidiem, kas var radīt valdītājiem un inspicēšanas institūcijām neizpratni par normatīvā regulējuma piemērošanu un, gadījumā, ja nepieciešams veikt kādus grozījumus, tad izmaiņas jāveic katros noteikumos atsevišķi. Tāpat šobrīd tikai divām bīstamām iekārtām (liftiem, kravas celtņiem) ir noteiktas normas par tehnisko pārbaužu rezultātu vērtējumiem, kas citos noteikumos nav noteikts. Tādēļ noteikumu projektā noteiktas vienotas prasības bīstamo iekārtu tehniskajai uzraudzībai un kārtībai. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikts, ka bīstamām iekārtām jāatbilst normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanu noteiktajām būtiskajām prasībām, bet tām iekārtām uz kurām neattiecas normatīvie akti par atbilstības novērtēšanu, jāatbilst speciālajos noteikumos noteiktajām būtiskajām drošības prasībām. Iekārtām jābūt marķētām ar atbilstošu marķējumu un apgādātām ar lietošanas dokumentāciju. 
Noteikumu projektā noteiktas prasības inspicēšanas institūcijai, nosakot, ka tā ir akreditēta nacionālajā akreditācijas institūcijā kā A tipa inspicēšanas institūcijas, kā arī, ir pienākums apdrošināt savu civiltiesisko atbildību normatīvajos aktos bīstamo iekārtu jomā noteikto pienākumu īstenošanai par institūcijas darbības vai bezdarbības dēļ radītajiem zaudējumiem trešajai personai un piedalās vai tiek nodrošināta deleģētā pārstāvja dalība standartizācijas tehniskajā komitejā.

Iekārtām tehniskās pārbaudes iedalās šādi:
- pamatpārbaudes - pirmreizējā un kārtējā tehniskā pārbaude;
- papildu pārbaudes - atkārtotā, ārpuskārtas tehniskā pārbaude un speciālajos noteikumos noteiktās pārbaudes. 
Inspicēšanas institūcijai ir jābūt pietiekami kompetentai, lai izvērtētu iekārtas atbilstību šo noteikumu projektā un speciālajos noteikumos noteiktajām prasībām. Inspicēšanas institūcija tehniskajā pārbaudē novērtē iekārtas atsevišķo elementu atbilstību šo noteikumu projektā 2.nodaļā noteiktajām prasībām, novērtējot ar kādu no šādiem vērtējumiem:
Vērtējums 0 – neatbilstību nav vai maznozīmīgas neatbilstības, kas nerada būtiskus draudus, iekārtas lietošana ir atļauta. 
- Vērtējums 1 – neatbilstības, kas nerada būtiskus draudus. Ja pārbaudes rezultāts ir Vērtējums 1, tad iekārtas turpmāka lietošana ir atļauta, ievērojot, ka konstatētās neatbilstības novērš līdz nākamai kārtējai tehniskajai pārbaudei un ka minētajā pārbaudē attiecīgajai nenovērstajai neatbilstībai atbilstošo pārbaudes starprezultātu izsaka ar Vērtējumu 2;
- Vērtējums 2 – būtiskas neatbilstības, kas var radīt draudus. Pamatpārbaudē bīstamajai iekārtai tiek dota pagaidu lietošanas atļauja 30 dienas no pārbaudes pabeigšanas dienas, kuru laikā novērš konstatētās neatbilstības un veic vienreizēju atkārtoto tehnisko pārbaudi. Papildu pārbaudē bīstamās iekārtas turpmāka lietošana nav atļauta līdz novērstas konstatētās neatbilstības un veikta kārtējā tehniskā pārbaude;
- Vērtējums 3 – bīstamas neatbilstības, kas rada tiešus draudus. Ja pārbaudes rezultāts ir Vērtējums 3, tad iekārtas turpmāka lietošana nav atļauta līdz novērstas konstatētās neatbilstības un veikta kārtējā tehniskā pārbaude.
Tad, kad inspicēšanas institūcija ir novērtējusi iekārtas atsevišķos elementus, tad inspicēšanas institūcija novērtē visas iekārtas atbilstību šo noteikumu projekta  2.nodaļā noteiktajām prasībām, izsakot vērtējumu ar kādu no iepriekš minētajiem vērtējumiem.

Pirms iekārtas reģistrācijas reģistrā iekārtai veic pirmreizējo tehnisko pārbaudi, lai pārliecinātos par iekārtas datu atbilstību lietošanas dokumentācijā norādītajiem datiem, par atbilstību identifikācijas un atbilstības apliecinājumiem, un šo noteikumu projektā 11. un 12.punktā minētajām prasībām.
Kārtējo tehnisko pārbaudi veic jau reģistrā reģistrētām iekārtām atbilstoši iekārtas speciālos noteikumos noteiktajam pārbaudes apjomam un gadījumā, ja iekārta jebkurā tehniskajā pārbaudē ir novērtēta ar Vērtējumu 3, kā arī, ja papildu pārbaudē iekārta novērtēta ar Vērtējumu 2. 
Atkārtoto tehnisko pārbaudi veic, ja iekārta pārbaudes laikā novērtēta ar Vērtējumu 2 un drīkst veikt vienu reizi 30 dienu laikā. 
Savukārt ārpuskārtas tehnisko pārbaudi veic pie nosacījuma, ja iekārtai ir veikta pārbūve, pirms iekārtas lietošanas atsākšanas pēc avārijas, pamatojoties uz PTAC rakstiska pieprasījuma vai iekārtas speciālajos noteikumos noteiktajos gadījumos.  
Noteikumu projektā ir noteikti nosacījumi, kādā gadījumā inspicēšanas institūcija pārtrauc tehnisko pārbaudi un attiecīgo pārbaudes starprezultātu izsaka ar Vērtējumu 3.  

Pirms tehniskās pārbaudes veikšanas valdītāja pienākums ir saskaņot ar inspicēšanas institūciju par pārbaudes veikšanu, tās laiku un apjomu, un kārtību. Iekārtas tehniskā pārbaude ir pabeigta, kad inspicēšanas institūcija reģistrā ir apstiprinājusi pārbaudes datus un izsniegusi pārbaudes zīmi atbilstoši speciālajos noteikumos noteiktajam par zīmes uzlikšanu uz iekārtas vai uzglabāšanu lietošanas dokumentācijā.  
Inspicēšanas institūcija piecu darbdienu laikā apstiprina iekārtas datus un reģistrā aktualizē pārbaudes protokolu un nepieciešamības gadījumā izsniedz to valdītājam. Iekārtai pārbaudes zīmi ar reģistra piešķirto identifikācijas numuru un norādīto nākamo pārbaudes datumu izsniedz pie nosacījuma, ja iekārta pārbaudes laikā novērtēta ar Vērtējumu 0, Vērtējumu 1 un Vērtējumu 2, savukārt, ja iekārta novērtēta ar Vērtējumu 3, tad uz pārbaudes zīmes sarkanā krāsā norāda uzrakstu "NEIZMANTOT".  

Noteikumu projektā iekļauta norma, kas nosaka, ka PTAC ir tiesīgs iegūt datus no traktortehnikas un tās vadītāju informatīvās sistēmas un transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistra par reģistrā reģistrētās traktortehnikas vai transportlīdzekļa piešķirto reģistrācijas numuru, lai varētu pārliecināties, kurš ir iekārtas īpašnieks, turētājs, proti, juridiskās personas nosaukums, reģistrācijas Nr., fiziskas personas vārds, uzvārds, personas kods un adrese.
Problēmas apraksts
Pašlaik informācijas apmaiņa starp valdītājiem un inspicēšanas institūcijām attiecībā uz iekārtas reģistrāciju, pārbaudes rezultātiem, valdītāju maiņu, iekārtu statusa maiņu, ja pārtraukta iekārtas lietošana, notiek ārpus reģistra, kā arī šobrīd noteikts, ka dati par veiktajām tehniskajām pārbaudēm jāievada piecu darbdienu laikā, kā rezultātā informācijas apmaiņa nav pietiekami efektīva, jo tā nereti notiek papīra formātā. Turklāt reģistrs nesatur pilnvērtīgu informāciju par iekārtām un tām veiktajām pārbaudēm, ņemot vērā, ka dati par veiktajām tehniskajām pārbaudēm tiek ievadīti reģistrā piecu darbdienu laikā, PTAC, veicot bīstamo iekārtu uzraudzības darbības, ir ierobežotas iespējas analizēt datus. Ņemot vērā, ka 
šobrīd esošais reģistrs vairs nenodrošina PTAC, inspicēšanas institūcijām un valdītājiem nepieciešamo funkcionalitāti, izstrādājot jauno reģistru, nepieciešams noteikumu projektā noteikt prasības informācijas apritei reģistrā. 
Risinājuma apraksts
Noteikumu projektā noteikts, ka valdītāju pienākums ir nodrošināt vai atteikt iekārtas reģistrāciju, valdītāju maiņu vai iekārtas izslēgšanu no reģistra, piešķirt vai atcelt piekļuves tiesības inspicēšanas institūcijai, lai ievadītu datus un nepieciešamības gadījumā aktualizēt tos, ievadīt un aktualizēt informāciju par iekārtas adresi, kā arī aktualizēt informāciju par reģistrā reģistrētās iekārtas lietošanas pārtraukšanu uz laiku vai arī lietošanas atsākšanu, piešķirot vai atceļot iekārtas statusu uz laiku noņemts no reģistra.   
Inspicēšanas institūcijai piekļuves tiesības piešķir PTAC, pamatojoties uz inspicēšanas institūcijai piešķirto akreditāciju konkrētajam iekārtas veidam. Reģistra sistēmai valdītājs un inspicēšanas institūcija varēs autorizēties, izmantojot vienotās pieteikšanās moduli. Noteikumu projektā paredzēts noteikt arī pienākumus inspicēšanas institūcijām, proti, izskatīt reģistrā saņemtos pieteikumus un nodrošināt vai atteikt iekārtas reģistrāciju, valdītāju maiņu vai iekārtas izslēgšanu no reģistra, ievadīt informāciju par iekārtas pārbaudi un pārliecināties par iekārtas reģistrācijas datu atbilstību faktiskajam stāvoklim un veikt datu aktualizāciju. Pirms iekārtas reģistrācijas valdītājs sagatavo iekārtu pirmreizējās tehniskās pārbaudes veikšanai un izmantojot reģistru, iesniedz akreditētai inspicēšanas institūcijai pieteikumu par iekārtas reģistrāciju, un pievieno iesniegumam dokumentārus apliecinājumus par īpašuma vai turējuma tiesībām uz attiecīgo iekārtu un dokumentāciju, kas apliecina iekārtas atbilstību noteiktajām prasībām (piemēram, atbilstības deklarācija). Inspicēšanas institūcija, saņemot no valdītāja pieteikumu par iekārtas reģistrāciju, piecu darbdienu laikā pēc pieteikuma saņemšanas dienas apstiprina pieteikumu vai atsaka iekārtas reģistrāciju reģistrā. Gadījumā, ja pieteikums par iekārtu reģistrāciju tiek apstiprināts, inspicēšanas institūcija 10 darbdienu laikā pēc pieteikuma apstiprināšanas dienas veic attiecīgās iekārtas pirmreizējo tehnisko pārbaudi piešķirot tai vērtējumu. Iekārta netiek reģistrēta reģistrā, ja iekārtai pārbaudes rezultāts ir izteikts ar Vērtējumu3.
Bīstamās iekārtas valdītāja maiņas gadījumā valdītājs 10 darbdienu laikā pēc valdījuma tiesību iegūšanas, izmantojot reģistru, iesniedz inspicēšanas institūcijai valdītāja maiņas pieteikumu, attiecīgi pievienojot dokumentāciju par savām īpašuma vai turējuma tiesībām uz konkrēto iekārtu. Inspicēšanas institūcija, saņemot no valdītāja pieteikumu par valdītāja maiņu, veic iesniegto dokumentu pārbaudi un 10 darbdienu laikā pēc valdītāja maiņas pieteikuma saņemšanas dienas reģistrā, apstiprina valdītāja maiņas pieteikumu, kā arī attiecīgajai iekārtai veic izmaiņas reģistrācijas datos par tās valdītāju vai atsaka valdītāja maiņu, to pamatojot.
Noteikumu projektā noteikti gadījumi, kādos iekārtu izslēdz no reģistra, piemēram, ja iekārta fiziski vairs nepastāv, tai veikta pārbūve un pārbūves rezultātā bīstamā iekārta vairs neatbilst speciālajos noteikumos noteiktajai bīstamo iekārtu klasifikācijai vai bīstamā iekārta vairs nav paredzēta lietošanai Latvijas teritorijā. Iekārtas izslēgšanas gadījumā no reģistra, valdītājs 10 darbdienu laikā pēc tam, kad ir iestājies kāds no noteiktajiem apstākļiem iekārtas izslēgšanai no reģistra, izmantojot reģistru iesniedz inspicēšanas institūcijai pieteikumu par attiecīgās iekārtas izslēgšanu no reģistra, pievienojot dokumentārus apliecinājumus (piemēram, akts par iekārtas utilizāciju, fotogrāfijas, eksporta deklarācija, transportēšanas dokumenti par iekārtas izvešanu no Latvijas, pārdošanas dokumentācija, līgumi vai citi dokumentāri apliecinājumi), kas apliecina iepriekš minētos apstākļus. Inspicēšanas institūcija, saņemot no valdītāja pieteikumu par iekārtas izslēgšanu no reģistra, veic iesniegto dokumentu pārbaudi un 5 darbdienu laikā pēc pieteikuma saņemšanas dienas reģistrā, apstiprina iekārtas izslēgšanu no reģistra vai atsaka, to pamatojot.
Problēmas apraksts
Speciālos noteikumos attiecīgajai iekārtai ir atšķirīgas redakcijas lietošanas dokumentācijai, marķējumam, iekārtas uzturēšanai un lietošanai un, lai attiecīgās iekārtas valdītājiem un inspicēšanas institūcijām būtu vienāda izpratne par normām, kā arī, lai noteiktu vienotas prasības visām iekārtām vienos noteikumos, noteikumu projektā noteiktas normas attiecībā uz lietošanas dokumentāciju, marķējumu, iekārtas uzturēšanu un lietošanu. 
Risinājuma apraksts
Iekārtas lietošanas dokumentācija sastāv no identifikāciju un atbilstību apliecinošiem dokumentiem, lietošanas un uzturēšanas instrukcijām, uzturēšanas žurnāla un uzturēšanas izpilddokumentācijas, darba žurnāla, ja tas noteikts speciālos noteikumos. Lietošanas dokumentācijai jābūt noformētai valsts valodā, salasāmā, noformētā un uzturētā veidā, lai nebūtu iespējams veikt nepieļaujamas izmaiņas. Attiecīgajai iekārtai lietošanas un uzturēšanas instrukcija satur informāciju un dokumentus, kas noteikti iekārtai normatīvajos aktos par atbilstības novērtēšanu, speciālajos noteikumos un noteikumu projektā noteiktajām prasībām. Informāciju par iekārtas uzturēšanu (piemēram, konstatētie defekti, iekārtas lietošana ārkārtas apstākļos, konstatētie darbības traucējumi, notikušie negadījumi, avārijas) reģistrē uzturēšanas žurnālā, bet informāciju par iekārtas lietošanu (piemēram, lietošanas laikā konstatēti darbības traucējumi, defekti, atzīmē faktu, ja veikta iekārtas lietošana ārkārtas apstākļos, negadījums, avārija) reģistrē darba žurnālā. 

Iekārtām jābūt marķētām atbilstoši normatīvajiem aktiem par atbilstības novērtēšanu vai speciālos noteikumos noteikto marķējumu, kas ir viegli salasāms, neizdzēšams un saskatāms. Iekārtas, uz kurām nav attiecināmi normatīvie akti par atbilstības novērtēšanu, tiek marķētas ar reģistrācijas numuru reģistrā, marķējumu, kas noteikts iekārtas lietošanas instrukcijā, tehniskajiem raksturlielumiem un drošības marķējumu (piemēram, brīdinājuma zīmes, aizlieguma zīmes) atbilstoši normatīvajiem aktiem par darba aizsardzības prasībām drošības zīmju lietošanā.

Noteikumu projektā iekārtu lietošanas prasības attiecas uz iekārtas profesionālo lietošanu. Bīstamās iekārtas lietotājs ir persona, kuras faktiskajā varā lietošanas laikā atrodas attiecīgā iekārta. Vienlaikus noteikumu projektā noteikti iekārtas lietotāju pienākumi atbilstošai un drošai iekārtas lietošanai. Lietotājam veicot darbus ar iekārtu paaugstinātas bīstamības apstākļos, jāievēro normas, kas noteiktas rīkojumā darbam paaugstinātas bīstamības apstākļos un darba aizsardzības instruktāžā par drošiem darba paņēmieniem. Savukārt lietotājam veicot darbus elektropārvades līnijas aizsargjoslā, jāievēro prasības par obligāti piemērojamo energostandartu, kas nosaka elektroapgādes objektu ekspluatācijas organizatoriskās un tehniskās drošības prasības vai izmanto tādas iekārtas, kuru aprīkojums novērš risku saskarties ar gaisvadu elektropārvades līniju vai risku radīt elektrisko loku starp jebkuru iekārtas daļu vai iekārtas operatoru un gaisvadu elektropārvades līniju vai, ja nevar pilnībā novērst risku personām saskarties ar gaisvadu elektropārvades līniju, iekārtas ražotas un aprīkotas tā, lai novērstu jebkādus ar elektrību saistītus apdraudējumus.

Iekārtas uzturēšanu veic atbilstoši konkrētas iekārtas uzturēšanas instrukcijai, speciālos noteikumos un noteikumu projektā noteiktajām prasībām. Iekārtas uzturēšanas pasākumi ir iekārtas apskates, tehniskās apkopes, elektroinstalācijas pārbaudes, remonts, montāža, demontāža, pārbūve un testa pārbaudes. Uzturēšanu veic valdītājs vai valdītāja norīkota uz līguma pamata fiziskā vai juridiskā persona (uzturēšanas pakalpojumu sniedzējs), kas par veiktajiem uzturēšanas pasākumiem veic ierakstu attiecīgās iekārtas uzturēšanas žurnālā. 

Lai novērstu nedrošas iekārtas lietošanu (piemēram, novērstu avāriju riskus) inspicēšanas institūcija tehniskās pārbaudes apjomā var iekļaut  pārbaudāmo elementu padziļinātās pārbaudes, proti, elektroinstalācijas pārbaudes, testa pārbaudes un metināto savienojumu pārbaudes ar nesagraujošām kontroles metodēm. 
Iekārtām elektroinstalācijas pārbaudes veic šādos gadījumos: pirms iekārtas reģistrācijas reģistrā, lietošanas laikā reizi trijos gados, vai, ja iekārta tiek lietota sprādzienbīstamā vai ķīmiski agresīvā vidē - reizi gadā, vai speciālajos noteikumos noteiktajā periodā, pēc atkārtotas montāžas, rekonstrukcijas, pārbūves vai remontdarbiem un pēc inspicēšanas institūcijas pamatota pieprasījuma. Elektroinstalācijas pārbaudes ir tiesīga veikt tikai tāda persona, kurai piešķirta elektrodrošības grupa.
Iekārtām (iekārtas nesošās konstrukcijas, konstrukcijas, kuru robežvērtības ir izmantotas stiprības aprēķinos, konstrukcijas, kuras izmanto cilvēku celšanai, pārvietošanai un drošībai) elementus drīkst metināt tikai tādi metinātāji, kuri savu kompetenci ir apstiprinājuši piemērojamo standartu prasībām. Iekārtām elementus un metinātos savienojumus pārbauda akreditēta laboratorija vai cita Eiropas Savienības dalībvalsts akreditācijas institūcija ar nesagraujošām kontroles metodēm. 
Lai novērstu iekārtas bojājumu, defektu vai nolietojumu, iekārtai veic remontu, savukārt iekārtas pārbūvi veic, lai pārveidotu iekārtas oriģinālo izpildījumu ar materiāliem vai digitāliem līdzekļiem. Pirms iekārtas pārbūves iekārtai veic riska vērtējumu, nosakot kuras drošības prasības skars paredzētie pārveidošanas pasākumi, identificējot iekārtas riskus. Iekārtas pārbūve iedalās: vienkāršotā pārbūve (iekārtas atjaunošana, uzlabošana, modernizācija) un būtiskā pārbūve (konstrukcijas, funkcionalitātes, darbības principu maiņa). Iekārtai veicot vienkāršotu pārbūvi, inspicēšanas institūcija pārliecinās par iekārtas atbilstību šo noteikumu projektā 2.nodaļā noteiktajām prasībām un aktualizē iekārtas reģistrācijas datus reģistrā, savukārt būtiskās pārbūves gadījumā pārbūves veicējs uzņemas ražotāja pienākumus un pirms iekārtas uzsākšanas, iekārtai veic pirmreizējo tehnisko pārbaudi un reģistrē reģistrā.  

Bīstamo iekārtu uzraudzības pārbaudēs ir konstatēti gadījumi, ka netiek uzglabātas atbilstošas iekārtas, kuras nav lietotas un uzturētas tehniskā kārtībā, tādējādi apdraudot cilvēku dzīvību, veselību, vidi vai materiālās vērtības (piemēram, notiek iekārtas sasvēršanās, apgāšanās, vai tās sastāvdaļu atdalīšanās). Lai nodrošinātu skaidrību par drošības prasībām iekārtām, kuru lietošana uz laiku ir pārtraukta, noteikumu projektā ir noteikts, ka arī šādas iekārtas nedrīkst radīt draudus cilvēku dzīvībai, veselībai, videi vai materiālajām vērtībām. Tādēļ noteikumu projektā noteikts, ka stacionāri uzstādītas iekārtas uzglabā noslēgtā stāvoklī (piemēram, lifti, eskalatori), savukārt iekārtas, kurām ir paredzēta to sakļaušana (piemēram, pacēlāji darbu veikšanai, izlices pašgājējceltņi) vai to demontāža (piemēram, torņa celtņi), uzglabā attiecīgi sakļautā vai demontētā stāvoklī. Tāpat, lai nesamērīgi neierobežotu iespēju pārtraukt iekārtu lietošanu uz laiku, noteikumu projektā ir noteikts, ka izņēmuma gadījumā, ja tehniski pamatotu apsvērumu dēļ nav iespējama iekārtas uzglabāšana atbilstoši iekārtas instrukcijai, veic iekārtas konservāciju. Konservāciju veic, ievērojot noteikumos noteiktās drošības prasības par riska novērtēšanu, riska novēršanu pasākumu izstrādi un izpildi, un iekārtas uzturēšanu visā iekārtas konservācijas laikā. 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

Ņemot vērā, ka inspicēšanas institūcijas ir pasūtījušas jaunas bīstamo iekārtu pārbaudes zīmes paraugus 2025.gadam atbilstoši šobrīd spēkā esošajam regulējumam, noteikumu projektā noteikts, ka iepriekšējā parauga bīstamo iekārtu pārbaudes zīmes inspicēšanas institūcija drīkst izsniegt līdz 2025.gada 31.decembrim. 
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
  • Bīstamo iekārtu valdītājs
  • Neautorizēts lietotājs
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā iekļautās prasības ietekmēs bīstamo iekārtu valdītājus, ņemot vērā jaunā reģistra funkcionalitāti, pieteikumu iesniegšana inspicēšanas institūcijām un pārbaudes rezultātu saņemšana paredzēta elektroniski caur jaunā reģistra sistēmu, tādējādi vienkāršojot un paātrinot šobrīd esošo procesu. 
Tieša ietekme uz neautorizētu lietotāju nav, bet ar jauno reģistru, lietotājs nepieciešamības gadījumā varēs pārliecināties par iekārtas pārbaudes esamību un varēs informēt PTAC par iespējamo pārkāpumu gadījumu. 
Juridiskās personas
  • Bīstamo iekārtu valdītājs
  • Akreditētas inspicēšanas institūcijas
Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā iekļautās prasības ietekmēs bīstamo iekārtu valdītājus, ņemot vērā jaunā reģistra funkcionalitāti, pieteikumu iesniegšana inspicēšanas institūcijām un pārbaudes rezultātu saņemšana paredzēta elektroniski caur jaunā reģistra sistēmu, tādējādi vienkāršojot un paātrinot šobrīd esošo procesu.
Tāpat ietekmēs arī inspicēšanas institūcijas, kuras tiesīgas veikt iekārtām tehniskās pārbaudes. Ņemot vērā Noteikumu projektā noteikto un jaunā reģistra paredzēto funkcionalitāti, turpmāk pieteikumu saņemšana no bīstamo iekārtu valdītājiem un datu ievadīšana par pārbaužu rezultātiem notiks jaunā reģistra sistēmā. 

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
Noteikumu projektā noteiktās prasības ietekmēs bīstamo iekārtu valdītājus, ņemot vērā jaunā reģistra paredzēto funkcionalitāti, pieteikumu iesniegšanu inspicēšanas institūcijām un pārbaudes rezultātu saņemšanu paredzēts nodrošināt elektroniski caur reģistra sistēmu, kā arī paredzēts, ka bīstamo iekārtu valdītājiem izmantojot reģistru būs nepieciešams izvēlēties akreditētās inspicēšanas institūcijas, kuras veiks tehniskās pārbaudes.
 

2.2.5. uz konkurenci:

2.2.6. uz nodarbinātību:

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projekta izpilde tiks nodrošināta Ekonomikas ministrijas budžeta apakšprogrammā 26.01.00 "Iekšējais tirgus un patērētāju tiesību aizsardzība" piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros.

4.1.1. Ministru kabineta 2009.gada 17.novembra noteikumi Nr.1320 "Noteikumi par bīstamo iekārtu reģistrāciju", Ministru kabineta 2006.gada 14.februāra noteikumi Nr.124 "Noteikumi par bīstamo iekārtu pārbaudes zīmi".

Pamatojums un apraksts
Minētajos noteikumos noteiktās normas, tiks daļēji pārņemtas Noteikumu projektā, nosakot visām iekārtām vienotas prasības. 
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.2. Ministru kabineta 2022.gada 14.jūnija noteikumi Nr. 341 "Kravas celtņu drošības un tehniskās uzraudzības noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.3. Ministru kabineta 2020.gada 17.novembra noteikumi Nr. 679 "Liftu un vertikālo cēlējplatformu drošības un tehniskās uzraudzības noteikumi"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.4. Ministru kabineta 2011.gada 28.jūnija noteikumi Nr. 500 "Noteikumi par transportējamām spiedieniekārtām"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.5. Ministru kabineta 2010.gada 20.jūlija noteikumi Nr. 636 "Noteikumi par cilvēku pārvietošanai paredzēto eskalatoru un konveijeru tehnisko uzraudzību"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.6. Ministru kabineta 2010.gada 16. februāra noteikumi Nr. 138 "Noteikumi par katliekārtu tehnisko uzraudzību"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.7. Ministru kabineta 2010.gada 16.februāra noteikumi Nr. 137 "Cilvēku celšanai paredzēto pacēlāju tehniskās uzraudzības kārtība"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.8. Ministru kabineta 2010.gada 16.februāra noteikumi Nr. 136 "Publisko atrakciju iekārtu drošības prasības un tehniskās uzraudzības kārtība"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.9. Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumi Nr. 953 "Sašķidrinātās naftas gāzes balonu uzpildes staciju tehniskās uzraudzības kārtība"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.10. Ministru kabineta 2009.gada 17.jūnija noteikumi Nr. 538 "Autotransporta līdzekļu cisternu bīstamo kravu pārvadāšanai tehniskās uzraudzības kārtība"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.11. Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta noteikumi Nr. 555 "Noteikumi par trošu ceļu iekārtu nodošanu lietošanā un tehniskās uzraudzības kārtību"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.12.  Ministru kabineta 2003.gada 16.septembra noteikumi Nr. 518 "Spiedieniekārtu kompleksu tehniskās uzraudzības kārtība"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.13. Ministru kabineta 2002.gada 23.aprīļa noteikumi Nr. 164 "Prasības maģistrālajiem cauruļvadiem un maģistrālo cauruļvadu tehniskās uzraudzības kārtība"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.14. Ministru kabineta 2001.gada 28.augusta noteikumi Nr. 384 "Bīstamu vielu uzglabāšanas rezervuāru tehniskās uzraudzības kārtība"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija

4.1.15. Ministru kabineta 2001.gada 20.februāra noteikumi Nr. 74 "Prasības degvielas uzpildes staciju tehnoloģiskajām iekārtām un iekārtu tehniskās uzraudzības kārtība"

Pamatojums un apraksts
Atbilstoši likuma "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" 3.panta otrās daļas 1.punktā noteiktajam deleģējumam, nepieciešams izdot no jauna noteikumus, ne vēlāk kā līdz 2027. gada 30. septembrim.  
Atbildīgā institūcija
Ekonomikas ministrija
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
https://tapportals.mk.gov.lv/legal_acts/a39b38e1-b41c-4478-bd45-2da19c2f1b62

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Publiskās apspriešanas laikā saņemts no SIA "TUV NORD Baltik" iebildums/priekšlikums ar lūgumu pagarināt Noteikumu projekta stāšanās spēkā laiku, kā arī Ekonomikas ministrijai organizēt attālinātu sanāksmi, kurā sniegtu skaidrojumu visām ieinteresētām inspicēšanas institūcijām par jaunā reģistra un noteikumu projekta darbības pamatprincipiem. Kā arī pašlaik nav sagatavots jaunais reģistrs, pēc kura palaišanas visām iesaistītajām pusēm būs nepieciešams laiks tā apgūšanai, testēšanai un nepilnību novēršanai.

Informējam, ka tiklīdz jaunais reģistrs tiks palaists produkcijas vidē, tā PTAC veiks apmācības visām iesaistītajām pusēm, lai efektīvi apgūtu jaunā reģistra funkcionalitāti. Noteikumu projektā spēkā stāšanās laiks ir pagarināts uz 02.06.2025.  

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Patērētāju tiesību aizsardzības centrs

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Reģistrs nodrošinās pilnvērtīgāku informāciju par bīstamajām iekārtām un tām veiktajām pārbaudēm, līdz ar to tiks paplašinātas iespējas analizēt datus. Jaunā reģistra funkcionalitāte paredz arī automātisku informācijas apmaiņu, piemēram, ja iekārtai tuvojas kādi izpildes termiņi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
2024.gadā tiks izstrādāts jauns reģistrs, nosakot, ka bīstamajām iekārtām ar pieteikumiem un tehniskajām pārbaudēm saistītā dokumentācijas aprite notiek elektroniski reģistra sistēmā. 
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi