Anotācija (ex-ante)

PAZIŅOJUMS:
Iekšlietu ministrijas informācijas centrs informē, ka 19.05.2024 19:00-21:00 tiks veikti FPRIS (Fizisku personu reģistrācijas IS) tehniskie darbi, šajā laika posmā iespējami autentifikācijas traucējumi izmantojot vienotās pieteikšanās moduli.
23-TA-2268: Rīkojuma projekts (Vispārīgais)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Par valstij dividendēs izmaksājamo valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas proves birojs" peļņas daļu par 2022.gadu" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta 2022.gada 25.janvāra noteikumu Nr.72 “Kārtība, kādā tiek prognozēti, noteikti un veikti maksājumi par valsts kapitāla izmantošanu” (turpmāk – MK noteikumi Nr.72) 3.1.apakšpunktā ir noteikts, ka minimālā prognozējamā peļņas daļa, kas izmaksājama dividendēs valsts kapitālsabiedrībām ir 64% no kapitālsabiedrības pārskata gada peļņas, ja atbilstoši šo noteikumu II nodaļai kapitālsabiedrības vidēja termiņa darbības stratēģijā nav noteikts citādi. Saskaņā ar Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 28.panta ceturto daļu un MK noteikumu Nr.72 6.punktu Ministru kabinets pēc valsts kapitāla daļu turētāja pamatota priekšlikuma ar Ministru kabineta rīkojumu var atļaut noteikt stratēģijā atšķirīgu prognozējamo dividendēs izmaksājamo un saņemamo peļņas daļu (procentos no prognozētās pārskata gada peļņas), nekā tas noteikts MK noteikumu Nr.72 3.punktā vai citos tiesību aktos.
Ņemot vērā minēto, ir sagatavots Ministru kabineta rīkojuma projekts “Par valstij dividendēs izmaksājamo valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas proves birojs” peļņas daļu par 2022. gadu” (turpmāk – rīkojuma projekts).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Rīkojuma projekts mērķis ir noteikt, ka  valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas proves birojs” (vienotais reģistrācijas Nr. 40103264961, turpmāk – VSIA ”Latvijas proves birojs”) nemaksā dividendes no peļņas par 2022.gadu, lai finansējumu izmantotu tās darbības nodrošināšanai pielāgojamās ēkas Vecpilsētas ielā 7, Rīgā, rekonstrukcijas darbu būvniecības procesa finansēšanai.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
VSIA “Latvijas proves birojs” ir valsts kapitālsabiedrība, kurā saskaņā ar Ministru kabineta 2003.gada 29.aprīļa noteikumu Nr.239 “Finanšu ministrijas nolikums” 25.7. apakšpunktu Finanšu ministrija ir VSIA “Latvijas proves birojs” valsts kapitāla daļu turētāja. VSIA “Latvijas proves birojs” saskaņā ar likuma “Par valsts proves uzraudzību“ 15.panta otro daļu un ar Finanšu ministriju 2022.gada 22.decembrī noslēgto Pārvaldes uzdevumu deleģēšanas līgumu ir deleģēta šādu pārvaldes uzdevumu izpilde:
uzrauga dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu marķēšanas un obligātās provēšanas prasību ievērošanu;
nosaka dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu provi, veic sastāva analīzi, ekspertīzi, kontrolanalīzi un novērtēšanu, izsniedz kvalitātes apliecības;
zīmogo ar Latvijas proves iestādes zīmogu un proves zīmogu, veic proves iestāžu zīmogu un proves zīmogu ekspertīzi;
veic dārgakmeņu un citu juvelierizstrādājumos izmantojamo vērtīgo akmeņu ekspertīzi un novērtēšanu, izsniedz kvalitātes apliecības;
reģistrē vietas, kur tiek veikta saimnieciskā darbība ar dārgmetāliem, dārgakmeņiem un to izstrādājumiem, un personiskos zīmogus;
izdara pārbaudes vietās, kur tiek veikta saimnieciskā darbība ar dārgmetāliem, dārgakmeņiem un to izstrādājumiem, attiecībā uz marķēšanas, obligātās provēšanas, zīmogošanas, uzglabāšanas un preču drošuma prasību ievērošanu, atlasa izstrādājumus laboratoriskai ekspertīzei un sagatavo pārbaudes aktus par pārbaudēs konstatēto;
novērtē dārgmetālu, dārgakmeņu un to izstrādājumu kausējuma sastāvu attiecībā uz atbilstību preču drošuma prasībām.
          2022. gada pārskata gada peļņa ir 286538 euro un aprēķinātā dividendēs izmaksājamā peļņas daļa par 2022. gada pārskata gadu no peļņas jeb 183384 euro, ko plānots novirzīt VSIA “Latvijas proves birojs” īpašumā esošās ēkas Vecpilsētas ielā 7, Rīgā, rekonstrukcijas darbu būvniecības procesa finansēšanai. Minētais finansējums tiks izlietots 2023. gada ietvaros, tādējādi neatstās negatīvu fiskālo ietekmi uz turpmākajiem gadiem. Uzņēmuma ienākuma nodokli aprēķina, maksā un atspoguļo grāmatvedībā uzņēmumu ienākuma nodokli regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Ņemot vērā, ka VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (turpmāk – VNĪ) plāno veikt VSIA “Latvijas proves birojs” nomāto telpu renovāciju, veicot ēkas Teātra ielā 9, Rīgā, kompleksu renovāciju, VSIA “Latvijas proves birojs” tā darbības nodrošināšanai nepieciešamas jaunas telpas. Ņemot vērā minēto, atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 25.augusta rīkojumam Nr.564 “Par nekustamo īpašumu maiņu un ieguldīšanu valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Latvijas proves birojs” pamatkapitālā” 2022. gada 3. novembrī nekustamais īpašums (Vecpilsētas ielā 7, Rīgā, un Mārstaļu ielā 6, Rīgā, 7247/18585 domājamās daļas, kas atbilst 7247/18585 domājamām daļām no zemes vienības (zemes vienības kadastra apzīmējums 0100 003 0113) 0,0795 ha platībā Mārstaļu ielā 6, Rīgā, un būves (būves kadastra apzīmējums 0100 003 2011 002) Vecpilsētas ielā 7, Rīgā (turpmāk – ēka Vecpilsētas ielā 7, Rīgā)) tika ieguldīts VSIA “Latvijas proves birojs” pamatkapitālā (reģistrēts Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā 2022. gada 17. novembrī) ar mērķi to rekonstruēt, lai nodrošinātu VSIA “Latvijas proves birojs” normatīvajos aktos paredzēto funkciju izpildi. Rekonstrukcija paredz izveidot mūsdienām atbilstošu laboratoriju, klientu apkalpošanas un personāla telpas, kā arī izveidot telpu, kuras būs piemērotas apmācību un izglītojošu pasākumu norisei, kas būtiski uzlabos nozarē (juvelierizstrādājumu izgatavošana, mazumtirdzniecība) nodarbināto darbinieku izglītošanu, kā arī sadarbību ar izglītības iestādēm (Latvijas Mākslas akadēmija). Rekonstrukcijas mērķis ir nodrošināt gan esošo funkciju efektīvu izpildi, gan nodrošināt “VSIA “Latvijas proves birojs” vidēja termiņa darbības stratēģija 2021. – 2025. gadam” (turpmāk – Stratēģija) noteikto mērķu sasniegšanu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 11.oktobra protokollēmuma (prot. Nr.52 5.§) 24.10. apakšpunktu likumā “Par valsts budžetu 2023. gadam un budžeta ietvaru 2023., 2024. un 2025. gadam”  Finanšu ministrijas budžeta programmā 97.00.00 "Nozaru vadība un politikas plānošana" tika paredzēts finansējums 1900000 euro apmērā, lai segtu būvdarbu izmaksas ēkas Vecpilsētas ielā 7, Rīgā pielāgošanai VSIA “Latvijas proves birojs” valsts deleģētās funkcijas nodrošināšanai: 2023. gadā 1025000 euro un 2024. gadā 875000 euro. 
Būvprojekta realizācija tika uzsākta 2022.gada 4.ceturksnī, 2022.gada 17.oktobrī noslēdzot līgumu par būvprojekta vadību ar VNĪ un veicot iepirkuma procedūru par būvprojekta izstrādi un autoruzraudzību. 2022.gada 22.decembrī tika saņemti finanšu piedāvājumi ar zemāko piedāvājumu 216000 euro (bez PVN), kas būtiski pārsniedz sākotnējo izmaksu vērtējumu (plānotais saskaņā ar 2021.gada tāmi 83973 euro (bez PVN)). Sadārdzinājuma summa ietver gan pakalpojumu sadārdzinājumu, gan faktu, ka projektēšanas darbus tika nolemts veikt 3D vidē, ņemot vērā izbūvējamo inženiertehnisko sistēmu sarežģītību.
2023. gada 31. janvāri tika noslēgts līgums ar SIA “CMB” par ēkas Vecpilsētas ielā 7 projektēšanu un tehnisko izpēti. Veicot ēkas Vecpilsētas ielā 7, Rīgā rekonstrukcijas darbu projektēšanu un tehnisko apsekošanu, tika konstatēti iepriekš neparedzami būvdarbi, bez kuru veikšanas nav iespējams nodrošināt ēkas drošu ekspluatāciju, kā arī nav iespējams veikt ēkas rekonstrukciju tos neveicot. Projektēšanas darbi tiek veikti neveicot avansa maksājumu vai kādus starpmaksājumus, ko izdevās panākt veicot iepirkuma procedūru un šie nosacījumi nebija zināmi pirms līguma slēgšanas. Neparedzētie darbi paredz veikt mūra stiprināšanu konstruktīvo plaisu zonās, jumta konstrukciju nomaiņu, jaunas lifta šahtas izbūvi, daļēju nesošo pārsegumu nomaiņu,  pandusu izbūvi ieejas mezglos un  konstrukciju sēšanās monitoringu. Kopējās plānotās papildus darbu izmaksas, saskaņā ar VNĪ sniegto informāciju ir 299100 euro (bez PVN).
Šobrīd nav konstatētas atkāpes no būvprojekta realizācijas grafika, jo saskaņā ar noslēgto līgumu ar VNĪ par būvprojekta vadību ir paredzēts, ka būvprojekts tiks iesniegts Būvvaldē līdz 2023.gada 31.oktobrim. Būvprojekta iesniegšanas termiņš var tikt pagarināts par laiku, kas tieši ir saistīts ar būvprojekta saskaņojumu saņemšanai no pieguļošo zemes un ēku īpašniekiem, tomēr šobrīd nav pamata uzskatīt, ka tas būtiski ietekmēs objekta gala nodošanas termiņu (2024.gada decembris). Šobrīd būvprojekts ir nodots ekspertīzes veikšanai ārējam ekspertam, kā arī tiek veikti nepieciešamie saskaņojumi ar izpildes termiņu 2023.gada 27.oktobris.
Projektētājs (SIA CMB) ir sagatavojis būvdarbu paredzamo izmaksu tāmi saskaņā ar izstrādāto būvprojektu: 1 889 218 euro (bez PVN un finanšu rezervēm), kas par 545 474 euro pārsniedz sākotnējo būvdarbu izmaksu vērtējumu. Attiecīgi šīs papildus izmaksas ir plānots segt no 2022.gada un plānotās 2023.gada peļņas.
Atbilstoši Ministru kabineta 2022.gada 24.oktobra rīkojuma Nr.751 "Par valstij dividendēs izmaksājamo valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas proves birojs" peļņas daļu par 2021.gadu" 2.punktam 2021.gada peļņas daļa 74411 euro apmērā novirzīta ēkas Vecpilsētas ielā 7, Rīgā, rekonstrukcijas darbu projektēšanas un būvniecības procesa sagatavošanas finansēšanai. Attiecībā uz finansējuma izlietojumu norādāms, ka uz 2023.gada 20.oktobri minētā mērķa īstenošanai ir izlietots finansējums 7589 euro apmērā par ēkas Vecpilsētas ielā 7, Rīgā, arhitektoniski māksliniecisko izpēti un minētās ēkas stabilitātes monitoringu, līdz 2023.gada beigām plānots izlietot finansējumu 66822 euro apmērā projektēšanas darbu sadārdzinājuma segšanai.
Problēmas un risinājumi
Problēmas apraksts
Neparedzot finansējumu papildus būvniecības darbu veikšanai, nebūtu iespējams  pabeigt paredzētos būvdarbus 2024. gada laikā un papildus finansējums būs nepieciešams 2024. un 2025. gadā. Vienlaicīgi ar būvniecības termiņu pagarināšanos ir paredzams rekonstrukcijas izmaksu sadārdzinājums ēkai Vecpilsētas ielā 7, Rīgā, un attiecīgi arī ēkas Teātra ielā 9, Rīgā, renovācijas aizkavēšanās un kopējo izmaksu sadārdzināšanās. Ēkas Teātra ielā 9, Rīgā, renovācijas uzsākšana ir iespējama vienīgi pēc “VSIA “Latvijas proves birojs” pārvākšanās uz jaunajām telpām. Saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 5.aprīļa sēdē (prot.Nr.9 43.§) pieņemto informatīvo ziņojumu “Par situāciju būvniecības nozarē saistībā ar Krievijas agresiju Ukrainā un nepieciešamajiem risinājumiem publisko investīciju projektos” inflācija būvniecības nozarē 2022. gada janvārī sasniedza 14,2%, inflācijas tempi nav mazinājušies arī šobrīd. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes aplēsēm kopējā inflācija 2023. gada 1. pusgadā saglabājusies 7,9% apmērā. Vienlaicīgi ir jāņem vērā, ka VSIA “Latvijas proves birojs” nevar piesaistīt kredītlīdzekļu objekta būvniecības finansēšanai, jo saskaņā ar Ministru kabineta 2022.gada 25.augusta rīkojumu Nr.564 “Par nekustamo īpašumu maiņu un ieguldīšanu valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas proves birojs" pamatkapitālā” Finanšu ministrijai kā VSIA "Latvijas proves birojs" kapitāla daļu turētājai ir jānodrošina, ka nekustamais īpašums tiek atgūts valsts īpašumā, attiecīgi samazinot valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas proves birojs" pamatkapitālu, ja nekustamais īpašums vairs netiek izmantots, lai nodrošinātu likuma "Par valsts proves uzraudzību" 5. pantā noteikto funkciju īstenošanu, tādējādi nekustamais īpašums nav izmantojams par ķīlu.
Risinājuma apraksts
Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 66.panta pirmās daļas 2.punkts nosaka, ka tikai dalībnieku sapulcei ir tiesības pieņemt lēmumus par peļņas izlietošanu. Atbilstoši Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 28.panta trešajai daļai, ja kapitālsabiedrības valdes priekšlikums par prognozējamo peļņas daļu, kas izmaksājama dividendēs, un dividendēs izmaksājamo peļņas daļu atšķiras no vidēja termiņa darbības stratēģijā noteiktā, valsts kapitāla daļu turētājs iesniedz Finanšu ministrijai un koordinācijas institūcijai priekšlikumu ar dividendēs izmaksājamās peļņas daļas pamatojumu. Saskaņā ar MK Noteikumu Nr.72 9.1.1.apakšpunktu minētā likuma 28.panta trešajā daļā minētajā gadījumā valsts kapitāla daļu turētājs iesniedz Finanšu ministrijai un koordinācijas institūcijai priekšlikumu par atšķirīgu dividendēs izmaksājamo peļņas daļu, ja no kapitālsabiedrības darbības neatkarīgu apstākļu dēļ, neparedzētu notikumu vai ārkārtas situāciju dēļ ir iestājušās faktiskās sekas, kuru novēršanai un stratēģijā noteikto mērķu īstenošanai kapitālsabiedrības rīcībā nepieciešams atstāt finanšu līdzekļus dividendēs izmaksājamās peļņas daļas apmērā (pilnībā vai daļēji).
Atbilstoši VSIA “Latvijas proves birojs” 2023.gada 26.jūnija dalībnieku sapulces protokola Nr.2 1.punktam nolemts atbalstīt VSIA “Latvijas proves birojs” peļņas izlietošanu ēkai Vecpilsētas ielā 7, Rīgā būvniecības procesa finansēšanai, lai veicinātu kapitālsabiedrības darbības virzieniem atbilstoši pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošanu, kā arī novērstu neparedzētu notikumu (papildus būvniecības izmaksas, kura nav bijis iespējams paredzēt neveicot padziļinātu tehnisko izpēti ēkas projektēšanas procesā) dēļ iestājušās faktiskās sekas.
Projekts ir izvērtēts no Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 5.panta viedokļa, un ir secināms, ka kapitālsabiedrībai nosakāmā atšķirīgā dividendēs izmaksājamā peļņas daļa nav uzskatāma par valsts atbalstu kapitālsabiedrībai komercdarbības veikšanai, jo peļņas daļa ir novirzāma, lai nodrošinātu VSIA “Latvijas proves birojs” ar tās darbības veikšanai nepieciešamām telpām un attiecīgi valsts deleģēto uzdevumu, kuri noteikti likuma “Par valsts proves uzraudzību” 15.panta otrās daļas 1., 2. un 3.punktā, izpildei.
