Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
LVRTC informē, ka 2024. gada 11.oktobrī laika posmā no plkst. 00.00 līdz plkst. 01.00 tiks veikti plānoti LVRTC infrastruktūras uzturēšanas darbi. To laikā īslaicīgi (10 - 20 minūtes) var būt traucēti vai nepieejami e-Identitātes apliecināšanas pakalpojumi ar eID, eParaksts un mobilo lietotni eParaksts mobile.
23-TA-3315: Noteikumu projekts (Grozījumi)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" īstenošanas noteikumi"" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Grozījumi Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr. 319 "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" īstenošanas noteikumi (turpmāk – noteikumu projekts) sagatavots pēc Satiksmes ministrijas iniciatīvas un pamatojoties uz:
1)  Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 20.panta 6.punktu un 13.punktu;
2) Ministru kabineta 2023.gada 26.septembra sēdes protokollēmuma (prot. Nr.47, 43.§) “Informatīvais ziņojums “Par priekšlikumiem valsts budžeta prioritārajiem pasākumiem 2024. gadam un budžeta ietvaram 2024.–2026. gadam”” 4.punktu.

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Noteikumu projekta mērķis ir noteikt regulējumu 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" projektu sekmīgai pabeigšanai pēc 2023.gada 31.decembra.  
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
1. Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014. – 2020. gada plānošanas perioda darbības programmas „Izaugsme un nodarbinātība” (turpmāk - DP) 6.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti" (turpmāk –  SAM 6.1.1.) ietvaros Ventspils brīvostas pārvalde  īsteno projektu Nr.6.1.1.0/17/I/001 “Pievadceļu attīstība Ventspils Brīvostas teritorijā esošiem termināļiem un industriālajām zonām” (turpmāk - Ventspils brīvostas pārvaldes projekts), kura kopējās attiecināmās izmaksas ir 19 650 515 euro, t.sk. Kohēzijas fonda (turpmāk - KF) finansējums 16 702 938 euro, privātās attiecināmās izmaksas - 2 947 577 euro.
Projekta mērķis ir nodrošināt Ventspils brīvostas pievadceļu infrastruktūras ilgtspējīgu attīstību, pilnveidojot problemātiskos autotransporta pievadceļu posmus uz ostas esošajām piestātnēm, termināļiem un industriālajām zonām, kā arī veidojot savienojumus iztrūkstošajos pievadceļu posmos.
Projekta ietvaros noteiktais  sasniedzamais iznākuma rādītājs “Rekonstruēto ielu un dzelzceļa garums -13km” līdz 2023.gada 31.decembrim ir sasniegts 11,96 km apmērā (92 %).

2. Rīgas brīvostas pārvaldei projekta Nr.6.1.1.0/17/I/006 “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu” (turpmāk – Rīgas brīvostas pārvaldes projekts) ietvaros ne vēlāk kā līdz 2023.gada 31.decembrim ir jānodrošina darbības “Kundziņsalas publiskās un slēgtās teritorijas izbūve” īstenošana, savukārt Rīgas valstspilsētas pašvaldībai kā projekta sadarbības partnerim ir jānodrošina projekta darbības “Tvaika ielas savienojuma izbūve pārvadam no Tvaika ielas uz Kundziņsalu, Rīgā” pabeigšana, tai skaitā objekta nodošana ekspluatācijā līdz 2026.gada 1.janvārim, tādējādi nodrošinot Rīgas brīvostas pārvaldes projekta kopējo funkcionalitāti un projektā paredzēto rezultātu sasniegšanu līdz 2026.gada 1.janvārim.  Projekta pabeigšanai Satiksmes ministrijas  2024.gada budžetā ir paredzēts valsts budžeta finansējums 23 000 000 euro apmērā, kuru plānots piešķirt Rīgas valstspilsētas pašvaldībai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Projekts Nr.6.1.1.0/17/I/001 “Pievadceļu attīstība Ventspils Brīvostas teritorijā esošiem termināļiem un industriālajām zonām”

Ventspils brīvostas pārvaldes projekta ietvaros tiek īstenota darbība “Ostas ielas pārbūve no Jāņa ielas līdz Dārzu ielai” (turpmāk - Darbība), kuras izmaksas sastāda 2 769 876,61 euro, t.sk. attiecināmās izmaksas 2 608 585,86 euro, no kurām KF finansējums sastāda 2 217 397,98 euro un Ventspils brīvostas pārvaldes finansējums 391 187,88 euro, neattiecināmās izmaksas 161 290,75 euro.
Darbības īstenošanā ir konstatēti riski darbu pabeigšanai un nodošanai ekspluatācijā līdz Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas perioda beigām, proti, līdz 2023.gada 31.decembrim. Būvniecība netiks pabeigta šādu objektīvu apstākļu dēļ:
1) nepieciešams veikt iepriekš neparedzētus papildu būvdarbus;
2) ziemas laika apstākļu iestāšanās, kas izslēdz iespēju turpināt darbus to īstenošanas tehnoloģijai neatbilstošos laika apstākļos;
3) no darbu izpildītāja neatkarīgu iemeslu dēļ netika laicīgi piegādātas ielu apgaismojuma sistēmas komponentes.
Pamatojoties uz Ventspils brīvostas pārvaldes aprēķiniem līdz 2023. gada 31.decembrim provizoriski apgūstamās ar Darbības būvniecību saistītās izmaksas  ir sekojošas: attiecināmās izmaksas 1 720 104,35 euro, no kurām KF finansējums 1 462 088,74 euro un Ventspils brīvostas pārvaldes finansējums 258 015,61 euro, savukārt neattiecināmās izmaksas 59 275,33 euro.
Pamatojoties uz izpildītāja sniegto informāciju un izvērtējot esošo situāciju, ir iespējams prognozēt, ka Ventspils brīvostas pārvaldes projekta īstenošana var tikt pabeigta ne ātrāk kā līdz 2024. gada 1.maijam un ne vēlāk kā līdz 2024. gada 1.septembrim.
Ventspils brīvostas pārvalde  uzņemas turpināt īstenot projektu 2024.gadā kā nefunkcionējošo un pabeigt to par saviem līdzekļiem (2024.gadā ar Darbības būvniecību saistītās kopējās izmaksas varētu sastādīt 990 496,93 euro, t.sk. attiecināmās izmaksas 888 481,51 euro, no kurām KF finansējums sastāda 755 309,24 euro).
Lai arī Darbības neīstenošana līdz 2023.gada 31.decembrim neietekmē SAM 6.1.1. kopējo uzraudzības rādītāju sasniegšanu, tomēr, nepabeidzot atlikušo projekta aktivitāti, netiks nodrošināta pilnvērtīga projekta mērķu sasniegšana. Saskaņojot turpmāku projekta īstenošanu un pabeigšanu nefunkcionējoša projekta statusā un pagarinot tā īstenošanu, netiks zaudēts projektam piešķirtais KF finansējums, kas uz 2023. gada 31.decembri varētu sastādīt 1 462 088,74 euro.

Projekts Nr.6.1.1.0/17/I/006 “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu”
Rīgas brīvostas pārvalde vairākkārtīgi ir informējusi Satiksmes ministriju un Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (turpmāk – sadarbības iestāde), ka noslēgtā būvniecības līguma ietvaros būvdarbi notiek ar būtiskiem kavējumiem un 2023.gada oktobrī tika saņemta informācija, ka, ņemot vērā faktiskās izpildes, līdz 2023.gada 31.decembrim paredzēts izpildīt darbības apjomu tikai par aptuveni 25-26 %, kas nozīmē KF līdzekļu apguves ievērojamu samazinājumu un projektā paredzētā mērķa nesasniegšanu līdz 2023.gada 31.decembrim.
Vienlaikus atbilstoši Rīgas brīvostas pārvaldes sniegtajai informācijai, darbus ir iespējams pabeigt līdz 2024.gada beigām.

Pamatojoties uz Rīgas brīvostas pārvaldes sniegto informāciju par KF finansējuma apguvi, izmaksu sadalījums ir sekojošs:
1)  līdz 2023.gada 31.decembrim no projekta līguma summas attiecināmais KF finansējums ir 897 863 euro;
2) summa, kuru nevarēs deklarēt Eiropas Komisijai Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.-2020.gada plānošanas periodā,  un kuru tiek plānots segt no privātā finansējuma, sastāda 2 499 516 euro.

Rīgas brīvostas pārvaldes 2024.gada budžetā ir papildus paredzēts projekta līdzfinansējums neapgūtā KF finansējuma apmērā. Gadījumā, ja būvniecības līguma izpildītājam iestāsies maksātnespējas process vai  būvniecības līgums tiks lauzts, Rīgas brīvostas pārvalde izsludinās iepirkumu par neveiktajiem darbiem, un visus plānotos darbus aktivitātes “Kundziņsalas publiskās un slēgtās teritorijas un savienojuma ar satiksmes pārvadu” realizācijai, veiks par Rīgas brīvostas pārvaldes līdzekļiem līdz projekta mērķa sasniegšanas termiņam, proti, līdz 2026.gada 1.janvārim.
Ja netiek lauzts esošais būvniecības līgums, Rīgas brīvostas pārvaldes aktivitāti ir iespējams īstenot līdz 2024. gada beigām, savukārt, ja būvniecības līgums tiek lauzts un tiek uzsākta jauna iepirkuma procedūra, aktivitāte tiks realizēta 2025.gadā, kas neietekmē kopējo projekta Nr.6.1.1.0/17/I/006 “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu”  īstenošanas termiņu un sasniedzamo mērķi.
Risinājuma apraksts
Atbilstoši Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīnijās "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01)" (turpmāk – EK vadlīnijas) noteikto, projektus ir iespējams īstenot arī pēc 2023.gada 31.decembra paredzot:
1) noteiktu darbību pakāpenisku īstenošanu divos plānošanas periodos (posmošana);
2) nefunkcionējošas darbības (īstenojot kā nefunkcionējošu projektu līdz 2026.gada 15.februārim).

Ventspils brīvostas pārvaldes un Rīgas brīvostas pārvaldes projektu fāzēšana starp diviem plānošanas periodiem nav iespējama, ņemot vērā, ka atbilstoši Eiropas Savienības kohēzijas politikas programmai 2021.–2027.gadam atbalsts tiek plānots tikai Liepājas un Ventspils ostu videi draudzīgas ostas infrastruktūras attīstībai, alternatīvo degvielu pieejamības, elektrotīkla pieslēgumiem pie piestātnēm un drošu kuģošanas apstākļu nodrošināšanai, kā vienīgais risinājums pabeigt minētos projektus ir  īstenot tos atbilstoši EK vadlīniju 7.sadaļai “Nefunkcionējošas darbības”.
Tādējādi tiek saglabāts KF finansējums un Ventspils brīvostas pārvaldes un Rīgas brīvostas pārvaldes projektu funkcionalitāte tiks nodrošināta ne vēlāk kā līdz 2026.gada 1.janvārim. Projekta īstenošanas ietvaros 2023.gada 31.decembrī tiek noteiktas pabeigtās darbības un izmaksātais KF finansējums, un attiecīgi atlikušās projektu darbības tiek īstenotas par Ventspils brīvostas pārvaldes un Rīgas brīvostas pārvaldes privātajiem līdzekļiem, lai nodrošinātu projekta funkcionalitāti un EK informēšanu ne vēlāk kā līdz 2026.gada 15.februārim.

Atbilstoši Finanšu ministrijas 2023.gada 14.decembra vēstulē Nr. 5.1-24/21 / 3715 "Par grozījumu veikšanu investīciju īstenošanas noteikumos" sniegtajam skaidrojumam, lai finansējuma saņēmējam būtu iespēja turpināt projekta pabeigšanu pēc 2023.gada 31.decembra, nezaudējot Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumu par attiecināmajiem izdevumiem, primāri finansējuma saņēmējam ne vēlāk kā līdz 2023.gada 31.decembrim ir jāiesniedz sadarbības iestādē priekšlikums grozījumiem līgumā vai vienošanās par projekta īstenošanu. Savukārt, nepieciešamo izmaiņu normatīvajā regulējumā apstiprināšana Ministru kabinetā ir pieļaujama arī 2024.gada sākumā un pēc attiecīga Ministru kabinetā regulējuma apstiprināšanas sadarbības iestāde ir  tiesīga juridiski atbilstoši pagarināt līguma izpildes termiņu.

Ventspils brīvostas pārvalde  2023.gada 19.decembrī ir iesniegusi  sadarbības iestādē priekšlikumus par grozījumiem līgumā par projekta Nr.6.1.1.0/17/I/001 “Pievadceļu attīstība Ventspils Brīvostas teritorijā esošiem termināļiem un industriālajām zonām” īstenošanu, kas paredz turpmāku projektu īstenošanu pēc 2023.gada 31.decembra par privātajiem līdzekļiem, savukārt Rīgas brīvostas pārvalde 2023.gada 29.decembrī ir iesniegusi  nepieciešamos priekšlikumus. 

Ievērojot minēto, noteikumu projekts paredz šādus grozījumus Ministru kabineta 2016. gada 24. maija noteikumos Nr.319 “Darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 6.1.1.specifiskā atbalsta mērķa “Palielināt lielo ostu drošības līmeni un uzlabot transporta tīkla mobilitāti” īstenošanas noteikumi”, nosakot, ka finansējuma saņēmējs:
1) sagatavo noslēguma maksājuma pieprasījumu par laikposmu līdz 2023. gada 31. decembrim un iesniedz to sadarbības iestādē. Noslēguma maksājuma pieprasījumā nodala laikposmā līdz 2023. gada 31. decembrim pabeigtās projekta darbības, sasniegtos iznākuma rādītājus un veiktos izdevumus no projekta darbībām, plānotajiem iznākuma rādītājiem un izdevumiem, kas tiks pabeigti, sasniegti vai veikti laikposmā no 2024. gada 1. janvāra līdz projekta īstenošanas termiņa beigām, bet ne vēlāk kā līdz 2026. gada 1. janvārim;
2) līdz 2026. gada 1. janvārim iesniedz sadarbības iestādē pamatojošo dokumentāciju par pabeigtajām projekta darbībām un sasniegtajiem iznākuma rādītājiem.

Tāpat noteikumu projektā tiek noteikts, ka finansējuma saņēmējam ir pienākums atmaksāt visu projektā izmaksāto atbalsta finansējumu sadarbības iestādei saskaņā ar līguma nosacījumiem, ja finansējuma saņēmējs nepabeidz par savu privāto finansējumu visas plānotās projekta aktivitātes un nesasniedz visus plānotos iznākuma rādītājus līdz 2026.gada 1.janvārim.

Noteikumu projektā paredzētajiem grozījumiem nav ietekmes uz DP noteiktajiem mērķiem, uz SAM 6.1.1. projektu iesniegumu atlases vērtēšanas kritērijiem, SAM 6.1.1. mērķiem un sasniedzamajiem rādītājiem, jo SAM 6.1.1 ietvaros sasniedzamie rādītāji jau šobrīd ir sasniegti. Ņemot vērā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda 2014.—2020.gada plānošanas perioda vadības likuma 11.panta trešās daļas 2.punktā noteikto, ka atbildīgā iestāde nodrošina specifiskā atbalsta mērķa rezultātu sasniegšanu, kā arī to, ka SAM 6.1.1 ietvaros sasniedzamie rādītāji jau šobrīd ir sasniegti, turpmāko projektu īstenošanas uzraudzību un kontroli nodrošina sadarbības iestāde.

Grozījumu ietvaros netiek plānots piešķirt komercdarbības atbalstu saskaņā ar Eiropas Komisijas lēmumu par atbalsta saderību ar Eiropas Savienības iekšējo tirgu vai Komisijas 2014.gada 17.jūnija Regulas (ES) Nr. 651/2014, ar ko noteiktas atbalsta kategorijas atzīst par saderīgām ar iekšējo tirgu, piemērojot Līguma 107. un 108. pantu.

Ventspils brīvostas pārvaldes un Rīgas brīvostas pārvaldes projektu līgumu grozījumu saskaņošana pēc spēkā esošo projektu termiņa beigām ir juridiski pamatota, ņemot vērā noslēgto projektu līguma nosacījumu - ja sadarbības iestāde finansējuma saņēmēja ierosinātos līguma grozījumus apstiprina, tie stājas spēkā ar attiecīgo grozījumu priekšlikuma saņemšanas dienu sadarbības iestādē.

Grozījumi līgumos par Ventspils brīvostas pārvaldes un Rīgas brīvostas pārvaldes projektu īstenošanu veicami, pamatojoties uz Ministru kabineta 2014.gada 16.decembra noteikumu Nr. 784 "Kārtība, kādā Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina plānošanas dokumentu sagatavošanu un šo fondu ieviešanu 2014.–2020.gada plānošanas periodā" 51.5 punktu.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?
-

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Ventspils brīvostas pārvalde
  • Rīgas brīvostas pārvalde
Ietekmes apraksts
Ventspils brīvostas pārvalde un Rīgas brīvostas pārvalde līdz 2023.gada 31.decembrim rosina veikt grozījumus ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru noslēgtajā līgumā par projekta īstenošanu, paredzot iespēju, ka projekta īstenošana tiek turpināta pēc 2023.gada 31.decembra.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Cita informācija
Noteikumu projektam nav ietekmes uz valsts un pašvaldību budžetu, jo Ventspils brīvostas pārvaldes projekta Nr.6.1.1.0/17/I/001 “Pievadceļu attīstība Ventspils Brīvostas teritorijā esošiem termināļiem un industriālajām zonām” un Rīgas brīvostas pārvaldes  projekta  Nr.6.1.1.0/17/I/006 “Satiksmes pārvads no Tvaika ielas uz Kundziņsalu” darbības “Kundziņsalas publiskās un slēgtās teritorijas izbūve” īstenošanas pabeigšana pēc 2023. gada 31. decembra tiks nodrošināta par finansējuma saņēmēja privāto finansējumu.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32013R1303
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17.decembra Regula Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 347/320, 20.12.2013).
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
Eiropas Komisijas 2022. gada 14. decembra vadlīniju "Vadlīnijas par to darbības programmu slēgšanu, kuras pieņemtas atbalsta saņemšanai no Eiropas Reģionālās attīstības fonda, Eiropas Sociālā fonda, Kohēzijas fonda un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda, kā arī par pārrobežu sadarbības programmu saskaņā ar Pirmspievienošanās palīdzības instrumentu (IPA II) (2014.–2020. gada periodā) slēgšanu (2022/C 474/01) 7. sadaļā “nefunkcionējošās darbības” prasību pārņemšana  noteikumu projektā.

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes 2013. gada 17.decembra Regula Nr. 1303/2013, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu, Eiropas Lauksaimniecības fondu lauku attīstībai un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un vispārīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu, Kohēzijas fondu un Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fondu un atceļ Padomes Regulu (EK) Nr. 1083/2006 (publicēta "Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī" L 347/320, 20.12.2013).
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
-
Noteikumu projekta 39. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem un noteikumu projekts attiecas uz ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas perioda īstenošanā iesaistītajām institūcijām, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Satiksmes ministrija, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra, Ventspils brīvostas pārvalde un Rīgas brīvostas pārvalde.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Centrālā finanšu un līgumu aģentūra
  • Satiksmes ministrija
  • Ventspils brīvostas pārvalde
  • Rīgas brīvostas pārvalde

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi