22-TA-3556: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" reformas 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" investīcijas 2.1.3.1.i projekta "Ārstniecības procesa datu pārvaldības pilnveidošana" pases apstiprināšanu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība
1.1. Pamatojums
Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Rīkojuma projekts izstrādāts saskaņā ar Ministru kabineta 2022. gada 14. jūlija noteikumu Nr. 435 "Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes "Digitālā transformācija" 2.1. reformu un investīciju virziena "Valsts pārvaldes, tai skaitā pašvaldību, digitālā transformācija" īstenošanas noteikumi" nosacījumiem, kas nosaka kārtību, kādā īsteno un uzrauga Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” 2.1. reformu un investīciju virziena “Valsts pārvaldes, t. sk. pašvaldību, digitālā transformācija” investīcijas 2.1.3.1.i nolūku “Ārstniecības iestāžu procesu digitālā transformācija un ārstniecības procesā radīto datu pārvaldība”, kā ietvarā investīcijas projekts “Ārstniecības procesa datu pārvaldības pilnveidošana” tiks īstenots.
1.2. Mērķis
Mērķa apraksts
Investīcijas 2.1.3.1.i nolūka projekta “Ārstniecības procesa datu pārvaldības pilnveidošana” īstenošanas mērķis ir lēmumu pieņemšanas procesa pilnveide veselības aprūpes pakalpojumu nodrošināšanā, attīstot un uzlabojot datu pārvaldību – uzkrāšanu, analīzi, statistiku un koplietošanas iespējas.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība
1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi
Pašreizējā situācija
Nacionālajā veselības dienestā (turpmāk - NVD) tiek uzkrāts liels datu apjoms, gan medicīnisko dokumentu dati, gan dati par personas veselību, gan par personai sniegtajiem pakalpojumiem, dati tiek uzkrāti dažādās informācijas sistēmās (turpmāk – IS). NVD ir nepietiekamas iespējas to analīzei un koplietošanai. NVD nepieciešama operatīva šo datu pieejamība efektīvākai analīzei, pārraudzībai un plānošanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Projekta ietvaros risināmās problēmas:
1. Ierobežotas iespējas uzkrāto datu automātiskai apkopošanai un analīzei, dati ir sadrumstaloti un laikietilpīgi izvērtējami kopsakarībās.
2. Neefektīvs resursu patēriņš veselības aprūpes pakalpojumu norēķinu pārvaldīšanas procesā, lēmumi tiek pieņemti ar laika nobīdi.
3. Nepietiekami operatīva sniegto ārstniecības pakalpojumu datu pieejamība procesu dalībniekiem.
4. Ārstniecības iestādēm nav nodrošināts mūsdienīgs risinājums veselības aprūpes pakalpojumu uzskaites dokumentu iesniegšanai.
Kopumā tikai Vadības informācijas sistēmā (turpmāk - VIS) ir uzkrāti 377 milj. uzskaites dokumentu un 643 milj. uzskaites dokumentu aprēķinu transakcijas kopš 2003.gada. 2020. gadā VIS papildus tika uzkrāti 22,4 milj. uzskaites un norēķinu dokumenti, 2021. gadā – 29,6 milj., 2022. gada 9 mēnešos – 21,3 milj. Tas neļauj analizēt sakarības starp šiem datiem un prasa lielu darba apjomu to savietošanai, lai gūtu priekšstatu par valsts apmaksāto veselības aprūpes resursu efektīvu, mērķtiecīgu izlietojumu. Veselības aprūpes norēķinu pārvaldības procesā ir manuāli soļi un ir ierobežotas iespējas operatīvi iegūt informāciju par izlietotajiem līdzekļiem, lai nodrošinātu pieejamo finanšu līdzekļu efektīvu pārvaldību (līgumu ar ārstniecības iestādēm finanšu apjoma izpildes kontroli un pārplānošanu).
1. Ierobežotas iespējas uzkrāto datu automātiskai apkopošanai un analīzei, dati ir sadrumstaloti un laikietilpīgi izvērtējami kopsakarībās.
2. Neefektīvs resursu patēriņš veselības aprūpes pakalpojumu norēķinu pārvaldīšanas procesā, lēmumi tiek pieņemti ar laika nobīdi.
3. Nepietiekami operatīva sniegto ārstniecības pakalpojumu datu pieejamība procesu dalībniekiem.
4. Ārstniecības iestādēm nav nodrošināts mūsdienīgs risinājums veselības aprūpes pakalpojumu uzskaites dokumentu iesniegšanai.
Kopumā tikai Vadības informācijas sistēmā (turpmāk - VIS) ir uzkrāti 377 milj. uzskaites dokumentu un 643 milj. uzskaites dokumentu aprēķinu transakcijas kopš 2003.gada. 2020. gadā VIS papildus tika uzkrāti 22,4 milj. uzskaites un norēķinu dokumenti, 2021. gadā – 29,6 milj., 2022. gada 9 mēnešos – 21,3 milj. Tas neļauj analizēt sakarības starp šiem datiem un prasa lielu darba apjomu to savietošanai, lai gūtu priekšstatu par valsts apmaksāto veselības aprūpes resursu efektīvu, mērķtiecīgu izlietojumu. Veselības aprūpes norēķinu pārvaldības procesā ir manuāli soļi un ir ierobežotas iespējas operatīvi iegūt informāciju par izlietotajiem līdzekļiem, lai nodrošinātu pieejamo finanšu līdzekļu efektīvu pārvaldību (līgumu ar ārstniecības iestādēm finanšu apjoma izpildes kontroli un pārplānošanu).
Risinājuma apraksts
Projektā tiks pilnveidota informācijas apmaiņa ar ārstniecības iestādēm, nodrošinot iespēju ārstniecības iestādēm ātrāk izveidot rēķinus par sniegto veselības aprūpes pakalpojumu apmaksu. Paredzēts izveidot IS integrācijas risinājumus un veikt darba vides pilnveidi efektīvākai informācijas apmaiņai ar ārstniecības iestādēm, nodrošinot automātiskas datu pārbaudes datu iesniegšanas procesā operatīvai atgriezeniskajai saitei par iesniegto dokumentu atbilstību apmaksas nosacījumiem.
Projektā tiks nodrošināta iespēja NVD datus izmantot Veselības ministrijas veselības nozares politikas plānošanas vajadzībām, nozares iestāžu un sabiedrības informēšanas vajadzībām, atvērto datu publicēšanai.
Projektā tiks izstrādāts risinājums veselības aprūpes pakalpojumu statistikas un finanšu izlietojuma dinamikas uzraudzībai ārstniecības personu, ārstniecības iestāžu, teritoriālā un valsts līmenī, t.sk. par sniegtajiem ģimenes ārstu prakšu, zobārstniecības pakalpojumiem, veselības aprūpes pakalpojumiem mājās, sekundāri ambulatorajiem un stacionāri sniegtajiem pakalpojumiem, valsts kompensējamiem medikamentiem, medicīnisko ierīču izlietojumam un darba nespējas lapu apjomu.
Rezultātā tiks nodrošināta uzkrāto datu koplietošana, savlaicīga pieejamība un analīzes iespējas, līdz ar to iespējama veselības aprūpes finansējuma efektīvāka pārvaldība, kā arī sistēmiski un racionāli tiks izmantota NVD cilvēkresursu kapacitāte.
Tiks nodrošināta nepieciešamo regulāro standarta pārskatu automātiska izveide, iespējas nestandarta pārskatu izveidei un darbinieku apmācība, izveidotā risinājuma un iekļauto datu kopu turpmākai patstāvīgai izmantošanai.
Tiks nodrošināta vēsturisko datu migrācija uz datu krātuvi, automatizētas migrācijas un operatīvo datu turpmākas izgūšanas, transformācijas un ievietošanas datu apstrādes procedūras (Extract, Transform, Load) (ETL) Nozares statistikas informācijas sistēmas (NSIS) datu krātuvē. Kā arī procedūru izveide datu izgūšanai no dažādiem NVD rīcībā esošiem informācijas avotiem (datu bāzēm).
Projekta īstenošana veicinās Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna apstiprināto rādītāju sasniegšanu.
Projektā tiks nodrošināta iespēja NVD datus izmantot Veselības ministrijas veselības nozares politikas plānošanas vajadzībām, nozares iestāžu un sabiedrības informēšanas vajadzībām, atvērto datu publicēšanai.
Projektā tiks izstrādāts risinājums veselības aprūpes pakalpojumu statistikas un finanšu izlietojuma dinamikas uzraudzībai ārstniecības personu, ārstniecības iestāžu, teritoriālā un valsts līmenī, t.sk. par sniegtajiem ģimenes ārstu prakšu, zobārstniecības pakalpojumiem, veselības aprūpes pakalpojumiem mājās, sekundāri ambulatorajiem un stacionāri sniegtajiem pakalpojumiem, valsts kompensējamiem medikamentiem, medicīnisko ierīču izlietojumam un darba nespējas lapu apjomu.
Rezultātā tiks nodrošināta uzkrāto datu koplietošana, savlaicīga pieejamība un analīzes iespējas, līdz ar to iespējama veselības aprūpes finansējuma efektīvāka pārvaldība, kā arī sistēmiski un racionāli tiks izmantota NVD cilvēkresursu kapacitāte.
Tiks nodrošināta nepieciešamo regulāro standarta pārskatu automātiska izveide, iespējas nestandarta pārskatu izveidei un darbinieku apmācība, izveidotā risinājuma un iekļauto datu kopu turpmākai patstāvīgai izmantošanai.
Tiks nodrošināta vēsturisko datu migrācija uz datu krātuvi, automatizētas migrācijas un operatīvo datu turpmākas izgūšanas, transformācijas un ievietošanas datu apstrādes procedūras (Extract, Transform, Load) (ETL) Nozares statistikas informācijas sistēmas (NSIS) datu krātuvē. Kā arī procedūru izveide datu izgūšanai no dažādiem NVD rīcībā esošiem informācijas avotiem (datu bāzēm).
Projekta īstenošana veicinās Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna apstiprināto rādītāju sasniegšanu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Nē
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?
Jā
Apraksts
Informācija ietverta Ministru kabineta rīkojuma projekta 1. pielikuma “Projekta pase” 7. sadaļā.
1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību
1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums
Vai tiks veikts?
Nē
1.6. Cita informācija
-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt
Fiziskās personas
Nē
Juridiskās personas
- Ārstniecības iestādes, aptiekas
- Nacionālais veselības dienests
Ietekmes apraksts
Sistēmas pilnveidošanas ietvaros tiks nodrošināta operatīva informācijas apmaiņa starp ārstniecības iestāžu un NVD IS, kas sniegs plašākas un operatīvākas datu analīzes iespējas, t.sk. sasaistot dažādus datu avotus par sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem. Tā rezultātā tiks samazināts administratīvais slogs gan ārstniecības iestādēm, gan NVD un līdz ar to būs iespējama veselības aprūpes finansējuma efektīvāka pārvaldība.
2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
0
422 000
0
1 268 000
0
1 589 800
570 200
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
0
422 000
0
1 268 000
0
1 589 800
570 200
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
500 120
0
1 510 130
0
1 894 300
673 100
2.1. valsts pamatbudžets
0
500 120
0
1 510 130
0
1 894 300
673 100
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
0
-78 120
0
-242 130
0
-304 500
-102 900
3.1. valsts pamatbudžets
0
-78 120
0
-242 130
0
-304 500
-102 900
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-78 120
-242 130
-304 500
-102 900
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
Investīcijas projektu plānots īstenot no 2023. gada līdz 2026. gada 31. augustam. Projekta īstenošanai Veselības ministrijai (Nacionālajam veselības dienestam) nepieciešams finansējums:
Projekta “Ārstniecības procesa datu pārvaldības pilnveidošana” kopējā summa ir 4 577 650 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums investīcijai – 3 850 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai –727 650 euro apmērā.
Pēc projekta īstenošanas ikgadējās uzturēšanas un izmitināšanas indikatīvās izmaksas tiek plānotas ne vairāk kā 720 857 euro gadā, tās veido IS uzturēšanas izmaksas 628 897.50 euro/gadā (ar PVN) un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) infrastruktūras izmitināšanas izmaksas 91 960 euro/gadā (ar PVN).
Aprēķins: IS izstrāde plānota 3 465 000 euro (bez PVN), PVN –727 650 euro, kopā –4 192 650 euro (ar PVN). Gada uzturēšanas izmaksas 15% apmērā no 4 192 650 euro (ar PVN) kapitālieguldījumiem IS izstrādē (bez atlīdzības izmaksām) ir 628 897.50 euro un IKT infrastruktūras izmitināšanas izmaksas 91 960 euro (ar PVN), kopā 720 857 euro.
Pēc investīcijas projekta pabeigšanas projekta ietvaros veikto ieguldījumu uzturēšanas un izmitināšanas izdevumi tiks pieprasīti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, iesniedzot Finanšu ministrijā pieprasījumu apropriācijas palielināšanai.
Finansējuma avots | 2023. gads | 2024. gads | 2025. gads | 2026. gads | Kopā |
Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums | 422 000 | 1 268 000 | 1 589 800 | 570 200 | 3 850 000 |
Valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai | 78 120 | 242 130 | 304 500 | 102 900 | 727 650 |
Kopā | 500 120 | 1 510 130 | 1 894 300 | 673 100 | 4 577 650 |
Projekta “Ārstniecības procesa datu pārvaldības pilnveidošana” kopējā summa ir 4 577 650 euro apmērā, tai skaitā Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma finansējums investīcijai – 3 850 000 euro apmērā un valsts budžeta finansējums pievienotās vērtības nodokļa izmaksu segšanai –727 650 euro apmērā.
Pēc projekta īstenošanas ikgadējās uzturēšanas un izmitināšanas indikatīvās izmaksas tiek plānotas ne vairāk kā 720 857 euro gadā, tās veido IS uzturēšanas izmaksas 628 897.50 euro/gadā (ar PVN) un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (turpmāk – IKT) infrastruktūras izmitināšanas izmaksas 91 960 euro/gadā (ar PVN).
Aprēķins: IS izstrāde plānota 3 465 000 euro (bez PVN), PVN –727 650 euro, kopā –4 192 650 euro (ar PVN). Gada uzturēšanas izmaksas 15% apmērā no 4 192 650 euro (ar PVN) kapitālieguldījumiem IS izstrādē (bez atlīdzības izmaksām) ir 628 897.50 euro un IKT infrastruktūras izmitināšanas izmaksas 91 960 euro (ar PVN), kopā 720 857 euro.
Pēc investīcijas projekta pabeigšanas projekta ietvaros veikto ieguldījumu uzturēšanas un izmitināšanas izdevumi tiks pieprasīti normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, iesniedzot Finanšu ministrijā pieprasījumu apropriācijas palielināšanai.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms.
Cita informācija
Pievienotās vērtības nodokļa (turpmāk – PVN) izmaksas nav attiecināmas finansēšanai no Atveseļošanas un noturības mehānisma fonda finansējuma.
Valsts budžeta iestādes PVN sedz no valsts budžeta līdzekļiem.
Valsts budžeta iestādes PVN sedz no valsts budžeta līdzekļiem.
4. Tiesību akta projekta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
4.2. Cita informācija
Šī projekta uzraudzība tiks veikta saskaņā ar Veselības ministrijas izstrādātiem, spēkā esošiem iekšējiem tiesību aktiem.
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
5.3. Cita informācija
Apraksts
-
6. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un sabiedrības līdzdalības process
Sabiedrības līdzdalība uz šo tiesību akta projektu neattiecas
Nē
6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas
Valsts un pašvaldību institūcijas
Nacionālais veselības dienestsNevalstiskās organizācijas
NēCits
Nē6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi
6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti
-
6.4. Cita informācija
Rīkojuma projekts regulē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas saistības ar finansējuma saņēmēju.
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas
Institūcijas
- Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija
- Tieslietu ministrija
- Veselības ministrija
- Nacionālais veselības dienests
- Finanšu ministrija
7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru
Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
Nē
-
2. Tiks likvidēta institūcija
Nē
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
Nē
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
Nē
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
Jā
Tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
Jā
Tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
Jā
Tiks efektivizētas, digitalizētas un optimizētas valsts un pašvaldības iestāžu procesu normatīvajos aktos noteiktās pamatdarbības funkcijas un datu aprites procesi.
8. Cita informācija
Nē
-
7.5. Cita informācija
-
8. Horizontālās ietekmes
8.1. Projekta tiesiskā regulējuma ietekme
8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Tiks attīstītas NVD IS (Vienotā veselības nozares elektroniskā informācijas sistēma, Vadības informācijas sistēma, Nozares statistikas informācijas sistēma) atbilstoši informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari reglamentējošo normatīvo aktu prasībām un īstenota rīcība, kas noteikta politikas plānošanas dokumentā “Par Digitālās transformācijas pamatnostādnēm 2021.–2027. gadam”.
8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.5. uz teritoriju attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.6. uz vidi
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projekta īstenotājam jānodrošina, ka projekts izpilda nepieciešamās prasības principa “Nenodarīt būtisku kaitējumu” ievērošanai un atbilst Atveseļošanas fonda plānā noteiktajiem ES un nacionālajiem vides tiesību aktiem.
8.1.7. uz klimatneitralitāti
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Projektu īstenotāji aicināti ievērot zaļā publiskā iepirkuma prasības.
8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.10. uz dzimumu līdztiesību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.11. uz veselību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.13. uz datu aizsardzību
Vai projekts skar šo jomu?
Jā
Apraksts
Saistībā ar projekta īstenošanu un tajā plānoto personas datu apstrādi, netiek plānoti grozījumi normatīvajos aktos, jo šobrīd regulējums pieļauj projektā plānoto persona datu apstrādi. T.sk., :
Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2011.gada 1.novembra noteikumi Nr. 850 “Nacionālā veselības dienesta nolikums”,
MK 2014.gada 11.marta noteikumi Nr. 134 “Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu”,
MK 2018.gada 28.augusta noteikumi Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”,
MK 2021.gada 28.septembra noteikumi Nr.662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”,
MK 2005.gada 8.marta noteikumi Nr.175 “Recepšu veidlapu izgatavošanas un uzglabāšanas, kā arī recepšu izrakstīšanas un uzglabāšanas noteikumi”,
MK 2001.gada 3.aprīļa noteikumi Nr.152 “Darbnespējas lapu izsniegšanas un anulēšanas kārtība”,
MK 2006.gada 31.oktobra noteikumi Nr.899 “Ambulatorajai ārstēšanai paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču iegādes izdevumu kompensācijas kārtība,
Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK 9.panta 2.punkta h) apakšpunkts;
Pacientu tiesību likums.
Ministru kabineta (turpmāk – MK) 2011.gada 1.novembra noteikumi Nr. 850 “Nacionālā veselības dienesta nolikums”,
MK 2014.gada 11.marta noteikumi Nr. 134 “Noteikumi par vienoto veselības nozares elektronisko informācijas sistēmu”,
MK 2018.gada 28.augusta noteikumi Nr. 555 “Veselības aprūpes pakalpojumu organizēšanas un samaksas kārtība”,
MK 2021.gada 28.septembra noteikumi Nr.662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai”,
MK 2005.gada 8.marta noteikumi Nr.175 “Recepšu veidlapu izgatavošanas un uzglabāšanas, kā arī recepšu izrakstīšanas un uzglabāšanas noteikumi”,
MK 2001.gada 3.aprīļa noteikumi Nr.152 “Darbnespējas lapu izsniegšanas un anulēšanas kārtība”,
MK 2006.gada 31.oktobra noteikumi Nr.899 “Ambulatorajai ārstēšanai paredzēto zāļu un medicīnisko ierīču iegādes izdevumu kompensācijas kārtība,
Eiropas Parlamenta un Padomes Regulas (ES) 2016/679 (2016. gada 27. aprīlis) par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK 9.panta 2.punkta h) apakšpunkts;
Pacientu tiesību likums.
8.1.14. uz diasporu
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.15. uz profesiju reglamentāciju
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.1.16. uz bērna labākajām interesēm
Vai projekts skar šo jomu?
Nē
8.2. Cita informācija
-
Pielikumi