Atbilstoši Noteikumu Nr.72 7.3.apakšpunktā noteiktajam projekta anotācijā ietverams ekonomiskais pamatojums, ja ņemot vērā kapitālsabiedrības darbības jomu, tās finansiālo stāvokli un alternatīvas iespējas finanšu piesaistei, nepieciešams paredzēt ilgtermiņa ieguldījumus kapitālsabiedrības vispārējo stratēģisko mērķu, finanšu vai nefinanšu mērķu sasniegšanai. Konkrētajā gadījumā dividendes tiks izmantotas, lai veicinātu kapitālsabiedrības darbības virzieniem atbilstoši pakalpojumu kvalitātes un pieejamības uzlabošanu, kā arī novērstu neparedzētu notikumu (telpu pārbūve) dēļ iestājušās faktiskās sekas.
Ievērojot iepriekš minēto, ar projektu paredzēts atļaut VSIA “Latvijas proves birojs” nemaksāt dividendes no peļņas par 2022.gadu, lai finansējumu izmantotu tās darbības nodrošināšanai pielāgojamās ēkas Vecpilsētas ielā 7, Rīgā, rekonstrukcijas darbu projektēšanas un būvniecības procesa sagatavošanas finansēšanai.
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Apraksts
Ņemot vērā, ka nepieciešams papildus finansējums ēkas Vecpilsētas ielā 7, Rīgā, attīstības projekta īstenošanai, tika izvērtēti iespējamie risinājuma varianti finansējuma piesaistei, kā rezultātā dividenžu novirzīšana atzīta par piemērotāko risinājuma variantu. Būtiski ņemt vērā, ka kredītlīdzekļu piesaiste objekta būvniecības finansēšanai būtu sarežģītāka, ņemot vērā, ka nekustamo īpašumu ir ierobežotas iespējas izmantot kā ķīlu, kā arī cita kustamā manta ir specifiskas lietošanas un nav uzskatāma par likvīdu ķīlu. Tāpat apzinot iespējas piesaistīt banku finansējumu secināts, ka tas ilgtermiņā radītu vēl lielāku sadārdzinājumu (aptuveni 6-7%). Vienlaicīgi ir jāņem vērā, ka pašreizējais peļņas līmenis veidojas pozitīvas tirgus konjunktūras ietekmē un nav pamata uzskatīt, ka tas saglabāsies arī turpmākajos periodos, ņemot vērā negatīvo mazumtirdzniecības apgrozījuma tendenci. Attiecīgi kredītresursu piesaiste vienlaicīgi veicot dividenžu izmaksu (ieskaitot uzņēmumu ienākuma nodokli) var radīt ilglaicīgas negatīvas sekas uz VSIA “Latvijas proves birojs” finanšu rādītājiem un apdraudēt tās finanšu stabilitāti, kā arī gadījumā, ja rastos ārkārtas situācija, nepieciešamības gadījumā nebūtu iespējams piesaistīt papildus finansējumu finanšu tirgos.
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2023
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2024
2025
2026
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
321 290 537
-183 384
0
0
0
0
0
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
321 290 537
-183 384
0
0
0
0
0
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
0
0
0
0
0
0
0
2.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
0
0
0
0
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
321 290 537
-183 384
0
0
0
0
0
3.1. valsts pamatbudžets
321 290 537
-183 384
0
0
0
0
0
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
-183 384
0
0
0
5.1. valsts pamatbudžets
-183 384
0
0
0
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
-
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
2022.gada peļņas daļa 183384 euro apmērā tiks novirzīta ēkas Vecpilsētas ielā 7, Rīgā, rekonstrukcijas darbu būvniecības procesa finansēšanai.
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
Ņemot vērā, ka, 2023.gada budžetā netika plānoti ieņēmumi no VSIA “Latvijas proves biroja” dividenžu maksājuma un uzņēmumu ienākuma nodoklis tiek aprēķināts un nomaksāts uzņēmumu ienākuma nodokli regulējošos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā, lēmums par peļņas atstāšanu kapitālsabiedrības rīcībā nesamazinās arī valsts budžetā prognozēto uzņēmuma ienākuma nodokļa maksājumu.
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-
Skaidrojums
Atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.970 „Sabiedrības līdzdalības kārtība attīstības plānošanas procesā” 5.punktam sabiedrības līdzdalības kārtība ir piemērojama tiesību aktu projektu izstrādē, kas būtiski maina esošo regulējumu vai paredz ieviest jaunas politiskās iniciatīvas. Ņemot vērā, ka projekts neatbilst minētajiem kritērijiem, sabiedrības līdzdalības kārtība projekta izstrādē netiek piemērota.
Rīkojuma projekta izstrādē iesaistītās institūcijas - Finanšu ministrija un VSIA “Latvijas proves birojs”.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • Finanšu ministrija
  • VSIA "Latvijas proves birojs"

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

Vai projekts skar šo jomu?

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi