Anotācija (ex-ante)

23-TA-738: MK sēdes protokollēmuma projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Ministru kabineta 2021. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 44 32. §) "Informatīvais ziņojums "Par nekustamo īpašumu iegādi Valsts policijai noteikto funkciju un uzdevumu izpildei, kas saistītas ar sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanu"" 2., 3., 4., 5. un 6. punktā doto uzdevumu atzīšanu par aktualitāti zaudējušiem" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2021. gada 7. septembra instrukcijas Nr. 8 "Vienotā uzdevumu izpildes kontroles kārtība Vienotajā tiesību aktu projektu izstrādes un saskaņošanas portālā" 17. punkts.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Ministru kabineta sēdes protokollēmuma projekts sagatavots, lai atzītu par aktualitāti zaudējušus Ministru kabineta 2021. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 44, 32. §) "Informatīvais ziņojums "Par nekustamo īpašumu iegādi Valsts policijai noteikto funkciju un uzdevumu izpildei, kas saistītas ar sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanu"" 2., 3., 4., 5. un 6. punktā dotos uzdevumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
2021. gada 27. maijā Ministru kabineta sēdē tika izskatīts un pieņemts zināšanai informatīvais ziņojums "Par nekustamo īpašumu iegādi Valsts policijai noteikto funkciju un uzdevumu izpildei, kas saistītas ar sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanu" (turpmāk – Informatīvais ziņojums).
Saskaņā ar Ministru kabineta sēdes protokollēmuma (2021. gada 27. maija prot. Nr. 44, 32. §):
2. punktu konceptuāli atbalstīta nekustamo īpašumu Pērnavas ielā 83 (kadastra numurs 01000380075 un 01000382013), Rīgā (turpmāk – nekustamie īpašumi) iegāde Valsts policijai noteikto funkciju un uzdevumu izpildei, kas saistītas ar sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanu;
3. punktu atļauts Iekšlietu ministrijai uzsākt nekustamo īpašumu atsavināšanas procedūru Sabiedrības vajadzībām nepieciešamā nekustamā īpašuma atsavināšanas likumā noteiktajā kārtībā;
4. punktu paredzēts, ka ar nekustamo īpašumu atsavināšanu saistīto izdevumu resursu avots ir ar Ministru kabineta 2021. gada 18. marta lēmumu (prot. Nr. 28 42. §) piešķirtie līdzekļi ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu saistīto augstas gatavības projektu īstenošanai;  
5. punktu dots uzdevums ar nekustamo īpašumu atsavināšanu saistīto izdevumu segšanai atbilstoši to faktiski nepieciešamajam apmēram Iekšlietu ministrijai sagatavot un iesniegt apstiprināšanai Ministru kabinetā atsevišķu rīkojuma projektu par līdzekļu piešķiršanu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izstrādes procesā pārdalāmais finansējums" valsts budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem", nepārsniedzot ar Ministru kabineta 2021. gada 18. marta lēmumu (prot. Nr. 28 42. §) šim mērķim iezīmētā finansējuma apmēru;
6. punktu paredzēts, ka pārcelšanās izdevumus, kā arī ar nekustamā īpašuma pielāgošanu un aprīkošanu saistītos izdevumus, kas neatbilst budžetu investīciju jēdzienam Likuma par budžetu un finanšu vadību izpratnē, Iekšlietu ministrija sedz tai piešķirtā finansējuma pamatfunkciju izpildes nodrošināšanai ietvaros.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Saskaņā ar Informatīvajā ziņojumā minēto informāciju Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes struktūrvienību izvietošanai atbilstoši Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdē lemtajam (prot. Nr. 28 42. §) Iekšlietu ministrijai tika plānots finansējums 12 789 299 euro apmērā, lai segtu ar nekustamo īpašumu atsavināšanu saistītos izdevumus.

2021. gada 7. septembrī Ministru kabineta sēdē tika izskatīts un pieņemts zināšanai informatīvais ziņojums "Par infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu  īstenošanu iekšlietu nozarē" (turpmāk – informatīvais ziņojums par kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanu), kurā tostarp tika norādīts, ka "netika panākta vienošanās par Valsts policijas vajadzībām nepieciešamo nekustamo īpašumu labprātīgu atsavināšanu, jo nekustamo īpašumu īpašnieks nepiekrita atlīdzības noteikšanas komisijas noteiktajam atlīdzības apmēram (summas starpība starp atlīdzības noteikšanas komisijas noteikto atlīdzības apmēru un nekustamo īpašumu īpašnieka noteikto nekustamo īpašumu pārdošanas cenu ir 2 330 000 euro), kā rezultātā pasākuma "Ēkas iegāde un pārbūve Valsts policijas vajadzībām" īstenošana nav iespējama, līdz ar ko nav iespējams izlietot pasākumam paredzēto finansējumu 12 789 299 euro".
Saskaņā ar Ministru kabineta sēdes protokollēmuma (2021. gada 7. septembra prot. Nr. 60, 34. §) (turpmāk – 2021. gada 7. septembra protokollēmums) 2. un 3. punktu:
 - atbalstīta valsts budžeta finansējuma 14 292 026 euro apmērā piešķiršana infrastruktūras kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanai iekšlietu nozarē;
 - ņemot vērā informatīvajā ziņojumā par kapacitātes stiprināšanas pasākumu īstenošanu norādīto un 2021. gada 7. septembra protokollēmuma 2. punktā noteikto, samazināts ar Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 28 42. §) "Informatīvais ziņojums "Par augstas gatavības projektiem, kas saistīti ar Covid-19 krīzes pārvarēšanu un ekonomikas atlabšanu" 2.punktu Iekšlietu ministrijai atbalstītais finansējums iekšlietu nozares projektiem par 14 292 026 euro.
Tādējādi finansējums iekšlietu nozares projektiem par 14 292 026 euro tika pārdalīts citiem mērķiem - veicamiem pasākumiem, lai nodrošinātu iekšlietu nozarei būtisku infrastruktūras attīstības projektu īstenošanu un dienestu reaģēšanas spēju stiprināšanu, tostarp minētajiem mērķiem tika pārdalīts finansējums 12 789 299 euro, kas sākotnēji (saskaņā ar Ministru kabineta 2021. gada 18. marta sēdē nolemto (prot. Nr. 28 42. §)) tika plānots Valsts policijas vajadzībām nepieciešamās ēkas iegādei un pārbūvei. 

Lai nodrošinātu Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes struktūrvienības ar darba videi atbilstošām telpām, atbalstīti valsts budžeta prioritārie pasākumi 2023. gadam un budžeta ietvaram 2023., 2024. un 2025. gadam saskaņā ar Ministru kabineta sēdes protokollēmuma (2023. gada 13. janvāra prot. Nr. 2, 1. §):
2. un 4. punktu:  telpām Mūkusalas ielā 101, Rīgā provizorisks finansējums 2023. gadā 1 028 896 euro apmērā, 2024. gadā un 2025. gadā 632 616 euro apmērā ik gadu no budžeta resora "74. Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums" budžeta programmas 18.00.00 "Finansējums valsts drošības stiprināšanas pasākumiem";
18.2. apakšpunktu:  telpām un auto stāvlaukumam E. Birznieka-Upīša ielā 21A, 21C, un 21D, Rīgā 2023. gadā 332 065 euro apmērā, 2024. gadā un 2025. gadā 299 155 euro apmērā ik gadu.
Risinājuma apraksts
Ņemot vērā minēto, Ministru kabineta 2021. gada 27. maija sēdes protokollēmuma (prot. Nr. 44, 32. §) "Informatīvais ziņojums "Par nekustamo īpašumu iegādi Valsts policijai noteikto funkciju un uzdevumu izpildei, kas saistītas ar sabiedriskās drošības un kārtības nodrošināšanu"" 2., 3., 4., 5. un 6. punktā dotie uzdevumi nav īstenojami un ir zaudējuši aktualitāti.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
-

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi