Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 27. aprīlī plkst. 00.00 (naktī no 26. uz 27. aprīli) uzsāks eParaksta sistēmu migrāciju uz jaunu tehnoloģisko platformu un tā ilgs aptuveni diennakti. Līdz ar pāreju uz jaunu tehnoloģisko platformu, eParaksta lietotājiem 27. aprīlī būs ierobežota eParaksta rīku darbība, bet pēc darbības atsākšanas visiem eParaksts mobile lietotājiem būs jāizveido jauna eParaksta parole. Tā kā darbu laikā nebūs pieejami eParaksta pakalpojumi, aicinām ieplānot veikt darbības sistēmās un dokumentu parakstīšanu savlaicīgi, jo 27. aprīlī organizācijas sistēmās e-Identitātes apliecināšana un parakstīšana nebūs iespējama. Vairāk informācijas eparaksts.lv portālā.
21-TA-326: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 3. maija noteikumos Nr. 279 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" 3.1.1.6. pasākuma "Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu “Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 3. maija noteikumos Nr. 279 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa “Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs” 3.1.1.6. pasākuma “Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators” īstenošanas noteikumi” projekts (turpmāk – MK Noteikumu projekts) izstrādāts pamatojoties uz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.–2020. gada plānošanas perioda vadības likuma 20. panta 13. punktu, pēc Ekonomikas ministrijas (turpmāk – EM) kā atbildīgās iestādes par darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1.6. pasākuma “Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators” īstenošanu iniciatīvas, paredzot atbalsta pasākumus uzņēmējdarbības aktivitātes veicināšanai un eksportspējas noturēšanai “Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators” programmā (turpmāk – BI programma), lai nodrošinātu turpmāk reģionālo biznesa inkubatoru (turpmāk – RBI) darbību.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
MK Noteikumu projekts izstrādāts, lai nodrošinātu optimālu Eiropas Reģionālās attīstības fonda (turpmāk - ERAF) un valsts budžeta līdzekļu izmantošanu EM atbildībā esošo darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1.6. pasākuma “Reģionālie biznesa inkubatori un radošo industriju inkubators” ietvaros.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Līdz 2021. gada 31. augustam Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (turpmāk – LIAA) BI programmā ir atbalstīti (saņēmuši inkubācijas atbalstu) 837 komersanti, no kuriem 30% atbilst kādai no RIS3 nozarēm vai vidējo un augsto tehnoloģiju nozarei un RBI dalībnieku vidējais eksporta apjoms no apgrozījuma sastāda 42%. Konkurss uz RBI inkubācijas atbalsta vietu ir vidēji 2,6 komersanti uz vienu vietu un konkurence ar katru uzņemšanu arvien pieaug. Tādējādi secināms, ka RBI tiek atbalstīti mērķa klienti un komersantu pieprasījums pēc RBI sniegtā atbalsta ir ļoti augsts.
Līdz 2021.gada 31.augustam BI programmā kopumā izlietots 19 726 164  euro, savukārt BI dalībnieku nomaksāto nodokļu apmērs tādā pat laika periodā ir 20 343 007 euro jeb vairāk kā BI programmā izlietots. Turklāt BI dalībnieku piesaistītā ārējā finansējuma (piesaistītas investīcijas) apjoms BI programmā laikā ir 26 218 218 euro. Tādējādi secināms, ka ne tikai pieprasījums pēc BI atbalsta ir augsts, bet arī BI programmas atdeve kopumā ir augsta.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Šobrīd BI programmā pieejams finansējums RBI darbības nodrošināšanai 22 758 824 euro apmērā, kas nav pietiekams turpmākai RBI darbības nodrošināšanai līdz BI programmas beigām. Saskaņā ar LIAA prognozi, kas balstīta analītikas datos no 2016.gada III ceturkšņa līdz 2021.gada III ceturksnim (ieskaitot), ar esošo BI programmā pieejamo finansējumu RBI darbība var tikt nodrošināta līdz 2022.gada I ceturksnim. Sākot ar 2022.gada II ceturksni RBI darbība, kas ietver sevī 11 LIAA RBI Latvijā, kā arī atbalsta personālu LIAA, vairs nevar tikt nodrošināta, tāpat sākot ar 2022.gada I ceturksni 450 komersantiem tiks nekavējoties pārtraukts inkubācijas atbalsts (izbeigti inkubācijas atbalsta līgumi), un pretēji BI programmas kritērijos noteiktajam netiks sniegts pirmisinkubācijas atbalsts, kā arī RBI atrašanās vietas tiks slēgtas un ar 45 RBI darbiniekiem LIAA izbeigs darba tiesiskās attiecības. Vienlaikus secināms, ka biznesa inkubācijas atbalsts ir būtisks turpmākai uzņēmējdarbības aktivitātes veicināšanai reģionos, kas ne tikai rada jaunus eksportspējīgus produktus, bet arī nodrošina jaunas darba vietas un labklājības līmeni Latvijas iedzīvotājiem kopumā.
 
Risinājuma apraksts
1. palielināt RBI finansējumu

Lai nodrošinātu turpmāku RBI darbību saskaņā ar BI programmā plānoto un tādējādi veicinātu jaunu komersantu izaugsmi un attīstību Latvijā, ir nepieciešami papildus 7 058 825 euro, tādējādi nodrošinot RBI finansējumu kopumā 29 817 649 euro apmērā.
Papildus piešķirtais finansējums nodrošinās:
pirmsinkubācijas atbalstu saskaņā ar BI programmas  kritērijiem;
inkubācijas atbalstu RBI dalībniekiem;
ekspertu konsultācijas, specifisku semināru organizēšanu;
jaunu komersantu uzņemšanu inkubācijā (vismaz 50);
esošo LIAA atbalsta vienību saglabāšanu Cēsīs, Gulbenē, Jēkabpilī, Saldū un Talsos; 
RBI darbības ilgumu līdz 2023.gada decembrim.
Ņemot vērā, ka Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" 3.1.1.5. pasākuma "Atbalsts ieguldījumiem ražošanas telpu un infrastruktūras izveidei vai rekonstrukcijai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtā ir izveidojies finansējuma atlikums, tas 6 000 000 euro (ERAF) apmērā tiks novirzīts BI programmai RBI nodrošināšanai.
Līdz ar to EM veiks paralēli grozījumus Ministru kabineta 2018.gada 25.septembra noteikumos Nr. 612 “Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 3.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Sekmēt MVK izveidi un attīstību, īpaši apstrādes rūpniecībā un RIS3 prioritārajās nozarēs" 3.1.1.5. pasākuma "Atbalsts ieguldījumiem ražošanas telpu un infrastruktūras izveidei vai rekonstrukcijai" otrās projektu iesniegumu atlases kārtas īstenošanas noteikumi”.
Tāpat ir nepieciešams papildus valsts budžeta finansējums 1 058 825 euro apmērā, ko Ekonomikas ministrija plāno pārdalīt no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
Pēc MK Noteikumu projekta apstiprināšanas BI programmas finansējums kopā būs 35 176 473 euro (29 900 000 EUR ERAF, 5 276 473 euro valsts budžets) sadalot:

1. Reģionālajiem biznesa inkubatoriem
KOPĀ: 29 817 649 euro
ERAF: 25 345 000 euro
Valsts budžets: 4 472 649 euro
2. Radošo industriju inkubatoram: 
KOPĀ: 5 358 824 euro
ERAF: 4 555 000 euro
Valsts budžets: 803 824 euro                                                                                    
Ņemot vērā MK Noteikumu projekta grozījumus attiecībā uz finansējuma pārdali, LIAA divu nedēļu laikā pēc MK Noteikumu projekta spēkā stāšanās iesniegs Centrālai finanšu un līgumu aģentūrai (turpmāk – CFLA) noslēgtās 2016.gada 5.oktobra vienošanās Nr.3.1.1.6/16/I/001   grozījumus, precizējot RBI noteikto finansējumu un iznākuma rādītājus uz 2023.gada 31.decembri.

2. palielināt sasniedzamo rādītāju vērtības
Puse no BI programmas sasniedzamajiem iznākuma rādītājiem līdz 2023.gada 31.decembrim šobrīd jau ir sasniegta, par ko liecina aktuālā pieejamā informācija Kohēzijas politikas fondu vadības informācijas sistēmā. Ņemot vērā pasākuma veiksmīgu progresu, ar MK Noteikumu projektu tiks noteiktas jaunas sasniedzamo rādītāju vērtības līdz 2023.gada 31.decembrim:

* atbalstīto komersantu skaits, kas saņem grantus:
Šobrīd uz 31.12.2023. - 300
Izpilde uz pēdējo apstiprināto MP (31.03.2021.) - 461
Faktiskā izpilde (%) - 153%
Uz 31.12.2023. pēc grozījumiem - 580

* atbalstīto jaunizveidoto komersantu skaits / to komersantu skaits, kuri saņem nefinansiālu atbalstu:
Šobrīd uz 31.12.2023. - 1000
Izpilde uz pēdējo apstiprināto MP (31.03.2021.) - 866
Faktiskā izpilde (%) - 86%
Uz 31.12.2023. pēc grozījumiem - 1030

*nodarbinātības pieaugums atbalstītajos komersantos:
Šobrīd uz 31.12.2023. - 1000
Izpilde uz pēdējo apstiprināto MP (31.03.2021.) - 1529.39
Faktiskā izpilde (%) - 153%
Uz 31.12.2023. pēc grozījumiem - 2150

*radošo industriju jomas komersantu skaits, kuri saņem atbalstu:
Šobrīd uz 31.12.2023. - 60
Izpilde uz pēdējo apstiprināto MP (31.03.2021.) - 68
Faktiskā izpilde (%) - 113%
Uz 31.12.2023. pēc grozījumiem - 90

*gala labuma guvēju skaits, kuri saņem nefinansiālu atbalstu PINK:
Šobrīd uz 31.12.2023. - 2200
Izpilde uz pēdējo apstiprināto MP (31.03.2021.) - 1894
Faktiskā izpilde (%) - 86%
Uz 31.12.2023. pēc grozījumiem - 2500

EM iesniegs precizējumus grozījumiem darbības programmai “Izaugsme un nodarbinātība”, nosakot jaunas sasniedzamo rādītāju vērtības, tādējādi nodrošinot atbilstošu kumulatīvo rādītāju vērtības, kā arī papildus finansējumu. Kā arī Ekonomikas ministrija iesniegs precizētu 3.1.1. rādītāju pasi. 


3. noteikt vienotu platformu atbalsta pieteikšanai
Ņemot vērā nepieciešamību nodrošināt komersantiem vienotu elektronisku platformu LIAA sniegtā atbalsta pieteikšanai, informācijas iegūšanai par pieejamajiem atbalsta instrumentiem, kā arī nodrošināt komersantiem pārskatāmu informāciju par līdz šim saņemto atbalstu, LIAA ir izveidojusi vienotu Valsts platformu biznesa attīstībai www.business.gov.lv, kur turpmāk LIAA atbalsta saņēmējiem būs iespēja iesniegt pieteikumu atbalsta saņemšanai, precizēt pieteikumu, sazināties ar LIAA speciālistiem, kā arī iegūt informāciju par Latvijā pieejamajiem atbalsta instrumentiem uzņēmējdarbības veicināšanai. Ar MK Noteikumu projektu tiek noteikts, ka LIAA gala labuma guvējus izvēlas un izvērtē, ja tie iesnieguši atbalsta pieteikumu Valsts platformā biznesa attīstībai www.business.gov.lv, ievērojot LIAA izstrādāto kārtību, kādā izvēlas gala labuma guvējus, piešķir un uzskaita atbalstu.

4. Komisijas regulas pārkāpšanas nosacījumi

Ņemot vērā aktuālos grozījumus Komercdarbības atbalsta kontroles likumā tiek noteikts, MK Noteikumu projekta 10. punktā tiek noteikts, ka, ja tiek pārkāptas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas (ES) Nr. 1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam (Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis, 2013. gada 24. decembris, Nr. L 352/1)  prasības, valsts atbalsta saņēmējs finansējuma saņēmējam atmaksā no līdzekļiem, kas ir brīvi no valsts atbalsta, visu projekta ietvaros saņemto de minimis atbalstu, kas piešķirts saskaņā ar attiecīgo regulu, atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV. vai V. nodaļas nosacījumiem.

5. Iepirkumu veikšana

Ņemot vērā, ka potenciāla komercdarbības atbalsta sniegšana preču piegādātāju un pakalpojumu sniedzēju līmenī ir izslēdzama tikai tad, ja attiecībā uz šiem subjektiem tiek organizēts iepirkums, kas atbilst publiskā iepirkuma principiem, īstenojot konkurenci nodrošinošu, pārredzamu, nediskriminējošu un beznosacījumu konkursa procedūru (skat. Eiropas Komisijas Paziņojuma par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107.panta 1.punktā minēto valsts atbalsta jēdzienu ((2016/C 262/01) 89.-96.punkts). MK Noteikumu projekts (9. un 11.punktā) tiek papildināts ar informāciju, ka iepirkums (konkrēta pakalpojuma vai preču iegāde) jāveic saskaņā ar normatīvajiem aktiem publisko iepirkumu jomā, īstenojot atklātu, pārredzamu, nediskriminējošu un konkurenci neierobežojošu procedūru. 
 
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts skar BI programmas esošo mērķa grupu – fiziskas personas (biznesa ideju autori), kuri veic vai gatavojas uzsākt saimniecisko darbību, un sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti, saskaņā ar Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 1. pielikumu.
Juridiskās personas
  • mazie uzņēmumi
  • jaunuzņēmumi
  • vidējie uzņēmumi
  • mikrouzņēmumi
Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts skar BI programmas esošo mērķa grupu – fiziskas personas (biznesa ideju autori), kuri veic vai gatavojas uzsākt saimniecisko darbību, un sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti, saskaņā ar Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 1. pielikumu.
 
Nozare
Visas nozares
Nozaru ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts skar BI programmas esošo mērķa grupu – fiziskas personas (biznesa ideju autori), kuri veic vai gatavojas uzsākt saimniecisko darbību, un sīkie (mikro), mazie un vidējie komersanti, saskaņā ar Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu, 1. pielikumu.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.2.1. uz makroekonomisko vidi:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem,  vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
 

2.2.2. uz nozaru konkurētspēju:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem,  vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
 

2.2.3. uz uzņēmējdarbības vidi:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem,  vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
 

2.2.4. uz mazajiem un vidējiem uzņēmējiem:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem,  vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
 

2.2.5. uz konkurenci:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem,  vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
 

2.2.6. uz nodarbinātību:

Ietekmes apraksts
MK Noteikumu projekts tiesiskais regulējums radīs pozitīvu ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi un mikro, mazajiem,  vidējiem un lielajiem komersantiem, nodrošinot labvēlīgus nosacījumus konkurences paaugstināšanai un ilgtermiņa ekonomiskās efektivitātes pieaugumam. Projekta tiesiskais regulējums nerada tiešu ietekmi uz vidi, cilvēka veselību un nevalstiskajām organizācijām.
 

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2021
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2022
2023
2024
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
6 192 471
0
4 893 324
1 354 175
0
4 645 823
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
6 192 471
0
4 893 324
1 354 175
0
4 645 823
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
7 285 260
0
5 756 852
1 593 148
0
5 465 675
0
2.1. valsts pamatbudžets
7 285 260
0
5 756 852
1 593 148
0
5 465 675
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-1 092 789
0
-863 528
-238 973
0
-819 852
0
3.1. valsts pamatbudžets
-1 092 789
0
-863 528
-238 973
0
-819 852
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
-238 973
-819 852
0
5.1. valsts pamatbudžets
0
-238 973
-819 852
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
BI programmas ietvaros projektu īstenošanai 2021. – 2023.gadam plānotais finansējums 20 100 935 euro apmērā, tajā skaitā:
2021.gadam –  7 285 260 euro;
2022.gadam –  7 350 000 euro;
2023.gadam –  5 465 675 euro.

3.1.1.6.pasākuma finansējuma palielinājums plānots 7 058 825 euro apmērā (ERAF finansējums 6 000 000 euro un valsts budžeta finansējums 1 058 825 euro apmērā), pārdalot no 3.1.1.5. pasākuma “Atbalsts ieguldījumiem ražošanas telpu un infrastruktūras izveidei vai rekonstrukcijai” ERAF finansējumu 6 000 000 euro apmērā.
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
Nav attiecināms uz projektu
Cita informācija
Nepieciešamo finansējumu EM lūgs pārdalīt no 74.resora ,,Gadskārtējā valsts budžeta izpildes procesā pārdalāmais finansējums” 80.00.00 programmas „Nesadalītais finansējums Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai”.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
1407/2013
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas Nr.1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam ievērošanu.
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?
-

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Komisijas 2013. gada 18. decembra Regulas Nr.1407/2013 par Līguma par Eiropas Savienības darbību 107. un 108. panta piemērošanu de minimis atbalstam ievērošanu.
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārēja atsauce uz Komisijas regulu Nr. 1407/2013
34.2. 
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
Projekts šo jomu neskar.
 
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
Projekts šo jomu neskar.
Cita informācija

 

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Nevalstiskās organizācijas
Biedrība "Reģionālo attīstības centru un novadu apvienība", Latvijas Lielo pilsētu asociācija
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

-

6.4. Cita informācija

Atbalstu finansējuma piešķiršanai atsūtījušas arī biedrība "Ekonomiskā sadarbība un investīcijas Latvijai (#esiLV)", biedrība "Pasaules Brīvo Latviešu Apvienība", Siguldas novada pašvaldība, inkubācijas uzņēmēji, Valmieras uzņēmēju klubs, Ogres novada pašvaldība
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi