Anotācija (ex-ante)

21-TA-1785: Noteikumu projekts (Jauns)
Anotācijas (ex-ante) nosaukums
Tiesību akta projekta "Kārtība, kādā administrē un uzrauga Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu, kā arī valsts atbalstu zvejniecības un akvakultūras attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā" sākotnējās ietekmes (ex-ante) novērtējuma ziņojums (anotācija)
1. Tiesību akta projekta izstrādes nepieciešamība

1.1. Pamatojums

Izstrādes pamatojums
Ministrijas / iestādes iniciatīva
Apraksts
Ministru kabineta noteikumu projekts "Noteikumi par Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda administrēšanu un uzraudzību, un tā administrēšanā iesaistīto iestāžu kompetenci un pienākumiem, kā arī par valsts atbalsta zvejniecības un akvakultūras attīstībai administrēšanu un uzraudzību" (turpmāk – noteikumu projekts) ir izstrādāts, pamatojoties uz Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta septīto un astoto daļu, kā arī saskaņā ar:
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulu (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – regula Nr. 2021/1060);
Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 7. jūlija Regulu (ES) 2021/1139, ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004 (turpmāk – regula Nr. 2021/1139);
Padomes 2015. gada 13. jūlija Regulu (ES) 2015/1589, ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108. panta piemērošanai (turpmāk – regula Nr. 2015/1589).

1.2. Mērķis

Mērķa apraksts
Sākot ar 2021. gada 1. janvāri, Latvijas Republikā sākas jaunais 2021.-2027.gada Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) plānošanas periods, kuru regulē regulas Nr. 2021/1060 un Nr. 2021/1139. Noteikumu projekta mērķis ir noteikt kārtību, kā tiek administrēts un uzraudzīts EJZAF un valsts atbalsts zvejniecības un akvakultūras attīstībai, kā arī noteikt EJZAF administrēšanā iesaistīto iestāžu kompetenci un pienākumus.
Spēkā stāšanās termiņš
Vispārējā kārtība

1.3. Pašreizējā situācija, problēmas un risinājumi

Pašreizējā situācija
Sākot ar 2021. gada 1. janvāri, Latvijas Republikā sākas jaunais 2021.-2027.gada EJZAF plānošanas periods, kuru regulē regulas Nr. 2021/1060 un Nr. 2021/1139. Regulas Nr. 2021/1060 un Nr. 2021/1139 nosaka, ka dalībvalstij ir jāizraugās struktūras, kas ir atbildīgas par EJZAF finanšu līdzekļu pārvaldību un kontroli, nosaka šo struktūru funkcijas un pienākumus, kā arī paredz uzraudzības komitejas izveidošanu, ar mērķi pārbaudīt EJZAF līdzfinansētās darbības programmas sniegumu. Līdz ar to ir izstrādāts noteikumu projekts, kas nosaka EJZAF administrēšanā iesaistīto iestāžu kompetences un pienākumus, uzraudzības komitejas darbības pamatnoteikumus un institucionālo sastāvu, EJZAF finanšu vadību, EJZAF atbalsta administrēšanā nepieciešamo pārbaužu veikšanu, neatbilstošo izdevumu administrēšanu, kā arī valsts atbalsta zvejniecības un akvakultūras attīstībai administrēšanu un uzraudzību. Noteikumu projekta izstrādē ir ņemta vērā Eiropas Jūrlietu un zivsaimniecības fonda (turpmāk - EJZF) 2014. – 2020. gada plānošanas periodam uzkrātā EJZF administrēšanā iesaistīto institūciju pieredze.
Noteikumu projektā ir noteiktas EJZAF administrēšanā iesaistītās  iestādes, to kompetence un pienākumi. Tajā ir noteikts, ka EJZAF administrē šādas institūcijas: vadošā iestāde (Zemkopības ministrija); revīzijas iestāde (Zemkopības ministrija); struktūra, kas pilda grāmatvedības funkciju (Lauku atbalsta dienests) un struktūra, kas saņem maksājumus no Eiropas Komisijas (Valsts kase). Tāpat noteikumu projekta 9. punkts nosaka, ka regulas  Nr. 2021/1060 44. panta 3. punktā minētā ārējā funkcionāli neatkarīgā eksperta funkcijas saistībā ar EJZAF līdzfinansētās Rīcības programmas zivsaimniecības attīstībai (turpmāk - ZRP) 2021.-2027. gadam izvērtēšanu veic Latvijas Lauksaimniecības universitātes zinātniskais institūts - atvasināta publiska persona - Agroresursu un ekonomikas institūts, kas līdzvērtīgu funkciju veica EJZF 2014.-2020. gada plānošanas periodā. Savukārt regulas Nr. 2021/1060 36. panta 1. punktā minēto darbību - sociālo partneru spēju veidošanu, sagatavošanu, apmācību, redzamību un komunikāciju - īstenošanu nodrošina sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs" Valsts Zivsaimniecības sadarbības tīkls, kas līdzvērtīgas darbības veica EJZF 2014.-2020. gada plānošanas periodā (noteikumu projekta 10. punkts).
Noteikumu projekta 11. punkts nosaka, ka regulas Nr. 2021/1060 36. pantā minēto tehniskās palīdzības atbalstu EJZAF efektīvai administrēšanai un izmantošanai saņem Zemkopības ministrija un Lauku atbalsta dienests. Noteikumu projekta 12. punkts paredz komisijas izveidošanu, kas lemj par atbalstāmajām darbībām un tehniskās palīdzības atbalsta līdzekļu piešķiršanu to īstenošanai, kā arī uzrauga piešķirtā finansējuma izlietojumu.
Tāpat kā EJZF 2014.-2020. plānošanas periodā, arī attiecībā uz EJZAF līdzfinansētās ZRP 2021.-2027. gadam īstenošanas uzraudzību ir jāizveido uzraudzības komiteja. Noteikumu projekta 13. un 14. punkts nosaka, ka tā ir koleģiāla institūcija, kas darbojas atbilstoši tās apstiprinātam reglamentam un regulas Nr. 2021/1060 38., 39. un 40. panta nosacījumiem, un tās sastāvu veido locekļi ar balsstiesībām un padomdevēja tiesībām. Noteikumu projekta 15. punkts nosaka uzraudzības komitejas institucionālo sastāvu, nodrošinot ekonomisko, sociālo, tajā skaitā reģionālo, pārstāvju, un Eiropas Savienības fondu, tajā skaitā, EJZAF administrēšanā iesaistīto iestāžu līdzsvarotu pārstāvību.
Noteikumu projekta 18. un 19. punkts nosaka, kā Zemkopības ministrija valsts budžetā plāno EJZAF finanšu līdzekļus. Noteikumu projekta 20. un 21. punktā ir noteikta Lauku atbalsta dienesta un Valsts kases sadarbība attiecībā uz EJZAF finanšu līdzekļu prognozes iesniegšanu, kā arī informācijas apmaiņu par Eiropas Komisijā iesniegtajiem maksājumu pieteikumiem. Noteikumu projekta 22. punkts nosaka kārtību, kādā Valsts kase informē Zemkopības ministriju un Lauku atbalsta dienestu par EJZAF finanšu līdzekļiem, ko tā saņem no Eiropas Komisijas. Noteikumu projekta 23. punkts nosaka Valsts kases pienākumu triju darbdienu laikā pēc Lauku atbalsta dienesta sagatavota maksājuma uzdevuma saņemšanas veikt EJZAF un valsts budžeta finanšu līdzekļu pārskaitīšanu atbalsta saņēmējiem. Noteikumu projekta 24. punkts nosaka kārtību asignējumu apturēšanai, atjaunošanai vai atsaukšanai atbalsta saņēmēju kontos Valsts kasē.
Noteikumu projekta 25. punkts nosaka Lauku atbalsta pienākumu veikt atbalsta pretendentu projektu iesniegumu administratīvās pārbaudes, kā arī pārbaudes uz vietas, tostarp attālināti (neklātienē), izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Noteikumu projekta 26. punktā ir uzskaitītas institūcijas, kuru atbildības un kompetences jomā veikto pārbaužu rezultātus, kā arī to rīcībā esošo informāciju, Lauku atbalsta dienests izmanto EJZAF atbalsta administrēšanas vajadzībām.
Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes 2018. gada 18. jūlija Regulas (ES, Euratom) 2018/1046 par finanšu noteikumiem, ko piemēro Savienības vispārējam budžetam, ar kuru groza Regulas (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 un Lēmumu Nr. 541/2014/ES un atceļ Regulu (ES, Euratom) Nr. 966/2012 regulas 272. panta 53. punktu, noteikumu projekta 27. punkts nosaka neatbilstošo izdevumu apjomu, kuru Lauku atbalsta dienests no atbalsta saņēmēja neatgūst. Tas nepārsniedz 250 euro no Eiropas Savienības līdzfinansējuma apjomu vienā grāmatvedības gadā vienam atbalsta saņēmēja projekta iesniegumam. Tāpat noteikumu projekts nosaka Lauku atbalsta dienesta un Zemkopības ministrijas rīcību gadījumos, kad neatbilstošus izdevumus nevar atgūt vai ieturēt no atbalsta saņēmēja, kas ir budžeta iestāde.
Noteikumu projekts nosaka arī valsts vai pašvaldības institūcijas pienākumu izvērtēto valsts atbalsta programmu vai projektu iesniegt tālākai izvērtēšanai Zemkopības ministrijā atbilstoši Komercdarbības atbalsta kontroles likuma 9. panta otrajā daļā noteiktajam. Noteikumu projekts uzdod Lauku atbalsta dienestam nodrošināt nelikumīgi izmaksātā valsts atbalsta atgūšanu, ņemot vērā regulas Nr. 2015/1589 16. panta 2. punktā un Komercdarbības atbalsta kontroles likuma IV un V nodaļā noteikto.
Problēmas un risinājumi
Vai ir izvērtēti alternatīvie risinājumi?
Vai ir izvērtēts prasību un izmaksu samērīgums pret ieguvumiem?

1.4. Izvērtējumi/pētījumi, kas pamato TA nepieciešamību

1.5. Pēcpārbaudes (ex-post) izvērtējums

Vai tiks veikts?

1.6. Cita informācija

-
2. Tiesību akta projekta ietekmējamās sabiedrības grupas, ietekme uz tautsaimniecības attīstību un administratīvo slogu
Vai projekts skar šo jomu?

2.1. Sabiedrības grupas, kuras tiesiskais regulējums ietekmē, vai varētu ietekmēt

Fiziskās personas
Juridiskās personas
  • EJZAF un valsts atbalsta administrēšanā un uzraudzībā iesaistītās iestādes - ministrijas un to padotības iestādes, Valsts kase, pašvaldības, plānošanas reģioni un citas.
Ietekmes apraksts
Noteikumu projekta izpilde tiks nodrošināta institūciju esošo funkciju ietvaros.

2.2. Tiesiskā regulējuma ietekme uz tautsaimniecību

Vai projekts skar šo jomu?

2.3. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

2.4. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?
3. Tiesību akta projekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
Vai projekts skar šo jomu?
Rādītājs
2022
saskaņā ar valsts budžetu kārtējam gadam
izmaiņas kārtējā gadā, salīdzinot ar valsts budžetu kārtējam gadam
Turpmākie trīs gadi (euro)
2023
2024
2025
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
saskaņā ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
izmaiņas, salīdzinot ar vidēja termiņa budžeta ietvaru
1
2
3
4
5
6
7
8
1. Budžeta ieņēmumi
1 253 980
0
1 254 884
0
1 266 337
0
6 249
1.1. valsts pamatbudžets, tai skaitā ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi
1 253 980
0
1 254 884
0
1 266 337
0
6 249
1.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
1.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
2. Budžeta izdevumi
1 791 400
0
1 845 417
0
1 862 261
0
9 190
2.1. valsts pamatbudžets
1 791 400
0
1 845 417
0
1 862 261
0
9 190
2.2. valsts speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
2.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
3. Finansiālā ietekme
-537 420
0
-590 533
0
-595 924
0
-2 941
3.1. valsts pamatbudžets
-537 420
0
-590 533
0
-595 924
0
-2 941
3.2. speciālais budžets
0
0
0
0
0
0
0
3.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
0
0
0
4. Finanšu līdzekļi papildu izdevumu finansēšanai (kompensējošu izdevumu palielinājumu norāda ar "-" zīmi)
0
0
0
0
0
0
0
5. Precizēta finansiālā ietekme
0
0
0
-2 941
5.1. valsts pamatbudžets
0
0
0
-2 941
5.2. speciālais budžets
0
0
0
0
5.3. pašvaldību budžets
0
0
0
0
6. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas (ex-ante) pielikumā)
EJZAF tehniskās palīdzības finansējums apstiprināts ar Ministru kabineta 2021. gada 6. jūlija protokollēmumu (prot. Nr.51 83.§) "Informatīvais ziņojums "Par Rīcības programmu zivsaimniecības attīstībai 2021.-2027.gadam"" (turpmāk - informatīvais ziņojums).
No kopējā EJZAF 2021.-2027. gada plānošanas perioda publiskā finansējuma tehniskajai palīdzībai Latvijai būs pieejami 11 560 859 euro, t.i., 8 092 601 euro ES līdzfinansējums un 3 468 258 euro valsts budžeta līdzfinansējums, ko ir iespējams izmantot līdz pat 2030. gada 31. decembrim.
Saskaņā ar informatīvajā ziņojumā norādīto, EJZAF atbalsta administrēšanai Latvija izmantos tehniskās palīdzības atbalstu kā vienotas likmes finansējumu, piemērojot 6% likmi ES līdzfinansējumam. Tas nozīmē, ka Eiropas komisija (turpmāk - EK) 6 % likmi piemēros EJZAF ietvaros Latvijas deklarētajiem attiecināmajiem izdevumiem, kas tiks iekļauti katrā maksājuma pieteikumā, un pie EK atmaksām Latvijai tiks pierēķināti 6 % tehniskās palīdzības izdevumi. Tādējādi EK atmaksas Latvijai atgriezīsies atbilstoši EJZAF izlietojumam. Līdz ar to augstāk norādītajā tabulā parādītais sadalījums starp ES ieņēmumiem un LV līdzfinansējumu ir indikatīvs.
Finansējums pa gadiem norādīts, ņemot vērā Zemkopības ministrijas budžetā saskaņā ar likumu "Par valsts budžetu 2022.gadam" un likumu "Par vidēja termiņa budžeta ietvaru 2022., 2023. un 2024.gadam" tehniskajai palīdzībai apstiprināto finansējumu 2022., 2023. un 2024.gadam. Papildus finansējums nepieciešams 2025. gadam 1 871 451 euro apmērā.
Zemkopības ministrija tehniskajai palīdzībai finansējumu izmaksās no budžeta apakšprogrammas 66.50.00. "Tehniskā palīdzība Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fonda (EJZAF) ieviešanai (2021-2027)".
6.1. detalizēts ieņēmumu aprēķins
-
6.2. detalizēts izdevumu aprēķins
-
7. Amata vietu skaita izmaiņas (palielinājuma gadījumā: izvērsts pamatojums, izvērtējums par esošo resursu pārskatīšanas iespējām, t.sk. vakanto štata vietu, ilgstošo vakanču izmantošanu u.c.)
-
Cita informācija
-
-
5. Tiesību akta projekta atbilstība Latvijas Republikas starptautiskajām saistībām
Vai projekts skar šo jomu?

5.1. Saistības pret Eiropas Savienību

Vai ir attiecināms?
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1060
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padome Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32021R1139
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1139 (2021. gada 7. jūlijs), ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
Apraksts
-
ES tiesību akta CELEX numurs
32015R1589
ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes Regula (ES) 2015/1589 (2015. gada 13. jūlijs), ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108. panta piemērošanai (Dokuments attiecas uz EEZ)
Apraksts
-

5.2. Citas starptautiskās saistības

Vai ir attiecināms?

5.3. Cita informācija

Apraksts
-

5.4. 1. tabula. Tiesību akta projekta atbilstība ES tiesību aktiem

Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padome Regula (ES) 2021/1060 (2021. gada 24. jūnijs), ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz Regulu Nr. 2021/1060
Noteikumu projekta 2.1. apakšpunkts, 25. punkts
-
-
Regulas Nr. 2021/1060 22. panta 3. punkta k) apakšpunkts un 71. pants
Noteikumu projekta 4. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2021/1060 49. pants un 72. pants
Noteikumu projekta 5. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2021/1060 77. pants
Noteikumu projekta 6. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2021/1060 72. panta 2. punkts un 76. pants
Noteikumu projekta 7. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas  Nr. 2021/1060 44. panta 3. punkts
Noteikumu projekta 9. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2021/1060 36. panta 1. punkts
Noteikumu projekta 10. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2021/1060 36. panta 5. punkts
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2021/1060 38., 39. un 40. pants
Noteikumu projekta 13. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2021/1060 63. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 17. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2021/1060 91. pants
Noteikumu projekta 21. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Regulas Nr. 2021/1060 83. panta a) apakšpunkts
Noteikumu projekta 26. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Eiropas Parlamenta un Padomes Regula (ES) 2021/1139 (2021. gada 7. jūlijs), ar ko izveido Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un groza Regulu (ES) 2017/1004
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz Regulu Nr. 2021/1139
Noteikumu projekta 2.2. apakšpunkts, 4. un 25. punkts
-
-
Regulas Nr. 2021/1139 5. panta 6. punkts
Noteikumu projekta 11. punkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-
Attiecīgā ES tiesību akta datums, izdevējinstitūcija, numurs, veids un nosaukums
Padomes Regula (ES) 2015/1589 (2015. gada 13. jūlijs), ar ko nosaka sīki izstrādātus noteikumus Līguma par Eiropas Savienības darbību 108. panta piemērošanai (Dokuments attiecas uz EEZ)
ES TA panta numurs
Projekta vienība, kas pārņem vai ievieš A minēto
Tiek pārņemts pilnībā vai daļēji
Vai B minētais paredz stingrākas prasības un pamatojums
A
B
C
D
Vispārīga atsauce uz Regulu Nr. 2015/1589
Noteikumu projekta 3. punkts
-
-
Regulas Nr. 2015/1589 16. panta 2. punkts
Noteikumu projekta 33.2. apakšpunkts
Pārņemtas pilnībā
Neparedz stingrākas prasības
Kā ir izmantota ES tiesību aktā paredzētā rīcības brīvība dalībvalstij pārņemt vai ieviest noteiktas ES tiesību akta normas? Kādēļ?
-
Saistības sniegt paziņojumu ES institūcijām un ES dalībvalstīm atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta piešķiršanas un finanšu noteikumu (attiecībā uz monetāro politiku) projektiem
-
Cita informācija
-

6.1. Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas

Valsts un pašvaldību institūcijas
Lauku atbalsta dienests, Valsts kase
Nevalstiskās organizācijas
Cits

6.2. Sabiedrības līdzdalības organizēšanas veidi

Veids
Publiskā apspriešana
Saite uz sabiedrības līdzdalības rezultātiem
Informācija tiks papildināta pēc sabiedriskās apspriešanas termiņa beigām.

6.3. Sabiedrības līdzdalības rezultāti

Informācija tiks papildināta pēc sabiedriskās apspriešanas termiņa beigām.

6.4. Cita informācija

-
7. Tiesību akta projekta izpildes nodrošināšana un tās ietekme uz institūcijām
Vai projekts skar šo jomu?

7.1. Projekta izpildē iesaistītās institūcijas

Institūcijas
  • VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija"
  • Zemkopības ministrija
  • Lauku atbalsta dienests
  • Valsts kase
  • Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija
  • Finanšu ministrija
  • Labklājības ministrija
  • Satiksmes ministrija
  • Ekonomikas ministrija
  • Pārresoru koordinācijas centrs
  • Latvijas Pašvaldību savienība
  • Valsts vides dienests
  • Pārtikas drošības, dzīvnieku veselības un vides zinātniskais institūts "Bior"
  • Biedrība "Latvijas Lauku forums"
  • VSIA "Latvijas Jūras administrācija"
  • Valsts Tehniskās uzraudzības aģentūra
  • Valsts ieņēmumu dienests
  • Pārtikas un veterinārais dienests
  • Lauksaimniecības datu centrs
  • Dabas aizsardzības pārvalde
  • Būvniecības valsts kontroles birojs
  • Agroresursu un ekonomikas institūts, sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centrs", Kurzemes plānošanas reģions, Latgales plānošanas reģions, Rīgas plānošanas reģions, Vidzemes plānošanas reģions, Zemgales plānošanas reģions, Zivsaimniecības konsultatīvās padome, Vides konsultatīvās padome, valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Sertifikācijas un testēšanas centrs” Bioloģiskās lauksaimniecības uzņēmumu sertificēšanas sektors.

7.2. Administratīvo izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.3. Atbilstības izmaksu monetārs novērtējums

Vai projekts skar šo jomu?

7.4. Projekta izpildes ietekme uz pārvaldes funkcijām un institucionālo struktūru

Ietekme
Jā/Nē
Skaidrojums
1. Tiks veidota jauna institūcija
-
2. Tiks likvidēta institūcija
-
3. Tiks veikta esošās institūcijas reorganizācija
-
4. Institūcijas funkcijas un uzdevumi tiks mainīti (paplašināti vai sašaurināti)
-
5. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu efektivizācija
-
6. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu digitalizācija
-
7. Tiks veikta iekšējo institūcijas procesu optimizācija
-
8. Cita informācija
-

7.5. Cita informācija

-
8. Horizontālās ietekmes

8.1.1. uz publisku pakalpojumu attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.2. uz valsts un pašvaldību informācijas un komunikācijas tehnoloģiju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.3. uz informācijas sabiedrības politikas īstenošanu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.4. uz Nacionālā attīstības plāna rādītājiem

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.5. uz teritoriju attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.6. uz vidi

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.7. uz klimatneitralitāti

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.8. uz iedzīvotāju sociālo situāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.9. uz personu ar invaliditāti vienlīdzīgām iespējām un tiesībām

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.10. uz dzimumu līdztiesību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.11. uz veselību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.12. uz cilvēktiesībām, demokrātiskām vērtībām un pilsoniskās sabiedrības attīstību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.13. uz datu aizsardzību

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.14. uz diasporu

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.15. uz profesiju reglamentāciju

Vai projekts skar šo jomu?

8.1.16. uz bērna labākajām interesēm

8.2. Cita informācija

-
Pielikumi